eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جمال الهی 🔸 ذات اقدس الهی در دنیا، در به صورت جمیل جلوه می ‌كند و در قیامت، در بهشت به عنوان جمیل تجلّی دارد. اصل خلقت مطابق بیان نورانی امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) است كه در نهج البلاغه فرمود: «اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الْمُتَجَلِّی لِخَلْقِهِ بِخَلْقِهِ»؛ این تجلی وقتی با آمیخته شد، در دنیا می‌ شود و در آخرت می ‌شود . این بهشت و این بهار، یك جمال صوری و ظاهری است كه بیانگر جمال ملكوتی خدای سبحان است؛ خداوند در ملكوت جمالی دارد به عنوان علم، به عنوان رحمت، به عنوان رأفت و مانند آن. 🔸 بهار از باران مدد می ‌گیرد و سرسبز و خرم می ‌شود؛ ولی انسان اگر بخواهد بهشتی بشود، از باران استمداد نمی ‌كند از مدد می ‌گیرد و كوثر همان است كه جمال الهی را به همراه دارد. 🔸 ما تا بهشتی در درونمان نسازیم، هرگز از طرفی نمی ‌بندیم، هرگز از بهره ‌ای نخواهیم برد؛ بهار دنیا و بهشت آخرت وقتی به حال انسان نافع است كه او باشد و وقتی مظهر جمال الهی می‌ شود كه باشد، زیرا وجود مبارك پیغمبر (علیه وعلی آله آلاف التحیة و الثناء) فرمود: «أنا مدینة الحكمة و هی الجنة و انت یا علی بابها». اگر اهل حكمت بودیم، اگر اهل معرفت بودیم و اگر اهل محبت بودیم، در درون ما بهشت تجلی دارد در درون ما همیشه خرمی حضور دارد، زیرا حكمت بهشت است، معرفت بهشت است. @qurantehran
🔸 : در میان ملت ها و اقوام و پیروان ادیان و مذاهب، سنت ها و رسم‌ هایی از گذشته دور تا كنون در كار بوده و هست كه برخی از آن‌ها پسندیده و برخی ناپسندند. مصداق این حدیث شریف هستند كه پیامبر گرامی (ص) فرمود: هر كه راه و رسم نیكویی را بنیان نهاد، در پاداش عمل به آن تا روز قیامت سهیم است بی ‌آنكه از اجر دیگران كاسته شود. سنت های ناپسند نیز مصداق حدیثی دیگرند كه آن گرامی فرمود: هركس روش زشتی را پایه گذاشت، در كیفر و پیامد عمل به آن تا روز قیامت شریك است. 🔸 نوروز به معنای روز نو است و در اصطلاح رایج این مرز و بوم به نخستین روز فروردین و رسیدن آفتاب به برج حَمَل و آغاز بهار، نوروز گفته می ‌شود. برای این روز در میان ایرانیان و برخی اقوام و كشورهای دیگر آداب و رسومی وجود دارد. احادیثی كه در منابع روایی درباره این روز آمده ‌اند با صرف نظر از سند آن‌ها، به لحاظ محتوا متعارض هستند؛ برخی آن را تأیید و برخی نفی كرده‌ اند. 🔸 با توجه به مطالبی كه درباره اصل زمان و تغییر آن در عنوان اشارات گفته می ‌شود به نظر می ‌رسد رد و تأیید در این روایات به لحاظ رسم ‌های ناپسند و پسندیده نوروز باشد؛ یعنی روایت نفی درباره سنت های نادرست آن باشد و روایت تأیید، سنت های خوب آن را تأیید می ‌كند. 