eitaa logo
مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس قم
12.1هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2هزار ویدیو
100 فایل
پایگاه رسمی"مرکز قرآن و حدیث" آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام Qhkarimeh.com ارتباط با ادمین: @Quranharam مجازی برادران: @Quranharam مجازی خواهران: @haramquran حضوری: @support_hm مشاوره حفظ: @Haramquran3
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی : توحید و خداشناسی بخش بیست و دوم توحید 👈توحید به یک اعتبار می تواند از صفات سلبی خداوند باشد. اما از آنجاکه بحث بسیار مهمی است؛ذیل مبحث صفات از آن یاد نمی کنیم. بلکه در یک مبحث جداگانه بحث می شود. در قرآن کریم به اصل اثبات خداوند متعال چندان اشاره ای نشده چون⤵️ از نظر قرآن کریم،اصل وجود خداوند کاملا بدیهی است. ⬅️حتی مشرکان و مخالفان پیامبر هم نسبت به اصل وجود خداوند ایرادی نداشتند و الله را قبول داشتند و اورا خالق خود و جهان هم می دانستند. امّا... مشکل آنها در بحث توحید الله بود. چگونه؟!⤵️ 💠با مشاهده ی فیلم فوق می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد توحید و یگانگی پروردگار به دست آورید. مشاهده ی دروس قبل در لینک زیر: https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=4z پشتیبانی دروس آفلاین:👇👇👇 🆔@edusupport_f ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
 لَا یَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا کَشَفْتَ فرازی از دعای هفتم صحیفه سجادیه ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
آغاز پیش ثبت نام ترم زمستان ۱۴٠٠ 🌐ثبت نام بخش آنلاین واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام برای ترم زمستان ۱۴۰۰ آغاز شد. واحد آموزش مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه برای مقاطع سنی نونهال،کودک،نوجوان،جوان و بزرگسال از خواهران و برادران علاقه مند در رشته های ذیل فراگیر می پذیرد: 🔸صحت قرائت 🔹تجوید 🔸صوت و لحن 🔹حفظ قرآن کریم 🔸معارف قرآن 🔹معارف حدیث 🔸معارف احکام شرعی 🔹معارف اعتقادی 🔸معارف اخلاقی تربیتی 🔹مداحی (ویژه برادران) 🔸تربیت مربی اگرچه ثبت نام هماهنگ هفته آخر دی و هفته اول بهمن ماه می باشد، امکان ثبت نام (بدون مشخص بودن برنامه هفتگی و استاد) از هم اکنون در سامانه آموزش مجازی سایت qhkarimeh.ir فراهم است. توضیحات بیشتر در لینک زیر👇: https://qhkarimeh.ir/n/DK جهت ارتباط با کارشناس واحد مجازی،می توانید به آیدی زیر در پیامرسان ایتا،پیام ارسال نمایید. @edusupport_f ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖐سلام دوستان عزیز 🔻با آموزش فراز هفتم از قرائت سوره بلد در خدمت شما هستیم. ❗️نکته اول: با توجه به معنای "أ" که استفهامی بوده،یعنی برای سوال به کار میرود،به نوع خواندن این فراز نیز توجه نمائید. ‼️نکته دوم: سیر صعودی در این حروف: س در کلمه "أیحسب" أ در کلمه "أن" ی در کلمه "یرهُ" أ در کلمه "أحد" ‼️❗️نکته سوم: سیر نزولی در این حروف: أ در کلمه "أیحسب" ر در کلمه "یرهُ" ح در کلمه "أحد" د در کلمه "أحد" (به دلیل داشتن قلقله قابلیت انتقال پرده در این حرف وجود دارد) استاد عباس حیدری ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
