فصل دوم ـ روش تحقيق از كتاب پژوهش در چهار فصل سطح يك.pdf
1.52M
👆👆
📚#پی_دی_اف روش تحقیق
ــــــــــــــــــ
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
امام على عليه السلام:
لَمْ يَمُتْ مَنْ تَرَكَ اَفْعالاً يُقْتَدى بِهِ مِنَ الْخَيْرِ
كسى كه كارهاى شايسته اى از خود به يادگار گذارد كه ديگران از او پيروى كنند، هرگز نمرده است
كنزالفوائد جلد1 صفحه349
🍃امام صادق علیه السلام:
🔹مَنْ قَرَأَ اَلْقُرْآنَ وَ هُوَ شَابٌّ مُؤْمِنٌ اِخْتَلَطَ اَلْقُرْآنُ بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَعَ اَلسَّفَرَةِ اَلْكِرَامِ اَلْبَرَرَةِ وَ كَانَ اَلْقُرْآنُ حَجِيزاً عَنْهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ.
🔸هر جوان مومنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او می آمیزد و خداوند او را با فرشتگان پیغامبرِ خود محشور میکند و قرآن او را از آتش قیامت باز میدارد.
📚الکافی باب فضیلت قرآن
جلد ۲ صفحه ۶۰۳
🌿 امام باقر عليهالسلام
مَن صَنَعَ مِثلَ ما صُنِعَ إلَيهِ فإنّما كافَئ، و مَن أضعَفَ كانَ شاكِراً.
هركه در قبال خوبى كه به وى شده همانند آن خوبى كند، آن خوبى را جبران و اگر دو برابر آن خوبى كند، سپاسگزارى كرده است.
📚 معاني الأخبار، ص١۴١، ح١
#همراه_با_اهلبیت
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
روش تحقیق اجتهادی.pdf
1.96M
👆👆
📚#پی_دی_اف #مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
روش تدریس تفکرمحور.pdf
231.6K
👆👆
📚#پی_دی_اف #مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
روش مقالهنویسی.pdf
465.2K
👆👆
📚#پی_دی_اف #مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
روش مقالهنویسی2.pdf
465.2K
👆👆
📚#پی_دی_اف #مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مزیت ویژه هوش مصنوعی برای اساتید و معلمین!
🔹از روزی که هوش مصنوعی وارد زندگی مردم جهان شده، تقریب هرچند هفته یک بار در خصوص مزایای خاصش برای یک گروه از شاغلان مباحثی مطرح میشود.
🔹اما آیا میدانستید هوش مصنوعی به معلمین و اساتید در سراسر جهان، چه کمکهای ویژهای میکند؟
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
#خبر_پژوهشی
#فراخوان_آثار_پژوهشی
💎 تمدید هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان
🔰 قالب آثار: كتاب، پایاننامه، مقاله، طرح و ایدههای پژوهشی و نرم افزارهای پژوهشی
📆 آخرین مهلت ارسال آثار: 1402/10/20
✅نحوه شرکت در فراخوان: ازطریق سامانه فراخوان آثار پژوهشی به آدرس🔗 https://spnf.hozehkh.com ارسال نمایند
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اداره ترویج و گسترش پژوهش حوزه علمیه خراسان
تلفن :05132008166
آیدی پاسخگوی:
@pajouheshkh
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
Hadis 640+Num.pdf
34.81M
👆👆
📚#پی_دی_اف متن مسابقه مطالعاتی حدیث خوانی
به نام خالق بی همتا
مسابقه مطالعاتی حدیت خوانی
شرایط مسابقه
1) شرکت در این مسابقه برای عموم طلاب آزاد است.
2) این مسابقه ده مرحله دارد، هر مرحله بعد از هفته دوم از تاریخ شروع، انجام می پذیرد.
3) سوالات مسابقه به صورت دستی دریافت و تحویل می شود.
4) متن پاسخ به سوالات در کانال پژوهش قرار دارد.
5) جوایز مسابقه در پایان مرحله دهم به سه نفر از برندگان دارای بالاترین امتیاز به ترتیب یک میلیون تومان و پانصد هزار تومان و دویست و پنجاه هزار تومان اهدا می گردد.
