🌀از سردار پرسیدند: بعد از بازگشت از سوریه برنامتون چیه؟ گفت: تصمیمی گرفتم که مطمئنم از ۴٠سال مجاهدت بالاتره، بروم یک گوشهای از این مملکت تو یک مسجدی، تو یک پایگاه بسیجی برای بچههای نوجوان و جوان کار فرهنگی انجام بدم، برای امام زمان(عج) آدم تربیت کنم، سرباز تربیت کنم، کاری که تا حدودی کوتاهی کردیم و آن دنیا باید جواب پس بدهیم.
#شهید_حسین_همدانی
☝️
🔻چرا "موضعگیری" نمیکنیم؟!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. ما "شأن علمی" داریم و مداخله در امور "عینی" و "انقلابی"، مخالف وجاهت و منزلت علمی ماست. ما باید فقط به "مبادی بعیده" و "انتزاعیاتِ بریده از واقعیّات" بپردازیم. این مسائل، "سیاسی" هستند و راه "سیاست" از "علم" جداست. اهل علم و پژوهش و معرفت نباید "سیاستزده" و "سیاسیکار" شود. ما سرگرم مباحثِ "مجرّد" و "انتزاعیِ" خویش هستیم و از "معقولاتِ بیخاصیّت"، لذّت میبریم. اینکه برای "جامعه" و "حاکمیّت" چه رخ خواهد داد و "نظم اجتماعی" و "هندسۀ سیاسی" به کدام سو خواهد رفت، کمترین ارزشی ندارد. وظیفۀ ما، اندیشهورزی در حوزۀ "مبادی" است و بس.
۲. "انقلاب" و "نظام" هم جزو سیاست هستند و ما نباید "وابسته به نظام" قلمداد شویم. ما مفتخریم که "مستقل" هستیم. سیاست، مبتنی بر "حقّ" و "باطل" نیست و فقط در چهارچوب "قدرت"، تعریف میشود. پس تفاوتی میان این و آن نیست. اسلامِ ما، "اسلامِ منهای انقلاب" است؛ "اسلامِ بیتفاوتها"، "اسلامِ حاشیهنشین"، "اسلامِ غیرسیاسی"، "اسلامِ قابلجمع با همه" ...
۳. انقلاب و نظام که هیچ، حتّی خودِ "اسلام" نیز از "شیوخ اسلام"، مهمتر نیست. باید نسبت به شیوخ اسلام، حسّاس و متعصّب بود و نه اسلام. بگذارید "ضروریّات دین" را انکار کنند و "بنیانهای باور دینی" را متزلزل سازند؛ آنچه که مهم است، بقای ماست. ما اسلام را برای خویش میخواهیم، نه خویش را برای اسلام. ما مقوّمِ دین هستیم نه خودِ دین.
۴. ما همیشه در میانۀ دو صندلی مینشینیم و با "مرزبندیِ ایدئولوژیک"، بیگانهایم. ما یاد گرفتهایم که چنان "مبهم" و "دوپهلو" سخن بگوییم و بنویسم که به هیچ اعتباری، کسی نتواند گریبان ما را بستاند. مگر فرح پهلوی، "انجمن فلسفه" بر پا نکرد و "فیلسوفانِ سنّتگرا" را فرانخواند و در کنار آنها ننشست؟! مگر سکولارها با فقهای سنّتی و لندنی و ... معارضه دارند؟! فردا نیز که این نظام برچیده شود، حتّی اگر نظام بعدی، "سکولار" باشد، ما منزلت خویش را خواهیم داشت. وجود ما، گرهخوره به هیچ نظامِ سیاسیای نیست. ما همچون ریگِ تهِ جوی هستیم که میمانیم. بگذار انقلابیها در زدوخوردها و نزاعها، هلاک شوند؛ ما فقط نظارهگریم.
۵. ما "دینداران هزینهگریز" و مؤمنان عافیّتطلب" هستیم که همواره از معرکه گریختهایم و "درسوبحث" را بر "مجاهدت" ترجیح دادهایم. ما اهل "علم" و "فضل" و "تعمّق" و "اعتدال" هستیم، نه همچون انقلابیها، "فحاش" و "هتّاک" و "نامعقول" و "خشونتگرا". ما "صراحت" و "شجاعت" و "غیرت" و "حسّاسیّت" را بهعنوان "خشونت" و "فحاشی" و "تندی" و "بیادبی" ترجمه میکنیم تا سکوت و وادادگی خویش را توجیه کنیم. آری، انقلابیها، "تهیمغز" و "جزماندیش" و "نامتعادل" هستند، و ما "عقل کلّ" و "مرکز عالَم" و "دوراندیش".
