عدالت یاوران قصد
🎙 صوت نشست تخصصی برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی / چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳/ تالار شهر مشهد/ ۱۰۰ دقی
⚡️موانع فکری و زیرساختی مردمی شدن اقتصاد/ بخش خصوصی الگوی مطلوبی برای اقتصاد محسوب نمیشود!
👌 مکرراً عرض کرده ایم: که مسئله مهم مردمی کردن اقتصاد با دو مانع مهم روبرو است. برای دستیابی به یک اقتصاد مردم پایه باید موانع ذهنی و زیرساختی مرتبط با این موضوع مهم را برطرف ساخت. (بعون الله تعالی)
👌مانع اول مردمی کردن اقتصاد: یکسان انگاری بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد است. بسیاری از مسئولین به اشتباه به دنبال کاهش تصدی دولت و گسترش اختیارات بخش خصوصی در اقتصاد هستند. بخش خصوصی -بر خلاف اقتصاد مردمی- ۶ عارضه مهم در حوزه های : ۱- بی توجهی به وصف طیبات در تولید کالا، ۲-ایجاد فاصله طبقاتی و عدم توزیع عادلانه سود، ۳- بی توجهی به فاصله مناسب محل کار و محل سکونت، ۴- ایجاد اختلال در تنظیم وقت افراد، ۵- وابستگی تولید صنعتی به تأمین مالی بزرگ و ۶- ایجاد چالش های مختلف زیست محیطی، تحمیل می کند.
👌مانع دوم مردمی کردن اقتصاد: تضعیف زیرساخت های اقتصاد مردم پایه است. برای تحقق اقتصاد مردم پایه برنامه ریزی مردمی و حاکمیتی برای تحقق ۱۰ زیرساخت ِ: ۱- واگذاری زمین رایگان و اجرای قانون مترقی احیای موات طبق ملاحظات ۴ گانه فقهی، ۲- تغییر الگوی ساخت ساختمان از آپارتمان به دار واسعه، ۳- راه اندازی هنرستان های آموزش و تمرین مشاغل برتر (طبق جدول مشاغل برتر)، ۴- مردمی کردن اداره معادن ، ۵- راه اندازی الگوی غیر متمرکز مدیریت آب (۶ اقدام)، ۶- تأمین نهاده های طبیعی تولید در حوزه بذر، مدیریت شئ پایه آفات و دام پزشکی شئ پایه، ۷- ساخت بازارهای رایگان با جانمایی مناسب و تضمین فروش تولیدکنندگان خرد، ۸- برنامه تبلیغات و حمایت از مشاغل برتر در محل مساجد بازار و محله و نماز جمعه، ۹- برنامه ملی کاهش مصرف انرژی ( برنامه کاهش حمل و نقل و برنامه گرمایش و سرمایش طبیعی) و ۱۰- اجرای برنامه ملی افزایش کیفیت؛ ضرورت دارد.
✍ حجتالاسلام علی کشوری
(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی)
صوت جلسه:
https://eitaa.com/qasd_ir/541
#مشاغل_برتر
#برنامه_معیشتی_الگوی_پیشرفت
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
🏴 رهبر انقلاب در جمع دانشجویان عزادار اربعین:
📌 در زیارت عاشورا به امام حسین علیهالسلام عرض میکنید: انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم؛
کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است.
💠 حرب لمن حاربکم همیشه به معنای تفنگ بدست گرفتن نیست. به معنی درست اندیشیدن، به معنی درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن ، دقیق به هدف زدن است...
💠 وظیفه چیست؟ بشناسید راهی که باید بپیمایید. پول، لایق این نیست که هدف زندگی باشد. مقام، قدرت و موقعیت های اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی قرار بگیرند. هدف زندگی بندگی است، رسیدن به خداست و راهش هم سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم است...
💠 برای اینکه به هدف برسید، برنامه ریزی کنید و برای اینکه برنامه ریزی شما درست از آب دربیاید، فکر کنید. برای اینکه درست فکر کنید با قرآن آشنا شوید؛ بخوانید و تأمل کنید. از آنهایی که پیش از شما تأمل کردند، یاد بگیرید. یاد گرفتن ننگ نیست، افتخار است. همیشه باید یاد بگیرید.
