eitaa logo
مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص
1.2هزار دنبال‌کننده
321 عکس
19 ویدیو
10 فایل
اینجا کانال مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص است؛ محلی برای اندیشیدن در مقیاس تاریخ، با کمک قصه‌ها. + برای ارتباط با ما: 🆔 @sayyed_meysam
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰کامبوزیا |یکم به چهره‌ی پرهیبت او بنگرید.. اسمش امیرتوکل است و رسمش کامبوزیا. از پیشگامان مبارزه با صهیونیسم. متفکر، نویسنده، حقوق‌دان و نابغه‌ای در کشاورزی. وقتی هم شد خار چشم استبداد پهلوی، تبعیدش کردند به زاهدان. 🆔 @Qasas_school
🔰 کامبوزیا |دوم 🔶 او در زاهدان، متوقف نشد. کتابخانه‌ای راه انداخت و باغی آباد کرد که به کلات کامبوزیا مشهور شد. 🔺ایتالو از کارشناسان کشور ایتالیا، پس از دیدار از کلات کامبوزیا گفته بود: «تا به حال سابقه نداشته که در کویر ارتفاع یونجه به صد و هشتاد سانتی‌متر برسد.» و در جای دیگری می‌گوید: «استاد کامبوزیا در کشاورزی یک نابغه است و بعضی از چغندرهایی که کاشته وزن آن به بیست و دو کیلو می‌رسد و این در کشاورزی یک کشت اعجاب‌انگیز است.» 📚 کامبوزیا به روایت ساواک، نشر مرکز بررسی اسناد تاریخی. 🆔 @Qasas_school
🔰 کامبوزیا |سوم 🔶 در اسناد ساواک درباره‌ی او آمده: "اين شخص در نزديكی زاهدان دارای مزرعه‌ای بوده و كتابخانه بسيار مجهز و معتبري دارد و اكثرا عده‌ای را در كتابخانه خود جمع و در اطراف مباحث روز مباحثاتی می‌نمايد." 🔹 "اميرتوكل كامبوزيا از مخالفين سرسخت بهائيان بوده و قرآن را از حفظ می‌داند و مردی است متعصب و مذهبی." 🆔 @Qasas_school
🔰 کامبوزیا |چهارم 🔶 استادامیرتوکل کامبوزیا درنهایت توسط عوامل ساواک مسموم و در ۲۴ مهرماه ۱۳۵۳ به شهادت رسید. 🔹 بسیاری از آثار مکتوب مهم و گرانبهای کامبوزیا توسط ساواک ربوده شد که تا به امروز نیز از سرگذشت برخی از آنها اطلاعی در دست نیست. 🔺به گفته‌ی نزدیکان مرحوم کامبوزیا، ایشان در مورد یادداشت‌های ضبط شده خود توسط ساواک همان موقع گفته بودند که این یادداشت‌ها در ایران نمی‌ماند و توسط ساواک به تل‌آویو و یا آمریکا فرستاده می‌شود. 🆔 @Qasas_school
🔰 کامبوزیا |پنجم 🔷 رهبر انقلاب: "من سال ۴۲ با مرحوم کامبوزیا آشنا شدم، کتابخانه ایشان از کتابخانه‌های قیمتی است چراکه ایشان از آنجا که با مسائل علمی روز آشنا بود لذا از همه دنیا برای‌شان کتاب می‌فرستادند با اینکه آدم تنگدستی بود اما هرچه داشت برای کتاب می‌گذاشت، در آشنایی و ارتباط با مسائل دنیا عجیب بود، ایشان ۴همسر و ۲۶ فرزند داشت که در زاهدان زندگی می‌کردند؛ من با ایشان بسیار مانوس بودم با اینکه کم سفر بود اما یکبار آمد به مشهد و من هم به محضرشان در زاهدان می‌رسیدم، در آن موقع گفتگوی‌مان درباره صهیونیسم بود، ایشان به‌قدری که بر یهود حساسیت داشت برهیچ چیز دیگر حساسیت نداشت، دید خیلی وسیعی درباره نفوذ یهود صهیونیست داشت!" ۸۰/۴/۲۴ 📚 کامبوزیا، ص۱۴. 🆔 @Qasas_school
🔰 المعمدانی... 🔺عجب اسم با مسمایی! تعمید هزاران شهید در خون خویش. 🆔 @Qasas_school
