eitaa logo
قرآن و عترت
786 دنبال‌کننده
972 عکس
304 ویدیو
1.5هزار فایل
📚 کلیه اطلاعات تخصصی با نگاه قرآن و عترت(عليهم السلام) را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👌تاریخ تغییر کانال مهر ماه 1403 ه. ش 👇👇 ⏳ https://eitaa.com/qoranwaetrat 👆👆 ♥️ارتباط با خادم کانال👇👇 🆔 @salavatbeferestid
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 | رزق معنوی - کلام ولایت | 💠 شرح حدیث اخلاق 💠 🔶 بریدۂ متن: «کَسَل»، عبارت است از تنبلی، یک کاری را انسان تأخیر بیندازد به‌خاطر تنبلی؛ مطالعه‌ای دارد، کاری دارد، اشتغالی دارد، دنبال‌گیری‌ای دارد، تنبلی کند و این کار را نکند. می‌فرماید از این... پرهیز کن. 🔻 رهبر انقلاب، ۱۳۹۵/۰۹/۱۶ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📸 || فقهِ اجتماعی در کلام رهبری 🔶🔷... بایستی بتواند شرایط زمان را بشناسد و پاسخ هر نیازی را در هنگام آن نیاز، به آن بدهد و... 🔻 مقام معظم رهبری، ۱۳۷۶/۰۳/۱۴ 🔴 ذکری برای زنده ماندن دل ▪️نابغه دهر ، عارف کامل ، عالم عامل ، حضرت علامه آقا سید موسی زرآبادی ( نفعناالله من برکاته ) : هرکس بعد از نماز صبح ۴۰ مرتبه این ذکرشریف را بخواند و استمرار دهد هرگز دل او نمیرد : «یا حیُّ یا قیُّوم یا مَن لا الهَ الاّ انتَ، بِرَحمَتِکَ اَستَغیث» 📚سیمرغ قاف عشق/ص۵۱ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
از جامعه حسینی تا جهان مهدوی.pdf
3.24M
👆👆 📚 از جامعۀ حسینی تا جهان مهدوی 📌 موضوع: «ویژگی‌های جامعۀ حسینی مقدمه‌ساز ظهور» 🤝با همکاری سازمان تبلیغات کشور 👌🔖 متن 10 جلسه ✅فهرست: 🔻مبحث 1️⃣: جامعۀ با هدف بزرگ، جامعۀ با هدف کوچک 🔻مبحث 2️⃣: جامعۀ رابطه محور، جامعه ضابطه محور 🔻مبحث 3️⃣: جامعۀ اجتماعی، جامعۀ تنها 🔻مبحث 4️⃣: جامعۀ مستقل، جامعۀ منفعل 🔻مبحث 5️⃣: جامعۀ مقاوم، جامعۀ شکننده 🔻مبحث 6️⃣: جامعۀ هوشمند، جامعۀ ساده‌اندیش 🔻مبحث 7️⃣: جامعۀ کلان‌نگر، آینده‌نگر و جامع‌نگر 🔻مبحث 8️⃣: جامعۀ خودباور، جامعۀ خودتحقیر 🔻مبحث 9️⃣: جامعۀ شجاع ، جامعۀ ترسو 🔻مبحث 🔟: جامعۀ قوی، جامعۀ ضعیف ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
روش تدریس تفکرمحور.pdf
231.6K
👆👆 📚 روش تدریس تفکر محور ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💢اشتباهات رایج در انتخاب موضوع تحقیق ✅ کاربردی نبودن : متأسفانه بسیاری از تحقیقاتی که در دانشگاه ها و موسسات علمی کشور انجام می شود، کاربرد مشخصی در داخل کشور ندارد و فقط عمر گرانقدر پژوهشگران و منابع مادی کشور را به هدر می دهد. شناخت نیازهای روز جامعه و طراحی پروژه های تحقیقاتی بر اساس این نیازها، یک «ضرورت انکارناپذیر» است. ✅ کلی بودن : معمولاً افرادی که تجربه کمتری در امر پژوهش دارند، موضوعی را انتخاب می کنند که بسیار گسترده است. موضوع باید به گونه ای طرح شود که تحقیق بتواند در فرصتی که در اختیار است پاسخ آن را پیدا کند. لذا بهتر است موضوع ساده تر و محدود تری برای تحقیق انتخاب شود. ✅ تکراری بودن : تکرار مکرّرات، خود تبدیل به پدیده ای تکراری در جامعه علمی ما شده است که لازم است از آن اجتناب شود. ✅ سطح نامناسب : پرداختن به موضوعات سطح پایین در مقاطع تحصیلات تکمیلی و همچنین پرداختن به موضوعات پیچیده و سنگین در مقاطع تحصیلی پایین، موجب کاهش کیفیت تحقیق خواهد شد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅خادمان شما در این گروه به دنبال پاسخگویی به هر گونه سؤال اعتقادی، اخلاقی و شرعی شما هستند، لذا در این گروه سوال خود را مطرح بفرمایید تا پاسخ آن ان شاء الله خدمتتون تقدیم شود. 🌹این گروه را که با هدف ترویج معارف قرآن و عترت فعالیت می کند، به نیت معرفت افزایی و زمینه سازی ظهور به دوستان و آشنایان خود معرفی نمایید. 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/632094897C2f300cdb8a 👆👆👆👆👆👆👆👆 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
رهبری بر فراز قرون- شهید صدر.pdf
1.04M
👆👆 📚 کتاب رهبری بر فراز قرون (درباره امام مهدی عجل الله فرجه) ✍اثر ارزشمند آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅چند توصیه برای خواندن حجم زیادی از مقالات: 🌹در بسیاری از مواقع برای انجام تحقیق یا نوشتن مقاله جدید و خصوصاً پایان نامه نیاز است تعداد زیادی مقاله مطالعه شود تا بتوان از آنها در کارهای خویش استفاده کرد. اما می دانیم که خواندن این تعداد مقاله کار آسانی نیست و ممکن است در صورت بی ربط بودن موضوع با موضوع مورد بررسی حتی بیهوده نیز باشد. در این صورت راه چاره چیست؟ 👌در اینجا چند توصیه بیان می شود که خالی از لطف نیست: 🌹 خواندن عنوان و چکیده ابتدا باید عنوان و چکیده را به دقت مطالعه کنید. این کار برای این است که ارتباط موضوع مقاله با موضوع خود را درک کنید. اگر مرتبط باشد آن را برای مراحل بعدی در نظر می گیرید و در غیر این صورت مقاله را کنار می گذارید. 🌹خواندن مقدمه و نتیجه گیری می توان گفت قسمت اعظم مقاله در مقدمه و نتیجه گیری خلاصه شده است. پس با خواندن آن بهتر می توانید تصمیم بگیرید که این مقاله را انتخاب کنید یا نه. 🌹خواندن بحث اگر با خواندن بحث به این نتیجه رسیدید که موضوع مقاله در راستای موضوع شماست، به احتمال زیاد این مقاله برای استفاده انتخاب می شود. و با خواندن قسمت های دیگر به اطمینان بیشتری خواهید رسید. 🌹اکنون که مقاله ای مرتبط با اطمینان زیاد در دست دارید، خواندن قسمت نتایج توصیه می شود. برای خواندن این قسمت کافیست جملات ابتدایی پاراگراف ها را مطالعه کنید تا به موضوع و نتیجه کلی پاراگراف پی ببرید. زیرا پاراگراف ها به صورت موضوعی دسته بندی می شوند. 🌹همچنین قسمت منابع می تواند کمک زیادی برای دست یافتن به مقالات مرتبط با موضوع شما کند. پس از آن غافل نشوید. 🌹با طی کردن این مراحل تعداد مقالات باقیمانده که از بین حجم زیادی از آنها انتخاب می شوند کارآمدترین مقالات در رابطه با موضوع شما هستند. پس برای خواندن کامل و با دقت آن برنامه ریزی کنید و هر آنچه را که مراحل قبلی نخوانده اید به طور کامل بررسی کنید. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فهرست مهارتهای محقق شدن.pdf
78.6K
👆👆 📚 مهارت‌هایی که در مسیر پژوهش، کاربرد دارند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ خدا پرستی یا شیطان پرست!؟ ☑️ قال الإمام الجواد عليه السلام: مَن أصغى إلى ناطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ فَإن كانَ النّاطِقُ عَنِ اللّه ِ فَقَد عَبَدَ اللّه َ وإن كانَ النّاطِقُ يَنطِقُ عَن لِسانِ إبليسَ فَقَد عَبَدَ إبليسَ؛ 🌹هر كه گوش به گفته سخنگويى دهد ، در واقع او را پرستيده است . 👌 اگر [آن سخنگو] از خدا بگويد ، خدا را پرستيده ، 👌و اگر از شيطان بگويد ، شيطان را پرستيده است. 📚تحف العقول ✅عقل مَنْ لَمْ یَكُنْ عَقْلُهُ أكْمَلَ ما فیهِ كانَ هَلاكُهُ مِنْ أیْسَرِ ما فیهِ. كسی كه بینش و عقلش كاملترین چیزش نباشد هلاكتش آسانترین چیزش است. 📚بحارالا نوار: ج ۱، ص ۹۴، ح ۲۶. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
