eitaa logo
زندگی بر مدار قرآن
9.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
473 ویدیو
56 فایل
اینجا به زندگی رنگ قرآن می‌دهیم 🕌دارالتفسیر حرم‌ مطهر امام رضا(ع) 📎فهرست عناوین کلی محتویات کانال https://eitaa.com/quranlive/4500 🎥پخش زنده https://rubika.ir/darotafsir اینستاگرام https://instagram.com/darotafsir ارتباط با ما: @AdminQuranlive
مشاهده در ایتا
دانلود
(علیه‌السلام) در روز عید غدیر به نام خدا ✨➖✨➖✨➖✨➖✨➖✨➖✨ ◀️ خلاصه مباحث نشست قرآنی 🗓 تاریخ: 99/5/14 ⏺ موضوع: شرح زیارت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در روز عید غدیر ✨➖✨➖✨➖✨➖✨➖✨➖✨ زیارت غدیریه، استدلال قرآنی و عقلی بر ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌السلام) است، برای اهل سنت نه برای عوام. اولین کسی که به پیامبر ایمان آورد و سابقه شرک هم نداشت، علی (علیه‌السلام) بود. آیا این مساله، برای جانشینی پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) امتیاز نیست؟! در اینجا حرف‌های مقبول شیعه و سنی و حتی حرف‌هایی که خلفا قبول دارند را آورده است. 🔴 فرازهایی از زیارت غدیریه: 🔹 و أَنْتَ وَلِیُّ اللَّهِ وَ أَخُو رَسُولِهِ: و تو، ای علی، دوست خدای تعالی و برادر رسول او هستی. کسی که شرایط پیامبران را دارد، کسی که تمام علوم را دارد، اولین کسی است که ایمان آورده، سابقه شرک هم ندارد، در حالیکه برادر پیامبر است و لایق خلافت می‌باشد. 🔹 و الذَّابُّ عَنْ دِینِهِ: و دفاع کننده از دین او هستی که در لیله‌المبیت، خطر را به جان پذیرفته و در برابر چهل نفر تروریست، در جای پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) خوابید و در جنگ، دشمنانی مانند مرحب و عبدود را بر زمین انداخت. 🔹 و الَّذِی نَطَقَ الْقُرْآنُ بِتَفْضِیلِهِ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرا عَظِیما: ای قرآن ناطقی که قرآن را با آن حالت و معنایی که بایستنی است تلاوت کردی. و خداوند مجاهدین در راه خدا را بر نشستگان برتری داد، نه اجر معمولی که اجری عظیم. مصداق اتم و یکی از مصادیق درجه اول مجاهدین، امیر مومنان (علیه‌السلام) است، که بر غیر خودش تفضیل داده شده است. 🔹 أجَعَلْتُمْ سِقَایَةَ الْحَاجِّ وَ عِمَارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ جَاهَدَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ لا یَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ: آیا آب دادن به حاجیان و تعمیرات مسجدالحرام که یک عبادت است از ایمان کامل آوردن به خدا و قیامت و جهاد در راه خدا برتر است؟! این دو، نزد خدا برابر نمی‌شوند. خدا روی خوشی به ظالمان ندارد. قابل هدایت نیستند، خدا هم به اجبار، کسی را هدایت نمی‌کند. 🔹 الَّذِینَ آمَنُوا وَ هَاجَرُوا وَ جَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ یُبَشِّرُهُمْ رَبُّهُمْ بِرَحْمَةٍ مِنْهُ وَ رِضْوَانٍ وَ جَنَّاتٍ لَهُمْ فِیهَا نَعِیمٌ مُقِیمٌ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدا إِنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِیمٌ: کسانی که جان و مالشان را در جهاد سرمایه کرده‌اند، عزیزکرده‌های خدا هستند. خدا به چنین انسان‌هایی راستا، بشارت می‌دهد رحمتی را و رضوانش را و در جنات قرار می‌گیرند که برای آنها نعمت مقیم و دائم است نه نعمت فصلی و زودگذر. 🔹 أشْهَدُ أَنَّکَ الْمَخْصُوصُ بِمِدْحَةِ اللَّهِ: یا علی، من شهادت می‌دهم، مدح و تعریف مخصوص خدا درباره توست. ای کسی که خدای تعالی تو را مدح مخصوص کرده است. 🆔@quranlive