💠 انقلاب اسلامی این فرصت را به ما داد. شما باید از این فرصت استفاده کنید! اگر استفاده نکردید خسران است و اگر استفاده کردید، فلاح است... قد افلح المومنون...
حسینیه امام خمینی- اربعین حسینی- ۱۴۰۳/۶/۴
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
هدایت شده از مسیرکار
سامانه مسیرکار راه اندازی شد!
سامانه هدایت اشتغال و کارآفرینی مردمی
www.masirkar.ir
ایتا
https://eitaa.com/masirkar_ir
بله
https://ble.ir/masirkar_ir
اینستاگرام
https://www.instagram.com/masirkar_ir?igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==
نسخه های منسوخ اقتصادی.pdf
574.1K
✨کتابچه «نسخه های منسوخ اقتصادی»
⚠توصیه کف میدانی رهبری به سیاستگذاران و اقتصاددان ها؛ نسخه های نسخ شده اقتصادی را کنار بگذارید!
📚مباحثی که در این کتابچه ملاحظه میکنید:
🔸نسخه های اقتصادی منسوخ پنجاه سال پیش دنیا!
🔹اقتصاد آزاد؛ نسخه منسوخ اقتصادی در دنیا!
🔸پیشرفت اقتصادی به همراه فاصله طبقاتی؛ نسخه منسوخ اقتصادی!
🔹مانند استناد به آیات قرآن، به نسخه های اقتصادی منسوخ پنجاه سال پیش استناد می کنند!
🔸اینها همان نظریات اقتصادی منسوخ پنجاه سال پیش را به عنوان یک متن مقدس و یک دین در دست میگیرند!
🔹بعضی میگویند تعبد پیش خدای متعال و پیش دین نداشته باشیم، اما خودشان در مقابل غرب و نسخه های منسوخ اقتصادی تعبد دارند!
🔸علاقه بعضی ها به اجرای نسخه های منسوخ اقتصادی دنیا!
🔹حرف های اقتصادی منسوخ را میآورند در جامعه مطرح میکنند!
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
🟦🟨 بنزین؛ اولین عملیات فریب روی ذهن پزشکیان
🚨نفع پالایشگاه ها در کاهش تولید بنزین است!!
🟢خواندن این متن بر پزشکیان و همه ایرانیان واجب است تا بدانند در نفت ایران چه میگذرد!
آقای دکتر پزشکیان رئیسجمهور منتخب گفتهاند: «ما در کشور ناترازی انرژی داریم و در حال حاضر برای خرید بنزین، ۸ میلیارد دلار پول میدهیم یعنی بنزین را مثلاً حدوداً ۳۰ یا ۴۰ هزار تومان میخریم، بعد ۱۵۰۰ تومان میفروشیم! خب تا کجا میتوانیم این کار را بکنیم؟»
آنچه از این اظهارات برداشت میشود اینست که در مدتی که دکتر پزشکیان در ساختمان قرمز ریاستجمهوری مستقر شدهاند، در معرض یک عملیات روانی سنگین قرار گرفتهاند تا به گرانسازی بنزین رضایت دهند.
🟨 اما واقعیت چیست؟ آیا این ادعا که دولت بابت خرید بنزین ۸ میلیارد دلار پول میدهد، صحیح است؟ آیا واقعا دولت بنزین را ۳۰ یا ۴۰ هزار تومان میخرد و ۱۵۰۰ تومان میفروشد؟
پاسخ، خیر است! من از آقای پزشکیان خواهش میکنم در برابر هر ادعایی از این جنس، سوالات اساسی و راهبردی بپرسند. سوال کنند که این ۸ میلیارد دلار ادعایی دقیقا از چه منبعی تامین شده و از چه مسیری به چه کسی پرداخت شده است؟🤔
واقعیت این است که دولت حتی یک دلار بابت خرید بنزین پرداخت نکرده است!!