6) چنانچه خروجی مسابقه منجر به امتیاز مساوی گردد، مبلغ دو میلیون تومان بین ده نفر از شرکت کننده گان قرعه کشی خواهد شد.
7) شروع و پایان مسابقه از دوشنبه 8 آبان ماه تا آخراسفند ماه خواهد بود.
8) دریافت و تحویل مسابقه به مسئول پژوهش (09191496296) یا مسئول فرهنگی حجت الاسلام آرمان خواهد بود.
9) پاسخ دقیق به سوالات آماری داخل برگه پاسخنامه الزامی خواهد بود.
10) برای دریافت لینک کانال پژوهش و منبع پاسخگویی به سوالات در ایتا به شماره 09191496296 پیام بدهید.
واحد فرهنگی و پژوهش مدرسه علمیه اهل البیت علیهم السلام
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
40.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیه علاقمندان به عضویت در کتابخانه مدرسه علمیه اهل البیت (علیهم السلام) شهرستان سبزوار لازم است مشخصات(نام و نام خانوادگی و نام پدر، تاریخ تولد، شغل، محل تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی، نشانی منزل، نشانی محل کار، تلفن همراه، تلفن ثابت یا تلفن همراه دیگر و معرف) خود را در قالب پیامک معمولی به شماره 09191496296 یا در ایتا ارسال نمایند.
اعضاء کتابخانه می توانند جهت رزرو کتب مورد نظر در کتابخانه مذکور با درج شماره عضویت خود در بخش نام کاربری و پسورد با کد ملی وارد سایت فراکاوش (https://farakavosh.ismc.ir) شده و به جستجوی کتب و رزرو کتاب خود بپردازند.
👌فیلم ارسالی طریقه درخواست کتاب را نشان می دهد.
#اطلاع_رسانی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
🌹مسابقه بزرگ کتابخوانی از فاطمه تا ظهور
۱. شرکت برای عموم آزاد است.
۲. به ده نفر از برگزیدگان هر کدام مبلغ سیصد هزار تومان وجه نقد اهدا میشود.
۳. مهلت شرکت در مسابقه از ۱۳ دی ماه تا ششم اسفند مصادف با میلاد امام زمان علیه السلام است.
#اطلاع_رسانی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
شرایط جزیی مسابقه
۱. شرکت کنندگان حضوری (در شهر سبزوار به شرط واریز ده هزار تومان) که زودتر ثبت نام کنند، کتاب مسابقه را (که به قیمت سی هزار تومان است) به عنوان هدیه می توانند دریافت نمایند.
۲. شرکت کنندگان مجازی و حقیقی لازم است، جهت شرکت در مسابقه و ارسال رسید واریزی به همراه نام و نام خانوادگی و نام پدر به آیدی
@salavatbeferestid
در ایتا ارسال نمایند.
۳. وجه واریزی صرفا جهت حق ثبت نام و به شماره کارت
۶۰۳۷۹۹۷۴۳۲۶۹۶۱۴۵
به نام محمد یونسی خواهد بود، (سایر شرکت کنندگان که ارسال واریزی نداشته باشند در مسابقه شرکت داده نمیشوند.)
۴. پاسخ مسابقه در قالب ۱۸ حرف به عنوان گزینه صحیح به آیدی فوق ارسال شود.
۵.متن و سوالات مسابقه در کانال پژوهش مدرسه أهل البیت علیهمالسلام سبزوار موجود است.
۶. مهلت شرکت در مسابقه از ۱۳ دی تا ۶ اسفند ماه خواهد بود.
۷. مبلغ جایزه (سه میلیون تومان برای ده نفر) هر نفر سیصد هزار تومان در شب اول ماه مبارک رمضان (بعد از قرعه کشی آنلاین در گروه قرارگاه جهاد فرهنگی) به حساب نفرات برگزیده واریز میشود.
👌در حال بروزرسانی...
