eitaa logo
| الیه راجعون |
544 دنبال‌کننده
86 عکس
79 ویدیو
3 فایل
اشعار،نوشته‌‌ها و دغدغه‌های نوید نیّری | طلبه و معلم ارتباط با من: @ensanrasane
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 جانشینی پیامبر به قلم ویکتور هوگو 📝 هوگو اینگونه می‌نویسد: "آن‌گاه، پرچم اسلام را به پرچمدارش «علی» سپرد و گفت: این آخرین سپیده دم زندگی من است خدایی جز خدای یگانه نیست. در راهش تلاش کن!" ...آن‌روز مثل هميشه، در ساعت نماز، به مسجد آمد به "علی" تكيه كرده بود و مومنين بدنبالش می‌آمدند، پيشاپيش ايشان همه جا پرچم مقدس در اهتزاز بود... برای تحقیق و تولید این اثر ۴ سال زمان صرف شده‌است. ـ ـ ـ ــــــــ⊰𑁍⊱ــــــــ ـ ـ ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اهداف پیامبر(ص) از تشکیل نظام اسلامی از زبان رهبر معظم انقلاب: 🔘«هدف از تشکیل نظام اسلامی این است که تمام احکام اسلام اجرا شود و سبک زندگی الهی بر جامعه حاکم باشد تا مردم به تکامل و عشق و معرفت الهی برسند و به اخلاق الهی متخلق شوند و جامعه نیز به کمال تاریخی خود نزدیک تر شود.» ➖باید دید و فکر کرد که روند حکمرانی در جامعه و وضعیت فعلی نظام اسلامی ما چه مقدار بر اهداف پیامبر اسلام و فرمایشات رهبر انقلاب منطبق است ...
باسمه تعالی 💠 یک نکته‌ی مبنایی درباره‌ی تفکّر خلّاق، تفکّر نقّاد، مهارت حلّ مسأله و مهارت تصمیم‌گیری در کودک و نوجوان: 🔘 مقدّمه: [ ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها، مزایا و معایب(نظام ارزشی) در یک جامعه و گروهی از افراد، به نظام اعتقادی(ایدئولوژی و جهان بینی) آن جامعه بستگی و ارتباط مستقیم و متصل دارند. ممکن است آنچه‌ را جامعه‌ای با ایدئولوژی و نظام اعتقادی منحصربفرد خود، ارزش و مزیت می‌داند، در جامعه و در نظام اعتقادی دیگری مزیت و‌ ارزش نباشد و حتی عیب و ضد ارزش تعریف شده باشد. در واقع تفکر،حل مسأله و تصمیم‌گیری باید بر مبنای یک نظام ارزشی استوار گردد و نظام ارزشی بر پایه‌ی نظام اعتقادی(جهان بینی) استوار است و اینگونه به هم متصل‌اند. لذا طرح مباحث روانشناسی و مهارت‌های زندگی، بدون توجه به این نکته، ناقص خواهد بود و نتیجه‌ی مطلوب در امر تعلیم و تربیت دینی حاصل نخواهد شد.] 🔹بدیهی است که وقتی در نظام اعتقادی و ارزشی اسلام، از تفکر خلاق، تفکر نقاد (تفکر انتقادی)، مهارت حل مسأله و مهارت تصمیم گیری صحبت می‌کنیم، مقصود ما تفکر و مهارت کودک و نوجوان بر مبنای حقیقت و با هدف رساندن او به حقیقت و تکامل انسانی و الهی است نه مطلق تفکر و مطلق حل مسأله و مطلق مهارت با استفاده از هر ورودی و داده‌ای از هرجا. 🔹حال باید به این نکته توجه کنیم که وقتی مهارت تفکر و مهارت‌های مدنظر دیگر را به کودک و نوجوان تعلیم دادیم،آیا او بدون داشتن یک چارچوب اعتقادی و یک نظام ارزشی_در حد خودش و متناسب با سن خود_می‌تواند هرگونه تفکر و هرگونه مهارتی را که به کشف حقیقت و وصول تکاملش منجر شود عملی کند؟ پاسخ منفی است. چرا که اساسا کودک و نوجوان ما دستش از نظام باورها و ارزش‌های صحیح خالی‌ست و اگر بخواهم این مسأله را به ماشین‌های ورودی_خروجی در درس ریاضی تشبیه کنم، در واقع ما بدون آن‌که هیچ ورودی صحیح و نظام‌مندی در اختیار دانش‌آموز بگذاریم از او انتظار خروجی مطلوب و صحیح داریم و روشن است که چنین امری در چنین وضعیتی که ذهن او خالی از نظام باورها و ارزش‌های مشخص و‌ صحیح منطبق با دین باشد، ممکن نیست. او بر اساس کدام نظام اعتقادی می‌خواهد تفکر کند؟ بر مبنای مزایا و معایب و ارزش و‌ ضد ارزش در کدام نظام ارزشی قرار است حل مسأله کند و تصمیم بگیرد؟ 