#مشاوره
⁉️چگونه فحاشی نکنم؟
سلام. من فردی #بد_دهن و #فحّاش هستم چندین بار تصمیم به ترك فحّاشی گرفتهام، اما موفق نشدم و ناخواسته به سبب چیزهای بیارزش و كوچك #دعوا و #نفرین میكنم، با بیشتر افراد این گونه رفتار دارم، مرا راهنمایی كنید؟
✅ پاسخ کارشناس
سلام خدمت شما و مخاطبین گرامی. هرچند مختصات سؤال (مثل سن، موقعیتهای بددهنی، عادت داشتن یا نداشتن به بددهنی،...) بر ما پوشیده است اما بهطورکلی مطالبی عرض خواهد شد.
احتمالاً شخصی هیجانی و درعینحال اجتماعی باشید. جای تحسین دارد که شما، هم به قبح بددهنی اذعان دارید و هم تصمیم بر ترک داشتهاید.اینکه تصمیم بر ترک داشتهاید بر این حکایت میکند که خود را قیمتی میدانید و بددهنی را برای خود زیبنده نمیدانید، و برای اصلاح شدن تلاش و اراده کردهاید و همین اراده شماست که تمامکننده کار است و میتواند شما را موفق بدارد. و ما صرفاً راهکاری که ارائه میدهیم جهت تسهیل در این موفقیت است. معجزه به دست شما محقق میشود و دیگر هیچ.
اما بددهنی، نشان از وجود نقطهضعفی است که شخص برای جبران آن به این اهرم متوسل میشود. مثلاً شخص، گاهی ضعف در قدرت و یا اندیشه را با بددهنی جبران میکند تا دیگران با این عملیاتِ هجومی به خواستهاش سر بنهند.
1- گاهی بددهنی در شرایط خشم و غضب اتفاق میافتد (بقول معروف از کوره درمیروید). که لازم است حتیالامکان از زمینههای خشمآلود جلوگیری کنید.
2- در مواقع خشم حالت خود را از ایستاده به نشسته یا بالعکس عوض کنید، یا زیر زبان صلوات بفرستید. یا هر کاری که ذهن یا زبان شما به آن مشغول شود.
3- اگر بر بددهنی عادت دارید (و لو بدون علت یا کوچکترین مورد)، سعی کنید در ابتدا برای شکستن عادت از الفاظ جایگزین که قبحی ندارد یا قبح کمتری دارد استفاده کنید.
4- اگر باوجود تلاش و اراده بازهم بددهنی کردید برای خود مجازات تعیین کنید. نوع مجازات هم در همان راستای پاکسازی باشد(مثلاً 100 بار صلوات)
5- گاهی با حق مدار بودن میتوانید تا حدودی خویشتندار باشید. اگر با بددهنی میخواهید باطلی را حق جا بزنید، حق مدار بودن شما جلوی پیشروی را خواهد گرفت. اگر با بددهنی میخواهید حقی را بر کرسی بنشانید که خود بددهنی باطل است و هدف، وسیله را توجیه نمیکند.
6- برای خود ارزش قائل شوید. لذا مروری بر آثار بددهنی بر اطرافیان خود و اینکه تنهایی، و افتادن از انظار دیگران نتیجه این ناهنجاری است را در نظر بگیرید.
7- راهکار عمیق و کاری اما درازمدت که برای رفع خیلی از ناهنجاریها مفید است این است که آستانه تحملتان را بالا ببرید. برای این کار لازم است روحتان را بزرگ کنید. روح با "مخالفت با نفس" و "تفکر درمانی" توسعه مییابد. برای مخالفت با نفس، خواندن نمازهای روزانه در اول وقت توصیه میشود(که لازم هست هر کاری را و لو اشتیاق وافر به آن داشته باشید، به خاطر نماز ترک کنید).
و برای تفکر، تفکر روزانه 10 دقیقه در مورد خود، هستی و نظام آفرینش، تاریخ گذشتگان و آینده آفرینش و ...توصیه میشود.
