eitaa logo
قرآن و عترت
790 دنبال‌کننده
969 عکس
303 ویدیو
1.5هزار فایل
📚 کلیه اطلاعات تخصصی با نگاه قرآن و عترت(عليهم السلام) را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👌تاریخ تغییر کانال مهر ماه 1403 ه. ش 👇👇 ⏳ https://eitaa.com/qoranwaetrat 👆👆 ♥️ارتباط با خادم کانال👇👇 🆔 @salavatbeferestid
مشاهده در ایتا
دانلود
✅فرق بین تفکر و تعقل چیست ؟ 🌹«تعقل»، یعنی تشخیص و تمییز خیر و صلاح از شرّ و فساد، یا به‏کار گرفتن نیروی (خرد) که انسان را از کارهای ناهنجار باز می‏دارد.۱ «تفکّر» یعنی اندیشیدن۲ یا تجزیه و تحلیل مسائل مختلف برای راهیابی به عمق آنها و طریقی برای فهم بیشتر۳ پس از تبیین تفاوت بین این واژه‏ها، لازم است بدانیم که به‏کاربردن این واژه‏ها در قرآن، هماهنگ با مطلبی است که در هر آیه تعقیب می‏شود؛ مثلاً هر وقت قرآن مردم را از بدیها و زشتیها و کژی‏ها نهی می‏کند، می‏فرماید: «باشد که تعقل کنید» یا به صورت سرزنش می‏فرماید: «آیا تعقل نمی‏کنید؟» یعنی آیا از نیروی خرد و عقلی که خدا به شما داده، برای تمیز خوبی از زشتی و صلاح از فساد، استفاده نمی‏کنید؟ 📚(بقره، آیات ۴۴، ۷۳، ۷۶، ۲۴۲؛ یونس، ۱۶؛ انعام، ۳۲؛ آل‏عمران، ۶۵، ۱۸) 👌و امّا «تفکر»: از آنچه که از آیات به دست می‏آید، شاید بتوان گفت که غالباً برای اندیشیدن در آفرینش آسمان و زمین و طبیعت، و درس و عبرت گرفتن از آنها به کار برده شده است. 📚(آل‏عمران، ۱۹۱؛ اعراف، ۱۷۶؛ یونس، ۲۴؛ رعد، ۳؛ نحل، ۱۱، ۴۴، ۶۹ و...) ===================== ۱. تفسیر روشن، حسن مصطفوی، ص ۳۲۹. ۲. ترجمان القرآن، جرجانی، ص ۲۸. ۳. پیام قرآن، مکارم شیرازی، ج ۱، ص ۱۵۴. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅سوال : برای یافتن یک موضوع خوب از کجا شروع کنیم ؟ 🌹پاسخ : این سوال اکثر دانشجویان و یا نویسندگان تازه کار است که " موضوع رو از کجا پیدا کنیم ؟" خوب پاسخ این سوال قطعا مطالعه دیگر مقالات در زمینه تخصصی خودتون هست. در زیر به صورت تیتروار به چند مورد که به شما برای انتخاب یک موضوع خوب کمک میکنه ، اشاره می کنیم : 1- مطالعه مقالات به روز در زمینه تخصصی و مورد علاقه شما؛ 2- مطالعه پایان نامه ها؛ در فصل پنجم و قسمت پیشنهادات، محقق یک سری پیشنهاد رو برای نویسندگان بعدی مطرح کرده که میتونید به عنوان یک تحقیق جدید اونا رو به کار بگیرید. 3- شرکت در کنفرانس ها 4- شرکت در جلسات دفاع 5- راهنمایی اساتید 🔸یک عنوان خوب بایستی چه ویژگی هایی داشته باشد : 1- ساده، قابل فهم، واضح و قابل پردازش باشد، 2- تا حد امکان جذاب باشد، 3- حتی المقدور کوتاه و مختصر باشد، 4- سرراست و حاوی واژگان کلیدی باشد، 5- مرتبط با متن مقاله (روش تحقیق) و محتوای آن باشد، 6- اختصاصی باشد، ❗️نکته : عنوان پژوهش شما باید حاوی پرسش هایی از قبیل : چه چیزی ؟ چه زمانی؟ چه کسی؟ چه مکانی؟ باشد و بتواند به هر یک از آنها پاسخ دهد. 👈 از به کار بردن کلماتی مانند روش جدید، مدل جدید و... در عنوان پرهیز کنید؛ چون با گذشت زمان این عنوان منقضی میشود. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