🟦 بر اساس گزارش کارشناسان و به استناد مدارک موجود، خدمت رئیس جمهور محترم عارضم که از سال ۱۳۸۶ تا امروز، دولت جمهوری اسلامی نفت خام را با تخفیف ۵ درصد نسبت به قیمت فوب خلیج فارس، به پالایشگاههای داخلی میدهد. اما پالایشگاهها بابت نفت پولی به دولت پرداخت نمیکنند. پالایشگاهها بنزین و ۴ فرآورده اصلی دیگر (گازوئیل، نفت سفید، مازوت و گاز مایع) را به قیمت فوب خلیج فارس با نفت دریافتی از دولت، تهاتر میکنند. به عبارت سادهتر، دولت نفت میدهد، ۵ فرآورده از جمله بنزین میگیرد، بدون اینکه ریالی رد و بدل شود. اما نکته اینجاست که پالایشگاهها علاوه بر ۵ فرآورده اصلی، بیش از ۴۰ فرآورده دیگر نیز از نفت استحصال میکنند(معادل حدودا ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز) و به قیمت فوب به داخل کشور میفروشند.🫨
دقت بفرمایید! نفت را با ۵ درصد تخفیفِ فوب میگیرند، اما بدون تخفیف نسبت به فوب، ۵ فرآورده به دولت تحویل میدهند. ۵ درصد تخفیف از یک سو، و ارزش بیشتر ۵ فرآورده نسبت به نفت خام از سوی دیگر، باعث شده دولت با وجود فروش روزانه ۲.۲ میلیون بشکه نفت به پالایشگاههای داخلی، بیش از ۲ میلیارد دلار به این پالایشگاهها بدهکار شود!🫨
اما آنچه جدیدا اتفاق افتاده، این است که وزیر نفت آقای روحانی معتقد بود پالایشگاهسازی کثافتکاری است و پالایشگاههای کشور را توسعه نداد. با توجه به افزوده شدن سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو به ناوگان کشور، تقاضای بنزین بیش از عرضه بنزین رشد کرد.
🟥 اینکه به دلیل عدم توسعه کافی ظرفیت پالایشی کشور، دولت همان رابطه تهاتری را که با پالایشگاههای داخلی داشت، با پالایشگاههای خارجی برقرار کرده است. یعنی به پالایشگاههای خارجی نفت خام میدهد(بدون تخفیف ۵ درصدِ فوب) و بنزینِ باکیفیتتر با قیمت فوب تحویل میگیرد. یعنی معالاسف بر اساس تفکر یارانه پنهان، توجیه اقتصادی واردات بنزین برای دولت بیش از خرید بنزین از پالایشگاههای داخلی است!
🟩 یک نکته جالب دیگر، تغییر ترکیب تولید پالایشگاهها است. گفتیم که پالایشگاهها فرآوردههای نفتی را به قیمت فوب به داخل میفروشند. بنابراین، هرچه بنزین کمتر و فرآورده ویژه بیشتری تولید کنند، سود بیشتری میبرند. بر اساس گزارشهای رسمی، سهم فرآوردههای ویژه از کل تولید، از یک درصد در سال ۸۶ به حدود ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.یعنی پالایشگاهها بجای تولید بنزین و عرضه آن به شکل تهاتری با دولت و درگیر شدن با روابط مالی ناشی از هدفمندسازی یارانهها،ترجیح میدهند محصولات دیگری تولید کرده و به نرخ جهانی به مردم بفروشند.به عبارت سادهتر،اگر سهم بنزین از تولیدات پالایشگاهها، مانند دوره پیش از ۱۳۸۶ بود، شاید امروز کمبود بنزین نداشتیم!
دقت بفرمائید که این مطلب نیز مبتنی بر نظرات کارشناسی است. اما کارشناسان متنوعاند و متفاوت میاندیشند. ما هستیم که باید تشخیص دهیم کدام نظر کارشناسی، در جهت منافع ملی است
راهکار روشن است: اولا سیاست غلط جهانیسازی قیمتها و حاکم کردن دلار آمریکا در خاک ایران باید کنار گذاشته شود.ثانیا، اَنفال [معادن]متعلق به دولت اسلامی است.بنگاههایی نظیر پالایشگاهها و پتروشیمیها و شرکتهای بازرگانی نفتی و... صرفا باید حقالعمل ارائه خدمات خود را دریافت نمایند،نه اینکه مالک اَنفال فرآوری شده شوند.
لطفا دقیق بخونید تا به عمق ماجرا پی ببرید!حتی شده دو بار بخونید!
🟧 فوب یعنی قیمت جهانی نفت روی کشتی که پایین ترین قیمت بدون هزینه حمل و بیمه و... محسوب میشود
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
📢 عدالت با زبان و خواهش عملی نمیشود، ورود در میدان میخواهد.