🔸 این احتمال هم وجود دارد كه روایت تأیید، شاید به جهت نزدیك بودن این روز با حادثه و حضرت امیرموٴمنان (ع) باشد چرا كه بر اساس برخی محاسبات ریاضی و نجومی، جریان غدیر در سال دهم هجرت در روز ۲۷ اسفند ماه بوده است. پیامبر اكرم (ص) نیز تا سه روز جهت بیعت گرفتن در سرزمین غدیر درنگ فرمودند پس نوروز سال دهم هجری هم ‌زمان با غدیر بود. 🔸 گفتنی است برخی از سنت های خوب آن در شمار اموری است كه اسلام به صورت كلی بر آن‌ها تأكید دارد؛ مانند نظافت و خانه ‌تكانی، نیكوكاری، كمك به نیازمندان، به ویژه خویشان و بستگان، توجه به سالمندان، مهر و محبت به یكدیگر، صله رحم و دید و بازدید دوستان كه بسا از این طریق كینه ‌های دیرین زدوده می ‌شوند و نیز از آن، روی آوردن به پاكی و طهارت معنوی است كه موٴمنان با رفتن به قبرستان ‌ها و اماكن مذهبی و زیارتگاه‌ ها به ذكر و دعا می‌ پردازند و دعای «یا مُقَلّبَ القُلُوبِ وَالأبْصَارِ یا مُدَبّرَ اللّیلِ وَ النَّهَارِ وَ یا مُحَوَّلَ الحَوْلِ وَ الأحّوَالِ حَوّلْ حَالَنَا إلَی أحْسَنِ الحَالِ»، ورد زبانشان است. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ 🎙 : «داخل در است کسی که را بخواند. » ✅حضرت آیت‌الله بهجت: 🔸بله! این دو ماه (رجب و شعبان) امتیازشان از سایر ماه‌ها غیر از ماه رمضان، این است که ادعیه خیلی عالیةالمضامینی در این دو ماه، ماثور (روایت شده از اهل بیت علیهم السلام) داریم. 🍀 [دعاهایی که]خیلی عالیةالمضامین [هستند]. در این دعاهایی که در ماه شعبان ماثور است، همین صلواتی که در زوال(هنگام ظهر) هست ( ) -که ظاهرا اختصاصی به زوال هم ندارد، همه جا می‌شود [آن را خواند]- خیلی مطالب مهمی هست، و تقریبا داخل در حریم ولایت است کسی که این صلوات را [بخواند] این‌ها خیلی مهم‌اند! 🔸در نیمه شعبان هم همین صلوات در اقبال [الاعمال] نقل شده است با تفریق (تفاوت)، بالاخره در وسط نمازها. 🔸آن دعایی هم که سید [بن طاووس] از ابن خالویه، از ائمه نقل کرده (مناجات شعبانیه) که مناجاتشان در ماه شعبان [بوده است]، خیلی این‌ها [مضامین عالیه‌ای دارند]. 🔸این هم فخر شیعه است که ادعیۀ عالیةالمضامینی در دست اینها هست که در دست فلک الافلاک نیست. شوخی است این مطالب؟ مگر کسی نفهمد! 🔸این هم یکی از کرامات اهل بیت نبوت است که «کلامهم دون کلام الخالق و فوق کلام المخلوق؛ سخنانشان پایین‌تر از سخنان خالق و بالاتر از سخنان مخلوق» است. 🔴 وای بر کسانی که این‌ها را بخوانند و هیچ نفهمند که این‌ها تلخ است، شور است، بی مزه است، شیرین است، چه هست؟ با شیرینی های دیگر فرقش چیست؟ هیچ اهمیتی [به این مضامین] ندهند. @qurantehran
