⭕️ ریشه و علت گرفتاری ها ❗️
یک حدیث هم از امام صادق علیه السلام است که حضرت می فرماید : مَن اَصبَحَ و أَمسی وَالدُّنیا أَکبَرَ هَمِّهِ.
🔴👈 کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش دنیا و پول و … باشد. به فکر نماز نباشد. به سه تا مصیبت گرفتار می شود : اول ” جعل الله الفقر بین عینیه . ” خداوند فقر را مقابل دوچشمش می آورد. دوم قلبش پر از غم و غصه می شود. و سوم ” شتّت عمله. “ کارهایش پراکنده می شود. از این اداره به آن اداره. از این آسانسور به آن اسانسور. به هر دری که می زند نمی شود. ده سال است که اختلاف ملکی دارد. هنوز حل نشده. چرا ؟ چون به فکر دنیاست. برعکس . مَن اَصبَحَ و أَمسی وَ الآخرة أَکبَرَ هَمِّهِ . "
🔵👈 کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش آخرت باشد.مثل راننده تاکسی که اول ظهر کنار خیابان پارک می کند تا نماز اول وقت بخواند. با اینکه در آن ساعت اگر بخواهد مسافر ببرد. مسافر زیاد است .و درآمدش هم زیاد است. اما با این حال تاکسی را نگه میدارد. به مسجد می رود. نماز جماعتش را می خواند. بعد سوار می شود و مسافر می برد. افراد این چنین که مقید به نماز اول وقت هستند. " جَعَلَ اللَّهُ الْغَنَاءَ فِي قَلْبِهِ. " خداوند غنی و بی نیازی را در قلبشان قرار می دهد. یعنی چشمش سیر می شود. مثل " اشیخ محمد حسین زاهد " که چیزی نداشت. اما هر وقت از او می پرسیدی : " حال شما چه طور است ؟ " دو سه بار پشت سر هم می گفت : " الحمدلله " . یک الحمدللهی می گفت . مثل اینکه همه تهران برای اوست. من یادم هست. حالا چیزی هم نداشت. دو اتاق اجاره کرده بود ماهی بیست تومان. گلیم هم زیر پایش بود. اینها را به مردم بگویید تا مردم ریشه و علت گرفتاریشان را بفهمند. ریشه گرفتاری مردم این است که با خدا کاری ندارند.
[ بررسی گناهان کبیره در مواعظ ایت الله مجتهدی تهرانی، بوستان قرآن ،چاپ ششم ،1395 ، ص 44 و 45 ]
⚠️ ریشه و علت #گرفتاری ها ❗️
🍃🍃🍃✨✨✨🍃🍃🍃
🌹🌹
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
@quranekarim1398
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نوحه: تسبیحات حضرت زهرا، صلی الله علیک یا فاطمه
با صدای: حاج مهدی رسولی در حضور رهبر معظم انقلاب
بازیرنویس عربی (الترجمة العربیة)، انگلیسی، اردو
ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها
Tasbeehat Hazrat Zahra (as) by Haj Mahdi Rasuli (Rasouli)
Best Farsi Noha of Ayam Fatimaya with English Urdu Arabic Subtitles, translation
🏴 #ایام_فاطمیه
#آیات_مقاومت(۶)
💠(فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ)💠 هود/۱۱۲
پس همانگونه که فرمان یافتهای، #استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمدهاند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام میدهید میبیند!
✔استقامت در لغت به معنای راست ایستادن، ایستادگی و پافشاری کردن و پایداری کردن است، و در اصطلاح، تحمل و بردباری در مقابل سختی ها و مصایب زندگی است. مشکلاتی که می توانند چشم انسان را از دیدن واقعیت ها باز دارد و در ادامه مسیر زندگی ما را دچار تزلزل کند.
✔هنگامی که ملتی راهی را آغاز میکنند «رسیدن به نتائج، احتیاج دارد به استقامت در آن راه، به پیشرفت در آن راه، به متوقف نشدن میان راه» همچنین امور معنوی و فردی هم استقامت لازم دارد، بنابراین «تداوم، یک عنصر جدیدی است غیر از خودِ اصلِ شروعِ عمل»
✔این آیات، ابتدا شخص پیامبر(صلّیاللهعلیهوآله) و سپس مؤمنان به او را به استقامت امر میکند. اولاً نباید در راه رسیدن به هدف متوقف شد، ثانیاً در مسیر رسیدن به هدف، مراقب انحراف و زاویه پیداکردن باید بود. عوامل این انحراف دو امر است:
۱. عامل درونی ۲. عامل بیرونی. عامل درونی همان «تهاجم هواهای نفسانی... و محبت طلا و نقره، پول و شهوات جنسی» است. عامل بیرونی «دشمنان، توطئهگران، بدخواهان و قدرتهای مسلط» هستند.
✨✨✨✨✨✨
@quranekarim1398
🔴 با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی؛
🔻 مقام آوران مسابقات قرآن کریم و منتخبین گوهرهای فاطمی در پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر تقدیر شدند.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا در این مراسم گفت:
از کوششگران عرصه امر به معروف و نهی از منکر و فعالان در امور قرآنی تقدیر و تشکر می کنم.
امیدوارم که این همت و غیرت دینی حفظ شود و روز به روز ارتقا یابد.
اگر کسی به دنبال رستگاری است باید توجه ویژهای به قرآن کریم داشته باشد، چون قرآن کریم راه گشاست.
رستگاری انسان، جامعه و امت به صورت فردی اتفاق نمی افتد و در این راه می بایست همت و تلاش همگانی صورت پذیرد و همه در برابر دیگران مسئول هستند.
امر به معروف و نهی از منکر را میتوان با قلب سنجید.
انسان متقی با دیدن منکر، قلبش ناراحت و با دیدن معروف شادمان و مسرور میشود.
راه ما راه امام حسین علیه السلام است، امام حسین در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر و گرامیداشت فرایض دینی اهل بیت خود و بهترین یاران خود را فدا کرد.
امروزه ما نیز به پیروی و تمسک به اهل بیت می بایستی توجه ویژه به آموزههای اهلبیت داشته باشیم.
┄┅─✵💝✵─┅┄
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
خدایا شروع سـخن نامِ توست
وجودم به هر لحظه آرامِ توست
دل از نام و یادت بگـیرد قـرار
خوشم چون که باشی مرا در کنار
سلاااام
الهی به امیدتو
صبحتون بخیر💖
@quranekarim1398
┄┅─✵💝✵─┅┄
صفحه ۵۳۳ مصحف شریف
سوره مبارکه الرحمن
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@quranekarim1398
┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5856962526922672409.mp3
1.25M
🔸ترتیل صفحه ۵۳۳ با صدای استاد حامد ولی زاده
🔸مقام : نهاوند - عشاق مصری
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@quranekarim1398
┗━━━♥️═🍃━━━┛
قرآن ترجمه المیزان
سوره 55
سوره مبارکه الرحمن
صفحه 533
يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيمَاهُمْ فَيُؤْخَذُ بِالنَّوَاصِي وَالْأَقْدَامِ (41)
مجرمان به سيمايشان شناخته مى شوند، پس موهاى پيش سر و پاهايشان را مى گيرند [و آنان را در جهنّم مى افکنند]. (41)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (42)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (42)
هَٰذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِي يُكَذِّبُ بِهَا الْمُجْرِمُونَ (43)
اين است جهنمّى که مجرمان آن را انکار مى کردند. (43)
يَطُوفُونَ بَيْنَهَا وَبَيْنَ حَمِيمٍ آنٍ (44)
[آنان] ميان جهنّم و آبى به غايت داغ تردّد مى کنند. (44)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (45)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (45)
وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ (46)
و هر کس از مقام پروردگارش بترسد دو باغ دارد. (46)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (47)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (47)
ذَوَاتَا أَفْنَانٍ (48)
[آن دو باغ] داراى درختانى پر شاخه و باطراوت اند. (48)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (49)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (49)
فِيهِمَا عَيْنَانِ تَجْرِيَانِ (50)
در آن دو [باغ] دو چشمه جريان دارد. (50)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (51)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (51)
فِيهِمَا مِنْ كُلِّ فَاكِهَةٍ زَوْجَانِ (52)
در آن دو [باغ] از هر ميوه اى دو نوع وجود دارد. (52)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (53)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (53)
مُتَّكِئِينَ عَلَىٰ فُرُشٍ بَطَائِنُهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ ۚ وَجَنَى الْجَنَّتَيْنِ دَانٍ (54)
اين در حالى است که بر بسترهايى تکيه زده اند که آستر آنها از حرير سِتَبر است و ميوه آن دو باغ در دسترس است. (54)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (55)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (55)
فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ (56)
در آنها دلبران فرو هشته نگاه هستند که پيش از ايشان هيچ انس و جنّى به آنها دست نزده است. (56)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (57)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (57)
كَأَنَّهُنَّ الْيَاقُوتُ وَالْمَرْجَانُ (58)
گويى آنها [از شدّت درخشندگى] ياقوت و مرجان اند. (58)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (59)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (59)
هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ (60)
آيا جزاى احسان [شما] جز احسان [ما] است؟ (60)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (61)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (61)
وَمِنْ دُونِهِمَا جَنَّتَانِ (62)
و غير از آن دو [باغ] دو باغ ديگر [نيز براى آنان ]هست. (62)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (63)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (63)
مُدْهَامَّتَانِ (64)
آن دو [باغ] از شدّت سرسبزى سيه فام مى نمايند. (64)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (65)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (65)
فِيهِمَا عَيْنَانِ نَضَّاخَتَانِ (66)
در آن دو [باغ] دو چشمه هميشه جوشان است. (66)
فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (67)
پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (67)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@quranekarim1398
┗━━━♥️═🍃━━━┛