4_5868346810187121066.mp3
9.35M
🌺 #ترتیل
🌺 #جزء_5
🌺 توسط استاد #شاکرنژاد
#ختم_قران
📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قران تلاوت کنیم
🍀✿🥀@qoran_farrokhi🥀✿🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚نهاد کتابخانههای عمومی کشور برگزار می کند؛
✅ دوازدهمین دوره #جشنواره_کتابخوانی رضوی
📱 علاقمندان جهت شرکت در مسابقه و دریافت فایل پی دی اف کتاب به سامانه مسابقات الکترونیکی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به آدرس samakpl.ir مراجعه نمایند.
➥ @qoran_farrokhi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تاحالا چقدر مضطر حجت بن الحسن شدیم؟!...
#امام_زمان
➥ @qoran_farrokhi
6.mp3
4.31M
💠شرح دعای روز ششم ماه رمضان
🔸با صدای دلنشین مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی
#ماه_رمضان
#دعای_روز_ششم
Joze06.mp3
4.23M
📖 ترتیل سریع جزء ششم قرآن کریم
🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی
#ترتیل_سریع
#ترتیل_جزء_ششم
💢 حجم: ۴ مگابایت
⏰ زمان: ۳۳:۰۶
نکات کلیدی جزء ششم
مشکل کسانی که شعائر دینی را به تمسخر می گیرند بی عقلی آنهاست
وَ إِذَا نَادَیْتُمْ إِلىَ الصَّلَوةِ اتخََّذُوهَا هُزُوًا وَ لَعِبًا ذَالِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ(58- مائده)
منظور از «نادیتم؛ ندا می کنید» اذانى است كه در اسلام قبل از هر نماز واجب یومیه تشریع شده است.آیه می فرماید: هنگامى كه شما مسلمانان را به سوى نماز دعوت مىكنید، آن را به باد استهزاء و بازى مىگیرند. سپس علت عمل آنها را چنین بیان مىكند: این به دلیل آن است كه آنها جمعیت نادانى مىباشند و از درك حقایق بدورند؛ زیرا نمىتوانند به این اعمال دینى و عبادتهایى كه عبادت حقیقى اند به دیده تحقیق بنگرند و فواید آن را كه همانا نزدیكى به خداى تعالى و تحصیل سعادت دنیا و آخرت است درك كنند
🍀✿🥀@qoran_farrokhi🥀✿🍀
4_293413254921716315.mp3
7.33M
#ترتیل #جزء_ششم
🍃توسط #استاد_منشاوی
💐وبه نیت:
ظهور وسلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) طول عمر مقام معظم رهبری
🍀✿🥀@qoran_farrokhi🥀✿🍀
www.sibtayn.com - www.sibtayn.com.mp3
14.96M
ترتیل جزء ششم قرآن
با صدای استاد عبدالباسط
🍀✿🥀@qoran_farrokhi🥀✿🍀
@zekrroozane ذڪـر روزانہ - ترتیل جزء6(استاد_مشاری_العفاسی).mp3
10.19M
#ترتیل
#جزء_ششم
🍃توسط #استاد_مشاری_العفاسی
💐وبه نیت:
ظهور وسلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) طول عمر مقام معظم رهبری شفای بیماران اسلام وشادی ارواح طيبه شهداء ودر گذشتگان مؤمنین و مؤمنات
🍀✿🥀@qoran_farrokhi🥀✿🍀
✅ راهکارهای زندگی موفق
در جزء ششم قرآن کریم
1⃣ از بدیها بگذرید خدا هم از شنا میگذرد. (نساء/۱۴۸)
2⃣ در دین غلو و زیاده روی نکنید.(نساء/۱۷۱)
3⃣ در کارهای نیک بر یکدیور سبقت بگیرید. (مائده/۴۸)
و...
┄┅═✧❁🌷❁✧═┅┄
➥ @qoran_farrokhi
🌹نماز شب هفتم ماه #رمضان
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:
🔷هرکس در شب هفتم ماه رمضان 4 رکعت نماز بخواند
در هر رکعت یک حمد و سیزده مرتبه سوره قدر
♦️ خداوند در جنت عدن قصری از طلا برای او بنا می کند، و تا رمضان سال آینده در امان الهی خواهد بود.
📗(بحارالأنوار، ج97، ص382 به نقل از اربعین شهید)
〰❁🍃❁🌼❁🍃❁〰
هدایت شده از الصَّــالِحُــونَ 🇵🇸
🔴 تدبیر امام باقر (علیهالسلام) برای شکستن واحد پول خارجی!!
روزی خدمت آیت الله حائری شیرازی (ره) رسیدم، ایشان ناراحت بودند که چرا نظام اقتصادی ما بسته به دلار است؟
و چرا اقتصاددانان ما فهم مشترکی از استقلال اقتصادی ندارند؟
سپس این حدیث را توجه دادند:
🔺در سده ى اول هجرى زدن سکه در انحصار رومیان بود و مسیحیان مصر نیز که سکه میزدند به روش رومیان و بنا بر اعتقاد مسیحیت نشان «اب و ابن و روح القدس» را بر آن میزدند.
عبدالملک خلیفهٔ اموى سکهای از این گونه را دید و در نشان آن دقیق شد و فرمان داد آن را براى او به عربى ترجمه کنند و چون معناى آن را دریافت خشمگین شد که چرا باید در سرزمین مسلمين سکهها چنین نشانى داشته باشد؟ بىدرنگ به فرماندار مصر نوشت که از آن پس بر سکهها شعار توحید - شهد الله انه لا اله الا هو - بنویسند و نیز به فرمانداران سایر ایالات اسلامى نیز فرمان داد سکههایی که نشان مشرکانهى مسیحیت را دارد از بین برده و از سکههاى جدید استفاده کنند.
🔺سکههاى جدید با نشان توحید اسلامى رواج یافت و به شهرهاى روم نیز رسید و خبر به قیصر بردند و او در نامهاى به عبدالملک نوشت: صنعت سکه همواره با نشان رومى بوده و اگر کار تو در منع آن درست باشد، پس خلفاى گذشتهى اسلام خطاکار بودهاند و اگر آنان به راه درست رفته اند پس تو در خطا هستى؛ من همراه این نامه براى تو هدیهاى لایق فرستاده و دوست دارم که سکههای نشاندار را به حال سابق واگذارى و پاسخ مثبت تو موجب سپاسگزارى ما خواهد بود. عبدالملک هدیه را نپذیرفت و به قاصد قیصر گفت: این نامه پاسخى ندارد.
🔺قیصر دیگر بار هدیهاى دوچندان براى او گسیل داشت و نوشت: گمان میکنم چون هدیه را ناچیز دانستى نپذیرفتى، اینک دو برابر فرستادم و مایلم هدیه را همراه با خواستهى قبلى من بپذیرى. عبدالملک باز هدیه را رد کرد و نامه را نیز بىجواب گذاشت.
🔺قیصر این بار به عبدالملک نوشت: دو بار هدیهى مرا رد کردى و خواستهی مرا بر نیاوردى، براى سوم بار هدیه را دو چندان سابق فرستادم و سوگند به مسیح اگر سکههای نشاندار را به حال پیش برنگردانى فرمان میدهم تا زر و سیم را با دشنام به پیامبر اسلام سکه بزنند و تو میدانى که ضرب سکه ویژهى ما رومیان است، پس همان بهتر که هدیه را بپذیرى و خواستهى ما را برآورى تا روابط دوستانهمان چون گذشته پابرجا بماند.
🔺عبدالملک در پاسخ بیچاره ماند... و با مسلمانان به مشورت نشست ولى هیچکس نتوانست چارهاى بیندیشد، یکى از حاضران گفت: باید از «باقر» اهلبیت چارهى این مشکل را بجویى.
🔺عبدالملک به فرماندار مدینه نوشت «امام باقر» (علیهالسلام) را با احترام به شام بفرستد و خود فرستادهى قیصر را در شام نگه داشت تا امام علیهالسلام به شام آمده و داستان را به عرض او رسانیدند.
🔺حضرت فرمود: تهدید قیصر در مورد پیامبر (ص) عملى نخواهد شد و خداوند این کار را بر او ممکن نخواهد ساخت و راه چاره نیز آسان است، هم اکنون صنعتگران را گرد آور تا به ضرب سکه بپردازند و بر یک رو سورهى توحید و بر روى دیگر نام پیامبر (ص) را نقش کنند و بدین ترتیب از مسکوکات رومى بىنیاز میشویم. و توضیحاتى نیز در مورد وزن سکهها فرمود تا وزن هر ده درهم از سه نوع سکه هفت مثقال باشد و نیز فرمود نام شهرى که در آن سکه میزنند و تاریخ سال ضرب را هم بر سکهها درج کنند.
🔺 امام (علیهالسلام) فرمود: سه نوع سکه ضرب شود، نوع اول هر درهم یک مثقال و ده درهم آن ۱۰ مثقال، و نوع دوم هر ده درهم ۶ مثقال و نوع سوم هر ده درهم ۵ مثقال باشد. بدین ترتیب هر سى درهم از سه نوع ۲۱ مثقال میشد و این برابر با سکههاى رومى بود و مسلمانان موظف بودند سى درهم رومى که ۲۱ مثقال بود بیاورند و سى درهم جدید بگیرند.
🔺 عبدالملک دستور امام را عملى ساخت و به همهى شهرهاى اسلامى نوشت که معاملات باید با سکههاى جدید انجام شود و هر کس از سابق سکهاى دارد تحویل دهد و سکهى اسلامى دریافت کند، آنگاه فرستاده ى قیصر را از آنچه انجام شده بود آگاه ساخت و بازگرداند.
🔺قیصر را از ماجرا خبر دادند و درباریان از او خواستند تا تهدید خود را عملى سازد، قیصر گفت: من خواستم عبدالملک را به خشم آورم و اینک این کار بیهوده است چون در بلاد اسلام دیگر با پول رومى معامله نمیکنند.
📚«المحاسن و المساوى بیهقى»، ج ۲، ص ۲۳۲- ۲۳۶، چاپ مصر- «حیوه الحیوان دمیرى» چاپ سنگى، ص ۲۴، با اختصار و نقل به معنى.
#مرتضی_آقاتهرانی
#واحد_پول
#پول_خارجی
#روایت
@Jahadetabyin_ir