روح کوچک با کوچکترین ناسازگاری از کوره در میرود اما روح بزرگ کظم غیض میکند و خود را برای هر چیزی مشغول و هزینه نمیکند.
بهعنوانمثال: چرخ دوچرخه به خاطر کوچکی، با گذر از جوی، تمام اسکلتش دچار تکانه میشود اما چرخ تراکتور به خاطر بزرگی چطور..؟
✍️مهدی روئین تن، کارشناس ارشد اخلاق و تربیت اسلامی
🔴 کانال #شبهات👌
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال
❓آیا افسردگی اثر گناه کردن است؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
📎 #اعتقادات
📎 #حجاب
📎 #لبیک_یا_خامنه_ای
🔴 کانال #شبهات👌
⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀ ⠀ོ
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
⛔️ از #دوستی با چهار دسته از مردم #بپرهیز
1️⃣ از دوستی با #احمق بپرهيز
▫️ چرا كه می خواهد به تو نفعی رساند اما دچار زيانت می كند...
2️⃣ از دوستی با #بخيل بپرهيز،
▫️ زيرا آنچه را كه سخت به آن نياز داری از تو دريغ می دارد...
3️⃣ از دوستی با #بدكار بپرهيز،
▫️ كه با اندک بهایی تو را می فروشد.
4️⃣ و از دوستی با #دروغگو بپرهيز
▫️ كه او به سراب ماند،
▫️ #دور را به تو #نزديک،
▫️ و #نزدیک را #دور می نماياند.
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
💎🌺 امام على عليه السلام :
با #نيكى كردن و #چشم پوشى از گناهان ، #عزّت و احترام زياد مى شود
📚 ( غرر الحكم : 4336 )
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
پرسمان #مهدوی
🔴آیه لااکراه و قتل مرتد 🔴
خداوند متعال مى فرمايد:
لا إِكْراهَ فِى الدِّينِ
در دين، اكراهى نيست.
(البقره: 256)
1 معنى آيه ى شريفه اين است كه امور اعتقادى اساساً قابل اجبار نيستند، نه اينكه اجبار ممكن است ولى اسلام حكم به اجبار نمى كند. چون اعتقاد، امر قلبى است و امر قلبى را نمى توان با اجبار پديد آورد. نمى توان با تهديد و كتك زدن كسى را وادار كرد كه كسى را دوست داشته باشد يا از كسى متنفر شود. چون اين امور، مربوط به قلبند.
بلى مى توان كسى را با زور و تهديد واردار نمود كه در زبان اظهار محبّت به كسى كند يا به وجود خدا اقرار نمايد يا به ظاهر نماز بخواند ولى هيچگاه نمى توان او را به زور وادار نمود كه در قلب نيز به آن شخص محبّت داشته باشد يا وجود خدا را بپذيرد يا به نيّت قربهالى الله نماز بخواند.
بلكه بر عكس، هر چه كسى را به اين گونه امور بيشتر اجبار نمايند خود به خود نتيجه ى معكوس مى دهد و انزجار شخص زيادتر مى شود. لذا نمى توان يك شخص غير مسلمان را با زور واداشت كه مسلمان شود يا كسى را كه قلب او از اعتقاد و يقين به اسلام برگشته نمى توان با زور وادار نمود كه دوباره به اسلام معتقد گردد. تنها كارى كه براى او مى توان نمود اين است كه با استدلال، يقين او را نسبت به حقّانيّت اسلام بازسازى نمود.
2 امّا اگر كسى از اعتقاد به اسلام برگشت، هيچگاه اسلام حكم به اعدام او نمى دهد. حكم اعدام مرتدّ به خاطر امر ديگرى است نه به خاطر برگشتن او از اعتقاد به اسلام.
اگر كسى از اعتقاد به اسلام برگشت و كفر خود را هم علنى نساخت و به تبليغ بر ضدّ اسلام قيام نكرد، هيچگاه اسلام او را محكوم به اعدام نمى داند.
