eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵✿⇜          💠 هفتاد بندی           حضـرت عـلـی عـلیـه‌السـلام            💢↶ بـنـــ㊺ـــــد ↷💢 ✧✾════✾✰✾════✾✧ 【اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یُزِیلُ النِّعَمَ أَوْ یُحِلُّ النِّقَمَ أَوْ یُعَجِّلُ الْعَدَمَ أَوْ یُکْثِرُ النَّدَمَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ】 بار خدایا🌷 از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که نعمت‌ها را از بین می‌برد و بدبختی را فرود می‌آورد یا موجب تعجیل در فنا و نیستی می‌شود یا باعث پشیمانی بسیار می‌گردد پس بر محمد و آلش درود فرست🌷 و اینگونه گناهانم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان✨ ‍ ‍ ◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️ 🤲🏻 رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 شرح فراز بیست و سوم إِلٰهِى هَبْ لى كَمالَ الانْقِطاعِ إِلَيْكَ، وَأَنِرْ أَبْصارَ قُلُوبِنا بِضِياءِ نَظَرِها إِلَيْكَ، حَتَّىٰ تَخْرِقَ أَبْصارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إِلىٰ مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ، وَتَصِيرَ أَرْواحُنا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِكَ. مطلوب در این فراز از مناجات، برخورداری از حالات نورانى است که موجب می شود تا دیدگان قلوب به فروغ نظر به جمال حق تعالى روشن گردد. «کمال انقطاع» آن است که انسان از وابستگی و تعلّق به هر چیزی آزاد و رها گردد و فقط به خدا وابسته و پیوسته شود و تمام حجب ظلمانى و نورانى پاره و کنار زده شود، تا به مهمان‌سراى الهى که «معدن عظمت» است بتوان وارد گردید. لذا در این مناجات از خداوند متعال، بینایى و نورانیّت قلبى طلب مى ‌.کنند، تا بتوانند حجب نورانى را دریده به معدن عظمت برسند. شایسته است توجّه شود چرا فرموده شده: «کَمالَ الْإِنْقِطاعِ إِلَیْکَ.» و نگفته: «هَبْ لِىَ الْإِنْقِطاعَ إِلَیْکَ.» معلوم می‌شود انقطاع و کمال انقطاع، فرق دارد. به خصوص وقتى آن را امیرالمؤمنین- علیه‏ السّلام- بفرماید؛ چرا که آن بزرگوار از نظر ظاهرى و باطنى منقطع به او سبحانه مى‏‌باشد و گویا کمال انقطاع تمام را از نظر باطنى تقاضا مى‏‌فرماید که همان: «إِنَّ لِى مَعَ اللَّهِ وَقْتٌ» نقل شده از رسول‏ اللَّه- صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم- باشد. معناى دقیق انقطاع و آثار شهودى آن‏ ثالثاً: براى انقطاع، احتمالاتى را مى‏‌توان در نظر گرفت: انقطاع از عالم طبیعى عنصرى، انقطاع از استقلال دادن به خود و متعلّقات خود، انقطاع از توجّه به کمالات خدادادى. شاید بتوان با توضیحى که داده خواهد شد، جمله‏ هاى بیانات فوق و بخش‏هاى آتیه آن را حلّ نمود و آن این است که براى بشر عادى، به طور عموم، دو گونه