4_5974068516804886684.pdf
2.88M
👆👆 📚 کتاب "خیانت به فرمانده"، روایت اسرار شنیده نشده‌ای از اسارت حاج احمد است. بین سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۵ بارها برای آزادی گروگان‌های آمریکایی و فرانسوی و حتی صهیونیستی، افرادی مثل هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ولایتی تلاش کردند، اما برای آزادی احمد متوسلیان با اینکه فرصت‌هایی به وجود آمد، اما عده‌ای نمی‌خواستند فرمانده به ایران بازگردد! دستور عقب‌نشینی توسط "محسن رفیق‌دوست" در یک قدمی آزاد سازی حاج احمد! کدام یک از مسئولین سپاه، حاج احمد را "دندان کرم خورده" نامید؟!! تعلل هفت ساله محمد خاتمی در معرفی نماینده برای مذاکره و آزاد سازی حاج احمد! 📣 حتما این کتاب را بخوانید... ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
ارتباط امام حسین و امام مهدی.pdf
579.4K
👆👆 📚 بروشور زیبا و پرفایده " ارتباط ماه محرم با امام زمان (عج) " 👌 تهیه شده در بنیاد مهدویت کشور 👈 هم بخوانید و هم نشر دهید ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💢سوال : چطور یک عنوان مناسب برای مقاله خود انتخاب کنیم !؟ لطفا در مورد معیارهای یک عنوان قابل بررسی و چاپ توضیح دهید. پاسخ : اولين بخش يك مقاله عنوان آن است كه بايستی اشتراكاتي با موضوع اصلي تحقيق داشته و به شكلي جذاب جمله‌بندي شده باشد. 🔸نكات زير در انتخاب عنوان مقاله قابل توجه هستند: 1️⃣ عنوان مقاله حتي الامكان بايد دقيق و رسا بوده و از به كار بردن اصطلاحات نا آشنا يا اختصاري خودداري شود. 2️⃣ عنوان مقاله حتي الامكان بايد جمله خاصي باشد كه نكات اصلي و عمده موضوع را در برگیرد. 3️⃣ به طور معمول (نه هميشه) و در نام‌گذاري اكثر تحقيق ها اين نكات در نظر گرفته مي شود: چه چيزي را ميخواهيم بررسي كنيم، در چه جامعه اي، در كجا و در چه زماني. 4️⃣ عنوان بايد «فاقد پيش داوري» باشد. به عنوان مثال، انتخاب اين عنوان براي يك مقاله، مناسب به نظر نمي‌رسد: بررسي علل بي علاقگي رانندگان نسبت به بستن كمربند ايمني! 5️⃣ اگر كلماتي در توصيف ويژگي مطالعه شما نقش كليدي دارند حتما در عنوان خود آن را بگنجانيد. مثل مطالعه آينده نگر، مطالعه دوسويه كور يا مطالعه تصادفي شده 6️⃣ هيچ گاه نبايد در عنوان مقاله نتيجه پژوهش را به صورت ثابت شده ذكر نمود. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
4_5789803867071841318.pdf
4.34M
📚 کتاب خاک های نرم کوشک 👌شرح حال شهید برونسی را در این کتاب مطالعه کنید... ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 | رزق معنوی - کلام ولایت | 💠 شرح حدیث اخلاق 💠 🔶 بریدۂ متن: «کَسَل»، عبارت است از تنبلی، یک کاری را انسان تأخیر بیندازد به‌خاطر تنبلی؛ مطالعه‌ای دارد، کاری دارد، اشتغالی دارد، دنبال‌گیری‌ای دارد، تنبلی کند و این کار را نکند. می‌فرماید از این... پرهیز کن. 