جلسه دفاعیه پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و کسب نمره عالی🌸🍃
عنوان؛ بررسی دیدگاه های ابن سینا در تجوید و آواشناسی قرآن کریم در رساله اسباب حدوث الحروف
محقق: آقای مشتاق حسین
استاد راهنما: دکتر حسن فروغی
http://iqna.ir/fa/news/3783705/
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷
سالن همایش شهید صدر مجتمع آموزش عالی امام خمینی ره جامعه المصطفی ص العالمیه
@qeratpajohi🍃
https://t.me/joinchat/AAAAADwIkmNpmSD5A81V7Q
هدایت شده از مجتمع حفظ و قراءت قرآن کریم ویست
«ذکر و صلوات» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.masoumeh.app.naghmehaye_qurani&ref=share
اثری زیبا و ماندگار با نوای استاد حاج مهدی فروغی🌸🍃
به سفارش معاونت فرهنگی قرآن و عترت پژوهشکده حرم کبریایی فاطمه معصومه سلام الله علیها
@quranvist🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت هنر مردان خدا🍃
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ*
فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا* احزاب/۲۳
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستادهاند؛
بعضی پیمان خود را به آخر بردند (در راه او شهید شدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛
و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
#سردار_رشید_اسلام_حاج_قاسم_سلیمانی بدون شک مصداق این آیه قرآن بود..
اللهم اکرم امامنا و شهداءنا بالقرآن/اللهم آمین
#گفتمان_قرائت_پژوهی
@qeratpajohi🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاقبت بخیری یعنی؛
پسری روستایی
بدون تحصیلات دانشگاهی
به جایی برسه که؛
منجی چند کشور باشد
استکبار رو بترساند
داعش را واژگون کند
راه اربعین و کربلا رو امن کنه
زندگی سوریه ای ها رو سر و سامان بده
نشان ذوالفقار علی بگیره
بچه های خوب تربیت کنه
از امکانات دولتی به نفع خودش و خانواده ش استفاده نکنه
و بعد به آرزوش که شهادت بود برسه
جسدش بره کربلا و نجف و کاظمین
باعث بیدار خواب آلودهای عراق بشه و قیامتی در تشییع جنازه اش بوجود بیاد
در کشورش بعد از کلی نا امیدی و اختلاف، اتحاد و همبستگی بوجود بیاره
جسدش از خاک خون آلود خوزستان، به مشهد و قم بره؛
نمازش را ولی فقیه بخونه
و آخر سر بره در کنار پدر و مادرش
و با این همه عظمت و شهرت
بگه؛
رو قبرم بنویسید سرباز قاسم سلیمانی.
این فرد قطعا شب اول قبرش را در آغوش قمر بنی هاشم خواهد بود
خوش به سعادتت سردار🍃
دمی با جسم خسته ات استراحت کن که ظهور نزدیک است
خیلی زود باید برگردی و سرباز امام زمان شوی
برای ما دعا کن
که نمیدانیم چه هستیم و چه کنیم و کجا باشیم
اللهم اکرم امامنا و شهداءنا بالقرآن..
و اجعل عواقب امورنا خیرا../ اللهم آمین
@qeratpajohi
با طعم قرائت پژوهی.. آیت الله العظمی سبحانی؛
در طول دوران تحصیل دانشجویان باید قرائت قرآن کریم را بهصورت صحیح بیاموزند و شرط پذیرش مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد فراگیری، قرائت صحیح قرآن کریم باشد.
روز گذشته (۶ بهمن ۹۸ ) حضرت آیت الله سبحانی در دیدار جمعی از مسئولین و اساتید دانشگاه با ایشان بر لزوم آموزش قرائت قرآن در مراکز آموزش عالی تاکید کرده اند.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ نیز توفیق شد آخرین جلسه کلاس درس را به اتفاق دانشجویان قرائت پژوه خدمت ایشان رسیدیم و از رهنمودهای این استاد و مفسر قرآن بهره مند شدیم.
گزارش تصویری مربوط اختتامیه کلاس های قرائت قرآن حقیر در ترم دوم ۹۲_۹۳ است که به پیشنهاد دانشجویان قرائت پژوه دانشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی قم تحت عنوان #همایش_دانشجویی_بصیرت_قرآنی با همکاری صدیق ارجمند جناب آقای نجفی قدسی موسس و مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ره برگزار شد.
http://news.qom-samacollege.ir/news/report-consequently-insight-student-conference.html#more-5939
#قرائت_پژوهی
#آیت_الله_سبحانی
#دانشجویان_قرائت_پژوه
#قرائت_قرآن
https://ana.ir/fa/news/94/468461
@qeratpajohi🍃
https://www.instagram.com/p/B7z_i_qJ2uS/?igshid=1aad67crwofg9
تأملات مفردات اللغة في سورة الكوثر :
——————————
كيف كادت السورة تحتوى اللغة العربية ؟!
لنتأمل الضمائر:
فى اللغة العربية...انواع كثيرة من الضمائر..ولكن هل تصدق ان هذه السورة القصيرة جدا..(10 كلمات)قد اشتملت على كل انواع الضمائر:
يقسم اهل اللغة الضمائر بحسب اعتبارات شتى......:
باعتبار الظهور والاستتار.....فيميزون بين الضمائر البارزة...والضمائر المستترة...وفى سورة الكوثر النوعان:
ضمير مستتر فى فعل الامر(انحر)
ضمير بارزفى (اعطينك).....
باعتبار الاتصال والانفصال.....فيميزون بين الضمائر المتصلة والضمائر المنفصلة......وفي سورة الكوثر النوعان:
ضمير متصل فى (اعطينك)
ضمير منفصل.في (هو الابتر)
باعتبار المحل الاعرابي......فبعضها فى محل رفع ..وبعضها فى محل نصب..وبعضها فى محل جر...وفى سورة الكوثر....ضمير فى محل رفع (نا)فاعل (اعطيناك)
ضمير فى محل نصب.(ك)مفعول (اعطيناك)
ضمير في محل جر.(ك)مجرور(رب)
باعتبار العدد..ورد فى السورة...الضمير المفرد..(ك)وضمير الجمع(نا)
باعتبار الخطاب...جاء فى سورة الكوثر..ضمير المتكلم(نا) ...وضمير المخاطب (ك)..وضمير الغائب (هو)
لنتأمل الافعال :
ليس فى سورة الكوثر الا ثلاثة افعال.....(أعطى) و(صلى) و(نحر)..ولكنه تستحضر......عدة انواع:
الافعال الصحيحة....مثلتها(نحر)
الافعال المعتلة.....مثلتها(صلى)
الافعال المجردة....مثلتها(نحر)
الافعال المزيدة مثلتها(اعطى)
الافعال المزيدة.....تصاغ اما بزيادة حرف ...واما بتضعيف حرف......(أعطى)نموذج للأول..(صلى)نموذج للثاني......
وبالنظر الى اللزوم والتعدي....(صلى) تحتمل اللزوم......(نحر)تتعدى الى مفعول واحد..(اعطى)تتعدى الى اكثر من مفعول...
لنتأمل الاسماء:
نلاحظ ذلك التناسق الجميل......بين ما دل على الذات العلية...وما دل على النبي صلى الله عليه وسلم...:
ثلاث كلمات..احالت على الرب عز وجل.......وهي:(نا)المتصلة بالناسخ (ان)...و(نا)المتصلة بالفعل (اعطى) و(رب)....ثم نلاحظ.....محل النصب....اولا...ومحل الرفع ثانيا....ثم المجرور.....
ثلاث كلمات...اشارت الى المصطفى صلى الله عليه وسلم.....(ك) اعطيناك....(ك) ربك..... (ك) شانئك....
ولو اعتبرنا الضمير المستتر فى (صل) و (انحر)..لحصلنا على الحالات الاعرابية الثلاث....الكاف المنصوبة....فى اعطيناك..... والمرفوع فى (صل)....والمجرور فى ربك...(لاحظ الترتيب)..
لنتأمل الجمل:
(انا اعطيناك الكوثر)جملة خبرية.....
(فصل لربك) جملة انشائية...............فاستوعبت السورة الاسلوبين
(فصل لربك ) جملة فعلية
(ان شانئك هو الابتر)جملة اسمية......فاستوعبت السورة النوعين......
(فصل لربك) جملة بسيطة....
(ان شانئك هو الابتر)جملة مركبة...فاستوعبت السورة الشكلين...
[يقصد بالجملة البسيطة....ذات الاسناد الوحيد....ويقصد بالجملة المركبة ذات الاسناد المتعدد..ففي جملة (ان شانئك هو الابتر) اسنادان
@qeratpajohi🍃