#سبک_زندگی
#فرزند_پروری
🤫معمولا زمانیکه در حضور والدین از کودک سوالی پرسیده می شود و پدر و مادر قبل از کودک پاسخ می دهند؛
این کودکان زمانیکه پدر و مادر حضور ندارند، قدرت تصمیم گیری و ابراز وجود ندارند.
👦🏻🧒🏻زمانیکه کودک تصمیم به انجام یک کار جدید می گیرد، با تشویق و اصرار بیش از حد او را مجبور به انجام آن کار نکنید و فقط او را حمایت کنید.
به طور مثال وقتی کودک تصمیم گرفته برای اولین بار یک شعر را در حضور جمع بخواند، اما نگران است بگوییم :
هر زمان که دوست داشتی و آماده بودی می توانی شروع کنی.
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش
#صوت_ولحن
#تقلیدی_دوم
#استاد_منشاوی
درس نهم
🖐سلام دوستان عزیز
🔻با آموزش فراز هشتم از قرائت سوره بلد در خدمت شما هستیم.
❗️نکته اول:
تغییر الگوی لحنی از "بیات" به "رست" (از الحان اصلی موسیقی هستند که برخی تعداد آنها را هفت لحن و برخی هشت لحن میدانند)
‼️نکته دوم:
در این فراز مجموعه ای از تحریرها و فراز و نشیبها دیده میشود که برخی شباهت زیادی به یکدیگر دارند.مانند:
شباهت نوع خواندن این کلمات: "نجعل(عل)،عینین(عی)،شفتین(تین)،هدیناه(هدی)"
شباهت در تحریر این کلمات: "لسانا و(نا و)،هدیناه النجدین(ناه الن)"
‼️❗️نکته سوم:
صعود سه پرده ای در کلمه "النجدین" و تغییر الگوی لحن رست از قرار به جواب(هر لحنی به سه دسته قرار،جواب و جواب الجواب تقسیم میشود.قرار، الگوی ابتدائی هر لحنی و جواب،الگوی بالاتر و آماده برای اوج خوانی بوده و جواب الجواب، نقطه اوج هر لحنی است).
استاد عباس حیدری
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
زندگینامه ی استاد ابوالفضل علامی(ره)
ابوالفضل علامی (1337-1394ش)، قرآنپژوه، قاری، مدرس و داور بینالمللی قرآن.
ولادت
ابوالفضل علامی در سال ۱۳۳۷ش، در شهر قم دیده به جهان گشود. پدر او آیتالله شیخ اسدالله علامی میانجی نام داشت.
تحصیلات
ابوالفضل علامی، تحصیل در مقطع ابتدایی را در مدرسه ملی اسلامی خدیوی و دوران دبیرستان را با تحصیل در مدرسه ملی موسوی قم سپری کرد.
وی در سال ۱۳۵۹، وارد حوزه علمیه قم شد و از اساتید بنامی همچون آیتالله محفوظی کسب فیض نمود.
وی در سال 1359، در کنار کار، دروس حوزه را در حوزه علمیه قم شروع کرد و پس از گذراندن دوره مقدماتی و سطح، چهار سال به تحصیل فقه اشتغال داشت و همزمان به امر پژوهش در زمینه علوم و معارف قرآن پرداخت. علاوه بر پژوهش در حوزه قرآن به تدریس علم قرائت و تاریخ و علوم قرآن و کتب اعتقادی اشتغال داشت.
تدریس
تدریس قرآن را نخست از کلاسهای آموزش تجوید شروع کرد. بعدها به تدریس تاریخ و علوم و معارف قرآن در مدارس علمیه و دورههای آموزشی مراکز فرهنگی قرآنی پرداخت. از حدود سال ۱۳۸۰ بیشتر کار تدریس در حوزه آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم داشت که بخشی از تدریسها نیز در دورههای تخصصی و ارتقای قاریان و جامعه قرآنی بوده است.
استاد علامی از سال ۱۳۶۰، به امر داوری مسابقات قرآن در رشتههای تجوید، وقف و ابتدا و صوت اشتغال داشت.
سوابق اجرایی
عضویت در شوراهای تخصصی قرآنی؛
عضویت در شورای تخصصی آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن؛
عضو شورای تحقیق مرکز طبع و نشر قرآن کریم؛
کارگروه «علمی و فنی» ستاد عالی مسابقات قرآن کشور؛
عضو بنیاد بینالمللی حفظ قرآن کریم؛
عضو ستاد عالی و شورای راهبردی مسابقات قرآن کشور؛
کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی؛
عضو هیئت مؤسس «مجمع قاریان و حافظان استان قم»؛
رئیس هیئتمدیره «مؤسسه فرهنگی قرآنی نور مبین»؛
تأسیس پایگاه فرهنگی قرآنی نور مبین.
