فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 تیتر ۱ : کتابی که دشمن خدا را عصبانی کرد!
❗️تیتر ۲: دشمنانمان بهتر از خودمان با اندیشهها و آثار رهبرمان آشنایند!!
⭕ تیتر ۳ : همهچیز دربارهی مسئلهی #فلسطین
♨️ روز ۲۳ تیر ۱۳۹۴ ناگهان انتشار یک خبرِ کتابی مثل بمب در جهان صدا کرد؛ بنیامین نتانیاهو نخستوزیر رژیم اشغالگر قدس، در مجمع عمومی سازمان ملل کتابی را به سران کشورهای جهان نشان داد و با عصبانیتِ برآمده از ترس، اعلام کرد که این کتاب توسط رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشته شده و حاویِ «جرئیات نقشهی راه جمهوری اسلامی برای نابودی اسرائیل» است! و تلاش کرد از این طریق در برابر افکار عمومی دنیا مظلومنمایی کند.
کتاب "فلسطین" همان کتاب مورد اشارهی نتانیاهو است که ترجمهی انگلیسیاش سالها قبل در بسیاری از کشورهای دنیا منتشر شد و همان زمان هم توسط نشریات مطرح اروپایی و آمریکایی مورد توجه و موضوع تحلیل قرار گرفت و اکنون ترجمهی عربی و فرانسوی آن هم در کتابفروشیهای مهم دنیا عرضه میشود.
#معرفی_کتاب
@qom_khamenei_ir
felestin fa kamel.pdf.part
2.02M
📙 نسخهی الکترونیکی کتاب #فلسطین
@qom_khamenei_ir
تصویر متن کامل پیام #رهبر_معظم_انقلاب اسلامی
به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دورهی #مجلس_شورای_اسلامی
@qom_khamenei_ir
#هشت_شوال
#تخریب_قبور_مطهر_ائمه_بقیع
#تلخی دیگری که وجود دارد، این است که در میان مجموعهی مسلمانان و امت اسلامی کسانی پیدا شوند که با افکار پلید و متحجر و عقبمانده و خرافی خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهرههای نورانی صدراسلام را شرک بدانند، کفر بدانند؛ واقعاً این مصیبتی است. اینها همان کسانی هستند که گذشتگانشان #قبور_ائمه علیهمالسّلام را در #بقیع ویران کردند.
آن روز که در دنیای اسلام، از شبهقارهی هند گرفته تا آفریقا، علیه اینها قیام کردند، اگر اینها جرأت میکردند، #قبر_مطهر_پیغمبر را هم ویران میکردند، با خاک یکسان میکردند. ببینید چه فکر باطلی، چه روحیهی پلیدی،چه انسانهای بداندیشی، احترام به بزرگان را اینجوری بخواهند نقض کنند و هتک کنند و این را جزو وظائف دینی بشمرند! ... رفتن سر قبر یک انسانی و طلب رحمت کردن برای او از خدای متعال، و طلب رحمت کردن برای خود در آن فضای معنوی و روحانی، #شرک است؟شرک این است که انسان بشود ابزار دست سیاستهای اینتلیجنس انگلیس و سی.آی.ای آمریکا و با این اعمال، دل مسلمانان را غمدار کند، آزرده کند. اینها اطاعت و #عبودیت و خاکساری در مقابل #طواغیت زنده را شرک نمیدانند، احترام به بزرگان را شرک میدانند!
خود این، یک #مصیبتی است. #جریان_تکفیرى خبیث که امروز در دنیای اسلام به برکت برخی ازمنابع مادی،متأسفانه پول وامکانات هم دراختیاردارند،یکی از#مصائب_اسلام است.
1395/04/23
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت #امام_خمینی رحمت الله علیه تسلیت باد
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار برای اولین بار
صوت بیانات #رهبر_معظم_انقلاب در جلسهی خصوصی پیرامون نظر حضرت امام بر رهبر شدن ایشان
@qom_khamenei_ir
🔅 #نخستین_دوره_تربیت_مدرس کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن"
🔺ویژه اساتید محترم حوزه علمیه قم
🔹 با حضور آیت الله اعرافی (دام عزّه)
مدیر محترم حوزههای علمیه
💠 ۱۷ و ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۹
🌐 #قم_مقدس
🔰 مدرسه علمیه امام کاظم (علیه السلام)
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ویدئو
توصیف حرکت #امام_رضا علیهالسلام به سمت #خراسان و حال و هوای آن روزگار مردم ایران توسط #رهبر_معظم_انقلاب در جمع شرکت کنندگان روضه شهادت امام حسن عسگری سلام الله علیه
@qom_khamenei_ir
#عرضه آثار رهبر معظّم انقلاب در فروشگاه مجازی #مرکز_خدمات
به مناسبت دههی مبارک کرامت و در آستانهی میلاد باسعادت امام رضا (علیهالسّلام)، آثار رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّهالعالی) در فروشگاه مجازی مرکز خدمات حوزههای علمیّه عرضه گردید.