شرح ، فراز ۱۶ 🔹اِلهى اُنْظُر اِلَىَّ نَظَرَ مَنْ نادَیتَهُ فَاَجابَكَ وَ اسْتَعْمَلتَهُ بِمَعُونَتِكَ فَاَطاعَكَ یا قَریباً لایَبعُدُ عَنِ الْمُغْتَرِّ بِهِ وَ یا جَواداً لایَبْخَلُ عَمَّنْ رَجا ثَوابَه 🔸معبود من! نظرى به من فرما، مانند نظر كردنت به كسى كه چون ندایشان مى‏كنى، اجابتت مى ‏كنند، و به كمك و يارى تو اطاعتت مى‏ كنند اى نزديكى كه از آنكه فريفته‏ ات شده است دور نمى ‏باشى و اى بخشنده‏ اى كه در حق آنكه به اجر و پاداشت امید بست، بخل نمى‏ ورزى . 🔸نكاتى از این فراز 1. تقاضاى توفیق در اجابت دعوت خداوند؛ 2. استعانت از حق تعالى در اطاعت او ؛ 3. نزدیكى خداوند به بندگان شیفته ‏اش ؛ 4. ضایع نكردن اجر و پاداش سعى كنندگان ؛ «اِلهى اُنْظُر اِلَىَّ نَظَرَ مَن» خداوند بندگانى دارد كه همواره چشم بر اشاره ‏اى و ندایى از ناحیه حضرت دوست دارند، تا در پى آن به سر بدوند و اجابتش نمایند. زمزمه همیشگى شان این است كه: «از تو به یك اشاره از ما به سر دویدن» بدیهى است اجابت ندا و دعوت حضرت دوست، چیزى جز، حیات ابدى براى اجابت كننده به همراه نخواهد داشت @qurantehran
صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران.mp3
8.5M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران . ۱۴۰۱/۱/۱ 🔰 محور بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب بمناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ 🔻 قرار داشتن امید به عنوان منشا حرکت ها و پیشرفت و لزوم امیدآفرینی بین مردم ایران 🔹 یکتا بودن عید باستانی نوروز در جهان به دلیل توام شدن جشن برای سال نو با دعا و نیایش 🔸خشمگین شدن دشمنان کشور از امید مردم ایران به افق های پیش رو و آینده 🔹 اهمیت وافر اقتصاد برای کشور و رسیدن کشور به پیشرفت واقعی با توام شدن اقتصاد با عدالت 🔸 دلیل تاکید رهبرمعظم انقلاب بر مسئله اقتصاد در یک دهه اخیر به علت مواجه شدن کشور با چالش های عدیده اقتصادی 🔹 تاکید بر مسئله «تولید ملی» بعنوان اصلی ترین مسئله اقتصاد در سال های اخیر و سال های پیش رو 🔸 کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری و افزایش کیفیت محصولات تولیدی 🔹 ایجاد رقابت میان کالاهای تولید داخل با نمونه های خارحی و توان بالای رقابت در صورت محور قرار گرفتن اقتصاد دانش بنیان 🔸لزوم نزدیک کردن کشاورزی کشور به معیاری های دانش بنیان برای افزایش بهره وری و استفاده درست از آب و خاک 🔸 قرار گرفتن کشور در حاشیه امن به لحاظ امنیت غذایی و کاهش بحران های آبی در کشور 🔹 افزایش قابل توجه بهره وری در اقتصاد با دانش بنیان شدن وجوه مختلف مسائل اقتصادی در کشور 🔸رسیدن به مسئله عدالت در اقتصاد و رفع فقر در کشور با تقویت مبحث تولید در کشور 🔹 تمرکز بر افزایش کشت و تولید 🔸 لزوم توجه مردم به صرفه جویی در استفاده از نان و گندم و مصرف بهینه نان در کشور @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۲۳۳ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ 🔹 🔸«وَ ما ظَلَمْناهُمْ وَ لکِنْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ» یعنى ما در فرو فرستادن عذاب برایشان ستم نکردیم، بلکه هلاکتشان اثر شرک و فسقشان بود، خودشان بخاطر شرک ورزیدن و بیرون شدن از زى بندگى به خود ستم کردند. 