eitaa logo
تربیت معلم قم (نهاد رهبری در دانشگاه)
1.5هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
130 فایل
تنها کانال رسمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان قم اطلاع رسانی ازدواج دانشجویی، عمره و عتبات دانشگاهیان، هیات دانشجویی، دیدار رهبری و... در پردیس #طالقانی، #حضرت_معصومه(س)، #مرکز_مدنی و #شهید_سلیمانی ارتباط با ما @leader_fq
مشاهده در ایتا
دانلود
نهج البلاغه نامه ۳۱ - نامه به فرزندش امام حسن عليه السلام بعد از نبرد صفین و من وصية له عليه‌السلام للحسن بن علي عليهماالسلام كتبها إليه بحاضرين عند انصرافه من صفين ☑️(نامه به فرزندش امام حسن عليه السّلام وقتى از جنگ صفين باز مى‌گشت و به سرزمين «حاضرين» رسيده بود در سال 38 هجرى) مِنَ اَلْوَالِدِ اَلْفَانِ اَلْمُقِرِّ لِلزَّمَانِ اَلْمُدْبِرِ اَلْعُمُرِ اَلْمُسْتَسْلِمِ لِلدُّنْيَا اَلسَّاكِنِ مَسَاكِنَ اَلْمَوْتَى وَ اَلظَّاعِنِ عَنْهَا غَداً إِلَى اَلْمَوْلُودِ اَلْمُؤَمِّلِ مَا لاَ يُدْرِكُ اَلسَّالِكِ سَبِيلَ مَنْ قَدْ هَلَكَ ☑️از پدرى فانى، اعتراف دارنده به گذشت زمان، زندگى را پشت سر نهاده كه در سپرى شدن دنيا چاره‌اى ندارد مسكن گزيده در جايگاه گذشتگان، و كوچ كنندۀ فردا، به فرزندى آزمند چيزى كه به دست نمى‌آيد، روندۀ راهى كه به نيستى ختم مى‌شود غَرَضِ اَلْأَسْقَامِ وَ رَهِينَةِ اَلْأَيَّامِ وَ رَمِيَّةِ اَلْمَصَائِبِ وَ عَبْدِ اَلدُّنْيَا وَ تَاجِرِ اَلْغُرُورِ وَ غَرِيمِ اَلْمَنَايَا وَ أَسِيرِ اَلْمَوْتِ وَ حَلِيفِ اَلْهُمُومِ وَ قَرِينِ اَلْأَحْزَانِ وَ نُصُبِ اَلْآفَاتِ وَ صَرِيعِ اَلشَّهَوَاتِ وَ خَلِيفَةِ اَلْأَمْوَاتِ ☑️ در دنيا هدف بيمارى‌ها، در گرو روزگار، و در تيررس مصائب، گرفتار دنيا، سودا كنندۀ دنياى فريب كار، وام دار نابودى‌ها، اسير مرگ، هم سوگند رنجها، هم نشين اندوه‌ها، آماج بلاها، به خاك در افتادۀ خواهش‌ها، و جانشين گذشتگان است أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ فِيمَا تَبَيَّنْتُ مِنْ إِدْبَارِ اَلدُّنْيَا عَنِّي وَ جُمُوحِ اَلدَّهْرِ عَلَيَّ وَ إِقْبَالِ اَلْآخِرَةِ إِلَيَّ مَا يَزَعُنِي عَنْ ذِكْرِ مَنْ سِوَايَ وَ اَلاِهْتِمَامِ بِمَا وَرَائِي غَيْرَ أَنِّي حَيْثُ تَفَرَّدَ بِي دُونَ هُمُومِ اَلنَّاسِ هَمُّ نَفْسِي ☑️ پس از ستايش پروردگار، همانا گذشت عمر، و چيرگى روزگار، و روى آوردن آخرت، مرا از ياد غير خودم باز داشته و تمام توجه مرا به آخرت كشانده است، كه به خويشتن فكر مى‌كنم و از غير خودم روى گردان شدم فَصَدَفَنِي رَأْيِي وَ صَرَفَنِي عَنْ هَوَايَ وَ صَرَّحَ لِي مَحْضُ أَمْرِي فَأَفْضَى بِي إِلَى جِدٍّ لاَ يَكُونُ فِيهِ لَعِبٌ وَ صِدْقٍ لاَ يَشُوبُهُ كَذِبٌ ☑️ كه نظرم را از ديگران گرفت، و از پيروى خواهشها باز گرداند، و حقيقت كار مرا نماياند، و مرا به راهى كشاند كه شوخى بر نمى‌دارد، و به حقيقتى رساند كه دروغى در آن راه ندارد 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ @qom_cfu