تعلّق و توجّه در عالم عنصرى وجود دارد: یکى برونى و دیگرى درونى. توجّهات برونى همان است که عالم عنصرى اقتضاى آن را مى‏‌کند: خوردن، خوابیدن، ازدواج، دلبستگى به فرزند و غیره. و توجهات درونى، همان بستگى و تعلّق داشتن قلب است به امور ظاهرى و از کم و زیادى و تحوّلات آن‏ها ناراحت شدن و یا به لذّت بردن از آن‏ها بستگى پیدا نمودن. ناچار این دو را نمى‏‌توان از اقتضاى عالم طبع جدا کرد؛ ولى آن کس که مى‏‌خواهد به کمال انسانیّت راه پیدا کند، ناچار است از توجّه نداشتن و تجافى از این تعلّقات و انقطاع داشتن از آن‏ها، تا حجاب‏‌هایى که قلب را مستور ساخته (از این که کار خود را که توجّه به حضرت حقّ سبحانه است انجام دهد)، برطرف گرداند. این جاست که قلب (که همان حقیقت انسان است)، در کمال انقطاع، به رؤیت حضرت حقّ سبحانه نایل و صاحب ضیاء شده و تقاضایش که فرموده شده: «وَ أَنِرْ أَبْصارَ قُلُوبِنا بِضِیاءِ نَظَرِها إِلَیْکَ»، به مرحله اجابت قرین گشته و مى‏‌تواند با آن ضیاء، حجاب‏‌هاى نورانى را (که عبارتند از شهود تجلّیات و کمالات الهى) از دیده دل بزداید و با شهود ذات الهى، تجلّیاتش را در عینیّت با ذات او مشاهده نماید که فرموده شده: «حَتّى‏ تَخْرِقَ أَبْصارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ» این که ابصار و بینایى‏ هاى متعدد و حجاب‏ هاى نور قلوب فرموده شده، شاید به اعتبار همان مشاهدات کمالات و اسماء و تجلّیات الهى باشد. این جاست که پس از خرق شدن حجاب‏ هاى نور، شخص سالک به معدن عظمت الهى راه پیدا خواهد کرد؛ لذا فرموده شده: «فَتَصِلَ إِلى‏ مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ» و فرموده شده: «وَ تَصِیرَ أَرْواحُنا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِکَ.» http://eitaa.com/qurantehran ادامه دارد
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
🔹 #مناجات_شعبانیه دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸 شرح فراز بیست و سوم إِلٰهِى هَبْ لى كَمالَ الانْقِطا
🔹 دعای اهل وصال و اهل فراق 🔸ادامه شرح فراز بیست و سوم خدايا کمال انقطاع به درگاهت را به من ببخش و ديده دلهاي مارا به تابش نظر خود روشن نما تا ديده هاي دل پرده هاي نور را بدرد و به سرچشمه عظمت و بزرگواري برسد. در اين ميان ذکر دو نکته لازم است: ۱ ـ اين ديدار براي برخي در اين دنيا نيز واقع شده است. در شب معراج، آيات الهي به رؤيت حضرت رسول صلي الله عليه و آله درآمدند. لَقد رأَي مِن آياتِ ربِّه الکُبرَي (نجم: آيه ۱۸) و با ديدن آنها مشاهده پروردگارش برايش تمام شد. چرا که مشاهده خدا به قلب، با مشاهده آيات او ايجاد مي‌شود و ديدن آيت به جهت آيت بودنش به جز صاحب آن چيزي را نشان نمي دهد و البته ديدن ذات متعاليه نيز ـ بدون حجاب يعني بدون وساطت آيت ـ امري محال است، چنانچه قران کريم مى‌فرمايد: و لا يحيطُون بِه عِلماً (طه: آيه۱۱۰) و حال آنکه ايشان بدان دانشى ندارند. و اين برترين و نزديکترين مقام رؤيت و لقاء خداوند است: «ثمَّ دَني فتدلّي فکان قابَ قَوسينِ أَو أَدني؛ سپس نزديک شد و نزديکتر شد تا به اندازه دو سر کمان يا نزديکتر (الميزان: ج۱۹ ص۵۱). امام موسي بن جعفر در توضيح و تفسير آيه کريمه مى‌فرمايند: «... فلما أسري بالنَّبي وَ کان مِن ربِّه کَقاب قَوسَين أَو أَدني رَفعَ لهُ حِجابٌ مِن حُجُبِه»؛ شبي که پيامبر به معراج برده شد و به خداوند به مانند دو سر کمان يا نزديکتر شد، حجابي از حجابهايش برداشته شد (نورالثقلين: ج۵ ص۱۴۹) اين گونه رؤيت نيازي به برپايي صحنه قيامت ندارد. امام علي عليه السلام مى‌فرمايند: لَو کشَف الغِطاءَ مازددتُ يقيناً؛ اگر پرده هم کنار رود بر يقين من چيزي افزود نشود (بحارالانوار: ج۴۰، ص۱۵۳). ۲ ـ ديدار خداوند به ميزاني است که خود بخواهد، چنانچه امام رضا عليه السلام نيز در توضيح امر معراج و ديدار خداوند که براي رسول خدا صلي الله عليه و آله فراهم شد، اين نکته را ذکر مي‌کنند که خداوند از نور خود آنچه را که دوست داشت به ايشان نشان داد. اين بيان امام مي‌تواند معناي همان کلام نوراني رسول خدا صلي الله عليه و آله باشد که فرمودند: «ما عَرفناکَ حقَّ معرَفتِکَ» تو را آنچنان که شايسته شناختت است، نشناخته‌ايم (همان: ج۱۱۰ ص۳۴). http://eitaa.com/qurantehran ادامه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۹۷ و ۵۹۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه و و و 💠آیه آخر سوره علق سجده واجب دارد❗️ ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۵۹۷ و ۵۹۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #تین و #علق و #قدر و #بینه 💠آیه آخ
(بهرامپور) 🌸 سوره مبارکه تین🌸 🌺 به نام خداوند بخشنده مهربان 🌺 1 - سوگند ‌به‌ انجیر و زیتون‌، 2 - و ‌به‌ طور سینا، 3 - و ‌به‌ ‌این‌ شهر امن‌ 4 - ‌که‌ ‌به‌ راستی‌ ‌ما انسان‌ ‌را‌ ‌به‌ نیکوترین‌ ساختار آفریدیم‌ 5 - سپس‌ ‌او‌ ‌را‌ [‌به‌ سبب‌ کفرش‌] ‌به‌ پست‌ترین‌ درکات‌ بازگرداندیم‌ 6 - مگر ‌آنها‌ ‌را‌ ‌که‌ ایمان‌ آورده‌ اعمال‌ صالح‌ کردند ‌که‌ برایشان‌ پاداشی‌ بی‌پایان‌ ‌است‌ 7 - ‌پس‌ چیست‌ ‌که‌ تو ‌را‌ ‌به‌ تکذیب‌ روز جزا وا می‌دارد! 8 - آیا ‌خدا‌ بهتر ‌از‌ همه حکم‌ کنندگان‌ نیست‌! 🌸 سوره مبارکه علق🌸 🌺 به نام خداوند بخشنده مهربان 🌺 1 - بخوان‌ ‌به‌ نام‌ پروردگارت‌ ‌که‌ آفرید 2 - انسان‌ ‌را‌ ‌از‌ خون‌ بسته‌ای‌ آفرید 3 - بخوان‌ ‌که‌ پروردگارت‌ ‌از‌ همه‌ کریم‌تر ‌است‌، 4 - همان‌ ‌که‌ ‌به‌ وسیله قلم‌ آموخت‌ 5 - ‌به‌ انسان‌ آنچه‌ ‌را‌ نمی‌دانست‌ یاد داد 6 - چنین‌ نیست‌ [‌که‌ می‌پندارند]، بی‌شک‌ آدمی‌ طغیان‌ می‌کند، 7 - همین‌ ‌که‌ ‌خود‌ ‌را‌ بی‌نیاز بیند 8 - مسلما بازگشت‌، ‌به‌ سوی‌ پروردگار تو ‌است‌ 9 - مگر ‌آن‌ ‌را‌ نبینی‌ ‌که‌ باز می‌دارد، 10 - وقتی‌ بنده‌ای‌ نماز کند! 11 - چه‌ پنداری‌ ‌اگر‌ ‌این‌ بنده‌ ‌بر‌ هدایت‌ ‌باشد‌، 12 - ‌ یا ‌ ‌به‌ پارسایی‌ فرمان‌ دهد [آزارش‌ چه‌ زشت‌ ‌است‌!] 