هدایت شده از بیّنات
┈••✾•🍃🌹🍃•✾••┈
❓❓ #پرسش مخاطبین
✅ موضوع: مطالبه از مسئولین درباره عفاف و حجاب در شرایط حساس کنونی
سلام علیکم
با توجه به وضع موجود و این که اسرائیل گفته است که بعد از شورش داخلی، حمله میکند؛ چرا دوباره این بیانات آیت الله وفسی درباره حجاب، وایرال شده
آیا واقعا لازم است که مذهبی ها در موقعیت کنونی این مدلی با هر سه قوا، دربیفتند
ممنون میشم پاسخ حضرت آیت الله رو بشنویم
اصلا مسئله ما وفاق و... حقه های دولت یا کم کاری و ترک فعل قالیباف و اژه ای نیست، مذهبی ها الان باید مدل دیگری از نظام پشتیبانی کنند؛ برخی افراد ضعیف، این را تعمیم میدهند به مخالفت با نظام...
التماس دعا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🔰 #پاسخ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ
سلام علیکم و رحمة الله
با تشکر از بذل توجه و دغدغه جناب عالی، به عرض میرسانم:
ما در تمامی دوران انقلاب اسلامی با شرایط بسیار حساس و خطرناک مواجه بودیم و احتمالاً خواهیم بود.
سالهای ۱۳۶۰ به بعد، میگفتند انتقاد از هاشمی رفسنجانی خیانت به اسلام و به نفع صدام است.
دهه ۷۰ میگفتند انتقاد به رفسنجانی مخالفت با پیشرفت کشور است.
دهه ۸۰ انتقاد به خاتمی را مقابله با اصلاحات دینی و طرفداری از ثروتمندان سنتی و اسلام متحجر بر میشمردند.
در دوران احمدی نژاد، انتقاد به منزله حمله به نیروهای انقلاب و حزباللهی تلقی میگشت.
دوران حساس حسن روحانی، انتقاد از عملکرد وی و درخواست استیضاح مجلس از ایشان مخالفت صريح با خواست رهبری بود.
در دوره شهید آیت الله رئیسی بحث درباره وقوع فجایع بزرگ فرهنگی، حمله به شخص ایشان برداشت شده بود.
الان که دوران پزشکیان و قالیباف و... است، خطر جنگ با جبهه کفر اسرائیل و آمریکا و حفظ انسجام ملی است .
بنا به تجربه ی این طلبه در طول تاریخ انقلاب، اکثراً هر انتقادی تحت عنوان سیاه نمایی، وقت نشناسی، ناسپاسی و بدنبال آن انواع توهین و تهمت و محرومیت، و برعکس چاپلوسی به عنوان بصیرت، قدرشناسی و بهمراه آن پست و مقام و... بوده است. اما روشن است که حق تلخ و باطل شیرین است و امر به معروف و نهی از منکر مانند جهاد هزینه های سنگین دارد.
برادران و خواهران مومن و متدین !
واقعیت وضعیت امروز اسلام، جنگ تمام عیار تفکر حق و تحقق دولت اسلامی با کفر در بیرون دار الاسلام و نفاق و نفوذ در داخل حکومت اسلامی است.
مبارزه با کفر جهاد دفاعی است و مبارزه با نفاق و اصلاح نیروهای داخلی، امر به معروف و نهی از منکر است.
ریشه اکثر مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ما به سرچشمه آنها باز میگردد که علم، بصیرت و دقت زیاد می طلبد و هم تزکیه از سودهای دنیوی مانند: ثروت، قدرت، مقام، شهرت و... .
باید از خداوند متعال به سبب وجود نعمت امامین انقلاب اسلامی که از شخصیت های بسیار عظیم و مقدس روحانیت بوده و هستند، شاکر باشیم و شکر این نعمت، فهم درست و بصیرت و عمل بههنگام است.