✏️ رهبر انقلاب: مسئلهی عدالت مسئلهای است که با زبان و با خواهش و با درخواست و با تکرار و با تهدید و مانند اینها عملی نمیشود. عدالت اجرا میخواهد، انگیزه میخواهد، ورود در میدان میخواهد.
✏️ خوشبختانه انگیزهاش وجود دارد؛ من میبینم ایشان [آقای پزشکیان] انگیزهی این کار را دارند. خیلی خب، راهش را پیدا کنید؛ دنبال این بروید که چه جوری میتوانید عدالت را اجرا کنید. جوری عمل بشود که هیچ مدیری و هیچ مسئولی نتواند تخلّف کند از آن راهی که به عدالت منتهی میشود.
✍بخشی از بیانات رهبر انقلاب در نخستین دیدار هیئت دولت چهاردهم. ۱۴۰۳/۶/۶
🔸متن کامل بیانات:
khl.ink/f/57426
شما میتوانید پیشنهادات خود را در مورد این موضوع به شبکه جامع عدالت یاوران قصد ارسال کنید.
@mhdehghaniiii
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
🔴 بانک مرکزی: کارکنان بانکها سال گذشته، ۹۱.۶ هزار میلیارد تومان وام گرفتند!
🔹بررسی اطلاعات مربوط به تسهیلات اعطایی بانکهای کشور به کارمندان، مدیران و اعضای هیات مدیره خودشان نشان میدهد از مجموع ۲۹ بانک و موسسه اعتباری که اطلاعاتشان را به بانک مرکزی اعلام کرده اند، حجم کل تسهیلات به ۹۱ تریلیون و ۵۹۸ میلیارد و ۳۷۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان میرسد.
#یابانک_یامردم
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
🔴 فراخوان جذب هیئت علمی و پژوهشگر مرکز علم و فناوری مکتب امام حسین علیهالسلام
💠 دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام در نظر دارد از بین دانشجویان و فارغالتحصیلان دکتری اقدام به جذب هیئت علمی و پژوهشگر نماید
🔶در حوزههای:
🔹مطالعات تاریخ و معارف مکتب امام حسین علیهالسلام
🔹مطالعات تمدنی مکتب امام حسین علیهالسلام
✅ از متقاضیان دعوت بهعمل میآید نسبت به ارسال رزومه و مستندات به آدرس الکترونیک زیر تا پایان شهریورماه۱۴۰۳ اقدام نماید
🌐 cs@ihu.ac.ir
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
فراخوان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منتشر شد؛
ارائۀ پیشنهاد برای شیوۀ اجرای #پیوست_عدالت
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور یک فراخوان از تمامی مؤسسات، گروههای مطالعاتی، اندیشکدهها و مراکز تحقیقاتی دعوت کرد که پیشنهادها و مطالعات مدون خود را در مورد چگونگی عملیاتیسازی پیوست عدالت برای تصمیمات و قوانین به وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی ارائه دهند.
خبر کامل
شما میتوانید پیشنهادات خود را در مورد این موضوع به شبکه جامع عدالت یاوران قصد ارسال کنید.
@mhdehghaniiii
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ضرورت مردمیسازی نظام بانکداری
🔸 مردمیسازی نظام بانکی، چه مختصات و ملزوماتی دارد؟
#یابانک_یامردم
#اقتصاد #ویدیو #مردمی_سازی
🎙 پروفسور مسعود درخشان
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
گفتمانسازی تنها بیفایده است.
درمورد موضوع گفتمانسازی باید گفت احساس میشود اذهان عمومی اشباع شده و آن هم به خاطر حجم محتوایی است که در سبک زندگی نوین در طول روز به افراد میرسد، این کار گفتمانی را سخت میکند و نیاز به افزایش جلوههای سمعی- بصری، کیفیت بالای محتوا و ترکیبی بودن محتوا با میدان همچنین خط و ربط قوی با اراده سیاسی را لازمه کار میکند. ضمن اینکه با کارشناسان مختلف که صحبت میکنیم خیلیها کار گفتمانی را راه سوخته تمدنی میدانند. دلایلشان هم قابل تامل است کار گفتمانی صرف، حجم توقعات را از گفتمان بالا میبرد اما عدم میدان داری باعث مضمحل شدن گفتمان میشود، کار گفتمانی افراد زیادی را دور مجموعه جمع میکند که این هم یک فرصت است و هم یک تهدید، آن زمانی که میدانی وجود ندارد یا میدان کوچکتر از آن است که بشود برای همه افراد جذب شده نقش موثر تعریف کرد این موضوع چالشهای بسیاری را به دنبال دارد، عدم اتصال به میدان گاها باعث خلق نظریات و محتوایی میشود که به ظاهر درست است اما در باطن ناکارآمد است.