🔻هر عملى که بدنبال خود داشته باشد خالى از دو صورت نیست، یا عمل ظلم است و یا عقوبت آن، و وقتى عقوبت ظلم نباشد، قهرا عمل ظلم است که عقوبت به بار آورده. @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۲۳۳ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #هود ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ 🔹#اندکی_تأمل 🔸
(بهرامپور) 98 - روز قیامت‌ پیشاپیش‌ قومش‌ می‌رود و ‌آنها‌ ‌را‌ ‌به‌ آتش‌ وارد می‌کند، و بد جای‌ ورودی‌ ‌است‌ 99 - و ‌در‌ ‌این‌ دنیا و روز قیامت‌ ‌به‌ لعنت‌ بدرقه‌ شدند، و بد عطایی‌ نصیبشان‌ شد 100 - ‌این‌ ‌از‌ خبرهای‌ ‌آن‌ شهرهاست‌ ‌که‌ ‌آن‌ ‌را‌ ‌بر‌ تو حکایت‌ می‌کنیم‌ برخی‌ ‌از‌ ‌آنها‌ برپا هستند و برخی‌ ویران‌ شده‌اند 101 - و ‌ما ‌به‌ ‌آنها‌ ستم‌ نکردیم‌، بلکه‌ ‌آنها‌ [بودند ‌که‌] ‌به‌ خودشان‌ ستم‌ کردند ‌پس‌ چون‌ فرمان‌ پروردگارت‌ آمد، خدایانی‌ ‌که‌ ‌به‌ جای‌ ‌خدا‌ می‌خواندند هیچ‌ مشکلی‌ ‌را‌ ‌از‌ ‌آنها‌ دور نکردند و جز ‌بر‌ هلاکشان‌ نیفزودند 102 - و ‌این‌ گونه‌ ‌است‌ گرفتار کردن‌ پروردگارت‌ آن‌گاه‌ ‌که‌ مردم‌ شهرها ‌را‌ ‌به‌ سزای‌ ظلمشان‌ گرفتار می‌کند بی‌تردید مجازات‌ خداوند دردناک‌ و سخت‌ ‌است‌ 103 - قطعا ‌در‌ ‌این‌ [یادآوری‌ها] ‌برای‌ کسی‌ ‌که‌ ‌از‌ عذاب‌ آخرت‌ می‌ترسد عبرتی‌ ‌است‌ ‌آن‌ [روز] روزی‌ ‌است‌ ‌که‌ مردم‌ ‌برای‌ ‌آن‌ گرد آورده‌ شوند و ‌آن‌ [روز] روز حضور و شهود ‌است‌ 104 - و ‌ما ‌آن‌ ‌را‌ جز ‌تا‌ زمانی‌ محدود ‌به‌ تأخیر نمی‌اندازیم‌ 105 - روزی‌ فرا رسد ‌که‌ هیچ‌ کس‌ جز ‌به‌ اذن‌ ‌او‌ سخن‌ نگوید، ‌پس‌ بعضی‌ ‌از‌ مردم‌ تیره‌بخت‌ و برخی‌ نیکبخت‌اند 106 - اما کسانی‌ ‌که‌ تیره‌بخت‌ شدند، برایشان‌ ‌در‌ آتش‌ ضجّه‌ و ناله‌ ‌است‌ 107 - ‌تا‌ آسمان‌ها و زمین‌ برپاست‌ ‌در‌ ‌آن‌ ماندگار خواهند ‌بود‌، مگر ‌آن‌ ‌که‌ پروردگار تو بخواهد، ‌که‌ بی‌تردید خدای‌ تو ‌هر‌ چه‌ ‌را‌ خواهد کننده‌ ‌است‌ 108 - و اما کسانی‌ ‌که‌ نیکبخت‌ شدند، ‌تا‌ آسمان‌ها و زمین‌ برپاست‌ جاودانه‌ ‌در‌ بهشت‌ خواهند ‌بود‌، مگر ‌آن‌ ‌که‌ پروردگارت‌ بخواهد، ‌که‌ ‌این‌ عطایی‌ قطع‌ ناشدنی‌ ‌است‌ @qurantehran
🌕 السّلامُ عليك يا ربيعَ الاَنام و نضرة الایّام اگر چه روز من و روزگار می گذرد دلم خوش است كه با یار می گذرد چقدر خاطره و شاد و رویایی است قطار عمر كه در انتظار می گذرد @qurantehran