در راستای ترویج اندیشه معظّمٌله یکی از برنامههای این دفتر، تسهیل دسترسی عموم اساتید، فضلا و طلاب حوزه های علمیه در اقصی نقاط کشور به آثار رهبر انقلاب (مدّظلّهالعالی) میباشد.
از این رو با عنایت ویژه حجت الاسلام والمسلمین ربّانی رئیس مرکز خدمات حوزههای علمیّه این امکان در فروشگاه مجازی مرکز خدمات ایجاد شده است.
اساتید و طلّاب میتوانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانهی سخا،http://csis.ir این آثار را با تخفیف و ارسال رایگان تهیّه نمایند.
@qom_khamenei_ir
دومین دورهی تربیت مدرّس کتاب «طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن» از سوی دفتر قم موسسهی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار میشود.
حجت الاسلام گرامیپور؛ مسئول بخش پژوهش و آموزش دفتر قم در این باره گفت: این دوره ویژهی اساتید محترم حوزهی علمیهی قم است و از دوشنبه 16 تیر ماه به مدت دو هفته در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
در این دوره 42 نفر از استادان آقا و خانم حوزهی علمیهی قم پس از گذراندن 3 مرحله آزمون برخط از کتاب «طرح کلی اندیشهی اسلامی در قرآن» و مصاحبهی علمی از محتوای کتاب در این دوره پذیرفته شده اند.
این دوره شامل 22 ساعت کلاس آموزشی و 14 ساعت کارگاه خواهد بود و در پایان به افرادی که موفق به کسب نصاب لازم در آزمون کتبی و شفاهی گردند، از سوی موسسهی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گواهی تدریس این کتاب اعطا خواهد شد.
کتاب«طرح کلی اندیشهی اسلامی در قرآن» سلسله مباحث رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی) است که معرّف ایمان تعهّدآور و اجتماعی است و در ماه مبارک رمضان سال 1353 و در مشهدمقدّس برگزار شده بود.
@qom_khamenei_ir
✅امروز هم آنکسانی که دوست میدارند و مایلند که قرآن، اسلام، توحید، نبوّت، اصول مقدّس اسلامى بتوانند در دنیا سررشته و زمام زندگى مردم را در دست بگیرند، آنهایى که مایلند خدا را در دنیا حاکم ببینند، در خودشان دو مایه را نیرومند کنند: «#مایهی_ایمان» و «#مایهی_صبر»
📚رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی)- سلسله جلسات طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن: ۱۶/ ۷/ ۱۳۵۳
🔅 #دومین_دوره_تربیت_مدرس
کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن"
🔺ویژه اساتید محترم حوزه علمیه قم
🔹 با حضور آیت الله عابدی (دامت برکاته)
💠 ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۹
🌐 #قم_مقدس
🔰 مدرسه علمیه حجّتیه
@qom_khamenei_ir
سخنرانی رهبر معظم انقلاب کوی دانشگاه 76.mp3
9.34M
🎙صوت کامل بیانات مهم #رهبر_معظم_انقلاب در پی حادثه #کوی_دانشگاه تهران در سال ۷۸ با اقشار مختلف مردم
این سخنرانی در روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۷۸ انجام شده است که دارای نکات مهم و راهبردی است، به مخاطبین عزیز توصیه میشود به دقت این بیانات را استماع کنند
@qom_khamenei_ir
ganjineh.apk
6.22M
نرمافزار موبایلی «گنجینه بیان» شامل مجموعه بیانات رهبر معظّم انقلاب حفظهالله
به همراه فایل نرم افزار
شایان ذکر است این نرم افزار بیانات معظم له تا سال 1397 را پوشش می دهد
@qom_khamenei_ir
🔸دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در #قم برگزار مینماید:
🔺 سومین دورهی تخصصی #تربیت_مدرّس کتاب #طرح_کلی_اندیشهی_اسلامی_در_قرآن
(ویژهی اساتید محترم #حوزه)
📌با اعطای مجوز تدریس کتاب طرح کلی
🔹شرایط پذیرش:
- اشتغال به تدریس در حوزه
- ویژه برادران
- حداکثر سن ۴۵ سال
🔰ثبتنام
با مراجعه به:
http://forms.khamenei.link/
✳️ مهلت ثبت نام :
۶ مردادماه ۹۹
📞 جهت کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با شمارهی ۰۹۹۲۷۷۳۸۱۸۹
تماس حاصل فرمایید.