👦ترس در فرزندان معمولاً ترس فرزندان به دودسته تقسیم می‌شود: الف) ترس‌های طبیعی ب ) ترس‌های تولیدی 📌گاهی اوقات والدین به این نکته توجه ندارند که برای یک منفعت کوتاه‌ مدت ترسی را در وجود کودک تولید می‌کنند. مثلاً می‌خواهند استراحت کنند😴 فرزند خودشان را از موارد خیالی مانند لولو👻 می‌ترسانند و به این نکته واقف نیستند که این ترساندن باعث می‌شود کودک به ما وابستگی زیادی پیدا کند و انسان‌های وابسته انسان‌هایی هستند که ازلحاظ اراده بسیار ضعیف می باشند و در هر تصمیمی که می خواهند بگیرند به والدین خودشان وابسته هستند . 👈🏻 پس دوران کودکی بچه‌ها نباید دوران پر از ترس و اضطراب باشد که در بزرگسالی دچار بی‌ارادگی می‌شوند و عملکرد صحیح نخواهند داش. ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب حفظ آسان.pdf
693.4K
📚 حفظ آسان ✍ استاد اطلاعات زیادی در مورد قرآن در این کتاب کوچک و کم حجم به مشتاقان قرآن ارائه می شود. ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓یکی از سؤالاتی که از حافظان قرآن پرسیده می شود این است: «چرا قرآن حفظ میکنید؟!» ✅در مقابل چنین افرادی همیشه نباید ژست و حالت پاسخگویی و موضع ضعف داشت. 🔸بلکه در مقابل برخی افراد باید از تاکتیک تهاجمی استفاده کرد. ❓واقعا چرا «نباید» قرآن را حفظ کنیم؟! ❓مگر قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان نیست؟! ❓مگر قرآن قانون اساسی زندگی ما نیست؟! ❓مگر قرآن نقشهٔ راه بین مبدأ و معاد نیست؟! ❓مگر روز قیامت پیامبر از دست امّتش گله نمی کند که: وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا پيامبر (در روز قيامت از روى شكايت) مى‌گويد: پروردگارا! قوم من اين قرآن را رها كردند. ❓چرا خود را مشمول شکایت پیامبر قرار دهیم؟! ❓مگر خلقت ما جز برای عبودیت خداوند متعال بوده؟! آنجا که می فرماید: وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ و جن و انس را نيافريدم مگر براى آنكه مرا عبادت كنند. ❓چه عبادتی بهتر از خواندن و فهم و تدبر در آیات؟! ❓حفظ آیات نورانی قرآن بهتر است یا حفظ اسامی بازیکنان فوتبال و بازیگران سینما و ریز شدن در جزئیات بی ارزش زندگی آنان؟! ❓چرا کسی به این افراد معترض نمی شود؟! ❓چرا گاهی جای متهم و شاکی عوض می شود؟! ❓چرا کسی که در مسیر صحیح عبودیت حرکت می کند باید پاسخگو باشد؟! ❇️هیچ نعمتی بالاتر ازین نیست که من عمر، وقت، استعداد و حافظه ام را برای حفظ بهترین کلام عالم صرف کنم. ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═
🔰 همایش عهد فاطمی با موضوع پاسخ به سؤالات رایج در زمینه عفاف و حجاب 🎙 با حضور: استاد علی تقوی (استاد مطرح کشوری امر به معروف و نهی از منکر) 🎙 با اجرای: علی اسماعیلی (مجری توانمند صداوسیمای استان قم) ♦️ زمان: پنجشنبه، ۱۱ آذر ♦️ ساعت: ۹ الی ١٢ صبح ♦️ مکان: مصلی بزرگ قدس استان قم ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸عزیزانی که به حفظ قرآن علاقه دارند ولی نمیتونن فرصت زیادی به این مهمّ اختصاص بدن؛ 🔹یا اونهایی که میخوان حفظ قرآن رو شروع کنن ولی نمیدونن از کجا باید شروع کنن؛ 🔸یا اونهایی که نمیدونن مراحل حفظ قرآن به چه ترتیبی هست؛ 👈میتونن با ما همراه بشن 😊 👌هم با اهمیت حفظ قرآن آشنا میشید 👌هم مراحل حفظ قرآن رو یاد میگیرید 👌هم میتونید سوره های جزء ۳٠رواز سوره های آسان به مشکل به خوبی حفظ کنید. برای اطلاع از: 1️⃣خلاصه ی درس گذشته و جایگاه و اهمیت حفظ این سوره 2️⃣ساختار موضوعی سوره و مفاهیم آیات 3️⃣اصول و مبانی حفظ و تکالیف درس آینده؛به لینک زیر مراجعه کنید👇👇 https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=k وبعد با دیدن فیلم بالا که براتون ارسال کردیم سوره مبارکه نصر رو حفظ کنید. ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