موضوع بعد این است که بستر این نوع کنش باید ظرفیت کار کلان گفتمانی را داشته باشد.
✍محمدحسن دهقانی
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
۱-کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت.mp3
24.6M
⭕️ کارکرد حلقه های میانی در سیره اهل بیت
جلسه اول / ۱۰شهریور۱۴۰۳
حجت الاسلام قنبریان
هیات لبیک مشهد
• چرا این بحث؟
• دو مفهوم: نقیب و عریف
• در لغت، قرآن و روایات و تاریخ
• در اصطلاح نظام امامت
• نقیب اخص از ربیون
• ۱۲نقیب دوره نهضت محمدی(ص)
• دو ویژگی مهم در ابتکار رسول الله:
۱. الگوی عقبه در مقابل دار الندوه
۲. پیشنهاد نقباء توسط خود مومنان (اَخرجوا الیَّ منکم اثنی عشر نقیباً)
• برخی نقباء آخر کار عاقبت به خیر هم نشدند! (اُسید بن خُضیر)
#حلقه_های_میانی
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌زیر پوست سرمایهداری
📍 در طول ۵۰ سال گذشته، ۵۰ تریلیون دلار ثروت از ۹۰٪ پایین جامعه به ۱٪ بالای جامعه منتقل شده است!
📍 میخواهید بدانید چرا مردم عصبانی هستند؟ چون نسبت به قبل، ساعتهای بیشتری برای دستمزد کمتری کار میکنند!
🎙صحبتهای عجیب برنی سندرز، سناتور و سیاستمدار آمریکایی
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
35.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌موضوع جلسه: علم اقتصاد مدرن و چالشهای روششناختی آن - ارائه در مؤسسه مبانی و مدلهای اقتصاد بومی
📎اگر فایل برای شما مشکل داشت میتوانید در این نشانی ببینید.
https://www.aparat.com/v/SgVar
🎙دکترسیدمهدی زری باف
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
📌بودجهریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد: از آرزو تا واقعیت
📎لینک مطلب
https://eitaa.com/qasd_ir/561
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
عدالت یاوران قصد
📌بودجهریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد: از آرزو تا واقعیت 📎لینک مطلب https://eitaa.com/qasd_ir/561
📌 بودجهریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد: از آرزو تا واقعیت
📍 در چند هفته اخیر رئیس جمهور محترم و برخی مدیران ارشد صحبت از *«بودجهریزی و پرداخت مبتنی عملکرد»* کرده و راه تحول در نظام اداری کشور و افزایش بهرهوری را اجرای این مهم دانستهاند. اولین نکتهای که باید به آن دقت کرد این است که بودجهریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد یک یافته جدید نیست و سالهاست که این ابتکار در قوانین بالادستی مانند برنامههای پنجساله کشور بر دولت تکلیف شده است؛ اما هیچ گاه دولت موفق به انجام آن نشده است. لذا مانند بسیاری از موضوعات مهم حکمرانی کشور در این مورد هم *سوال اصلی از «چرایی» نیست بلکه از «چگونگی» است.*
📍 به عنوان فردی که تجربه اجرای برنامهریزی و بودجهریزی عملکرد در برخی دستگاههای اجرایی و حاکمیتی را داشتهام *قویاً تایید میکنم که این راهکار، ابتکاری اثربخش برای تحول نظام اداری کشور و ارتقای بهرهوری است؛* اما اگر با روش نامناسب و علم کم وارد این عرصه شویم مانند گذشته چیزی جز شکست درو نخواهیم کرد و حتی قابلیت اجرای آن در آینده توسط افراد توانمند را هم فرسایش دادهایم.