🔻 رهبر انقلاب، ۱۳۹۵/۰۹/۱۶ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📸 || فقهِ اجتماعی در کلام رهبری 🔶🔷... بایستی بتواند شرایط زمان را بشناسد و پاسخ هر نیازی را در هنگام آن نیاز، به آن بدهد و... 🔻 مقام معظم رهبری، ۱۳۷۶/۰۳/۱۴ 🔴 ذکری برای زنده ماندن دل ▪️نابغه دهر ، عارف کامل ، عالم عامل ، حضرت علامه آقا سید موسی زرآبادی ( نفعناالله من برکاته ) : هرکس بعد از نماز صبح ۴۰ مرتبه این ذکرشریف را بخواند و استمرار دهد هرگز دل او نمیرد : «یا حیُّ یا قیُّوم یا مَن لا الهَ الاّ انتَ، بِرَحمَتِکَ اَستَغیث» 📚سیمرغ قاف عشق/ص۵۱ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
از جامعه حسینی تا جهان مهدوی.pdf
3.24M
👆👆 📚 از جامعۀ حسینی تا جهان مهدوی 📌 موضوع: «ویژگی‌های جامعۀ حسینی مقدمه‌ساز ظهور» 🤝با همکاری سازمان تبلیغات کشور 👌🔖 متن 10 جلسه ✅فهرست: 🔻مبحث 1️⃣: جامعۀ با هدف بزرگ، جامعۀ با هدف کوچک 🔻مبحث 2️⃣: جامعۀ رابطه محور، جامعه ضابطه محور 🔻مبحث 3️⃣: جامعۀ اجتماعی، جامعۀ تنها 🔻مبحث 4️⃣: جامعۀ مستقل، جامعۀ منفعل 🔻مبحث 5️⃣: جامعۀ مقاوم، جامعۀ شکننده 🔻مبحث 6️⃣: جامعۀ هوشمند، جامعۀ ساده‌اندیش 🔻مبحث 7️⃣: جامعۀ کلان‌نگر، آینده‌نگر و جامع‌نگر 🔻مبحث 8️⃣: جامعۀ خودباور، جامعۀ خودتحقیر 🔻مبحث 9️⃣: جامعۀ شجاع ، جامعۀ ترسو 🔻مبحث 🔟: جامعۀ قوی، جامعۀ ضعیف ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
روش تدریس تفکرمحور.pdf
231.6K
👆👆 📚 روش تدریس تفکر محور ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💢اشتباهات رایج در انتخاب موضوع تحقیق ✅ کاربردی نبودن : متأسفانه بسیاری از تحقیقاتی که در دانشگاه ها و موسسات علمی کشور انجام می شود، کاربرد مشخصی در داخل کشور ندارد و فقط عمر گرانقدر پژوهشگران و منابع مادی کشور را به هدر می دهد. شناخت نیازهای روز جامعه و طراحی پروژه های تحقیقاتی بر اساس این نیازها، یک «ضرورت انکارناپذیر» است. ✅ کلی بودن : معمولاً افرادی که تجربه کمتری در امر پژوهش دارند، موضوعی را انتخاب می کنند که بسیار گسترده است. موضوع باید به گونه ای طرح شود که تحقیق بتواند در فرصتی که در اختیار است پاسخ آن را پیدا کند. لذا بهتر است موضوع ساده تر و محدود تری برای تحقیق انتخاب شود. ✅ تکراری بودن : تکرار مکرّرات، خود تبدیل به پدیده ای تکراری در جامعه علمی ما شده است که لازم است از آن اجتناب شود. ✅ سطح نامناسب : پرداختن به موضوعات سطح پایین در مقاطع تحصیلات تکمیلی و همچنین پرداختن به موضوعات پیچیده و سنگین در مقاطع تحصیلی پایین، موجب کاهش کیفیت تحقیق خواهد شد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅خادمان شما در این گروه به دنبال پاسخگویی به هر گونه سؤال اعتقادی، اخلاقی و شرعی شما هستند، لذا در این گروه سوال خود را مطرح بفرمایید تا پاسخ آن ان شاء الله خدمتتون تقدیم شود. 🌹این گروه را که با هدف ترویج معارف قرآن و عترت فعالیت می کند، به نیت معرفت افزایی و زمینه سازی ظهور به دوستان و آشنایان خود معرفی نمایید. 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/632094897C2f300cdb8a 👆👆👆👆👆👆👆👆 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