خداوند در آیه 30 سوره ملک می فرماید: "قُلْ أَرَءَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكمُ ْ غَوْرًا فَمَن يَأْتِيكمُ بِمَاءٍ مَّعِينِ." در این آیه خطاب به پیامبر می فرماید: 📜ای پیامبر! به این ها بگو اگر این آبی که در اختیار دارید و مایه حیات شماست، اگر این آب در زمین فرو برود و دست شما دیگر به آن نرسد، چه کسی می تواند این آب گوارا را در اختیار شما قرار دهد؟ ✨ امام موسی کاظم علیه السلام ذیل این آیه اشاره می کنند که اگر شما با خطاها و گناهانتان کاری کردید که نعمت امام معصوم (ع) از شما گرفته شد و امام به پس پرده رفت چه کسی می خواهد این ماء معین را، این نعمت عظیم امامت و ولایت را به شما بازگرداند. همچنان که آب مایه حیات است، امامت هم مایه حیات طیبه است. حال اگر در همین حیات باطنی شما به گونه ای رفتار کنید که این آب از شما ستانده شود آن وقت ملکوت و معنویت شما خشک می شود و لذا جبران ناپذیر است. ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
امام صادق (ع): گفتار لوط پيغمبر (ع) به قومش که فرمود:«لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى‏ رُكْنٍ شَدِيدٍ؛ اي کاش قوه و نيروئي مي‌داشتم يا به رکن سخت و محکمي تکيه مي‌کردم»؛ جز آرزوی قوّت و نيروی حضرت قائم (ع) نمی‌کرد و هيچ رکنی جز استواري اصحاب آن حضرت مقصود نبود. زيرا به مردی از آنان نيروی چهل مرد عطا می‌شود و همانا قلبش محکمتر از پاره‌های آهن باشد و اگر بر کوه‌ها گذر کنند در هم کوفته شود و قدرت شمشيرهای ايشان را خدای عزوجل داخل شود. 📖 سوره هود، آیه 80. 📚كمال الدين و تمام النعمة ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
💠 دوره‌های قرآن و عترت در مساجد قم برگزار می‌شود 🔺 رئیس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از اجرای طرح چلچراغ با هدف ارائه آموزش‌های قرآن و عترت به عموم مردم در مساجد استان قم خبرداد. 📎 news.amfm.ir/?p=103169 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی آستان مقدس "حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها" 🆔 @astanqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس چهارم حرف «ح»با حالتی شبیه گرفتگی از میان حلق تلفظ می شود. 💠🔸با ما همراه باشید. لینک مشاهده ی دروس : https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=5d ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
⁉️چرا خانم ها ۶ سال زودتر از مردها مجبور به انجام نماز و روزه و سایر تكالیف شده‏اند؟ آیا این ظلم در حق زن‏ها نیست؟ ⬅️پاسخ علامه جوادی آملی این است که: نه تنها در حق زنها ظلم نشده است بلكه آنها مورد عنایت ویژه قرار گرفته ‏اند. شما بارگاهی را تصور كنید كه بدون اذن ورود، نمی‏توان وارد آن شد؛ اگر در آن بارگاه رفیع، كسی زن را شش سال زودتر از مرد راه بدهد معلوم می‏شود كه این زن بیش از مرد مورد عنایت صاحب بارگاه قرار گرفته است. 👈 بلوغ در واقع مشرف شدن است نه مكلّف شدن، بزرگان اهل سلوك می‏گویند ما با بلوغ مشرف شده‏ ایم نه مكلف، چون زحمت و مشقتی در كار نیست. بلكه شرف در كار است. 🔷امام سجاد (عل) در مناجات الذاكرین می‏فرمایند: «یا مَنْ ذِكْرُهُ شَرَفٌ» یعنی ‏ای خدایی كه نام تو مایه شرافت است. زن باید این مطلب را خوب درك كند كه دین صریحاً به مرد می‏‌گوید تو برو و شش سال دیگر بازی کن! ولی زن را به حضور می‏ پذیرد. مثل این‏كه در یك مجمع علمی به بچه‏ ها بگویند شما بروید بازی كنید، اینجا جای شما نیست، امّا بزرگترها را اجازه ورود بدهند. 📚 زن در آئینه جلال و جمال حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