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰طفل و ترس «بعد از حمله به خیمه‌گاه، زنان و بچه‌ها به سوی دشت و بیابان گریختند. شب که فرا رسید، حضرت سجاد به زینب کبری فرمود خوب بیابان را بگردد تا همه را جمع کند. دو کودک گم شده بودند. پس از گشتن بسیار سرانجام آن دو را دست در گردن یکدیگر، زیر بوته‌ یا درختچه‌ای بیابانی یافتند که از ترس و تشنگی جان سپرده بودند.» 🔺پ.ن: فیلم حاوی صحنه دلخراش..دختربچه‌ای که از ترس، شهید شده است. 🆔 @Qasas_school
36.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آیا حماس باید غزه را ترک کند تا اسرائیل کشتار وحشیانه خود را متوقف کند؟ 🔺آیا عرفات و فتح مطابق با همین استدلال لبنان را ترک نکردند؟ عاقبت کشتار متوقف شد یا به واقعه‌ی خونین صبرا و شتیلا رسید؟ این چند دقیقه را ببینید... 🆔 @Qasas_school
🔰 یهود و صنعت پورن |یکم 🔶 درباره‌ی تمایلات ثروت‌اندوزانه یهود حرف و حدیث بسیار است. این صفت و تجلی‌های ساختاری آن چنان زیاد بوده که سومبارت سرمایه‌داری مدرن را برخاسته از یهود می‌دانست. 🔹 این تمایل به ثروت که دلایل مختلفی می‌توان برای آن برشمرد، یهودیان را وارد صنعتی نوپدید کرد: پورنوگرافی. 🔸 هرچند هرزگی و شغل‌های مرتبط با آن چنان سابقه‌ی طویلی در تاریخ دارد که به راحتی نمی‌توان به نقطه‌ی آغاز آن رسید؛ لکن تبدیل شدن هرزگی به صنعت هرزه‌نگاری امری مدرن بود که به اعتقاد پروفسور ناتان آبرامز، یهودی‌ها آغازگر آن بودند. 🆔 @Qasas_school
🔰 یهود و صنعت پورن |دوم 🔷 پروفسور ناتان آبرامز در مقاله‌ی خود به گروه‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده فیلم‌های هرزه و بازیگران آن می‌پردازد که عمدتا یهودی‌اند. 🔸 انگیزه‌های مادی و کسب پول، یهودیان را به کشف مسیرهای جدید برای ثروت‌اندوزی واداشت و صنعت پورن یکی از آن مسیرها بود که به دلیل زشتی ذاتی آن کسی از جامعه‌ی مسیحی سمت آن نمی‌رفت و از این رو مانعی برای ورود یهود به این عرصه وجود نداشت. 🔹 همچنین آبرامز معتقد است روحیه‌ی یهودی که لبریز از Chutzpah» (بى شرمى، پررویى، بى حیایى و وقاحت) بود از پس این کار برمی‌آمد. 🆔 @Qasas_school
🔰 یهود و صنعت پورن |سوم ⁉️ اما مسئله مهم‌تر این است که یهود چطور به خود اجازه می‌دهد که در ازاء پول، به هرکاری از جمله فاسد کردن افراد جامعه بپردازد؟ 🔶 آبرامز به‌گونه‌ای این موضوع را تشریح می‌کند که گویی یهود برای ترویج فساد برای خود رسالتی قائل است. رسالتی برای "طغیان علیه معیارها و زندگى منضبط". 🔹 او می‌نویسد: "برخى از ستاره‌هاى فیلم‌هاى مستهجن، خود را به صورت جنگجویان خط مقدم در پیکار مقدس و معنوى میان آمریکاى مسیحى و انسان‌مدارى سکولار تلقى مى‌کنند." 🔸 "با این استدلال، دخالت یهودیان در صنعت پورنوگرافى، نتیجه نفرت و بیزارى آنان از مرجعیت و اقتدار مسیحیت است: آنان در تلاش براى تضعیف فرهنگ مسلط و غالب در آمریکا، با استفاده از انهدام و تخریب اخلاق هستند. پورنوگرافى از نظر برخى از فعالان یهودى در این صنعت، راهى براى آلوده کردن و به فساد کشاندن فرهنگ مسیحى است." 