@qom_khamenei_ir
هدایت شده از حلقه های مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی
🔸 دفتر قم موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار مینماید:
🔺 دومین دورهی آموزشی مطالعاتی #معارف_انقلاب_اسلامی (سطح یک)
📌همراه با اعطای گواهی پایان دوره و تخفیف ویژه جهت خرید کتب.
🔹شرایط پذیرش:
- حداقل سن ۱۵ سال
- حداکثر سن ۴۵ سال
@Maaref_Enghelab_Eslami
میلاد امام #علی_النقی علیه السلام بر همه عاشقان هدایت و حقیقت مبارک
بسماللهالرّحمنالرّحیم
بالاخره در نبرد بین #امام_هادی علیهالسّلام و خلفایی که در زمان ایشان بودند، آن کس که ظاهراً و باطناً پیروز شد، حضرت هادی علیهالسّلام بود؛ این باید در همهی بیانات و اظهارات ما مورد نظر باشد.
در زمان امامت آن بزرگوار شش خلیفه، یکی پس از دیگری، آمدند و به درک واصل شدند. آخرین نفر آنها، « #معتز » بود که حضرت را #شهید کرد و خودش هم به فاصلهی کوتاهی مُرد. این خلفا غالباً با ذلت مردند؛ یکی بهدست پسرش کشته شد، دیگری به دست برادرزادهاش و به همین ترتیب بنیعباس تارومار شدند؛ به عکسِ #شیعه. شیعه در دوران حضرت هادی و حضرت عسگری (علیهماالسّلام) و در آن شدت عمل روزبهروز وسعت پیدا کرد؛ قویتر شد.
حضرت هادی (علیهالسّلام) چهل و دو سال عمر کردند که بیست سالش را در سامرا بودند؛ آنجا مزرعه داشتند و در آن شهر کار و زندگی میکردند. #سامرا در واقع مثل یک پادگان بود و آن را #معتصم ساخت تا غلامان ترکِ نزدیک به خود را - با ترکهای خودمان؛ ترکهای آذربایجان و سایر نقاط اشتباه نشود - که از ترکستان و سمرقند و از همین منطقهی مغولستان و آسیای شرقی آورده بود، در سامرا نگه دارد. این عده چون تازه اسلام آورده بودند، #ائمه و مؤمنان را نمیشناختند و از اسلام سر در نمیآوردند. به همین دلیل، مزاحم مردم میشدند و با عربها - مردم بغداد - اختلاف پیدا کردند. در همین شهر سامرا عدهی قابل توجهی از بزرگان شیعه در زمان امام هادی (علیهالسّلام) جمع شدند و حضرت توانست آنها را اداره کند و به وسیلهی آنها پیام امامت را به سرتاسر #دنیای_اسلام - با نامهنگاری و... - برساند. این شبکههای شیعه در #قم، #خراسان، #ری، #مدینه، #یمن و در مناطق دوردست و در همهی اقطار دنیا را همین عده توانستند رواج بدهند و روزبهروز تعداد افرادی را که مؤمن به این مکتب هستند، زیادتر کنند. امام هادی همهی این کارها را در زیر برق شمشیر تیز و خونریز همان شش خلیفه و علیرغم آنها انجام داده است.
حدیث معروفی دربارهی وفات حضرت هادی (علیهالسّلام) هست که از عبارت آن معلوم میشود که عدهی قابل توجهی از شیعیان در سامرا جمع شده بودند؛ بهگونهای که دستگاه خلافت هم آنها را نمیشناخت؛ چون اگر میشناخت، همهشان را تارومار میکرد؛ اما این عده چون شبکهی قویای بهوجود آورده بودند، دستگاه خلافت نمیتوانست به آنها دسترسی پیدا کند.
