eitaa logo
مصباح قرآنیان ۳
2هزار دنبال‌کننده
27.5هزار عکس
6.6هزار ویدیو
558 فایل
با سلام اطلاع رسانی کلیه برنامه های قرآنی مرکز قرآن ، عترت و نماز اع س نهاجا به متسابقین و فعالان قرآنی در سطح کل‌ کشور وآموزش قرآن کریم (از مبتدی تاپیشرفته ) با مسابقات جذاب
مشاهده در ایتا
دانلود
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 شرح (4) 🔹 بیماری و پاک شدن گناهان 🔻مصداق دوم شِکوه به کارگزاران حکومت اسلامی است. در نامه ۵۳ بند هشتم مولا علی (علیه السلام) به مالک اشتر نوشتند: « اگر اهل مالیات_مالیات دهندگان_به تو شِکوه کردند از سنگینی مالیات یا از مشکلی که برایشان پیش آمده نمی توانند مالیات بدهند یا قطع شدن آب و غیره، از آنها بار مالیات را سبک کن، به اندازه ای که امورشان اصلاح بشود. نکته آخر در مصادیق شِکوه این است که مولا علی (علیه السلام) در بند نهم از نامه ۵۳ به صورت یک قاعده کلی خطاب به مالک اشتر می فرمایند: « وقت بگذار شکایت هایِ مردم را خودت بشنو، بعد آنجا می فرمایند: « به خاطر اینکه شکایت های مردم از مشکلات نزد حاکمان اکثرا بی هزینه است. اینطور نیست که اگر بنشینی این شکایت ها را گوش بدهی، هزینهٔ سنگینی به حکومت تحمیل می‌شود و تو نمی توانی بدهی.» 🔸۳. شکایت به نااهل امّا موضع سوم و آخر دربارهٔ شِکوه، شکایت به نااهل است؛ که چند نکته دارد: اولا حضرت به طور کلی از شِکوه به غیر اهل بیت (علیهم السلام) نهی کردند که در واقع شِکوه به طاغوت است. 🔻در خطبه ۱۰۵ بندِ سوم می‌فرمایند: «...فاللهَ اللهَ أن تَشکُوا إلی مَن یُشکِی شَجوَکُم و لا یَنقُضُ بِرَأیِه ما قَد أبرَمَ لَکُم»؛ «خدارا خدارا از اینکه بخواهید شکایتتان را نزد کسی ببرید که نمی تواند مشکل شما را حل کند و با نظرش آنچه که برای شما و به نفع شما قطعی هم شده بوده را نقض کند. » نکته بعدی در شکایت به نا اهل، شکوه به کافر است. در حکمت ۴۲۷ می فرمایند: « کسی که شکایت بکند از حاجات خودش نزد کافر، گویا پیش کافر از دست خدا شکایت کرده است. » و سوم شِکوه از مصیبت مقدّر است. به صورت کلی شکایت از دست خدا تلقّی می‌شود که در حکمت ۲۲۸ می فرمایند که « وَ مَنْ أَصْبَحَ يَشْكُو مُصِيبَةً نَزَلَتْ بِهِ» ؛ «کسی که از مصیبت مقدّری که بر سرش آمده شکوه بکند، «فَقَدْ أَصْبَحَ يَشْكُو رَبَّهُ» در واقع از پروردگارش شکایت کرده است.» 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع @quranekarim1398
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⇦ سخن خلیفه دوم درباره امام حسین علیه السلام خلیفه دوم، عمر بن خطاب نیز در فرازی به جایگاه معنوی و اثرگذار امام حسین علیه‌السّلام پرداخته، می‌گوید: «انما انبت فی رئوسنا ما تری الله ثم انتم؛ («هل انبتت ما فی رؤوسنا الا الله تعالی وانتم») موهای سر ما نیز به قدرت خداوند، سپس ... ● کنزالعمال، ج۱۳، ص۶۵۵، ح۳۷۶۶۲. ○ علل الدار قطنی، چاپ دار طیبه ریاض، ج۲، ص۱۲۵. @quranekarim1398 ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
◼️◼️◼️◼️◼️ 🏴هنگامی که حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام) ديدند آن ملعونین بر به قتل رساندن حضرتشان پافشارى و اصرار دارند، *قرآن را برداشتند و آن را باز كرده و بر سر مبارکشان نهادند* و ندا دادند: ✨كتاب خدا و جدّم محمّد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) ميان من و شما داور است؛ *اى قوم! براى چه خونم را حلال مى‏ دانید؟!* ...سپس متوجه گریه طفلشان شدند که از *شدت عطش می گریست*، پس آن طفل رضيع را بر دستان مبارکشان قرار داده و فرمودند: *✨ای قوم! اگر بر من رَحم نمی کنید، پس بر این طفل رحم کنید!* *⚜أَلسَّلامُ عَلَی الرَّضیعِ الصَّغیرِ⚜* 📓سفینة البحار و مدینة الحکم و الآثار، ج۵ ص۵۷
. ﷽؛ 💠 دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ 🔺 پرهیز از ستم 🔅 : 🔸 «بپرهيز از اين كه بركسى كه جز خداوند در برابر تو ياورى ندارد ، ستم كنى.». 🔹 إيّاكَ وظُلمَ مَن لا يَجِدُ عَلَيكَ ناصِرا إلاَّ اللّهَ؛ 📚 گزیده تحف العقول، ص ۳۸ •❀• ذکر امروز : یا قاضی احاجات (۱۰۰ مرتبه)
┄┅─✵💔✵─┅┄ اِلهی یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد یا عالی بِحَقِّ علی یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان @quranekarim1398 ┄┅─✵💔✵─┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۱۴۱ مصحف شریف سوره مبارکه انعام 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5780655977573386028.mp3
995.3K
‌🔸ترتیل صفحه ۱۴۱ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : بیات 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
قرآن ترجمه المیزان سوره 6 سوره مبارکه الانعام صفحه 141 ذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ ۚ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ (102) اين است خدا، پروردگار شما که هيچ معبودى جز او نيست، خالق همه چيز است، پس او را پرستش کنيد. و او بر هر چيزى نگهبان است. (102) لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ ۖ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ (103) چشم ها او را نمى بينند و او چشم ها را مى بيند، و او است دقيق و آگاه. (103) قَدْ جَاءَكُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ ۖ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ عَمِيَ فَعَلَيْهَا ۚ وَمَا أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ (104) به راستى بصيرت هايى از جانب پروردگارتان براى شما آمده است، پس هر که بينا شود به سود خود او و هر که کوردل گردد به زيان خود او است، و من نگهبان شما نيستم. (104) وَكَذَٰلِكَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ وَلِيَقُولُوا دَرَسْتَ وَلِنُبَيِّنَهُ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ (105) و بدينگونه آيات را گوناگون مى آورديم تا [حقايق روشن شود و ]سرانجام بگويند: تو درس گرفته اى، و تا آن [آيات ]را براى مردمى که دانايند بيان کنيم. (105) اتَّبِعْ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ وَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ (106) آنچه را از جانب پروردگارت به سوى تو وحى شده است پيروى کن ـ هيچ معبودى جز او نيست ـ و از مشرکان روى بگردان. (106) وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا أَشْرَكُوا ۗ وَمَا جَعَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ۖ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِوَكِيلٍ (107) و اگر خدا مى خواست آنان شرک نمىورزيدند، و ما تو را حافظ آنان نساخته ايم، و تو بر آنان نگهبان نيستى. (107) وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ كَذَٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (108) و به معبودانى که جز خدا مى خوانند دشنام ندهيد که آنان هم از روى تعدّى و جهل به خدا دشنام دهند. اينگونه براى هر امّتى عملشان را زينت داده ايم; سپس بازگشت آنان فقط به سوى پروردگارشان خواهد بود; آن گاه آنان را از آنچه مى کردند باخبر خواهد ساخت. (108) وَأَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ لَئِنْ جَاءَتْهُمْ آيَةٌ لَيُؤْمِنُنَّ بِهَا ۚ قُلْ إِنَّمَا الْآيَاتُ عِنْدَ اللَّهِ ۖ وَمَا يُشْعِرُكُمْ أَنَّهَا إِذَا جَاءَتْ لَا يُؤْمِنُونَ (109) و با سوگندهاى مؤکّدشان به خدا قسم خوردند که اگر معجزه اى [که مى خواهند ]براى آنان بيايد حتماً به آن ايمان مى آورند. بگو: معجزات فقط در اختيار خداست، و شما نمى دانيد که وقتى معجزه هم بيايد ايمان نخواهند آورد. (109) وَنُقَلِّبُ أَفْئِدَتَهُمْ وَأَبْصَارَهُمْ كَمَا لَمْ يُؤْمِنُوا بِهِ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَنَذَرُهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ (110) و قلب ها و چشم هايشان را وارونه مى کنيم [و در نتيجه به قرآن ايمان نمى آورند ]چنانکه اول بار به آن ايمان نياوردند، و آنان را با حالت کور دلى در طغيانشان وا مى گذاريم. (1 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