۶. ما برای حسینبنعلی، "اشک" میریزیم و "مجلس" بر پا میکنیم، امّا "عملِ حسین" را تکرار نمیکنیم. ما در "صحنۀ عمل"، چونان هزارها مسلمانی هستیم که کربلا را به "نظاره" نشستند و نه در این سو بودند و نه در آن سو. امّا امروز، برای آنچه که رخ داده و تاریخی که سپری شده و هزینهای ندارد، گریان و نالان هستیم، بیآنکه اشک و آهمان، اندکی به "عمل" پیوند بخورد و "هزینهزا" و "خطرآفرین" باشد.
۷. آری، ما "حوزویان و دانشگاهیانِ سکولار" هستیم؛ "خواصِ بیاثر"، "نخبگانِ منفعل"، "عالمان بیعمل"، "دیندارانِ انباشته از مفاهیم و معارف و تهی از جسارت و اقدام"، "حاشیهنشینانِ موجّه و معتبر امّا بیتحرّک"، "محافظهکارانِ مصلحتاندیش و خودخواه" ... .
ما منطق عاشورا را در دهم محرّم سال شصتویک هجری، محبوس کردهایم تا بتوانیم رندانه و دنیاطلبانه، از "معرکه مبارزه" به "مرداب زندگی" بگریزیم.
زهی خیال باطل! خطّ سرخِ حسینبنعلی کجا و ما عافیّتطلبانِ چرتکهانداز کجا؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔰 وبینار روشهای درونیسازی عفاف و حجاب در کودکان و نوجوانان
زمان: چهارشنبه ۲۶ مرداد
ساعت: ۱۰ صبح
لینک ورود به وبینار:
https://online.shahramookht.ir/ch/hijab
🆔 @qahramani
مسئله پوشش؛ شرعی یا قانونی؟!.m4a
28.66M
🔰 مسئله پوشش؛ شرعی یا قانونی؟!
⭕️ برخی از سرفصلهای ارائه شده در وبینار «روشهای درونیسازی عفاف و حجاب در کودکان و نوجوانان»
📌 ترسیم وضعیت مطلوب، وضعیت موجود، شرایط و گامهای دوره گذار با چه چشم اندازی صورت می گیرد؟
کدام انسان و کدام جامعه؟ انسان شناسی فلسفی، انسان شناسی عرفی، انسان شناسی دینی یا ...
جامعه شناسی فلسفی، الهیاتی، تاریخی یا ...
مبدأ میل، گرایش و انگیزش انسان در هر تعریف کدام است؟
آموزش وظایف اجتماعی بر دوش خانواده است یا نهادهای اجتماعی و یا رسانه و نهاد دین؟ سهم هریک در این مسئله تا کجاست؟
راهکارهای عاطفی، انگیزشی و ... برای تعمیق گزاره هایی که از جنس رفتارند کدام است؟
شیوه های مواجهه اصلاحی با انگاره های منفی چیست؟
🆔 @qahramani
3.51M
⭕️ اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور 😟
لطفا همه گوش کنید
🔶🔹 پاسخ به چند سوال در خصوص سند توسعه پایدار ۲۰۳۰:
1⃣ سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ چیست و چه گسترهای دارد؟
2⃣ چرا سند ۲۰۳۰ در کشور پیاده میشود؟
3⃣ چرا هر اتفاقی را به سند ۲۰۳۰ نسبت میدهید؟
4⃣ بعضی میگویند سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ که همهی مواردش بد نیست! آیا درست است؟
5⃣ چرا هر کاری که دولت در مسیر رفاه عمومی انجام میدهد، شما به ۲۰۳۰ میچسبانید؟
6⃣چرا به این فرمایش رهبری توجه نمیکنند، که فرمودند «اصل کار غلط است»؟ اصلا غلط بودن اصل، به چه دلیل است؟
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
بسته_رصدی_عملیاتی_خورشید_۲۶_مرداد_۱۴۰۱.pdf
13.71M
💠🏴 *بسته رصدی عملیاتی* (۲۶ مرداد ۱۴۰۱)
🔹 در این شماره میخوانید:
🖥 *سایتها و رسانههای مکتوب:*
▪️مهمترین موضوعات سایتها و رسانههای مکتوب در ۲۴ ساعت گذشته
▪️تاکید بر لزوم ابتکار عمل در وزارت خارجه برای توافق و جلوگیری از ضرر بیشتر به کشور/ روزنامه آرمان ملی
▪️تاکید بر حل شدن مشکلات کشور در صورت مدیریت درست و اجرای صحیح موازنه قوا/ روزنامه اعتماد
▪️تاکید روزنامه شرق بر تکیه تاج به حمایتهای پشت پرده علیرغم غیرقانونی بودن شرکت او در انتخابات/ روزنامه شرق
▪️اتهام خبرآنلاین به رئیسی در خصوص دوقطبی کردن مسائل مختلف برای پوشاندن ضعفهای و عدم پاسخگویی به مردم و حامیان خود/ خبرآنلاین
