حمایت از برگزاری چله دعای فرج در صدا و سیما
خبرگزاری انقلابی فارس در حرکتی خوب اقدام به برگزاری حمایت نامه ای برای برگزاری چله دعای فرج در صدا و سیما نموده است.
بدون شک بزرگترین مشکل بشر امروز دوری از دستورات امام معصوم یعنی حضرت مهدی علیه السلام است. ایشان بارها و بارها به طُرق مختلف توصیه فرمودند که شما امت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، مشابه امت موسی علیه السلام هستید. وقتی مشکلات و بلاهای این امت زیاد شد، آنها به صورت گروهی دست به دعا برداشتند. استغاثه کردند به درگاه الهی گریه و زاری کردند تا اینکه خداوند، موسی علیه السلام را که منجی آن قوم بود، زودتر از وقت تعیین شده برایشان فرستاد.
این توصیه وظیفه منتظران را در این دوران سخت پر بلا و امتحان را بیش از پیش به دعای خالصانه متوجه می داند.
از آنجا که این طرح وابسته به هیچ حزب، گروه و تفکر خاصی نیست، شایسته است عموم مردم در برگزاری این طرح فعال باشند و هرکدام از ما به نوبه خود گامی موثر در این مسیر برداریم.
لذا مستدعی است به آدرس ذیل مراجعه و از این جنبش حمایت نمایید.
https://my.farsnews.ir/c/20959
وعده ما از نیمه شعبان، هر شب ساعت 22، #دعا_برای_فرج
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
🔻محمدحسین #فرج_نژاد، عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب در گفتگو با #خبرگزاری_حوزه:
🎬 دچار ضعف مشهود اندیشکدهای و پژوهشی در حوزه هنر و سینمای راهبردی هستیم
🔻 مهمترین مباحث مطرح شده:
◽️ نیازمند #سینما و هنر راهبردی هستیم
◽️#فیلم و سریالهای استراتژیک باعث جذب مخاطب انبوه میشود
◽️چرا #هالیوود همچنان فیلمهای استراتژیک چند اپیزودی می سازد!
◽️پایتخت ۵ قویتر و محبوبتر از #پایتخت۶
◽️باید به سبک و شیوه خودمان عمل کنیم
◽️تأثیرگذاری آثار #شهید_آوینی و #حاتمی_کیا بر سینماگران مطرح غرب
◽️کدام فیلم ها در زمره سینمای استراتژیک قرار می گیرند!؟
◽️نفوذ مافیای سرمایه دار و تغییر جهت گیری #سینمای_ایران
◽️ضعف فعالیتهای اندیشکدهای و پژوهشکدهای در حوزه سینما
◽️رویکردهای صرف فرمالیستی جوابگو نیست!
◽️دغدغه اهالی سینما نباید فقط گیشه و شهرت باشد
◽️#هنر و سینمای پس از #انقلاب مورد توجه دنیا قرار گرفته است
مشروح گفتگو:
hawzahnews.com/news/894035
•┈┈••✾••┈┈•
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
سینما و گسست اجتماعی - سیاسی
چندی پیش مفاهیم تعدادی از فیلمهای تولیدشده در سالهای اخیر برای مخاطبان ایرانی را در ذهن مرور میکردم؛ فیلمهایی مانند شیطان وجود ندارد و مطرب بیش از همه نظرم را جلب کرد.
دنبال رگههای مشترک در این دو فیلم میگشتم که به ناگه ذهنم سراغ سیاه نمایی هر دو فیلم و سایر فیلمهای دهه اخیر سینمای ایران افتاد. نقطه مشترک این سیاه نماییها متوجه قانون، ارکان و ساختار قدرت موجود، اسلامیت نظام و فرهنگی دینی جامعه است که در این آثار بهشدت مورد تخریب قرار میگیرد.
فیلم شیطان وجود ندارد، داستان زندگی جوان را به تصویر میکشد که سرباز اجرای احکام شده و قرار است در اولین روز کاری متهمی را به دار بیاویزد. وی به هر دری میزند تا این اتفاق نیفتد. تلاشهای او ثمر نمیدهد و برای اینکه به قول خودش مرتکب قتل نشود دست به گروگانگیری و فرار از خدمت میزند تا به خارج بگریزد و در خوشی زندگی کند، اما پیش از آنکه فرار کند... .
در اپیزود بعد جوان دیگری را میبینیم که برای دیدن نامزد خود آمده اما آنها حال روحی مساعدی ندارند. گرچه نامزد او تلاش میکند تا روحیه خودش را حفظ کند و از او بهخوبی پذیرایی نماید اما اتفاقی که افتاده این اجازه را به او و خانوادهاش نمیدهد.
در انتهای فیلم دختر متوجه میشود که نامزد کنونیاش دوستپسر قبلی او را که داغدارش هستند به چوبه دار سپرده و این مرخصی پاداش این کار اوست... .
فیلم مطرب داستان زندگی مردی را به تصویر میکشد که میخواست خواننده بزرگی شود اما وقوع انقلاب کاروکاسبی او را به هم میریزد. او که با دو بچه همسرش را ازدستداده زندگی را با مطربی میگذراند. سالها بعد دخترش با زدوبند راهی برای رفتن او به ترکیه و اجرای کنسرت مشترک با خوانندههای ترک در هفته فرهنگی مییابد اما سفارت خیلی زود میفهمد که او خوانندهای اصیل نیست بلکه مطربی دونپایه است. از همین رو عذر او را میخواهند. وی دیگر مصمم است که به ایران برنگردد و این خوشبختی و رهایی را حفظ کند اما برای این کار ابتدا باید شناخته شود تا بتواند پناهندگی بگیرد.