32.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲ ۲ ادای فصیح حرکات کوتاه اولین و مهم ترین کلید لهجه عربی⤵️ تلفظ صحیح حرکات کوتاه و کشیده است. در این درس با تلفظ حروف به انضمام حرکات آشنا خواهید شد. 💠🔸مخاطبان ارجمندی که مایل به مشاهده ی کامل دروس و دریافت گواهینامه ی این درس هستند به لیک زیر مراجعه نمایند. https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=5c 👈🏻آیدی پشتیبان کلاسهای آفلاین: 🆔@edusupport_off ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
عَجِبْتُ لِمَنْ یَقْنَطُ وَمَعَهُ الاِْسْتِغْفَارُ. امام(علیه السلام) فرمود: تعجب می کنم از کسی که نا امید است در حالی که(نجات بخشی مثلِ) استغفار همراه اوست. حکمت۸۷ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
💠 ثبت‌نام بیش از ۲هزار فراگیر در کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث 🔺 همزمان با ترم پاییز ۲ هزار و ۳۹۴ فراگیر خواهر و برادر به‌صورت حضوری و مجازی در کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث نام کرده‌ و در حال گذراندن دوره‌های آموزشی مرکز هستند. 📎 news.amfm.ir/?p=102951 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی آستان مقدس "حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها" 🆔 @astanqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی : توحید و خداشناسی درس بیست و سوم اقسام توحید 👌🏻اساسی ترین و اولین حرف پیامبران دعوت به «توحید»بوده است: 👈🏻قولوا لا اله الا الله تفلحوا... توحید در یک تقسیم بندی کلّی به سه قسم عنوان می شود: الف) توحید در ذات ب)توحید در افعال ج) توحید در صفات 💠با مشاهده ی فیلم فوق می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد توحید و یگانگی پروردگار به دست آورید. مشاهده ی دروس قبل در لینک زیر: https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=4z پشتیبانی دروس آفلاین:👇👇👇 🆔@edusupport_f ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
📜و سُقمي لا يَشفيهِ إلاّ طِبُّكَ، و غَمِّي لا يُزيلُهُ إلاّ قُربُكَ، و جُرحِي لا يُبرِئُهُ إلاّ صَفحُكَ، و رَينَ قَلبي لا يَجلوهُ إلاّ عَفوُكَ ✨بيمارى مرا جز طبابت تو درمان نمى‌كند و اندوه مرا جز نزديك شدن به تو نمى‌زدايد و زخم مرا جز گذشت تو بهبود نمى‌بخشد و زنگار دلم را جز بخشش تو، صيقل نمى‌دهد. ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
به رسم قدر شناسی ۱۶ آذر سالگرد رحلت پژوهشگر و استاد فرزانه و متخلق قرائت قرآن کریم حاج ابوالفضل علامی رحمةالله علیه است. ایشان مولف کتاب‌های ارزشمندی از جمله پژوهشی در علم تجوید بودند که عالمانه‌ترین کتاب تجوید به زبان فارسی است. اثر دیگر آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم است که سیر زیبا و عالمانه‌ای در آموزش مفاهیم و معارف قرآن کریم است که به صورت گروهی نگاشته‌اند. ایشان لحظات پایانی عمر شریفشان را در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، زیارت کریمه ی اهل بیت(ع)، تدریس در جمع مربیان قرآن مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها گذراندند... و این است حسن عاقبت ... والعاقبة للمتقین شادی روحشان صلوات ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 📔 واجبات نماز–نیّت 📌اولین و مهم ترین واجب ⬅️نیّت است. 