یک روزِ مجاهدت این بزرگوارها - ائمه (علیهمالسّلام) - به قدر سالها اثر میگذاشت؛ یک روز از زندگی مبارک اینها مثل جماعتی که سالها کار کنند، در جامعه اثر میگذاشت. این بزرگواران دین را همینطور حفظ کردند، والّا دینی که در رأسش متوکل و معتز و معتصم و #مأمون باشد و علمایش اشخاصی باشند مثل یحییبناکثم که با آنکه عالم دستگاه بودند، خودشان از فساق و فجار درجه یکِ علنی بودند، اصلاً نباید بماند؛ باید همان روزها بکل کلکِ آن کنده میشد؛ تمام میشد. این مجاهدت و تلاش ائمه (علیهمالسّلام) نه فقط تشیع بلکه قرآن، اسلام و معارف دینی را حفظ کرد؛ این است خاصیت بندگان خالص و مخلص و اولیای خدا. اگر اسلام انسانهای کمربسته نداشت، نمیتوانست بعد از هزار و دویست، سیصد سال تازه زنده شود و #بیداری_اسلامی بهوجود بیاید؛ باید یواش یواش از بین میرفت. اگر اسلام کسانی را نداشت که بعد از #پیغمبر این معارف عظیم را در ذهن #تاریخ_بشری و در #تاریخ_اسلامی نهادینه کنند، باید از بین میرفت؛ تمام میشد و اصلاً هیچ چیزش نمیماند؛ اگر هم میماند، از معارف چیزی باقی نمیماند؛ مثل #مسیحیت و #یهودیت ی که حالا از معارف اصلیشان تقریباً هیچچیز باقی نمانده است. اینکه قرآن سالم بماند، حدیث نبوی بماند، این همه احکام و معارف بماند و #معارف_اسلامی بعد از هزار سال بتواند در رأس معارف بشری خودش را نشان دهد، کار طبیعی نبود؛ کار غیرطبیعی بود که با مجاهدت انجام گرفت. البته در راه این کار بزرگ، کتکخوردن، زندانرفتن و کشتهشدن هم هست، که اینها برای این بزرگوارها چیزی نبود.
ائمهی ما در طول این دویستوپنجاه سال امامت - از روز رحلت نبی مکرم اسلام (صلّیاللَهعلیهوآله) تا روز وفات حضرت عسکری، دویستوپنجاه سال است - خیلی زجر کشیدند، کشته شدند، مظلوم واقع شدند و جا هم دارد برایشان گریه کنیم؛ مظلومیتشان دلها و عواطف را به خود متوجه کرده است؛ اما این مظلومها غلبه کردند؛ هم مقطعی غلبه کردند، هم در مجموع و در طول زمان.
بیانات رهبر معظم انقلاب، 30 مردادماه ۱۳۸۳- مراسم روضهخوانی به مناسبت شهادت حضرت امام علی النقی علیهالسلام
@qom_khamenei_ir
توصیههایی از #رهبر_معظم_انقلاب درباره تشکیل و حفظ #خانواده و #زندگی_زناشویی
۲۵ #ذی_الحجه، #روز_خانواده
دریافت پوستر با کیفیت bit.ly/2FiXGlY
@qom_khamenei_ir
#خانواده، کلمهای طیبه است. #کلمه_ی_طیبه هم خاصیتش این است که وقتی یک جایی به وجود آمد، مرتب از خود برکت و نیکی میتراود و به پیرامون خودش نفوذ میدهد. کلمهی طیبه همان چیزهایی است که خدای متعال آن را با همان اساس صحیح به بشر اهدا کرده. اینها همه کلمهی طیبه است؛ چه معنویات و چه مادیات.
خطبهی عقد مورخهی 1379/12/15
۲۵ #ذی_الحجه، #روز_خانواده
@qom_khamenei_ir
صلّی الله علیک یا اباعبدالله
#تخفیف ویژه آثار عاشورایی #رهبر_معظّم_انقلاب حضرت #آیت_الله_العظمی_خامنه_ای مدّظلّه العالی بمناسبت فرارسیدن ماه عزای حسینی
30%
نمایشگاه و فروشگاه آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای مدظلهالعالی - قم-خیابان حضرتی - مقابل درب مدرسه علمیه دارالشفا
025-37702852
@qom_khamenei_ir
💢 میان صلح حَسنی و قیام حُسینی چه نسبتی برقرار است؟ آیا دو رفتار متضادّ بودند یا اینکه هر دو بر یک اساس و رویکرد انجام شدهاند؟
#معرفی_کتاب
🔺 کتاب #دو_امام_مجاهد مشتمل بر شش گفتار از حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسَنین (علیهماالسلام) است که در سالهای ۵۱ و ۵۲ شمسی در شهر مقدس مشهد ارائه شده است.
🔹 آیتالله خامنهای در این شش گفتار، «تحلیل کلان تاریخ» را با «بیان جزئیات و مستندات تاریخی» همراه کرده است تا به تبیینِ این واقعیت بپردازد که:
✅ صلح امام حسن و قیام امام حسین (علیهماالسلام) دو چهره از یک حقیقت و دو تاکتیک متفاوت از یک استراتژی و راهبرد واحد بودهاند که شرایط زمانه، این تفاوت تاکتیکها را اقتضا میکرد.