📍 اما در باب *سوال مهم «چگونگی»* اجرای بودجهریزی و پرداخت مبتنی عملکرد مراحل زیر مورد توصیه است.
1) ابتدا باید تکلیف *مأموریت و خدمت در دستگاههای اجرایی مشخص و شفاف شود.* چه بسیار مأموریتهایی که خدمت متناظر ندارند و چه بسیار خدماتی که به مأموریتی متصل نیستند. متاسفانه کیفیت و دقت خدمات احصاء شده در سامانه mardom.ir دولت مطلوب نبوده و تا وقتی *دستهبندی و احصاء با کیفیتی انجام نشود* اجرای بودجهریزی و پرداخت مبتنی بر عملکرد میسر نیست.
2) با توجه به توان اندک کارشناسی، حجم وسیع دستگاههای دولتی و مقاومت بدنه اداری امکان اجرای گسترده طرح وجود ندارد، لذا حتما باید *منطق تدریجی-افزایشی* بر اجرای طرح حاکم باشد. لذا اجرا باید یا به بخشی از خدمات انتخابی محدود شود و یا محدود به تعدادی سازمان مشخص شود. برای این کار لازم است *سازوکاری برای اولویتبندی و انتخاب خدمات يا سازمانها* مشخص کرد.
3) باید *زنجیره نتایج مورد انتظار از خدمت* مشخص شود. به طور مشخص *خروجی (ستانده)، پیامد و اثر خدمت* بایست به طور شفاف و ترجیحا کمی مشخص و در صورت کیفی بودن به نوعی مدرج شود.
4) *منابع مورد استفاده هر خدمت* شامل منابع انسانی، سرمایه (تجهیزات، ساختمان و ...)، مصارف واسطه (مانند انرژی، آب و مواد اولیه) و حتی منابع ناملموس مشخص و ارزشگذاری شوند.
5) سپس لازم است از طریق *تعریف و تعیین شاخصهای کارایی و اثربخشی*، خدمت و ارزشی که میآفریند مورد ارزیابی قرار گیرد.
6) برای شاخصها باید *اهداف عملکردی* تعریف و مبتنی بر درجه دستیابی به آنها *توافقنامه بودجه و پرداخت مبتنی بر عملکرد* تنظیم شود. آنگاه میتوان طی دورههای زمانی مشخص شاخصها و عملکرد بررسی و پرداخت مبتنی بر آن انجام شود.
📍 اما *سه ملاحظه مهم* برای اجرایی کردن را باید در کنار گامهای فوق در نظر گرفت.
📍 برای تحقق این طرح با توجه به مقاومت و لختی نظام اداری کشور *نیاز به انگیزه* هست. لذا در نظر گرفتن طرحهای تشویقی پراخت مبتنی بر عملکرد به گونهای که *منافع بین ذینفعان مختلف تسهیم شود* مورد نیاز است.
📍 اجرای طرحهای باکیفیت و مستمر *توانمندسازی مدیران* برای اجرای این طرح یک الزام مهم دیگر برای تحقق این طرح تحولی است.
📍 باید در نظر گرفت اجرای موفق بودجهریزی و پرداخت مبتنی برعملکرد *یک پروژه نیست بلکه یک فرآیند بلوغ یابنده و مبتنی بر یادگیری است.* پس مراقبه در اجرا و اصلاح مستمر سازوکارها مورد نیاز است. درک این مهم توسط مدیران ارشد بسیار کلیدی است.
📍 *عبرت راهبردی:* صحبت از تحول زدن آسانترین بخش تحول است؛ تحول واقعی با *«جسارت و شجاعت شروع یک ابتکار تحولی»* و *«پایمردی و مراقبه در اجرا»* تحقق مییابد.
📎لینک تصویر
https://eitaa.com/qasd_ir/559
✍️ میر سامان پیشوایی
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌فقط پنجشنبه و جمعه میتوانستم کار کنم
📍«مسئولان و وزیران آنقدر درگیر مسائل حاشیهای هستند که وقت نمیکنند کار کنند. من فقط پنجشنبه و جمعه میتوانستم کار کنم.»
📍نظام اداری ما به یک نرم افزار جدید نیاز دارد.