لذا تا اينجا «لا اكراه فى الدّين» امّا اگر كسى بعد از ارتداد، كفر خود را اعلام عمومى نمود و به اين وسيله دست به تخريب اعتقادات ديگران زد، و خواست ابّهت دين را بشكند و اسلام را دينى سست جلوه دهد، در اين هنگام است كه اعدام او لازم مى شود.
و اين حكمى است عقلانى كه در تمام ممالك جهان مشابه آن اجراء مى شود.
براى مثال اگر كسى مبتلا به مرض ايدز شد آيا جامعه به او اين اجازه را مى دهد كه آزادانه به اشاعه ى ويروس ايدز بپردازد؟
يا اگر كسى به اين اعتقاد رسيد كه دروغ گويى و فريب و خيانت براى رسيدن به هدف جايز است، آيا جامعه به او اجازه مى دهد كه او اين اعتقاد خود را علنى ساخته اين اعتقاد را تبليغ كند؟
اگر كسى به اين باور معتقد شد كه عالم پوچ و زندگى فاقد ارزش است پس بايد خودكشى نمود، آيا عقلاى يك جامعه به چنين كسى اجازه مى دهند كه باورهاى خود را علنى ساخته افراد جامعه را تحريك به خودكشى نمايد؟
پس اگر در چنين مواردى كه پاى سلامتى جسمى يا روانى جامعه در ميان است، قشر غالب جامعه از آرمانهاى منطقى خود دفاع مى كند و عامل مخرّب را محدود مى سازد، چگونه اسلام به كسى اجازه دهد كه نه سلامت جسمى يا روانى كه فراتر از آن سعادت ابدى ديگران را به خطر اندازد؟
3 همچنين اگر يك مسلمان كه قلباً اعتقادات اسلامى را قبول دارد، عملى دينى را همراه با اعتقاد به وجوب آن علناً نه در حوزه ى شخصى ترك نمود، باز گفته نمى شود «لا اكراه فى الدّين» بلكه اينجا اسلام حكم مى كند كه بايد او را نهى از منكر نمود و اگر مقاومت كرد، مى توان او را مجازات كرد. چون اينجا ديگر سخن از حيطه ى باور قلبى نيست كه اكراه ممكن نباشد، بلكه شخص در عين داشتن باور قلبى در عمل سستى مى ورزد. بر همين اساس است كه اگر مسلمانى علناً روزه خورد يا شرب خمر نمود مجازات مى شود.
البته اين مجازاتها براى كسى است كه مرحله ى قلبى را پشت سر گذاشته باشد، و الّا در اسلام هيچگاه يك مسيحى به خاطر خوردن روزه مجازات نمى شود مگر اينكه حكمى از احكام اسلام تبديل به قرارداد اجتماعى شده جزء قوانين مملكتى شود كه در اين صورت در مورد همه يكسان اجراء خواهد شد
همانگونه كه قوانين راهنمايى و رانندگى عمومى است و مسلمان و غير مسلمان نمى شناسد. اكثريّت هر جامعه اى براى خود قراردادهايى را پذيرفته و بر اساس آن زندگى مى كند و اخلال به آن را موجب به هم خوردن نظم عمومى جامعه ى خود مى داند. لذا حتّى اگر كسى از خارج وارد آن كشور شود بايد طبق قوانين آن كشور رفتار نمايد.
براى مثال در كشور هند كشتن گاو ممنوع است لذا اگر كسى وارد اين كشور شد حقّ ندارد علناً دست به كشتن گاو بزند. و اگر دست به اين كار زد طبق قوانين آن مملكت مجازات خواهد شد.
