هدایت شده از مؤسسه حضرتزینب(س)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹| #ویدئو
♦️صبر و استقامت حضرت زینب
📎 حجت الاسلام انصاریان
#حجت_الاسلام_انصاریان
#محرم #مسیحیت #سیدالشهدا
#موسسه_حضرت_زینب
📮موسسه بینالمللی حضرت زینب (س)
@hazratzainab_com
May 11
هدایت شده از قلمرو حقیقت
🔻قلمرو دین...
اینجا فضایی برای حرفهای نو و بستری برای تفکری جدید است...
🔻جایی برای تبادل دیدگاهها و بررسی و نقد و انتقاد...
🔷سوالات ارسالی پاسخ داده شده و اگر سوال خوب و همگانی باشد، در کانال به همراه پاسخ بارگزاری میشود.
🔹محتواهای ارسالی پس از تنقیح و تصحیح بارگذاری میشود.
🆔eitaa.com/qalamro_din
May 11
هدایت شده از مجله خردورزی
📕| مروری بر مطالب شماره پنجم خردورزی (قسمت 2)
✅ پرونده «ماهیت علوم شناختی»
◀️ علومشناختی چگونه بر زندگی و آیندۀ انسان تأثیر میگذارد؟
📮 پیشخرید شماره پنجم مجله خردورزی با ارسال رایگان، به مبلغ 150 هزار تومان.
💳 لطفا وجه مذکور را به شماره کارت 6221068800011741 بهنام شناختپژوهان رسانه (بانک پارسیان) واریز نمایید.
📃 سپس رسید واریز، نشانی دقیق و کدپستی را به دایرکت و یا شماره 09368296517 در ایتا، تلگرام و یا واتس اپ ارسال کنید.
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
▫️ شهید سرفراز تاریخ است تاریخ آفرین است تاریخ ساز است
🔻 آنچه پیام وحی بود حسین بن علی خوب تلقی کرد، آنچه پیام عقل بود صحابه او خوب تلقی کردند، آن گاه این صحابه، تلقی خود را به پیشگاه وحی عرضه کردند و آن وحی، اشراف داشت و روی این عقل سایه افکن بود و این عقل را پروراند و «اثاره» کرد: «یثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ» و این نهضت شروع شد و به مقصد رسیدند.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#محرم
🆔 eitaa.com/qalamro_din
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
دعای مظلوم🔻 امام سجاد در آخر عمرش به امام باقر(سلام الله علیهما) این وصیت را دارد فرمود ظلم همیشه حرام است و بد ولی آن مظلومی که هیچ پناهی جز خدا ندارد به او ستم نکن! 🔻 «إِیاك وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یجِدُ عَلَیكَ نَاصِراً إِلَّا اللَّه» چون آن #آه فقط به «الله» می رسد. کسی که هیچ پناهی ندارد، این دعای او #دعای_خالص است. #شهادت_امام_سجاد_علیه_السلام #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی ⌛️زمان: ۱:۰۸ 🆔eitaa.com/qalamro_din
🌀دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّكَ...» را بخوان!
🔷چقدر به یاد امام زمان عج هستیم؟
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
((آقایی میگفت: محضر حضرت عجلاللهتعالیفرجهالشریف مشرّف شدم، ولی نمیدانستم اصلاً محضر چه کسی هستم!
کمی صحبت کردیم و با هم حرف زدیم. بعد از اینکه دیدارمان تمام شد، یکدفعه به خود آمدم که ای وای کجا بودم؟! محضر چه کسی بودم؟! این آقا چه کسی بودند؟! اما دیدم دیگر گذشته است.
🔻این آقا میگفت که من ضمن صحبتهایم به ایشان عرض کردم: خیلی میل دارم یک کاری انجام دهم؛ یک عملی را انجام دهم که بدانم مورد توجه حضرت عجلاللهتعالیفرجهالشریف است و بدانم اگر من آن کار را انجام دهم، مورد توجه حضرت میشوم. کار خوبی باشد و مورد پسند حضرت باشد. مدام اینها را تکرار کردم.
حضرت فرمود: یکی از آن کارهایی که خیلی مورد توجه واقع میشود، این است که به محض اینکه صدای اذان بلند شد، دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّكَ...» را بخوانی!
[این نقل] خیلی موافق اعتبار است!))
