eitaa logo
powerpointsiyasi
3.7هزار دنبال‌کننده
123 عکس
55 ویدیو
180 فایل
پاورپوینت سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
فراسكولاريسم و يا پذيرش حضور دين در يك جامعة سكولار، ايده‌اي است كه امروزه برخي متفكران ليبرال از آن سخن مي‌گويند. يورگن هابرماس، از جمله كساني است كه به طرح اين ايده پرداخته و چگونگي حضور دين در جهان مدرن و نقش و جايگاه آن را مورد بحث قرارداده است. تلاش وي در گذشته این بود كه عصر دين را خاتمه يافته اعلام نماید و عقل را جايگزين آن نمايد، اما در آثار و اظهارات اخير خود راجع به دين، تا حدودي ديدگاه گذشتة خويش را تعديل نموده و برخي كاركردهاي بي‌بديل دين را مورد تأكيد قرار داده است.
علاوه بر برکات انقلاب اسلامی در زمینه استقلال سیاسی کشور و دستاوردهای مهم نظامی و هسته ای و نانو تکنولوژی و... از بالاترین دستاوردهای انقلاب اسلامی می توان این دو مورد را ذکر کرد : 1- معکوس کردن حرکت جامعه بشری از گرایش به سکولاریسم به گرایش به دین و معنویت 2- ممانعت از گسترش رژیم صهیونیستی و به باد دادن آرمان نیل تا فرات
سه انقلاب بزرگ: انقلاب فرانسه ، انقلاب روسیه و انقلاب اسلامی ایران انقلاب روسیه در انتقال دستاوردهای خود به نسل‌های بعدی دچار مشکل شد و ایدئولوژی ( مارکسیسم) این انقلاب تاریخ مصرف کوتاهی داشت و نهایتا به تاریخ پیوست. انقلاب فرانسه در انتقال آرمان آزادی به نسل‌های بعدی موفق بوده است. آرمان انقلاب فرانسه ، مقوله آزادی بوده است. اشتراک انقلاب فرانسه با انقلاب روسیه در این بود که هر دو اومانیسم را قبول داشتند و هر دو از ایدئولوژی جهانی برخوردار بودند. انقلاب فرانسه توانست آرمان خود را به آن شکلی که خودش می‌خواست تا امروز و نه‌تنها در فرانسه، بلکه به همه‌ی شهروندان ساکن در غرب منتقل کند و کاری کند که آزادی در اذهان آنها مقدس جلوه کرده و از احترام بسیار بالایی برخوردار باشد، اما با گذشت زمان این پرسش جدی مطرح شد که آیا این آرمان صحیح و اصیل و جامع بوده است؟ آرمان اعلامی انقلاب فرانسه یعنی " آزادی" امروزه زیر سوال رفته است. در دوره‌ی مدرنیته آرمان آزادی را هم صحیح و هم جامع می‌دانستند، اما الان دیگر این‌گونه نیست. امروزه ما در دوران «فرامدرنیته» هستیم؛ دورانی که انتقاد به آرمان‌های مدرنیته حتی در غرب نیز به‌شدت بالا گرفته است. می‌گویند این آزادی با این وضع دردی را از ما دوا نمی‌کند و باید تغییر کند. یعنی یک تزلزلی در بین نخبگان غرب در مورد تمام مبانی فرهنگ و تمدن و دانش و انسان‌شناسی غربی در حال وقوع است. امروزه ما می بینیم در هر یک از کشورهای بزرگ اروپایی مانند آلمان، انگلستان و فرانسه سالانه حدود چهار هزار نفر مسلمان می‌شوند که بیشتر آنها از نخبگان هستند. بنابراین الان یک ترس شدیدی برای سران جبهه‌ی غرب نسبت به انتقال آرمان‌های خود به نسل‌های بعدی به وجود آمده است. دلیل این گردش فکری نخبگان در غرب را می توانیم در نوع نگرش غرب به مقوله انسان شناسی بدانیم انسان‌محوری یا اومانیسم یک نقص بنیادین دارد و آن عدم توجه به ابعاد معنوی وجود انسان است. این عقلانیت، گستره‌ی خود را در اقتصاد و قدرت خلاصه کرده است. بنابراین جامعیتی در آن وجود ندارد. «هابز» جمله‌ی معروفی دارد که «انسان گرگ انسان است.» به قول خانم «اوریانا فالاچی»، «زندگی؛ جنگ و دیگر هیچ.» البته این جنگی که فالاچی می‌گوید، جنگ اعتقادی نیست؛ جنگ بر سر منافع مادی است. جنگی که اگر اقتضا کند، حاضرند به خاطر آن انسان‌ها را بکشند و کشورها را غارت کنند. اگر ایدئولوژی یک انقلاب اصالت داشته باشد و رهبران انقلاب به این ایدئولوژی اصیل پایبند باشند و مردم هم به این ایدئولوژی و به رهبران، اعتماد فرهنگی و تاریخی داشته باشند، یک وحدتی ایجاد خواهد شد که کار انقلاب را بدون اینکه دچار بی‌ثباتی‌های طولانی شود پیش می‌برد. این همان اتفاقی است که در انقلاب اسلامی ایران افتاد. در انقلاب فرانسه و روسیه اما نه از ایدئولوژی و آرمان‌های صحیح و اصیل خبری بود و نه مردم به آرمان‌ها و رهبران سیاسی اعتماد داشتند. بنابراین وحدتی شکل نگرفت و این دو کشور ناچار سال‌ها بی‌ثباتی را تجربه کردند. در بسیاری از موارد، رهبران گروه‌های سیاسی به دست رهبران دیگر به قتل می‌رسیدند. اگر بخواهیم انقلاب فرانسه و روسیه را با انقلاب اسلامی مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که انقلاب اسلامی برخلاف آن دو انقلاب از ایدئولوژی و آرمان مبتنی بر فطرت انسان و مورد تأیید مردم و نخبگان برخوردار بوده است. مردم نیز به رهبران نهضت اعتماد داشته‌اند. بنابراین کار انقلاب به‌سرعت پیش رفته و ظرف چند ماه یک رژیم سلطنتی قدرتمند در برابر اراده‌ی مردم به زمین ‌خورده و رژیم بعدی بلافاصله مستقر شده و با ثبات بسیار قابل اعتمادی استمرار یافته است؛ اتفاقی که نه در انقلاب روسیه و نه در انقلاب فرانسه رخ نداده است.
جنبش های انقلابی بدون رهبر پس از خیزش های مردمی مانند بهار عربی و جنبش اشغال وال استریت که حرکت هایِ مردمیِ فاقدِ رهبر بودند ایده ای مطرح شد که تئوری های انقلاب به مرحله پنجم منتقل شده و عنصر رهبری و ایدئولوژی در تعریف انقلاب رنگ باخته است برای تجزیه و تحلیل این نظریه ( نسل پنجم ادعایی ) لازم است به تعریف مفهوم انقلاب و تحولات سیاسی با منشا حرکت های مردمی توجه نموده و دیدگاه اندیشمندان مدعی این تحول در نظریه پردازی مورد کنکاش قرار گیرد. انقلاب از نظر لغوی به معنای دگرگونی اساسی است. از منظر اصطلاحی حرکتی است مردمی برای تغییر بنیادین ساختارهای سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی. یک انقلاب دارای مرحله تخریب و سازندگی می باشد.مرحله تخریب به مرحله نفی وضع موجود و ساختارهای معیوب که موجب نارضایتی مردم است گفته می شود. مرحله سازندگی به مرحله پس از پیروزی و پی ریزی شالوده حکومت جدید گفته می شود. چنانچه یک حرکت مردمی فاقد رهبر و کادر رهبری باشد ممکن است در مرحله تخریب موفق به سرنگونی حکومتی شود ولی در مرحله پس از پیروزی دچار سردرگمی و ناتوانی در ایجاد نظام جدید خواهد شد. کارن راس، دیپلمات سابق بریتانیایی و مؤلف کتاب «انقلاب بدون رهبر»، گونه ی جدید جنبش‌ها که فاقد رهبر هستند را مورد بررسی قرار داده است. او می گوید: «جنبش جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه، یک خیزش سیاسی بدون رهبر است. این اولین جنبش نیست و آخرین جنبش هم نخواهد بود. جنبش‌های اشغال وال استریت، بهار عربی و می‌تو نمونه‌‎هایی از انقلاب های فاقد رهبر هستند. راس ادامه می دهد : آنچه این جنبش‌ها با آن مخالفت می‌کنند، معمولا واضح است، اما آنچه ارائه می‌کنند لاجرم وضوح کمی دارد و این ماهیت آنهاست. خیزش‌های سریالی مردمی بهار عربی همگی، در تونس و سایر کشور‌های عربی، با حکمرانی مستبدانه مخالفت کردند. اما در بیشتر جا‌ها هیچ توافقی درباره نوع حکومتی، که جایگزین دیکتاتور‌ها می‌شود، وجود نداشت. در مصر، اعتراضات میدان تحریر، از ایجاد یک حزب سیاسی دمکراتیک و منظم که بتواند در انتخابات پیروز بشود، عاجز ماند. در مقابل، اخوان المسلمین، گروه منظم و دیرینه که برای چنین لحظه‌ای آماده بود، وارد عرصه شد تا خلأ سیاسی را پر کند. در نتیجه، این امر اعتراضات گسترده دیگری را موجب شد. این اعتراضات دیکتاتور دیگری را، که در سرکوب همتای حسنی مبارک است، بر سر کار آورد. جنبش هایی را که در مرحله تخریب موفق می شوند و در مرحله سازندگی دچار سردرگمی می شوند نمی توان انقلاب نامید چنین جنبش هایی حداکثر شورش هستند نه انقلاب.
توجه مخاطبین محترم را به این سایت جلب میکنم : https://jscenter.ir/other-topics/crypto-judaism/13392/
✡️ پرونده‌ای برای شناخت یهودیان مخفی 1️⃣ Crypto-Judaism پدیده‌ای واقعی است نه موهوم. در منابع یهودی، از جمله در دانشنامه‌های مرجع یهودی چون «جوداییکا» و «دائرة‌المعارف یهود»، این عنوان کاربرد رسمی گسترده دارد و در مدخل‌های مستقلی چون ، ، ، ، » و... بدان پرداخته شده. یهودیان و غیریهودیان در این زمینه صدها کتاب و مقاله نگاشته‌اند. 2️⃣ با آن یهودی که به‌راستی باور به دین خود را از دست داده و از جامعهٔ یهودی جدا یا طرد شده تفاوت دارد. جوداییکا این گروه را می‌نامد، و در مدخلی جدا از مدخل با نام Apostasy به ایشان می‌پردازد، و میان آنان با «یهودیان مخفی» تفاوت قائل است. 3️⃣ دائرة‌المعارف یهود «یهودیان مخفی» را چنین معرفی می‌کند: 👈 «یهودیانی که خود را پیرو دین دیگر معرفی می‌کنند، ولی در خانه‌های خود در خفا مناسک یهودی را به جا می‌آورند.» 4️⃣ آشنایی با پدیدهٔ عجیبِ «یهودیت مخفی» واجد اهمیت فراوان در تبیین برخی تحولات است. «یهودیان مخفی» در بسیاری از نقاط فعالیت داشته و ریشه دوانیده‌اند. 5️⃣ به‌دلیل اهمیت این پدیده و جایگاه مرموز و بغرنج آن در تحولات امروز ایران و جهان، در یادداشت‌های متعددی دربارهٔ ایشان سخن گفته و تلاش کرده‌ایم دربارهٔ خاستگاه‌ها و مجاری متنوع این روشنگری کنیم. 6️⃣ در همین راستا و برای آسانی دسترسی مخاطبان ، تمامی یادداشت‌های مرتبط با این موضوع در یک پرونده گرد آوری شده است. 📚 این پرونده را اینجا ببینید: 👉 https://jscenter.ir/other-topics/crypto-judaism/19017
jarayan shenasi siysi.pptx
32.63M
جریان شناسی فکری و سیاسی تاریخ معاصر
معرفی کتاب
معرفی کتاب : چگونه چین از شوک درمانی گریخت؟ نویسنده :ایزابلا ام وبر مترجم: فرزانه چهاربند این روزها با توجه به تشدید مشکلات اقتصادی و فشار مضاعف بر قشر ضعیف جامعه و شاید به نوعی از بین رفتن نسبی طبقه متوسط بحث هایی درباره شوک درمانی اقتصاد در بین صاحب نظران درگرفته است. منظور از شوک درمانی در علم اقتصاد رهاکردن قیمت‌ها و نظارت‌های ارزی، حذف یارانه‌های دولتی به طور ناگهانی و تجارت آزاد آنی درون یک کشور است که معمولاً به همراه خصوصی‌سازی گسترده ی ذخایر سابقاً در مالکیت دولت رخ می‌دهد. سیاست شوکی را میلتون فریدمن باب کرد. به نظر می رسد دولت به این سمت متمایل شده است. ( خصوصا با تصمیم به مولدسازی دارایی های عمومی و دولتی) اولین نمونه موفق این سیاست در کشور شیلی در زمان پینوشه انجام شد. کشور هایی مانندآلمان ، ژاپن ، بولیوی ، لهستان و جمهوری چک نیز از جمله کشورهایی هستند که توانستند از این تکنیک به خوبی بهره بگیرند و شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشند. دست کشیدن دولت از کنترل قیمت‌ها، حذف یارانه‌ها و آزادسازی تجارت و خصوصی‌سازی‌ دارایی‌های عمومی همواره نتیجه واحدی نداشته است و کاهش ناگهانی نقش دولت در اقتصاد (شوک درمانی) که با خصوصی‌سازی‌‌های گسترده همراه باشد همواره بهترین پاسخ به چنین نابسامانی‌هایی نبوده است. برای مثال هنگامی که در سال1997 بحران مالی آسیای شرقی به وقوع پیوست، توصیه صندوق بین‌المللی پول به شوک‌درمانی باعث به‌وجود آمدن مجادلات زیادی شد و شوک‌درمانی به پایان یافتن بحران اقتصادی و هموار شدن مسیر رشد کمک نکرد برعکس، شوک‌درمانی به عمیق‌تر شدن بحران و ایجاد مشکلات اجتماعی غیرضروری انجامید. تجربه شوک‌درمانی سال 2001 در اقتصاد آرژانتین مثال روشنی بود که نشان داد این سیاست می‌تواند موجب عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی شود و از آن زمان به بعد اعتبار شوک‌درمانی در اقتصاد روندی نزولی به خود گرفت. روسیه هم که دست به شوک‌درمانی سریع و گسترده زد با مشکلات متعددی مواجه شد. سیاست چین در پرهیز از شوک درمانی ، به‌عنوان نمونه‌ای بسیار موفق از تغییرات تدریجی به کاهش اعتبار سیاست شوک‌درمانی کمک کرده است. اکنون عقیده رایج این است که کامیابی اقتصاد بازار به چارچوبی از مقررات و ساختار حقوقی و نهادی بستگی دارد که چنین چارچوبی نمی‌تواند بلافاصله در جامعه‌ای که پیش از این درگیر اقتصادی بسیار متمرکز و دولت محور بوده است، شکل بگیرد. در تفکر اقتصادی نئوکلاسیک، یک شوک بزرگ اقتصادی می‌تواند باعث افزایش بیکاری در کوتاه‌مدت شود. در نتیجه شوک‌درمانی می‌تواند به مشکلات اجتماعی، ناآرامی‌های سیاسی و در شدیدترین حالت به شورش بینجامد.
کتاب چین چگونه از شوک درمانی گریخت توضیح می دهد که می توان با دوری کردن از نسخه شوک درمانی و طی یک دوره نسبتا طولانی اصلاحات اقتصادی از تبعات محاسبه نشده ی شوک درمانی دوری کرد.
آسیب شناسی ساختار قدرت در نظام جمهوری اسلامی.pptx
10.5M
دوستانی که در گذشته این فایل را دریافت کرده اند نیازی به دریافت مجدد ندارند. به دنبال درخواست عده ای از مخاطبان مجددا بارگزاری کردم
✅به فهرست زیر که بخش اندکی از توفیقات یک ‌سال و نیم اخیر در حوزه اقتصادی است توجه کنید: 🟢1- پروژه عظیم فاز 14پارس جنوبی با طراحی و ساخت 100 درصدی مهندسان ایرانی آماده بهره‌برداری شده و قرار است امروز یا فردا افتتاح شود. با بهره‌برداری از این فاز روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۲۹۰۰ تن LPG، گوگرد به میزان ۴۰۰ تن، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی و سالانه یک میلیون تن اتان جهت خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود. 🟢2- بهره‌برداری از 6 نیروگاه برق با ظرفیت ١٠٢۶ مگابایت در آبان‌ماه امسال. 🟢3- افزایش 6 هزار مگاواتی تولید برق در سال نخست دولت سیزدهم که رکورد افزایش ظرفیت تولید برق طی یک‌سال را بر جای گذاشت. این در حالی است که سیاست دولت روحانی عدم ساخت نیروگاه جدید بود و به همین دلیل کشور با مشکلات جدی در حوزه نیروگاهی مواجه شد. 🟢4- رکوردزنی رشد تولید فولاد تا جایی که ایران امسال در بین 10 کشور برتر تولیدکننده فولاد در جهان قرار گرفت. 🟢5- افزایش فروش نفت تا بیش از یک میلیون بشکه در روز به اذعان رسانه‌های غربی. 🟢6- ساخت و تحویل نفتکش عظیم آفراماکس به ونزوئلا. 🟢7- صادرات توربین‌های ایرانی به روسیه. جالب اینکه روسیه این قطعات ایرانی را جایگزین مناسبی برای توربین‌های زیمنس آلمان در نیروگاه‌های آبی خود دانسته است. 🟢8- سواپ گازی ایران - ترکمنستان- آذربایجان پس از ۵ سال توقف. این نمونه‌ها و نظایر فراوان آنها در سایر حوزه‌ها نشان می‌دهد می‌توان با اعتماد داخلی اقدامات بزرگی انجام داد.
وهمچنان در کار رسانه ضعیف هستیم : نقد سریال درحال پخش صداوسیما ❌نبرد با داعش منهای مدافع حرم مجموعه تلویزیونی «حبیب» محصول مشترک ایران و سوریه با روایتی از مدافعان حرم و نبرد با داعش از شبکه دو سیما در حال پخش است... اما غایب اصلی این سریال دقیقا "مدافعان حرم" اند! 🔷نکته ی تاسف بار این است که طبق معمول مدیران باهوش صداوسیما با همکاری خارجی ها در پروژه ی حجاب گریزی ، مجددا سنگ تمام گذاشتند و از مدل های زشت پوشش سوری استفاده کرده اند و اکثر بی حجاب ها با چهره زیبا نمایش داده شده.. 🔶جالب اینکه یک زن بی حجاب سوری در این فیلم نقش اول فرماندهی نیروهای سوری ضدداعش را بازی می کند. 🔷متاسفانه مدیران ایرانی که میتوانستند با غلبه روایت سازی و گفتمان انقلاب اسلامی فضا را شهدایی کنند ، اما به مدافعان حرم و فضای ملکوتی دفاع از حرم خانم زینب کبری (س) هم رحم نکردند و پای صحنه های عشقی و جاذبه های آلوده ی بی حجابی را به پای پروژه ای مقدس ولو با همکاری سوری ها باز کردند. اینکه اساسا چرا یک زن با این سروتیپ در نقش فرماندهی یک جنگ خشن قرارگرفته صرف نظر از در نظر نگرفتن واقعیت ها ، از اهداف ناسالم واضحی حکایت دارد. 🔶البته باتوجه به سابقه و یدطولایی که برخی از مدیران رسانه ملی و مجموعه های سفارشی ساز به طور زیرپوستی در حمله به حجاب و عفاف دارند ، این تقدس و معنویت و اسلام زدایی از چهره ی جهاد با داعش و دفاع از حریم عبودیت و دین و اهل بیت (ع) چیز عجیبی نیست 🔷سخن از نمایش صرف زنان و مردان و روابط هم نیست ، نکته ی مدنظر نسبت به تصویری است که از فضای مبارزه با کفر و رشادت های خالصانه دینی و انگیزه های عبودی ساخته می شود و بناست تا در مرکز توجه مخاطب در مهمترین میدان تجلی ارزش های دین قرار گیرد... در این سو نماز و الله اکبر و عشق به عبادت و اسلام و حجاب و احکام در سمت دواعش جمع گشته و از طرفی مدل و زن آرایش کرده بی حجاب و روابط عشق بازی و یک مشت افراد گرفتار روزمرگی که از سرناچاری های ملی گرایانه آرپی جی و اسلحه به دست گرفته اند در سوی رزمندگان جبهه حق قرار گرفته است❗️ این چه ظلمی در بازنمایی حقیقت چهره ی این نبرد برای رزمندگان جبهه حق است ؟! آیا آن سازندگان از سانسور حماسه های فاطمیون و زینبیون و شهدای مدافع حرم خجالت نکشیدند؟ رزمندگان جبهه حق با نماز ترین و باخداترین و متقی ترین افرادند و آنچه ایشان را به سوی جهاد وامی دارد عشق به فنای الهی ، سعادت اخروی و اسلام است که متاسفانه غایب و مفقود ردیف اول این مجموعه است... اساس هدف امریکا همین بود تا داعش را در پروژه نماینده اسلام و نماز و مسجد و قرآن معرفی کند که دوستان رسانه ملی با بی توجهی به این مولفه هلی حیاتی زحمتش را کشیدند ،دست مریزاد اگر دولت سوریه رزمندگانش را به نحوی نمایش می دهد و ماجراهای خودش را دنبال می کند اما چرا نباید رسانه جمهوری اسلامی و بسیج صداوسیما روایتگر آن مناجات ها ، نجواهای عارفانه و رشادت های ایمانی شیفتگان ابا عبدالله(ع) باشد؟ بلباسی و دانشگر و صدرزاده و حججی ها کجای این صحنه سازی های پروژه صداوسیمایند؟
