eitaa logo
از دل قرآن
974 دنبال‌کننده
783 عکس
361 ویدیو
22 فایل
💠دراین #فضای_آلوده مادیات، شایسته است، در دریا بی‌کران معنویت قرآن کریم شنا کرد؛ تااز پلیدی‌های دنیا پاک شد واین جز با #انس_مدام با این کتاب آسمانی ممکن نیست. 🔺امام خامنه‌ای🔺 ارسال محتوا: @velayatmrl کانال مرکزی: @masaajed
مشاهده در ایتا
دانلود
13930417_8938_192k.mp3
4.83M
عامل پیروزی ملت ها؛گوش دادن به ندا قرآن 💢کانالی ویژه؛مطالبی ناب،ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید این طور فکر کرد که علی، قرآن ناطق را از دست داده نه فقط یک همسر حجت الاسلام والمسلمین انصاریان 🔰کانالی ویژه، با مطالبی ناب؛ ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ درسی از حضرت فاطمه سلام‌‌الله‌علیها که این روزها خیلی به کارمون میاد ➕ پاسخ آقا به یک سوال 💠اینجا از دل قرآن لذت ببرید👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
قرآن از آنچه ما به عنوان بیماری وسواس می‌شناسیم، تعبیر به تلکف می کند. 👤استاد امینی خواه 💠ایجادارتباطی قرآنی؛در ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداوند در وصف بهشتیان می فرماید: أُولَٰئِکَ لَهُمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ (کهف، ۳۱) یعنی انسان بهشتی اشراف وجودی بر رودها دارد و رودها در احاطه اوست. الان شما نمی توانید به دریاچه خزر بگویید که من را غرق نکن چون او بر شما احاطه دارد اما در بهشت، شما به آب هستی. «چگونه مهربانی خدا را باور کنیم؟جلسه ۲۲» 💠ایجادارتباطی قرآنی؛در ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز مغفول رحلت مفسر کبیر 🏳مولف کتب متعدد قرآن و عترت 🏳مجتهدمجاهدبصیر، ابوالشهید 🏳آیةالله شیخ محمدهادی معرفت 🏳امررهبری برترویج علوم قرآنی/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️عالم خدمتگزار و قرآن پژوه آیت الله آقای حاج شیخ محمدهادی معرفت رحمه الله علیه را به حوزه علمیه و علما و فضلای قرآنی و مردم قم و به خانواده و فرزندانشان تسلیت میگویم. این روحانی عالی مقام خدمات ارزشمندی در زمینه تحقیقات و تألیفات دینی به ویژه در تفسیر و علوم قرآنی به جامعه علمی کشور عرضه داشته اند و تألیفات ایشان یادگارهایی ماندنی به شمار میآید. ایشان همچنین در عرصه های مجاهدات ملت ایران در دوره های گوناگون حضور داشته اند و فرزندشان در دفاع مقدس به فیض شهادت رسیده است. از خداوند متعال علو درجات این فقید سعید را مسألت میکنم. ۸۵/۱۱/۱ ‼️مسئله قرآن و مرجعیّت قرآن و استفهام از قرآن در مسائل گوناگون فکری و عملی و اجتماعی و سیاسی و حکومتی، خیلی چیز مهمی است. ما واقعاً در این زمینه‌ها واقعاً کم کاری داریم، و همچنین در زمینه تدبّر در قرآن برای کسانی که اهل تدبّرند؛ این نشان میدهد که ما خیلی خودمان را محروم کرده‌ایم از آیات الهی و از رهنمودهای آیات الهی در زمینه‌های گوناگون؛ خود این مرجعیّت قرآن برای این مسئله‌ی مهم، یک موضوع اساسی و حسّاس است. علوم انسانی و اهتمام به آن و توجّه به آن هم یک مسئله است. کار شما پژوهشگران علون قرآنی پیوند زدن این دو امر مهم با یکدیگر است و این به نظر من خیلی مهم است؛ خیلی بجا است که هرچه میشود در این زمینه تلاش صورت بگیرد! ۹۶/۳/۱ @Jahade_tabeini