▪️انتقاد از هزینههای میلیاردی سرخآبیها علیرغم زیانده بودن و تاکید بر لزوم نظارت و ساختاری درست برای هزینه این دو باشگاه/ روزنامه قدس
📱 *شبکههای اجتماعی:*
▪️مهمترین موضوعات ۲۴ ساعت گذشته
▪️بررسی تفصیلی واکنشها به حواشی اظهارات علی کریمی و جمعآوری بیلبوردهای تبلیغاتی او توسط شهرداری تهران
🔆 *مرکز رصد و تحلیل خورشید*
🔺پلیس آلمان یک شهروند مونیخ را به دلیل سلام هیتلری به سمت ورزشکاران اسرائیلی که در حال بازدید از کمپ المپیک مونیخ بودند بازداشت کرد
✖️در آزادی بیان غربی، برای هرکاری آزاد هستید جز شوخی با صهیونیست ها
🆔@news_fath
⭕️ #چهارمین_روز از اولین دوره تخصصی دین و سینما با تدریس دکتر سعید ارجمندفر و حجتالاسلام علی قهرمانی روز جمعه 21 مردادماه در مؤسسه استاد فرجنژاد برگزار شد.
🔘 استاد ارجمندفر در آخرین روز از دوره دین و سینما به تکمیل مباحث روز گذشته خود پرداخته و استاد قهرمانی نیز مباحث دین در سینمای شرق با رویکرد بودیسم را به علاقهمندان حوزه دین و سینما تدریس کردند.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
بیانیه جمعی از اساتید و محققان حوزه پیرامون جایگاه معاویه - خبرگزاری حوزه
https://www.hawzahnews.com/news/1040131/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%85%D8%AD%D9%82%D9%82%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%DB%8C%D9%87
DIDEBAN_ANDISHE_N0..31.web.pdf
24.08M
🔶 نشریه دیدهبان اندیشه
(شماره ۳۱. مهرماه ۱۴۰۰)
🔻ارتحال این اسلامشناس عدالتخواه بهانهای شد تا باز هم اصحاب اندیشه و قلم در فضای مجازی بهصف شده و شروع به تحلیل و تبیین منظومه فکری ایشان کنند. اینان هر کدام از زاویه دید خود، نظریات این متفکر برجسته را بررسی نمودند.
🔸 دیدهبان اندیشه سعی دارد با رسالت تبیینگرایانه خود به بررسی بازتاب اندیشههای این حکیم فرزانه بپردازد و روایتهای مختلف در اینباره را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.
#علامه_حکیمی
#ژورنالیسم_اندیشه
#اسلام_شناس_عدالتخواه
#دیدهبان_اندیشه
🆔 @didebane_andisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر میخواهید بدانید که استقلال بانک مرکزی چیست، این سخنرانی را گوش کنید.
آقای مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس کل بانک مرکزی در سالهای ۶۵ تا ۶۸.
بانک مرکزی مستقل است. پس حتی اگر برای تهیه لوازم جنگ و برای نجات جان مردم و جوانان هم ارز بخواهد نمیدهیم.
ما تنها در صورتی ارز میدهیم که بانک جهانی و صندوق بینالمللی پول توصیه کند.
و این شد که امام مجبور شد قطعنامه را بپذیرد.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
#پوستر | بر منبر مناجات
◽️امام سجاد(علیه السلام) در وضعی قرار داشت که چنین امکانی نبود که مثل امام حسن و امام حسین(علیه السلام) در مسجد مسلمانها را دور خود جمع کند...ولی ایشان بعد از واقعه کربلا از بیان معارف دست نکشیدند و بهعنوان دعا و نیایش، مطالبی فراهم آوردند؛ امام سجاد(علیه السلام) معارف اسلام را نه بهصورت روایت بلکه بهصورت صحیفهی سجادیه بیان فرمود که مورد استفادهی نسلهای بعد قرار گرفت. | برداشتی از کتاب #همرزمان_حسین | آیت الله خامنهای | بهمن ۱۳۵۱
▫️طراح گرافیک: محمد تقیپور
▫️نویسنده شعار: پویا سرابی
▫️طراح نوشتار:مجتبی حسن زاده
▫️کامپوزیت:استودیو هشت
⬇️ دریافت نسخه باکیفیت | ۱۵ مگابایت
rizy.ir/nV5N
#شهادت| #امام_سجاد | #بازنشر
🔹خانهی طراحان انقلاب اسلامی
@KHATTMEDIA