124.8K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🔍☆◁#کنفــــرانس
📖☆◁#قانون اصلاح لایحه #بودجه
🎙جناب استاد #حمدان مقدم
🔮#اتحادیه_عماریون
─┅═༅1⃣4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
جناب استاد #حمدان مقدم
سپاس فراوان .خدا قوت
اجرکم عندالله
از همـراهی همـه دوستان
ولایی سپاسگزاریم...
پایان کنفرانس
التماس دعای فرج
یا علی
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─┅═༅𖣔﷽𖣔༅═┅─
🇮🇷#طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
🔍☆◁#کنفرانس
📖☆◁#دولت اسلامی #ایثار وشهادت
🕚ساعت:19/00
👤ارائه:جناب استاد#بابایی
👤طرح سوال
🆔@ilyan313
🇮🇷#عماریون_رهبریم
🆔 @ammareyon
🚫#کپی برداری از #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه #جایز_نیست
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅𖣔﷽𖣔༅═┅─
🇮🇷#طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
🔍☆◁#کنفرانس
📖☆◁#دولت اسلامی و #مستضعفان
📖☆◁#قسمت دوم
🕚ساعت:19/00
👤ارائه:جناب استاد#بابایی
👤سوال:
🆔 @ilyan313
🇮🇷#عماریون_رهبریم
🆔 @ammareyon
🚫#کپی برداری از #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه #جایز_نیست
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
┅═✧❁﷽❁✧═┅
عرض سلام و درود ودعا
خدمت
جناب استاد #بابایی
وشما دوستان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔍☆◁با#کنفرانس
📖☆◁#دولت اسلامی
و#مستضعفان
👤باهـــــــمراهــــی
جناب استاد #بابایی
ضمن سپـاس فراوان
لطفا در صورت حضور
شروع بفرمائید......
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─
⚙◁مال و آنچه جدای از حقیقت روح آدمی است، کمال انسان محسوب نمیشود بلکه وسیلهی رفع نیازهای طبیعی میباشد و چون تهیّهی وسائل آن بدون رنج نیست مقدار معقولی از کشش درون و لذّت مالک شدن در نهان طبیعی انسان نه فطری وی ذخیره شده است تا به بها و بهانهی آن، رنج تحصیل مال تحمّل شود؛بنابراین گر چه اقتصاد در فرهنگ قرآن روبناست نه زیر بنا، لیکن اسلام هرگز نسبت به سائر مسائل روبنائی و فرعی بیاهمیت نبوده و نیست.
〽️قرآن کریم روح را از عالم غیب میداند و بدن را در قلمرو شهادت، و اصالت از آن غیب است که واسطهی فیض خدای سبحان بوده و مستفیض های نشأه شهادت را برخوردار مینماید،
─┅═༅1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─
💰◁بنابراین اوصاف روح که مهمترین آنها اعتقاد است اصل بوده، و تأمین نیازهای بدن که در گرو مسائل مالی و مادی است یعنی اقتصاد فرع میباشد، گر چه تفکر اقتصادی و طرح و برنامهریزی دقیق مسائل پیچیدهی آن جزء برجستهترین علوم به شمار میآید، لیکن هر علمی از آن جهت حاکی معلوم است که ارزش خود را از معلوم دریافت میکند
🔆 لذا علم خداشناسی و پیامبرشناسی و امام شناسی و معادشناسی و مانند آن از اصول کلی اسلام چون حاکی از عالم غیب و قلمرو روح است، ارزش والای خود را از آن معلومهای ارزشمند کسب مینمایند.
─┅═༅2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─
⚙◁منظور از این ارزش همانا قوّت درجهی وجودی است که از امور حقیقی به شمار میآید، نه ارزش اعتباری، تا از محدودهی حقیقت فرود آمده باشد و داخل در عناوین اعتباری گشته و با اعتبار گوناگون معتبران دگرگون شود، قرآن کریم همانطوری که اختران سپهری را زیور گنبد مینا میداند نه زینت انسان:
〽️«اِنّا زیَّنَا السّماءَ الدُّنیا بِزینهٍ الْکَواکِب» باغ و مرغزار زمینی را زینت زمین میشمارد، نه زیور بشر:«اِنّا جَعَلْنا ماعَلَی الْاَرضِ زینَهً لَها لَنبْلُوَهُمْ اَیًُّهُم احسَنُ عَمَلاً و انّا لَجاعِلُونَ ما عَلَیها صَعیداً جُرُزاً»ما آنچه را روی زمین است زینت آن قرار دادیم تا آنها را بیازماییم که کدامینشان بهتر عمل میکند.»
─┅═༅3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─
💰◁لیکن ایمان که از سنخ روح است آن را زیور جان آدمی میداند: حبَّبَ اِلیکُمَ الاِیمانَ وَ زَیَّنَهُ فی قُلوبِکُمْ وَ کرَّهَ الیکُمُ الْکُفر و الفُسوق و العِصْیانَخدا ایمان را محبوب شما قرار داده و آن را در دلهای شما زینت بخشیده و کفر و فسق و گناه را منفورتان قرار داده.
🔆دوستی مال بیش از جنبهی آلی بودن و جمع آن زائد بر رفع نیاز، مذموم است، گر چه تولید آن جهت تهیهی وسائل رفاه دیگران، و تخفیف بار توانفرسای تورّم و تنگدستی جامعه هر چه بیشتر بهتر خواهد بود، قرآن کریم دوست داشتن زیاد مال را اندوه روح دانسته و آنرا نکوهش میکند:« وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا جَمًّا »مال و ثروت را بسیار دوست دارید.»
─┅═༅4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─
⚙◁ و اگر از آن به خیر یاد کرده است مانند:«اِنَّهُ لِحُبِّ الْخیرِ لشَدید»و او علاقهی شدید به مال دارد.» گذشته از آنکه اوّلاً عنوان خیر وصف مال است نه صفت دوست داشتن و ثانیاً از آیه مدح مالدوستی استفاده میشود آنرا به گمان کسی که مال را دوست دارد، خیر نامید و گرنه روش آیه در نکوهش انسانی است که نسبت به خدای سبحان کفور است:
〽️«اِنَّ الاِنسانَ لرَبِّهِ لَکَنُودَ وَ اِنَّهُ علی ذلک لَشَهیدٌ وَ انَّهُ لِحبِّ الْخیرِ لَشَدیدٌ »انسان در برابر نعمتهای پروردگارش بسیار ناسپاس و بخیل است و او خود بر این معنی گواه است و او علاقهی شدید به مال دارد.» و همچنین آیهی وصیت که از مال به خیر یاد کرده است به لحاظ ضرورت وجود آن در زندگانی دنیائی میباشد که در اینحال خیر است و به کسی هم وابسته نیست.
─┅═༅5⃣༅═┅─