eitaa logo
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
3.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
602 ویدیو
108 فایل
کانال اطّلاع رسانی درگاه خرید مجازی فروشگاه فرهنگی انقلاب اسلامی: http://forms.khamenei.link سفارش و ارسال محصولات: @qom_khamenei_book راه ارتباطی: ۰۲۵ - ۳۷ ۷۴ ۴۲ ۴۳ @p_m_enghlabeeslami نمایشگاه دائمی کتاب: ۰۲۵ - ۳۷ ۷۰ ۲۸ ۵۲
مشاهده در ایتا
دانلود
وحدت یعنی همیاری در برابر دشمنان مسلّم و مشترک وحدت به معنیِ ارتباط فکری و عملی است؛ به معنی نزدیک شدن دلها و اندیشه‌ها و جهتگیری‌ها است؛ به معنی هم‌افزایی علمی و تجربی است؛ به معنی پیوند اقتصادی کشورهای اسلامی است؛ به معنی اعتماد و همکاری دولتهای مسلمان است؛ به معنی همیاری در برابر دشمنان مسلّم و مشترک است. وحدت بدین معنی است که نقشه‌ی طرّاحی‌شده‌ی دشمن نتواند فرقه‌های اسلامی، یا ملّتها و نژادها و زبانها و فرهنگهای متنوّع جهان اسلام را در برابر یکدیگر قرار دهد. وحدت بدین معنی است که ملّتهای مسلمان یکدیگر را، نه از راه معرّفیِ فتنه‌انگیز دشمن، بلکه از راه ارتباط و گفتگو و رفت و آمد بشناسند؛ از امکانات و ظرفیّتهای یکدیگر آگاه شوند و برای بهره‌برداری از آن برنامه‌ریزی کنند. وحدت بدین معنی است که دانشمندان و دانشگاه‌های جهان اسلام دست در دست یکدیگر نهند؛ علمای مذاهب اسلامی با حُسن ظن و مدارا و انصاف به یکدیگر بنگرند و سخنان یکدیگر را بشنوند؛ نخبگان در هر کشور و هر مذهب، آحاد مردم را با مشترکات یکدیگر آشنا و آنان را به همزیستی و برادری تشویق کنند. پیام به حجاج بیت‌الله الحرام ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ https://eitaa.com/qom_khamenei_ir/1897 @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ «جبهۀ مقاومت» گریبانِ را گرفته 🔹 نظام سلطه اساساً ضدّ «آزادى» و «عدالت» است؛ [امّا] اسلام پرچم‌دار عدالت و آزادى است؛ آن هم پرچم‌دار بى‌رودربايستى و صريح. اسلام، صريح در مقابل نظام سلطه است؛ يعنى طرف‌دار عدالت و آزادى است. 🔸 پس بنابراين، درگيرى و مواجهه و مقابله به طور قهرى وجود دارد؛ ...انواع و اقسام درگيرى‌هاى ديگر وجود دارد. تقابل حتمى است؛ در هر نقطه‌اى طبق اقتضائات. 🔹 منتها وقتى كه اسلام در قالب يك نظام سياسى، در قالب يك دولت، يك قدرت كه ملّتى دارد، دولتى دارد، ارتشى دارد، نيروهاى مسلّحى دارد، توانايى‌هاى علمى‌اى دارد، دانشگاهى دارد، اين جور وقتى مثل جمهورى اسلامى بُروز ميكند و ظهور ميكند، دشمنى آنها صد برابر ميشود. ... [لذا] اين جور نيست كه دشمنى نظام سلطه با فلان حزب اسلامى مثلاً در فلان كشور، قابل مقايسه باشد با دشمنى او با جمهورى اسلامى ... دشمنى‌شان با اين نظام، دشمنى فوق‌العاده‌اى است. ✔️ اينجا است كه واژه‌ى «مقاومت» معنا پيدا ميكند؛ اينكه ما ميگوييم «نيروهاى مقاومت، جريان مقاومت، جبهه‌ى مقاومت»، يعنى اين؛ يعنى يك حقيقتى به نام اسلام در دوران معاصر سر بلند كرده است كه اين حركت عظيم اسلامى، صد سال پيش، پنجاه سال پيش نبود، امروز وجود دارد كه گريبان نظام سلطه را محكم ميگيرد و براى و اقدام ميكند؛ اين به وجود آمده؛ 🔻آنها هر توانى كه دارند، ميخواهند در مقابل اين به خرج بدهند كه اين را عقب برانند؛ اينجا است كه «فَلِذٰلِكَ فَادْعُ وَ اسْتَقِمْ‌ »؛ هم دعوت لازم است، هم استقامت لازم است؛ مقاومت يعنى اين. 🗓 ۱۳۹۸/۰۹/۰۶ @qom_khamenei_ir