⬅️ مروری بر نامه‌ها و اظهارات کسانی که خبر از فروپاشی ایران می‌دادند در واقع خودشان از نظر روحی از هم پاشیده بودند: 🔹 سال69، نهضت آزادی: کشور در بن بست و بحران است و همگی نگران از آینده اند. نظام رو به قهقرا است. 🔹 سال81، نمایندگان مجلس ششم: نیروهای خارجی ما را از هر طرف احاطه کرده اند. تمامیت ارضی کشور تهدید شده. وضعیت ایران حتی در زمان جنگ جهانی اینگونه نبود. 🔹 سال 96، کروبی: کشور به سراشیبی سقوط و انحطاط رهنمون شده. 🔹 سال 96، احمدی نژاد: فضای آینده تیره است و به سوی بن بست حرکت می‌کنیم. 🔹 سال 97، قدیانی: فساد گسترده و سیستماتیک همه جا را فراگرفته 🔹 سال 99، موسوی خوئینی‌ها: آینده نگران کننده و نامعلوم است. 🔹 سال 1400، مجمع روحانیون و مجمع مدرسین: اوضاع در آینده بدتر خواهد شد و همه چیز برعکس اهداف انقلاب است. 🔹 سال 1401، بیانیه 112 نفر: کشور در ورطه سقوط قرار دارد. 🔹 سال 1401، خاتمی: امید به آینده از دست رفته و جمهوری اسلامی دستاوردی نداشته است.
vazeeyat asafbar.mp3
41.48M
🎙🔴 وضعیت اسفبار تربیت جنسی در غرب از ترویج لواط تا تجاوز با کودکان ⛔️🔞 محتوای 18+ اصلا مناسب افراد حساس نمی باشد.. یکشنبه 30 بهمن 1401 در جمع اساتید هیئت علمی و اساتید معارف نهاد و فعالین فرهنگی شهرستان شاهرود
در مقابل این‌ها گروه دیگری هستند که با عمق بینش، پوچ بودن تمدن‌های الحادی بشری و ظواهر فریبنده‌ی آنها را درک می‌کنند، چشم‌شان به دنیا خیره نیست، با تمام وجود ساختار حاکم بر این وضعیت بشری را برنمی‌تابند، آرزو و مدینه فاضله این‌ها چیزی شبیه ژاپن اسلامی نیست، اسلامی که اینها می‌شناسند در غرب ظاهرا متمدن عالم یافت نمی‌شود، سینه‌ی اینها سخت تحت فشار است و سخت از سازوکار حاکم بر دنیای مدرن «ناامید» هستند، ولی در عین حال این افراد «امیدی بی‌پایان به نصرت و فرج الهی » دارند، این گروه در پس همه‌ی صفحات زشت زمانه دست توانمند قدرت الهی را می‌بینند، که می‌تواند صفحات روزگار را ورق بزند، آنها به «انتظار الفرجی» که در دل ناملایمت‌ها و ناامیدی‌ها است ایمان آورده‌اند و آنها بیش از آنچه که از روزگار ناامید هستند به فضل الهی امیدوار هستند، آینده‌ در برابر چشمان آنها بسیار درخشان است، به همین خاطر اینها دائم خود را به طوفان بلاها می‌زنند و هیچ گاه از کوفتن درهای ناامیدی خسته نمی‌شوند، از اینکه شرق و غرب عالم، ملحد و مقدس، دائم به آنها می‌گویند: «کار شما به نتیجه نمی‌رسد و شما موفق نمی‌شوید» ناامیدی به دل راه نمی‌دهند و می‌دانند پایان این شب سیه حتما سپید است، و مصلح کل فراخواهد رسید و امور را به سامان نهایی خواهد رساند. آنچه لازم است تا ظهور محقق گردد ناامیدی جامعه بشری از نجات بخش بودن مکاتب دست ساز بشر و نگاه دوختن به آسمان و طلب فرج از خدا و تلاش برای نفی وضع موجود است.
«تا این امیدتان ناامید نگردد فرج امام زمان فرا نمی‌رسد!» امام صادق علیه السلام : وَ اللَّهِ‏ لَا یَکُونُ‏ مَا تَمُدُّونَ‏ إِلَیْهِ‏ أَعْیُنَکُمْ‏ إِلَّا بَعْدَ إِیَاسٍ‏ ؛ نه به خدا آنچه شما دیدگان خود را بدان معطوف داشته‌‏اید پدید نخواهد آمد مگر بعد از نومیدی! طوسی، محمد بن الحسن، الغیبة (للطوسی) / کتاب الغیبة للحجة - ایران؛ قم، چاپ: اول، ۱۴۱۱ ق، ص ۳۳۵ امیدی که بشر گشایش کار خویش را در فرجی غیر‌ الهی دنبال کند و گمان کند مکاتب ساخته بشر و حکومت‌های غیرالهی قادر به تأمین سعادت او هستند گره در امر ظهور است . وقتی جامعه بشری از مکاتب بشری و نظم حاکم بر جهان فعلی به کلی ناامید شود امر ظهور تحقق می یابد. اوج احساس عجز بشر و ناامیدی او از داشته‌های خودش زمانی عیان می‌شود که انسان با بن‌بست‌ها، مواجهه عینی داشته باشد، نه صرفا مواجهه‌ای ذهنی. آخرین ذخیره الهی را " منجی عالم بشریت " می نامیم . ماموریت حجه ابن الحسن (ع) نجات تمام مردم دنیا است . حضرت موسی فقط مامور نجات بنی اسرائیل بود و این قوم زمانی که کاملا مضطر شده و از وضع موجود خود ناامید شدند حضرت موسی ظهور کرد . مردم در غرب در حال ناامیدی از وضع موجود هستند و این ناامیدی در حال گسترش است. در دوره‌ی مدرنیته مکتب لیبرال دموکراسی و آرمان آزادی را هم صحیح می‌دانستند و هم جامع ، اما امروزه دیگر این‌گونه نیست. امروزه ما در دوران «فرامدرنیته» هستیم؛ دورانی که انتقاد به آرمان‌های مدرنیته حتی در غرب نیز به‌شدت بالا گرفته است. می‌گویند این آزادی با این وضع دردی را از ما دوا نمی‌کند و باید تغییر کند. شاهد وقوع یک تزلزل در بین نخبگان غرب در مورد تمام مبانی فرهنگ و تمدن و دانش و انسان‌شناسی غربی هستیم. امروزه ما می بینیم در هر یک از کشورهای بزرگ اروپایی مانند آلمان، انگلستان و فرانسه سالانه حدود چهار هزار نفر مسلمان می‌شوند که بیشتر آنها از نخبگان هستند. بنابراین الان یک ترس شدیدی برای سران جبهه‌ی غرب نسبت به انتقال آرمان‌های خود به نسل‌های بعدی به وجود آمده است. دلیل این گردش فکری نخبگان در غرب را می توانیم در نوع نگرش غرب به مقوله انسان شناسی بدانیم . انسان‌محوری