🔷کاپیتالیسم انباشت سه مفهوم عمده است که با این مفاهیم ابعاد آن روشن میشود:
1️⃣ زرمایهداری: وقتی که زر، مایه محسوب میشود و انباشت پول و طلا و اسکناس و مالاندوزی مورد توجه است.
2️⃣ زورمایهداری: وقتی که در جهت زرمایهداری، زور و تجاوز به حق دیگران مبنا قرار میگیرد. تمدن غرب بخش زیادی از پیشرفتهای مادی خود را از غارت سایر ملتها دارد.
3️⃣ مؤلفهی سومی که کاپیتالیسم بر آن استوار است؛ تزویرمایهداری است. تزویر را در محیطی به نام R&D با دو ویژگی اطلاعات و علم رقم میزنند.
🔹روند جابهجایی منابع اولیه، نیروی کار، کالای تولید شده و بازاریابی کاپیتالیسم را رقم زد. کاپیتالیسم که به غلط به سرمایهداری ترجمه شده است، مایهی خود را از این سه مفهوم زر (با پول و منابع مادی و مالی) و زور (با منابع قدرت نظامی) و تزویر (با منابع قدرت اطلاعاتی) میگیرد.
📷 yon.ir/ZAxiO
🔶ماکس وبر در کتاب اخلاق پروتستانی و روح سرمایهداری به مفهوم مالاندوزی و انباشت ثروت میپردازد و ارتباط آن را با مذهب پروتستان مورد بررسی قرار میدهد.
🔸مطالعه کتاب «اخلاق پروتستانی و روح سرمایهداری» جهت فهم بهتر سرمایهداری جدید واجد اهمیت است. لذا مطالعه این کتاب برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
⬅️ برای این منظور، ابتدا جلسه 59 کلبه کرامت را مطالعه کنید:
▶️ http://kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/623
📖 سپس کتاب اخلاق پروتستانی و روح سرمایهداری را مطالعه فرمایید.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
امیر-کبیر-یا-قهرمان-مبارزه-با-استعمار.pdf
7.29M
کتاب «امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار»
مطالعه این کتاب برای شناخت رؤیای هاشمی رفسنجانی ضروری است.
این مبحث در جلسه ۸۰۸ کلبه کرامت در تاریخ ۹۷/۱۰/۲۷ توسط استاد حسن عباسی تدریس شده است.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🎥 جلسه 549 کلبه کرامت با عنوان "خط مشی امنیت "
🎥 جلسه 101 اتاق کودک کلبه کرامت با عنوان "سیاست دو قطبی (2) "
🎥 جلسه 8 اتاق نوجوان کلبه کرامت با عنوان "کیمیاگری "
آماده ارائه به اندیشهجویان گرامی میباشد.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
انتشارات اندیشکده یقین
📗 #کلبه_کتاب ❇️ کتاب «رسم جهاد» + جلسه 195 کلبه کرامت با عنوان «رویکرد اجتماعمدار (2)» 📚 انتشار
🔷 در تفکیک جهتگیری «نقش اجتماعی» در جامعهی بورژوایی و جامعهی هجری، دو مفهوم «مشغولیت» و «مسئولیت» موضوعیت پیدا میکنند. در جامعهی بورژوایی افراد شاغل هستند و مشغولیت دارند اما در جامعهی هجری افراد سائل هستند و مسئولیت دارند.
🔹در جامعه بورژوایی فردِ شاغل تخصصی دارد که بر اساس آن عمل میکند و مسألهی او را متغیر نفع و ضرر تعریف میکند. در این چهارچوب، مرکانتیلیسم اصالت دارد.
🔹اما در جامعه فطری افراد تعهد دارند و خود را مسئول میدانند؛ ممکن است شغل یک فرد نظامی نباشد اما وقتی کشور درگیر جنگ میشود مسئلهی او دفاع از کشور میشود. وقتی یک فرد تعهد داشته باشد تخصص او تابع تعهدش قرار میگیرد و مشغولیت او در راستای مسئولیتش خواهد بود؛ ممکن است در جنگیدن یا سازندگی تخصص نداشته باشد اما تعهد او باعث میشود که به سمت فراگیری این تخصصها برود؛ نه برای نفع شخصی، بلکه بر اساس وظیفه و آرمان ایمانی خود.