رهبری بر فراز قرون- شهید صدر.pdf
1.04M
👆👆 📚 کتاب رهبری بر فراز قرون (درباره امام مهدی عجل الله فرجه) ✍اثر ارزشمند آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅چند توصیه برای خواندن حجم زیادی از مقالات: 🌹در بسیاری از مواقع برای انجام تحقیق یا نوشتن مقاله جدید و خصوصاً پایان نامه نیاز است تعداد زیادی مقاله مطالعه شود تا بتوان از آنها در کارهای خویش استفاده کرد. اما می دانیم که خواندن این تعداد مقاله کار آسانی نیست و ممکن است در صورت بی ربط بودن موضوع با موضوع مورد بررسی حتی بیهوده نیز باشد. در این صورت راه چاره چیست؟ 👌در اینجا چند توصیه بیان می شود که خالی از لطف نیست: 🌹 خواندن عنوان و چکیده ابتدا باید عنوان و چکیده را به دقت مطالعه کنید. این کار برای این است که ارتباط موضوع مقاله با موضوع خود را درک کنید. اگر مرتبط باشد آن را برای مراحل بعدی در نظر می گیرید و در غیر این صورت مقاله را کنار می گذارید. 🌹خواندن مقدمه و نتیجه گیری می توان گفت قسمت اعظم مقاله در مقدمه و نتیجه گیری خلاصه شده است. پس با خواندن آن بهتر می توانید تصمیم بگیرید که این مقاله را انتخاب کنید یا نه. 🌹خواندن بحث اگر با خواندن بحث به این نتیجه رسیدید که موضوع مقاله در راستای موضوع شماست، به احتمال زیاد این مقاله برای استفاده انتخاب می شود. و با خواندن قسمت های دیگر به اطمینان بیشتری خواهید رسید. 🌹اکنون که مقاله ای مرتبط با اطمینان زیاد در دست دارید، خواندن قسمت نتایج توصیه می شود. برای خواندن این قسمت کافیست جملات ابتدایی پاراگراف ها را مطالعه کنید تا به موضوع و نتیجه کلی پاراگراف پی ببرید. زیرا پاراگراف ها به صورت موضوعی دسته بندی می شوند. 🌹همچنین قسمت منابع می تواند کمک زیادی برای دست یافتن به مقالات مرتبط با موضوع شما کند. پس از آن غافل نشوید. 🌹با طی کردن این مراحل تعداد مقالات باقیمانده که از بین حجم زیادی از آنها انتخاب می شوند کارآمدترین مقالات در رابطه با موضوع شما هستند. پس برای خواندن کامل و با دقت آن برنامه ریزی کنید و هر آنچه را که مراحل قبلی نخوانده اید به طور کامل بررسی کنید. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فهرست مهارتهای محقق شدن.pdf
78.6K
👆👆 📚 مهارت‌هایی که در مسیر پژوهش، کاربرد دارند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ خدا پرستی یا شیطان پرست!؟ ☑️ قال الإمام الجواد عليه السلام: مَن أصغى إلى ناطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ فَإن كانَ النّاطِقُ عَنِ اللّه ِ فَقَد عَبَدَ اللّه َ وإن كانَ النّاطِقُ يَنطِقُ عَن لِسانِ إبليسَ فَقَد عَبَدَ إبليسَ؛ 🌹هر كه گوش به گفته سخنگويى دهد ، در واقع او را پرستيده است . 👌 اگر [آن سخنگو] از خدا بگويد ، خدا را پرستيده ، 👌و اگر از شيطان بگويد ، شيطان را پرستيده است. 📚تحف العقول ✅عقل مَنْ لَمْ یَكُنْ عَقْلُهُ أكْمَلَ ما فیهِ كانَ هَلاكُهُ مِنْ أیْسَرِ ما فیهِ. كسی كه بینش و عقلش كاملترین چیزش نباشد هلاكتش آسانترین چیزش است. 📚بحارالا نوار: ج ۱، ص ۹۴، ح ۲۶. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
