💠 درآمدی بر سینمای شناختی؛
یازدهمین شماره مجله «خردورزی» منتشر شد
به همت مؤسسه فرهنگی ـ هنری شناخت یازدهمین شماره مجله تخصصی «خردورزی»، ویژهنامه «اندیشههای شناختی سینما» منتشر شد.
📌لینک دانلود از سایت فکرت:
💢fekrat.net/?p=7808
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
خردورزی - شماره 11 - کم حجم.pdf
27.65M
🔰مجله «خردورزی» در این شماره شامل سه پرونده با عناوین و گفتگوهای زیر است:
📌سینما و فلسفه
• گفتوگو با بهروز افخمی؛ سینما، عامل سرگرمی یا ساحل اندیشه؟
• گفتوگو با حسن عباسی؛ امتناع در حوزه، ابتذال در دانشگاه
• گفتوگو با دکتر تورستن بوتز بورنشتاین؛ سینما، اندیشههایی با صدای بلند
• گفتوگو با دکتر مسعود معینیپور؛ سینما و مدیریت شناختی انسان
📌سینما و اجتماع
• گفتوگو با مسعود دهنمکی؛ مهندسی فرهنگی، درمان سینمای ایران
• گفتوگو با دکترسیدمحمد حسینی؛ تحقیر پدر در سینمای ایران
• گفتوگو با دکتر رفیع الدین اسماعیلی؛ دفاع مقدس، نابترین ژانر سینمای انقلاب اسلامی
• گفتوگو با سجاد نوروزی؛ تنبلی و تقدم پول بر هنر در سینمای ایران
📌دین و سینما
• گفتوگو با نادرطالبزاده؛ فقدان مدیریت در سینمای ایران
• گفتوگو با عباس محسن عبد علی المسفر؛ هری پاتر، میراثی عربی با روایت فانتزی
• گفتوگو با سعید مستغاثی: سینمای آخرالزمانی؛ مسئلهی غرب، رسالت شرق
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا❁﷽❁ا
📹 ببینید: میهمان خدا برشی از کتاب 📙 #مسیح_اسلام به مناسبت 🌸🌸ولادت امیرالمؤمنین🌸🌸 با صدای بانوان نویسنده کتاب جمکران
#معرفی_کتاب
🖋 #علی_قهرمانی
🛒http://ketabejamkaran.ir/109336
📘📘📘📘📘
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabeJamkaran
✅ کانال حجت الاسلام قهرمانی
@qahramani
ا❁﷽❁ا
🍉 #برشی_از_کتاب #کتاب_هفته
📚«آنها که ایمان آوردند و نیکوکار شدند بهحقیقت، بهترینِ اهل عالماند... »
رویای شیرین بهترین بودن و خیال دستیابی چنین جایگاهی هر دلی را هوایی و هرجانی را آرزومند میساخت.
هرکس حدسی میزد، چیزی میگفت. قسم یاد کرد؛ آن هم نه قسمی معمولی.
«قسم به آنکه جانم در دستان اوست، علی و شیعیانش بهترینِ اهل عالماند. »
از آن روز به بعد هر جا علی میرفت میگفتند «خیرالبریه» آمد.
📙 #مسیح_اسلام
🖋 #علی_قهرمانی
🛒https://ketabejamkaran.ir/109336
📘📘📘📘📘
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabeJamkaran
✅ کانال حجت الاسلام قهرمانی
@qahramani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: اگر در برخی نیازها امروز اقدام نشود، فردا به مشکل میخوریم
🔹اگر امروز محقق و دانشمند تربیت نکنیم، ۱۵ سال دیگر دانشمند برجستهای که با دنیا برابری کند نخواهیم داشت. امروز اگر برای مسئله فرزندآوری فکری نکنیم، ۱۵ سال دیگر کشور به اندازه کافی جوان نخواهد داشت.
🎴
📌 خلبان داریم تا خلبان
دو خلبان بامروّت، برای اینکه هواپیما به منطقه مسکونی برخورد نکند، ایجکت نکردند و به شهادت رسیدند
☄️ یه زمانی هم خلبان های #شاهنشاه، مردم خودشان را بمباران می کردند! باور نمیکنید؟ بخوانید👇
سرتیپ شاه بختی (فرمانده لشکر رضاخان در لرستان) نوشته است:
24آذر 1306: طیاره در منطقه رومشکان و سرطرحان لرستان پرواز کرد، مقداری بمب برای متمردین پرتاب نمود
26آذر 1306: طیاره به سمت رومشکان و پران پری رفته مواضع آنها را بمباران نمود.
📗 عملیات لرستان، سرتیپ محمد شاه بختی، ص249.
#جنایات_پهلوی
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
اندکی #تخیل کنیم
#اختصاصی
🆔 @darseenghelab
🔅 حدود دو هفته از بیان وجوب و فوریت #جهاد_تبیین توسط رهبر معظم انقلاب گذشت. در این دو هفته، اتفاقات بسیار خوبی رخ داد:
🔻 به محض بیان وجوب و فوریت جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب، مسئولین کشور، علما، دانشگاهها و حوزه های علمیه بدون بازی با الفاظ و برخورد تشریفاتی، به سمت تعریف مساله جهاد تبیین در حوزه کاری خود شدند.
🔹 رئیس جمهور، ضمن بازخواست مدیران فضای مجازی کشور، دستور دادند تا ضمن عزل مسئولین بی کفایت موجود، طی 2 هفته آتی، پیشنهادات و برنامه های نخبگان کشور برای مدیریت فضای مجازی ارائه گردد.
🔹 رئیس مجلس ضمن تسریع در تصویب طرح صیانت از فضای مجازی، کمیته ای را برای تصویب قوانین لازم در تولید محتوا درفضای مجازی تشکیل دادند.
🔻 رئیس قوه قضاییه، مسئولان فضای مجازی را بخاطر ترک فعل های مکرر و تبدیل فضای مجازی به #قتلگاه، مورد محاکمه فوری قرار داده و به سایر مسئولین درباره عمل به وظایف تبیینی شان تذکر داد.
🔹رئیس حوزه های علمیه ضمن اشاره به اینکه «جهاد تبیین، گفتمانی منطبق بر منطق است»(واقعی!)، فرمودند: حوزه علمیه اقدام به تاسیس معاونت رسانه و فضای مجازی کرده و به این معاونت دستور دادند تا طی یکماه، وظایف سایر معاونتها بویژه معاونت پژوهش و معاونت تبلیغ را در جهاد تبیین روشن کنند.
🔻مراجع عظام تقلید ضمن انتشار بیانیههای حمایت از جهادتبیین، اشغال سایبری کشور را خلاف اسلام دانسته و عموم روحانیون را به پیگیری منویات ولی امر دعوت کردند. ایشان شورای عالی حوزه علمیه را ملزم به ارائه گزارش در زمینه این واجب فوری کردند
🔹 انبوه موسسات حوزوی، معاونتها یا کمیتههایی را برای جهادتبیین تشکیل داده و تحت نظر ریاست موسسه، پیگیر اجرای منویات ولی امرمسلمین جهاد در بخش های مختلف #پژوهشی، #آموزشی و #رسانهای شدند.
🔻مدیران مراکز متولی فعالیت در فضای مجازی بسرعت دست به کار شده و با اختصاص بخش مهمی از نیروها و زمان خود، عمل به این واجب فوری را در دستور کار قرار دادند.
🖋 گرچه تحرکات فوق، همگی تخیلی بودند اما واکنش قاطع جامعه محترم مدرسین برای هنجارشکنی در جشنواره فجر، واقعی بود❗️
#فضای_مجازی
🆔 @darseenghelab
#کودتای_انگلیسی_رضاخان
💣 کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ (۲۲ فوریه ۱۹۲۱ میلادی) کودتایی نظامی بود که توسط رضاخان و همکاری سیدضیاءالدین طباطبایی و با همکاری افسر انگلیسی آیرونساید اجرا شد.
انگلیسیها از طریق کمیته زرگنده در طراحی کودتا یا آنچه بعداً رهبران میبایست انجام میدادند، نقش داشتند.و بر همین اساس بنا به نوشته عاقلی جهت اطمینان بازوی نظامی کودتا ۲۳ روز پیش از کودتا رضا شاه با ادموند آیرونساید ملاقات کرده که در این دیدار ژنرال آیرونساید به رضاخان سردارسپه گفته بود اگر شما قدرت را در دست بگیرید ما مخالفتی نداریم.
📋 در نتیجه مذاکرات و هماهنگیهای به عمل آمده بین سیدضیاءالدین طباطبایی و رضاخان، در روز سوم اسفند قوای قزاق وارد تهران شده و ادارات دولتی و مراکز نظامی را تحت فرمان خود کردند.
⚖️ نزدیک به صد تن از فعالان سیاسی و رجال سرشناس بازداشت و زندانی شدند.
👑 احمدشاه قاجار و محمدحسن میرزا(ولیعهد) به کاخ فرحآباد گریختند و سپهدار رشتی(نخستوزیر) به سفارت انگلستان در تهران پناهنده شد.
🗞 نتیجه کودتا، رئیسالوزرایی سیدضیاءالدین و وزیر جنگ شدن ماژور مسعود خان کیهان و سپس خود رضاخان بود.
این👆🏻 نقشه را جدی بگیرید‼️
#خانواده #فرزندآوری #ایران_جوان_بمان #جمعیت
به پویش #ایران_جوان_بمان بپیوندید 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/632029338Cb8a48cecf1
🌐https://iranjavanbeman.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 تغییر در ایران باید آرام آرام و نرم صورت پذیرد
پروژهای نرم که در برخی دولتهای گذشته شتاب بیشتری داشت. هدف این پروژه فروپاشی جامعه از طریق تغییر فرهنگ و از مسیر تغییر سبک زندگی نخبگان و سپس عموم جامعه است.
1.54M
نکاتی کوتاه درباره "طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی" و حمایت از حقوق کاربران
🆔 @qahramani
⭕️ یک بررسی ساده نشان میدهد تنها کشورهایی که #شبکه_ملی_اطلاعات دارند، سرعت اینترنتشان بالاست درحالیکه اصلاحطلبان همیشه طلبکار اینگونه القاء میکنند که پیشرفت در وابستگیست‼️...
#سرطان_اصلاحات
#صیانت_از_مردم
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🔰بیان نقاط قوت در کنار پرداختن به نقاط ضعف در جهاد تبیین مورد توجه باشد
عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب از ما این است که ضمن توجه به نقاط ضعف و تلاش برای رفع آن ها، قوت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به شکلی هنرمندانه و اثرگذار در رسانه ها تبیین شود.
حجت الاسلام علی قهرمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید بر لزوم فهم دقیق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بایستههای جهاد تبیین و چگونگی اهتمام در این خصوص اظهار داشت: نخستین گام در این زمینه البته همین تکاپویی است که برای تبیینِ جهاد تبیین شکل گرفته اما نباید این مباحث در حد حرف برای حرف و تحلیل برای تحلیل باقی بماند.
وی افزود: تلاش برخی افراد در این راستا البته متوقف به بحث چیستی شناسی جهاد تبیین است و حال آن که فراتر از انگشت اشاره رهبر معظم انقلاب، باید آن جایی که ایشان مورد توجه قرار دادهاند را دید، نه این که صرفاً به دنبال تبیین و تشریح مفاهیمی چون جهاد و تبیین و ترکیب این دو با یکدیگر باشیم.
حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که جهاد تبیین باید روایتی از گذشته، حال و آینده باشد، گفت: در بیانات نورانی مقام معظم رهبری دقت کنیم به خوبی متوجه میشویم که ایشان در عین بیان نقاط ضعفها و آسیبها، تأکید دارند که نقاط قوت و دستاوردها برای مردم تبیین شود، چرا که گفتن اینها آن هم به شکلی هنرمندانه و تأثیرگذار، مایه ایجاد و تقویت امید در دلهاست.
https://hawzahnews.com/xbBmH
🆔@qahramani
نقش امام موسی بن جعفر در تمدن نوین اسلامی.m4a
15.43M
امام موسی بن جعفر (علیه السلام) و تمدن نوین اسلامی
🆔 @qahramani
«پيامبرى كه خاتم پيامبران پيشين بود. درهاى بسته را گشود، حقّ را با حقّ آشكار ساخت و غوغاى باطل را دفع و حملات گمراهى ها را درهم شكست. به فرمان خدا قيام نمود و در طريق رضايش گام برداشت و ترديدي به خود راه نداد و عزمش سست نشد. وحى خدا را با آگاهى گرفت و در انجام فرمان پيش رفت. دل هاي فرو رفته در فتنه ها و گناهان را هدايت و احكام اسلام را برپا ساخت. او امينِ معتمد، گنجينه دارِ مخزن علوم خدا، شاهد روز قيامت، برانگيخته براى بيان حقايق و رسول او به سوى خلايق است».
نهج البلاغه، خطبه ۷۲.
🆔 @qahramani
امروز رهبری در برابر توصیه های آمریکایی
#اتمام_حجت کردند
آقای وزیر علوم
اگر انقلابی هستید
هر کجا فضولات #جاهلیت_مدرن آمریکایی
در کشور تدریس می شود را
#گِل_بگیرید
لااقل جلوگیری کنید که جاهلان ضد انقلاب
نان وزارتخانه شما را بخورند
و با تئوری های آمریکایی
به ریش شما و انقلاب بخندند.
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
1_1496474701-Organized.pdf
984.2K
🔺نقد چالشی بر سخنان جنجالی دکتر محقق داماد
👈 تقریر سکولار از تاریخ حوزه: مصاحبه رونامه فرهیختگان با استاد #محمدصادق_ابوالحسنی
▫️حاوی:
1⃣ اشتباهات عجیب آقای محقق داماد در گزارش تاریخ
2⃣ رازگشایی از اهداف آیت الله حائری در تأسيس حوزه قم
🔰متن نوشتاری مصاحبه🔰
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
📸 این عکس باید دنیا رو تکون میداد؛ اما خب متأسفانه یمن جزو اروپا نیست
#یمن_مظلوم
🆔 @rasanewsagency
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😅داستایوفسکی را هم تحریم کردند!
🔹دانشگاهی در ایتالیا واحدی درباره ادیب بزرگ روسی را حذف کرد!
🔹دانشگاه میلان بیوکا در راستای تحریم روسیه گفت علت این تصمیم جلوگیری از اختلافات در لحظه تنشهای بزرگ است!
🔹پروفسور پاولو نوری استاد این درس این اقدام را محکوم کرد و آن را دیوانگی و نتیجه مسموم سیاست حذف فرهنگی توصیف کرد.
آمریکا و همپیمانان غربی اش سیاست تحریم روسیه در تمام زمینه ها را پیش گرفتهاند.
🆔 @news_fath
کاش جان هر انسانی در هر جای این کره خاکی برایمان مهم بود؛ چه عراق و یمن، چه پاکستان و افغانستان و چه در اوکراین و بوسنی.
کاش آنقدر که شعار حقوق بشر سر میدهیم همانقدر هم به جان انسان و ارزشهای انسانی و اخلاقی بها میدادیم.
🆔 @qahramani
🍂
🔻 #فرنگیس
🔸خاطرات فرنگیس حیدرپور (۱
🔹بقلم: مهناز فتاحی
کانال حماسه جنوب، ایتا
•┈••✾❀🔸❀✾••┈•
مادرم همیشه میگفت: «چقدر شری تو، فرنگ! اصلاً تو اشتباهی دنیا آمدی و باید پسر میشدی. هیچ چیزت به دخترها نرفته. دختر باید آرام و باحیا باشد، متین و رنگین...»
وقتی میدید به حرفش گوش نمیدهم، میگفت: «فرنگیس، مردی گفتند، زنی گفتند... کاری نکن هیچ مردی برای ازدواج نیاید سراغت! دختر باید سنگین و رنگین باشد.»
وقتی مادرم اینطوری نصیحتم میکرد، حرصم میگرفت. اصلاً هم دلم نمیخواست سنگین و رنگین باشم. چه اشکال داشت شلوار پسرانه پا کنم و چوپان باشم؟ چه اشکال داشت شبها دخترها را توی تاریکی بترسانم و خودم بخندم؟ چه اشکال داشت وقتی برای بازی میرفتیم سمت قبرستان، با هر بهانهای، پسرها را بترسانم و آنان را فراری دهم و خودم همانجا بنشینم و بهشان بخندم؟
اصلاً بگذارید قصۀ زندگیام را از اول برایتان تعریف کنم. از وقتی خودم را شناختم، همیشه در دل کوه بودم. زمان بچگی، تا فرصت گیر میآوردم، میدویدم سمت کوهها و راحت از چغالوند بالا میرفتم. کوه چغالوند را خیلی دوست داشتم. همیشه تا پای کوه میدویدم و با سرعت میرفتم بالا. پشت سرم را هم نگاه نمیکردم. دلم میخواست زمانی پشت سر را نگاه کنم که همه چیز کوچک شده باشد.