🔸ساماندهی افراد مسئول منتج به شکلگیری «نهاد» میشود اما ساماندهی شاغلین به شکلگیری «سازمان» معطوف خواهد بود.
🔸مطالعه کتاب «رسم جهاد» کمک میکند تا با تجربههای کار جمعی در جهاد سازندگی و افول این نهاد و تبدیل شدن آن به سازمان آشنا شوید، لذا مطالعه این کتاب برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
⬅️ برای این منظور، ابتدا جلسه 195 کلبه کرامت را مطالعه کنید:
▶️ http://kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/162
📖 سپس کتاب رسم جهاد را مطالعه فرمایید.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🎥 جلسه 572 کلبه کرامت با عنوان "حرکت جوهری و صیرورت جوهری "
آماده ارائه به اندیشهجویان گرامی میباشد.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🌀ساعات مراجعه به انتشارات در روزهای پنجشنبه :
⏱ساعت 7:45 تا زمان ورود استاد به کلاس
◀️ بین جلسه اول و دوم در صورت دو جلسهای شدن کلاس
◀️ بعد از اتمام کلاس به مدت نیم ساعت
◀️بعد از اتمام پرسش و پاسخ به مدت نیم ساعت
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
انتشارات اندیشکده یقین
📗 #کلبه_کتاب_مستند ❇️ کتاب «راز درخت کاج» + مستند «من میترا نیستم» + جلسه 372 کلبه کرامت با عنوان «
🔷 انسان طراز انقلاب اسلامی انسانی است که هدف خلقتش را میشناسد و بر اساس این شناخت و معرفت به عبودیت پروردگار میپردازد و این عبودیت در نسبت با ربوبیت حضرت حق مطرح است.
🔹حقیقتاً این واقعیتی است که برای یک انقلاب، انسانسازی از همه چیز مهمتر است. اگر انقلاب، انسانسازی نکند، هیچ کاری نکرده است. اگر کسی فکر بکند، دلیل این معنا واضح است. یعنی این حرف، واقعاً استدلال نمیخواهد؛ چون دنیا بدون انسان صالح، یک پدیدهی بیجان و کور و تاریک است. آن چیزی که به عالم خاکی جان میبخشد، ارزش میدهد، نور میدهد و معنا و مضمون به وجود میآورد، انسان است. «انّی جاعل فیالارض خلیفة». جانشین، عنوانی است که خدا به انسان داده است. این جانشین را کجا گذاشتهاند؟ «فیالارض». ارض بدون این جانشین، چیست و چه ارزشی دارد؟ (امام خامنهای - 69/10/10)
🔹انسان طراز لیبرالیسم، سلبریتی بودن است. در این موج «سلبریتیسازی»، مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی، «انسانسازی» است. آن چیزی که فاشیسم و لیبرالیسم و کمونیسم همه بتوانند بسازند، هنر نیست. وجه تمایز انقلاب اسلامی در ساخت پدیدهایست که همهی ایدئولوژیها از ساختنش عاجزند.
کارنامه جمهوری اسلامی در این وجه، موفق است. تنها ایدئولوژی که میتواند مدل انسانسازی به جهان ارائه دهد، اسلام است. شاهکار جمهوری اسلامی، تربیت #انسان_طراز است. مادامی که جمهوری اسلامی میتواند انسان رشیدی بپروراند که #شهید میشود، موفق است. (استاد حسن عباسی - 97/11/17)
🔸کتاب «راز درخت کاج» روايت مادری مجاهد از زندگی دختر مجاهد خود است. شهيد زینب کمایی، دختری 14 ساله، به عنوان یک انسان طراز و #دختر_طراز در کتاب «راز درخت کاج»، نوجواني اهل خودسازی و برنامهریزی برای رشد و تعالی روح و جسم خود است و از اين جهت میتواند نمونه و الگویی مناسب و قابل درك برای سایر نوجوانان قرار گیرد.