خانم خواننده ترک که این مطرب بهاشتباه نامزد پسرش میداند راهی پیدا میکند و در کنسرت خودش اجرایی نیز به او میدهد... .
در هر دو فیلم خط سیر داستان به گونه است که مخاطبِ همراه با شخصیتهای اصلی فیلم، علت عقبافتادگی و بدبختی آنها را که بهنوعی نمایندگان جامعه حاضر هستند انقلاب، ارزشهای دینی، حاکمان، حاکمیت، قانون و ساختار موجود معرفی میشوند.
این دو نمونهای بود از دهها فیلمی که علاوه بر سیاه نمایی داخل، بهشتی برین از خارج میسازند و به مخاطب القا میکنند که اگر به خارج فرار کند خوشبخت و سعادتمند خواهد بود.
در میانه تفکراتم شعر پایانی فیلم مطرب شروع به پخش شد؛
یِ صدای قدیمیام که تو گلو مونده
آرزوی قدیمی من آرزو مونده
آرزوی ترانه خوندن با لبی خندون
آرزوی قدم زدن باهم زیر بارون
این صدای منه آه این صدای منه
ابر پر بارون یِ عمره تو چشای منه
در همین زمان صفحهای از تحلیل جناب سعید حجاریان در مقابلم بود که درباره تبعات اجتماعی کرونا نوشته بود: من نمیدانم چرا کرونا را ویروسی دموکرات نامیدهاند... .
۱. کرونا، کشتار دستهجمعی میکند... .
۲. کرونا، به “گسست اجتماعی” میانجامد... .
۵. کرونا، ساخت قدرت را منهدم کرده است... .
۶. کرونا، خرافات را احیا کرده است... .
مضاف بر این موارد به جستوجو حول ریشه لغوی کرونا پرداختم و آن را همریشه لغت (crown) بهمعنای “تاج” یافتم... . از این منظر، میتوان خصلت شاهانه و جبارگونه کرونا را برجسته کرد. این خصلت علاوه بر پزشکی، در سیاست هم مسبوق به سابقه است.
نمیدانم چرا متن تحلیل این فرد در نظرم بیشتر شبیه بیانیههای اعتراضی جلوه نمود آنهم وقتی سینما که از نظر فکری وابسته به طیف سیاسی اصلاحات است بهویژه در دهه اخیر تمامقد در راستای گسست اجتماعی تلاش کرده و حتی شعار جدید شورشطلبان را نیز آماده ساخته است:
یِ صدای قدیمیام که تو گلو مونده
این صدای منه آه این صدای منه
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 آزاد زندگی کن!
💠 روایت استاد #شیخ_حسین_انصاریان از شیوه زندگی حضرت #علی_اکبر (ع)
🌺میلاد باسعادت حضرت علیاکبر (ع) و روز جوان مبارک باد🌺
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#ThePromisedSaviour
🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران
✅ eitaa.com/andishkadehmahdavi
✅ https://t.me/andishkadehmahdavi
⚠️ «پایتخت6» مجموعهای ناتمام از ناهنجاریهای رفتاری و اخلاقی
با پخش 15 قسمت از سری ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت»، پخش این سری بر اساس توافق و اعلام قبلی به پایان رسید. در حالی که بنا به ادعای سازندگان آن، قسمت پایانی این سری یعنی قسمت شانزدهم، به دلایلی از جمله محدودیتهایی که شیوع بیماری کرونا بهوجود آورده، اساساً فیلمبرداری نشده و وعده دادهاند به محض برطرف شدن محدودیتهای فوق، قسمت آخر را آماده ساخته و در یکی از اعیاد به پخش تلویزیونی میرسانند.
این در شرایطی است که آنچه از 15 قسمت پخش شده عاید تماشاگر و مخاطب این سریال شده، به جز عدم وجود یک قصه و داستان درست و درمان و کلکسیونی از پراکندهگوییها و پرحرفیها و صحنهها و ماجراهای بیربط و اضافی، مجموعه باور نکردنی از رفتارها و اخلاق ناهنجار و پرآسیب و بدآموز بوده است.
گستاخیها و بددهنیها و بیادبیهای بچهها و فرزندان علیه بزرگترها و پدر و مادرها تحت عنوان «شکاف بین نسلها»!، توهین به شعائر و مناسک مذهبی به بهانه «بیان ریاکاری»، رواج دروغگویی و پنهانکاری و فریب در میان شخصیتهای داستان، ترویج و عادیسازی روابط و ارتباطات نامناسب و شکستن حریم محرم و نامحرم، القای رواج سوءظنهای فاجعهبار در خانوادههای ایرانی، استفاده از شوخیهای غیراخلاقی در میان خانواده که تاکنون در میان فیلمهای سخیف سینمایی رایج بود و اینک به رسانه ملی راه یافته و... از جمله این ناهنجاریها است که اگرچه از سری چهارم به بعد در مجموعه «پایتخت»، قوت گرفت ولی اینک در سری ششم به اوج خود رسید.
