کارگزاران سکولار نظام، اقامهی سخت و حتی نرم شریعت امی را نافی امنیت ملی میدانند؛ رگههای درشت جاهلیت در جمهوری اسلامی ایران...
🌿 وَمَنْ نامَ لَمْ يُنَمْ عَنْه
آن کس که در خواب فرو رود بايد بداند که دشمن در خواب نيست و از او غافل نخواهد شد.
نهجالبلاغه، نامه 62
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت امام خمینی: اسرائیل قناعت نمیکند به آنجایی که هست؛ قدم قدم پیش میرود و هر قدمی که رفت، هی میگوید ما کاری نداریم، همین است، فردا قدم بالاتری برمیدارد. امروز لبنان است، فردا- خدای نخواسته- سوریه، پس فردا عراق است و همین طور.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
سعی کن مثل یمن باشی. کار نداره کی سقوط کرد، کی رفت، کی خوشحال شد، کی عقب نشست.
یمن موشک زد تو اسرائیل.
باسمه تعالی
فضای کلاس طوری بود که احتمالا به خاطر تصوری که از سال یا سالهای قبل از آن دانشآموزان در ذهنشان بود هم به خاطر عملکرد ضعیفی که این چند نفر از چند هفتهی ابتدای امسال در درس و رفتار از خود نشان داده بودند، در نظر بچهها به ضعیف بودن و حقارت محکوم بودند و از آن طرف چند نفر از بچهها که از سال قبل جزو شاگرد اولها و ممتاز بودند هم در چشم بچهها از بقیه برتر بودند و هم برخی از آنها خودشان، خودشان را بهتر از بقیه میدانستند. اما از آینده خبر نداشتند. این وضعیت یک ماه بیشتر در کلاس من دوام نیاورد و بعد از مدتی که به شناختی نسبی از بچهها و روحیات آنها از طریق مشاهدات خودم و اطلاعاتی که در جلسات از اولیاء دریافت کردم، اوضاع موجود را برهم زدم. البته مشاهدات و تشخیصی که خودم از طریق ارتباط با بچهها و مشاهدهگری به آن رسیدم بسیار راهگشا بود.
فضا به نحوی بود که انگار از اول معلوم بود اگر قرار است برای تدریس همتا به همتا معلم انتخاب کنم، چه کسی یا کسانی انتخاب میشوند(بر اساس تصورات قبلی بچهها) یا زمانی که میخواستم مسئولیتهای کلاس را تقسیم کنم نگاهها به سمت افرادی خاص میرفت. چند نفر هم که به ضعف و تنبلی و سوءرفتار مشهور شده بودند به کلی در حاشیه قرار داشتند و خودشان هم این وضعیت را باور کرده بودند. در موارد مشابه هم اوضاع به همین ترتیب بود.
ادامه ...👇
شروع کردم به برهم زدن بازی و جوری زیر میز زدم که این روزها همهی بچهها به تواناییهای منحصر به فرد خود بین دانشآموزان شناخته میشوند و خودشان هم به اعتماد به نفس یا بهتر بگویم به خودباوری مطلوبی رسیدهاند.
روزهایی آمد که برای تدریس همتا به همتا، از دانشآموزانی که به ضعف در درس و رفتار شناخته میشدند و واقعا هم این ضعف را داشتند، میخواستم بیایند و معلمی کنند. به آنها آزادی عمل و جایگاه دادم. به محض اینکه نامشان را برای معلمی صدا زدم، تعجب و استفهام در چهرههای بچهها نمایان شد و برای لحظاتی با حالتی متعجب به من و آن چندنفر نگاه میکردند چون انتظارش را نداشتند. آن چند دانشآموز ممتاز هم حساب کار داشت دستشان میآمد که دیگر دوران یکه تازی دارد به پایان میرسد و حالا باید معلمیِ بچههای دیگر را بر خود بپذیرند. کمکم داشتم تدریس و مسئولیتهای مهم کلاس را به دانشآموزانی که در حاشیه بودند و به چشم نمیآمدند میسپردم. از آنها نظرخواهی و پرسش میکردم تا در بحثها دخیل شوند. جلوی چشم همه آنان را در مواردی تحسین نمودم و مورد توجه قرار دادم.
یکی از موثرترین کارهایی که انجام دادم این بود که چندبار با فاصلهی زمانی، دربارهی مهارت خودباوری و تفاوتها و تواناییهای منحصر به فرد بچهها صحبت کردم و با بردن نام تک تک بچهها، توانایی های هرکدام را بیان نمودم و در کنار ذکر تواناییها و نقاط قوت، به آنها گفتم که هرکدام از شما ضعفهایی هم دارید که باید به فکر اصلاح آنها باشید. بعد از این صحبتها و بعد از آن سناریوهایی که در کلاس اجرا کردم و همه به چشم خود دیدند که معلمشان کسی را حقیر نمیشمارد و هر کدام از بچهها را در کاری توانمند میبیند، نگاه آنها نیز به یکدیگر عوض شد و حالا فضای حسادتها و خودبرتر بینیها شکسته شده و بچهها خودشان را در کنار هم یک تیم میبینند و حس همدلی بین آنها نسبت به قبل خیلی بیشتر شده است.
ادامه ...👇
البته در این میان، برای بچهها این مطلب را توضیح دادم و با دلیل جا انداختم که دانشآموزانی که مسئولیتپذیرتر، مودبتر، پرتلاشتر، اهل پرسشگری، اهل علم، اهل تعاون و به طور کلی بیش از بقیه اهل رعایت آداب هستند، برای من عزیزتر و ارزشمندتراند و این کاملا طبیعی و منطقی است. نزد خداوند هم خوب و بد یا خوب و خوبتر هرگز یکسان نیستند و حتی با آنها یکسان برخورد نمیشود. چگونه میشود آنکه اهل رعایت آداب و مسئولیتپذیر است را با آنکه آداب را زیر پا میگذارد و مسئولیتپذیر نیست یکسان دانست و با آنها یکسان برخورد کرد.این عین ظلم و بیعدالتی است. عدالت به معنای مساوات نیست، بلکه عدالت یعنی «وضعُ الشیٔ فی موضعه.» عدالت یعنی هرچیزی در جای خود و هرکسی در جایگاه خود باشد. کاری که کردم این نبود که به بچهها بفهمانم هرکس هر طوری باشد خوب یا بد برای من همه خوب و عزیز اند، نه برعکس، به آنها گوشزد کردم که همه باید برای رسیدن به نقطهی مطلوب تلاش کنند و به فکر اصلاح خود باشند، اما همه این استعداد و توانایی را دارند.
باید تواناییهای نهان و استعدادهای به حاشیه رفته را از انزوا خارج میکردم و بت تکبر و خودپسندی را در برخی بچهها میشکستم. حالا به لطف خدا فضا تعدیل شده و هرکس به تواناییها و ضعفهای خود آگاه است و ساختار کلاس را طوری چیدهام که کسی به کسی با چشم حقارت نگاه نکند. البته طبیعی است که پذیرش این مطلب در برخی بیشتر و در برخی کمتر است. اما آنچه مهم است این است که همه فهمیدند طرز فکر و عملکرد معلمشان نسبت به دانشآموزان چگونه است و چه انتظاری از آنها دارم.
#نوید_نیّری
#تجربه_نگاری
#کلاس_چهارم_شهید_بالازاده
36.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ آثار زلزله آسای رهاسازی "گسترش فحشا" در کشور، در بیانات استاد آیت الله وفسی
♨️ "چرایی عدم شرکت برخی مومنین در انتخاباتها و راهپیماییهای انقلابی"
🔥 رضاشاه، زیر عمّامه ی برخی "خواص بلندپایه"
📽 ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - نشست تخصصی هستههای مردمی تحولخواه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حضرت_امام_خمینی
#هدف_از_تعلیم_و_تربیت
❇️ مقصد همهی انبیاء برگشتش به یک کلمه است ...
6_1152921504607377192.mp3
1.98M
🎧 معلوم نیست من دیگر زنده بمانم، بگذارید این را به شما بگویم...
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚔ خشونت مقدس و رحمانی
🌹 حضرت امام - ره - :
🔹 اعدامهائی که در اسلام است، اعدام رحمت است، یک طبیبی است که چاقو را برداشته و این جامعه را از شر یک موجودی که اگر باشد فاسد می کند جامعه را، از شر این نجات می دهد جامعه را.
🔹 یک حد از حدود الهی وقتی که واقع بشود، یک جامعه اصلاح می شود. اگر چهار تا دزد را دستش را ببرند در مجمع عمومی، دزدی تمام می شود. اگر چهار تا آدمی که به فحشا مبتلاست آن را #شلاق بزنند، در جامعه، #فحشا از بین می رود.
🔹 این همان غده سرطانی است که طبیب برای حفظ یک انسان ناچار است که این غده را بیرون بیاورد. گاهی چاقو بر می دارد چشم آدم را بیرون می آورد، رحمت است، این حفظ است.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
32.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍نمیشود آن مواضعی از اسلام را که به نظرمان تند میآید، پنهان و کمرنگ کنیم...
🌹 رهبر معظّم انقلاب:
نمیشود به خاطر اینکه زید و عمرو از امام خوششان بیاید، ما مواضع امام را پنهان کنیم یا پوشیده کنیم یا آن چیزهائی که به نظرمان تند میآید، کمرنگ کنیم.
عدهای در یک دورانی - که ما آن دوران را به یاد داریم؛ دوران جوانیهای ما - برای اینکه اسلام علاقهمندان و طرفدارانی پیدا کند، بعضی از احکام اسلام را کمرنگ میکردند، ندیده میگرفتند؛ حکم قصاص را، حکم جهاد را، حکم #حجاب را انکار و پنهان میکردند، میگفتند اینها از اسلام نیست، قصاص از اسلام نیست، جهاد از اسلام نیست، برای اینکه فلان مستشرق یا فلان دشمن مبانی اسلامی از اسلام خوشش بیاید! این غلط است. اسلام را با کلیتش بایستی بیان کرد.
📆 #امام_خامنه_ای ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
مـختصـری از زنـدگـینـامـهی بزرگ مردِ میدانِ مبارزه با مروّجین فساد و فحشا، استـاد اخـلـاق تـهـران حـضـرت آیـت الله وفسـی
https://B2n.ir/z18809
باسمهتعالی
اگر در سوزِ سرما زیرِ باران زنده میمانم
مرا خورشیدِ سوزانیست، با آن زنده میمانم
همین نزدیکها آرامشی بیانتها دارم
که تا او هست در آشوبِ تهران زنده میمانم
مرا با چشمهایش زندگی بخشید و فهمیدم
که تا او چشم بر من دارد آسان زنده میمانم
در این دنیای بیسامان، در این دریای طوفانی
مرا آرامِ جانی هست، این سان زنده میمانم
خیابانهای تهران در نگاهم دوزخ است امّا
به امّیدِ رهایی، قعرِ زندان زنده میمانم
#نوید_نیّری
تفاوت مهم حضرت امام ره با سایر علمای اسلام.mp3
1.26M
🔉 #بشنوید / تفاوت مهم حضرت امام - ره - با برخی علماء اسلام:
❌ من از آن آدم ها نیستم که اگر یک حکمی کردم بنشینم چرت بزنم که این حکم خودش برود، من راه می افتم دنبالش...
✊ اگر من خدای نخواسته یک وقتی دیدم که مصلحت اسلام اقتضا می کند که یک حرفی بزنم می زنم و دنبالش راه می افتم و از هیچ چیز نمی ترسم بحمدالله تعالی، و الله تا حالا نترسیده ام
❗️آن روز هم که می بردندم آن روز هم آنها می ترسیدند، من آنها را تسلیت می دادم که نترسید.
My recording ۱.mp3
33.47M
📍حجاب اجباری یا الزامی؟
📍تبیین مبحث اختیار انسان در نظام تکوین و قوانین و مجازات در نظام تشریع
📍بر چه مبنایی میگوییم با بیحجابی و فحشا باید مبارزه کرد؟
📍هشدار بیستسال قبل حضرتآقا نسبت به سیاست اندلسی کردن ایران
🔺سخنرانی در جمعی از طلاب و روحانیون
🎙نوید نیّری
#جهاد_تبیین
#نشر_حداکثری_لطفا
@qalamhayeashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 والله مرتکب کبیره است کسی که فریاد نکند ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴 و جهاد در راه عقیده شکستناپذیر است ...
1_13229197050.mp3
2.54M
🎙نوحهخوانی شهید آرمان علیوردی، شهیدِ مبارزه با جنبش فواحش و دواعش وطنی و کشتهی خیانت خواص
#السلام_علی_الحسین
@qalamhayeashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈
💎 حقیقت زُلال حضرات اهل بیت -علیهم السلام-
🌷 حضرت آیت الله وفسی
╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮
@qalamhayeashegh
هر لحظه خیالم از تو سرشارتر است
قلبم به تو هر نفَس گرفتارتر است
شبها که چو ماه بر دلم میتابی
چشمانم از اشتیاقِ دیدار، تَر است
#نوید_نیّری
#یا_صاحب_الزّمان
@qalamhayeashegh
70.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روحِ یک جهانِ بی روح ...
#روضة_الحوراء_بیروت
@qalamhayeashegh
چشمت مدام مرثیه میخواند و تَر است
این خندههای روی لبت گریهآور است!
#نوید_نیّری
#یمن_غزه_لبنان_زینبیه
@qalamhayeashegh