کلمه «بخوان» ترجمه رسایی از کلمه «اِقْرَأْ» نیست. ما در فارسی اگر کسی آواز هم بخواند می‌گوییم «خواند». ✅هر گفتنی را «قرائت» نمی‌گویند. «قرائت» خواندن یک را می‌گویند. مثلا یک وقت هست که ما حرف کسی را نقل می‌کنیم، این را «قرائت» نمی‌گویند. یا مثلا کسی شعری گفته، ما شعر او را می‌خوانیم، این را هم «قرائت» نمی‌گویند. 💠«قرائت» در جایی است که متنی در کار باشد، یعنی امری که است یا صلاحیت کتابت را دارد در کار باشد. 🔴وقتی که جبرائیل به پیغمبر اکرم گفت: «اِقْرَأْ» (قرائت کن، بخوان!) او اُمّی بود. حال آیا در مقابل پیغمبر اکرم مکتوب و نوشته‌ای نمودار شد؟ نوشته ظاهری مثل همین خطوطی که ما می‌نویسیم، یا یک مثل آنچه در قرآن نام می‌برد: «کتابٌ مَرْقومٌ. یشْهَدُهُ الْمُقَرَّبونَ»؟؟؟؟ به هر حال به نوعی از انواع، «نوشته» بوده. به او گفت: اِقْرَأْ (بخوان!). گفت: ما اَنـَا بِقارِئٍ؛ یعنی من نمی‌توانم بخوانم، من خواندن یاد نگرفته‌ام؛ چون پیغمبر اکرم اُمّی بود، یعنی و درس‌نخوانده بود. 🔵وقتی به او گفتند: «اِقْرَأْ» که در واقع معنایش این است که «یک متن را بخوان!» گفت: ما اَنـَا بِقارِئٍ. خود پیغمبر اکرم ناقل است؛ فرمود: بار دیگر به من گفت: اِقْرَأْ. باز گفتم: ما اَنَا بِقارِئٍ. در بار سوم من را گرفت و فشرد آنچنان فشردنی که نزدیک بود جانم از قالب بیرون بیاید و گفت: اِقْرَأْ. تا گفت اِقْرَأْ، در و باطن خودم احساس کردم در قلبم نوشته شده و . شروع کردم به خواندن. آنوقت از خودم خواندم آنچه را که او می‌خواست من بخوانم : اِقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّک الَّذی خَلَقَ. خَلَقَ الاِْنْسانَ مِنْ عَلَقٍ. اِقْرَأْ وَ رَبُّک الاَْکرَمُ. اَلَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ. عَلَّمَ الاِْنْسانَ ما لَمْیعْلَمْ 📖استاد ، کتاب آشنایی با قرآن، ج۱۴، ص۱۶ 💠ایجادارتباطی قرآنی؛در ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
✳ شعور عادی و شعور عالی! 💠 مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً...از مرد و زن، هر كس كار شایسته انجام دهد در حالی كه مؤمن باشد، مسلماً او را به زندگی پاك و پاكیزه‌ای زنده می‌داریم (نحل، ۹۷) 🔻 توصیه می‌کند که انسان می‌تواند والاتر و قلبی دیگر داشته باشد. انسان، محدود به این حد نیست؛ بلکه شعور دیگری نیز می‌تواند داشته باشد که با از روی به‌دست می‌آید. از تجربه و استدلال و منطق به‌دست می‌آید ولی از طریق ایمان و عمل صالح حاصل می‌شود. 🔸 اگر عمل صالح ناشی از ایمان نباشد، اثر حیاتی و شعور ندارد. چون عملِ با قید ایمان است که انسان به آن متصف می‌شود. همان‌طور که قبلا درباره‌ی گفتیم که علم تا با همراه نباشد انسان را متصف به عالم‌بودن نمی‌کند و صرفا قطع عذر است، عمل نیز تا زمانی که از ایمان سرچشمه نگرفته باشد، نمی‌تواند خاصیت و داشته باشد. 👤 مرحوم آیت الله حائری شیرازی 📖 از کتاب با علی در صحراص ۳۹ 💠ایجادارتباطی قرآنی؛در ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
در حقيقت امام کبير ما با قيام الهي خود جان ها را حيات بخشيد. و در پرتو احياي جان علوم الهي را احيا کرد و خداوند سبحان نيز همواره با امداد غيبي او را تأييد نمود. امام راحل مهجور را مشهور و سنت مستور را سنت مشهور و دين مهجور را دين مأنوس کرد. 👤امام خامنه ای 💠اینجا از دل قرآن لذت ببرید👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
صبر جمیل یعنی چی؟ صبر در این است که بین قوا تعدیل کند نه عاطفه را به هم بزند بشوراند.... 📖 آیت الله جوادی آملی 💠اینجا از دل قرآن لذت ببرید👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