آنچه روال معمول این دست از سریالها محسوب شده و میشود، این بوده که فرضا در یک مجموعه 30 قسمتی، پس از 29 قسمت نمایش انواع و اقسام بداخلاقیها و نابسامانیهای رفتاری، ناگهان در قسمت آخر همه متحول شده و بنا به اجبار ضوابط تلویزیونی، همه چیز به خوبی و خوشی پایان مییابد که البته همین رویه هم مورد انتقاد و اعتراض بسیاری از کارشناسان و متخصصان امور رفتاری و روانشناسی قرار داشته و دارد.
اما اینک در سری ششم «پایتخت»، حتی از آن یک قسمت پایانی جمعکننده سیاهیها و تباهیها هم دریغ شده و علیرغم توضیح ناظر کیفی این سریال مبنی بر برجستهسازی نکات مثبت در قسمت پایانی، ساخت و تولید این قسمت به زمان نامشخصی در آینده حواله داده شد و سری ششم مجموعه «پایتخت» در شرایطی گنگ، فاقد قصه و با رویکردی ضدخانواده به پایان رسید.
ممکن است گفته شود که چنین انتقادهایی عجولانه بوده و در قسمت پایانی (که هنوز ساخته نشده) همه چیز جمع و جور گردیده و درست میشود. همه ناگهان متحول شده و نتیجه مورد نظر مدیران رسانه ملی ارائه میگردد ولی عجالتا به جز یک سریال در هم ریخته و پریشان احوال، آنچه در اذهان باقی مانده و میماند، مجموعهای از ناهنجاریهای رفتاری و اخلاقی و نابسامانیهای روحی و روانی است که شرحشان آمد.
از طرف دیگر، این فصل از سریال پایتخت میتواند مصداقی بر ادعای همیشگی منتقدان و معترضان اینگونه ساختوساز مجموعههای تلویزیونی باشد که معتقدند تولیداتی از این دست به سبک بساز و بفروشی، با سرعت هرچه تمام فقط برای رسیدن به آنتن، بدون صرف وقت و دقت کافی بر روی فیلمنامه ساخته میشوند؛ آثاری دمدستی از آب درمیآیند که آسیبزایی فرهنگی آنها بسیار بیشتر از فواید کوچک و انگشتشمارشان است.
سعید مستغاثی - روزنامه کیهان - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ - کد خبر: ۱۸۴۹۹۲
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
حجتالاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه*:
دوستانی از بنده خواستند تحلیلی از پایتخت۶ داشته باشم و اینک بعد از مشاهده قسمت ۱۵، ضمن تشکر از دست اندرکاران این سریال و تبریک سال نو و اعیاد رجبیه و شعبانیه به نقدی کلیدی اشاره میکنم. البته کارشناسان نقدهای واردی بر آن گرفتند؛ از جمله: اختلاط نامحرم، ترویج بی حد رقص و موسیقی، تعابیر بیادبانه مخصوصا نسبت به والدین و بزرگترها، بیاحترامی به نماز و حج و ...
لکن نقد ریشهایتر این سریال به نظر بنده، رویکرد ایرانگریزی و ایران تضعیفی است که متأسفانه از دوره قاجار توسط مستشرقین و بعد روشنفکر نمایان داخلی دنبال میشود و کتابها در باب ناتوانی و مجمع الرذایل بودن ایرانیان نوشته میشود.
این سریال با نشان دادن ایرانیانی که یا قاچاقچی (ارسطو) هستند یا روانی(بهبود) یا مسئول ناتوان و بیعرضه و منفعل(نماینده مجلس) یا دارای کمبود شخصیت(بهتاش) یا نوجوانان غرق در اینستاگرام و فضای مجازی(دختران دوقلو) یا مدعیان پرادعای هیچ کاره و فرصتطلب(نقی) یا مروج آرایشگری و رفتارهای نامناسب(رحمت و فهیمه) یا عقل کلی که در مواردی احساسی داوری می کند(هما) که برای بیننده مخصوصاً بیننده خارجی تصویر بسیار منفی علیه ایران میسازد.
سوال این است که چرا عدهای از نویسندگان و هنرمندان با هم تلاش میکنند تا ایرانی را با موفقیتها، مقاومتها و فرهنگ و تمدن بزرگ به ایرانی بی عرضه، ناکارآمد و احساسی و فاقد فرهنگ و تمدن معرفی کنند.
انتظار این بود لااقل واقعیتهای ایران اعم از ضعفها و قوتها به نمایش گذاشته شود تا ناامیدی در مخاطب تحقق نیابد.
نکته قابل تأمل اینکه چرا پایتخت۶ بعد از پایتخت۵(مقابله با داعش) ساخته می شود؟ آیا نباید مدیران صدا و سیما در باب جریان شناسی سریالهای ایرانی دقت بیشتری نمایند.
* استاد فلسفه ومعاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی
خبرگزاری آنا – شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱ - کد خبر: ۴۱۰۴
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
📌مدیران #صداوسیما باید پاسخگو باشند
بعداز فوت مرحوم #خشایارالوند فردی به نام #آرشعباسی سکان نویسندگی پایتخت 6 را به دست گرفت.
#آرشعباسی از امضا کنندگان نامه سراسر جسارت #صدایآبان۹۸ است و از نمایشنامه تئاترها و آثار این فرد به خوبی پیداست سابقه خوبی در مواجهه با دین، ارزشها و انقلاب ندارد.