🤔آیا اینکه مثلا در نیّت نماز جماعت به زبان بیاورم: ۴رکعت نماز واجب به جماعت می خوانم برای رضای خداوند قربة الی الله یا در سفر بگویم ۴رکعت نماز شکسته می خوانم قربة الی الله نیّت نماز من صحیح است؟! ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅🔸✾💠✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🔸༅═•┅─ 📌برای دستیابی به پاسخ سوالات فوق و رفع ابهامات ،فیلم ارسال شده را مشاهده نمایید. ✍🏻برای ثبت نام در دوره ی آفلاین کلاس احکام 👨🏻‍💻مشاهده ی کامل دروس 📑شرکت در آزمون درس 📃دریافت گواهینامه به آدرس زیر مراجعه نمایید.👇🏻👇🏻👇🏻 https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=3n 👈🏻آیدی پشتیبان کلاسهای آفلاین: 🆔@edusupport_off ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
🤫معمولا زمانیکه در حضور والدین از کودک سوالی پرسیده می شود و پدر و مادر قبل از کودک پاسخ می دهند؛ این کودکان زمانیکه پدر و مادر حضور ندارند، قدرت تصمیم گیری و ابراز وجود ندارند. 👦🏻🧒🏻زمانیکه کودک تصمیم به انجام یک کار جدید می گیرد، با تشویق و اصرار بیش از حد او را مجبور به انجام آن کار نکنید و فقط او را حمایت کنید. به طور مثال وقتی کودک تصمیم گرفته برای اولین بار یک شعر را در حضور جمع بخواند، اما نگران است بگوییم : هر زمان که دوست داشتی و آماده بودی می توانی شروع کنی. ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس نهم 🖐سلام دوستان عزیز 🔻با آموزش فراز هشتم از قرائت سوره بلد در خدمت شما هستیم. ❗️نکته اول: تغییر الگوی لحنی از "بیات" به "رست" (از الحان اصلی موسیقی هستند که برخی تعداد آنها را هفت لحن و برخی هشت لحن میدانند) ‼️نکته دوم: در این فراز مجموعه ای از تحریرها و فراز و نشیبها دیده میشود که برخی شباهت زیادی به یکدیگر دارند.مانند: شباهت نوع خواندن این کلمات: "نجعل(عل)،عینین(عی)،شفتین(تین)،هدیناه(هدی)" شباهت در تحریر این کلمات: "لسانا و(نا و)،هدیناه النجدین(ناه الن)" ‼️❗️نکته سوم: صعود سه پرده ای در کلمه "النجدین" و تغییر الگوی لحن رست از قرار به جواب(هر لحنی به سه دسته قرار،جواب و جواب الجواب تقسیم میشود.قرار، الگوی ابتدائی هر لحنی و جواب،الگوی بالاتر و آماده برای اوج خوانی بوده و جواب الجواب، نقطه اوج هر لحنی است). استاد عباس حیدری ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🌼✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh
زندگینامه ی استاد ابوالفضل علامی(ره) ابوالفضل علامی (1337-1394ش)، قرآن‌پژوه، قاری، مدرس و داور بین‌المللی قرآن. ولادت ابوالفضل علامی در سال ۱۳۳۷ش، در شهر قم دیده به جهان گشود. پدر او آیت‌الله شیخ اسدالله علامی میانجی نام داشت. تحصیلات ابوالفضل علامی، تحصیل در مقطع ابتدایی را در مدرسه ملی اسلامی خدیوی و دوران دبیرستان را با تحصیل در مدرسه ملی موسوی قم سپری کرد. وی در سال ۱۳۵۹، وارد حوزه علمیه قم شد و از اساتید بنامی همچون آیت‌الله محفوظی کسب فیض نمود. وی در سال 1359، در کنار کار، دروس حوزه را در حوزه علمیه قم شروع کرد و پس از گذراندن دوره مقدماتی و سطح، چهار سال به تحصیل فقه اشتغال داشت و هم‌زمان به امر پژوهش در زمینه علوم و معارف قرآن پرداخت. علاوه بر پژوهش در حوزه قرآن به تدریس علم قرائت و تاریخ و علوم قرآن و کتب اعتقادی اشتغال داشت. تدریس تدریس قرآن را نخست از کلاس‌های آموزش تجوید شروع کرد. بعدها به تدریس تاریخ و علوم و معارف قرآن در مدارس علمیه و دوره‌های آموزشی مراکز فرهنگی قرآنی پرداخت. از حدود سال ۱۳۸۰ بیشتر کار تدریس در حوزه آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم داشت که بخشی از تدریس‌ها نیز در دوره‌های تخصصی و ارتقای قاریان و جامعه قرآنی بوده است. استاد علامی از سال ۱۳۶۰، به امر داوری مسابقات قرآن در رشته‌های تجوید، وقف و ابتدا و صوت اشتغال داشت. سوابق اجرایی عضویت در شوراهای تخصصی قرآنی؛ عضویت در شورای تخصصی آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن؛ عضو شورای تحقیق مرکز طبع و نشر قرآن کریم؛ کارگروه «علمی و فنی» ستاد عالی مسابقات قرآن کشور؛ عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم؛ عضو ستاد عالی و شورای راهبردی مسابقات قرآن کشور؛ کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ عضو هیئت مؤسس «مجمع قاریان و حافظان استان قم»؛ رئیس هیئت‌مدیره «مؤسسه فرهنگی قرآنی نور مبین»؛ تأسیس پایگاه فرهنگی قرآنی نور مبین. همچنین ایشان در کارنامه فعالیت‌های قرآنی خود موارد دیگری را نیز دارد؛ همچون: تدوین متون آموزشی در حوزه ترجمه و مفاهیم قرآن و معارف اهل‌بیت؛ تولید نرم‌افزارهای آموزش ترجمه و مفاهیم؛ طراحی و تربیت دوره‌های تربیت‌معلم، مربی و مدرس ترجمه و مفاهیم؛ ترجمه آثار یادشده به زبان‌های اردو، ترکی و فرانسه؛ همکاری با رادیوقرآن و رادیومعارف. تجلیل و تکریم‌ها همایش «پاسداران اهل ‌قلم»، ۲ بار؛ همایش «پنجمین دوره جشنواره کتاب‌های رشد»، وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش؛ همایش تجلیل از فعالان قرآنی «بنیاد نشر و حفظ آثار دفاع مقدس»؛ خادم قرآن کریم، سال ۱۳۸۸؛ تکریم‌شده در پنجمین مراسم تکریم چهره‌های قرآنی کشور سازمان تبلیغات اسلامی، به‌عنوان «استاد آموزش قرآن کریم». وفات این خادم‌القرآن در پایان جلسه آموزش قرآنش در 16 آذرماه 1394ش دقایقی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، بر اثر سکته به دیار باقی شتافت. آثار آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم؛ قرآن کریم، ویژه آموزش ترجمه و مفاهیم؛ ویرایش علمی قرآن حکیم، با همکاری کریم دولتی؛ کتاب معلم، راهنمای تدریس آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن؛ کتاب مربی، راهنمای تدریس قرآن کریم، ویژه آموزش ترجمه و مفاهیم حوزه علوم قرآنی؛ آداب تلاوت قرآن کریم؛ زبان قرآن حوزه علوم قرائت؛ پژوهشی در علم تجوید؛ درآمدی بر علم تجوید (ترجمه «التمهيد في علم التجويد»، نوشته ابن جزری)؛ درآمدی بر دانش وقف و ابتدا؛ تجوید؛ تجوید نماز؛ آموزش صحیح‌خوانی و زیباخوانی نماز؛ آشنایی با ضبط المصحف؛ پژوهشی درباره مد، از نظر علم الضبط، روایات و تجوید؛ آواشناسی زبان عربی (ترجمه «الأصوات اللغوية»، نوشته دکتر ابراهیم انیس)؛ فرهنگ اصطلاحات صرف و نحو عربی (ترجمه کتاب «معجم لغة النحو العربي»، نوشته آنتوان دحداح لبنانی)؛ قرآن صاعد؛ و... ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾⚫️✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh