شرایط جزیی مسابقه
۱. شرکت کنندگان حضوری (در شهر سبزوار به شرط واریز ده هزار تومان) که زودتر ثبت نام کنند، کتاب مسابقه را (که به قیمت سی هزار تومان است) به عنوان هدیه می توانند دریافت نمایند.
۲. شرکت کنندگان مجازی و حقیقی لازم است، جهت شرکت در مسابقه و ارسال رسید واریزی به همراه نام و نام خانوادگی و نام پدر به آیدی
@salavatbeferestid
در ایتا ارسال نمایند.
۳. وجه واریزی صرفا جهت حق ثبت نام و به شماره کارت
۶۰۳۷۹۹۷۴۳۲۶۹۶۱۴۵
به نام محمد یونسی خواهد بود، (سایر شرکت کنندگان که ارسال واریزی نداشته باشند در مسابقه شرکت داده نمیشوند.)
۴. پاسخ مسابقه در قالب ۱۸ حرف به عنوان گزینه صحیح به آیدی فوق ارسال شود.
۵.متن و سوالات مسابقه در کانال پژوهش مدرسه أهل البیت علیهمالسلام سبزوار موجود است.
۶. مهلت شرکت در مسابقه از ۱۳ دی تا ۶ اسفند ماه خواهد بود.
۷. مبلغ جایزه (سه میلیون تومان برای ده نفر) هر نفر سیصد هزار تومان در شب اول ماه مبارک رمضان (بعد از قرعه کشی آنلاین در گروه قرارگاه جهاد فرهنگی) به حساب نفرات برگزیده واریز میشود.
👌در حال بروزرسانی...
CamScanner ۲۰۲۳-۱۲-۱۵ ۱۰.۴۴.pdf
19.61M
👆👆
📚#پی_دی_اف هفتاد و دو پرسمان فاطمی
👌 متن و سوالات مسابقه بزرگ کتابخوانی از فاطمه تا ظهور
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
آسیب شناسی پژوهش در دوره کنونی
1-فقدان الگوي مديريت علمي؛
2- فقدان ساختار مناسب در نظام آموزشي براي پرورش محقق؛
3 - غير واقعي بودن اولويت هاي تحقيقي؛
4 - فقدان ساختار مناسب مديريت كلان در نظام پژوهشي؛
5 - روشن نبودن راهبرد تحقيقاتي؛
6 - فقدان معيارهاي ارزيابي؛
7 - فقدان تشكيلات مناسب براي همكاري بين حوزه و مراكز پژوهشي؛
8- عدم توجه به فرهنگ كار گروهي؛
9- فقدان انگيزه؛
10 - ناآشنايي با تعاريف و مفاهيم و روش ها براساس استانداردهاي بين المللي؛
11 - شكاف علمي با جهان؛
12 - ضعف دسترسي به اطلاعات؛
13- عدم فضاي مناسب براي همكاري بين المللي؛
14- ناشناخته ماندن محققان؛
15- ناكافي بودن سهم بودجه تحقيقات؛
16- بكار نگرفتن نتايج تحقيق؛
17 - نداشتن نشريات علمي مناسب؛
18 -دولتي شدن پژوهشها.
درگذشته پژوهش هاي حوزوي عمدتا به صورت انفرادي باامكانات شخصي و براساس مصالحي كه خود محققان تشخيص مي داده اند انجام مي شد، اما امروزه اين نوع پژوهش ها بسيار كم بلكه امكان چنين پژوهش هايي نيز به صورت جدي مورد ترديد مي باشد.
تمركز تحقيقات ديني در نهادها مزايايي دارد كه قابل انكار نيست:
1ـ در اين موسسات عقل فردي جاي خود را به خرد جمعي داده پژوهش ها بر اساس شيوه هاي گروهي و تشكيلاتي به سامان مي رسد . اين گونه پژوهش ها به جهت برخورداري از تعداد نظر و يا نظارت هاي گوناگوني كه در مراحل مختلف بر آن اعمال مي شود از اتقان قابل قبول وغناي علمي مورد اعتنا برخوردار مي باشد.
2 ـ بخاطر ارتباط ارگانيك و يا مالي اكثر اين موسسات به دولت و نهادهاي حكومتي پژوهش هاي انجام شده تطبيق بيشتري با دو نيازهاي واقعي جامعه دارد.
3 ـ اين نهادها به جهت برخورداري از بودجه هاي كافي و تامين نسبي زندگي محققاني كه با آنان همكاري دارند موجب شده اند پژوهشگران با دغدغه كمتر و فراغت ذهني بيشتري به امر پژوهش پرداخته طبعا آثار گرانبهاتري عرضه نمايند. در عين حال تجميع پژوهش هاي حوزوي در اين نهادهاي عمدتا وابسته به بودجه هاي دولتي مشكلاتي را ببار آورده است كه قابل تامل است .اساسي ترين معضلي كه بخشي از پژوهش هاي حوزوي در حال حاضر با آن دست به گريبان هستند وابستگي آنها به بودجه هاي دولتي است .
يكي از امتيازات حوزه هاي علميه كه مورد تاكيد حضرت امام و مقام معظم رهبري نيز قرار گرفته است استقلال آن از دولت و نهادهاي دولتي است . اگرچه حوزه ها براساس پيوندي كه به نظام اسلامي دارند موظف اند همواره در خدمت اهداف نظام جمهوري اسلامي بوده معضلات آن را از خود بدانندو در رفع تنگناهاي علمي و فرهنگي آن بكوشند اما اين امر هيچ ملازمه اي با وابستگي به دولت ندارد. طبيعي است در شرايط نه چندان مناسب اقتصادي فعلي هر محققي ترجيح دهد عطاي پژوهش شخصي بگونه اي در موسسات وابسته به دولت شاغل گردد. از سوي ديگر اگر روزي دولتي آزادانديشي روحانيت را برخلاف مصالح خويش تشخيص داده و دست نوازش خود را از سر اين نهادها بردارد چه بايد كرد محافظه كاري در ، يكي ديگراز پيامدهاي ناگوار وابستگي به بودجه هاي دولتي در پژوهش هاي علمي كه در حال اتفاق افتادن است تحقيق و خودسانسوري است .
در مقام تحقيق و پژوهش هرگز نمي توان مصالح را بر يافته هاي علمي ترجيح داد. وابستگي به مراكز قدرت محقق را ازقدم گذاشتن به افق هاي تازه بازمي دارد و جسارت و جرات را در او از بين مي برد. ضمن اينكه پژوهش هايي كه وابسته به اراده و هزينه ديگران باشد سطحي كم عمق و غيركارآمد خواهد بود و علاوه بر فرصت سوزي هدر دادن امكانات عمومي بشمار مي رود. با اينكه طي ساليان گذشته تحقيقات فراواني در حوزه به انجام رسيده است اما متاسفانه محافظه كاري در آنها كاملا مشهود است . اين پرسش به صورت جدي در رابطه با پژوهش هاي حوزوي مطرح است كه چرا در سالهاي اخير شاهد سخنان جدي و جديد پويا و نظريه پردازانه نبوده است . مديريت حوزه بايد راهكارهايي پيدا نمايد تا روحيه تحقيق پژوهش و عمق نگري در ميان دانش.
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
#کارگاه
کارگاه #رایگان «روش تدوین مقاله علمی»
🖊مدرس دوره:
دکتر محمدعلی وطن دوست
🔰ویژگی های دوره:
1️⃣ جلسات دوره ۲۳ جلسه است و به صورت #مجازی برگزار میشود.
2️⃣سرفصلهای دوره:
✅اصول نگارش مقاله نویسی
✅محتوای پژوهش
✅کاربرد اینترنت و نرم افزارها در پژوهش
3️⃣ ارائه گواهینامه پایان دوره
4️⃣هزینه دوره: رایگان
5️⃣ بازه دوره: پس از ثبتنام #همیشه در دسترس است.
نشانی ثبتنام دوره:
h-navvab.ir/Vatandoost
📒مدرسه علمیه عالی نواب؛
اولین مدرسه تخصصی حوزه علمیه خراسان
وبگاه | ایتا | ویراستی
#اطلاع_رسانی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
کارگاه مقاله نویسی- جلسه اول- حسین افسردیر.wma
50.69M
👆👆
#صوت کارگاه مقالهنویسی
جلسه 1⃣
مباحث جلسه اول:
۱. آشنایی با ساختار کلی مقاله
۲.آشنایی با مفهوم پژوهش
۱_۲-شناخت ویژگی های پژوهش
۲_۲شناخت ارکان پژوهش
۳.شیوههای انتخاب موضوع
۱_۳روش اقتباسی
۲_۳ روش نقادانه
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت اول- خلاصه جلسه قبل
1402/9/9
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
47.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت دوم- بررسی برخی از موضوعات ارسالی مقطع دکتری
1402/9/9
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
33.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت سوم- آشنایی با روش سرچ در نور مگز
1402/9/9
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
31.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت چهارم- آشنایی با روش سرچ در ایران داک
1402/9/9
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
28.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت پنجم- آشنایی با روش سرچ در lib.ir
1402/9/9
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
فایل تصویری #جلسه_دوم #کارگاه_مقاله_نویسی- قسمت ششم و آخر- آشنایی روش ارسال مقاله به یک مجله
چون حجم فایل بالا بود از طریق ایتا ارسال نشد.
https://www.aparat.com/v/ieXT0
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
موضوعات-سطح-4-سوم-آذر.xlsx
180.8K
👆👆
📚 اکسل موضوعات سطح ۴ حوزه علمیه؛
آذر ۱۴۰۲
📒منبع اینجا
#مباحث_پژوهشی
#اطلاع_رسانی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
aac_جلسه سوم.mp3
49.57M
👆👆
#صوت مقالهنویسی
جلسه 3⃣
📒برگرفته از کانال مهاد
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
aac_صوت جلسه 5.mp3
36.77M
👆👆
#صوت مقالهنویسی
جلسه 5⃣
📒برگرفته از کانال مهاد
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
aac_صوت جلسه ششم.mp3
45.56M
👆👆
#صوت مقالهنویسی
جلسه 6⃣
📒برگرفته از کانال مهاد
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
جلسه هفتم.wma
47.75M
👆👆
#صوت مقالهنویسی
جلسه 7⃣
📒برگرفته از کانال مهاد
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ماجرای لباس طلبگی حضرت آیت الله خامنهای
🔹 برشی جالب از گفتوگوی صمیمانه رهبر انقلاب با جمعی از جوانان و نوجوان
#همراه_با_علما
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 نقش همسران در موفقیت شوهران
📹 خاطره رهبر انقلاب از جلسه عجیب با فرماندهان سپاه و نقل قول حاج قاسم از همسرشان برای حضرت آیتالله خامنهای
#همراه_با_علما
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
🔥 لیست ابزارهای هوش مصنوعی رایگان برای پژوهش
✅ سایت typeset.io
🟡 پاسخ به سوال بر اساس مقالات
🟡 ساخت جدول اطلاعات از فایل مقاله
🟡 دستیار مطالعه مقاله
🟡 بازنویسی متن
✅ سایت researchrabbit.ai
🟡 دسته بندی مقالات
🟡 پیدا کردن و اتصال مقالات مشابه
✅ سایت glasp.co
🟡 یادداشت برداری از مقالات
✅ ابزار bing.com
🟡 جستجو با هوش مصنوعی
🟡 سوال و جواب از فایل و سایت
🟡 دستیار مطالعه مقاله
🟡 درک و توضیح تصویر
✅ سایت bard.google.com
🟡 جستجو با هوش مصنوعی
🟡 درک و توضیح تصویر
✅ سایت semanticscholar.org
🟡 جستجوی مقاله
🟡 پیدا کردن مقالات مشابه
✅ سایت consensus.app
🟡 پاسخ به سوال براساس مقاله
✅ سایت elicit.com
🟡 پاسخ به سوال بر اساس فایل مقاله
🟡 استخراج لیست مفاهیم برای مقاله
🟡 استخراج اطلاعات از مقالات
✅ سایت scite.ai
🟡 استناد جملات به مقالات
✅ سایت connectedpapers.com
🟡 پیدا کردن مقالات مشابه
✅ سایت scholarcy.com
🟡 خلاصه سازی مقاله
✅ سایت paperpal.com
🟡 کمک به نوشتار مقاله
#مباحث_پژوهشی #اطلاع_رسانی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
recording_20222.m4a
3.21M
👆👆
🎙#صوت شصت راهکار دیندار کردن فرزندان
🎤حجة الاسلام علی اکبر اسکندری
5⃣ درمان صفات رذیله فرزندانمان از کودکی
#مباحث_کاربردی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
کتاب_مرواریدهای_بی_نشان_ناصرکاوه.pdf
33.73M
👆👆
📚#پی_دی_اف مرواریدهای بی نشان
✏️ نویسنده: ناصر کاوه
🇮🇷 ناشر: نوآوران سینا
⏳تاریخ نشر: ۱۳۹۲ ه.ش
📄 تعداد صفحات: ۳۰۶
📣 زبان: فارسی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
مفاتیح الجنان.pdf
18.23M
👆👆
📚#پی_دی_اف مفاتیح الجنان
✏️نویسنده: شیخ عباس قمی
📖 ترجمه: مهدی الهی قمشه ای
🇮🇷 ناشر: نگارش آسان
⏳تاریخ نشر: نامشخص
📣 زبان: عربی و فارسی
📄 تعداد صفحه: ۱۳۷۶
🔆 توضیح: کتاب حاضر از بهترین چاپ ها و زیباترین ها است تا خوانش آسان و راحتی نسبت به این کتاب به وجود بیاید.
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
ترجمه_فارسی_کتاب_نفیس_عدة_الداعی_بضمیمه_رساله_شوق_الحبیب_ابن_فهد.pdf
10.91M
👆👆
📚#پی_دی_اف کتاب ارزشمند عدة الداعى (ترجمه)
✏️ نویسنده: ابن فهد حلی
📖 ترجمه: حسین فشاهی
🇮🇷 ناشر: کتابفروشی جعفری
⏳تاریخ نشر: ١۳۶۲ ه.ش
📄 تعداد صفحات: ۳۵۵
📣 زبان: فارسی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
#فراخوان_آثار_پژوهشی
🔷 محورهای فراخوان:
▫️فقه و حقوق اسلامی
▫️اصول فقه
▫️تفسیر و علوم قرآنی
▫️حدیث،درایه و رجال
▫️اخلاق و تربیت اسلامی
▫️فلسفه،منطق و عرفان
▫️روانشناسی اسلامی
▫️کلام، ادیان و مذاهب
▫️تاریخ اسلام، سیره و تراجم
▫️ادبیات عرب
▫️ادبیات انقلاب اسلامی
▫️رسانه و فضای مجازی
▫️انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر
▫️مطالعات راهبردی
🎁 مزایا:
🔹اعطای حق الزحمه نگارش
🔸چاپ در فصلنامه پیام مروی
🔹تقدیر از آثار برگزیده
🌐 سامانه اصحاب قلم:
https://formafzar.com/form/lecture
📲 آیدی ایتا:
@Payamemarvi
☎️ معاونت پژوهش:
021-33919115 داخلی 227
#مباحث_پژوهشی #اطلاع_رسانی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s
#خبر_پژوهشی
#فراخوان_آثار_پژوهشی
💎تمدید هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان
✅با توجه به استقبال گسترده و نیز درخواست فراوان اساتید، پژوهشگران و طلاب معزز مبنی بر تمدید هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان، این فراخوان تا نیمه بهمن ماه تمدید گردید
🔰حجت الاسلام و المسلمین رجایی خراسانی، مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان با اعلام این خبر گفت: با توجه به استقبال فراوان اساتید، پژوهشگران و طلاب، و نیز درخواست این عزیزان مبنی بر تمدید فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان، این فراخوان تا 15بهمنماه تمدید شد تا فرصتی جهت دریافت آثار ارزشمند بیشتری فراهم گردد.
ایشان ضمن بیان امتیازات آثار برگزیده این فراخوان افزود؛ طلاب و پژوهشگران علاقهمند میتوانند آثار پژوهشی خود را (حداكثر 5 اثر) در قالبهای كتاب، پایاننامه، مقاله، طرح و ایدههای پژوهشی و نرم افزارهای پژوهشی تا تاریخ ۱۴۰۲/11/15 و منطبق با «دستورالعمل شركت در هجدهمین فراخوان» از طریق سامانه فراخوان آثار پژوهشی به آدرس http://spnf.hozehkh.com ارسال نمایند و از امتیازات این فراخوان بهرهمند شوند.
#اطلاع_رسانی
#مباحث_پژوهشی
🌹همراه با پژوهش مدرسه علمیه أهل البیت سبزوار ↙️↙️↙️↙️
https://eitaa.com/pajohesh_s