1_41934151.apk
27.74M
👆👆 📲 کتابخانه آیت‌الله جوادی آملی 👌 مجموعه آثار آیت‌الله جوادی آملی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📨 | کلام ولایت ◾ امام حسین (ع) در کربلا هم اهل تبیین بود. [ادامه در عکس] 🔻رهبر انقلاب، ۱۳۸۸/۰۵/۰۵ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅لیست جشنواره‌ها، همایش‌ها و فراخوان‌های استانی و کشوری در حال اجرا: 1. هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان () ⌛️مهلت: 31 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/8165 2. همايش ملي برمدار نور فاطمي ⌛️ مهلت: 13 مهرماه 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7839 3. جشنواره چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ⌛️مهلت: 31 شهریور 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7807 4. جشنواره سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ⏳مهلت : 31 شهریور 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7811 5. فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان غربی ⏳مهلت: 15 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7812 6. فراخوان مقاله دوفصلنامه‌های حوزه علمیه خراسان: ⌛️مهلت : eitaa.com/howzehpajohesh/1897 7.فراخوان مقاله دوفصلنامه پژوهشنامه فقه و اصول مقارن، ⏳مهلت: eitaa.com/howzehpajohesh/7379 8. فراخوان مقاله حوزه علمیه مروی ⏳مهلت: eitaa.com/howzehpajohesh/7903 9. همایش ملّی نقد آراء تفسیری در سه سدۀ نخست هجری ⌛️مهلت: 20 مهرماه 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7997 10. فرخوان مقاله علامه حسن زاده آملی ⌛️مهلت: چکیده تا 20 تیر و اصل مقاله تا 10 شهریور eitaa.com/howzehpajohesh/7996 11. کنگره فقیه عارف آیت الله حاج شیخ عباس هاتف قوچانی ⌛️مهلت: 1 دیماه 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7994 12. فراخوان مقاله همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) ⌛️مهلت: 31 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7960 13. فراخوان مقاله فصلنامه علمي- تخصصي اسلام شناسي ⌛️مهلت: 30 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7948 14. فراخوان حمایت از طرح‌های ققه پزشکی ⌛️مهلت: 15 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/8000 15. فراخوان چهارمین مرحله جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی مهلت: 30 آذرماه 1401 https://eitaa.com/howzehpajohesh/8151 16. همایش بین‌المللی «علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی» ⏳مهلت: 31 مرداد 1401 https://eitaa.com/howzehpajohesh/8148 17. فصلنامه علمی «تمدن پژوهی» https://eitaa.com/howzehpajohesh/8132 18. فراخوان مقاله دو فصلنامه علمی، تخصصی "اسلام و ارتباطات میان