یا اومانیسم یک نقص بنیادین دارد و آن عدم توجه به ابعاد معنوی وجود انسان است. این عقلانیت، گستره‌ی خود را در اقتصاد و قدرت خلاصه کرده است. بنابراین جامعیتی در آن وجود ندارد. این نسخه سعادت بشر در حال باطل شدن است. جمعیت قابل توجهی از مردم در کشورهای غربی در حال ناامید شدن از وضع موجود خود هستند. در این سو نیز نباید مسلمانان ، نشستن و به دنبال اصلاح نبودن را نشانه ناامیدی مطلوب و عامل ظهور بدانند، چه اینکه ممکن است شخص از نظم حاکم در حکومت‌های غربی مسلط فعلی ناامید نباشد بلکه از این ناامید باشد که برای اینکه ما نیز به چنین ترقی و توسعه‌ای برسیم نیازمند یک منجی هستیم، مثلا فکر می‌کند قرار است امام زمان ایران را آمریکای اسلامی کند و غرب که خود اسلام دارد ولی مسلمان ندارد را فقط مسلمان کند! کما اینکه ناامیدی بسیار از قاعدین اینچنین است، این ناامیدی نه تنها بستر حضور ولی‌ اﷲ را فراهم نمی‌کند، بلکه مانع حضور او است، زیرا آنچه آن‌ها تمنای ظهورش را دارند همانی است که قرار است با آن مبارزه شود. واقعیت این است که بسیاری از مرفهین مقدس و برخی از اقشار مختلف مردم چندان در نظم فعلی دنیا احساس تنگنا ندارند، جای پایشان محکم، شکمشان سیر و کاخ‌هایشان برافراخته است. قشر فقیر جوامع شرقی نیز اگرچه از وضع فعلی‌شان ناامید هستند ولی چشم به دنیای به ظاهر پر زرق و برق غربی دوخته‌اند و کشورهای توسعه یافته را کعبه آمال خویش می‌پندارند و «امید» دارند که روزی با غربی شدن و توسعه یافتگیِ غربی، آنها هم از این منجلاب خلاص شوند. این‌ها طیف وسیعی از جامعه بشری را تشکیل می‌دهند . هر کدام‌شان به زبانی از «امید و کعبه آمال» خویش یاد می‌کنند.
قیمت ارز های مختلف خصوصا دلار طی روزهای اخیر در بازار آزاد روند کاهشی خود را شروع کرده است. دلار که نرخ ۶۰ هزار تومان را نیز به خود دید طی چند روز اخیر،‌کاهش قیمت نسبتا قابل توجهی را شاهد بوده است. به طوری که قیمت آن به حدود ۵۰ هزار تومان رسید. این کاهش قیمت در بازار نشان از احتمال بیشتر مردم و معامله گران برای کاهش بیشتر در روزهای آینده است یعنی تورم انتظاری روند معکوس پیدا کرده است. کف نرخ دلار در بازار رسمی با توجه نرخ خرید ارز از صادرکنندگان توسط بانک حدود ۴۴ هزار تومان است و قطعا هرگونه کاهش بیشتر از این زمانی محقق می شود که این نرخ تغییر پیدا کند . (البته تجربه نشان داده است کاهش بیشتر نرخ ارز پس از افزایش زیاد در صورت تداوم روند کاهشی مورد ممانعت حکومت ها قرار می گیرد و حد مشخصی از کاهش را در نظر می گیرند و پس از آن تلاش برای تثبیت طولانی مدت در دستور کار قرار میگیرد) ‌دستورالعمل بانک مرکزی برای عرضه ارز پتروشیمی ها در سامانه نیما به همه صرافی ها از دیگر عوامل کاهش نرخ ارز است. اگر پتروشیمی ها ارز مورد نیاز صرافی ها را به سرعت در اختیار آنها بگذارند و با حجم قابل ملاحظه ای عرضه کنند واگر صرافی های بانکی (که عمده خریداران بلوک های بزرگِ ‌خرید ارز پتروشیمی ها محسوب می شوند)بتوانند عرضه ارز به صرافی های تضامنی در چهارچوب قوانین ارز را سرعت دهند، عرضه ارز تقویت و ارز در بازار توزیع خواهد شد و قطعا در پیش گرفتن چنین روندی نرخ ارز در بازار را تا پایان سال کاهشی خواهد کرد. یکی از دلایل کاهش نرخ دلار در بازار آزاد ، فعالیت مجدد ارزی در صرافی هایی است که عملا بسته شده بودند. اگر نرخ توافقی در سامانه نیما و یا سقف نرخ با حاشیه نزدیک تری از نرخ واقعی معین شود شاهد افزایش سقف عرضه خواهیم بود. در کنار عرضه ی قابل توجه ارز به بازار عامل دیگری نیز در کاهش نرخ ارز موثر بوده است .بازار ارز اکنون در انتظار نتیجه نشست شورای حکام درباره ایران است. برخی معامله‌گران انتظار دارند که نوسان دلار پس از نشست شورای حکام به شکل معناداری افزایش پیدا کند و بازار از وضعیت مدارا خارج شود. این نوسان می تواند در جهت کاهش نرخ ارز باشد اگر نتیجه نشست شورای حکام مقابله با ایران نباشد . البته می تواند در جهت افزایش نرخ ارز باشد اگر نتیجه نشست شورای حکام مقابله با ایران باشد. چنانچه عرضه ارز به درستی در سیستم صرافی های سراسر کشورادامه یابد و خروجی نشست شورای حکام قطعنامه الزام آوری برای ایران نباشد کاهش نرخ ارز بیشتر خواهد شد. تداوم توزیع ارز به بازار نیازمند منابع ارزی کافی است که به نظر می رسد این منابع بی پایان نمی باشد و بازار در این رابطه هل من مزید است. به نظر نگارنده این سطور روند پرونده هسته ای ایران علی رغم ظاهر ناامید کننده آن که حاکی از مرگ برجام می باشد به سمت توافق پیش می رود . زیرا غرب راهی به جز توافق برای مهار نسبی قدرت هسته ای ایران ندارد. هیچ گزینه ای برای برجام ندارد. پس مجبور است به توافق برگردد تا از پیشرفت بیشتر هسته ای ایران جلوگیری نماید. در آینده نه چندان دور وضعیت پرونده هسته ای ایران از حالت کجدار و مریز خارج شده و به سمت توافق پیش خواهد رفت در این صورت تحریم ها کاهشی و روند ورود سیستماتیک ارز به چرخه اقتصاد کشور روان خواهد شد. به همین دلیل امکان عرضه مستمر ارز به بازار فراهم می گردد.
وزیرسابق دادگستری رژیم صهیونیستی: نتانیاهو وعده صلح با عربستان سعودی را داد اما در نهایت آنها با ایران صلح کردند 🔹‌ میشائیل لودرز المانی : علی خامنه ای حرف اول و اخر رو در خاورمیانه میزند ، او کسی است که اسراییل را بسیار بهتر از نتانیاهو، عربستان را بهتر از محمد بن سلمان و ایالت بایرن را بهتر از نخست وزیر ایالت میشناسد بدون کوچکترین اما و اگری. او شطرنج باز بسیار قهار دنیای سیاست است.
* تأمین آزادی در عرصه‌های گوناگون آزادی در این کشور تأمین شده است. بله، عدّه‌ای بی‌انصافی میکنند؛ از آزادی موجود استفاده میکنند و بدروغ میگویند آزادی وجود ندارد؛ رادیوهای بیگانه و تبلیغات بیگانه هم سخن آنها را بازتاب میدهند. واقع قضیّه این نیست؛ امروز در کشور ما آزادی فکر هست، آزادی بیان هست، آزادی انتخاب هست... افراد متعدّد در رسانه‌های مختلف، افکارِ گوناگونِ ضدّ حکومت را -که عقیده‌شان است- ابراز میکنند و کسی هم با اینها کاری ندارد؛ بنا هم نیست که کسی متعرّض اینها بشود. آزادی بیان هم هست؛ میتوانند بگویند. بله، آزادی در همه‌جای دنیا چهارچوب دارد؛ آزادی یعنی «برخلاف قانون عمل کردن» وجود ندارد؛ آزادی یعنی «برخلاف دین و شریعت عمل کردن» وجود ندارد. چهارچوب آزادی در کشور ما، قانون اساسی ما و قوانین کشور و همه الهام‌گرفته‌ی از شریعت مطهّر اسلام است. 01/۰۱/1397 * کارهای زیرساختی کشور در زمینه‌های زیرساختی، کارهایی در کشور شده است که حقیقتاً از نظر معیار و مقیاسی، [که] انسان با کشورهای دیگر می‌سنجد، بسیار بزرگ و عظیم است. از باب مثال: راه‌های کشور در این مدّت، شش برابر شده است؛ ظرفیّت بنادر کشور در این مدّت، بیست برابر شده است؛ سدهای مخزنی کشور -که آب شُرب و آب کشاورزی را تأمین میکنند- سی برابر شده است؛ تولید برق کشور، چهارده برابر شده است؛ صادرات غیر نفتی کشور، ۵۷ برابر شده است -قبل از انقلاب، [یعنی] در دوران طاغوت، صادرات کشور تقریباً منحصر بود به نفت و یک مختصری اشیاء تولیدی دیگر که در جنب صادرات نفتی، تقریباً هیچ بود؛ امروز صادرات غیر نفتی ۵۷ برابر افزایش پیدا کرده است- تولید محصولات پتروشیمی سی برابر و تولید محصولات فولادی پانزده برابر [شده است]؛ اینها کارهای زیرساختی است؛ هر کشوری بخواهد تحرّک پیدا کند، پیشرفت اقتصادی پیدا کند، به این چیزها احتیاج دارد؛ این کارها در دوران انقلاب انجام گرفته است. 01/۰۱/1396 * گسترش خدمات به ملت ایران یک نقطه‌ی قوّت... در این مدت، گسترش خدمات به ملت است، کماً و کیفاً. این خدمات نه با گذشته‌ی نزدیک قبل از انقلاب، بلکه با گذشته‌های دوردست هم قابل مقایسه نیست. خدمات عظیمی که در سراسر کشور گسترش پیدا کرده است، هم کیفیتهای این خدمات بالاست، خدمات درجه‌ی اول است - مادی و معنوی - هم کمیت و گسترش آنها زیاد است. این یک نقطه‌ی قوّت مهمی است. 14/۱۱/1390 * ایجاد امنیت با اقتدار موشکی [از نقاط قوت ما] همین مسئله‌ی موشکی است. ساخت موشکهای گوناگون و اقتدار موشکی، موجب ایجاد امنیّت در کشور است... امروز جوانان ما توانسته‌اند به قدرت موشکی اوّل منطقه تبدیل بشوند. دشمن میداند که اگر یکی بزند، ده تا میخورَد. پس موشک، مایه‌ی امنیّت و نقطه‌ی قوّت است. ببینید؛ دشمن روی مسئله‌ی موشکی متمرکز میشود. یک عدّه‌ای هم متأسّفانه در داخل با دشمن هم‌صدا میشوند که «آقا چه فایده‌ای دارد؟». 14/۰۳/1397 * پیشرفت در عدالت آموزشی یکی از دستاوردهای ملموس و عینی انقلاب و نظام اسلامی، تحقق عدالت در بسیاری از عرصه‌ها بوده است. پیشرفت در مقوله‌ی «عدالت آموزشی» یکی از عرصه‌های پیشرفت در این زمینه است: «ما از لحاظ توزیع منابع عمومى به همه‌ى مناطق کشور، پیشرفت کرده‌ایم... از لحاظ گسترش تحصیل علم، در سرتاسر کشور این امتیاز و این امکان وجود دارد... مى‌بینید در همه‌ى شهرها دانشگاه وجود دارد؛ یعنى امکان تحصیل. خب، این عدالت است.» 22/۰۷/1391 * کارهای بزرگ در تأمین عدالت در باب عدالت کارهای بسیار زیادی انجام گرفته، کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است، منتها این، آن عدالتی که ما دنبالش هستیم و آرزوی ملّت مسلمان است نیست، با آن فاصله دارد؛ وَالّا اگر شما مقایسه کنید کشور ما را با دوران قبل از انقلاب یا با بسیاری از کشورهای دیگر، می‌بینید در اینجا فاصله‌ی طبقاتی کمتر است، توانایی‌های قشر ضعیف بیشتر است، عمومیّت آموزش‌وپرورش و بهداشت و دیگر چیزها حتماً از بسیاری کشورهای دیگر بیشتر است... جمهوری اسلامی با وجود همه‌ی فشارهایی که داشته است، در تأمین عدالت کارهای بزرگی انجام داده است و پیشرفتهای خوبی کرده است. 01/۰۱/1397 * شتاب پیشرفت علمی ما در این سالهای بعد از انقلاب، از لحاظ پیشرفت علمی، از همه‌ی دنیا جلوتر بودیم. این قضاوت من نیست، قضاوت مراکز بین‌المللی است؛ یعنی سرعت ما و شتاب پیشرفت علمی ما چندین برابرِ متوسّطِ جهان است که حالا بعضی گفته‌اند دَه برابر، بعضی گفته‌اند سیزده برابر . خب علم خیلی مهم است. 28/۱۱/1400 * پیشرفت علم و فناوری در شرایط تحریم
پیشرفت در شرائط تحریم. یکی از نقاط مهم قوت کشور این است. در سخت‌ترین شرائط تحریم، کشور پیشرفت کرده. در چه چیزی پیشرفت کرده؟ یکی در مقوله‌ی علم و فناوری... ما در زمینه‌ی هسته‌ای پیشرفت کردیم، در زمینه‌ی فناوری زیستی پیشرفت کردیم، در فناوری نانو پیشرفت کردیم، در فناوری انرژیهای نو پیشرفت کردیم، در صنایع هوافضا پیشرفت کردیم، در ساخت ابررایانه‌ها پیشرفت کردیم، در مسئله‌ی بسیار مهم سلولهای بنیادی پیشرفت کردیم، مسئله‌ی شبیه‌سازی همین جور، در رادیوداروها همین جور، در نانوداروهای ضد سرطان همین جور؛ اینها همه جزو دانشهای سطح بالای دنیاست. این چند موردی که من گفتم و بعضی از موارد دیگر، جزو دانشهای درجه‌ی یک سطح بالای دنیاست، که بعضی از اینها را پنج تا کشور، ده تا کشور در دنیا بیشتر ندارند؛ ما در اینها پیشرفت کردیم؛ این در حالی بود که درهای انتقال دانش از همه سوی دنیا روی ما بسته است. 16/۰۵/1390 * دستیابی جوانان به فناوری هسته‌ای می‌گویند ملت ایران چرا باید از انرژی هسته‌یی استفاده کند. چرا استفاده نکند؟ ملت ایران انرژی هسته‌یی را از شما نه وام گرفت، نه دریوزگی کرد و نه از شما درخواست کرد؛ جوانان ما، دانشمندان ما و استعدادهای درخشان ما خودشان توانستند به آن دست پیدا کنند؛ این یک دستاورد ملی است. 11/۰۲/1384 * تولید واکسن ایرانی ملّت ما، مسئولین ما، مدیران ما از خود تحریم استفاده کردند، در یک موارد زیادی به خودکفائی رسیدیم. ما اگر تحریم نبودیم، مثلاً‌ فرض بفرمایید وقتی کرونا آمد، خب میرفتیم از جاهای مختلف دنیا واکسن وارد میکردیم، دیگر به فکر تولید واکسن نمی‌افتادیم. امروز در پنج شش مرکز... دارد واکسن تولید میشود؛ این ‌یک افتخار است برای ملّت ایران، یک شرف است برای ملّت ایران. بله، از واکسن‌های دیگران هم استفاده کردیم، باید هم میکردیم، اشکالی هم نداشت، امّا اینکه خود ما توانستیم حرکت کنیم [یک موفّقیّت است]. در موارد متعدّد زیادی ما به این خودکفائی رسیده‌ایم و به نوآوری رسیده‌ایم. 23/۰۱/1401 * انتقال ارزشهای انقلاب به نسل دوم و سوم یکی دیگر از نقاط قوّت ما در این مدت، انتقال ارزشهای انقلاب به نسل دوم و سوم بود. امروز شما جوانها را نگاه میکنید، میبینید این ارزشها را دریافت کرده‌اند. همین شهید عزیز اخیر ما، مصطفی احمدی روشن - شهیدی که شهادتش دل ما را سوزاند - یا آن شهید جوان قبلی، شهید رضائی‌نژاد، که اوائل امسال به شهادت رسید، اینها دو تا جوان، دانشمند، سی و دو سه ساله بودند؛ امام را درک نکردند، جنگ را درک نکردند، دوران انقلاب را درک نکردند، اما اینجور با شجاعت، با شهامت درس میخوانند، تحصیلات میکنند، مقامات عالی را طی میکنند؛ میدانند و میفهمند هم که مورد تهدیدند، اما میروند؛ این خیلی مهم است، این ارزش است؛ این ارزشهای انقلاب است در نسل سوم. 14/۱۱/1390 * تاب‌آوری اقتصاد در مقابل تحریمهای بی‌سابقه با وجود این تحریمی که علیه کشور ما شده ــ که خب تحریمی که برای ما وجود داشت و هنوز هم وجود دارد، تحریم بی‌سابقه‌ای است؛ خودشان هم گفته‌اند که از اوّل تاریخ، چنین تحریمی علیه هیچ کشوری نشده ــ اقتصاد ما شکست نخورد، بر خلاف پیش‌بینی‌هایی که خارجی‌ها میکردند و میگفتند ایران ورشکسته خواهد شد؛ نخیر، اقتصاد سرپا ماند. تاب‌آوری اقتصاد یک موفّقیّت بزرگ است. 23/۰۱/1401 * جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد شد... این را هم همه بدانند که جمهوری اسلامی قوی است؛ جمهوری اسلامی خیلی قوی است. دلیل قوّت جمهوری اسلامی این است که چهل سال است همه‌ی دولتهای مستکبرِ خبیثِ دنیا میخواهند جمهوری اسلامی را نابود کنند و از بین ببرند و هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند؛ دلیل اقتدار جمهوری اسلامی همین بقای جمهوری اسلامی در این چهار دهه است؛ با این فضای نامساعد، با این وضعیّت نامساعد، با این دشمنی‌های بزرگ؛ جمهوری اسلامی زنده است. بنابراین، این نشان‌دهنده‌ی این است که این نهال، امروز به درخت تناوری تبدیل شده است که نمیتوانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این بنا، بنای بسیار رفیع و مستحکمی است و قوی‌تر هم خواهیم شد. این را شما بدانید! جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد شد. 29/۱۱/1396
مروری بر بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی نقاط قوت جمهوری اسلامی هدف دشمن، حذف نقاط قوت کشور و نظام، و فراموش شدن مسائلی است که مردم را به یاد انقلاب و اسلام ناب و انقلابی می‌اندازد که تکرار نام امام، مطرح شدن تعالیم امام، مساله ولایت فقیه، ۲۲ بهمن و حضور پر شور مردم در انتخابات از جمله این موارد است. 01/01/1402 * تبدیل ایران عقب‌مانده به ایران پیشرفته انقلاب چهره‌ی کشور را، چهره‌ی ایران را از یک کشور عقب‌مانده‌ی علمی که به کلّی از لحاظ علمی در آخرین صفهای کشورهای دنیا قرار داشت -کشور عقب‌مانده‌ی علمی، از لحاظ سیاسی طفیلیِ سیاست قدرتهای بزرگ، از لحاظ اقتصاد وابسته‌ی به قدرتهای بزرگ و در اختیار قدرتهای بزرگ؛ یعنی اقتصاد کشور ما در اختیار کشورهای بزرگ مثل آمریکا در یک برهه و انگلیس در یک برهه بود- تبدیل کرد به یک کشور آزاد، کشور مستقل، کشور عزیز، برخوردار از موفّقیّتهای بزرگ علمی در رشته‌های مهمّ حیاتیِ امروز. امروز ایران در رشته‌های مهمّی در بین پنج کشور دنیا، شش کشور دنیا یا حدّاکثر ده کشور دنیا حضور دارد؛ این رشته‌ها، رشته‌های بسیار بااهمّیّتی است. کشور در این قسمتها پیشرفت کرده و کشور مستقل، کشور آزاد، کشور آبرومندی است؛ این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که انقلاب انجام داده. 2۹/۱۱/1399 * توانایی غلبه بر تهدیدها [یکی از نقاط] قوت نظام این است که نظام ثابت کرده است که توانائی غلبه‌ی بر تهدیدها را دارد؛ این خیلی چیز مهمی است... تهدیدهای فراوانی داشتیم - تهدید سیاسی، تهدید امنیتی، تهدید نظامی، تهدید اقتصادی - لازمه‌ی این تهدیدها این بوده است که نظام ضربه بخورد. البته آنها میخواستند نظام را ساقط کنند - حالا این، دور از دسترسشان بود - لااقل نظام را عقب نگه دارند، کشور را عقب نگه دارند. نظام بر همه‌ی این تهدیدها غلبه پیدا کرده است؛ یک نمونه‌اش جنگ تحمیلی بود، یک نمونه‌اش حرکات آمریکائیها بود، یک نمونه‌اش تحریمهای گوناگون بود. بعضی از اینها مستقیماً از طرف بیگانگان بود؛ مثل تحریمها. 