📚برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص٣٢٧
⏳زمان مطالعه: ۱ دقیقه
🆔eitaa.com/qalamro_din
هدایت شده از محتوای تبلیغی برای طلاب
🔰 هنر تبلیغی امام سجاد(ع) و زینب کبری(س)
💠 غلامعباس هاشمی همدانی
🔸 تبلیغات اموی، عداوت با امیرالمومنین علی (علیه السلام) و خاندان عصمت را در سراسر جغرافیای اسلامی گستراند تا جایی که بالای هفتاد هزار منبر علی علیه السلام سب و لعن می شد. منبر در آن زمان رسانه رسمی در بلاد بود یعنی مانند آگهی بازرگانی امروز در پس و پیش از هر برنامه عبادی و سیاسی امام علی را لعن می کردند.
▫️حتی دوستان امیرالمومنین در بلاد اسلامی از دشمنی بنی امیه در امان نماندند.
تعقیب، شکنجه و شهادت حجر بن عدی، عمرو بن حمق خزاعى، جويريه بنمسهر و رشيد هجرى نمونه های برجسته ای از ابراز کینه و دشمنی به دوستان علی علیه السلام است.
👌 در این میان، سرزمین شام که قلمرو وسیعی مانند سوریه، فلسطین، لبنان و اردن را شامل می شد در دشمنی با امیرالمومنین و خاندان آن حضرت با همه بلاد اسلامی متفاوت بود؛ زیرا شام در زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فتح نشده بود از همین روی از معارف و حقائق اسلام بهره ای نبرد. شام در سال چهاردهم هجری و در زمان خلیفه دوم فتح شد و به دست مسلمانان افتاد.
یزید بن ابی سفیان اولین حاکم شام به وسیله عمر منصوب شد و پس از او معاویه حاکم شام شد، در نتیجه مردم شام از ابتداء با افکار و اندیشه اموی تربیت یافتند. تربیت اموی یعنی قرآن در بین مردم حرف اول را می زند ولی با تفسیر اموی، پیامبر و عترت پیامبر حریم اول را دارند ولی با تفسیر اموی.
▫️تربیت اموی یعنی مردم راه های توحید را فرا گرفتند ولی اسباب کفر و شرک را ندانستند. و این تربیت اموی است که شام را از همه بلاد اسلامی ممتاز می کند.
تا سال ۳۵ اندیشه وحی ستیزانه اموی در شام حاکم بود از سال ۳۵ هجری و به خلافت رسیدن امام علی علیه السلام، علاوه بر اندیشه وحی ستیز اموی، ترویج افکار علی ستیزانه نیز در دستور کار قرار گرفت.
۲۶سال مداوم علیه امیرالمومنین برنامه ریزی کردند تا جایی که بغض و کینه آن حضرت و فرزندانش را جزو عبادات مهم دینی شمرده شد.
🔸 پس از ورود امام سجاد (علیه السلام) و زینب کبری (سلام الله علیها) به شام و توقف کوتاه آنها در شام به ویژه دمشق و اطراف آن، حقیقت تبلیغ با زبان امامت تجلی نمود.
🔸 محیط فکری شام بر اثر بيدارى و آگاهی مردم به وسیله سخنان و رفتار تبلیغی امام سجاد(عليه السلام) و زينب كبرى(سلام الله علیها) پس از ده ها سال تبیین، تفسیر و تبلیغ دستگاه بنی امیه علیه علی (علیه السلام) و اهل بیت،چنان بر علیه یزید و بنی امیه شد که به آستانه انقلابی بزرگ رسید. از همین رو با اینکه یزید در باطن از کرده خود پشیمان نبود در ظاهر، شهادت امام حسین را به گردن ابن زیاد انداخت و از این عمل اظهار ندامت نمود و در صدد بود در ظاهر، امام سجاد را تکریم نموده تا از خشم مردم بر علیه خود بکاهد.
با این حال بنیان همه تلاش های فکری و فرهنگی بنی امیه فرو ریخت و پیوند علی (علیه السلام) و اهل بیت با قرآن برای همیشه در جهان اسلام آفتابی شد و اهل بیت در جایگاه والای خود نشستند.
جریر طبرى نقل مى كند: يزيد پسر مرجانه را لعن مى كرد و مى گفت: فَبَغَّضَني بِقَتْلِهِ إِلَى الْمُسْلِمِينَ وَ زَرَعَ لي في قُلُوبِهِمُ العَداوَةَ، فَبَغَّضَنِي الْبِرُّ وَ الْفاجِرُ بِمَا اسْتَعْظَمَ النَّاسُ مِنْ قَتلي حُسَيْناً. (تاريخ طبرى، ج 4، ص 389)
ابن زياد مرا با كشتن حسين بن علی مبغوض مسلمانان کرد و بذر عداوت با من را در قلبشان كاشت. پس همه مردم مرا منفور می دارند به سبب اینکه مردم قتل حسین به دست من رامصیبت بزرگی می دانند.
https://eitaa.com/hashemighir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عاشورا هنوز در جریان است....
🆔eitaa.com/qalamro_din