1_41934151.apk
27.74M
👆👆 📲 کتابخانه آیت‌الله جوادی آملی 👌 مجموعه آثار آیت‌الله جوادی آملی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📨 | کلام ولایت ◾ امام حسین (ع) در کربلا هم اهل تبیین بود. [ادامه در عکس] 🔻رهبر انقلاب، ۱۳۸۸/۰۵/۰۵ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅لیست جشنواره‌ها، همایش‌ها و فراخوان‌های استانی و کشوری در حال اجرا: 1. هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان () ⌛️مهلت: 31 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/8165 2. همايش ملي برمدار نور فاطمي ⌛️ مهلت: 13 مهرماه 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7839 3. جشنواره چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ⌛️مهلت: 31 شهریور 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7807 4. جشنواره سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ⏳مهلت : 31 شهریور 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7811 5. فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان غربی ⏳مهلت: 15 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7812 6. فراخوان مقاله دوفصلنامه‌های حوزه علمیه خراسان: ⌛️مهلت : eitaa.com/howzehpajohesh/1897 7.فراخوان مقاله دوفصلنامه پژوهشنامه فقه و اصول مقارن، ⏳مهلت: eitaa.com/howzehpajohesh/7379 8. فراخوان مقاله حوزه علمیه مروی ⏳مهلت: eitaa.com/howzehpajohesh/7903 9. همایش ملّی نقد آراء تفسیری در سه سدۀ نخست هجری ⌛️مهلت: 20 مهرماه 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7997 10. فرخوان مقاله علامه حسن زاده آملی ⌛️مهلت: چکیده تا 20 تیر و اصل مقاله تا 10 شهریور eitaa.com/howzehpajohesh/7996 11. کنگره فقیه عارف آیت الله حاج شیخ عباس هاتف قوچانی ⌛️مهلت: 1 دیماه 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7994 12. فراخوان مقاله همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) ⌛️مهلت: 31 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7960 13. فراخوان مقاله فصلنامه علمي- تخصصي اسلام شناسي ⌛️مهلت: 30 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7948 14. فراخوان حمایت از طرح‌های ققه پزشکی ⌛️مهلت: 15 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/8000 15. فراخوان چهارمین مرحله جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی مهلت: 30 آذرماه 1401 https://eitaa.com/howzehpajohesh/8151 16. همایش بین‌المللی «علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی» ⏳مهلت: 31 مرداد 1401 https://eitaa.com/howzehpajohesh/8148 17. فصلنامه علمی «تمدن پژوهی» https://eitaa.com/howzehpajohesh/8132 18. فراخوان مقاله دو فصلنامه علمی، تخصصی "اسلام و ارتباطات میان فرهنگی" ⏳مهلت: تابستان 1401 https://eitaa.com/howzehpajohesh/8161 •┈┈••••✨🌺✨•••┈┈• ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ پنج مورد از مهم‌ترین قواعد تایپ صحیح (قوانین حروف‌چینی) به همراه اشتباهات معمول آن: 1️⃣ بین تمام کلمات تنها یک فاصله تایپ کنید. نه بیشتر و نه کمتر؛ 2️⃣ بین حروف یک کلمه، فاصله تایپ نکنید. کلمه‌ای مانند «می‌شود» را با نیم‌فاصله بنویسید. همین‌طور است کلماتی مانند «گیومه‌ها»، «زیاده‌خواه» و... همچنین کلمه‌ای مثل «ای-میل» نیز از آنجا که یک کلمه است نباید فاصله‌ای داخلش داشته باشد. 3️⃣ بین علایمی مانند «نقطه»، «ویرگول»، «نقطه‌-ویرگول» (یا سِمی‌کُلُن)، «دو نقطه» و کلمه ماقبل‌شان فاصله تایپ نشود. و بعد از آنها تنها یک فاصله تایپ شود. 4️⃣ بین «پرانتز» و کلمه‌ی داخل پرانتز فاصله تایپ نشود و بین پرانتز و کلمات خارج پرانتز تنها یک فاصله تایپ شود. این قانون همچنین برای «گیومه»، «آکولاد» و «کروشه» نیز صادق است. 5️⃣ اگر کل جمله‌ای را داخل پرانتز یا گیومه‌ قرار می‌دهید، نقطه‌ی آخر جمله را داخل پرانتز (یا گیومه) قرار دهید. اما اگر تنها کلمه (یا کلمات) انتهایی جمله داخل گیومه هستند، نقطه را بیرون گیومه بگذارید. «علامت تعجب» و «علامت سئوال» هم از همین قانون تبعیت می‌کنند. 👈🏻 نکته 5 رو حتما در مورد رفرنس ها بکار بگیرید.. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✍امام رضا علیه السلام: كسى كه از خدا توفيق بخواهد ، ولى تلاش نكند ، در حقيقت ، خودش را مسخره كرده است 📚بحار الأنوار : ج 78 ص 356 💠 امام اميرمؤمنان على عليه السلام:  🔸 "... عَلِّمُوا صِبْيانَكُمْ ما يَنْفَعُهُمُ اللّه ُ بِهِ لاتَغْلِبَ عَلَيْهِمُ الْمُرْجِئَةُ" بِـرَأْيِـها ... .  📚 الخصال، ج ٢، ص ۶١۴. 💎 امام اميرمؤمنان على عليه السلام: به كودكان خود، آنچه را خداوند سودمندشان قرار داده است، بياموزيد تا مُرجِئه[مُرجِئه، فرقه اى بودند كه انحرافاتى در عقيده داشتند.] با انديشه خويش بر آنان چيره نشوند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 امیرمؤمنان حضرت امام على علیه السلام می‌فرمایند : 👈 لا غِنَی کالعَقلِ، و لا فَقرَ کالجَهلِ، و لا میراثَ کالاَدَب و لا ظَهیرَ کالمُشاوَرَه؛ هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخواهد بود.(١) ✅ بهترین ثروت 👈 عقل ✅ بدترین فقر 👈 جهل و نادانی ✅ بهترین ارث 👈 ادب ✅ بهترین پشتیبان 👈 مشورت (با اهلش) 📚 نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 478 ، ح 54 🔷حضرت امام علی(علیه السلام): لَا عُدَّةَ اَنفَعُ مِنَ العَقلِ وَ لَا عَدُوٌّ اَضَرُّ مِنَ الجَهلِ ✍وسيله و ابزاری پر سودتر از عقل، و دشمنی پر ضررتر از جهل نيست. 📗مستدرک الوسائل ج 11 ص 206 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
کشکول پرسش و پاسخ.pdf
5.97M
👆👆 📚 ۳۰۰ پرسش و پاسخ مبتلا به 👌توصیه به دوستان طلبه ❤️کاری از طلبه باانگیزه حجت‌الاسلام امیر آرمان صدر ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
کشکول بین الصلاتین 1.pdf
3.11M