خطبه غدیر99.5.14.mp3
16.56M
🎙صوت: :شرح خطبه غدیر 👤سخنران: حجه الاسلام 🆔@quranlive
غدیر به نام خدا ⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️ ◀️خلاصه مباحث نشست قرآنی 🗓تاریخ :99/5/14 ⏺موضوع: خطبه غدیر ⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️ ✴️ پیروان اهل بیت علیهم السلام و دشمنانشان 🔻 معاشرالناس؛این خطاب شامل همه مردم(مسلمان و غیر مسلمان)می شود،پس پیامبر(صلی الله علیه و آله) در خطبه غدیر فقط مسلمانان را مورد خطاب قرار نمی دهد. 🔻 إنَّ اللّه‏ قَدْ أَمَرَنی وَنَهانی: خداوند واجبات و محرماتی دارد که آنها را به منِ پیامبر فرموده است. 🔻وقَدْ أَمَرْتُ عَلِیا وَنَهَیتُهُ بِأَمْرِه: من هم به دستور خدا، علی را امر و نهی نمودم. تفاوت امر و نهی پیامبر با امر ونهی امام: پیامبر هرآنچه خدا به او امر و نهی می کند، به مردم می رساند و امام آنچه از خدا، اما توسط پیامبر به او ابلاغ شده به مردم امر و نهی می کند. امیر المومنین(علیه السلام) فقط آموزش ندید، بلکه قبل از اینکه به عنوان امام مردم را امر و نهی کند، خودش عمل کرده است. 🔻فعِلْمُ الاْءَمْرِ وَالنَّهْی لَدَیهِ: علم امام توسط پیامبر به او منتقل شده است و پیامبر واسطه بین خدا و امام است. 🔻فاسْمَعُوا لاِءَمْرِهِ تَسْلِمُوا: بعضی می شنوند،عمل نمی کنند و بعضی اصلا گوش نمی کنند. «يَجْعَلُونَ أَصابِعَهُمْ فِي آذانِهِم‏»(بقره/19) پیامبر (صلی الله علیه و آله) می فرماید:اوامر علی را بشنوید زیرا امر علی امر منِ پیامبر و امر من امر خداست.اما متاسفانه وقتی حق امام علی (علیه السلام) غصب شد و درِ خانه مهاجر و انصار رفت، اصلا حرف امام را گوش نکردند. 🔻وأَطیعُوهُ تَهْتَدُوا : شرط هدایت توسط امام معصوم،اطاعت است، محبت بدون اطاعت در حد خودش خوب است، اما هدایت نمی آورد. 🔻وانْتَهُوا لِنَهْیهِ تَرْشُدُوا: راه رشد و عاقبت بخیری،خودداری از انجام اعمالی است که امام علی (علیه السلام) نهی می کند. 🔻وصیرُوا إلی مُرادِهِ: ببینید او چه می گوید، مراد علی(علیه السلام) چیست،آن مسیر را بروید. برخی گفتند: «إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ » امام علی (علیه السلام) فرمود: سخن درستی است (کلمه الحق)، اما مرادشان باطل است(یُراد بها الباطل). اما پیامبر (صلی الله علیه و آله) می فرماید: دنبال مراد علی (علیه السلام) بروید. 🔻ولا تَتَفَرَّقْ بِکُمُ السُّبُلُ عَنْ سَبیلِهِ: راههای مختلف شما را از راه علی دور نکند.تفرقه از زمانی به وجود آمد که امیرالمومنین (علیه السلام) اطاعت نشد. 🔻معاشِرَالنّاسِ، أَنَا صِراطُ الله الْمُسْتَقیمُ الَّذی أَمَرَکُمْ بِاتِّباعِهِ: ای مردم! صراط مستقیم خداوند منم که شما را به پیروی آن امر فرموده. 🔻ثمَّ عَلِی مِنْ بَعْدی :و پس از من علی است. 🔻ثمَّ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ: و آن گاه فرزندانم از نسل او، یعنی پیامبر (صلی الله علیه و آله) می خواهد بفرماید آنان فرزندان من هستند. 🔻أئِمَّةُ الْهُدی یَهْدونَ إِلَی الْحَقِّ وَ بِهِ یَعْدِلونَ: پیشوایان راه هدایتند که به سوی حق هدایت می کنند و با آن عدالت را برپامی کنند. 🔻ثمَّ قَرَأَ: «بِسْمِ الله الرَّحْمانِ الرَّحیمِ الْحَمْدُلِلَّهِ رَبِ الْعالَمینَ...» إِلی آخِرِها:سپس پیامبر (صلی الله علیه و آله) سوره حمد را قرائت فرمود. 