با این اوصاف انتخاب چنین فردی برای خلق اثری که در فصل پنجم به عنوان افتخاری ملی بود چه مناسبتی دارد؟ چرا باید با سستی، بی تدبیری و عدم مدیریت مناسب، هزینه بیت المال و باورهای جامعه جولانگاه چنین افرادی شود؟
⁉️مدیران #صداوسیما باید پاسخگو باشند که چرا اجازه داده اند آرش عباسی با این #سوابقافتضاح، نویسندگی سریال پایتخت ۶ با مخاطب میلیونی برعهده بگیرد و ارزش های دینی، ملی و فرهنگ ایرانی اسلامی را سخره بگیرد.
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
💠 نذر قربانی نیمه شعبان به نیت سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رفع بلا
💬 شما هم میتوانید در قربانی ها و تهیه ۲۵۱ عدد بسته غذایی به عدد حروف ابجد نام نامی حضرت معصومه سلام الله علیها (جهت تقسیم بین نیازمندان و افرادی که شغل خود را به خاطر کرونا از دست داده اند) سهیم باشید.
💳شماره کارت مرکز نیکوکاری شهید نبی لو
6037997950039694
❌در صورت مشکل در واریز به شماره کارت فوق شماره کارت زیر به نام امام جماعت مسجد امام سجاد علیه السلام مهدی زارع که برای همین منظور در نظر گرفته شده است اقدام فرمایید:
5859831023725368
📞 شماره تماس جهت هماهنگی های بیشتر و کمک های غیر نقدی :
09120516740
💬 روش های مشارکت:
🔸واریز کمک به حساب مرکز
🔸ارسال این پیام به حداقل ۱۰ نفر
💠 ندای مسجد پرجمعیت ترین کانال مسجدی پردیسان_ قم 💠
http://eitaa.com/joinchat/2737766401C2d57e92163
🎬 دوره مجازی:
گونه شناسی سیمای منجی در سینمای هالیوود
🔸به همت نمایندگی جامعه المصطفی ترکیه
🔸با همکاری اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران
🔴 به دلیل محدودیت شرکت کنندگان، اولویت با افرادی است که در ثبت نام پیشتاز باشند.
در صورت تمایل برای شرکت در دوره: لطفا نام و نام خانوادگی خود را به سامانه پیامکی زیر ارسال فرمائید:
30006313
🔺 این دوره برای شرکت کنندگان رایگان است.
🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
تحققی:
📍دستبرد دولت به اموال مردم در سهام عدالت
🔹 اصل #سهام_عدالت یک معامله بین دولت و مردم به عنوان بخش خصوصی بوده است که در این معامله یک طرف دولت به عنوان فروشنده و طرف دیگر مردم به عنوان خریدار قرار داشته اند که بر سر یک معامله با مختصات انتقال مالیکت از دولت به مردم با قیمت 1 میلیون تومان در اقساط چند ساله از طریق برداشت سود خود سهام توافق کرده اند.
🔸اولین نکته ای که در این قرار داد وجود دارد این است که انتقال مالکیت سهام در ابتدای قرار داد اتفاق افتاده و تنها واگذاری اداره آن به خود مردم به بعد از تسویه کامل با دولت موکول شده است. همچنین دولت در سال 96 در سه مرحله اقدام به پرداخت سود سهام عدالت کرد که با توجه به قرار دادی که دولت با مردم داشته، این اعطای سود به مردم به مثابه پایان تسویه کامل مردم با دولت بوده است و این تاخیر 3 ساله دولت در واگذاری سهام پس از تسویه کامل نیز یک امر خلاف قرار داد طرفین بوده است.
🔹دومین نکته مربوط به نصف شدن تعداد سهم های مردم به بهانه عدم تسویه کامل با دولت (از طریق سود دهی سهام) است که یک نقص آشکار حق مالکیت مردم توسط دولت به حساب می آید. با توجه به اینکه دولت در سال 85، مالکیت سهم ها را به مردم انتقال داده است، حال چگونه بعد از 14 سال می تواند در تقابل صریح با اصول 22 و 47 قانون اساسی و بدون اطلاع و رضایت مردم مال و سهام مردم را به نام خود بزند ؟
دولت حتی اگر ادعایی هم مبنی بر عمل نکردن مردم به وظایف و تعهداتشان دارد، موظف است که دعوای خود را به مراجع نظارتی انتقال دهد و با شفاف شدن تمام اسناد و حسابرسی های شرکت های مذکور، ادعای خود را ثابت کند و پس از آن نیز مطابق قرار داد طرفین به معامله خاتمه یا ادامه دهد و هرگز نمی تواند به طور یک طرفه تمام یا بخشی از معامله را فسخ نماید.
🔸 دولت یا می بایست بعد از شفاف شدن حسابرسی ها، مدت زمان بهره برداری از سود سهام را تمدید می کرد یا اینکه با آگاه کردن مردم از ارزش واقعی اموالشان این انتخاب را به آن ها می داد که مابه التفاوت یک میلیون تومان توافق شده را پرداخت نمایند.
🔹 در حال حاضر طبق ادعای رئیس سازمان خصوصی سازی ارزش سهام عدالت هر فرد 11 میلیون تومان است و بدهی ادعایی مردم به دولت مطابق ادعای خود دولت در سال 96 تنها 460 هزار تومان بوده است. بنابراین دولت نمی تواند رشد اموال مردم را به حساب خود بنویسد و جای برداشت 460 هزار تومان (ادعای دولت در 3 سال پیش) به مبلغ 5.5 میلیون تومان از دارایی مردم دستبرد زند.
✍ محمد قادری
گونه شناسی سیمای منجی 1.mp3
1.86M
گونههای #منجی و #آخرالزمان در ادیان و مکاتب
انواع نگرش به #آخرالزمان و #منجی در ادیان و مکاتب گوناگون موجود در جهان
1️⃣ بخش اول ارائه استاد #علیقهرمانی در اولین جلسه وبینار «گونه شناسی سیمای منجی، در سینمای هالیوود»
🎙 #استادقهرمانی
🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران
@andishkadehmahdavi
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
استاد قهرمانی ج 1 بخش 02.mp3
2.66M
💠 انواع #آخرالزمان رسانهای
نگرشی به انواع و گونههای مختلف #آخرالزمان در پروژه #آخرالزمانسازی رسانههای غربی بویژه سینمای هالیوود
2️⃣ بخش دوم ارائه استاد #علیقهرمانی در اولین جلسه وبینار «گونه شناسی سیمای منجی، در سینمای هالیوود»
🎙 #استادقهرمانی
🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران
@andishkadehmahdavi
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
📝 حضرت آیت الله #رئیسی
🔹شما کارهای مهمی انجام دادید و بدعت های بزرگی را شکستید.
🔹انتظار مردم این است که یک بار ببینند فردی را در زمان مسئولیتش محاکمه کنند.
🔹اکنون که جمع کثیری از نخبگان حوزه و دانشگاه از #وزیر_ارتباطات شکایت کرده اند، این محاکمه را برگزار کنید تا بقیه مسئولان نیز بفهمند که از مصونیت آهنین برخوردار نیستند و به حقوق مردم احترام بگذارند.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
امام کریم، حضرت حسن مجتبی (ع):
«لایعرف الرأی الا عند الغضب»
قدرت اندیشه و خصلتهای درونی انسان هنگام خشم، شناخته و آشکار میشود.
📚محمد دشتی، فرهنگ سخنان امام حسن مجتبی (ع)، ص 15.
ملاکی مولای کریمان برای شناخت افراد می دهند ملاک فردی نیست، توصیه می کنم در این روزهای پایانی عمر دولت و مجلس که خیلی از سکان داران عرشه اجرایی و قانون گذاری به خاطر از دست دادن فرصت برای اهدافشان خشمناکند، از این روش مولا، برای شناخت بسیاری از دولتمردان بهره بگیریم و درسی برای انتخاب های بعدی مان قرار دهیم.
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
صدا و سیما باید از تولید و پخش سریال هایی از جنس"بچه مهندس ۳" حمایت بیشتری به عمل آورد.
حجت الاسلام علی قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: کسانی که دو فصل قبلی این سریال را دنبال کرده اند، در این فصل با داستانی جذاب روبرو هستند که می خواهد بگوید حتی کودکان یتیم این کشور که به سختی بزرگ شده و رشد و نمو داشته اند، می توانند باعث سامان کشورمان شوند و موفقیت های علمی خیره کننده ای کسب کنند، کما این که شخصیت جواد جوادی در این سریال از همان دوران کودکی، فردی پیشرو و جستجوگر نشان داده می شود که میل به پیشرفت و موفقیت دارد.
وی افزود: در واقع در این فصل از سریال به طور مشخص تقابل نگاه خودباورانه با نگاه از خود بیگانه را نشان می دهد و این که عده ای نگاه به توانمندی های درون و بهره گیری از ظرفیت جوانان کشور را دارند و در مقابل عده ای همچنان امیدشان به بیرون است و توجهی به داشته های درونی ندارند.
وی گفت: از این رو به نظر بنده، سریال" بچه مهندس ۳" دست روی سوژه مهم و جذابی گذاشته که به طور خاص ارتباط مناسبی هم با عنوان و شعار سال جاری مبنی بر" جهش تولید" دارد و از این حیث باید از عوامل و سازندگان این سریال تقدیر و تشکر کرد.
ادامه مصاحبه در لینک خبرگزاری حوزه:
https://hawzahnews.com/news/899671
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مسجد جمکران ۱۰۶۸ ساله شد.
☀️ امام زمان (عج) در دیداری که با حسن بن مثله داشتند:
✅ «به مردم بگو، این مکان را گرامى بدارند و به آن توجه کنند. و در این جا دو رکعت نماز تحیّت مسجد و دو رکعت نماز صاحب الزمان بگذارند؛ کسى که این دو نماز را بجا آورد مانند آن است که در کعبه معظمه نماز را بجا آورده است.»
🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران
@andishkadehmahdavi
📣شما هم دعوتید: اولین جلسه از سلسله نشست های #فقه_رسانه موسسه #فتوح_اندیشه: گروه علمی فقه رسانه:
🔻عنصر مصلحت و تفقه در ابواب فقه رسانه (در شرایط عادی و جنگ رسانهای)
👤 ارائه دهنده: دکترمحمد #محمدی_نیا
🕔 پنجشنبه،۲۵ اردیبهشت،ساعت۱۷
🏢مکان: قم، پردیسان، بلوار شهروند، خ البرز، ک1، پ6، ساختمان پردیس حکمت
@Fotooh
@SchoolofEconomics
مرحله سوم رزمایش همدلی و تکالیف فرهنگ گروههای جهادی
(بخش اول)
در ماجرای فقر اقتصادی که سفره های مردم هر روز کوچکتر می شود از اولین چیزهایی که دیگر جایی در سبد مصرفی خانواده ها ندارند کتاب است.
به جای مقدمه
«بزغالهای را خدمت پیغمبر اکرم آوردند. ذبح کرد و فرمود: «هرکس گوشت میخواهد بیاید.» فقرای مدینه به سوی خانهی پیغمبر به راه افتادند. پیغمبر به هر کدام یک تکّه داد. بعد که همه رفتند، فقط یک کتفِ آن مانده بود. یکی از زنان پیغمبر عرض کرد: «یا رسول اللَّه! بزغالهای به این بزرگی رفت؛ همین کتفش ماند!؟» پیغمبر فرمود: «همهاش ماند؛ فقط همین کتفش است که میرود.» یعنی میخوریم، از بین میرود و تمام میشود؛ امّا آنچه که دادیم میمانَد.» [۱۳۷۳/۰۶/۲۹]
جاده مانده است و من و...
همین نگاه زیبا بود که ماه دلانگیز رمضان را ماه همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه به نیازمندان ساخت و زیبایی ایثار و ازخودگذشتگی را در جهانی که همه برای بیشتر احتکار و انبار کردن مسابقه میدادند به رخ کشید. دستور رهبری به برگزاری یک رزمایش گسترده ملی باعث شد تا به سبب این اتفاق، خاطرهای خوش از این ماه در ذهنها باقی بماند.
نباید فراموش کرد که مواسات و همدلی منحصر به ماه ضیافت و بندگی خدا نیست. تا زمانی که فقیری هست وظیفه تلاش جهادی و مبارزه با فقر هم بر دوش همه نیروهای انقلابی سنگینی میکند و مجاهد انقلابی بیش از آنکه از روی احساس دست به مواسات بزند عاقلانه به این مسئله مینگرد و نگفته پیداست که «هرقدر دقّت عقلانی انسان بیشتر شد، مجاهدتش بیشتر خواهد شد. برای اینکه میداند «ما عندکم ینفد و ما عنداللَّه باق»؛ آنچه برای خدا دادیم میماند.» [همان.]
آسیبشناسی
آفت بخشش اسراف است و آفت تبلیغ بیعملی. باید از هردوی اینها پرهیز کرد و باید دانست که هم اسراف و هم تنگنظری در بخشش از نشانههای ایمان نیست.
«یکی از نشانههای منافق این است که او قبض ید میکند، یعنی انفاق نمیکند. نه نمیتوانیم حالا بگوییم که هرکسی که قبض ید میکند، این مطلقاً منافق است، اما مطمئناً یکی از علائم منافق این است. در آیاتی، عذاب الهی را برای کسانی که انفاق نمیکنند، وعده داده. به چه دلخوش هستند کسانی که درراه خدا حاضر نیستند انفاق بکنند؟ که این آیهی بسیار شدیداللحن: «خذوه فغلّوه. ثمّ الجحیم صلّوه. ثمّ فی سلسلة ذرعها سبعون ذراعا فاسلکوه. انّه کان لا یؤمن باللّه العظیم. و لا یحضّ علی طعام المسکین»؛ اینجا مسئلهی انفاق نکردن نیست، مسئلهی بیتفاوت بودن در مقابل فقرِ فقرا و مستمندان است. خونسرد بودن در مقابل نیازهای جامعه است؛ خونسرد هم نباید بود. حتی آنکسی که خودش هم نمیتواند انفاق کند، باید دیگران را وادار کند به انفاق.» [۱۳۶۶/۰۸/۲۹]
با این نگرش دینی و توصیه قرآنی آنچه تاکنون انجامشده تازه آغاز راهی است که گوشهای از عدالت اجتماعی جامعه مهدوی را به نمایش میگذارد.
راه پیش رو
اما فراموش نکنیم که نیاز و فقر تنها به ساحت و بعد مادی منحصر نمیشود. فقر فرهنگی بیش از فقر مادی زیانبار است و اگر بتوان فکرهای فقیر را دارا و ثروتمند کرد، جامعه دارای غنا خود خواهد توانست مشکلاتش را حل و از سختترین بحرانها عبور کند.
بیشک «کتاب، مادر تمدنها و نیز عصارهی آنهاست.» [۲۱/۰۶/۱۳۷۴] و کوچکترین عنصر جامعهساز. «کتاب، دروازهای بهسوی گسترهی دانش و معرفت است و کتاب خوب، یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است... . برای یک ملت، خسارتی بزرگ است که افراد آن، با کتاب سروکاری نداشته باشند و برای یک فرد، توفیق عظیمی است که با کتاب، مأنوس و همواره در حال بهرهگیری از آن یعنی آموختن چیزهای تازه باشد. با این دیدگاه، بهروشنی میتوان ارزش و مفهوم رمزی عمیق این حقیقت تاریخی را دریافت که اولین خطاب خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام(ص) این است که: "بخوان!" و در اولین سورهای که بر آن فرستادهی عظیمالشأن خداوند فرود آمده، نام قلم به تجلیل یاد شده است: "اقرأ و ربّکالأکرم، الذی علّم بالقلم". [۰۴/۱۰/۱۳۷] بااینوجود «متأسفانه کتاب در جامعهی ما، آن مقدار که شأن این جامعه اقتضا میکند، رواج ندارد.» [۲۶/۰۲/۱۳۷۴]
https://hawzahnews.com/news/902551
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
مرحله سوم رزمایش همدلی و تکالیف فرهنگ گروههای جهادی
(بخش دوم)
چه باید کرد؟
وقتی فقر، جامعه یا بخشی از آن را تهدید میکند، اولین چیزی که فراموش میشود ابعاد فرهنگی است و در ماجرای فقر اقتصادی که توان خرید خانوار کاهش مییابد از اولین چیزهایی که دیگر جایی در سبد مصرفی خانوادهها ندارند کتاب است.