🎙فاطمی امین، وزیر اسبق صمت
#حکمرانی_مردم #حکمروایی_مردم #حکمروایی_منظومهای_مردم
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
📌گزارش دستاوردهای شهیدجمهور. در حکمرانی اشتغال
📍خلاصه مدیریت
«تصویر وضعیت اشتغال کشور: بهبود شاخصهای کلیدی بازار کار بر اساس آمار مرکز آمار»
📍براساس آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران شاخصهای اصلی و کلیدی بازار کار ایران در دوره دولت سیزدهم روند رو به بهبودی داشته است که به شرح زیر است:
📍کاهش بی سابقه نرخ بیکاری در انتهای سال ۱۴۰۲ به عدد ۸٫۱ درصد
📍کاهش بی سابقه نرخ بیکاری فصل بهار ۱۴۰۳ به عدد ۷٫۷ درصد
📍کاهش اشتغال ناقص از ۱۰٫۲ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۸٫۲ درصد در انتهای سال ۱۴۰۲
📍افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۰٫۹ در ابتدای دولت سیزدهم به ۴۱٫۳ در انتهای سال ۱۴۰۲
📍ثبت بهترین عملکرد ایجاد اشتغال (خالص) اشتغال در دولت سیزدهم با میانگین خالص اشتغال ۳۵۶ هزار نفر
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 بایدهای علم اقتصاد اسلامی و معیار مبتنی بر روش شناسی آن
✍دکتر سید مهدی زری باف
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چین یک اقتصاد دولتی ولی موفق دارد؛ بحث اقتصاد دولتی یا خصوصی در کشور بحثی انحرافی است؛ مسئله چیز دیگری است
✍دکتر علی دینی ترکمانی
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ده چالشِ پیش پای دولت
📍دیدگاههای ارائه شده در نشست تخصصی جهش تولید با مشارکت مردم و انتظارات از دولت چهاردهم
🎙دکتر مهدی حمزه پور
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
29105922_406708514.mp3
23.01M
📌 تاریخ عقاید اقتصادی
📍قسمت اول: مردمانباستان
تقسیم کار 01:57
تخصص و حرفه 02:52
تعاون 03:40
مالکیت زمین 06:05
کمبود زمان 07:00
مبادله 07:24
#پادکست
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
💡 اولین دوره MPA با رویکرد حکمرانی مردمی
✅ شیپا (شبکه پیشرفت) برگزار میکند:
💎 سرفصلهای دوره:
- حکمرانی اقتصادی
- حکمرانی فرهنگی
- مسائل اجتماعی ایران
- مسائل سیاسی ایران
- مبانی حکمرانی مردمی
🎓 همراه با اعطای گواهی معتبر دانشگاهی
✅ برای ثبتنام به شناسه زیر در "ایتا" یا "بله" پیام دهید👇
@mpa_shipaa
📱بصورت حضوری و مجازی؛ با امکان شرکت از سراسر کشور
⏳مهلت ثبتنام: تا ۶ مهرماه
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir
📌دو نوع ربا
ربا در اصطلاح فقهى دو نوع است: رباى قرضى و رباى معاملى. رباى قرضى اين است كه كسى جنسى يا پولى را به قرض بدهد، بعد منفعتى بيش از آنچه كه به قرض داده بگيرد. منفعت لازم نيست از جنس همان چيزى باشد كه به قرض داده شده؛ هرچه كه منفعت تلقى بشود. و در اصطلاح مىگويند: «كُلُّ ما يَجُرُّ نَفْعاً» هرچه كه نفعى را در بر داشته باشد.
... نوع ديگر رباى معاملى است كه در آن پاى قرض در ميان نيست، بلكه پاى معاوضه در كار است. به رباى معاملى مىگويند رباى جنس به جنس كه چيزى را به جنس خودش معاوضه كنند مثلاً گندم به گندم.
... به هر حال در رباى معاملى يعنى معاوضۀ دو شىءِ همجنس، زياده نبايد دريافت شود، مثلاً در معاوضه گندم با گندم بايد هموزن يكديگر بيع و شراء بشود.
✍مجموعه آثار شهید مطهری،ج۲۰، ص۲۷۰
#برشیاز_کتاب_اندیشمندان
#یابانک_یامردم
با عدالت یاوران قصد همراه شوید 👇
https://eitaa.com/qasd_ir