همچنین ایشان در کارنامه فعالیتهای قرآنی خود موارد دیگری را نیز دارد؛ همچون:
تدوین متون آموزشی در حوزه ترجمه و مفاهیم قرآن و معارف اهلبیت؛
تولید نرمافزارهای آموزش ترجمه و مفاهیم؛
طراحی و تربیت دورههای تربیتمعلم، مربی و مدرس ترجمه و مفاهیم؛
ترجمه آثار یادشده به زبانهای اردو، ترکی و فرانسه؛
همکاری با رادیوقرآن و رادیومعارف.
تجلیل و تکریمها
همایش «پاسداران اهل قلم»، ۲ بار؛
همایش «پنجمین دوره جشنواره کتابهای رشد»، وابسته به سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزشوپرورش؛
همایش تجلیل از فعالان قرآنی «بنیاد نشر و حفظ آثار دفاع مقدس»؛
خادم قرآن کریم، سال ۱۳۸۸؛
تکریمشده در پنجمین مراسم تکریم چهرههای قرآنی کشور سازمان تبلیغات اسلامی، بهعنوان «استاد آموزش قرآن کریم».
وفات
این خادمالقرآن در پایان جلسه آموزش قرآنش در 16 آذرماه 1394ش دقایقی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، بر اثر سکته به دیار باقی شتافت.
آثار
آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم؛
قرآن کریم، ویژه آموزش ترجمه و مفاهیم؛
ویرایش علمی قرآن حکیم، با همکاری کریم دولتی؛
کتاب معلم، راهنمای تدریس آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن؛
کتاب مربی، راهنمای تدریس قرآن کریم، ویژه آموزش ترجمه و مفاهیم حوزه علوم قرآنی؛
آداب تلاوت قرآن کریم؛
زبان قرآن حوزه علوم قرائت؛
پژوهشی در علم تجوید؛
درآمدی بر علم تجوید (ترجمه «التمهيد في علم التجويد»، نوشته ابن جزری)؛
درآمدی بر دانش وقف و ابتدا؛
تجوید؛
تجوید نماز؛
آموزش صحیحخوانی و زیباخوانی نماز؛
آشنایی با ضبط المصحف؛
پژوهشی درباره مد، از نظر علم الضبط، روایات و تجوید؛
آواشناسی زبان عربی (ترجمه «الأصوات اللغوية»، نوشته دکتر ابراهیم انیس)؛
فرهنگ اصطلاحات صرف و نحو عربی (ترجمه کتاب «معجم لغة النحو العربي»، نوشته آنتوان دحداح لبنانی)؛
قرآن صاعد؛
و...
─┅•═༅𖣔✾⚫️✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️⚫️⚫️تلاوت استاد علّامی(ره) در حضور حضرت امام خمینی(ره)
در حسینیه ی جماران
─┅•═༅𖣔✾⚫️✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
هدایت شده از حرم حضرت فاطمه معصومه س
#خبر #آستان
💠 حافظان و دانش آموختگان مرکز قرآن و حدیث تجلیل میشوند
🔺 همایش «طوبای کرامت» با هدف تجلیل از حافظان کل و دانش آموختگان مرکز قرآن و حدیث با حضور تولیت آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می شود.
📎 news.amfm.ir/?p=103344
🔷🔸💠🔸🔷
کانال رسمی آستان مقدس
"حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها"
🆔 @astanqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش
#حفظ
#موانع_حفظ_قرآن
❓آیا سن بالا، اشتغالات زیاد، معلولیت، بیماری، تحصیلات، ازدواج، مادرشدن و... می تواند مجوزی برای حفظ نکردن قرآن باشد؟
👌🏻پاسخ را از استاد مهندسی بشنوید.
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
#صدای_مشاور
#اشتباه_نکنیم
⛔️ 60 تا 75 درصد تصادفات مرگبار جادهای، در 30 کیلومتری شهرها، یعنی وقتی فقط نیمساعت مانده تا به مقصد برسیم، اتفاق میافتد❗️
☝🏻وقتی انجام کار یا طی مسیری را شروع میکنیم سرشار از انرژی هستیم و توجه و تمرکز کافی داریم
اما وقتی به نزدیکی مقصد میرسیم، برای رسیدن عجله میکنیم و با وجود خستگی و تمرکز پایین اصرار داریم که به هر شکل ممکن فقط راه را به پایان برسانیم.
👈و این تصمیمات غیرمنطقی است که حادثه می آفریند.
⭕️ وقتی حفظ صفحه ای را شروع می کنی و آیات پایان صفحه را با حال خستگی حفظ میکنی...