🔻وقالَ: فِی نَزَلَتْ وَفیهِمْ وَالله نَزَلَتْ، وَلَهُمْ عَمَّتْ وَإِیَّاهُمْ خَصَّتْ: این سوره درباره من نازل شده، و به خدا قسم درباره امامان نازل شده است. شامل امامان می باشدو به آنان اختصاص دارد. سوره حمد در شأن پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام) نازل شده، زیرا صراط مستقیمی که در این سوره آمده، پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی (علیه السلام) و فرزندان پیامبر (صلی الله علیه و آله) از نسل امام علی (علیه السلام) هستند. 🔻أولئِکَ أَوْلِیاءُ اللّه‏: ایشان(اهل بیت علیهم السلام) دوستان خدایند. 🔻الَّذینَ لا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلا هُمْ یحْزَنُونَ: که ترسی بر آنان نیست و محزون نمی‏‌شوند. 🔻ألا إنَّ حِزْبَ اللّه‏ هُمُ الْغالِبُونَ:آگاه باشید که حزب خداوند غالب هستند. 🔻ألا إنَّ أَعْداءَهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ الْغاوُونَ إخْوانُ الشَّیاطینِ: آگاه باشید که دشمنان ایشان سفهاء گمراه و برادران شیاطین‌‏اند. 🔻یوحی بَعْضُهُمْ إلی بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورا: برای گمراهی مردمان، سخنان بیهوده و پوچ را به یکدیگر می رسانند. کسانی که حرفهای قشنگی می زنند اما می خواهند با آن حرفها مردم را فریب دهند. 🆔@quranlive
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙صوت: قرآنی_جلسه پنجم :شرح زیارت امیرالمومنین(ع)در روز عید غدیر 👤سخنران: ابوالفضل بهرام پور 🆔@quranlive
زیارت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در روز عید غدیر به نام خدا ✨➖✨➖✨➖✨➖✨➖✨➖✨ ◀️ خلاصه مباحث نشست قرآنی 🗓 تاریخ: 99/5/15 ⏺ موضوع: شرح زیارت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در روز عید غدیر ✨➖✨➖✨➖✨➖✨➖✨➖✨ غدیر خم از جمله مسائل و حوادث اسلام بود که ۱۰۰ هزار نفر شنونده داشت، پس نمی‌توانستند آن را کتمان کنند؛ لذا به تحریف و تلبیس متوسل شدند. مشکل اینجاست که کلمه "مولی" دو ترجمه دارد: یکی: سرپرست، رئیس، رهبر، واجب الاطاعه و دیگری: دوست، رفیق. و آنها "مولی" را در عبارت "من کنت مولاه فهذا علی مولاه" به معنای دوست گرفتند. 🔴 فرازهای دیگری از زیارت غدیریه 🔹 فقَالَ هَلْ بَلَّغْتُ فَقَالُوا اللَّهُمَّ بَلَى فَقَالَ اللَّهُمَّ اشْهَدْ ثُمَّ قَالَ أَ لَسْتُ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ فَقَالُوا بَلَى: پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) از آنها اقرار گرفت که آیا ابلاغ کردم؟ گفتند: به خدا سوگند آری، ما درست فهمیدیم. سپس فرمود: خدایا تو شاهد باش من درست ابلاغ کردم. سپس فرمود: آیا خدا به شما نگفته که من بر شما مقدم‌ترم از مال‌ و جان‌تان و اگر لازم باشد باید آنها را در راه من بدهید. همه گفتند: آری. 🔹 فأَخَذَ بِیَدِکَ وَ قَالَ مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ: دست علی (علیه‌السلام) را گرفت و بالا برد و فرمود: بر هر کس اطاعت من واجب است این علی (علیه‌السلام) هم مولای اوست و شروع کرد به دعا کردن: خدایا دوست بدار هر که علی را دوست بدارد و دشمن بدار هر که او را دشمن بدارد و یاری کن هر که او را یاری کند و تنهایش بگذار هر که علی را تنها بگذارد. 🔹 و لَقَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى فِیکَ مِنْ قَبْلُ وَ هُمْ کَارِهُونَ: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَه... یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّه... ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ: و خدای تعالی در شآن تو قبلا نازل کرد و آنان هم ناخوش می‌دارند آیه‌ای در شآن علی (علیه‌السلام) باشد: ای مومنان، هر که بعد از ایمان، از دینش برگردد خدای تعالی شما را می‌برد و قومی را می‌آورد که هم خدا آنها را دوست دارد و هم آنها خدا را دوست دارند... در راه خدا جهاد می‌کنند و تو اولین مجاهد هستی... این فضل الهی است بر او و خداوند وسعت بخش و آگاه بر هر چیز است. 🔹 إنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَ هُمْ رَاکِعُونَ: شآن نزول این آیه، جریان انگشتر دادن در رکوع بود که مختص امیرمؤمنان (علیه‌السلام) است. ای پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، به آنها بگو ولی و سرپرست شما، اول خدا است، دوم رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و سوم علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌السلام). ❓زمخشری می‌گوید این آیه در شآن علی (علیه‌السلام) است؛ اما چرا به جای نام ایشان "الذین آمنوا" آورده و چرا "الذین آمنوا" یعنی علی (علیه‌السلام)؟ 🔺 برای اینکه دیگران از احسان کردن در حال عبادت یا در هر شرایطی محروم از این ثواب نباشند. 🔹 و مَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ: هر کس خدا را ولی و سرپرست و واجب الاطاعه خود بداند و رسول او و مومنان را هم که در رآس همه آنها علی (علیه‌السلام) است، آنها می‌شوند حزب الله. 🔹 ربَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْتَ وَ اتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاکْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِینَ: هر کس خدا را ولی خود بداند به دنبالش می‌گوید خدایا من ایمان آوردم به هر چه تو فرستاده‌ای، تو آنچه دوست بداری ما همان هستیم، و ما از پیامبر تو (صلی‌الله‌علیه‌وآله) پیروی می‌کنیم، ما را در زمره شاهدان و گواهان قرار بده که نظام آفرینش گواهی بدهد من ولایت الله و رسول و علی و اهل بیت (علیهم‌السلام) را به جان پذیرفتم. 🔹 ربَّنَا لا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَ هَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ: خدایا، حالا که ما را هدایت کرده‌ای قلب ما را کم نور نکن و به ما از خرانه رحمتت چیزی بده که تو اهل سخاوتی. ✍️ خدا وهاب است و هدیه دهنده نیست. در هدیه انسان چشمداشت دارد ولی هبه امتیاز بدون چشمداشت است. 🆔@quranlive
خطبه غدیر99.5.15.mp3
23.9M
🎙صوت: قرآنی_جلسه پنجم :شرح خطبه غدیر 👤سخنران: حجه الاسلام 🆔@quranlive
خطبه غدیر به نام خدا ⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️ ◀️خلاصه مباحث نشست قرآنی 🗓تاریخ :99/5/15 ⏺موضوع: شرح خطبه غدیر ⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️➖⚡️ ✴️ پیروان اهل بیت علیهم السلام و دشمنانشان 🔻 معاشرالناس؛این خطاب شامل همه مردم(مسلمان و غیر مسلمان)می شود،پس پیامبر(صلی الله علیه و آله) در خطبه غدیر فقط مسلمانان را مورد خطاب قرار نمی دهد. 🔻 إنَّ اللّه‏ قَدْ أَمَرَنی وَنَهانی: خداوند واجبات و محرماتی دارد که آنها را به منِ پیامبر فرموده است. 🔻وقَدْ أَمَرْتُ عَلِیا وَنَهَیتُهُ بِأَمْرِه: من هم به دستور خدا، علی را امر و نهی نمودم. تفاوت امر و نهی پیامبر با امر ونهی امام: پیامبر هرآنچه خدا به او امر و نهی می کند، به مردم می رساند و امام آنچه از خدا، اما توسط پیامبر به او ابلاغ شده به مردم امر و نهی می کند. امیر المومنین(علیه السلام) فقط آموزش ندید، بلکه قبل از اینکه به عنوان امام مردم را امر و نهی کند، خودش عمل کرده است. 🔻فعِلْمُ الاْءَمْرِ وَالنَّهْی لَدَیهِ: علم امام توسط پیامبر به او منتقل شده است و پیامبر واسطه بین خدا و امام است. 