16/۰۵/1390 * ثبات کشور نقطه‌ی روشن دیگر، مسئله‌ی ثبات کشور است؛ علی‌رغم این همه توطئه، این همه دسیسه. البته ثبات غیر از رکود است. ما در کشور رکود نداریم؛ حرکت داریم، پیشرفت داریم، جوشش داریم؛ اما نظام، نظام ثابت و مستقری است؛ استحکام دارد. 16/۰۵/1390 * استقلال کامل سیاسی انقلاب آمد استقلال کامل سیاسی را به کشور داد. یعنی امروز در این دنیای بزرگ، در میان این قدرتهای بزرگ، یک قدرت وجود ندارد که بتواند ادعا کند خواست او، اراده‌ی او بر اراده‌ی مسئولین کشور یا ملت ایران اندک تأثیری دارد. این نکته‌ی بخصوص - یعنی ایستادگی، استقلال، عزت سیاسی - بیشترین جذابیت را برای ملتها دارد. اینکه می‌بینید ملتها نسبت به ملت بزرگ ایران احساس احترام میکنند، بخش عمده‌اش مربوط به این قسمت است: استقلال سیاسی. 15/۱۱/1389 * آسان پیش‌رفتن جریان مردمیِ مدیریّت کشور شاخص دیگری که ما میتوانیم به آن تکیه کنیم، این است که جریان مردمیِ مدیریّت کشور آسان و راحت پیش رفت. شما نگاه کنید به بعضی از کشورهای دیگر در مسائل مدیریّتی‌شان، در انتخاباتشان چه مشکلاتی دارند: انتخابات زودرس، ابطال انتخابات و مانند اینها؛ اینجا نه، اینجا با وجود همه‌ی دشمنی‌ها کارها به صورت قانونی، به صورت درست پیش رفت و حرکت کرد و به نتایج [رسید]؛ اینها شاخص مهمّی است برای کارهای کشور. اینها را مقایسه کنید با بعضی از کشورهای دیگر، آن وقت معلوم میشود که اینها چه قدر مهم [هستند]. 23/۰۱/1401 * اعتماد میان مردم و نظام [یکی از نقاط قوت ما] اعتماد میان مردم و نظام [است]. کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که اعتمادی را که مردم ایران نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارند، نسبت به نظام حکومتی خود داشته باشند. دلیل این اعتماد هم همین پدیده‌های روشنی است که جلوی چشم همه است.. همین دو راهپیمائی‌ای است که ما هر سال داریم؛ راهپیمائی بیست و دوی بهمن و راهپیمائی روز قدس. این راهپیمائیها مربوط به نظام است؛ مربوط به هیچ دولتی، مربوط به هیچ جریان خاصی نیست؛ مال نظام است. 16/۰۵/1390 * احیای روحِ عزت ملی در مردم [ما ایرانیها] در این دوران طولانىِ دویست ساله‌ی منتهی به انقلاب، ما یک دوران سختِ تاریکِ ذلت را گذراندیم... استعمارگرها، قدرتهای مسلط دنیا، بر روی حکومتهای ما اثر میگذاشتند؛ آنها را به این طرف و آن طرف میکشاندند، به آنها تحمیل میکردند، از آنها کار میکشیدند؛ و دولتهای ما، پادشاهان ما، قدرتهای مسلط ما، هیچ عکس‌العمل شایسته‌ی انسانىِ افتخارآمیزی از خودشان نشان نمیدادند... انقلاب کبیر اسلامی بکلی جهت را عوض کرد و ورق را برگرداند. همت امام بر این گماشته شد که روح عزت ملی را در این مردم احیاء کند؛ عزت آنها را به آنها برگرداند. امام بزرگوار فرهنگ «ما میتوانیم» را به دهان مردم انداخت و در دل آنها جایگزین کرد. 14/۰۳/1391
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از علت هایی که کار نظام آن طور که میخواهیم پیش نمیرود موضوع زیر است سخنان ناصر اولیایی رئیس صنف قماش چی (پارچه فروش) های ایران در جمع یهودیان ایرانی مقیم امریکا حاوی نکات بسیار مهمی است این شبکه پیچیده و مسلط بر اقتصاد ایران پس از انقلاب چه شد؟ آیا یهودیان مخفی موسوم به آنوسی ها و شبکه بهائیان مخفی هنوز هم فعالند؟ ⁉️ قابل توجه کسانی که *نفوذ* را توهم توطئه می دانند!!! 👈این شخص یهودی است که اقرار می کند با تظاهر به مسلمانی، *۱۴ سال رئیس اتحادیه بنکداران پارچه در بازار* تهران بوده است❗️ 👈او با افتخار و به زبان فارسی، از *نفوذ هم وطن های یهودی اش در شاهراه های حیاتی و جای جای بنگاه های اقتصادی ایران* میگه، و روحیه میده و *تشویق می کنه نسل های بعدیشون رو برای ادامه راهشون!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کشتار هفتاد و 5 هزار ایرانی و جشن پوریم(سیزده بدر ما) و اظهارات افتخار آمیز نتانیاهو از نقش آفرینی بانو استر در گرفتن دستور قتل هامان وزیر باشرف ایرانی دربار خشایار با همکاری مردخای قبر استر و مردخای همینک در همدان است . از نظر صهیونیست ها ، اولین هولوکاست در ایران اتفاق افتاده است و بخشی از انتقام آن گرفته شده است( همان کشتار مورد اشاره در بالا) اما انتقام اصلی هنوز باقی مانده است. براستی چقدر شناخت داریم از دشمنی یهود افراطی و صهیونیزم بین الملل و ...
فیلم سینمایی یک شب با پادشاه (به انگلیسی: One Night with the King) نام فیلمی صهیونیستی است که محصول سال ۲۰۰۶ آمریکا است. در ابتدای این فیلم ادعا می شود یهودیان زیادی توسط ایرانی ها قتل عام شده اند و استر ماموریت یافت تا منجی قوم یهود شود.