⭕️ وقتی مرور جزءی را انجام میدهی و صفحات پایانی را سرسری و بدون تمرکز میخوانی...
⭕️ وقتی در مسیر حفظ کل قرآن کریم به اجزاء پایانی میرسی و بدون صرف وقت و انرژیِ جزءهای اول، با عجله اصرار داری که هرطور شده حتی بی کیفیت و سرسری خود را به پایان راه برسانی...
‼️داری به استقبال حادثه میروی،
از اولین تا آخرین کلمه حفظ و مرورت را خوب و صحیح و متمرکز انجام بده تا مجبور به جبران و دوباره کاری نشوی. ✅
✍️ مشاور حفظ اهل القرآن
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
44.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزش
#حفظ_قرآن
#درس_چهارم
#سوره_کافرون
🔸عزیزانی که به حفظ قرآن علاقه دارند ولی نمیتونن فرصت زیادی به این اختصاص بدن؛
🔹یا اونهایی که میخوان حفظ قرآن رو شروع کنن ولی نمیدونن از کجا باید شروع کنن؛
🔸یا اونهایی که نمیدونن مراحل حفظ قرآن به چه ترتیبی هست؛
👈میتونن با ما همراه بشن 😊
👌هم با اهمیت حفظ قرآن آشنا میشید
👌هم مراحل حفظ قرآن رو یاد میگیرید
👌هم میتونید سوره های جزء ۳٠رواز سوره های آسان به مشکل به خوبی حفظ کنید.
برای اطلاع از:
1️⃣خلاصه ی درس گذشته و جایگاه و اهمیت حفظ این سوره
2️⃣ساختار موضوعی سوره و مفاهیم آیات
3️⃣اصول و مبانی حفظ و تکالیف درس آینده؛به لینک زیر مراجعه کنید👇👇
https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=k
وبعد با دیدن فیلم بالا که براتون ارسال کردیم سوره مبارکه ی کافرون رو حفظ کنید.
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
هدایت شده از حرم حضرت فاطمه معصومه س
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #استوری
امشب كه كند فخر به شبهای دگر
آورده فلك اختر زيبای دگر
اين زينب كبری است به دامان علی
يا ختم رسل گرفته زهرای دگر
#میلاد_حضرت_زینب
🔷🔸💠🔸🔷
کانال رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
🆔@astanqom
#مکتب_حاج_قاسم
📖نگاه متفاوت شهید حاج قاسم سلیمانی به قرآن
🌷ایشان رابطه ویژه و خاصی با قرآن داشت، بارها میدیدم با ماژیکهای فسفری روی عباراتی از قرآن خط میکشد، معلوم بود با آن بخشهایی که علامتگذاری میکند کار دارد. خدا رحمت کند آقای شهید حاج حسین پورجعفری را که واقعاً یار بیبدیل و بینظیری برای او بود و همه زندگیاش را وقف او کرده بود. معمولاً حاجی در فاصله دو جلسه قرآن میخواند یا وقتی سوار هواپیما میشد تا مثلا به سوریه برود.
🌷حسین که میدانست الان حاجی باید قرآن بخواند، سریع قرآن و ماژیکهای فسفری قرمز و سبز را به او میداد. اوایل برایم سؤال پیش میآمد چرا حاجی قرآن را علامتگذاری میکند، بعد متوجه شدم نگاه او به قرآن غیر از نگاه ماست.
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
#اخبار_مرکز
170 حافظ کل و دانش آموخته مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت در همایش «طوبای کرامت» تجلیل شدند.
لینک خبر:👇🏻👇🏻👇🏻
qhkarimeh.ir/n/F5
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
#اخبار_مرکز
آیت الله سیدمحمد سعیدی در همایش طوبای کرامت که پیش از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم تنها کتابی است که تحت تأثیر هیچ فرهنگ و اندیشه ای قرار نگرفته است و با توجه به فرا زمانی بودن قرآن کتابی تأثیر ناپذیر است.
لینک خبر:👇🏻👇🏻👇🏻
qhkarimeh.ir/n/F4
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
#دعوتنامه
🏴مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
🏴شنبه ۲۷آذر بعد از نماز مغرب و عشا
🏴مکان: صفائیه، روبروی کوچه ۱۹.مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیها السلام
🏴ویژه برادران
🚩هیئت قاسمیون استان قم
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش
#معارف_اعتقادی
#مبحث_توحید
حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی
#فصل_اول: توحید و خداشناسی
درس بیست و چهارم
توحید صفاتی
۱.صفات عین ذات است و ذات عین صفات.
۲.صفات از خود ذات است و از خارج نیست.
۳.صفات عین یکدیگر هستند.
۴.همانطور که خدا در ذات بی همتاست؛در صفات هم بی همتاست.
و...
💠با مشاهده ی فیلم فوق می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد توحید و یگانگی پروردگار به دست آورید.
مشاهده ی دروس قبل در لینک زیر:
https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=4z
پشتیبانی دروس آفلاین:👇👇👇
🆔@edusupport_f
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
#دعوتنامه
🏴مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
🏴صفائیه روبروی کوچه ۱۹،مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیها السلام
🏴شنبه،ساعت۱٠صبح
ویژه خواهران
🚩هیئت قرآنیان کریمه اهل بیت (ع)
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش
#حفظ_قرآن
📌یکی از مشکلات شایع در بین حافظان، انتقال از یک صفحه به صفحه بعد است.
✅بهترین راهکار برای رفع این مشکل، پیشگیری از بروز آن است.
👈جهت رفع کامل این مشکل به صوت استاد مهندسی توجه فرمایید.
ادامه دارد...
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
#صدای_مشاور
✅ استاد، حداقل پنجمین نفری باشد که حفظ جدید را از شما تحویل میگیرد.
قبل از حضور در کلاس، محدوده حفظ جدیدتان را به افراد متعدد تحویل بدهید.
✍ مشاور حفظ
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش
#حفظ_قرآن
#درس_هفتم
#سوره_کوثر
🔸عزیزانی که به حفظ قرآن علاقه دارند ولی نمیتونن فرصت زیادی به این اختصاص بدن؛
🔹یا اونهایی که میخوان حفظ قرآن رو شروع کنن ولی نمیدونن از کجا باید شروع کنن؛
🔸یا اونهایی که نمیدونن مراحل حفظ قرآن به چه ترتیبی هست؛
👈میتونن با ما همراه بشن 😊
👌هم با اهمیت حفظ قرآن آشنا میشید
👌هم مراحل حفظ قرآن رو یاد میگیرید
👌هم میتونید سوره های جزء ۳٠رواز سوره های آسان به مشکل به خوبی حفظ کنید.
برای اطلاع از:
1️⃣خلاصه ی درس گذشته و جایگاه و اهمیت حفظ این سوره
2️⃣ساختار موضوعی سوره و مفاهیم آیات
3️⃣اصول و مبانی حفظ و تکالیف درس آینده؛به لینک زیر مراجعه کنید👇👇
https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=k
وبعد با دیدن فیلم بالا که براتون ارسال کردیم سوره مبارکه ی کوثر رو حفظ کنید.
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
#تفسیر
💧🌊 قطرهی متصل به دریا بهاندازهی دریاست...
💫چه کسی احساس معنویت و پُری میکند؟ آن که خدا در دل او باشد. والّا هر چه در دل انسان باشد، احساس سبکی میکند.
💫«إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا»؛ این «هلوع» یعنی سبکسر؛ یعنی احساس پوچی، احساس سبکی، دل پر از غم و غصه و دلهره و اضطراب[حرص و آز] ؛ «إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا* إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا* وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا»؛ بهراستی که انسان، سخت آزمند خلق شده است. چون صدمهای به او رسد، عجز و لابه کند و چون خیری به او رسد، بخل ورزد.(معارج، ۱۹)
💫 آدمی که خدا در دل اوست، احساس سنگینی میکند. سنگین است؛ به اندازهای که خدا سنگین است. قطرهی وصل به دریا بهاندازهی دریاست. والّا اگر قطره باشد، هر بادی او را میبرد. به قول امام صادق علیهالسلام، هیچ است. اگر بخواهیم سنگین باشیم و احساس پوچی نکنیم، باید با خدا رابطه داشته باشیم.
آیت الله مظاهری
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مکتب_حاج_قاسم
امام على عليه السلام :
مِن كَرَمِ المَرءِ بُكاؤهُ على ما مَضى مِن زَمانِهِ ، و حَنينُهُ إلى أوطانِهِ ، و حِفظُهُ قَديمَ إخوانِهِ؛
از بزرگوارى انسان است، گريستن او بر زمان سپرى شده اش و علاقه او به ميهنش و نگهداشتن دوستان ديرينه اش.
[بحار الأنوار : 74/264/3.]
─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
🏴🏴🏴🏴🏴
یا صاحب الزمان آجرک الله فی مصیبة امّکَ فاطمةالزهراء
─┅•═༅𖣔✾⚫️✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
⚫️بچــه سیــــد نشدم دست خودم نیست ولی
وسط روضه دلـم خواست بگویم
مــــــــــــــــادر😔😔😔
─┅•═༅𖣔✾⚫️✾𖣔༅═•┅─
@Qhkarimeh