فرهنگی" ⏳مهلت: تابستان 1401 https://eitaa.com/howzehpajohesh/8161 •┈┈••••✨🌺✨•••┈┈• ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ پنج مورد از مهم‌ترین قواعد تایپ صحیح (قوانین حروف‌چینی) به همراه اشتباهات معمول آن: 1️⃣ بین تمام کلمات تنها یک فاصله تایپ کنید. نه بیشتر و نه کمتر؛ 2️⃣ بین حروف یک کلمه، فاصله تایپ نکنید. کلمه‌ای مانند «می‌شود» را با نیم‌فاصله بنویسید. همین‌طور است کلماتی مانند «گیومه‌ها»، «زیاده‌خواه» و... همچنین کلمه‌ای مثل «ای-میل» نیز از آنجا که یک کلمه است نباید فاصله‌ای داخلش داشته باشد. 3️⃣ بین علایمی مانند «نقطه»، «ویرگول»، «نقطه‌-ویرگول» (یا سِمی‌کُلُن)، «دو نقطه» و کلمه ماقبل‌شان فاصله تایپ نشود. و بعد از آنها تنها یک فاصله تایپ شود. 4️⃣ بین «پرانتز» و کلمه‌ی داخل پرانتز فاصله تایپ نشود و بین پرانتز و کلمات خارج پرانتز تنها یک فاصله تایپ شود. این قانون همچنین برای «گیومه»، «آکولاد» و «کروشه» نیز صادق است. 5️⃣ اگر کل جمله‌ای را داخل پرانتز یا گیومه‌ قرار می‌دهید، نقطه‌ی آخر جمله را داخل پرانتز (یا گیومه) قرار دهید. اما اگر تنها کلمه (یا کلمات) انتهایی جمله داخل گیومه هستند، نقطه را بیرون گیومه بگذارید. «علامت تعجب» و «علامت سئوال» هم از همین قانون تبعیت می‌کنند. 👈🏻 نکته 5 رو حتما در مورد رفرنس ها بکار بگیرید.. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✍امام رضا علیه السلام: كسى كه از خدا توفيق بخواهد ، ولى تلاش نكند ، در حقيقت ، خودش را مسخره كرده است 📚بحار الأنوار : ج 78 ص 356 💠 امام اميرمؤمنان على عليه السلام:  🔸 "... عَلِّمُوا صِبْيانَكُمْ ما يَنْفَعُهُمُ اللّه ُ بِهِ لاتَغْلِبَ عَلَيْهِمُ الْمُرْجِئَةُ" بِـرَأْيِـها ... .  📚 الخصال، ج ٢، ص ۶١۴. 💎 امام اميرمؤمنان على عليه السلام: به كودكان خود، آنچه را خداوند سودمندشان قرار داده است، بياموزيد تا مُرجِئه[مُرجِئه، فرقه اى بودند كه انحرافاتى در عقيده داشتند.] با انديشه خويش بر آنان چيره نشوند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 امیرمؤمنان حضرت امام على علیه السلام می‌فرمایند : 👈 لا غِنَی کالعَقلِ، و لا فَقرَ کالجَهلِ، و لا میراثَ کالاَدَب و لا ظَهیرَ کالمُشاوَرَه؛ هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخواهد بود.(١) ✅ بهترین ثروت 👈 عقل ✅ بدترین فقر 👈 جهل و نادانی ✅ بهترین ارث 👈 ادب ✅ بهترین پشتیبان 👈 مشورت (با اهلش) 📚 نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 478 ، ح 54 🔷حضرت امام علی(علیه السلام): لَا عُدَّةَ اَنفَعُ مِنَ العَقلِ وَ لَا عَدُوٌّ اَضَرُّ مِنَ الجَهلِ ✍وسيله و ابزاری پر سودتر از عقل، و دشمنی پر ضررتر از جهل نيست. 📗مستدرک الوسائل ج 11 ص 206 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
کشکول پرسش و پاسخ.pdf
5.97M
👆👆 📚 ۳۰۰ پرسش و پاسخ مبتلا به 👌توصیه به دوستان طلبه ❤️کاری از طلبه باانگیزه حجت‌الاسلام امیر آرمان صدر ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