👌حدیثی فوق العاده از سرگذشت قاریان قرآن و قرآن در روز قیامت 🔰«قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : تَعَلَّمُوا اَلْقُرْآنَ فَإِنَّهُ يَأْتِي يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ صَاحِبَهُ فِي صُورَةِ شَابٍّ جَمِيلٍ شَاحِبِ اَللَّوْنِ فَيَقُولُ لَهُ اَلْقُرْآنُ أَنَا اَلَّذِي كُنْتُ أَسْهَرْتُ لَيْلَكَ وَ أَظْمَأْتُ هَوَاجِرَكَ وَ أَجْفَفْتُ رِيقَكَ وَ أَسَلْتُ دَمْعَتَكَ أَئُولُ مَعَكَ حَيْثُمَا أُلْتَ وَ كُلُّ تَاجِرٍ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَتِهِ وَ أَنَا اَلْيَوْمَ لَكَ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ كُلِّ تَاجِرٍ وَ سَيَأْتِيكَ كَرَامَةٌ مِنَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَأَبْشِرْ فَيُؤْتَى بِتَاجٍ فَيُوضَعُ عَلَى رَأْسِهِ وَ يُعْطَى اَلْأَمَانَ بِيَمِينِهِ وَ اَلْخُلْدَ فِي اَلْجِنَانِ بِيَسَارِهِ وَ يُكْسَى حُلَّتَيْنِ ثُمَّ يُقَالُ لَهُ اِقْرَأْ وَ اِرْقَهْ فَكُلَّمَا قَرَأَ آيَةً صَعِدَ دَرَجَةً وَ يُكْسَى أَبَوَاهُ حُلَّتَيْنِ إِنْ كَانَا مُؤْمِنَيْنِ ثُمَّ يُقَالُ لَهُمَا هَذَا لِمَا عَلَّمْتُمَاهُ اَلْقُرْآنَ.» 🔰ترجمه: قرآن را بياموزيد زيرا كه در قرآن در صورت كه رنگ صورتش گشته باشد نزد خوانندۀ خود آيد و به او گويد: منم كه شب تو را به بيدارى به پايان بردم، روزهاى داغ تو را به تشنگى بسر آوردم، و آب دهانت را خشك كردم، و اشكت را روان ساختم، (اكنون) هر كجا بروى من هم با تو باشم، و هر تاجرى (امروز) بدنبال تجارت خويش است (كه در دنيا كرده است) و من امروز به سود تو در پس تجارت هر تاجرى باشم، و بزودى نيز از جانب خداى عز و جل به تو رسد پس شادان باش، و (در اين حال) بياورند و بر سرش نهند، و (از آتش دوزخ را) بدست راستش دهند، و فرمان بودن در بهشت را به دست چپش، و دو بهشتى بوى پوشند،سپس به او گفته شود: بخوان و بالا برو، پس هر يك آيه كه بخواند يک بالا رود، و به پدر و مادر او نيز دو جامه بپوشانند در صورتى كه مؤمن باشند، و به آن دو گويند. اين پاداش آن قرآنى است كه به آموختيد. 📖الکافي ج ۲، ص ۶۰۳ 🔰کانالی ویژه، با مطالبی ناب؛ ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
13870829_2271_32k.mp3
395K
قرآن ، منافقین را معرفی میکند با کسالت نماز میخوانند!! حضرت آقا این آیه را توضیح میدهند👆 💠ایجادارتباطی قرآنی؛در ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
قرآن میهمانی ویژه خداوند است قال رسول الله صلی الله علیه و آله : 🌺اِنَّ هذَا القُرآنَ مَأدُبَةُ اللهِ فَتَعَلَّموا مَأدُبَتَهُ مَا استَطَعتُم این قرآن خداوند است پس تا آنجا که توان دارید از این ضیافت بهره ببرید. مجمع البیان ۱/۱۶ 💠ایجادارتباطی قرآنی؛در ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
درجه توحید؛ میزان تعلیم الهی هرکس به مقدار نزاهتش از و تزینش به از بهره می برد. 📖 آیت الله جوادی آملی 💠اینجا از دل قرآن لذت ببرید👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرازی‌ بی‌ نظیرو زیبا استاد محمود شحات انور سوره‌ مبارکه‌ شمس 💠ایجادارتباطی قرآنی؛در ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
