eitaa logo
بنیاد بین المللی غدیر قزوین
2.4هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
958 ویدیو
136 فایل
💠کانال بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین ویژه اطلاع رسانی ⁦✍️⁩ #کلاس_های_نهج_البلاغه ⁦✍️⁩ #مسابقات_با_جوایز_نفیس ⁦✍️⁩ #اخبار_غدیری_و_بازتاب_خبری به دوستداران خدمت به مکتب اهل بیت(ع) ارتباط با ادمین و مسئول تبادل و تبلیغات https://eitaa.com/Hosein7174
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📕ترتیل خوانی صفحه ۱۹۵ قرآن کریم . 🎤 با صدای استاد شاکرنژاد 📡 انتشار با شماست ✅ کانال تولید محصولات علوی @tolidemohtawayghadir ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🍀🌺🍀𖣔༅═┅─ 🍂🌷 🍃🍂🌷 ✨🍃🍂🌷🍃🌷🍂🌷🍃
🔰 یک آیه ، یک پیام 💢 مؤمن، خود را تحت ولایت خدا می داند. ✋پیام : 🌸 مؤمنان تحت ولایت و سرپرستی خدا هستند آنچه او مقرر کرده به آنها می رسد البته این آیه بر جبر دلالت نمی کند و با اصل آزادی اراده و اختیار انسان منافات ندارد زیرا سرنوشت انسان تا آنجا که به کوشش ما مربوط است، به دست خود ماست اما برخی مطالب خارج از دایره تلاش ما، تحت قدرت تقدیر الهی است که بر اساس علیت، به علم ، حکمت و اراده خدا منتهی می شود و این مقدرات بر اساس نظام احسن و مصلحت بندگان و بر طبق شایستگی هایی که افراد کسب می کنند بصورت متناسب تقدیر شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنیاد بین المللی غدیر قزوین
هوالمحبوب 📌 اعلام نتایج مسابقه پیامکی کتابخوانی 💥مبلغ جوایز :۲ میلیون ریال 👈تعداد شرکت کنندگان:بی
هوالمحبوب سلام و احترام خدمت بزرگواران برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی از کتاب تحریف شناسی عاشورا و مسابقه پیامکی کتابخوانی شماره کارت جهت واریز جوایز را به شماره ۰۹۳۹۱۹۸۳۴۵۸ ارسال بفرمایید باتشکر روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🌺 ادامه خطبه ۳ : كَأَنَّهُمْ لَمْ يَسْمَعُوا اَللَّهَ سُبْحَانَهُ يَقُولُ تِلْكَ اَلدّٰارُ اَلْآخِرَةُ نَجْعَلُهٰا لِلَّذِينَ لاٰ يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي اَلْأَرْضِ وَ لاٰ فَسٰاداً وَ اَلْعٰاقِبَةُ لِلْمُتَّقِي بَلَى وَ اَللَّهِ لَقَدْ سَمِعُوهَا وَ وَعَوْهَا وَ لَكِنَّهُمْ حَلِيَتِ اَلدُّنْيَا فِي أَعْيُنِهِمْ وَ رَاقَهُمْ زِبْرِجُهَا گويا نشنيده بودند سخن خداى سبحان را كه مى‌فرمايد: «سراى آخرت را براى كسانى برگزيديم كه خواهان سركشى و فساد در زمين نباشند و آينده از آن پرهيزكاران است» آرى! به خدا آن را خوب شنيده و حفظ‍‌ كرده بودند، امّا دنيا در ديدۀ آنها زيبا نمود، و زيور آن چشم‌هايشان را خيره كرد. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸شرح: امام (ع) در ادامۀ خطبه به دليل اين مخالفتها در چند جملۀ كوتاه به روشنى اشاره مى‌كند، مى‌فرمايد: «گويى آنها اين سخن خدا را نشنيده بودند كه مى‌فرمايد: سراى آخرت را تنها براى كسانى قرار مى‌دهيم كه نه خواهان برترى جويى و استكبار در روى زمين باشند و نه طالب فساد، و عاقبت نيك از آن پرهيزكاران است». سپس مى‌افزايد: «آرى به خدا سوگند! آن را شنيده بودند و خوب آن را حفظ داشتند، ولى زرق و برق دنيا چشمشان را خيره كرده، زينتش آنها را فريفته بود» نخست آنها را به ناآگاهانى تشبيه مى‌كند كه مخالفتشان به خاطر جهلشان است ولى بعد از اين مرحله، فراتر مى‌رود و با صراحت مى‌گويد: آنها نسبت به اين حقايق، ناآگاه و بى‌خبر نبودند، بلكه دنياطلبى و هواپرستى شديد - كه مخصوصا بعد از فتوحات بزرگ اسلامى و سرازير شدن سيل غنائم گرانبها و عادت به زندگى مرفّه، به ويژه در عصر عثمان پديد آمده بود - سبب شد كه دنيا را بر دين ترجيح دهند و حقيقت را به افسانه بفروشند و سراى آخرت را به ثمن بخس متاع دنيا از دست دهند. اين سخن كوتاه در حقيقت، عصارۀ تمام تحليلهايى است كه مى‌توان در بارۀ بروز جنگهاى سه‌گانۀ عصر على (ع) بيان كرد و هر چه غير از اين گفته شود شاخ و برگهاست. اين در واقع درس عبرتى است براى همۀ مسلمين، در تمام طول تاريخ كه هر زمان به دنياپرستى روى آورند و زرق و برق و زينت دنيا فكر آنان را به خود مشغول دارد اختلافات در ميان آنها به اوج خود مى‌رسد و راههاى وصول به وحدت، به روى آنان بسته مى‌شود مگر آن كه زهد و وارستگى پيشه كنند و به خودسازى بپردازند. امروز نيز به خوبى مى‌بينيم كه سرچشمۀ تمام اختلافات ميان مسلمين همان اصل است كه على (ع) در جمله‌هاى كوتاه فوق با استناد به آيه‌اى از قرآن مجيد به آن اشاره فرموده است و به تعبير روشن همان ارادۀ «علوّ در ارض و فساد» و «تمايل به زينتهاى دنيا و فريفته شدن در برابر زرق و برق» آن است! بيعت با امير مؤمنان عمومى و مردمى بود اين بيعت با تمام بيعت‌هايى كه در زمان خلفا شد متفاوت بود. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 ۱۹
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🌺 ادامه خطبه ۳ : أَمَا وَ اَلَّذِي فَلَقَ اَلْحَبَّةَ وَ بَرَأَ اَلنَّسَمَةَ لَوْ لاَ حُضُورُ اَلْحَاضِرِ وَ قِيَامُ اَلْحُجَّةِ بِوُجُودِ اَلنَّاصِرِ وَ مَا أَخَذَ اَللَّهُ عَلَى اَلْعُلَمَاءِ أَلاَّ يُقَارُّوا عَلَى كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لاَ سَغَبِ مَظْلُومٍ لَأَلْقَيْتُ حَبْلَهَا عَلَى غَارِبِهَا وَ لَسَقَيْتُ آخِرَهَا بِكَأْسِ أَوَّلِهَا وَ لَأَلْفَيْتُمْ دُنْيَاكُمْ هَذِهِ أَزْهَدَ عِنْدِي مِنْ عَفْطَةِ عَنْزٍ سوگند به خدايى كه دانه را شكافت و جان را آفريد، اگر حضور فراوان بيعت كنندگان نبود، و ياران حجّت را بر من تمام نمى‌كردند، و اگر خداوند از علماء عهد و پيمان نگرفته بود كه برابر شكم بارگى ستمگران، و گرسنگى مظلومان، سكوت نكنند، مهار شتر خلافت را بر كوهان آن انداخته، رهايش مى‌ساختم، و آخر خلافت را به كاسۀ اوّل آن سيراب مى‌كردم، آنگاه مى‌ديديد كه دنياى شما نزد من از آب بينى بزغاله‌اى بى ارزش‌تر است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸شرح: امام (ع) در اين فراز، دلايل پذيرش بيعت را به وضوح بيان مى‌كند و اهداف خود را از اين پذيرش در جمله‌هاى كوتاه و بسيار پر معنى شرح مى‌دهد و در ضمن روشن مى‌سازد كه اگر اين اهداف بزرگ نبود، كمترين ارزشى براى زمامدارى بر مردم قائل نبود، مى‌فرمايد: «آگاه باشيد! به خدايى كه دانه را شكافته و انسان را آفريده سوگند! اگر به خاطر حضور حاضران (توده‌هاى مشتاق بيعت كننده) و اتمام حجّت بر من به خاطر وجود يار و ياور نبود و نيز به خاطر عهد و پيمانى كه خداوند از دانشمندان و علماى هر امّت گرفته كه: «در برابر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمديده و مظلوم سكوت نكنند»، مهار شتر خلافت را بر پشتش مى‌افكندم (و رهايش مى‌نمودم) و آخرينش را به همان جام اوّلينش سيراب مى‌كردم». جملۀ « و الّذى فلق الحبّة ، در حقيقت اشاره به توصيفى است كه قرآن مجيد از ذات پاك خدا مى‌كند و مى‌گويد: «فٰالِقُ‌ اَلْحَبِّ‌ وَ اَلنَّوىٰ‌» ، خداوند، شكافندۀ دانه و هسته است» و اين در واقع اشاره به مهمترين آفرينش پروردگار يعنى آفرينش حيات و زندگى است و جملۀ «برء النّسمة» اشاره به آفرينش انسان و روح و جان اوست، همان آفرينش عظيم و بسيار مهمّى كه قرآن مجيد بعد از ذكر آن «فَتَبٰارَكَ‌ اَللّٰهُ‌ أَحْسَنُ‌ اَلْخٰالِقِينَ‌» مى‌گويد و اين در واقع سوگند به مهمترين كار خالق در جهان هستى است و دليل بر اهميّت مطلبى است كه سوگند براى آن ياد شده است. جملۀ «لو لا حضور الحاضر» در ظاهر اشاره به «حضور حاضران براى بيعت» با اوست، هر چند بعضى حاضر را اشاره به خود «بيعت» دانسته‌اند كه در معنى تفاوت چندانى نمى‌كند. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 ۲۰
نامه 31 امروز تمام شد چه حس غم انگیزی بود... آدم خوب نیست به چیزی در این دنیا دل بسته و وابسته باشد، ولی کلام مولا با هر چیز دیگری فرق می کند. کلمه به کلمه اش عطر مولایت را می دهد، در لابه لایی این دریای مواج دنبال جانان می گردی... مثل این فراز آخر نامه 31 حضرت که خیلی دوستش دارم خداجونم به علیت قسم که همه جان و هستی و دارایم هست، برای همیشه دین و دنیایم را پیش تو به امانت می گذارم ، خودت حافظ باش. اصلا خودت برایم دعا کن که از همه چیز جدا و محروم شوم باکی نیست ولی لحظه ای از تو جدا نشوم ____🌸🍃____ @nevshteha ____🌸🍃____