🔸مادر زينب دربارۀ دفتر خودسازی دختر نوجوان خود، این گونه روایت میکند: «زینب در دفتر خودسازی خود جدولی کشیده بود که بیست مورد داشت؛ از نماز به موقع، یاد مرگ، همیشه با وضو بودن، خواندن نماز شب، نماز غفیله و نماز امام زمان (عج)، ورزش صبحگاهی، قرآن خواندن بعد از نماز صبح، حفظ کردن سورههای قرآن کریم، دعا کردن در صبح و ظهر و شب، کمتر گناه کردن تا کم خوردن صبحانه، ناهار و شام. دخترم جلوی این موارد ستونهایی کشیده بود و هر شب بعد از محاسبۀ کارهایش جدول را علامت میزد؛ من وقتی جدول را دیدم به یاد سادگی زینب در پوشیدن و خوردن افتادم، به یاد آن اندام لاغر و نحیفش که چند تکه استخوان بود، به یاد آن روزههای مداوم و افطارهای ساده، به یاد نماز شبهای طولانی و بیصدایش، به یاد گریههای او در سجدههایش و دعاهایی که در حق امام خمینی (ره) داشت. زینب در عمل، تک تک موارد آن جدول خودسازی و خیلی از چیزهایی که در آن جدول نیامده بود را رعایت میکرد.»
🔸مطالعه کتاب «راز درخت کاج» جهت آشنایی با ویژگیهای انسانهای طراز اسلام و دختر طراز، برای اندیشهجویان دانش استراتژی خصوصاً خواهران ضروری است.
⬅️ برای این منظور، ابتدا جلسه 372 کلبه کرامت را مطالعه کنید:
▶️ http://kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/215
📖 سپس کتاب راز درخت کاج و مستند من میترا نیستم را مطالعه فرمایید.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
📗 #کلبه_کتاب_مستند
❇️ کتاب «رسول مولتان» + مستند «ابوذرها نمیمیرند» + جلسه 797 کلبه کرامت با عنوان «ابوذرها نمیمیرند»
🔷 مصلح اجتماعی کسی است که اصلاح کردن و زدودن انحرافات جامعه مهمترین دغدغه اوست. انبیاء مانند پستچی به سراغ مردم میرفتند و پیام الهی را به مردم ابلاغ میکردند. مصلحین نیز مانند انبیاء رسالت خود را در چیزی جز رساندن پیام حق به گوش جان فطرت انسانها نمیبینند.
🔹شهید محمدعلی رحیمی به عنوان یک مصلح اجتماعی این رسالت را روی دوش خود احساس میکرد و تا زمانی که میدانست انسانهایی در این کره خاکی هستند که فطرتشان تشنه حقیقت است لحظهای آرام نمییافت.
🔹رسول مولتان، بیان مظلومیتها و محرومیت شیعیان در خارج از ایران و مظلومیت مضاعفتر برای افرادی چون شهید رحیمیها که در نقطه اوج گمنامی و تهمتهای داخلی و تهدیدهای خارجی فی سبیلالله برای اعتلای اسلام جانفشانی کردهاند و همسر بزرگوار این شهید که زینبگونه از راه و هدف شهید دفاع کرده است.
🔸مطالعه کتاب «رسول مولتان» و مستند «ابوذرها نمیمیرند» جهت فهم و آشنایی با زندگی انقلابی و انسانهای متعهد به آرمانهای اسلام و انقلاب، برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
📌جلسه 797 کلبه کرامت هنوز تدوین و آماده ارائه نشده است. انشالله پس از آماده شدن، از طریق سایت کلبه و انتشارات اندیشکده یقین ارائه خواهد شد.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
📗 #کلبه_کتاب_مستند
❇️ کتاب «رسول مولتان» + مستند «ابوذرها نمیمیرند» + جلسه 797 کلبه کرامت با عنوان «ابوذرها نمیمیرند»
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
انتشارات اندیشکده یقین
📗 #کلبه_کتاب_مستند ❇️ کتاب «رسول مولتان» + مستند «ابوذرها نمیمیرند» + جلسه 797 کلبه کرامت با عنوان
🔷 مصلح اجتماعی کسی است که اصلاح کردن و زدودن انحرافات جامعه مهمترین دغدغه اوست. انبیاء مانند پستچی به سراغ مردم میرفتند و پیام الهی را به مردم ابلاغ میکردند. مصلحین نیز مانند انبیاء رسالت خود را در چیزی جز رساندن پیام حق به گوش جان فطرت انسانها نمیبینند.