بااینحال توصیه امام جامعه مسلمین بهعنوان رهبری تیزبین که اهداف دوردست را میبیند این است که «باید پدرها و مادرها، بچهها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّی بچههای کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. باید خریدِ کتاب، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود. مردم باید بیش از خریدن بعضی از وسایل تزییناتی و تجملاتی به کتاب اهمیت بدهند. اول کتاب را مثل نان و خوراکی و وسایل معیشتی لازم بخرند؛ بعد که این تأمین شد به زوائد بپردازند. خلاصه، باید با کتاب انس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعهی ایرانی به هدف و آرزویی که دارد که حق او هم هست، نخواهد رسید.» [۲۶/۰۲/۱۳۷۴]
در پایان چند نکته مهم را باید مدنظر داشت و برپایه مطالب ارائهشده، مخاطبان را به پویش #کتاب_همدلی میخوانم.
رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه را منحصر به ماه مبارک رمضان نکنیم و همیشه سال هوای همدیگر را داشته باشیم.
در کنار تلاش برای فقر اقتصادی و معیشتی، برای مبارزه با کاستیها و فقر فرهنگیِ هرچند اندک موجود در جامعه هم چارهای کنیم.
سبد مصرف خانوار را در ادامه این همدلی و مواسات، ترکیبی از اقلام مادی و فرهنگی بچینیم و در این چینش برای کتاب جایگاهی ویژه باز کنیم. یعنی در هر سبد همدلی و مواسات، دستکم یک کتاب متناسب با خانوار هدف، قرار گیرد.
کتابهایی را در سبد همدلی قرار دهیم که بر عمق معارف و اخلاق جامعه بیفزاید.
برای خانوادههای جوان کتابهایی پیرامون سیره و سبک زندگی خانوادگی اهلبیت یا شاگردان ایشان از علما و شهدا تهیه کنیم.
برای سایر اعضای خانواده نیز میتوان از کتابهای داستانی که در کنار جذابیت و زیبایی، معارف عمیق اهلبیت، سیره امامان معصوم، علما و شهدا را متناسب با سن و نیاز کاربران در خود دارد، بهره ببریم.
به کتابها، موضوعات و آثاری بها بدهیم که جامعه را گامی بهسوی مهدویت و امام زمان دعوت کند و جامعهای آرمانخواه بسازد.
از مشاوران امین و کتابشناس و نیز ناشران برجسته دینی، معنوی و مهدوی برای انتخاب سبد #کتاب_همدلی بهره بگیریم.
علی قهرمانی
https://hawzahnews.com/news/902551
🆔 eitaa.com/qahramani
🆔 sapp.ir/qahramani
پویش «کتاب همدلی؛ هر بسته همدلی، یک کتاب»
https://hawzahnews.com/news/902551
🆔http://eitaa.com/qahramani
🆔http://sapp.ir/qahramani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خامنهای:
🔸 ضعف مدیریت در آمریکا در قضیه کرونا باعث شده مرگ و ابتلا در آن کشور بیش از همه باشد و نمیتوانند هم مدیریت کنند به خاطر فساد داخل دستگاهشان.
◾️ مردم را میکشند و عذرخواهی هم نمیکنند زبانشان هم برای حقوق بشر دراز است. آن مرد سیاهی را که آنجا کشته شد ظاهرا بشر نبود!
▪️ ملت آمریکا احساس خجلت و سرافکندگی میکند.
🔸ایرانیهای داخل یا خارج از کشور هم که شغلشان بزک کردن امریکا بود با این اوضاع دیگر سرشان را نمیتوانند بلند کنند.
🆔http://eitaa.com/qahramani
🆔http://sapp.ir/qahramani
شیطنت رسانهای خبرگزاری دولتی انگلیس
گرای بیبیسی به عملههای میدانی برای تخریب و آتش سوزی منابع طبیعی
🆔http://eitaa.com/qahramani
🆔http://sapp.ir/qahramani
🔴 چرا با انتصاب #محسن_اسماعیلی به حوزه ریاست مجلس مخالفیم؟
🔹محسن اسماعیلی، مجتهد بدون لباس و عضو خبرگان رهبری است. وی از سال 80 تا 98 همواره عضو حقوقدان شورای نگهبان بوده. اعضای حقوقدان شورای نگهبان طبق قانون از سوی دستگاه قضا به مجلس معرفی شده و مجلس به آنها رأی می دهد. در هر دوره، رئیس قوه قضا، اسامی 6 نفر از حقوقدانان را به مجلس معرفی کرده و مجلس سه نفر را انتخاب می کند.
🔸در اینکه اسماعیلی به لحاظ علمی و تألیفات شناخته شده و دارای جایگاه است و توانسته در دروس حوزوی به مرتبت بالایی برسد شکی نیست. اما انتقادات اصلی ما به عملکرد سیاسی وی در مقاطع مختلف و همکاری با برخی جریانات سیاسی است.