🔺 دو گفتار ابتدایی این کتاب به تحلیل ابعاد ماجرای صلح امام حسن (علیهالسلام) اختصاص داشته و چهار گفتار بعدی، به تحلیل قیام اباعبدالله (علیهالسلام)، البته با همان رویکردِ حاکم بر دو گفتار ابتدایی اختصاص دارد.
🔸 کتاب «دو امام مجاهد» سرشار از تحلیلهای ناب نسبت به مسائل تاریخی و منظرگاههای بدیع به برخی احادیث و معارف اسلامی است که از چندان بداعت و عمقی برخوردار است که مخاطب را به شعَف وامیدارد.
@qom_khamenei_ir
خطبههای نمازجمعه ۷۹.۱.۲۶ تحلیل قیام عاشورا.mp3
20.52M
#بازخوانی
🔈 سخنرانی مهمّ رهبر معظّم انقلاب در روز #تاسوعای_حسینی در تحلیل فلسفهی قیام اباعبدالله (علیهالسلام)
➕ مقتل حضرت ابوالفضل العباس (علیهالسلام)
🔸خطبهی اوّلِ نمازجمعهی تهران بهتاریخ ۷۹.۱.۲۶
✔️ امامت تبدیل شده بود به سلطنت...
@qom_khamenei_ir
خطبههای نمازجمعه ۷۹.۱.۲۶ تحلیل قیام عاشورا.mp3
20.52M
◾️ هدف امام حسین علیهالسلام از قیام چه بود؟
#بازخوانی
🔈 سخنرانی مهمّ و کلیدی رهبر معظّم انقلاب پیرامون هدف قیام اباعبدالله علیهالسلام.
🔹 «به امام حسین علیهالسلام میگفتند: شما در مدینه و مکه، محترَمید و در یمن، آن همه شیعه هست. به گوشهای بروید که با یزید کاری نداشته باشید، یزید هم با شما کاری نداشته باشد! این همه مرید، این همه شیعیان؛ زندگی کنید، عبادت و تبلیغ کنید! چرا قیام کردید؟ قضیه چیست؟
این، آن سؤالِ اصلی است. این، آن درسِ اصلی است.»
🔰 خطبهی اوّل نمازجمعهی تهران در روز #عاشورا_حسینی بهتاریخ ۷۴.۳.۱۹
✔️ کسانی که گفتهاند «هدف، حکومت بود» ، یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خَلط کردهاند...
@qom_khamenei_ir
💢 چرا امام سجاد (علیهالسلام) به «تربیت و تهذیب اخلاق جامعه اسلامی» همّت گماشتند؟
🔰 حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلهالعالی)
🔹 اگر تلاشهای امام سجاد (علیهالصّلاةوالسّلام) نبود، شهادت امام حسین (علیهالصّلاةوالسّلام) ضایع شده بود و آثار آن نمیماند. سهم امام چهارم، سهم عظیمی است.
🔸 در زندگی امام چهارم، چند رشته کار وجود دارد که یکی از آنها، همین رشته اخلاق است. یعنی تربیت و تهذیب اخلاق جامعه اسلامی. این نکتهای است.
🔹 امام سجاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابنزیاد و عمرسعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند.
🔻 اگر مردم آنطور پَست نشده بودند، آنطور به خاک نچسبیده بودند، آنطور از آرمانها دور نشده بودند و رذایل بر آنها حاکم نمیبود، ممکن نبود حکومتها - ولو فاسد باشند؛ ولو بیدین و جائر باشند - بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعهی عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا سلاماللهعلیها وادار کنند.
🔸 مگر این شوخی است؟! یک ملت، وقتی منشأ همهی مفاسد خواهد شد که اخلاق او خراب شود. این را امام سجاد علیهالصّلاةوالسّلام، در چهره جامعه اسلامی تفحّص کرد، و کمر بست به اینکه این چهره را از این زشتی پاک کند و اخلاق را نیکو گرداند. لذا، دعای «مکارمالاخلاق» دعاست؛ اما درس است. «صحیفه سجادیه» دعاست؛ اما درس است.
👈 من به شما جوانان توصیه میکنم که بروید «صحیفه سجادیه» را بخوانید و در آن تدبّر کنید. خواندنِ بیتوجّه و بیتدبّر کافی نیست. با تدبّر خواهید دید که هر یک از دعاهای این #صحیفه_سجادیه سجادیه و همین دعای «مکارمالاخلاق»، یک کتاب درس زندگی و درس اخلاق است.
📝 بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم بهتاریخ ۱۳۷۲/۰۴/۲۳
@qom_khamenei_ir