اولاً بدانیم مسئولان سه قوه و سران نظامی مثل بنده و شما امکان دارد که در فهم امور گرفتار خطا و اشتباه و... شوند یا در عمل و مدیریت گرفتار شهوت و غضب گردند یا به واسطه اطرافیان و مشاوران، ناخواسته بد عمل کنند، به هر حال وظیفه ما نظارت دائمی بر عملکرد آنها است.
ثانیاً در طول تاریخ تمدن اسلامی، یکی از مهمترین شاخصه های آن، نظارت عمومی مسلمین و خصوصاً علمای شیعه است که ثمره آن تحریم تنباکو و جلوگیری از استعمار انگلیس و مشروطه و نهضت نفت و انقلاب اسلامی است.
ثالثاً باید بدانیم همیشه مهم ترین کار ما مطالبه از همدیگر و از مسئولان، عمل به تقوا و وظیفه شرعی است.
فلسفه و پایه و اساس انقلاب اسلامی تحقق باورها و ارزش های دینی و حاکمیت اخلاق و احکام اسلامی است؛ پس هر وقت از هر کس منکری سرزد یا معروفی ترک گردید، همچون سید الشهدا - صلوات الله علیه - باید در برابر ظلمِ ظالم سکوت نکرد تا حق آشکار شود و باطل محو گردد.
بنابراین در عین تشکر فراوان از بزرگان دینی و مسئولان کشوری و لشکری برای خدمت به اسلام و مسلمین، ما امت حزب الله با هیچ یک از عزیزان عقد اخوت نبسته ایم که با هر نوع عملکرد از آن ها حمایت کنیم.
حمایت رهبری انقلاب و مراجع عظام و علمای بلاد و همه آحاد مردم، مشروط است به آن که این افراد مطابق قوانین شرعی و فرامین حضرت آقا عمل کنند و همچنین باید عملکرد آنها باتوجه به امکاناتی که به ایشان داده شده است قابل قبول باشد و الّا باید در برابر رهبری، مجلس و عامه ی مردم پاسخگو باشند و مطالبه از آنها حق و وظیفه رهبری، مجلس و آحاد ملت است.
حامد وفسی
۱۱ آبان ۱۴۰۳
🔴 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
تا حالا چیزی در مورد روش TPS شنیدید؟!
🔲 روش TPS:
این روش شامل ۳مرحله میشه
◽️ T → Think
◾️ P → Pair
◽️ S → Share
◾️ فکــــــــــــــــر کــــــن
◽️جـفـــــت شــــــــــــــو
◾️ بـه اشتــراک بگـــذار
🔘 پیشینه روش TPS:
گفته شده این روش بصورت مدوّن توسط پروفسور فرانک لیمان در دهه ۱۹۸۰ ابداع شد.
ایـده این روش اینه که یادگیری وقتی
عمیقتر و ماندگارتر میشه که فرد خودش
درگیر موضوع بشه
یعنی چی؟
یعنی به طور فعال شرکت کنه، به فکـر
بیفته، با دیگران تعامل کنه و از نظراتشون
هم بهره ببره.