CamScanner ۲۰۲۳-۱۲-۱۵ ۱۰.۴۴.pdf
19.61M
👆👆
📚#پی_دی_اف هفتاد و دو پرسمان فاطمی
👌 متن و سوالات مسابقه بزرگ کتابخوانی از فاطمه تا ظهور
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
آسیب شناسی پژوهش در دوره کنونی
1-فقدان الگوي مديريت علمي؛
2- فقدان ساختار مناسب در نظام آموزشي براي پرورش محقق؛
3 - غير واقعي بودن اولويت هاي تحقيقي؛
4 - فقدان ساختار مناسب مديريت كلان در نظام پژوهشي؛
5 - روشن نبودن راهبرد تحقيقاتي؛
6 - فقدان معيارهاي ارزيابي؛
7 - فقدان تشكيلات مناسب براي همكاري بين حوزه و مراكز پژوهشي؛
8- عدم توجه به فرهنگ كار گروهي؛
9- فقدان انگيزه؛
10 - ناآشنايي با تعاريف و مفاهيم و روش ها براساس استانداردهاي بين المللي؛
11 - شكاف علمي با جهان؛
12 - ضعف دسترسي به اطلاعات؛
13- عدم فضاي مناسب براي همكاري بين المللي؛
14- ناشناخته ماندن محققان؛
15- ناكافي بودن سهم بودجه تحقيقات؛
16- بكار نگرفتن نتايج تحقيق؛
17 - نداشتن نشريات علمي مناسب؛
18 -دولتي شدن پژوهشها.
درگذشته پژوهش هاي حوزوي عمدتا به صورت انفرادي باامكانات شخصي و براساس مصالحي كه خود محققان تشخيص مي داده اند انجام مي شد، اما امروزه اين نوع پژوهش ها بسيار كم بلكه امكان چنين پژوهش هايي نيز به صورت جدي مورد ترديد مي باشد.
تمركز تحقيقات ديني در نهادها مزايايي دارد كه قابل انكار نيست:
1ـ در اين موسسات عقل فردي جاي خود را به خرد جمعي داده پژوهش ها بر اساس شيوه هاي گروهي و تشكيلاتي به سامان مي رسد . اين گونه پژوهش ها به جهت برخورداري از تعداد نظر و يا نظارت هاي گوناگوني كه در مراحل مختلف بر آن اعمال مي شود از اتقان قابل قبول وغناي علمي مورد اعتنا برخوردار مي باشد.
2 ـ بخاطر ارتباط ارگانيك و يا مالي اكثر اين موسسات به دولت و نهادهاي حكومتي پژوهش هاي انجام شده تطبيق بيشتري با دو نيازهاي واقعي جامعه دارد.
3 ـ اين نهادها به جهت برخورداري از بودجه هاي كافي و تامين نسبي زندگي محققاني كه با آنان همكاري دارند موجب شده اند پژوهشگران با دغدغه كمتر و فراغت ذهني بيشتري به امر پژوهش پرداخته طبعا آثار گرانبهاتري عرضه نمايند. در عين حال تجميع پژوهش هاي حوزوي در اين نهادهاي عمدتا وابسته به بودجه هاي دولتي مشكلاتي را ببار آورده است كه قابل تامل است .اساسي ترين معضلي كه بخشي از پژوهش هاي حوزوي در حال حاضر با آن دست به گريبان هستند وابستگي آنها به بودجه هاي دولتي است .
يكي از امتيازات حوزه هاي علميه كه مورد تاكيد حضرت امام و مقام معظم رهبري نيز قرار گرفته است استقلال آن از دولت و نهادهاي دولتي است . اگرچه حوزه ها براساس پيوندي كه به نظام اسلامي دارند موظف اند همواره در خدمت اهداف نظام جمهوري اسلامي بوده معضلات آن را از خود بدانندو در رفع تنگناهاي علمي و فرهنگي آن بكوشند اما اين امر هيچ ملازمه اي با وابستگي به دولت ندارد. طبيعي است در شرايط نه چندان مناسب اقتصادي فعلي هر محققي ترجيح دهد عطاي پژوهش شخصي بگونه اي در موسسات وابسته به دولت شاغل گردد. از سوي ديگر اگر روزي دولتي آزادانديشي روحانيت را برخلاف مصالح خويش تشخيص داده و دست نوازش خود را از سر اين نهادها بردارد چه بايد كرد محافظه كاري در ، يكي ديگراز پيامدهاي ناگوار وابستگي به بودجه هاي دولتي در پژوهش هاي علمي كه در حال اتفاق افتادن است تحقيق و خودسانسوري است .
در مقام تحقيق و پژوهش هرگز نمي توان مصالح را بر يافته هاي علمي ترجيح داد. وابستگي به مراكز قدرت محقق را ازقدم گذاشتن به افق هاي تازه بازمي دارد و جسارت و جرات را در او از بين مي برد. ضمن اينكه پژوهش هايي كه وابسته به اراده و هزينه ديگران باشد سطحي كم عمق و غيركارآمد خواهد بود و علاوه بر فرصت سوزي هدر دادن امكانات عمومي بشمار مي رود. با اينكه طي ساليان گذشته تحقيقات فراواني در حوزه به انجام رسيده است اما متاسفانه محافظه كاري در آنها كاملا مشهود است . اين پرسش به صورت جدي در رابطه با پژوهش هاي حوزوي مطرح است كه چرا در سالهاي اخير شاهد سخنان جدي و جديد پويا و نظريه پردازانه نبوده است . مديريت حوزه بايد راهكارهايي پيدا نمايد تا روحيه تحقيق پژوهش و عمق نگري در ميان دانش.
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
#کارگاه
کارگاه #رایگان «روش تدوین مقاله علمی»
🖊مدرس دوره:
دکتر محمدعلی وطن دوست
🔰ویژگی های دوره:
1️⃣ جلسات دوره ۲۳ جلسه است و به صورت #مجازی برگزار میشود.
2️⃣سرفصلهای دوره:
✅اصول نگارش مقاله نویسی
✅محتوای پژوهش
✅کاربرد اینترنت و نرم افزارها در پژوهش
3️⃣ ارائه گواهینامه پایان دوره
4️⃣هزینه دوره: رایگان
5️⃣ بازه دوره: پس از ثبتنام #همیشه در دسترس است.
نشانی ثبتنام دوره:
h-navvab.ir/Vatandoost
📒مدرسه علمیه عالی نواب؛
اولین مدرسه تخصصی حوزه علمیه خراسان
وبگاه | ایتا | ویراستی
#اطلاع_رسانی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
کارگاه مقاله نویسی- جلسه اول- حسین افسردیر.wma
50.69M
👆👆
#صوت کارگاه مقالهنویسی
جلسه 1⃣
مباحث جلسه اول:
۱. آشنایی با ساختار کلی مقاله
۲.آشنایی با مفهوم پژوهش
۱_۲-شناخت ویژگی های پژوهش
۲_۲شناخت ارکان پژوهش
۳.شیوههای انتخاب موضوع
۱_۳روش اقتباسی
۲_۳ روش نقادانه
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت اول- خلاصه جلسه قبل
1402/9/9
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
47.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت دوم- بررسی برخی از موضوعات ارسالی مقطع دکتری
1402/9/9
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
33.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت سوم- آشنایی با روش سرچ در نور مگز
1402/9/9
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
31.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت چهارم- آشنایی با روش سرچ در ایران داک
1402/9/9
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
28.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت پنجم- آشنایی با روش سرچ در lib.ir
1402/9/9
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت ششم و آخر- آشنایی روش ارسال مقاله به یک مجله
چون حجم فایل بالا بود از طریق ایتا ارسال نشد.
https://www.aparat.com/v/ieXT0
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
موضوعات-سطح-4-سوم-آذر.xlsx
180.8K
👆👆
📚 اکسل موضوعات سطح ۴ حوزه علمیه؛
آذر ۱۴۰۲
📒منبع اینجا
#مباحث_پژوهشی
#اطلاع_رسانی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
aac_جلسه سوم.mp3
49.57M
👆👆
#صوت مقالهنویسی
جلسه 3⃣
📒برگرفته از کانال مهاد
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
aac_صوت جلسه 5.mp3
36.77M
👆👆
#صوت مقالهنویسی
جلسه 5⃣
📒برگرفته از کانال مهاد
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s