13 - مگر ندانی‌ ‌که‌ ‌اگر‌ تکذیب‌ کند و روی‌ بگرداند [سزا خواهد دید] 14 - آیا ندانسته‌ ‌است‌ ‌که‌ یقینا ‌خدا‌ می‌بیند! 15 - حاشا ‌که‌ ‌اگر‌ دست‌ ‌بر‌ ندارد موی‌ پیشانی‌ ‌او‌ ‌را‌ گرفته‌ [‌به‌ دوزخ‌] می‌کشانیمش‌، 16 - موی‌ پیشانی‌ دروغزن‌ خطاکار ‌را‌ 17 - ‌پس‌ ‌او‌ گروهش‌ ‌را‌ بخواند 18 - ‌ما ‌هم‌ آتشبانان‌ ‌را‌ خواهیم‌ خواند 19 - زنهار اطاعت‌ ‌او‌ مکن‌ و سجده‌ کن‌ و تقرب‌ جوی‌ 🌸 سوره مبارکه قدر🌸 🌺 به نام خداوند بخشنده مهربان 🌺 1 - همانا ‌ما ‌آن‌ [قرآن‌] ‌را‌ ‌در‌ شب‌ قدر نازل‌ کردیم‌ 2 - و تو چه‌ می‌دانی‌ شب‌ قدر چیست‌ 3 - شب‌ قدر ‌از‌ هزار ماه‌ بهتر ‌است‌ 4 - ‌در‌ ‌آن‌ شب‌ فرشتگان‌ و روح‌ ‌به‌ اذن‌ پروردگارشان‌ ‌از‌ ‌برای‌ ‌هر‌ کاری‌ فرو می‌آیند 5 - شبی‌ سراسر سلامت‌ ‌است‌ ‌تا‌ صبحدم‌ 🌸 سوره مبارکه بینه🌸 🌺 به نام خداوند بخشنده مهربان 🌺 1 - کافران‌ اهل‌ کتاب‌ و مشرکان‌ [‌از‌ آیین‌ ‌خود‌] دست‌ بردار نبودند ‌تا‌ ‌این‌ ‌که‌ دلیل‌ روشنی‌ برایشان‌ بیاید 2 - پیامبری‌ ‌از‌ جانب‌ ‌خدا‌ ‌که‌ صحیفه‌های‌ پاکی‌ ‌را‌ ‌بر‌ ‌آنها‌ بخواند 3 - ‌که‌ ‌در‌ ‌آن‌، نوشته‌های‌ صحیح‌ و استواری‌ ‌است‌ [اما ایمان‌ نیاوردند] 4 - ولی‌ اهل‌ کتاب‌ پراکنده‌ نشدند مگر ‌پس‌ ‌از‌ ‌آن‌ ‌که‌ ‌این‌ دلیل‌ روشن‌ برایشان‌ آمد [‌که‌ پیامبر و قرآن‌ ‌است‌] 5 - و ‌آنها‌ دستور نداشتند جز ‌این‌ ‌که‌ خدای‌ یگانه‌ ‌را‌ بپرستند و دین‌ ‌را‌ ویژه‌ی‌ ‌او‌ کنند و موحّد باشند و نماز ‌را‌ ‌بر‌ پا دارند و زکات‌ دهند و ‌این‌ ‌است‌ دین‌ پایدار 6 - بی‌تردید کسانی‌ ‌از‌ اهل‌ کتاب‌ ‌که‌ کافر شدند و مشرکان‌، ‌برای‌ همیشه‌ ‌در‌ آتش‌ دوزخند و ‌آنها‌ بدترین‌ آفریدگانند 7 - البته‌ کسانی‌ ‌که‌ ایمان‌ آورده‌ و اعمال‌ شایسته‌ کردند، آنهایند ‌که‌ بهترین‌ آفریدگانند @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَلسَّلاَمُ عَلَي بَقِيَّهِ اللَّهِ فِي بِلاَدِهِ وَ حُجَّتِهِ عَلَي عِبَادِهِ الْمُنْتَهِي إلَيْهِ مَوَارِيثُ الأَْنْبِيَاءِ وَ لَدَيْهِ مَوْجُودٌ آثَارُ الأَْصْفِيَاءِ، اَلْمُؤْتَمَنِ عَلَي السِّرِّ وَ الْوَلِيِّ لِلْأَمْرِ 💎سلام بر باقي مانده خدا در كشورهايش و حجّت او بر بندگانش، آنكه ميراث پيامبران به او رسيده، و آثار برگزيدگان نزد او سپرده است. آن امين بر راز، و ولي امر. امام زمانم چشم آلوده کجا ،دیدن دلدار کجا دل سرگشته کجا،وصف رخ یار کجا قصه ی عشق من و زلف تو دیدن دارد نرگس مست کجا،همدمی خار کجا سر عاشق شدنم لطف طبیبانه توست ورنه عشق تو کجا این دل بیمار کجا... @qurantehran