🔘 هــــدف روش TPS:
هدف اصلی این روش، ایجــاد تعامــل در
کلاس و تشویــق دانشآمــوزها به تفکــــر
مستقــل و انتقــــادی هست. TPS کمــک
میکنه دانشآموزها به جـای اینکه فقـــط
شنونـده باشن، در فرآیــند یادگیـری شرکت
کنن و خودشون به دنبال جواب بگردن
این روش باعــث میشه کلاس از حالــــت
خستهکننده خــــــارج بشه و دانشآموزها
فعالانه به درس توجه کنن
✿⃟ مرحلــــه اول چی میگه: فکـــــر کــن
تـو این مرحله، یه ســـــوال یا چالش
مطــرح میکنم تا دانشآموزا در مـــوردش
فکــــــر کنن البته به صورت انفـرادی
✿⃟ مرحلــــه دوم: جفــــــت شـــو
توی این مرحلــه دانشآموزا با یک یا چند همکلاسـی
دیگــه جفـــت و وصل میشــن و دربــارهی ایــدهها و
جوابهاشون با هم بحث میکنن
هرکدوم نظرات خودشون رو میگن که ممکنه
جوابشون رو تصحیح یا کاملتر کنن
این بحــث ۲نفــره یا گروهی چندنفره کمک میکــنه کـه ایــدهها
و نظـرات مختلف شنیده بشه و دانشآموزا از
دیدگاه هم بهره ببرن
💥 نکتــه مهــم این مرحله میدونید چیه؟
این که صــدای گفتگــــوی اونها باید آروم
باشه تا مزاحـــم دیگران نشه ولی در عـــین
حال باعث بشه هر دو نفـر یا گروه با هم تعامــــل
کنـــــن اون هم بـدون پرخاشگـــری و داد و
فریـاد
✿⃟ مرحلــــه ســـوم: به اشتراک بگذار
در این مرحله هر جفت یا گروه که تشکیل شده
نتیجه گفتگوی خودشون رو با کل کلاس
به اشتراک میذارن
معلم از چند گروه میخواد که نظراتشون
رو بگن تا بقیـه هم از اونها یاد بگیــــرن
و در نهایت دانش آموز جوابهای نهایـی
رو با کـل کلاس به اشتراک میذاره تا بقیه
هم از نظراتش استفاده کنن
💥 اهمیت ایـن مرحله چیــه؟
🔘 چون ایـدهی یه گـــروه در واقــع نقطه
مشترک از بحث بین ۲ یا چند نفـر هست پس این
مرحله باعث تقویـــت همـکاری و بـاز شدن
ذهن دانشآموز برای دیدن زوایای مختلف
یه موضوع میشه
🔘 همچنین باعــث میشه دانشآمــــــوزا
اعتماد به نفس بیشتری برای بیــان نظرات
و عقایدشون در جمـــع پیدا کنن
⁉️شاید این سوال براتون پیش اومده
باشه که روش TPS
چـه مـزیتی داره که اون رو معرفی کردید؟
🟢 افــزایــش اعتمـــاد به نفس:
وقتی دانشآموزا خودشون به جواب برسن
و نظـــرات شون رو با همکلاسی هاشون به
اشتراک بذارن اعتماد به نفس شون بـالاتر
میــره چــون احساس میکنن که نظـرشون
ارزشمنــــده و این اعتمــــاد به نفس باعث
میشه در بحـــثهای بعــدی هم فعــــالتر
بشـــــــن
🔵 تقویـــت مهــارتهای ارتباطـــی:
در TPS، دانشآموزا باید بتونن به شکلی
مـوثــــر و بـا احتــــرام نظراتشون رو بگن و
همچنین نظرات دیگران رو هم بشنون
این کــار باعــث میشه مهارتهای ارتباطـی
در اونها تقویت بشه و یاد بگیرن چطور در
یـه گفتگــــوی سالــــم شرکت کنن
🟣 پرورش تفکـــر انتقــــادی:
روش TPS به دانشآمــوزا کمــک میکنه
مسائـــل رو از زوایای مختلف ببینند و به
طـــور انتقادی فکر کنن، هر حرفی رو بیدلیل نپذیرن و خودشونم برای حرفاشون دلیل بیارن و تحمل شنیدن حرف مخالف رو داشته باشن
همینطــور باعــث میشه با دیدگـــــــاههای
متفاوتی آشنا بشن و جوابشون رو دقیقتر
و عمیقتر کنن
دریاست که طوفانِ بلا را دیده
خشکیدنِ تلخِ غنچهها را دیده
آنروز اگر ندیده جز زیبایی
بر نیزه سرِ خونِ خدا را دیده
#نوید_نیّری
#ما_رایتُ_الّا_جمیلا
پسرم! گاهی میبینم از تهمتهای ناروا و شایعه پراکنیهای دروغین اظهار ناراحتی و نگرانی میکنی. باید بگویم تا زنده هستی و حرکت میکنی و تو را منشأ تأثیری بدانند انتقاد و تهمت و شایعه سازی علیه تو، اجتناب ناپذیر است، عقده ها زیاد و توقعات روزافزون و حسادتها فراوان است.