🔹شهید محمدعلی رحیمی به عنوان یک مصلح اجتماعی این رسالت را روی دوش خود احساس میکرد و تا زمانی که میدانست انسانهایی در این کره خاکی هستند که فطرتشان تشنه حقیقت است لحظهای آرام نمییافت.
🔹رسول مولتان، بیان مظلومیتها و محرومیت شیعیان در خارج از ایران و مظلومیت مضاعفتر برای افرادی چون شهید رحیمیها که در نقطه اوج گمنامی و تهمتهای داخلی و تهدیدهای خارجی فی سبیلالله برای اعتلای اسلام جانفشانی کردهاند و همسر بزرگوار این شهید که زینبگونه از راه و هدف شهید دفاع کرده است.
🔸مطالعه کتاب «رسول مولتان» و مستند «ابوذرها نمیمیرند» جهت فهم و آشنایی با زندگی انقلابی و انسانهای متعهد به آرمانهای اسلام و انقلاب، برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
📌جلسه 797 کلبه کرامت هنوز تدوین و آماده ارائه نشده است. انشالله پس از آماده شدن، از طریق سایت کلبه و انتشارات اندیشکده یقین ارائه خواهد شد.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
انتشارات اندیشکده یقین
📗 #کلبه_کتاب ❇️ کتاب «نخل و نارنج» + جلسه 95 کلبه کرامت با عنوان «جامعه نهضتی» 📚 انتشارات اندیشکد
🔸در جامعهشناسی انقلابها یک مسأله وجود دارد؛ نهضت باشیم، یا نظام! نهضت، یک غایت و هدف بلند و عمیق و دوریست که نظام یک جزء کوچک آن است که با انقلاب محقق میشود. نهضت با آدم(ع) در اولِ زمان شروع شد و سپس با سایر انبیا(ص) که یکییکی برای ادامه نهضت آمدند ادامه یافت. نهضت با کشمکش بین انبیا(ص) و ائمه(ع) و صالحین و مصلحین با شیطانی که قسم خورده بود اجازه ندهد بشریت نجات یابد تا به امروز را رقم زده است. اگر پیامبری چون ابراهیم(ص) و امامانی چون علی(ع) و حسین(ع) در مقطعی انقلاب کردند، اینها هریک دانههای تسبیح و قطعات کوچکی از کلیت پازل حرکت این نهضت هستند.
🔸نهضت، یعنی دیدن انتهای کاری که میخواهد انجام بشود. نگارش و تدوین کتاب زندگی بشریت (که رقم زنندهی رستگاری او باشد) در طول مسیر باید قطعهقطعه تثبیت شود تا همهی این کتاب، یکباره از دست نرود. نظام، همان مرحلهی تثبیت است. نهضتی که از آدم(ص) آغاز شد تا خاتم(ص) ، و از علی(ع) تا آخرالزمان استمرار دارد، یک مقطعی دچار مشکل جدی شده بود و باید کسی میآمد و آن را تثبیت میکرد تا نهضت به عقب بازنگردد. انقلاب حسین(ع) در کربلا، تثبیت این مسأله بود. سپس کسی میباید خیز بعدی نهضت را برمیداشت. حسینی بودن، یعنی نظام و انقلاب؛ و زینبی بودن، یعنی استمرار نهضت.