🔰 نشست 🔸موضوع: تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) درباره علامه طباطبائی (رحمه‌الله) 🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیدی مؤلف کتاب مردم و حکومت اسلامی در اندیشه سیاسی علامه طباطبائی (ره) 🗓 زمان: شنبه ۲۷‌آبان ۱۴۰۲ ساعت:۱۵:۰۰ 📍مکان: خ شهداء، ک ممتاز- پ ۹۱ پژوهشگاه فقه نظام @qom_khamenei_ir
13590406_43146_64k - Segment1(00_20_09.500-00_21_23.541).mp3
1.19M
نزدیک شدن به امام زمان عجل‌الله‌فرجه نزدیک شدن به امام زمان، نه نزدیک شدن در مکان است و نه نزدیک شدن به زمان. شما که میخواهید به ظهور امام زمان نزدیک بشوید، ظهور امام زمان یک تاریخ معیّنى ندارد که مثلاً صد سال دیگر یا پنجاه سال دیگر [باشد] تا ما بگوییم که ما از این پنجاه سال، یک ‌‌سال و دو سال و سه سالش را گذراندیم، ۴۶ یا ۴۷ سال دیگر باقى مانده؛ از لحاظ مکان هم [این طور] نیست که ما بگوییم ما از اینجا حرکت میکنیم به طرف مثلاً شرق یا غرب عالم، یا شمال یا جنوب عالم، تا ببینیم که ولىّ‌‌عصر کجا است و به او برسیم؛ نه، نزدیک شدن ما به امام زمان، یک نزدیک شدن معنوى است؛ یعنى شما در هر زمانى، تا پنج سال دیگر، تا ده سال دیگر، تا صد سال دیگر که بتوانید کیفیّت و کمّیّت جامعه‌‌ى اسلامى را افزایش بدهید، امام زمان (صلوات ‌‌الله ‌‌علیه) ظهور خواهد کرد. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت نیمه شعبان ۱۳۵۹/۰۴/۰۶ عجل‌الله‌فرجه @qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
🔰 نشست #تحلیل_بیانات 🔸موضوع: تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) درباره علامه طباطبائی (ر
🔴 با توجه به برگزاری راهپیمایی سراسری در حمایت از کودکان مظلوم فلسطینی در روز شنبه، نشست برگزار نمی‌گردد و زمان برگزاری متعاقباً اعلام خواهد شد.
امتحانهای الهی شبیه امتحان معلم از شاگرد نیست ازجمله مسائلی که باید در آن اندیشید، شناخت امتحان و حتمی بودن آن و جایگاهش در آفرینش است. باید دانست که امتحان الهی، شبیه امتحان معلّم از شاگرد نیست که بخواهد بداند او خوب درس خوانده یا نه، بلکه امتحانِ خداوند از قبیل ورزش دادن یک مربّی برای ورزیدگی ورزشکار است. اگر یک مربّی بخواهد برای کوهنوردی، ورزشکارانی تربیت کند، باید برای صعود به قلّه، مدّت زیادی آنان را در منگنه‌ی آزمایش سخت و تمرین قرار دهد. در این مدّت، شناسایی قابلیّت، امری قهری است، ولی مقصود و منظور شناسایی نیست، بلکه مربّی میخواهد آمادگی و توانایی صعود به قلّه و ورزیدگی در ورزشکار پدید آید. 📖 کتاب تفسیر سوره‌ی برائت، ص ۸۱ پیوند خرید https://eitaa.com/qom_khamenei_ir/1904 @qom_khamenei_ir
🔰 نشست 🔸موضوع: سیره حضرت زینب (سلا‌م‌الله‌علیها) به مثابه الگوی جهاد تبیین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) 🔸استاد: حجت الاسلام والمسلمین سید میرهاشم حسینی 🗓 زمان: یکشنبه ۲۸‌آبان ۱۴۰۲ ساعت:۱۸:۰۰ 📍مکان: قم، دانشگاه قم، تالاراندیشه 🔴 ویژه خواهران @qom_khamenei_ir
40.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تبعات اخروی ریاست بیانات در زمینه لزوم پرهیز انسان از تلاش برای دستیابی به «ریاست» مگر در مواقع تکلیف و در ادامه، خاطره‌ای از علت پذیرفتن نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۶۴. بیانات در ابتدای درس خارج فقه درباره تبعات اخروی ریاست ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ https://eitaa.com/qom_khamenei_ir/1906 @qom_khamenei_ir
در حال برگزاری
🔰 نشست 🔸موضوع: تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی درباره علامه طباطبایی رحمة‌الله‌علیه 🔸استاد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیدی 🗓 زمان: دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت:۱۵:۰۰ 📍مکان: قم خیابان شهدا، کوچه ممتاز (۲۴), پلاک ۹۱ پژوهشگاه فقه نظام @qom_khamenei_ir
«اگر کربلا نبود، در حالت عادی کسی عظمت شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها را نمی توانست تشخیص دهد.» حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی، در نشست سیره حضرت زینب به مثابه الگوی جهاد تبیین، از دیدگاه رهبر انقلاب، که به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)، برگزار شد، به بیان دلایل عظمت شخصیتی ایشان پرداخت. ایشان با بیان این که یکی از راه های شناخت عظمت شخصیتی این بانو، توجه به خطبه های تبیینی ایشان است، افزود: دشمن تمام تلاشش را کرده بود، تمام نیروهایش را به میدان آورده بود، تمام مکر و نیرنگش را نیز به کار برده بود، اما حضرت زینب(سلام الله علیها) مقاومت کردند و با ایستادگی خودشان تمام این نقشه ها را بر ملا کردند. لذا خطاب به لشکر یزید می فرمایند «شما تمام کید و نیرنگتان را به کار ببرید، و تمام تلاشتان را بکنید!» یعنی این صبر و تلاش دشمن باعث عقب کشیدن ایشان نیست بلکه استوارتر ادامه می دهند. این استاد سطح عالی حوزه علمیه، جهادِ تبیین را از عوامل عظمت شخصیتی حضرت زینب (سلام الله علیها) دانسته و افزود: حضرت زینب سلام الله علیها در خطبه ای خطاب به یزیدیان می فرماید دسیسه لشکر یزیدیان این است که ذکر اهل بیت (علیهم السلام) از بین برود، اثری از وحی نماند و کسی اصلا از این امور دفاع نکند و هر کس هم خواست از حق دفاع کند خجالت بکشد. این جوی است که یزیدیان می خواهند در جامعه حاکم شود. این حماسه بزرگ زینب کبری و حضرت سجاد(سلام الله علیهما) است که ایستادگی کرده و حقیقت حرکت باطل را نمایان ساختند. حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی افزودند: تمام هم و غم یزیدیان این بود که ذکر اهل بیت(علیهم السلام) نباشد، تمام هم و غم آنها این بود که اثری از وحی نباشد،حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند: قسم جلاله می خورم که نمی توانید این وحی را خاموش کنید. حال چرا تلاش دشمن محقق نمی شود؟ چون زینب کبری(سلام الله علیها) با جهادِ تبیین، پایه ریزی ای کردند که باعث می شود حرکت در مسیر حق متوقف نشود. اهتمام و جدیت در انجام وظیفه از دیگر ویژگی های مهمِ حضرت زینب(سلام الله علیها) است که حجت الاسلام میرهاشم به آن اشاره کرده و شهید آرمان علی وردی را از نمونه های امروزی این ایستادگی معرفی کردند: کار برای خدا ماندگار می شود. آن لحظه ای که آرمان را می زدند هیچ کس گمان نمی کرد که این آرمان کیست و چه روحیاتی دارد؟ آرمان اگر زلزله بود، به کمک رفته بود، اگر سیل بود به کمک رفته بود. شهید آرمان کار را جدی برای خدا انجام می داد. این جدیت و اخلاص را آرمان عزیز از زینب کبری (سلام الله علیها) آموخته بود. استاد میرهاشم حسینی، با اشاره به ضرورت اقدام سریع در بزنگاه، عامل موفقیتِ حضرت زینب(سلام الله علیها) را حضور به موقع ایشان دانسته و در این باره افزودند: اگر کسی انقدر داد و بیداد کند که به او بگویند شلوغچی، دیگر در بزنگاه نمی تواند تاثیر گذار باشد. جهادِ تبیین و روایتِ حقّ حضرت زینب(سلام الله علیها) در بزنگاه بود و موثر واقع شد و الا قبل از ضرورتِ تبیین، ایشان به این عنوان در جامعه شناخته نمی شدند. لذا باید توجه داشته باشیم که بزرگترین کار بانوان نیروسازی در خانواده است که اصلی ترین کار بانوان است و نباید سایر امور باعث غفلت از آن شود. در پایان این نشست ایشان به برخی از سوالات در موضوع وظایف بانوان در جهادِ تبیین و امیدآفرینی را پاسخ دادند. گفتنی است این مراسم، در شامگاه میلاد حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) مصادف با بیست و هشتم آبان ۱۴۰۲، در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد. @qom_khamenei_ir
🔰هرچه محبوبیت بیشتر باشد، تکلیف بیشتر است 🔸 چهره‌ی ورزشی برای خیلی از جوانها الگو میشود. رفتار شما، حرکات شما، گفتار شما، نوع زندگی شما جوانهای عزیز و نوجوان‌های عزیز که چهره‌ی ورزشی هستید، غالباً برای بسیاری از جوانها الگو میشود؛ خب، این مسئولیّتِ شما را سنگین میکند. 🔸وقتی شما الگو هستید، میتوانید یک بخشی از جوانهای کشور را به راه راست هدایت کنید، خوشبخت کنید، سعادتمند کنید؛ خدای نکرده عکسش هم ممکن است. بنابراین، رفتارتان خیلی مهم است. 🔸یک سخن یک ورزشکار، یک رفتار یک ورزشکار ــ چه در میدان ورزش، چه در بیرون از میدان ورزش ــ میتواند تأثیر سازنده‌ای در جوانها داشته باشد؛ این مسئولیّتِ شما را سنگین میکند. خدای متعال به قدر محبوبیّت شما برای شما تکلیف دارد. 🔸هرچه محبوبیّتتان، توانایی‌تان، مطرح بودنتان بالاتر برود، تکالیفی هم به همان مناسبت بر دوش شما از ناحیه‌ی پروردگار می‌آید؛ به این توجّه کنید؛ هم خانمها، هم آقایان، جوانان و نوجوانان. شهرت و مورد توجّه قرار گرفتن، انسان را در معرض برخی لغزشها قرار میدهد که باید به این کاملاً توجّه کنید. بیانات در دیدار قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ @qom_khamenei_ir
13590406_43146_64k - Segment1(00_21_23.500-00_22_21.200).mp3
928K
هرچه تعداد مسلمانان مخلص و مؤمن بیشتر شود، به زمان ظهور نزدیکتر میشویم اگر بتوانید در درون جامعه‌‌ى خودتان ــ همان جامعه‌‌ى انقلابى ــ تقوا و فضیلت و اخلاق و دین‌‌دارى و زهد و نزدیکى معنوى به خدا را در خود و دیگران تأمین کنید، پایه و قاعده‌‌ى ظهور ولىّ‌‌عصر (صلوات‌‌ الله ‌‌و سلامه ‌‌علیه) را مستحکم‌‌تر کرده‌‌اید. هر چه بتوانید از لحاظ کمّیّت و مقدار، تعداد مسلمانان مؤمن و مخلص را افزایش بدهید، باز به امام زمان و زمان ظهور ولىّ‌‌عصر نزدیک‌‌تر شده‌‌اید. پس ما میتوانیم قدم‌‌به‌‌قدم جامعه‌‌ى خود و زمان و تاریخ خود را به تاریخ ظهور ولىّ‌‌عصر (صلوات‌‌ الله ‌‌و سلامه ‌‌علیه) نزدیک کنیم. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت نیمه شعبان ۱۳۵۹/۰۴/۰۶ عجل‌الله‌فرجه @qom_khamenei_ir
35.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسیج یک فرهنگ است 🔸بسیج یک فرهنگ است، بسیج یک گفتمان است، بسیج یک تفکّر است. این تفکّر چیست؟ این فرهنگ چیست؟ این فرهنگ عبارت است از خدمت بی‌تظاهر و بی‌توقّع به اجتماع و به کشور. 🔸بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان گمنام است ــ همین طور که در فرمایش امام هم به همین معنا اشاره شده ــ فرهنگ مجاهدان بی‌توقّع است؛ خطرپذیری است، نترسیدن است؛ خدمتگزاری است برای همه و برای کشور؛ از خود برای دیگران مایه گذاشتن است؛ حتّی مظلوم شدن برای اینکه مظلوم را رهایی ببخشد. 🔸به خودشان ناامیدی راه نمیدهند؛ این یکی از بخشهای مهمّ فرهنگ بسیجی است. ناامیدی برای بسیجی معنا ندارد. بیانات در دیدار بسیجیان ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ @qom_khamenei_ir
امتحان الهی برای ورزیده شدن است امتحان الهی یعنی: «تحمّل سختی برای رسیدن به هدف». اگر بخواهید از جایی به جایی دیگر برسید، باید راه را طی کنید و همین طیّ مسیر و تحمّل مشکلات آن، امتحان است که با تحمّل آن به مقصد میرسید. همچنان که رسیدن به آن قلّه‌های بزرگ و راه دشوار، نیازمند این تجربه‌ها و آزمونها است، رسیدن به قلّه‌ی کمال انسانیّت نیز، که هدف و غایت دین است، به گذراندن این امتحانها بستگی دارد. بدون امتحان، قابلیّت رسیدن به قلّه ی دین پدید نمی‌آید. امتحان برای این نیست که تو خودت را بشناسی یا خدا ما را بشناسد، بلکه برای این است که ورزیده شوی. ملّا شدن انسان به تحصیل مستمر، و تلاش جدّی علمی نیاز دارد. این تلاش علمی، امتحان است. مسئله این نیست که اگر درس نخواندی، بعد بفهمی که ملّا نشده ای. فهمیدن، نتیجه ای قهری است که در ضمنِ امتحان به دست می‌آید. مسئله این است که اگر زحمت نکشیدی، به قلّه واصل نمیشوی. 📖 کتاب تفسیر سوره‌ی برائت، ص ۸۱ پیوند خرید @qom_khamenei_ir
13980314_29162_64k - Segment1(00_14_29.001-00_17_26.416).mp3
2.85M
خب، یک خصوصیّت از خصوصیّات امام هست که بنده امروز درباره‌ی آن بیشتر میخواهم صحبت کنم و آن، خصوصیّت «مقاومت» است؛ مقاومت، ایستادگی. آن چیزی که امام را در هیئت یک مکتب، یک اندیشه، یک تفکّر، یک راه، مطرح کرد برای زمان خود و در تاریخ، بیشتر این خصوصیّت بود؛ خصوصیّت ایستادگی، مقاومت، عدم تسلیم در مقابل مشکلات و موانع. در برابر طاغوتها امام مقاومت خودش را به رخ همه‌ی دنیا کشید؛ چه طاغوت داخل در دوران مبارزات که خیلی‌ها خسته‌ شدند، خیلی‌ها مشرف به ناامیدی شدند امّا امام محکم ایستاد، امام بدون ذرّه‌ای عقب‌نشینی در راه مبارزه ایستاد؛ که این مال دوران قبل از پیروزی انقلاب بود. و بعد از پیروزی انقلاب هم فشارها از نوع دیگر و به صورت همه‌جانبه‌تر در مقابل امام ظاهر شد، [امّا] امام باز هم اصل مقاومت را، ایستادگی را از دست ننهاد، مقاومت کرد. بنده وقتی به این خصوصیّت امام نگاه میکنم و به آیات قرآن مراجعه میکنم، میبینم امام حقیقتاً بسیاری از آیات قرآن را با همین ایستادگی خود و مقاومت خود معنا کرد. @qom_khamenei_ir
26.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرح حدیثی درباره آخرین گفتگوهای پیامبر اکرم(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س) میگوید وقتی جناب فاطمه (سلام‌الله علیها) وارد بر منزل پیغمبر میشد، حضرت ترحیب میکردند، [یعنی] خوشامد میگفتند. پیغمبر دست مبارک فاطمه‌ی زهرا را میبوسید. او را در جای خودش می‌نشاند. احترامی که پیغمبر برای این دختر، این بانوی بزرگِ همه‌ی دورانهای بشر قائل بوده، در این حد است. [حضرت] فاطمه در [دوران] مریضی پیغمبر، در بیماریِ آخرِ پیغمبر، بر او وارد شد. با پیغمبر درگوشی صحبت کردند. فاطمه (سلام‌الله علیها) گریه کرد. دوباره درگوشی با هم صحبت کردند، فاطمه (سلام‌الله علیها) لبخند زد و خندید. رفتم خدمتش سؤال کردم که قضیّه چه بود. فرمود نمیگویم به تو؛ اگر بگویم، افشاکننده هستم -به تعبیر رایج عوامانه‌ی ما، دهن‌لق مثلاً- حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) علّت این قضیّه را به من نگفت. بعد از رحلت پیغمبر هم باز دوباره سؤال کردم از حضرت. آن وقت دیگر مانع برطرف شده؛ یعنی وقتی پیغمبر از دنیا رفته است، دیگر حالا این حرف [اگر] گفته بشود اشکالی ندارد. فرمود: پیغمبر خبر از مردنِ خودش داد، این موجب گریه‌ی من شد. بعد اطّلاع داد به من که من اوّلین کسی از خانواده‌ی او خواهم بود که به او ملحق خواهم شد، این خوشحال کرد من را و خندیدم. شرح حدیثی درباره آخرین گفتگوهای پیامبر اکرم(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س) ۱۳۹۸/۱۰/۰۹ @qom_khamenei_ir
14020908_43748_16k - Segment1(00_23_14.371-00_24_52.518).mp3
1.58M
تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان اسلام 🔸امام ملاحظه کردید، تعبیر میکند هسته‌های مقاومت جهانی، هسته‌های مقاومت جهانی. این همان بسیج است. بسیج ما نیست. بسیج خودشان است اما همان فرهنگ است. هسته‌های مقاومت جهانی. تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی. این تحقق پیدا کرد. یعنی الان شما نمونه‌هایش را دارید مشاهده میکنید در منطقه‌ِی خودمان. 🔸همان هسته‌های مقاومتی که امام خبرش را داده بود، بشارتش را داده بود، امروز در حال تعیین سرنوشت این منطقه‌اند. دارند سرنوشت این منطقه‌ی ما را هسته‌های مقاومت دارد تعیین میکند. یک نمونه‌اش همین طوفان‌الاقصی است. بیانات در دیدار بسیجیان ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ @qom_khamenei_ir
🔰 نشست 🔸موضوع: تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در دیدار ۸ آذر ۱۴۰۲ با بسیجیان 🔸استاد: حجت الاسلام والمسلمین مطهری 🗓 زمان: شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 📍مکان: قم خیابان بلوار محمد امین (صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله) حوزه علمیه معصومیه، مسجد معصومیه (علیها‌سلام) @qom_khamenei_ir
13590406_43146_64k - Segment1(00_22_25.801-00_23_45.000).mp3
1.27M
آماده کردن مقدمات جامعه مهدوی ما امروز در انقلاب خودمان حرکتها و روشهایى داریم؛ این روشها باید به کدام سمت حرکت کند؟ این نکته بسیار شایان توجّه است. ما یک محصّلى را در نظر میگیریم که این محصّل مثلاً میخواهد در دانش ریاضى استاد بشود. حالا مقدّمات کار او را چگونه باید فراهم کنیم؟ باید جهت تعلیماتى که به او میدهیم، جهت ریاضى باشد. معنى ندارد که یک نفرى را که میخواهیم ریاضى‌‌دان بشود، ما بیاییم مثلاً درس فقه به او یاد بدهیم؛ یا آن‌‌ کسى که میخواهد فقیه بشود، بیاییم درس طبیعى به او بدهیم؛ باید مقدّمات متناسب با نتیجه و غایت باشد. غایت، جامعه‌‌ى آرمانىِ مهدوى است با همان خصوصیّاتى که گفتم؛ پس ما هم باید مقدّمات را همان ‌‌جور فراهم بکنیم. ما باید با ظلم نسازیم و باید علیه ظلم هرگونه ظلمى و از هر کسى حرکت قاطع بکنیم. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت نیمه شعبان ۱۳۵۹/۰۴/۰۶ عجل‌الله‌فرجه @qom_khamenei_ir