نهج البلاغه حکمت ۳۱ - شناخت پايه هاى ایمان و کفر وَ سُئِلَ عليه‌السلام عَنِ اَلْإِيمَانِ فَقَالَ اَلْإِيمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى اَلصَّبْرِ وَ اَلْيَقِينِ وَ اَلْعَدْلِ وَ اَلْجِهَادِ ☑️ايمان بر چهار پايه استوار است: صبر، يقين، عدل و جهاد وَ اَلصَّبْرُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى اَلشَّوْقِ وَ اَلشَّفَقِ وَ اَلزُّهْدِ وَ اَلتَّرَقُّبِ ☑️ صبر نيز بر چهار پايه قرار دارد. شوق، هراس، زهد و انتظار فَمَنِ اِشْتَاقَ إِلَى اَلْجَنَّةِ سَلاَ عَنِ اَلشَّهَوَاتِ وَ مَنْ أَشْفَقَ مِنَ اَلنَّارِ اِجْتَنَبَ اَلْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ زَهِدَ فِي اَلدُّنْيَا اِسْتَهَانَ بِالْمُصِيبَاتِ وَ مَنِ اِرْتَقَبَ اَلْمَوْتَ سَارَعَ إِلَى اَلْخَيْرَاتِ ☑️ آن كس كه اشتياق بهشت دارد، شهوت‌هايش كاستى گيرد، و آن كس كه از آتش جهنّم مى‌ترسد، از حرام دورى مى‌گزيند، و آن كس كه در دنيا زهد مى‌ورزد، مصيبت‌ها را ساده پندارد، و آن كس كه مرگ را انتظار مى‌كشد در نيكى‌ها شتاب مى‌كند وَ اَلْيَقِينُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى تَبْصِرَةِ اَلْفِطْنَةِ وَ تَأَوُّلِ اَلْحِكْمَةِ وَ مَوْعِظَةِ اَلْعِبْرَةِ وَ سُنَّةِ اَلْأَوَّلِينَ ☑️ يقين نيز بر چهار پايه استوار است: بينش زيركانه، دريافت حكيمانۀ واقعيّت‌ها، پند گرفتن از حوادث روزگار، و پيمودن راه درست پيشينيان فَمَنْ تَبَصَّرَ فِي اَلْفِطْنَةِ تَبَيَّنَتْ لَهُ اَلْحِكْمَةُ وَ مَنْ تَبَيَّنَتْ لَهُ اَلْحِكْمَةُ عَرَفَ اَلْعِبْرَةَ وَ مَنْ عَرَفَ اَلْعِبْرَةَ فَكَأَنَّمَا كَانَ فِي اَلْأَوَّلِينَ ☑️ پس آن كس كه هوشمندانه به واقعيّت‌ها نگريست، حكمت را آشكارا بيند، و آن كه حكمت را آشكارا ديد، عبرت آموزى را شناسد، و آن كه عبرت آموزى شناخت گويا چنان است كه با گذشتگان مى‌زيسته است وَ اَلْعَدْلُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى غَائِصِ اَلْفَهْمِ وَ غَوْرِ اَلْعِلْمِ وَ زُهْرَةِ اَلْحُكْمِ وَ رَسَاخَةِ اَلْحِلْمِ فَمَنْ فَهِمَ عَلِمَ غَوْرَ اَلْعِلْمِ وَ مَنْ عَلِمَ غَوْرَ اَلْعِلْمِ صَدَرَ عَنْ شَرَائِعِ اَلْحُكْمِ وَ مَنْ حَلُمَ لَمْ يُفَرِّطْ فِي أَمْرِهِ وَ عَاشَ فِي اَلنَّاسِ حَمِيداً ☑️ و عدل نيز بر چهار پايه بر قرار است: فكرى ژرف انديش، دانشى عميق و به حقيقت رسيده، نيكو داورى كردن و استوار بودن در شكيبايى. پس كسى كه درست انديشيد به ژرفاى دانش رسيد و آن كس كه به حقيقت دانش رسيد، از چشمۀ زلال شريعت نوشيد، و كسى كه شكيبا شد در كارش زياده روى نكرده با نيكنامى در ميان مردم زندگى خواهد كرد وَ اَلْجِهَادُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى اَلْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيِ عَنِ اَلْمُنْكَرِ وَ اَلصِّدْقِ فِي اَلْمَوَاطِنِ وَ شَنَآنِ اَلْفَاسِقِينَ ☑️ و جهاد نيز بر چهار پايه استوار است: امر به معروف، و نهى از منكر، راستگويى در هر حال، و دشمنى با فاسقان فَمَنْ أَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ شَدَّ ظُهُورَ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ مَنْ نَهَى عَنِ اَلْمُنْكَرِ أَرْغَمَ أُنُوفَ اَلْكَافِرِينَ وَ مَنْ صَدَقَ فِي اَلْمَوَاطِنِ قَضَى مَا عَلَيْهِ وَ مَنْ شَنِئَ اَلْفَاسِقِينَ وَ غَضِبَ لِلَّهِ غَضِبَ اَللَّهُ لَهُ وَ أَرْضَاهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ ☑️ پس هر كس به معروف امر كرد، پشتوانه نيرومند مؤمنان است، و آن كس كه از زشتى‌ها نهى كرد، بينى منافقان را به خاك ماليد، و آن كس كه در ميدان نبرد صادقانه پايدارى كند حقّى را كه بر گردن او بوده ادا كرده است، و كسى كه با فاسقان دشمنى كند و براى خدا خشم گيرد، خدا هم براى او خشم آورد، و روز قيامت او را خشنود سازد وَ اَلْكُفْرُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى اَلتَّعَمُّقِ وَ اَلتَّنَازُعِ وَ اَلزَّيْغِ وَ اَلشِّقَاقِ ☑️و كفر بر چهار ستون پايدار است: كنجكاوى دروغين، ستيزه‌جويى و جدل، انحراف از حق، و دشمنى كردن فَمَنْ تَعَمَّقَ لَمْ يُنِبْ إِلَى اَلْحَقِّ وَ مَنْ كَثُرَ نِزَاعُهُ بِالْجَهْلِ دَامَ عَمَاهُ عَنِ اَلْحَقِّ وَ مَنْ زَاغَ سَاءَتْ عِنْدَهُ اَلْحَسَنَةُ وَ حَسُنَتْ عِنْدَهُ اَلسَّيِّئَةُ وَ سَكِرَ سُكْرَ اَلضَّلاَلَةِ وَ مَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ عَلَيْهِ طُرُقُهُ وَ أَعْضَلَ عَلَيْهِ أَمْرُهُ وَ ضَاقَ عَلَيْهِ مَخْرَجُهُ ☑️ پس آن كس كه دنبال توهّم و كنجكاوى دروغين رفت به حق نرسيد. و آن كس كه به ستيزه‌جويى و نزاع پرداخت از ديدن حق نا بينا شد، و آن كس كه از راه حق منحرف گرديد، نيكويى را زشت، و زشتى را نيكويى پنداشت و سر مست گمراهى‌ها گشت، و آن كس كه دشمنى ورزيد پيمودن راه حق بر او دشوار و كارش سخت، و نجات او از مشكلات دشوار است 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ @qom_cfu
هدایت شده از هیئت پیروان ولایت
💠 در صورت تمایل برای سهیم شدن در هزینه های هیئت دانشجویی پیروان ولایت و پرداخت و تحویل نذورات نقدی و غیر نقدی خود جهت اقامه هر چه با شکوه تر مراسمات از راه های زیر اقدام بفرمائید. شماره کارت جهت واریز نقدی : ۵۰۲۲ ۲۹۱۵ ۰۸۱۴ ۵۶۰۲ بانک پاسارگاد - بنام پدرام پورربیعا شماره تماس : ۰۹۰۳۸۳۶۶۹۴۵ 📌 هیئت دانشجویی پیروان ولایت 📌 دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت الله طالقانی (ره) قم 🆔 @Peyrovanevelayat_PTQ
« بسم الله الرحمن الرحیم » ⚫️ يا فاطِمَةُ الزَّهْراَّءُ، يا بِنْتَ مُحَمَّدٍ، يا قُرَّةَ عَيْنِ الرَّسُولِ، يا سَيِّدَتَنا وَمَوْلاتَنا، اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكِ اِلَى اللّهِ، وَقَدَّمْناكِ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا، يا وَجيهَةً عِنْدَ اللَهِ، اِشْفَعى لَنا عِنْدَ اللَهِ . 1402/09/07 اردوی هفتگی جمکران " کانون مهدویت نهاد مقام معظم رهبری " 🔰@mahdaviat_nahad🔰
« بسم الله الرحمن الرحیم » ⚫️ يا فاطِمَةُ الزَّهْراَّءُ، يا بِنْتَ مُحَمَّدٍ، يا قُرَّةَ عَيْنِ الرَّسُولِ، يا سَيِّدَتَنا وَمَوْلاتَنا، اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكِ اِلَى اللّهِ، وَقَدَّمْناكِ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا، يا وَجيهَةً عِنْدَ اللَهِ، اِشْفَعى لَنا عِنْدَ اللَهِ . 1402/09/07 اردوی هفتگی جمکران " کانون مهدویت نهاد مقام معظم رهبری " 🔰@mahdaviat_nahad🔰
نهج البلاغه خطبه ۳۲ - شناخت أنواع انسانهای فاسد و من خطبة له عليه‌السلام و فيها يصف زمانه بالجور ☑️(در سال 37 هجرى در مسجد كوفه در شناخت مردم و روزگاران پس از پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ايراد كرد) و يقسم الناس فيه خمسة أصناف ثم يزهد في الدنيا معنى جور الزمان أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّا قَدْ أَصْبَحْنَا فِي دَهْرٍ عَنُودٍ وَ زَمَنٍ كَنُودٍ ☑️اى مردم، در روزگارى كينه توز، و پر از ناسپاسى و كفران نعمت‌ها، صبح كرده‌ايم، يُعَدُّ فِيهِ اَلْمُحْسِنُ مُسِيئاً ☑️كه نيكوكار، بدكار به شمار مى‌آيد، وَ يَزْدَادُ اَلظَّالِمُ فِيهِ عُتُوّاً ☑️و ستمگر بر تجاوز و سركشى خود مى‌افزايد. لاَ نَنْتَفِعُ بِمَا عَلِمْنَا ☑️نه از آن چه مى‌دانيم بهره مى‌گيريم وَ لاَ نَسْأَلُ عَمَّا جَهِلْنَا ☑️و نه از آن چه نمى‌دانيم، مى‌پرسيم، وَ لاَ نَتَخَوَّفُ قَارِعَةً حَتَّى تَحُلَّ بِنَا ☑️و نه از حادثه مهمّى تا بر ما فرود نيايد، مى‌ترسيم أصناف المسيئين وَ اَلنَّاسُ عَلَى أَرْبَعَةِ أَصْنَافٍ ☑️در اين روزگاران، مردم چهار گروه‌اند: مِنْهُمْ مَنْ لاَ يَمْنَعُهُ اَلْفَسَادَ فِي اَلْأَرْضِ إِلاَّ مَهَانَةُ نَفْسِهِ وَ كَلاَلَةُ حَدِّهِ وَ نَضِيضُ وَفْرِهِ ☑️گروهى اگر دست به فساد نمى‌زنند، براى اين است كه، روحشان ناتوان، و شمشيرشان كند، و امكانات مالى، در اختيار ندارند. وَ مِنْهُمْ اَلْمُصْلِتُ لِسَيْفِهِ وَ اَلْمُعْلِنُ بِشَرِّهِ وَ اَلْمُجْلِبُ بِخَيْلِهِ وَ رَجِلِهِ ☑️گروه ديگر، آنان كه شمشير كشيده، و شرّ و فسادشان را آشكار كرده‌اند، لشكرهاى پياده و سوارۀ خود را گرد آورده، و خود آماده كشتار ديگرانند. قَدْ أَشْرَطَ نَفْسَهُ وَ أَوْبَقَ دِينَهُ لِحُطَامٍ يَنْتَهِزُهُ أَوْ مِقْنَبٍ يَقُودُهُ أَوْ مِنْبَرٍ يَفْرَعُهُ ☑️دين را براى به دست آوردن مال دنيا تباه كردند كه يا رييس و فرمانده گروهى شوند، يا به منبرى فرا رفته، خطبه بخوانند. وَ لَبِئْسَ اَلْمَتْجَرُ أَنْ تَرَى اَلدُّنْيَا لِنَفْسِكَ ثَمَناً ☑️چه بد تجارتى، كه دنيا را بهاى جان خود بدانى، وَ مِمَّا لَكَ عِنْدَ اَللَّهِ عِوَضاً ☑️و با آنچه كه در نزد خداست معاوضه نمايى. وَ مِنْهُمْ مَنْ يَطْلُبُ اَلدُّنْيَا بِعَمَلِ اَلْآخِرَةِ وَ لاَ يَطْلُبُ اَلْآخِرَةَ بِعَمَلِ اَلدُّنْيَا ☑️گروهى ديگر، با اعمال آخرت، دنيا را مى‌طلبند، و با اعمال دنيا در پى كسب مقام‌هاى معنوى آخرت نيستند 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ https://eitaa.com/qom_cfu
نهج البلاغه نامه ۳۲ - به معاویه در افشاى سياستهای گمراه کننده او و من كتاب له عليه‌السلام إلى معاوية وَ أَرْدَيْتَ جِيلاً مِنَ اَلنَّاسِ كَثِيراً خَدَعْتَهُمْ بِغَيِّكَ وَ أَلْقَيْتَهُمْ فِي مَوْجِ بَحْرِكَ تَغْشَاهُمُ اَلظُّلُمَاتُ وَ تَتَلاَطَمُ بِهِمُ اَلشُّبُهَاتُ ☑️اى معاويه! گروهى بسيار از مردم را به هلاكت كشاندى، و با گمراهى خود فريبشان دادى، و در موج سركش درياى جهالت خود غرقشان كردى، كه تاريكى‌ها آنان را فرا گرفت، و در امواج انواع شبهات غوطه‌ور گرديدند فَجَازُوا عَنْ وِجْهَتِهِمْ وَ نَكَصُوا عَلَى أَعْقَابِهِمْ وَ تَوَلَّوْا عَلَى أَدْبَارِهِمْ وَ عَوَّلُوا عَلَى أَحْسَابِهِمْ إِلاَّ مَنْ فَاءَ مِنْ أَهْلِ اَلْبَصَائِرِ ☑️ كه از راه حق به بيراهه افتادند، و به دوران جاهليت گذشتگانشان روى آوردند، و به ويژگى‌هاى جاهلى خاندانشان نازيدند، جز اندكى از آگاهان كه مسير خود را تغيير دادند فَإِنَّهُمْ فَارَقُوكَ بَعْدَ مَعْرِفَتِكَ وَ هَرَبُوا إِلَى اَللَّهِ مِنْ مُوَازَرَتِكَ إِذْ حَمَلْتَهُمْ عَلَى اَلصَّعْبِ وَ عَدَلْتَ بِهِمْ عَنِ اَلْقَصْدِ ☑️ و پس از آن كه تو را شناختند از تو جدا شدند، و از يارى كردن تو به سوى خدا گريختند، زيرا تو آنان را به كار دشوارى وا داشتى، و از راه راست منحرفشان ساختى فَاتَّقِ اَللَّهَ يَا مُعَاوِيَةُ فِي نَفْسِكَ وَ جَاذِبِ اَلشَّيْطَانَ قِيَادَكَ فَإِنَّ اَلدُّنْيَا مُنْقَطِعَةٌ عَنْكَ وَ اَلْآخِرَةَ قَرِيبَةٌ مِنْكَ وَ اَلسَّلاَمُ ☑️اى معاويه! در كارهاى خود از خدا بترس، و اختيارت را از كف شيطان در آور، كه دنيا از تو بريده و آخرت به تو نزديك شده است 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ https://eitaa.com/qom_cfu
نهج البلاغه حکمت ۳۲ - جایگاه نیت در عمل وَ قَالَ عليه‌السلام فَاعِلُ اَلْخَيْرِ خَيْرٌ مِنْهُ وَ فَاعِلُ اَلشَّرِّ شَرٌّ مِنْهُ ☑️و درود خدا بر او، فرمود: نيكوكار، از كار نيك بهتر و بدكار از كار بد بدتر است 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ https://eitaa.com/qom_cfu
زيارة فاطمة الزهراء عليها السلام : اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ نَبِىِّ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ حَبيبِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ خَليلِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ صَفىِّ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ اَمينِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ خَيْرِ خَلْقِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ اَفْضَلِ اَنْبِياءِ اللهِ وَرُسُلِهِ وَمَلائِكَتِهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ خَيْرِ الْبَرِّيَةِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا سِيِّدَةَ نِساءِ الْعالَمينَ مِنَ الاَْوَّلينَ وَالاْخِرينَ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا زَوْجَةَ وَلِيِّ اللهِ وَخَيْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ سَيِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ اَيَّتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ اَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ ، اَلسـَّلامُ عـَلَيْكِ اَيَّتـُهَا الْفاضِلـَةُ الزَّكِيـَّةُ ، اَلسـَّلامُ عـَلَيْكِ اَيَّتـُهَا الْحَوْراءُ الاِْنْسِيَّة 🔶️ برای بقیه هم بفرستید تا در این ایام فاطمیه همه به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) سلام بدهند🏴🥀 " کانون مهدویت نهاد مقام معظم رهبری " 🔰@mahdaviat_nahad🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبِ جُمعست، هَوایت نکنم میمیرم.... یادی از صَحن و سرایت نکنم میمیرم؛ آقا جان، مَن اگر گِریه بَرایت نکنم میمیرم:)... السلام علیک یا اباعبدالله الحسین 💔 https://eitaa.com/qom_cfu
شهید زین الدین: شهدا را شب جمعه یاد کنید تا شما را در کنار امام حسین علیه السلام یاد کنند... این شب جمعه یاد کنیم از شهید محرم تُرک (رضوان الله تعالی علیه ) که اولین شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) بودند. خدایا" آنکس که تو را شناخت جان را چه کند ؟ فرزند و عیال و خانمان را چه کند؟ دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی، دیوانه‌ی تو هر دو جهان را چه کند...؟ https://eitaa.com/qom_cfu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه خطبه ۳۳ - قاطعیت امام علیه السلام در مبارزه با باطل و من خطبة له عليه‌السلام عند خروجه لقتال أهل البصرة (در سال 36 هجرى به هنگام عزيمت به شهر بصره، جهت جنگ با ناكثين در سرزمين ذى قار، فرمود) و فيها حكمة مبعث الرسل ثم يذكر فضله و يذم الخارجين قَالَ عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ عَبَّاسِ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ دَخَلْتُ عَلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عليه‌السلام بِذِي قَارٍ وَ هُوَ يَخْصِفُ نَعْلَهُ «ابن عباس مى‌گويد در سرزمين «ذى قار»، خدمت امام رفتم كه داشت كفش خود را پينه مى‌زد، فَقَالَ لِي مَا قِيمَةُ هَذَا اَلنَّعْلِ تا مرا ديد، فرمود: قيمت اين كفش چقدر است‌؟ فَقَالَ عليه‌السلام وَ اَللَّهِ لَهِيَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ إِمْرَتِكُمْ إِلاَّ أَنْ أُقِيمَ حَقّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلاً فرمود: به خدا سوگند، همين كفش بى ارزش نزد من از حكومت بر شما محبوب‌تر است مگر اينكه حقّى را با آن به پا دارم، يا باطلى را دفع نمايم. ثُمَّ خَرَجَ فَخَطَبَ اَلنَّاسَ فَقَالَ آنگاه از خيمه بيرون آمد و براى مردم چنين خطبه خواند» حكمة بعثة النبي إِنَّ اَللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً صلى‌الله‌عليه‌وآله همانا خداوند هنگامى محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را مبعوث فرمود وَ لَيْسَ أَحَدٌ مِنَ اَلْعَرَبِ يَقْرَأُ كِتَاباً كه هيچ كس از عرب، كتاب آسمانى نداشت، وَ لاَ يَدَّعِي نُبُوَّةً و ادّعاى پيامبرى نمى‌كرد. فَسَاقَ اَلنَّاسَ حَتَّى بَوَّأَهُمْ مَحَلَّتَهُمْ پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم مردم جاهلى را تا به جايگاه كرامت انسانى پيش برد وَ بَلَّغَهُمْ مَنْجَاتَهُمْ و به رستگارى رساند، فَاسْتَقَامَتْ قَنَاتُهُمْ كه سر نيزه‌هايشان كندى نپذيرفت و پيروز شدند وَ اِطْمَأَنَّتْ صَفَاتُهُمْ و جامعۀ آنان استحكام گرفت. فضل علي أَمَا وَ اَللَّهِ إِنْ كُنْتُ لَفِي سَاقَتِهَا به خدا سوگند! من از پيشتازان لشكر اسلام بودم حَتَّى تَوَلَّتْ بِحَذَافِيرِهَا تا آنجا كه صفوف كفر و شرك تار و مار شد. مَا عَجَزْتُ وَ لاَ جَبُنْتُ هرگز ناتوان نشدم و نترسيدم، وَ إِنَّ مَسِيرِي هَذَا لِمِثْلِهَا هم اكنون نيز همان راه را مى‌روم، فَلَأَنْقُبَنَّ اَلْبَاطِلَ حَتَّى يَخْرُجَ اَلْحَقُّ مِنْ جَنْبِهِ پردۀ باطل را مى‌شكافم تا حق را از پهلوى آن بيرون آورم. توبيخ الخارجين عليه مَا لِي وَ لِقُرَيْشٍ مرا با قريش چه كار. وَ اَللَّهِ لَقَدْ قَاتَلْتُهُمْ كَافِرِينَ وَ لَأُقَاتِلَنَّهُمْ مَفْتُونِينَ به خدا سوگند، آن روز كه كافر بودند با آنها جنگيدم، و هم اكنون كه فريب خورده‌اند، با آنها مبارزه مى‌كنم. وَ إِنِّي لَصَاحِبُهُمْ بِالْأَمْسِ كَمَا أَنَا صَاحِبُهُمُ اَلْيَوْمَ ديروز با آنها زندگى مى‌كردم و امروز نيز گرفتار آنها مى‌باشم. وَ اَللَّهِ مَا تَنْقِمُ مِنَّا قُرَيْشٌ إِلاَّ أَنَّ اَللَّهَ اِخْتَارَنَا عَلَيْهِمْ به خدا سوگند! قريش از ما انتقام نمى‌گيرد جز به آن علّت كه خداوند ما را از ميان آنان برگزيد و گرامى داشت. فَأَدْخَلْنَاهُمْ فِي حَيِّزِنَا ما هم آنان را در زندگى خود پذيرفتيم، فَكَانُوا كَمَا قَالَ اَلْأَوَّلُ پس چنان بودند كه شاعر گفته است: أَدَمْتَ لَعَمْرِي شُرْبَكَ اَلْمَحْضَ صَابِحاً «به جان خودم سوگند، هر صبح از شير صاف نوشيدى. وَ أَكْلَكَ بِالزُّبْدِ اَلْمُقَشَّرَةَ اَلْبُجْرَا و سر شير و خرماى بى هسته خوردى. وَ نَحْنُ وَهَبْنَاكَ اَلْعَلاَءَ وَ لَمْ تَكُنْ عَلِيّاً ما اين مقام و عظمت را به تو بخشيديم در حالى كه بلند مرتبت نبودى. وَ حُطْنَا حَوْلَكَ اَلْجُرْدَ وَ اَلسُّمْرَا و در اطراف تو با سواران خود تا صبح نگهبانى داديم و تو را حفظ‍‌ كرديم» 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ https://eitaa.com/qom_cfu
نهج البلاغه نامه ۳۳ - نامه به قثم بن عباس فرماندار مكه در سفارش به قاطعیت در مدیریت و من كتاب له عليه‌السلام إلى قثم بن العباس و هو عامله على مكة أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ عَيْنِي بِالْمَغْرِبِ كَتَبَ إِلَيَّ يُعْلِمُنِي أَنَّهُ وُجِّهَ إِلَى اَلْمَوْسِمِ أُنَاسٌ مِنْ أَهْلِ اَلشَّامِ اَلْعُمْيِ اَلْقُلُوبِ اَلصُّمِّ اَلْأَسْمَاعِ اَلْكُمْهِ اَلْأَبْصَارِ ☑️پس از ياد خدا و درود، همانا مأمور اطلاعاتى من در شام به من اطلاع داده است كه گروهى از مردم شام براى مراسم حج به مكّه مى‌آيند، مردمى كور دل، گوش‌هايشان در شنيدن حق ناشنوا، و ديده‌هايشان نابينا اَلَّذِينَ يَلْبِسُونَ اَلْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَ يُطِيعُونَ اَلْمَخْلُوقَ فِي مَعْصِيَةِ اَلْخَالِقِ وَ يَحْتَلِبُونَ اَلدُّنْيَا دَرَّهَا بِالدِّينِ وَ يَشْتَرُونَ عَاجِلَهَا بِآجِلِ اَلْأَبْرَارِ اَلْمُتَّقِينَ وَ لَنْ يَفُوزَ بِالْخَيْرِ إِلاَّ عَامِلُهُ وَ لاَ يُجْزَى جَزَاءَ اَلشَّرِّ إِلاَّ فَاعِلُهُ ☑️ كه حق را از راه باطل مى‌جويند، و بنده را در نافرمانى از خدا، فرمان مى‌برند، دين خود را به دنيا مى‌فروشند، و دنيا را به بهاى سراى جاودانه نيكان و پرهيزكاران مى‌خرند، در حالى كه در نيكى‌ها، انجام دهندۀ آن پاداش گيرد، و در بدى‌ها جز بدكار كيفر نشود فَأَقِمْ عَلَى مَا فِي يَدَيْكَ قِيَامَ اَلْحَازِمِ اَلصَّلِيبِ وَ اَلنَّاصِحِ اَللَّبِيبِ اَلتَّابِعِ لِسُلْطَانِهِ اَلْمُطِيعِ لِإِمَامِهِ وَ إِيَّاكَ وَ مَا يُعْتَذَرُ مِنْهُ وَ لاَ تَكُنْ عِنْدَ اَلنَّعْمَاءِ بَطِراً وَ لاَ عِنْدَ اَلْبَأْسَاءِ فَشِلاً وَ اَلسَّلاَمُ ☑️ پس در ادارۀ امور خود هشيارانه و سر سختانه استوار باش، نصيحت دهنده‌اى عاقل، پيرو حكومت، و فرمانبردار امام خود باش، مبادا كارى انجام دهى كه به عذر خواهى روى آورى، نه به هنگام نعمت‌ها شادمان و نه هنگام مشكلات سست باشى. با درود 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ https://eitaa.com/qom_cfu
نهج البلاغه حکمت ۳۳ - اعتدال در بخشش و حسابگرى وَ قَالَ عليه‌السلام كُنْ سَمْحاً وَ لاَ تَكُنْ مُبَذِّراً وَ كُنْ مُقَدِّراً وَ لاَ تَكُنْ مُقَتِّراً ☑️و درود خدا بر او، فرمود: بخشنده باش امّا زياده روى نكن، در زندگى حسابگر باش امّا سخت گير مباش 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ https://eitaa.com/qom_cfu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌❌❌اطلاعیه ❌❌❌ بسم الله الرحمن الرحیم کانون مطالبات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار میکند : موضوع : مطالبات مقام معظم رهبری پیرامون معلمان ، دانشجویان و شرایط کنونی. زمان :دوشنبه مورخ 1402/09/13 ساعت 20 الی 21 ( بعد از صرف شام ) ❌❌❌❌همین دوشنبه ❌❌❌❌ مکان : نماز خانه فاز 3 با حضور خطیب توانمند : جناب آقای دکتر اسماعیلی ( عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان) پذیرای حضور گرم رفقا و همکاران عزیز هستیم . ✅به حاضرین فعال گواهی حضور معتبر نهاد اعطا میگردد. ✅در پایان جلسه نیز آزمونی از مباحث گفته شده گرفته میشود و به برندگان جایزه نقدی و گواهی اعطا میگردد . لطفاً به دوستان خود نیز اطلاع دهید . به کانال مطالبات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بپیوندید. @motalebatt @Qom_cfu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نفس‌های آخر رژیم صهیونیستی چطور می‌گذرد 🔹این روزها بیش از همیشه رژیم صهونیستی به پایانش نزدیک‌تر شده؛ کابینۀ فاشیستی، جنایتِ کودک‌کشی، محبوبیت گروه‌های مقاومت، شکست‌های امنیتی و... همه و همه نفس‌های این رژیم را به شماره انداخته است. @qom_cfu