eitaa logo
مصباح قرآنیان ۳
1.9هزار دنبال‌کننده
27.7هزار عکس
6.7هزار ویدیو
560 فایل
با سلام اطلاع رسانی کلیه برنامه های قرآنی مرکز قرآن ، عترت و نماز اع س نهاجا به متسابقین و فعالان قرآنی در سطح کل‌ کشور وآموزش قرآن کریم (از مبتدی تاپیشرفته ) با مسابقات جذاب
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نوحه: تسبیحات حضرت زهرا، صلی الله علیک یا فاطمه با صدای: حاج مهدی رسولی در حضور رهبر معظم انقلاب بازیرنویس عربی (الترجمة العربیة)، انگلیسی، اردو ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها Tasbeehat Hazrat Zahra (as) by Haj Mahdi Rasuli (Rasouli) Best Farsi Noha of Ayam Fatimaya with English Urdu Arabic Subtitles, translation 🏴
(۶) 💠(فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ)💠 هود/۱۱۲ پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند! ✔استقامت در لغت به معنای راست ایستادن، ایستادگی و پافشاری کردن و پایداری کردن است، و در اصطلاح، تحمل و بردباری در مقابل سختی ها و مصایب زندگی است. مشکلاتی که می توانند چشم انسان را از دیدن واقعیت ها باز دارد و در ادامه مسیر زندگی ما را دچار تزلزل کند. ✔هنگامی که ملتی راهی را آغاز میکنند «رسیدن به نتائج، احتیاج دارد به استقامت در آن راه، به پیشرفت در آن راه، به متوقف نشدن میان راه» همچنین امور معنوی و فردی هم استقامت لازم دارد، بنابراین «تداوم، یک عنصر جدیدی است غیر از خودِ اصلِ شروعِ عمل» ✔این آیات، ابتدا شخص پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) و سپس مؤمنان به او را به استقامت امر میکند. اولاً نباید در راه رسیدن به هدف متوقف شد، ثانیاً در مسیر رسیدن به هدف، مراقب انحراف و زاویه پیداکردن باید بود. عوامل این انحراف دو امر است: ۱. عامل درونی ۲. عامل بیرونی. عامل درونی همان «تهاجم هواهای نفسانی... و محبت طلا و نقره، پول و شهوات جنسی» است. عامل بیرونی «دشمنان، توطئه‌گران، بدخواهان و قدرتهای مسلط» هستند. ✨✨✨✨✨✨ @quranekarim1398
🔴 با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی؛ 🔻 مقام آوران مسابقات قرآن کریم و منتخبین گوهرهای فاطمی در پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر تقدیر شدند. رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا در این مراسم گفت: از کوششگران عرصه امر به معروف و نهی از منکر و فعالان در امور قرآنی تقدیر و تشکر می کنم. امیدوارم که این همت و غیرت دینی حفظ شود و روز به روز ارتقا یابد. اگر کسی به دنبال رستگاری است باید توجه ویژه‌ای به قرآن کریم داشته باشد، چون قرآن کریم راه گشاست. رستگاری انسان، جامعه و امت به صورت فردی اتفاق نمی افتد و در این راه می بایست همت و تلاش همگانی صورت پذیرد و همه در برابر دیگران مسئول هستند. امر به معروف و نهی از منکر را می‌توان با قلب سنجید. انسان متقی با دیدن منکر، قلبش ناراحت و با دیدن معروف شادمان و مسرور میشود. راه ما راه امام حسین علیه السلام است، امام حسین در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر و گرامیداشت فرایض دینی اهل بیت خود و بهترین یاران خود را فدا کرد. امروزه ما نیز به پیروی و تمسک به اهل بیت می بایستی توجه ویژه به آموزه‌های اهل‌بیت داشته باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅─✵💝✵─┅┄ خدایا شروع سـخن نامِ توست وجودم به هر لحظه آرامِ توست دل از نام و یادت بگـیرد قـرار خوشم چون که باشی مرا در کنار سلاااام الهی به امیدتو صبحتون بخیر💖 @quranekarim1398 ┄┅─✵💝✵─┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۵۳۳ مصحف شریف سوره مبارکه الرحمن 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5856962526922672409.mp3
1.25M
🔸ترتیل صفحه ۵۳۳ با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : نهاوند - عشاق مصری 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
قرآن ترجمه المیزان سوره 55 سوره مبارکه الرحمن صفحه 533 يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيمَاهُمْ فَيُؤْخَذُ بِالنَّوَاصِي وَالْأَقْدَامِ (41) مجرمان به سيمايشان شناخته مى شوند، پس موهاى پيش سر و پاهايشان را مى گيرند [و آنان را در جهنّم مى افکنند]. (41) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (42) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (42) هَٰذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِي يُكَذِّبُ بِهَا الْمُجْرِمُونَ (43) اين است جهنمّى که مجرمان آن را انکار مى کردند. (43) يَطُوفُونَ بَيْنَهَا وَبَيْنَ حَمِيمٍ آنٍ (44) [آنان] ميان جهنّم و آبى به غايت داغ تردّد مى کنند. (44) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (45) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (45) وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ (46) و هر کس از مقام پروردگارش بترسد دو باغ دارد. (46) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (47) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (47) ذَوَاتَا أَفْنَانٍ (48) [آن دو باغ] داراى درختانى پر شاخه و باطراوت اند. (48) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (49) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (49) فِيهِمَا عَيْنَانِ تَجْرِيَانِ (50) در آن دو [باغ] دو چشمه جريان دارد. (50) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (51) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (51) فِيهِمَا مِنْ كُلِّ فَاكِهَةٍ زَوْجَانِ (52) در آن دو [باغ] از هر ميوه اى دو نوع وجود دارد. (52) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (53) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (53) مُتَّكِئِينَ عَلَىٰ فُرُشٍ بَطَائِنُهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ ۚ وَجَنَى الْجَنَّتَيْنِ دَانٍ (54) اين در حالى است که بر بسترهايى تکيه زده اند که آستر آنها از حرير سِتَبر است و ميوه آن دو باغ در دسترس است. (54) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (55) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (55) فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ (56) در آنها دلبران فرو هشته نگاه هستند که پيش از ايشان هيچ انس و جنّى به آنها دست نزده است. (56) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (57) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (57) كَأَنَّهُنَّ الْيَاقُوتُ وَالْمَرْجَانُ (58) گويى آنها [از شدّت درخشندگى] ياقوت و مرجان اند. (58) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (59) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (59) هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ (60) آيا جزاى احسان [شما] جز احسان [ما] است؟ (60) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (61) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (61) وَمِنْ دُونِهِمَا جَنَّتَانِ (62) و غير از آن دو [باغ] دو باغ ديگر [نيز براى آنان ]هست. (62) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (63) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (63) مُدْهَامَّتَانِ (64) آن دو [باغ] از شدّت سرسبزى سيه فام مى نمايند. (64) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (65) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (65) فِيهِمَا عَيْنَانِ نَضَّاخَتَانِ (66) در آن دو [باغ] دو چشمه هميشه جوشان است. (66) فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (67) پس کدام يک از نعمت هاى پروردگارتان را انکار مى کنيد؟ (67) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۵۳۳🌷 پاداش احسان: این آیه، یک قانون عمومی در زبان قرآن است که برای خدا و خلق خدا به کار می رود. بر اساس این قانون، احسان و نیکی هر کس باید با لطف و احسانِ متقابل جبران شود. البتّه به فرموده ی امام صادق، پاسخِ نیکی باید برتر از خود نیکی باشد؛ زیرا کسی که اوّل نیکی کرده، به سبب شروع احسان، لطف بزرگ تری نشان داده است. در روایتی از آن حضرت می خوانیم: «آیه ای در قرآن است که عمومیّت دارد... این سخن خدا که می فرماید «هَل جَزاءُ الاِحسان اِلَّا الاِحسان»، شامل کافر و مؤمن و نیکوکار و گنهکار می شود؛ و هر کس که به او نیکی شود، باید جبران کند، و جبران این نیست که به اندازه ی او نیکی کنی؛ بلکه باید بیش از آن باشد؛ زیرا اگر همانند آن باشد، نیکی او برتر است؛ زیرا او آغازگر بوده است.» از این رو خدا نیز در برابر اعمال محدود افراد باایمان، نعمت های بی پایان و باغ های پهناور بهشتی را برای همیشه در اختیارشان خواهد گذاشت و همو این پاداش چندبرابر را «احسان» نامیده است . در حدیث دیگری از امام صادق می خوانیم: «هنگامی که فرد باایمان، عملش را به خوبی انجام دهد، خدا هر کار خوبش را هفتصد برابر می کند... بنابراین، کارهایی را که برای پاداش الهی انجام می دهید، خوب انجام دهید.» شخصی که این حدیث را نقل کرده، می گوید که از امام پرسیدم: «چگونه به خوبی انجام دهیم؟» امام فرمود: «هنگامی که نماز می خوانی، رکوع و سجده ات را خوب انجام بده. وقتی روزه می گیری، از کارهایی که روزه ات را خراب می کند، بپرهیز. هنگامی که حج می روی، از آنچه در حج و عمره ممنوع است، دوری کن، و هر کاری که برای خدا انجام می دهی، باید از آلودگی ها پاک باشد.» البتّه همان طور که گفته شد، قانون جبران نیکی ها، فقط در مورد خدا نیست؛ بلکه انسان ها نیز باید این قانون را رعایت کنند. در حدیثی از امام باقر می خوانیم: «کیفر چهار چیز، بسیار سریع است؛ [یکی از آن هاست] کیفر کسی که به او نیکی کنی و او احسان تو را با بدی پاسخ دهد.» حتّی شکستن قانون جبران نیکی ها باعث می شود که گاهی مردم برای انجام کار خوب بی انگیزه شوند. از این رو در حدیثی از امام صادق می خوانیم: «خداوند، راهزنان جادّه ی خوبی را از رحمت خود دور می کند.» به ایشان عرض کردند: «راهزنان جادّه ی خوبی چه کسانی هستند؟» حضرت فرمود: «کسی که به او خوبی می شود و او ناسپاسی می کند، و همین کار، آن شخص خوبی کننده را از خوبی کردن به دیگران بازمی دارد.» 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