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
⁉️فهماندن مطلبی به دیگران هنگام نماز
✅ اگر كلمهای را با قصد ذكر بگويد، مانند اینکه بگويد: «الله اكبر» و موقع گفتن آن، صدا را بلند كند تا مطلبی را به ديگری بفهماند، اشكال ندارد ولی چنانچه به قصد اینکه مطلبی را به كسی بفهماند ذکری بگويد؛ اگرچه قصد ذكر هم داشته باشد، نماز باطل میشود.
📚رساله نماز و روزه مسأله ٣٢٨
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
🌺 #بهشت مکان نیست، زمان است
▫️زمانی است که ميل به #عشق ورزی
▫️و انديشه های مثبت
▫️در وجودمان میدرخشد.....
🔥 جهنم مکان نيست، زمان است...
▫️زمانی که کينه ورزی
▫️و انديشه های منفی قلبمان را میآلايد.
👌بدانيد هيچ #بخيلی
✖️آسودگی نخواهد داشت و هيچ حسودی
✖️از #حسدش لذت نمیبرد.
❤️ پس بیایید #قلب و روح را
🍃 پاڪ و خالص کنیم...
😀 شادمانی را به دل خود راه دهیم
🍃 و آنرا به دیگران هدیه کنیم...
😊 شادی یکی از راههای #تهذیب روح است
🌱 روحمان را #پاڪ و منزه کنیم...
🌱 شـاد باشیم و دلی را شـاد کنیم
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 #شهید_سلیمانی: یه دختر #ولگردی را، یه زن ولگردی را، تلویزیون به تلویزیون میچرخونید. امیدتون به اینه‼️
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#پایان_مماشات | #لبیک_یا_خامنه_ای
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓شخصی رو که اطرافیان بهش #حسادت می کنند و اذیتش میکنند، برای #دفع_حسادت آنها چکار کنیم؟
پاسخ آیت الله #بهجت ره رو بیینید👆
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
💎🌺 امام على عليه السلام :
با #نيكى كردن و #چشم پوشى از گناهان ، #عزّت و احترام #زياد مى شود
📚 ( غرر الحكم : 4336 )
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
⁉️ #دروغ از گناهان کبیره بشمار می رود. در چه مواقعی دروغ گفتن #جایز است ؟ آیا برای حفظ جان می توان دروغ گفت؟
✅پاسخ اجمالی
راست گویى و مبارزه با کذب و دروغ از اهمیت فوق العاده ای در تعلیمات اسلامی برخوردار است به حدی که در موارد زیادی دروغ پلید تر از شراب، تعبیر شده است، اما با این وجود هر گاه عدم ارتکاب دروغ موجب ضرری شدیدتری از قبح دروغ شود مثل قتل انسانی بی گناه، یا حمله دشمن به کیان اسلام، اختلاف و دشمنی بین مؤمنین و...، دروغ گفتن جایز می شود. البته اگر انسان بتواند با انجام "توریه" مرتکب دروغ گفتن نشود، لازم است توریه کند.
✍پاسخ تفصیلی👇
راست گویى و مبارزه با کذب و دروغ از اهمیت فوق العاده ای در تعلیمات اسلامی برخوردار است. امام صادق (ع) مىفرماید: "نگاه به رکوع و سجود طولانى افراد نکنید، چرا که ممکن است عادت آنها شده باشد، به طورى که اگر آن را ترک کنند ناراحت شوند، ولى نگاه به راست گویى و امانت داری آنها کنید"[1]؛ یعنی راست گویى و امانت ملاکِِ خوبی و ایمان افراد است.
🌺🍃در حدیثى از امام باقر (ع) آمده است: "خداوند متعال براى شر و بدى، قفل هایى قرار داده که کلید آن قفل ها شراب است (چرا که مانع اصلى زشتی ها و بدی ها عقل است و مشروبات الکلى عقل را از کار مىاندازد) سپس اضافه فرمود: دروغ از شراب هم بدتر است[2]
✔️🌺رابطه دروغ و گناهان دیگر از این نظر است که انسان گناهکار هرگز نمىتواند، راستگو باشد، چرا که راستگویى موجب رسوایى او است، و براى پوشاندن آثار گناه معمولا باید متوسل به دروغ شود. به عبارت دیگر، دروغ انسان را در مقابل گناه آزاد مىکند، و راستگویى محدود.[3]
یکی از ضررهای بزرگ دروغ این است که نابود کننده سرمایه اطمینان است. مىدانیم مهمترین سرمایه یک جامعه اعتماد متقابل و اطمینان عمومى است، و مهمترین چیزى که این سرمایه را به نابودى مىکشاند دروغ و خیانت و تقلب است، و یک دلیل عمده بر اهمیت فوق العاده راستگویى و ترک دروغ در تعلیمات اسلامى همین موضوع است، ولی با این حال در موارد و شرایطی که اضطرار (احتیاج شدید) به دروغ گفتن در کار باشد گفتن دروغ جایز شمرده شده است، اما این جواز به مقدار اضطرار تا زمانی است که اضطرار وجود داشته باشد نه بیشتر. مقصود از اضطرار در اینجا، احتیاج شدید به ارتکاب دروغ برای جلو گیری از ضرر های بزرگی همچون به خطر افتادن جان انسان یا سلامتی او و یا جلوگیری از تهاجم دشمن به سرزمین اسلام و یا جلو گیری از اختلاف بین برادران مسلمان و به طور کلی تمام مواردی که اهمیتش از قبح دروغ بیشتر باشد.
👌این نکته را باید متذکر شد که اگر چه دروغ گفتن از دید شرع در موارد اضطرار و براى دفع ضررهای بزرگ و غیر قابل تحمل جایز است، اما چنانچه راهى وجود داشته باشد که بدون ارتکاب دروغ، ضرر را دفع کند باید آن راه بر گزیده شود. یکی از این راهها روش «توریه» است. توریه یعنی کلامى که از آن دو معنا فهمیده شود: یکى معناى ظاهر و آشکار که ذهن شنونده به سرعت به آن منتقل مىشود، و دیگرى معناى نهانى و ناپیدا که مقصود اصلى گوینده است و ذهن شنونده به آن منتقل نمىشود. اگر انسان براى برطرف کردن زیان از خود یا مسلمانى دیگر ناچار به استفاده از توریه یا دروغ شود، لازم است «توریه» کند.
👈🌺در موارد #اضطرار به ارتکاب دروغ، فرقی نیست که ضرر متوجه خود انسان باشد یا متوجه دیگر مومنین.
🌺👈حضرت رضا (ع) فرمود: همانا شخصى در حق برادر مسلمانش سخن راستى مىگوید که با این گفتار، او را گرفتار مى کند؛ پس نزد خدا از دروغگویان است و همانا شخصى در حق برادر مسلمانش دروغى مىگوید که با آن دروغ، از او دفع ضرر مىکند؛ پس نزد خدا از راستگویان است.[4]
👈🌸امام صادق (ع) فرمودند: در روز قیامت، از هر دروغى بازخواست مىشود، مگر از سه مورد: یکى این که شخصى که در حال جنگ، [ دشمن را ] فریب دهد، این دروغ از او برداشته مىشود؛ دوم هنگامى که دروغ باعث «اصلاح ذات البین» (حل اختلاف و ایجاد صلح و آشتى بین دو مسلمان) شود و....[5]
👈پیامبر اکرم (ص) به حضرت على(ع) وصیت فرمود: همانا خداوند دروغ به مصلحت و خیر را دوست دارد و از راستى که فساد در پىداشته باشد، متنفر است[6].
🌺👈البته رعایت مقدار و میزان دروغ لازم براى ایجاد صلاح، ضرورت دارد و نباید از حد لازم تجاوز کرد؛ چرا که تجاوز از حد لازم، انسان را به خوى دروغگویى مبتلا مىکند و حضرت صادق (ع) مىفرماید: اصلاح گر سرشت دروغگویى ندارد.[7] آنچه از روایت پیشین مىتوان فهمید این است که انسان به بهانه اصلاح جامعه، و ایجاد صلح و آشتى بین دو مسلمان، مجاز به دروغگویى بىجا و بىاندازه نیست؛ بلکه باید میزان لازم را رعایت کند.[8]
[1]سفینة البحار ماده" صدق" ؛ الکافی، ج 2، ص 104، دار الکتب الإسلامیة، تهران، 1365 هجرى شمسى.
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌺استاد #شجاعی
💎سخنرانی کوتاه و زیبا؛ حتما تماشا کنید🙏
❤️#عاشق و #معشوق❤️
#شجاعی
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
👌 "دنیای #زیبای درونتان"را
با #فکر کردن به #اشتباهات دیگران 🤫
🔥 به #جهنم تبدیل نکنید
😊 لبخند بزنید و ببخشید..
🔻آنها بخاطر ضعف "تعلیم و تربیت"
🍃 و به میزان کمبودهایشان
😩 دیگران را آزار می دهند
😀 " شاد" باشيد ...
╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
@porseman_onlin
╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯
🍃
🌸🍃
👌امام علی علیه السلام:
...فَلا تَحمِل هَمَّ سَنَتِكَ عَلى هَمِّ يَومِكَ، وكَفاكَ كُلَّ يَومٍ ما هُوَ فيهِ، فَإِن تَكُنِ السَّنَةُ مِن عُمُرِكَ، فَإِنَّ اللَّهَ عزّوجلّ سَيَأتيكَ في كُلِّ غَدٍ بِجَديدِ ما قَسَمَ لَكَ، وإن لَم تَكُنِ السَّنَةُ مِن عُمُرِكَ ، فَما تَصنَعُ بِغَمِّ وهَمِّ ما لَيسَ لَكَ
👈...در #يك روز، به #قدر يك سال نگران و #غمگين نباش؛ كه در هر روز غم همان روز تو را كافى است. اگر يك سال از #عمرت مانده باشد، خداوند عزّوجلّ از پس هر روز، روزىِ تازه ات را خواهد داد، و اگر يك سال از عمرت نمانده باشد. پس چرا غم و اندوهِ زمانى را مىخورى كه از آنِ تو نيست؟!
حکمت 379 نهج البلاغه
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
#پاسخ_به_سؤالات_اعتقادی_عرفانی
⁉️سؤال شما:
🔹حضرت شعیب میگفت:
گناه نکنید که خدا بر شما بلا نازل میکند..
یکی آمد و گفت من خیلی هم گناه
کردم ولی خدا اصلا بلایی بر من نازل نکرده!
🔶خداوند به حضرت شعیب وحی میکند که به او بگو اتفاقا تو سر تا پا در زنجیر هستی..
آن فرد از حضرت شعیب درخواست نشانه میکند.
خداوند میگوید به او بگو که عباداتش را فقط به عنوان تکلیف انجام میدهد و هیچ لذتی از آنها نمیبرد!
🔹امام صادق علیه السلام فرمودند:
خداوند كمترين كاری كه درباره
گناهکار انجـام مـیدهد اين است كـه
او را از لـذّت مـناجـات محـروم میسـازد.
🔶معراجالسعادة صفحه۶۷
سلام حاج اقا وقتتون بخیر
ازکجا بفهمیم شامل این روایت شدم، چون من نمازم رو بیشتراوقات ازروی کسلی میخونم
🖋پاسخ ما:
علیکم السلام و رحمت الله
از کجا بفهمین؟
تو روایت بالا فرموده که همین از روی رفع تکلیف نماز خوندن، نشانهی نزول بلاست
بلا که حتما نباید سنگی از آسمان یا قحطی و... باشه
نمیبینید معشوق وقتی به عاشق بی توجهی کنه، بزرگترین بلا رو برسرش آورده؟
پاسخ از حجت الاسلام و المسلمین علیرضا نعمتی
╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