🔹بنابراین اگر بخواهیم با نگاه دقیق علمی این موضوع را طرح کنیم،باید بگوییم برای اینکه کودک و نوجوان بتواند در تفکر خلاق،تفکر انتقادی،تفکر اجتماعی،تفکر بنیادی و هرگونه تفکر دیگری درست فکر کند و به اندیشه و نتیجه‌ی صحیح برسد و همچنین برای اینکه او بتواند در مهارت‌ حل مساله، بر مبنای معایب و مزایا در نظام ارزشی و اعتقادی اسلام، حل مسأله کند، و یا در مهارت تصمیم‌گیری، بر اساس نظام ارزشی و اعتقادی دین،تصمیم بگیرد،باید دست کودک و نوجوان را از باورهای دینی صحیح و نظام ارزشی دین_به صورت آزاداندیشانه و‌ تحقیقی، نه تقلیدی_ پر کنیم تا او مصالح و لوازم مورد نیاز برای تفکر و مهارتی که منتج به حقیقت و تکامل مدنظر اسلام است را داشته باشد،وگرنه اگر دانش‌آموز با یک سلسله باورهای گتره‌ای و پراکنده یا با یک نظام مزایا و معایب بی‌مبنا که در بهترین حالت بخشی از آن مطلوب نظام ارزشی اسلام است و بخشی از آن مطلوب نظام ارزشی طاغوت، طبیعتا نخواهد توانست تفکر، حل مسأله و تصمیم گیری درست و منطبق با حقیقتی که منجر به رشد شخصیتی و تکامل او شود را انجام دهد. 🔹لذا ضروری است قبل از آموزش این انواع تفکر و انواع مهارت‌ها،یا لااقل همزمان با آن، والدین و مربیان گرامی، به ایجاد یک منظومه و چارچوب اعتقادی و نظام ارزشی صحیح دینی در دانش‌آموز مبادرت داشته باشند تا او بتواند بر اساس این نظام عقیدتی و ارزشی، تفکر کند،حل مسأله داشته باشد و تصمیم بگیرد. ✍🏻 نوید نیّری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 تشرف آیت الله حق‌شناس (ره) محضر امام رضا علیه السلام 🌷حضرت رضا این شعر را خواندند: « رو آر سوی ما که به سوی تو رو کنیم وز غیرِ ما به سوی تو روی آورد بلا »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴 باید توحید را اینگونه فهمیده و به قلبت چشانده باشی تا بتوانی دنیا را تکان بدهی ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت علامه مصباح (ره) : ما باید آماده باشیم که تمام حزب اللّهی‌ها بگویند مرگ بر مصباح! امام باقر_علیه السلام_ به ما یاد دادند که ای جابر! شیعه ما نیستی مگر اینکه اگر تمام مردم علیه تو جمع شدند و گفتند تو آدم بدی هستی ناراحت نشوی. پ.ن: دقت کنیم فرمودند حزب اللهی‌ها بگویند مرگ بر ما، نه اینکه بی‌دین‌ها بگویند.
My recording ۴ (1).mp3
13.9M
💠 جلسه‌ی پایانی بحث موج کره‌ای 🔹راهبرد کلی و اصلی برای تربیت کودک و نوجوان متفکّر و مقاوم در برابر موج‌های گوناگون 🎙 نوید نیّری
💠 بعد از ممارست طولانی در علوم دینی به این نتیجه رسیدم که اساس زندگی انسانی را باورها و ارزش‎های او تشکیل می‎دهد و رفتارهای فردی و اجتماعی [خواه ناخواه]، از نظام عقیدتی و ارزشی او سرچشمه می‎گیرد. 🌷حضرت علامه مصباح یزدی(ره) ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سخنان دوقطبی‌سازِ حضرت امام خمینی (روحی فداه): 🔹حق دارند بترسند چون اسلام نمی‌گذارد که لخت بروند در دریا و بعد لخت بیایند در شهرها! مثل کارهایی که در زمان طاغوت می‌شد. پوستشان را می‌کَنَد! همچین کاری اگر بشود پوستشان را مردم می‌کَنَند.مسلمان‌اند مردم! تمدن و آزادی این‌ها این است. امروز اگر یک چنین اتفاقی بیفتد تکلیف آن‌ها را معیّن خواهیم کرد. اگر دولت جلوی آن‌ها را نگیرد،مردم می‌گیرند. و ما تا زنده هستیم نمی‌گذاریم این آزادی‌هایی که اینها می‌خواهند تحقق پیدا کند. 🌷 حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه خوبن، دوقطبی نکنید! خطّی که معاویه ترویج می‌کرد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👊 در مسائل اسلامی اگر در رأی هم مخالف باشید، باید تو سرتان زد... 🌹 حضرت امام -رضوان الله علیه-: 📍 میزان اکثریت است و تشخیص شورای نگهبان، که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست، میزان این است... ❌ البته مسائل اگر آن مسائل اسلامی باشد، اگر در رأی هم مخالف باشید، باید تو سرتان زد. ⛔️ تا گفته می شود مکتبی، آقایان مسخره می کنند. مکتبی یعنی اسلامی، آن که مکتبی را مسخره می کند اسلام را مسخره می کند. ⚠️ اگر متعمد باشد، مرتد فطری است و زنش برایش حرام است، مالش هم باید به ورثه داده بشود، خودش هم باید باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟠 وحدت یک ارزش مطلق است یا مقید؟ 🔸️گاهی چنین القا می‌شود که وحدت یک ارزش مطلق است و هر چه انسان‌ها با هم متحدتر باشند، در یک مسیر باشند، نیروهایشان متراکم باشد، بدون هیچ قید و شرطی مطلوب است. وحدت خیلی خوب است اما در صورتی که در راه یک هدف ارزنده‌ای باشد. اگر کسانی اتحاد کنند بر این‌که حقی را احیا کنند، جلوی ظلمی را بگیرند، این بسیار وحدت خوبی است؛ بسیار اتحاد مقدسی است. اما اگر کسانی با هم توطئه و اتحاد کنند بر این‌که حقی را پایمال کنند، ظلمی را شایع کنند، فسادی را رواج بدهند، این وحدت و اتحاد هیچ مطلوبیتی ندارد، به همان اندازه‌ای که خود آن گناه بد است، وحدت آن هم بد است. 🌷حضرت علامه مصباح یزدی(ره) ۱۳۸۹/۰۵/۲۳
خیابان‌های‌تهران در نگاهم دوزخ است‌امّا مرا آرامِ جانی هست،با آن زنده می‌مانم
آن لحظه‌های واپسین دریاب ما را مگذار با حالی که می‌دانی بمیریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام رفقا ✋ باز جمعه ای دیگه و باز گفت وگوی جذاب دیگه، امروز بحث مون در مورد سوالات زیر هست، ببینیم👇 🔹لطفا در این کارگاه، لباسِ ایمان و باورهای خود را روی جالباسی پشت درب کارگاه آویزان کنید و‌ بعد وارد شوید. ۱_ اساسا چه‌ ضرورتی دارد که درباره‌ی عقاید و دین تحقیق کنیم؟ آیا نمی‌شود مثل بسیاری از مردم بی‌تفاوت به درستی یا غلط بودن باورهایمان زندگی کنیم؟ ۲_اگر می‌گویید خدا خالق جهان است و هر چیزی علت و خالق دارد،پس خالق خدا کیست؟ ۳_راه صحیحِ تحقیق درباره باورها کدام راه است و چگونه می‌توان حقایق هستی را کشف کرد؟ وعده ی ما : جمعه ساعت ۸ شب ⏰ ۱۶/شهریور با همراهی کارشناس محترم اسرار جناب آقای نوید نیری 🔰گروه اسرار پنهان با گفت وگوی آزاد هر جمعه در خدمت شما کاربران عزیز ویژه نوجوانان هست. https://eitaa.com/joinchat/1347354721Ca6b35899ac گفت وگو‌ صرفا برای بانوان 🧕 فقط کارشناسان آقا می تونن باشند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آقا اینقدر مرزبندی فکری و عقیدتی نداشته باشید ... با همه اتحاد و همدلی داشته باشید ... همه درست میگن ... یه کم تواضع معرفتی داشته باشید! 👆 افرادی که این حرف‌ها‌ی مغالطه‌آمیز رو می‌زنند کلاهبردارند.
🌹 علّامه مجاهد حضرت آیت الله مصباح یزدی: 🔹 اگر قرار است ، احکام اسلام را رعایت نکند، پس چرا مردم صدها هزار دادند؟ 🔹 شاه هم که همین رویه را داشت، می گفت هر کس می خواهد داشته باشد هر کس نمی خواهد نداشته باشد. 📆 ۷۹/۶/۲۹
📍 اگر دین خدا در خطر بود، باید قیام کرد... 🌹 حضرت امام -ره- : 🔹 خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: فقط یک موعظه - همه موعظه‌ها را حالا. یک موعظه- من دارم. پیغمبر اکرمْ واسطه، خدا واعظ، ملت مُتَّعِظ. من فقط یک موعظه- بیشتر از یک موعظه ندارم. إنّما اعِظُکُمْ بِواحِدَهٍ انْ تَقُومُوا للَّه اینکه برای خدا قیام کنید؛ وقتی که دیدید که دین خدا در معرض خطر است، برای خدا قیام کنید. 🔹 امیرالمؤمنین می‌دید که دین خدا در خطر است، معاویه دارد وارونه می‌کند دین خدا را، برای خدا قیام کرد. سیدالشهدا هم همین طور برای خدا قیام کرد. هر وقت دیدید - این یک مطلبی است که برای یک وقت نیست؛ موعظه خدا همیشگی است - هر وقت دیدید که بر ضد اسلام، بر ضد رژیم انسانی - اسلامی - الهی خواستند که قیام کنند، خواستند وارونه کنند مسائل اسلام را، به اسم اسلام، اسلام را بکوبند، اینجا للَّه باید قیام کرد. و نترسید از اینکه شاید نتوانیم، شاید شکست بخوریم؛ شکست تویش نیست. 💐 📆 ٨ خرداد ١٣٥٨