👆👆 📚 ۱۰۰ نکته زیبا برای ارائه بین دو نماز 👌توصیه به دوستان طلبه ❤️کاری از طلبه باانگیزه حجت‌الاسلام امیر آرمان صدر ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅مروری بر جایگاه ظن در آیات و روایات 📚سوره : الانعام آيه : 116 وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِى ٱلْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ ٱللَّهِ ۚ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا ٱلظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ 🌺و اگر از بیشتر افراد روی زمین اطاعت كنی، تو را از راه خداوند، منحرف و گمراه می‌كنند. زیرا آنان جز از گمان پیروی نمی‌كنند وآنان، جز به حدس و گمان نمی‌پردازند. 📚سوره : يونس آيه : 36 وَمَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا ۚ إِنَّ ٱلظَّنَّ لَا يُغْنِى مِنَ ٱلْحَقِّ شَيْـًٔا ۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌۢ بِمَا يَفْعَلُونَ 🌺وبیشتر آنان جز از گمان (بی‌پایه) پیروی نمی‌كنند. قطعاً گمان به هیچ وجه (انسان را) از حقیقت بی‌نیاز نمی‌كند، همانا خداوند به آنچه مردم انجام می‌دهند، آگاه است. 🌹إنَّ حُسنَ الظَّنِّ مِن حُسنِ العِبادَةِ ؛ رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم : حُسن ظن داشتن [به خدا و بندگانش] از جمله عبادات نيك است . 📚سنن الترمذى ، ج 5 ، ص 241 . عنه عليه السلام : 🌹ألا وحُبُّ الدُّنيا رَأسُ كُلِّ خَطيئَةٍ ، وبابُ كُلِّ بَلِيَّةٍ ، ومَجمَعُ كُلِّ فِتنَةٍ ، وداعِيَةُ كُلِّ ريبَةٍ امام على عليه السلام : هان! دنيادوستى ، ريشه هر خطا، و درِ هر بلا، و مجمع هر فتنه، و باعث هر سوء ظنّى است. 📚مطالب السؤول : ص 52 ؛ بحار الأنوار : ج 78 ص 23 ح 86 . عنه عليه السلام : 🌹ظنُّ العاقِلِ أصَحُّ مِن يَقينِ الجاهِلِ . امام على عليه السلام : گمان خردمند ، از يقين نادان درست تر است . 📚غرر الحكم : 6040. الإمامُ عليٌّ عليه السلام : 🌹آفَةُ الدِّينِ سُوءُ الظنِّ . امام على عليه السلام : آفتِ دين، بدگمانى است . 📚غرر الحكم : 3924 امام علي عليه السلام : 🌹مَنْ ظَنَّ بِكَ خَيْراً فَصَدِّقْ ظَنَّهُ. امام علي عليه السلام : كسى كه به تو حسن ظنّ دارد گمان او را [با نيكويى در كار] تصديق كن . 📚همان ، ح 240، ص 1195. الإمام الصادق عليه السلام : 🌹ثَلاثَةٌ مَن تَمَسَّكَ بِهِنَّ نالَ مِنَ الدُّنيا وَالآخِرَةِ بُغيَتَهُ : مَنِ اعتَصَمَ بِاللّه ِ ، ورَضِيَ بِقَضاءِ اللّه ِ ، وأحسَنَ الظَّنَّ بِاللّه ِ . امام صادق عليه السلام : سه چيز است كه هركس به آنها چنگ زند ، در دنيا و آخرت به آرزوى خود برسد: آن كه به خدا متمسّك شود ؛ و به قضاى خدا رضايت دهد ؛ و به خدا حسن ظنّ داشته باشد. 📚تحف العقول : ص 316 ، بحار الأنوار : ج 78 ص 229 ح 107 . رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله 🌹أولى النّاسِ بالتُّهْمةِ مَن جالَسَ أهلَ التُّهْمةِ .; پيامبر خدا صلى الله عليه و آله سزاوارترينِ مردم به تهمت كسى است كه با متّهمان و افراد مظنون همنشينى كند.; 📚الأمالي للصدوق : 73/41. رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله 🌹 لا تَجُوزُ شهادَةُ ذِي الظِّنَّةِ و لا ذِي الحِنَّةِ .; پيامبر خدا صلى الله عليه و آله  شهادتِ شخص مظنون و صاحب عداوت پذيرفته نيست .; 📚كنز العمّال : 17745 . عنه عليه السلام 🌹لا تَصْرِمْ أخاكَ على ارتيابٍ، و لا تَقْطَعْهُ دُونَ استِعْتابٍ ، و لِنْ لِمَن غالَظَكَ فإنّه يُوشِكُ أن يَلينَ لكَ .; امام على عليه السلام با كوچكترين سوء ظنى با برادر خود قطع رابطه نكن و بدون رضايت طلبى از او نبُر، با كسى كه با تو درشتى كرده نرمى كن؛ باشد كه به زودى با تو نرم شود.; 📚. بحار الأنوار : 77/209/1. عنه عليه السلام 🌹 حُسنُ ظَنِّ العَبدِ باللّه ِ سبحانَهُ على قَدرِ رَجائهِ لَهُ، حُسنُ تَوَكُّلِ العَبدِ على اللّه ِ على قَدرِ ثِقَتِهِ بهِ .; امام على عليه السلام حسن ظنّ بنده به خداى سبحان به اندازه اميدش به اوست و حسن توكّلش به خداوند ، به اندازه اطمينانش .; 📚غرر الحكم : 4831 و 4832 . ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌 تفاوت سوء و فحشاء 💠 «إِنَّما يَأْمُرُكُمْ بِالسُّوءِ وَ الْفَحْشاءِ وَ أَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ‏» (البقرة: 169) 🔸 «سوء» بدی ای است که می تواند مقدمۀ فحشاء گردد، 🔹 و «فَحشاء» زشتی ای آشکار و فراگیر است. 📌 تفاوت حلال و طیب 💠 «يا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلالاً طَيِّباً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبينٌ‏» (البقرة: 168) 🔸 «حَلال» یعنی مُجاز؛ 🔹 ولی «طَیِّب» یعنی پاکیزه و طبع پسند. ✔️ [خوردن] برگ درخت حلال است ولی طیّب نیست. 📚 لغتنامۀ تفسیری، ص25 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ تفاوت بین پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری 🔺در برخی از دانشگاه‌ها بین رساله و پایان‌نامه تفاوتی قائل نیستند. اما بین این دو واژه تفاوت وجود دارد. معمولاً واژۀ پایان‌نامه یا تز برای درجۀ کارشناسی‌ارشد (Master) بیان می‌شود و رساله یا دیزرتیشن برای درجۀ دکتری (PhD). 🔺در پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشجو برای اولین بار به‌طور جدی کار پژوهشی خود را آغاز می‌کند. از دانشجو انتظار می‌رود به اصول روش تحقیق توجه کند و پژوهش او از اصالت و نوآوری (Orginality) برخوردار باشد. 🔺در حالی که در رسالۀ دکتری از دانشجو انتظار می‌رود نه تنها باید پژوهش او از اصالت و نوآوری برخوردار باشد، بلکه باید اندیشه‌ها، تفسیرها، و تحلیل‌های خود را دربارۀ هرگونه اطلاعات گردآوری شده، بیان کند. در واقع حضور اندیشه‌های خود پژوهشگر در رسالۀ دکتری برجسته است. در نهایت در رسالۀ دکتری پژوهشگر باید بتواند نظریه‌ای جدید یا ناقض یا تأییدکنندۀ نظریات پیش از آن را ارائه دهد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✍امام رضا علیه السلام : امام رضا علیه السلام فرمودند: هرکس در مجلسی که در آن امر ما زنده می شود بنشیند قلبش در روزی که دلها می‌میرند نخواهد مرد. 📚وسائل الشیعه.ج۱۴.ص۵۰۲ ▪️اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ ▪️ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ ▪️ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ▪️وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🔰 از امام صادق علیه السّلام: 📖 «إنَّ العالِمَ إذا لَم يَعمَل بِعِلمِهِ زَلَّت مَوعِظَتُهُ عَنِ القُلوبِ كَما يَزِلُّ المَطَرُ عَنِ الصَّفا» 📜 عالم چون به دانش خود عمل نکند، اندرزش در دل‌ها جای نگیرد؛ همان‌طور که باران بر روی سنگ صاف قرار نیابد. 📌الكافي : ج۱ ، ص۴۴ (به نقل از آیین دانشوری، طباطبایی، ص۵۴) ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
recording-20220801-151249.mp3
4.44M
👆👆 🔈 روحیه سلفی گری 🙃این چه مدل روحیه ایه؟؟🙃 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