حضرت امام خمینی (ره) - نامه به آقای سید احمد خمینی (اندرزهای اخلاقی ـ عرفانی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوبت شد. آخه چرا بچه رو میزنی؟😅
19.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 آقا اجازه؛ تکلیف امشب چیه؟ ...
🎞 کاری از بچههای کلاسشهیدبالازاده
باسمه تعالی
تجربهنگاری امروز دوشنبه ۲۱ آبان:
#مدیریت_تمایلات
#مبارزه_با_دلبخواه
#ایثار_و_ازخودگذشتگی
وقت دادن رضایتنامههای اردو به بچهها بود. همهی کلاس منتظر بودند رضایتنامهها بین آنها پخش شود.
سکوت را شکستم و گفتم: «اردوی فردا شهربازیه.» شروع کردم از لذتها و جذابیتهای شهربازی برای بچهها گفتن و از چهرهها معلوم بود که حسابی قند توی دلشان آب میشد.
ادامه دادم و گفتم: «اما امروز به سه نفر اجازه نمیدم فردا بیان اردو. میتونید این سه نفر رو خودتون انتخاب کنید یا اینکه خودم انتخابشون کنم.
هرکس بخواد میتونه انصراف بده که بقیه بچهها بتونن بیان. به هرحال سه نفر نباید بیان اردو.»
چهرهها درهم رفت و لبخندها خشکید.
ادامه ...👇
این سناریویی بود که هدفمند آن را طراحی کرده بودم.
هشت نفر از بچهها یکی پس از دیگری با فاصلهی چند ثانیه اعلام انصراف کردند. بعضی میگفتند: «ما نمیایم که دوستامون بتونن بیان اردو. بعضی بچهها هم با حالت اعتراضی گفتند: «یا همه میریم یا هیچکس نمیره!»
یکی میگفت: «حاج آقا چطور وجدانتون قبول میکنه سه نفر نیان اردو! خودتون ناراحت نمیشین اونا نیان؟!»
ادامه ...👇
کمی بعد محمدسجاد هم که حس کردم در آن لحظات با خودش درگیر است، بالاخره با تاخیر دستش را بلند کرد و گفت: «منم نمیام که بقیه بتونن بیان»
با لبخند به او رو کردم و گفتم:«داشتی با دلت میجنگیدی؟» با لبخند سری به نشانهی تایید تکان داد و با همان لحن شیطنتآمیز و شیرینش گفت: «آره دقیقا»
میدانستم انصراف میدهد. همیشه از ابتدای سال در فداکاری و تعاون فوقالعاده عمل کرده بود.
هفت نفر از بچههای کلاس هم حاضر نشده بودند از اردو انصراف بدهند و با آن تعاریف جذابی که از اردوی شهربازی گفته بودم انصافا هم گذشتن از این اردو سخت بود!
ادامه ...👇
علیرضا کمکم داشت از انصرافش پشیمان میشد و از حرف هایش معلوم بود دنبال راهی میگردد تا شرایط طوری شود که خودش هم بتواند بیاید. حتما توی ذهنش از تصور خوشیها و لذتهای شهربازی غوغایی به پا بود و او را کاملا درک میکردم. گفت:«حاج آقا از یه طرف دلم میخواد بیام ولی از یه طرف دوستام نیان نامردیه»
حالا که تصمیمگیری و حل این مشکل برایش سخت شده بود، از همین فرصت برای آموزش مهارت حل مسأله و تصمیمگیری هم استفاده کردم. آمدم پای تخته. مزایا و معایب آمدن به اردوی شهربازی و نیامدن به اردو را از خود علیرضا میپرسیدم، او جواب میداد و من در جدول مزایا و معایب روی تخته مینوشتم. گفتم:«ببین علیرضا اگه بیای اردو این خوبیها رو داره و این بدیها رو. اینا هم عواقب احتمالیش. حالا خودت چه تصمیمی میگیری؟»
همچنان گیر کرده بود و چیزی نمیگفت.سخت هم بود. اما گویا مرام و حس فداکاریاش بر تمایلش چربید و گفت: «نه نمیام». اما در این «نه نمیام» خروارها ناراحتی و غم و اعتراض و حسرت خوابیده بود.