🔻فاسْمَعُوا لاِءَمْرِهِ تَسْلِمُوا: بعضی می شنوند،عمل نمی کنند و بعضی اصلا گوش نمی کنند. «يَجْعَلُونَ أَصابِعَهُمْ فِي آذانِهِم‏»(بقره/19) پیامبر (صلی الله علیه و آله) می فرماید:اوامر علی را بشنوید زیرا امر علی امر منِ پیامبر و امر من امر خداست.اما متاسفانه وقتی حق امام علی (علیه السلام) غصب شد و درِ خانه مهاجر و انصار رفت، اصلا حرف امام را گوش نکردند. 🔻وأَطیعُوهُ تَهْتَدُوا : شرط هدایت توسط امام معصوم،اطاعت است، محبت بدون اطاعت در حد خودش خوب است، اما هدایت نمی آورد. 🔻وانْتَهُوا لِنَهْیهِ تَرْشُدُوا: راه رشد و عاقبت بخیری،خودداری از انجام اعمالی است که امام علی (علیه السلام) نهی می کند. 🔻وصیرُوا إلی مُرادِهِ: ببینید او چه می گوید، مراد علی(علیه السلام) چیست،آن مسیر را بروید. برخی گفتند: «إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ » امام علی (علیه السلام) فرمود: سخن درستی است (کلمه الحق)، اما مرادشان باطل است(یُراد بها الباطل). اما پیامبر (صلی الله علیه و آله) می فرماید: دنبال مراد علی (علیه السلام) بروید. 🔻ولا تَتَفَرَّقْ بِکُمُ السُّبُلُ عَنْ سَبیلِهِ: راههای مختلف شما را از راه علی دور نکند.تفرقه از زمانی به وجود آمد که امیرالمومنین (علیه السلام) اطاعت نشد. 🔻معاشِرَالنّاسِ، أَنَا صِراطُ الله الْمُسْتَقیمُ الَّذی أَمَرَکُمْ بِاتِّباعِهِ: ای مردم! صراط مستقیم خداوند منم که شما را به پیروی آن امر فرموده. 🔻ثمَّ عَلِی مِنْ بَعْدی :و پس از من علی است. 🔻ثمَّ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ: و آن گاه فرزندانم از نسل او، یعنی پیامبر (صلی الله علیه و آله) می خواهد بفرماید آنان فرزندان من هستند. 🔻أئِمَّةُ الْهُدی یَهْدونَ إِلَی الْحَقِّ وَ بِهِ یَعْدِلونَ: پیشوایان راه هدایتند که به سوی حق هدایت می کنند و با آن عدالت را برپامی کنند. 🔻ثمَّ قَرَأَ: «بِسْمِ الله الرَّحْمانِ الرَّحیمِ الْحَمْدُلِلَّهِ رَبِ الْعالَمینَ...» إِلی آخِرِها:سپس پیامبر (صلی الله علیه و آله) سوره حمد را قرائت فرمود. 🔻وقالَ: فِی نَزَلَتْ وَفیهِمْ وَالله نَزَلَتْ، وَلَهُمْ عَمَّتْ وَإِیَّاهُمْ خَصَّتْ: این سوره درباره من نازل شده، و به خدا قسم درباره امامان نازل شده است. شامل امامان می باشدو به آنان اختصاص دارد. سوره حمد در شأن پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام) نازل شده، زیرا صراط مستقیمی که در این سوره آمده، پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی (علیه السلام) و فرزندان پیامبر (صلی الله علیه و آله) از نسل امام علی (علیه السلام) هستند. 🔻أولئِکَ أَوْلِیاءُ اللّه‏: ایشان(اهل بیت علیهم السلام) دوستان خدایند. 🔻الَّذینَ لا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلا هُمْ یحْزَنُونَ: که ترسی بر آنان نیست و محزون نمی‏‌شوند. 🔻ألا إنَّ حِزْبَ اللّه‏ هُمُ الْغالِبُونَ:آگاه باشید که حزب خداوند غالب هستند. 🔻ألا إنَّ أَعْداءَهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ الْغاوُونَ إخْوانُ الشَّیاطینِ: آگاه باشید که دشمنان ایشان سفهاء گمراه و برادران شیاطین‌‏اند. 🔻یوحی بَعْضُهُمْ إلی بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورا: برای گمراهی مردمان، سخنان بیهوده و پوچ را به یکدیگر می رسانند. کسانی که حرفهای قشنگی می زنند اما می خواهند با آن حرفها مردم را فریب دهند. 🆔@quranlive
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا