✴️ مجلس نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات مجلس را اصلاح کرد
🔸نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) و در ادامه بررسی طرح اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی ماده دو این طرح را تصویب کردند.
🔸براین اساس ماده سه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اصلاح میشود:
ماده ۳. نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی به عهده شورای نگهبان است این نظارت استصوابی است و شامل مراحل اجرایی انتخابات از جمله تایید و رد صلاحیت نامزدها طبق مواد این قانون میشود.
✔️ پایگاه خبری اختبار
حقوق عمومی دانشگاه قم
✴️ مجلس نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات مجلس را اصلاح کرد 🔸نمایندگان مجلس در جلسه علنی امرو
با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این پس عدم التزام عملی داوطلب به اسلام با حکم قطعی دادگاه صالح مبنی بر فساد مالی یا اخلاقی وی به اثبات می رسد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- یکشنبه- ماده ۴ طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند.
بنابر ماده ۴؛ بندهای ۱ تا ۶ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛ ابراز وفاداری به قانون اساسی واصل ولایت فقیه و اعتماد والتزام عملی به اسلام تغییر یافت.
بر اساس تبصره این ماده، عدم اعتقاد داوطلب به اسلام یا اقرار او و عدم التزام عملی داوطلب به اسلام با حکم قطعی دادگاه صالح مبنی بر فساد مالی یا اخلاقی وی به اثبات می رسد.
منابع استعلام وزارت کشور و شورای نگهبان مطابق ماده ۴۸ این قانون شامل وزارت اطلاعات، دادستانی کل، سازمان ثبت احوال کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.
همچنین بر اساس بندهای ۴ و ۵ ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن به شرط داشتن هفت سال سابقه خدمت اجرایی در بخشهای خصوصی یا دولتی یا فعالیت آموزشی یا پژوهش با تایید مراجع ذی ربط و نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه از جمله موادی است که به تصویب نمایندگان رسید.
بر اساس تبصره ماده ۵ سوء شهرت داوطلب صرفا با حکم قطعی دادگاه صالح اثبات میشود.
✴️نمایندگان مجلس با کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی موافقت کردند
🔸بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار داشت که نهایتا پس از اظهار رییس کل بانک مرکزی و اعلام نظر کمیسیون اقتصادی به عنوان موافق تصویب کلیات، مجلس شورای اسلامی با کلیات این لایحه موافقت کرد.
🔸نمایندگان پس از تصویب کلیات وارد بررسی جزییات این لایحه شدند./ باشگاه خبرنگاران
124826.PDF
حجم:
330.1K
مقاله "نقد رویه قضایی: الزام به فرایند استخدام دانشجویان بورسیه"
دکتر جواد حسینزاده
نشریه حقوق اساسی، پاییز و زمستان ۱۳۹۶
@qompubliclaw
حقوق عمومی دانشگاه قم
مقاله "نقد رویه قضایی: الزام به فرایند استخدام دانشجویان بورسیه" دکتر جواد حسینزاده نشریه حقوق اسا
چکیده مقاله "نقد رویه قضایی: الزام به فرآیند استخدام دانشجویان بورسیه"
CSIW_Volume 6_Issue 4_Pages 1-26.pdf
حجم:
993.8K
مقاله "مفهوم برابری در مقابل قانون در مشروطیت ایران و آلمان ۱۸۴۹"
دکتر سیدناصر سلطانی
@qompubliclaw
حقوق عمومی دانشگاه قم
مقاله "مفهوم برابری در مقابل قانون در مشروطیت ایران و آلمان ۱۸۴۹" دکتر سیدناصر سلطانی @qompubliclaw
چکیده مقاله "مفهوم برابری در مقابل قانون در مشروطیت ایران و آلمان ۱۸۴۹"
CSIW_Volume 6_Issue 4_Pages 87-110.pdf
حجم:
1.02M
مقاله "آزادی دینی در فضای مجازی و تاثیر آن بر صلح و امنیت بینالمللی: با نگاهی به آموزههای اسلامی"
دکتر مصطفی فضائلی
آقای احسان شکیبنژاد
آقای موسی کرمی
@qompubliclaw
حقوق عمومی دانشگاه قم
مقاله "آزادی دینی در فضای مجازی و تاثیر آن بر صلح و امنیت بینالمللی: با نگاهی به آموزههای اسلامی"
چکیده مقاله "آزادی دینی در فضای مجازی و تاثیر آن بر صلح و امنیت بینالمللی: با نگاهی به آموزههای اسلامی"
1_324788035.pdf
حجم:
168K
طرح دوفوریتی اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور
http://www.sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=12&id=6490
اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص برنامه زمانی آزمون های ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سال ۹۹
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
🔹سیمای آزادی در اندیشه اسلامی🔹
✍🏼در کلام شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی(ره)
#قسمت_پنجم
محدوديت هاى قانونى كه در نظام اسلامى به وجـود مـی آينـد دو ريشه دارند:
۱_اينكه آزادى يك فرد تا آنجااعمـال شـود كـه بـه آزادى ديگران ضربه نزند.اين قيد در آنارشيسـم وجـود نـدارد، ولـى در آزادى اسلامى وجود دارد.اين قيد حتى در آزادى ليبراليسـتى هـم وجـود دارد.
ليبرالها هم همین را می گويند. آنان می گويند، ما معتقديم كـه آزادى فـرد در يك جامعه ليبرال بايد تا حدى باشد كه به آزادى ديگران لطمـه نزنـد.البته میگويند ولى عمل نمیكنند! عمل كردن بحث ديگرى اسـت؛ ولـى در مقام گفتن و در مقام بينش می گويند.
۲_آزادی هايى كه محيط را فاسـد می كند و زمينه ها را براى رشد فساد در جامعه آماده می كند، ايـن آزادی ها هم در نظام اسلامى گرفته می شود.يعنى به انسانها اجازه داده نمـی شـود كه مطابق ميل و هوا و هوس خودشـان و هـر جـور دلشـان مـی خواهـد زنـدگى كننــد. مـثلاً بياينــد در خيابـان، يــك ترانـه بســيار چنــدش آورفاسدكننده اى را كه انسانها را به سوى ابتذال تحريـك مـی كنـد بخواننـد.بگويند آقا، ما اين ترانه را در خيابان می گذاريم، می خواهيم گوش كنـيم،بزنيم و برقصيم؛ آزادى است! نه؛ اينجا در نظام اجتمـاعى اسـلامى گفتـه می شود كه در اعمال آزادى مشخص خود تا اينجا نمی توانيد پيش برويد.اينجا برايتان مرز معين می كنند.چرا؟براى اينكـه ايـن نـوع آزادى زمينـه اجتماعى را براى آسانتر شدن نفوذ فساد در انسان هاى ديگـر و بـه بيراهـه كشاندن انسانهاى ديگر آماده می سازد، و اسلام و نظـام اسـلامى بايـددرهدايت اجتماعى و در اداره جامعه مواظب اين انحراف باشد
منبع:آزادی،هرج و مرج،زورمداری صص ۹۲،۹۳
@shahiddoctorbeheshti