🔹اسماعیلی در جریان انتخابات 88، اوایل سکوت اختیار کرده و سپس با حمله به رئیس جمهور وقت، او را به عنوان عامل فتنه، محکوم می کند. اسماعیلی پا را فراتر گذاشته و با حمله به شورای نگهبان می گوید: «اگر بخواهيم منصفانه درباره جريان فتنه 88 قضاوت كنيم بايد بگوييم كه برخي اعضاي شوراي نگهبان از حق خود به عنوان يك داور پا را فراتر گذاشتند».
🔸این موضع نامناسب و کذب باعث شد تا جریان فتنه با استناد به این موضع عضو حقوقدان شورای نگهبان، به شورای نگهبان حملات بیشتری کرده و شورای نگهبان را به تقلب و طرفداری از رئیس جمهور وقت متهم کنند.
🔹همراهی اسماعیلی با جریان تجدیدنظر طلب و تلاش برای تأیید صلاحیت نمایندگان این جریان در شورای نگهبان به کمک و پشتیبانی علی لاریجانی بر کسانی که جریانات را شناخته و از پشت پرده ها اطلاع دارند پوشیده نیست.
🔸وی در انتخابات های متعدد برای تأیید صلاحیت برخی افراد مورد حمایت علی لاریجانی و ردصلاحیت برخی شخصیت های انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین مجلس شورای اسلامی با نظر علی لاریجانی تلاش کرد! (از ذکر جزئیات پرهیز می کنم). نمونه آن تلاش برای تأییدصلاحیت 45 نماینده ردصلاحیت شده در انتخابات 94 و همچنین تلاش برای ردصلاحیت برخی شخصیت های انقلابی در انتخابات سال 92، 94 و 96!
🔹روابط صمیمانه و حامیانه محسن اسماعیلی با دولت تدبیر و امید و افرادی چون واعظی تا جایی است که برادر وی یعنی پرویز اسماعیلی به مسئولیت معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری راه پیدا کرد. اتهام همکاری پرویز اسماعیلی و عملکرد غیرانقلابی وی در جایگاه معاونت ارتباطات جزو مسائلی است که نمی توان از آنها گذشت. بعد از بازداشت روح اله زم دولت بدون سروصدا پرویز اسماعیلی را از این سمت کنار گذاشته و از ترس محاکمه به سرعت وی را بعنوان سفیر ایران در کرواسی اعزام کرد!
🔸سال گذشته در جریان معرفی اعضای جدید حقوقدانان به مجلس شورای اسلامی، آیت الله رئیسی در اقدامی انقلابی نام محسن اسماعیلی و برخی از اعضای حقوقدان را از فهرست پیشنهادی به مجلس حذف کرد که علی لاریجانی چندین روز از وصول این فهرست خودداری کرد اما مقاومت رئیسی به نتیجه رسید و اسماعیلی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان کنار گذاشته شد و این مسئله برای علی لاریجانی به شدت دردناک بود.
🔹حوزه ریاست مجلس بسیار مهم و راهبردی است. شخصی که بعنوان رئیس این حوزه انتخاب می شود اگر بگوئیم می تواند مجلس را جهت دهی کند اغراق نکرده ایم. تنظیم سیاست های راهبردی و کلی و تحقق سیاست های کلان در مجلس، تنظیم مناسبات رئیس مجلس و حوزه ریاست با سایر قوا و نهادها و دستگاه ها و مراجع و علما و جریانات و شخصیت ها در حوزه اختیارات حوزه ریاست مجلس است.
🔸انتخاب محسن اسماعیلی توسط محمدباقر #قالیباف، خطای فاحش استراتژیک برای مجلس یازدهم است. انتخاب او یعنی پالس همراهی به دولت تدبیر و امید!! پالس همراهی به وزرای ناکارآمد! پالس همکاری در لوایح و سیاستگذاری های دولت ناکارآمد! انتخاب اسماعیلی یعنی نفوذ #علی_لاریجانی در سیاستگذاری مجلس یازدهم!
✅ داود مدرسی یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
❌شکایت رییسجمهوری از فیلم ساخته نشده یک کارگردان
🚫در اتفاقی عجیب، نهاد ریاست جمهوری از فیلمی که نه ساخته شده و نه هنوز فیلمنامه و ایده دارد شکایت کرده است و حالا کارگردانی که تنها درباره آن حرف زده و هنوزهیچ اقدامی انجام نداده است، باید در دادگاه درباره فیلمی که ساخته نشده است پاسخگو باشد.
🔸ابوالقاسم طالبی، کارگردان آثاری همچون «یتیمخانه ایران» و «قلادههای طلا» سال ۹۷ در پی بازداشت حسن عباسی، تحلیلگر مسائل سیاسی طی توئیتی انتقادی با حمایت از عباسی عنوان کرده بود قصد ساخت فیلمی درباره حسن روحانی و روایت یک ملاقات در سال ۶۵ را دارد. حالا پس از نزدیک به 2 سال گویا هنوز حاشیههای آن توئیت ادامه دارد.
🎤ابوالقاسم طالبی میگوید: من برای کاری که نکردهام، متنی که ننوشتهام و فیلمی که نساختهام و به خاطر چیزی که تنها در ذهنم بوده، احضار شدهام. این «تفتیش عقاید» به معنای واقعی کلمه است.
🔗http://farhangesadid.ir/fa/print/2876
🆔http://eitaa.com/qahramani
🆔http://sapp.ir/qahramani