سوال شگفت: چطور آیه ۳۰ سوره ق از وسعت مکان جهنم سخن می گوید ولی آیه۱۳ فرقان ازتنگی وسع جهنم سخن میگوید؟؟؟!! 💠یَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَ تَقُولُ هَلْ مِنْ مَزیدٍ ( ق- ۳۰ ) (به خاطر بیاورید) روزى را که به جهنّم مى گوییم: «آیا پر شده اى؟» و او مى گوید: «آیا افزون بر این هم هست؟!» 💠و إِذا أُلْقُوا مِنْها مَکاناً ضَیِّقاً مُقَرَّنینَ دَعَوْا هُنالِکَ ثُبُوراً ( فرقان – ۱۳ ) و هنگامى که در جاى تنگ و محدودى از آن افکنده شوند در حالى که در غل و زنجیرند، فریاد واویلاى آنان بلند مى شود! جواب👇👇👇 ⭐️آیه ۱۳ سوره مبارکه فرقان که بر ضیق بودن و تنگی جا و مکان جهنمیان دلالت دارد با آیه ۳۰ سوره مبارکه ق که بر وسعت جهنم دلالت دارد منافاتی ندارد؛ زیرا تنگ بودن مکان آنها و در فشار بودن انها   به خاطر کوچک و دوزخ نیست چرا که طبق آیه ۳۰ سوره ق هر چه در قیامت به جهنم مى گوئیم آیا پر شده اى؟ باز مى کند (یَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَ تَقُولُ هَلْ مِنْ مَزِیدٍ) ، بنا بر این است اما آنها را در این مکان وسیع آن چنان مى کنند که طبق بعضى از روایات وارد شدنشان در دوزخ همچون وارد شدن میخ در دیوار است! 📖تفسیر نمونه، ج ۱۵، ص: ۳۷ 💠مطالب جذاب قرآنی؛در ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
عزت از آن خداست، هرکه را بخواهد عزت میدهد... 💢کانالی ویژه؛مطالبی ناب،ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
🔹 تا حوزه، قرآنی نشود... 💠 کریم | حضرت آیت­الله جوادی آملی وقتی حوزه علمیه بیشتر به خدمت قرآن آمد، دانشگاه هم قرآنی می­شود و برای این راه، باید جامعه را هم به سمت قرآن دعوت کرد و بهترین راه آن، این است که قرآن به صورت درس مستقل در حوزه­ها و دانشگاه­ها بیان شود. 🔹 بهترین راه این است که خود به عنوان درس مستقل -مانند دروس فقه و اصول- در حوزه­های علمیه مطرح شود. تا قرآنی نشود، قرآنی نخواهد شد و تا حوزه و دانشگاه قرآنی نشود و در خدمت قرآن قرار نگیرند، جامعه قرآنی نمی­شود. وقتی جامعه قرآنی نشد، مُهیمن هم نخواهد شد. 🔺 علومی که فعلا در حوزه­ها رایج است، فقه و اصول است و دقیق­ترین علم رایج، اصول است که فقه در کنار اوست. اول تا آخرِ اصول یکی دو تا آیه هست برای رد کردن. هیچ مسئله­ای از مسائل اصول، مبتنی بر قرآن نیست... ▪️ ادامه مطلب در لینک زیر: http://www.khanetolab.ir/?p=14608 🔰کانالی ویژه، با مطالبی ناب؛ ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
آیا یوسف از خدا غفلت کرد؟ برخی گفتند که شیطان_معاذالله_در وجود مبارک یوسف اثر کرد و یوسف یاد خدا را فراموش کرد و به غیر از خدا پناهنده شد و عقوبتش این بود که..... 📖 آیت الله جوادی آملی 💠اینجا از دل قرآن لذت ببرید👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
✍ شبهه علمی یا شهوت عملی؟ 🔰 استناد به خبرهای ظنی و غیر یقینی، می تواند ناشی از "سطحی نگری" و "زودباوری" و خلاصه، "شبهه علمی" باشد؛ ولی به تصریح قرآن کریم، در برخی موارد هم علت این مسئله، "شهوت عملی" و "هوای نفس" است: 🔸"إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ مَا تَهْوَى الْأَنفُسُ؛ ﺁﻧﺎﻥ ﻓﻘﻂ ﺍﺯ ﮔﻤﺎﻧﻬﺎﻱ ﺑﻲ ﺍﺳﺎﺱ ﻭ ﻫﻮﺍﻱ ﻧﻔﺲ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ."(نجم: ٢٣) 🔰 امیدوارم اشتباهات مکرر آقای در اینگونه استنادات ظنی و خوراک تبلیغی دادن به دشمنان انقلاب، از سنخ دوم نباشد... : فرزند آیت الله مصباح یزدی ادعای احمد توکلی در مورد غسال علامه مصباح یزدی را تکذیب کرد⚠️ 🔰کانالی ویژه، با مطالبی ناب؛ ازدل‌قرآن👇 http://eitaa.com/joinchat/3988258840Cf72b766992
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا