eitaa logo
قرآن کتاب هدایت
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
4.3هزار ویدیو
8 فایل
وَ قَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا پيامبر(از روی شکایت)میگويد: پروردگارا!قوم من اين قرآن را رها كردند. #سوره_فرقان_آیه30 #استفاده_و_کپی از مطالب کانال مجاز است ارتباط با ادمین کانال👈 @qoranketabehedayt14
مشاهده در ایتا
دانلود
قرآن کتاب هدایت
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 روزمان را با #قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۹۸ قرآن کریم شامل آیات ۳۴ تا ۴۵ سوره مبارک
12.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 روزمان را با آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۹۹ قرآن کریم شامل آیات ۴۶ تا ۵۳ سوره مبارکه کهف 🍃🌹🍃 🌺 امام علی (ع) می‌فرمایند: «اَلا لا خَیرَ فی قِراءَةٍ لَیسَ فیها تَدَبُّرٌ» آگاه باشید در قرآن خواندنی که تدبر در آن نباشد، خیری نیست. (اصول کافی ۱/۳۶) 🎙استاد: پرهیزگار ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
🎙سؤال گاهی افکاری شیطانی به ذهن ما خطور می کند که به آن فکر می کنیم و گاه به فکر کردن در آن موضوع فقط در حد فکر ادامه می دهیم . حال آیا در این شرایط گناهی برای ما نوشته می شود؟ 🔉پاسخ با فکر در گناه، گناه نوشته نمی شود؛ لکن ادامه دادنش از نظر روحی مطلوب نیست. کدورت و تاریکی قلبی می آورد و خدای نکرده از آن استفاده ی بد کرده و راه¬های ورود در گناه را در مسیر انسان می گذارد و آن را جلوه می دهد تا آن را مرتکب شود. البته اگر خطورات نسبت به خداوند و خلاف واقع باشد و به فکر و اعتقاد مبدل شود، گناه است. هم چنین به مؤمنین که بدون دلیل شرعی اعتقاد بد به آن ها داشته باشد حرام است. برگرفته از کتاب ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
امام باقر _علیه السلام_: خُذُوا الکلِمَةَ الطَّیبَةَ مِمَّن قالَها و إن لَم یعمَل بِها» سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،اگرچه او خود،بدان عمل نکند. 🔹🔸🔹 ⭕️ عادت بدی داریم هروقت حرفی میشنویم، حتی اگر حق باشد فورا جبهه میگیریم ذره بین دست میگیریم و گوینده را بررسی میکنیم... دنبال نقصی میگردیم که بگوییم دیدی خودت به این حرف عمل نمیکنی؟! 👈 ما همیشه انگشت اشاره مان را سمت دیگران میگیریم در حالی که دین میگوید همیشه در مرحله اول به دنبال تکلیف خودت باش و به وظیفه خودت عمل کن! 🔺 آن گاه که گوینده هستی، نهیب میزند: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ ﺍﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ! ﭼﺮﺍ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻴﺪ؟» (صف/٢) 🔺و زمانی که شنونده هستی، توصیه میفرماید: سخن حق را از هر گوینده ای بپذیر و به کار ببند گرچه او خودش در عمل به آن ناکام بوده باشد. ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
💠 تقرّب الهی 🔸 انسان كامل كمالش در پرتو تقرّب به كمال محض یعنی خدای سبحان است و هیچ چیزی بیرون از پیوند با خدا مایه انسان نیست و هر چیزی غیر از پیوند با خدا كمال خود را از دریافت می ‌كند؛ این دو مطلب را آغاز سوره «بلد» به ما تفهیم می‌كند. بیان مطلب آن است كه در آغاز این سوره آمده است ﴿لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ ٭ وَ أَنْتَ حِلُّ بِهذَا الْبَلَدِ﴾،[1] اگر این كلمه «لا» زائد باشد یعنی سوگند به حرم به مكه و اگر زائد نباشد یعنی نیازی به سوگند به حرم و مكه نیست. مكه حرم خداست كه خانه خدا را در بر دارد، ولی این بخش از سوره می ‌گوید من اگر به حرم سوگند یاد می ‌كنم و اگر برای مكه حرمتی قائلم به پاس احترام تو است كه در مكه به سر می ‌بری. 🔸 وجود مبارك نبی اكرم (علیه آلاف التحیة و الكرم) در سایه و «قرب إلی الله» كامل شد. او كمالش را از حجاز نگرفت، كمالش را از پیوند به غیر خدا دریافت نكرد، بلكه كمالش را از ناحیه تقرّب به حق دریافت كرد كه عمر نبی اكرم در راه عبادت گذشت و این تقرّب به خدا پیامبر را كامل كرد، مطلب اول؛ مكه به پاس احترام به پیامبر مورد عنایت حق شد، مطلب دوم؛ یعنی چون تو در مكه به سر می ‌بری من به آن سرزمین می ‌نهم و به او سوگند یاد می ‌كنم، چه اینكه در زمانی كه نبی اكرم در آن زمان به سر می ‌برد آن زمان حرمت پیدا می ‌كند. 🔸 همان ‌طور كه زمین شامل انسان كامل حرمت دارد، زمان شامل هم محترم است؛ یعنی روزگاری كه پیامبر در آن سر می ‌برد، آن روزگار گرامی می‌ شود و مورد سوگند خداست كه فرمود: ﴿وَالعَصْرِ ٭ إِنَّ الإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ﴾؛[2] سوگند به عصر! این عصر در مقابل ظهر نیست، این عصر عصر وحی است؛ این وحی گاهی به صورت و رسالت ظهور می ‌كند و گاهی به صورت تجلّی می ‌كند كه عهده‌ دار اجرای همان وحی تشریعی است كه پیامبر آن را دریافت كرد. اگر گفته می‌ شود منظور از این عصر یا عصر ظهور ولی عصر (ارواحنا فداه) است یا عصر ظهور نبی اكرم (علیه آلاف التحیة) بازگشتش به یك مطلب است؛ یعنی سوگند به آن زمانی كه وحی در آن زمان حضور و ظهور دارد و آن عصاره عالم است و همان مایه عصاری و فشار و كار و و است. [1]. سوره بلد، آیات 1 و2. [2]. سوره اخلاص، آیات 1 و2. ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
: 🍂 دشمن را عصبانی کنید. 🍂 🔶.... ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ لاَ يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلاَ نَصَبٌ وَلاَ مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَطَؤُونَ مَوْطِئاً يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلاَ يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّيْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ (توبه/١٢٠) ⚡️ترجمه : زيرا هيچ گونه تشنگى، رنج و گرسنگى در راه خدا به آنان نمى رسد و هيچ گامى در جايى كه كافران را به خشم آورد برنمى دارند وهيچ چيزى از دشمن به آنان نمى رسد، مگر آنكه براى آنان به پاداش اينها عمل صالح نوشته مى شود. قطعاً خداوند پاداش نيكوكاران را تباه نمى كند. 🔴 میدونید روز قيامت فقط اونایی که ايمان و عمل صالح دارن، نجات پیدا می کنند؟ 🍁 هر کاری که دشمن را عصبانی کند، یک عمل صالح است. 💥شرکت مردم در انتخابات، قطعا دشمن را خشمگین می کنه. ✅ پس هم خودتون شرکت کنید و هم دیگران را به انجام چنین عمل صالحی تشویق کنید. ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
از اشک مسیر گونه ها فرسوده ست انـگـار دعـاهـای هـمــه‌‌‍‌ بـیـهـوده ست یکـبـار تـو را نـدیـده ایـم از بـس کـه در شـهــر تمـام چشـم هـا آلـوده ست 💔 🌷 ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
YEKNET_IR_monajat_vafat_hazrat_zeinab_99_12_08_narimani.mp3
8.63M
با (عج) 🍃در دلم با تو اتصالی نیست 🍃آرزو با تب وصالی نیست 🎙 👌بسیار دلنشین 💔 🌷 ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
إِنَّ سَعْيَكُمْ لَشَتَّىٰ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺗﻠﺎﺷﺘﺎﻥ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﻭ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ (لیل/٤) 🔹🔸🔹 🔶استاد علی صفایی حائری: 👈 راستى كه راحتى و عذاب و رحمت و رنج،مربوط‌ به نعمت‌ها نيست، مربوط‌ به موقعيت‌ها و امكانات نيست، مربوط‌ به وسعت صدر و زاويه‌ى ديد و احاطه‌ى بر راه است. 🌸 در سوره‌ى و الليل مى‌فرمايد: «إِنَّ‌ سَعْيَكُمْ‌ لَشَتّى، فَأَمّا مَنْ‌ أَعْطى‌ وَ اتَّقى‌، وَ صَدَّقَ‌ بِالْحُسْنى‌، فَسَنُيَسِّرُهُ‌ لِلْيُسْرى‌، وَ أَمّا مَنْ‌ بَخِلَ‌ وَ اسْتَغْنى‌، وَ كَذَّبَ‌ بِالْحُسْنى‌، فَسَنُيَسِّرُهُ‌ لِلْعُسْرى‌، وَ ما يُغْنِي عَنْهُ‌ مالُهُ‌ إِذا تَرَدّى»؛ 🔰 اين سعى شماست كه گوناگون است پس كسى كه بخشش و تقوا و اعتقاد به پاداش بهتر و ده برابر را دارد،ما او را به راحتى براى راحتى آماده مى‌كنيم و كسى كه بخل و استكبار و تكذيب به پاداش بهتر را دارد ما او را به راحتى براى سختى‌ها آماده مى‌كنيم؛ پس راحتى و رنج،عسرى‌ و يسرى‌ در رابطه با امكانات و موقعيت‌ها نيست،كه در رابطه با سعى و برخورد ماست. ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
••⚠️🚫 اگر درگیر گناه هستی🚫 حتی اگر تا خرخره گیرش افتادی💣 حتی اگر حس میکنی راه برگشتی نیست❌ حتی اگر امیدی برات نمونده 😓 یه لحظه ⏳ فقط یه لحظه... سرتو بالا بگیر 😇 داره نگات میکنه....تو فراموشش کردی ولی اون داره نگات میکنه 🍃 آغوشش و باز کرده تا برگردی 💫 الکی اسمش ارحم الراحمین نیست...🌈 تو فقط تصمیم به توبه بگیر ...🎋 اون وقت طعم شیرین رهایی قسمتت میشه و دیگه این لذت های زود گذر واست هیچ میشن ☺️ ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
📌احضار ارواح به چه معناست؟ آیا ممکن است واقع شود؟ 🖊پاسخ 1️⃣روح انسان پس از قطع ارتباط با بدن مادی خود، در عالم برزخ به حیات خود ادامه می دهد. 2️⃣قرآن کریم، شهیدان را افرادی زنده پس از مرگ می داند (بقره، 154)؛ در عین حال، حیات برزخی، مختص به شهیدان نیست و همۀ انسان ها دارای حیات برزخی هستند. (مومنون، 99ـ100) 3️⃣احضار ارواحی که در عالم برزخ هستند، اگر به این معنا باشد که روح در جایی حاضر شود و قابل دیدن باشد، محال است؛ چراکه روح، مادی نیست تا در مکان مادی، مستقر شود و قابل دیدن باشد. 4️⃣احضار ارواح به معنای ارتباط گیری با ارواح، امری ممکن است و محال عقلی نیست. در این ارتباط گیری، روح به این دنیا نمی آید، بلکه انسان می تواند روح فرد مورد نظر را در عالم برزخ در هیأت مثالی خود ببیند. (در یادداشت 30 بهمن، درباره جسم مثالی سخن گفتیم.) 5️⃣نظیر این مسئله، همان چیزی است که در روایات گفته شده، امام علی علیه السلام یا دیگر امامان علیهم السلام به بالین فرد محتضر در آستانۀ مرگ می آیند (الکافی، ج1، ص131 و 132). تحلیل این مسئله نیز همین است که چشم فرد محتضر به عالم برزخ باز شده و امام علیه السلام را در آن سرا با قالب مثالی خود می بیند. 🔰بیانات استاد دکتر محمدحسین فاریاب دکترای کلام اسلامی ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
4_5870445649035528636.mp3
7.82M
🖤🍃😌 🍎ٵࢪٵݦـــــۺ ۺب‍ ‍ان‍هٜٜ طبق قࢪاࢪهࢪشب .یه ساعت طلایی 🌟داࢪیم 🍎خلوت شبانہ باقࢪانمون.... 🌱 قاری: امیرحسین ساجدی ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
🔸روزه‌دار روزه‌اش مرتبه‌ای از تنزیه است و او نیز منزه می‌شود زیرا خودش را از خوردن و آشامیدن و از ارتباط با حلال دور می‌کند. از این‌که زبانش را به دروغ و حرام باز کند، دوری می‌کند و در نتیجه انسان با ، نوعی از تنزیه را در وجودش ظاهر می‌کنند. 🔸وقتی زبان انسان این مرتبه از تنزیه را داشت، به تنزیه اعضا و جوارح دیگر نیز سرایت می‌کند، چنان‌که سرنوشت دیگر اعضا در جنبه‌ی مثبت یا منفی، در گرو است و به همین جهت سفارش‌های خاصی نسبت به زبان شده و به واسطه‌ی روزه می‌توان زبان را کنترل کرد. 👌امام سجاد –علیه السلام- فرمود: زبان فرزند آدم هر روز بر اعضای بدنش متوجّه می‌شود و می‌گوید: حال شما چطور است؟ آن‌ها می‌گویند: اگر تو ما را ترک کنی حالمان خوب است و او را سوگند می‌دهند و می‌گویند: همانا ما به وسیله توبه ثواب یا عقاب می‌رسیم . 🔸روزه‌دار اگر با این دیدگاه از لغو زبانش جلوگیری کند، ایمانش قوی‌تر می‌شود، چنان‌که قرآن شریف در وصف مؤمنان می‌فرماید: {وَ الَّذِينَ‏ هُمْ‏ عَنِ‏ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ‏}(1) کسانی که از لغو اعراض می‌کنند. 🔸البته این امساک و ، اعمال دیگر انسان را هم بالا می‌برد همان‌گونه که امام صادق در ادامه‌ی حدیث می‌فرماید: عمل انسان مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد و دعایش است. 🔸کسی که روزه‌ی صحیح و مقبول بگیرد، ارتباط خاص روحی با حق تعالی پیدا می‌کند که شرایط استجابت را در وجود خود محقق می‌کند. 📚برگرفته از کتاب انسان و گستره حقوق بندگی 1:سوره مؤمنون آیه۳ ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @qoranketabehedayt ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