🔶انقلاب اسلامی، استمرار سه حرکت عظیم است:
✅ حرکت انبیا (ص) از آدم تا خاتم (ص)
✅ حرکت ائمه (ع) از غدیر تا عصر غیبت.
✅ جریان وُلات شیعه تا عصر ظهور (۶۱ زعیم شیعه که ما امروز در زعامت نفر شصت و یکم هستیم)
جمهوری اسلامی، ادامهی انقلاب اسلامی و زمینهساز مراحل بعدی انقلاب است.
🔸جریان امروز علمای دینی، این حضرت روحاللههای تکثیر شده که در صحنهی امروز اینگونه میایستند، حاصل میراث هزار سالهی زعمای شیعه است. تسبیحی که در دست خود میگیرید، ۶۱ مهرهاش را از نظر بگذرانید؛ حضرت حجت(عج) به مثابه نخ این تسبیح، ۶۱ زعیم خود را از جایی که امکان حیات مادی امام شیعه نبود (آغاز غیبت) تا به امروز، نهضت را در هزار سال گذشته بهگونهای بهپیش بُردند که در زمان زعیم شصتم یعنی امام راحل(ره) وقت آن رسیده بود که نهضت علنی گردد؛ لذا انقلاب اسلامی سال ۵۷ رقم خورد. این جفای به نهضت انتظار است اگر تصور کنیم انقلاب اسلامی کار ما بوده و به همت ما ۳۹ سال است که برپای مانده. انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد سال ۴۲ با امام(ره) علیه شاه شروع نشد؛ بلکه با علی(ع) در صدر اسلام و در عدم تحقق غدیر آغاز شد.
🔸امام خامنهای وقتی عهدهدار زعامت شدند، میراثدار نهضت همهی شصت نفر قبلی بودند. اگر نهضت ۶۰ زعیم پیشین، علمی بود یا فرهنگی، سیاسی بود یا نظامی، مخفی بود یا آشکار؛ نهضت زعیم شصت و یکم یعنی امام خامنهای هم علمیست و هم سیاسی، هم فرهنگی است و هم نظامی به صورت مخفیانه و آشکارا. مسألهی ایشان گام بعدی انقلاب ۵۷ و مرحلهی تمدنسازی نوین اسلامیست.
🔹کتاب نخل و نارنج روایت زندگی و زمانهی یکی از شصت و یک زعمای شیعه، شیخ مرتضی انصاری است که به صورت داستان و رمان به رشته تحریر درآمده است. مطالعه این کتاب جهت آشنایی با زندگانی و احوالات این زعیم و فقیه بزرگ شیعه برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
📸 yon.ir/KvbkN
🎥جهت آشنایی با نهضت انبیاء و ائمه و سلسله زعمای شیعه ابتدا جلسه 95 کلبه کرامت با عنوان جامعه نهضتی را مشاهده کنید سپس کتاب نخل و نارنج را مطالعه نمایید :
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/43
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
انتشارات اندیشکده یقین
📗 #کلبه_کتاب ❇️ کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» + جلسه 49 کلبه کرامت با عنوان «روند طرحریزی ج
🔴 هرم جامعه مبتنی بر پارادايم امانيسم، جامعهی مدنی را برمیتابد. در چنين جامعهای ملتچينی، بر اساس سرمايههای انسانی صورت میپذيرد. در جامعهسازی مدرن، سرمايهی انسانی، سه بخش عمده دارد:
1. سرمایهی مادی (Financial Capital): مردم در جامعهی مدنی نسبت به ثروتی كه دارا هستند و يا نسبت به ثروتی كه توليد میكنند، سرمايهی مادی را ايجاد میكنند، اين سرمايه زيربناي سرمايههای انسانی است، و معيار سنجش و اندازهگيری ساير سرمايهها محسوب میشود.
2. سرمایهی علمی (Scientific Capital): سرمايهی علمی در جامعهی مدنی عموماً نسبت به توليد سرمايهی مادی ارزشيابی میشود.
3. سرمایهی اجتماعی (Social Capital): سرمايهی اجتماعی روبنای سرمايههای انسانی است. غرب به دليل فروپاشی مناسبات خانواده از يكسو و رشد تفرّد از سوی ديگر، در ساختار اجتماعی خود در نيم قرن اخير با بحران سرمايهی اجتماعی روبهروست.
🔵 ارزش در اسلام در مقابل انسان متمدن غربي در « مهاجر » بودن است، و پيامبر اكرم (ص) فرمودهاند كه: مهاجر كسی است كه از گناهان هجرت كند.
🔹بناي مردم، يا چينش مردم، در جامعهی هجری نيز بر مبنای سرمايهی انسانی است. از مردمچينی، معماران انقلاب اسلامی به « امتسازی » و ايجاد بنای امت ياد كردند. لايههای سرمايهداری برای ايجاد بنای امت واجد چهار بخش است:
1. سرمايهی ايمان: انسانها بر مبنای ايمانی كه دارند و توليد ايمانی كه میتوانند صورت دهند سرمايهی ايمان را در جامعه ايجاد میكنند. انسان طراز در چنين جامعهای انسانی است كه سرشار از سرمايهی ايمان باشد و بتواند ايمان را در ساير انسانها به وجود آورده و تقويت كند. سرمايهی ايمانی، زيربنای سرمايههای انسانی است و ملاك سنجش ساير سرمايهها محسوب میشود.
2. سرمايهی علمی: توليد سرمايهی علمی مبتنی بر سرمايهی ايمان، لايهی بعدی سرمايه در امتسازی را تشكيل میدهد.
3. سرمايهی اجتماعی: تعامل و روابط اجتماعی انسانها نيز با هدف توليد ايمان و نه به قصد توليد مادی، سرمايه محسوب میشوند.
4. سرمايهی مادی: روبنايیترين سرمايه در جامعهی هجری سرمايهی مادی است.
🔹انسان مهاجر كسی است كه از آنچه خدا حرام نموده است، هجرت میكند. جامعهی هجری، جامعهی آرمانی مهدوی است كه پروژهی انبياء و ائمه عليهم السلام به شمار میرود.
🔹کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ترسیم پایههای فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بر مبنای آیات قرآن کریم است که در سال 1353 توسط امام خامنهای مطرح شده است. مطالعه این کتاب جهت آشنایی با جامعهی مدنظر قرآن و رؤیای رهبر انقلاب در سنین جوانی، برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
🎥جهت آشنایی بیشتر با ابعاد جامعهی هجری و تمایز آن با جامعهی مدنی ابتدا جلسه 49 کلبه کرامت با عنوان روند طرحریزی جامعه را مشاهده کنید سپس کتاب طرح کلی اندیشهی اسلامی در قرآن را مطالعه نمایید:
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/466
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🎥 جلسه 660 کلبه کرامت با عنوان "ایرانستیزی به روش آمریکایی (1) "
🎥 جلسه 661 کلبه کرامت با عنوان "ایرانستیزی به روش آمریکایی (2) "
🎥 جلسه 629 الف کلبه کرامت با عنوان "از حد کیهانی تا حد انفسی - روشنی یا ضیاء "
🎥 جلسه 629 ب کلبه کرامت با عنوان "از خلق مدام تا ربوبیت "
🎥 جلسه 548 کلبه کرامت با عنوان "منطق (2) - مطالعه موردی معروف و منکر "
🎥 جلسه 544 کلبه کرامت با عنوان "کایزن و کدبانویی "
🎥 جلسه 102 اتاق کودک کلبه کرامت با عنوان "نمیشه بدون مبارزه قهرمان بشی "
آماده ارائه به اندیشهجویان گرامی میباشد.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🎥 جلسه 644 کلبه کرامت با عنوان "رویکرد علممدار (7) - ساحت اندیشه "
آماده ارائه به اندیشهجویان گرامی میباشد.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
انتشارات اندیشکده یقین
📗 #کلبه_کتاب ❇️ کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» + جلسه 49 کلبه کرامت با عنوان «روند طرحریزی ج
کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در انتشارات موجود است.