روی چغالوند که میرفتم، روی تختهسنگ بزرگی که خیلی دوستش داشتم، مینشستم. انگشتانم را گره میکردم و از بین انگشتها، روستایمان آوهزین را میدیدم. خوشم میآمد، وقتی میدیدم روستای به آن بزرگی، توی دو تا انگشتم جا شده است.
همان وقتها بود که یک روز دیدم توی ده، همۀ مردم میروند و میآیند. خانوادۀ داییهایم خوشحال بودند و حرف میزدند. از دخترداییام پرسیدم چی شده؟» گفت: «میخواهیم برویم زیارتِ قدمگاه.»
ذوق کردم و پرسیدم: «ما هم میآییم؟» گفت: «نه!»
وقتی شنیدم با آنها نمیرویم، اشک توی چشمم جمع شد. بعد فهمیدم همۀ فامیل یک جیپ کرایه کردهاند. فرمان تنها کسی بود که جیپ داشت و تنها رانندۀ روستا بود. وقتی ماشینِ فرمان میآمد، با بچهها دنبالش راه میافتادیم و سر تا پایمان خاکی میشد. همهمان دوست داشتیم پشت ماشین بدویم و با آن مسابقه بدهیم.
همه داشتند آماده میشدند بروند. داشتم دیوانه میشدم. پرسیدم:
همهتان میروید؟» گفتند: «آره.»
میخواستند به چم امام حسن بروند. چم امام حسن، قدمگاهی است که هر کس حاجتی داشت، به آنجا میرفت. شنیده بودم امام حسن عسگری(ع) از آنجا رد شده. به همین خاطر، آنجا قدمگاهی درست کرده بودند.
به سمت خانه دویدم و فریادزنان گفتم: «دالگه، همه دارند میروند زیارت. ما هم برویم؟»
مادرم با ناراحتی نگاهم کرد و با عصبانیت گفت: «همه پول دارند. ما چطور برویم؟ پولمان کجا بود!»
حرفش انگار آب سردی بود که روی تنم ریخت. وقتی قیافه و چشمهای اشکآلودم را دید، کمی ساکت شد و با ناراحتی ادامه داد: «روله، من از تو بیشتر دلم میخواهد بروم زیارت، اما رویم سیاه، چه کنم با دست خالی. نباید پول کرایۀ ماشین داشته باشیم؟ نباید غذایی درست کنیم؟»
بعد هم بدون اینکه یک کلام دیگر بگوید، پشتش را به من کرد و رفت. برگشتم و جلوی درِ خانه، زانوها را بغل کردم و نشستم. زیرچشمی، به دخترداییهایم نگاه میکردم که هی این طرف و آن طرف میرفتند و شادی میکردند.
دلم میخواست من هم با آنها بروم زیارت. بچهها توی کوچهها میگشتند و دست میزدند و میگفتند میخواهیم برویم زیارت. هر کدام با خوشحالی کاری میکردند. من فقط حرص میخوردم و بغض بیخ گلویم را فشار میداد.
همانطور که کز کرده بودم، پدرم را دیدم که میآید. وقتی رسید، پرسید: «روله، چی شده؟ چرا اینقدر ناراحتی؟»
تا دست روی سرم کشید، گریهام گرفت. حالا گریه نکن، کی کن. پدرم نشست کنارم و با تعجب نگاهم کرد. هقهقکنان گفتم: «کاکه، مردم میخواهند بروند چم امام حسن. من هم دلم میخواهد بروم.»
خشکش زد. اولش هیچی نگفت، ولی بعد دهن باز کرد و جویدهجویده گفت: «غصه نخور، روله. خدای ما هم بزرگه.»
از جلوی در خانه تکان نخوردم. به چشمه خیره شده بودم و به صدای آدمها گوش میدادم. با خودم میگفتم کاش ماشینِ فرمان خراب شود و هیچ کدامشان نرسند به زیارتگاه!
نمیدانم چه مدت آنجا نشسته بودم که از دور پدرم را دیدم که خوشحال و خندان میآمد. رسیده نرسیده، بلند گفت: «فرنگ... بدو برو حاضر شو. وسایلت را جمع کن که جا نمانی.»
فکر کردم خواب میبینم. نمیدانم از کجا، اما پول سفرم را تهیه کرده بود.
•┈••✾❀🔹❀✾••┈•
ادامه این داستان را در "کانال حماسه جنوب" بخوانید:
http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf
🍂