eitaa logo
سید صمصام الدین قوامی
4.3هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
1هزار ویدیو
369 فایل
یادداشت‌های روزانه سید صمصام الدین قوامی رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی علامت ✍️ یادداشت مدیر است ارتباط: @qavami_s کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 کانال بنیاد: @madineyefazele instagram.com/qavami_org x.com/s_qavami
مشاهده در ایتا
دانلود
امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمود: «رسول خدا صلی الله علیه و آله [این چنین] بود که رخت خواب خویش را جمع می‌کرد و کمربند [همّت برای عبادت] را در دهه آخر از ماه رمضان محکم می‌بست و همیشه این گونه بود که اهل و عیالش را در شب بیست و سوم بیدار نگه می‌داشت و بر روی خواب رفتگان در آن شب آب می‌پاشید [تا از درک شب قدر، و درک شب زنده داری محروم نشوند]؛ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص کَانَ یَطْوِی فِرَاشَهُ وَ یَشُدُّ مِئْزَرَهُ فِی الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ کَانَ یُوقِظُ أَهْلَهُ لَیْلَةَ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِینَ وَ کَانَ یَرُشُّ وُجُوهَ النِّیَامِ بِالْمَاءِ فِی تِلْکَ اللَّیْلَةِ» (دعائم الإسلام، ج‏1، ص282)
حضرت زهرا(س) به دلیل اهمیت این شب، در روز بچه‌ها را می‌خوابانید تا کاملاً استراحت کنند و غذای کمتری به آنان می‌داد تا بدین گونه زمینه و موقعیت بهتر و مطلوب‌تری از نظر جسمی و روحی برای شب زنده‌داری داشته باشند. ایشان به حدی در این کار جدی و قاطع بود که امیرالمؤمنین(ع) در این باره می‌فرمود: «فاطمه(س) نمى‌گذاشت کسى از اهل خانه در شبهاى قدر به خواب رود به آنان غذاى کم مى‌داد و از روز قبل براى احیاى شب قدر آماده مى‌شد و مى‌فرمود: محروم کسى است که از برکات این شب محروم باشد؛ وَ کَانَتْ فَاطِمَةُ ع لَا تَدَعُ أَحَداً مِنْ أَهْلِهَا یَنَامُ‏ تِلْکَ‏ اللَّیْلَةَ وَ تُدَاوِیهِمْ بِقِلَّةِ الطَّعَامِ وَ تَتَأَهَّبُ لَهَا مِنَ النَّهَارِ وَ تَقُولُ مَحْرُومٌ مَنْ حُرِمَ خَیْرَهَا.» (مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏7، ص470)
[8]ـ عَنْ ابي جَعْفَر عَلَيهِ السَّلام عَن ابائهِ عَن الحُسين بن علي عليهما السّلام قال: لَمّا نَزَلت: وَ كُّلَ شَيْيٍ احْصَيناهُ فِي اِمامٍ مُبينٍ سَئَلَ جَماعَةٌ مِنَ الاَصْحابِ مِنْهُمْ اَبُوبُكْر و عُمَرَ النَّبيَ صلي الله عليه و آله و سلم هُوَ التَّوراةٍ؟ فَقالَ لا، فَسئَلوْا اَنّهُ الا نجيل؟ فَقال لا. فَاَقْبلَ عَليٌ عَلَيه‌السَّلام فقال هُوَ هذا. اِنَّهُ الاِمامُ الَّذي اَحْصَي الله تباركَ و تعالي فيهِ عِلْمَ كُلِّ شَيْيٍ (معاني الاخبار مرحوم صدوق، ص95، تفسير البرهان، در قسمت مقدمه ص83، باب الالف، تأليف ابوالحسن الشريف، تفسير نورالثقلين، ج4، ص379، تفسير البرهان از بحراني،‌ج4، ص6). امام محمدباقر(ع) از پدران بزرگوارشان از امام حسين(ع) نقل فرمودند:‌ وقتي كه آيه «و كل شيي احصيناه في امام مبين» نازل شد، جماعتي از اصحاب از جمله ابوبكر و عمر از پيامبراكرم(ص) سؤال كردند آن تورات است (يعني آن امام مبين كه همه چيز در اوست آيا تورات است) فرمودند: نه. گفتند: آيا انجيل است؟ فرمودند: نه. در اين هنگام اميرالمؤمنين(ع) وارد شدند. پيامبراكرم(ص) فرمودند امام مبين اين بزرگوار است امامي كه خداي تعالي علم هر چيز را نزد او شماره كرده است.
🔹جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس اعلام کرد: شکاف‌های عمیق اجتماعی و سیاسی و همچنین بطلان تصورات شکست‌ناپذیری اسرائیل امروز این رژیم نامشروع را تا لبه پرتگاه سقوط کشانده است و ادامه جهاد، مبارزه و انتفاضه‌ اسلامی نابودی این شجره ملعونه را تسریع خواهد کرد
👆👆تصاویر مراسم احیای شب بیست و سوم رمضان، مسجد جامع پردیسان در جوار مزار شهید گمنام ۱۴۰۰/۲/۱۶ 📲نهاد نماز جمعه پردیسان (http://eitaa.com/masjedpardisan)
✍دومین مدرسه حقوق پارلمانی (ظرفیتها وچالشهای ورود فقه در تقنین) جهت ثبت نام به نشانی ذیل مراجعه فرمائید http://cmirq.ir/fa/content/register مرکز تحقیقات اسلامی مجلس @D_bonyadfeghhi1386
✍آزادی قدس قطعی است. @qavami @D_bonyadfeghhi1386
✍️23 رمضان : پايان تأليف كتاب «جواهرالكلام» (1254ق) پايان تأليف کتاب «منظومه» (1261ق) پايان تأليف کتاب «تفسیر المیزان» (1392ق) سه منظومه فقهی ،فلسفی و تفسیری هر سه ماندگار و تاثیر گذار در اجتهاد ولابد هرسه با امضاء امام عصر عج @qavami @D_bonyadfeghhi1386