ادامه ...👇
رضایتنامهها را یکی یکی به دستشان دادم و گفتم: «همه فردا میتونید بیاید اردو. قوی بودن به زورگویی و زیرگوش بچههای دیگه زدن نیست. قوی بودن به اینه که بتونی از خواستههات به خاطر دیگران بگذری و فداکاری کنی. قوی بودن یعنی همیشه هرکاری دلت میخواد انجام ندی، گاهی هم خلاف میلت عمل کنی خصوصا اگه رضای خدا وسط باشه. اما اگه اهل فداکاری و مبارزه با دلبخواهت نباشی ضعیفی، حتی اگه شاگرد اول کلاس باشی، حتی اگه فوتبال و ورزشت عالی باشه.»
چهرهی بچههایی که انصراف نداده بودند غرق بُهت و پشیمانی و تفکر شده بود.
زنگ آخر به صدا درآمد. آرامتر و متفکرتر از همیشه با من خداحافظی کردند و شاید در راه و حتی در خانه، دقایق بیشتری به اتفاق امروز فکر کنند.حتما فکر میکنند.پایان.
#نوید_نیّری
#تجربه_نگاری
#خاطره_نویسی
#ایثار_و_تعاون
#مدیریت_تمایلات
#کلاس_چهارم_شهید_بالازاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطرهای ناب از علامه جعفری رحمة الله علیه💐
باسمه تعالی
امروز موقع کارگروهی ریاضی، یکی از بچهها سردش شده بود. گفت: «چقدر سردم شد!»
یکی از همگروهیهایش بیدرنگ از من اجازه گرفت که برود کاپشنش را بردارد.
گفتم حتما سردش شده و میخواهد کاپشن بپوشد. کاپشنش را آورد اما دیدم آن را به همگروهیاش که سردش بود داد و او هم کاپشن را پوشید. این در حالی بود که همان موقع با همان دانشآموز در حال درگیری و دلخوری بر سر کارگروهی بودند و از نحوهی فعالیتش در گروه پیش من شکایت آورده بود!
آمدم کنارش نشستم و آرام به او گفتم:«الان داشتی باهاش دعوا میکردی سر گروه و اومدی پیش من ازش شکایت آوردی، بعد رفتی کاپشنتو آوردی بهش دادی بپوشه، چرا این کارو کردی؟» گفت: «خب آخه سردش بود.»
احتمالا خودش هم سردش بود. چون آن قسمتی که نشسته بودند باد سرد میآمد. او هم به من درس اخلاق داد هم به همگروهیاش.
ایثار حتی هنگام جدال و دلخوری، رفتار زیبا و شگفتانگیزی بود که از او دیدم. این اولین بار نبود، بارها در کلاس تکرارش کرده. مادرش میگفت: در خانه هم همینطور است. اما اولین باری بود که میدیدم وقتی از دست کسی شکایت دارد و با او دعوا کرده دارد در حقش احسان و فداکاری میکند.
«وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ۚ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ(هرگز نیکی و بدی یکسان نیست، بدی را با نیکی دفع کن، تا دشمنان سرسخت همچون دوستان گرم و صمیمی شوند!)
وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ»
(امّاجز کسانى که داراى صبر و استقامتاند به این مقام نمىرسند، و جز کسانى که بهره عظیمى (از ایمان و تقوا) دارند به آن نایل نمىگردند.)
فصلت ۳۴ و ۳۵
اینجور بچهها نزد من عزیز و بزرگ اند، چون روح بزرگی دارند. چون شایستهی احترام و ستایش اند، اگرچه کودک باشند و اگرچه جلوی خودشان از آنها تمجید نکنم مگر به ندرت. اما در قلبم خوبیهایشان ثبت است.
باز هم از بچههای فوقالعادهی کلاسم خواهم نوشت انشاءالله.
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳
#نوید_نیّری
#مشاهده_گری
#خاطره_نویسی