🔹 "یهودیان درست همان‌گونه که در جنبش‌هاى رادیکال و بنیادى، در طول سالیان طولانى شرکت داشته‌اند، در صنعت هرزه‌نگارى هم به گونه‌اى نامتوازن شرکت دارند. یهودیان آمریکا، انقلابیون جنسى بوده‌اند. مقدار زیادى از مطالب مربوط به آزادى جنسى، از سوى یهودیان نگاشته شده است. آن‌هایى که در صف مقدم جنبشى بودند که آمریکا را وادار به اتخاذ یک دیدگاه لیبرال‌تر درباره سکس کرد، یهودى بودند. همچنین یهودیان پرچمدار انقلاب جنسى دهه 1960 بودند. 🔸 "ویلهلم رایش، هربرت مارکوزه و پاول کودمن، جانشین مارکس، تروتسکى و لنین شدند آن گونه که استنباط انقلابى ایجاب مى‌کرد. مشغله ذهنى و دغدغه اصلى رایش، کار، عشق و سکس بود، در حالى که مارکوزه پیشگویى کرد که یک آرمان‌شهر سوسیالیستى، این امکان را براى افراد فراهم خواهد آورد که به ارضا و اقناع سکسى دست یابند. کودمن درباره «پیامدهاى دلنشین و عالى فرهنگى» که از قانونى کردن پورنوگرافى پیروى مى‌کند، مطالبى با این مضمون نوشت: «این امر به کل هنر ما شرافت خواهد داد و جنسیت را انسانى خواهد ساخت.» " 🔺اینجاست که می‌توان مدعی شد یهود برخلاف تمامی ادیان الهی، ترویج فساد را نوعی راه مبارزه و ابراز تنفر خود از دیگران می‌داند. این نگاه برخاسته از همان تکبر یهودی و نژادپرستی عجیبی است که یهودیان را انسان دانسته و غیریهودیان را حیوانی که باید به خدمت درآید. این ایدوئولوژی خطرناک اگر امروز در فلسطین به انواع جنایات دست می‌زند، جای تعجب ندارد چرا که هر نوع فساد و جنایتی از این تفکر برمی‌آید. 🆔 @Qasas_school
🔰 دری میان دو پاشنه 🔺برشی کوتاه از گفتارهای درسی مرحوم داوود فیرحی در باب شناخت وضعیت امروز خویش 🟡 ما اسير راهِ طي شده هستيم. طیّ راهي كه از مشروطه تا کنون طی كرديم، مدام امر جديد را تفسير كرديم، مدام قبول كرديم، شك كرديم و رد كرديم، مجدداً قبول كرديم، اما دلمان راضي نشد، نيمه‌تمام قبول كرديم، نيمه‌تمام رد كرديم. در این مسیر ايده‌های بسيار مهمی را پرورانديم؛ «بازگشت به خويشتن»، «بازگشت به حكمراني بومي»، «بازگشت به باستان» و «بازگشت به حكمرانی اسلامی»؛ اين‌ها ـ در واقع ـ ابزارهایی برای فرار از تجدد و آن چيزی كه در مشروطه متولد شد، هستند. امّا نمی‌دانيم چیست، گاهی طردش می‌كنيم، گاهی بغل می‌كنيم، به پشت می‌گيريم و كولش می‌كنيم، امّا نه آن موقعی كه دورش می‌اندازيم، نه آن موقعی كه كولش می‌كنيم، از وضعيت معمایی‌اش آگاه نيستيم. ⚫️ ما فرزند مسير هستيم، ما وابسته به مسير هستيم. ما در مشروطه با شرايط جديد مواجه شديم كه نتوانستيم با آن خوب كنار بياييم؛ يا طردش كرديم، يا پذيرفتيم؛ نه براي طردش و نه براي پذيرفتنش توضيحی نداشتيم. تازه اگر هم می‌توانستيم برای طردش توضيحی داشته باشيم، امکان طرد کردن آن وجود نداشت. در خانه نشسته بوديم، با عنصر سوم در حوزه حكمراني ـ يعني حاكميت ملت ـ اختلاف پيدا كرديم؛ برگشتيم به ايران باستان، باز مشكل پيدا كرديم؛ جلال آل احمد گفت روشنفكران به ما خيانت كردند و برگشتيم راهی در درون اسلام پيدا كنيم، باز مشکل پیدا کردیم. هر دو برگشت ـ بازگشت به ايران قديم و بازگشت به اسلام قديم ـ براي ما به يك معضل تبديل شدند. يعني ما براي فرار از امروز، هميشه يك پناهگاهی در جای ديگری جستجو كرديم، امّا هرگز اين فرصت را پيدا نكرديم که راجع به موجوديت اين موجود جديد، عميقاً فكر كنيم. 🆔 @Qasas_school