#سلام_امام_زمانم
🌺 السَّلامُ عَلَى بَقِیَّةِ اللهِ فِی بِلادِهِ وَ حُجَّتِهِ عَلَى عِبَادِهِ الْمُنْتَهِی إِلَیْهِ مَوَارِیثُ الْأَنْبِیَاءِ، وَ لَدَیْهِ مَوْجُودٌ آثَارُ الْأَصْفِیَاءِ
🍃 سلام بر باقى مانده خدا در کشورهایش و حجّت او بر بندگانش، آنکه میراث پیامبران به او رسیده، و آثار برگزیدگان نزد او سپرده است...
نسیم صبح سعادت، خدا کند که بیایى
رسیده شب به نهایت، خدا کند که بیایى...
جهان ز دودِ ستم شد سیاه، در برِ چشمم
فروغِ صبحِ سعادت، خدا کند که بیایى...
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran
💠 شریک القرآن
🔸 معنای اینكه ما در زیارت ها عرض می كنیم «السَّلَامُ عَلَیكَ یا شَرِیكَ الْقُرْآن» این را از چند راه می شود استفاده كرد، یكی از آنها حدیث معروف ثقلین و یكی هم از حدیث منزلت است. از حدیث معروف ثقلین می شود استفاده كرد كه فرمود این دو وزنه وزین «إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَینِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی» اینها «لَنْ یفْتَرِقَا حَتَّى یرِدَا عَلَی الْحَوْض» اگر یك حقیقتی در قرآن باشد، باطنی از باطن های قرآن، عمقی از اعماق قرآن، معرفتی از معارف قرآن، در قرآن كریم باشد و این عترت طاهرین ـ معاذ الله ـ به آن نرسیده باشند می شود افتراق، پس هیچ مطلبی در ظاهر قرآن، در باطن قرآن، در تفسیر قرآن، در تأویل قرآن، در اوج قرآن در حضیض قرآن نیست مگر اینكه اینها می دانند، اگر چیزی در قرآن باشد و ـ معاذ الله ـ اینها ندانند این افتراق می شود.
🔸 وجود مبارك پیامبر به علی بن ابی طالب (علیهما آلاف التحیة و الثناء) فرمود: «یا عَلِی إِنَّمَا أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى» این یك مقدمه، بعد هم فرمود: «إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِی بَعْدِی»، پس وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) نسبت به وجود مبارك رسول گرامی (علیه آلاف التحیة و الثناء) همان منزلت هارون را نسبت به موسی دارد، این مقدمه اولی؛ مقدمه ثانیه در سورهٴ مباركهٴ «طه»، وجود مبارك موسای كلیم به ذات اقدس الهی عرض كرد كه هارون را شریك امر من قرار بده ﴿وَ أَشْرِكْهُ فی أَمْری﴾ و ذات اقدس الهی می فرماید: ﴿قَدْ أُوتیتَ سُؤْلَكَ یا مُوسی ، خداوند فرمود: اى موسى! به يقين آنچه را درخواست كردى به تو داده شد.﴾
این هم مطلب سوم، پس وجود مبارك هارون شریك موسی است نه شریك در مال و زمین و خانه و واحد مسكونی و تجاری، شریك «فی الولایة» است، شریك «فی النبوة» است و اگر نبود استثنای «إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِی بَعْدِی» می شد شریك مطلق، چون عموم منزلت همین را اقتضا می كند، مقتضای عموم تنزیل آن است كه علی بن ابی طالب «شریك القرآن» است، اگر «شریك القرآن» شد ﴿لا یمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ﴾ است، اگر «شریك القرآن» شد علم غیب در آن هست، اگر «شریك القرآن» شد عصمت در آن هست.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran
#یک_آیه_یک_درس
قُلْ هُوَ الرَّحْمَٰنُ آمَنَّا بِهِ وَعَلَيْهِ تَوَكَّلْنَا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ هُوَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ
ﺑﮕﻮ: ﺍﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﺣﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺗﻮﻛﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ ﻭ ﺑﺰﻭﺩﻯ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻴﺪ ﭼﻪ ﻛﺴﻰ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻰ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ!
(ملک/۲۹)
🔷استاد شهید مرتضی مطهری:
🔹 توكل در قرآن يک مفهوم زنده كننده و حماسى است؛ يعنى هرجا كه قرآن مى خواهد بشر را وادار به عمل كند و ترسها و بيمها را از انسان بگيرد، مى گويد نترس و توكل به خدا كن، تكيه ات به خدا باشد و جلو برو، تكيه ات به خدا باشد و حقيقت را بگو، به خدا تكيه كن و از كثرت انبوه دشمن نترس.
وقتى كه شما توكل را در ميان تفكر امروز مسلمين جستجو مى كنيد، مى بينيد يک مفهوم مرده است. وقتى مى خواهيم ساكن بشويم و جنبش نداشته باشيم، وقتى مى خواهيم وظيفه را از خودمان دور كنيم و آن را پشت سر بيندازيم به توكل مى چسبيم. مفهوم توكل درست وارونه آن چيزى كه قرآن تعليم داده در افكار ما وارد شده است.
📚احیاء تفکر اسلامی، ص۵۸
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran
🗓امروز ۲۶ اردیبهشت
🌷 #چهلویک_روز تا #عید_بزرگ_غدیر
چهل و یک روز دگر میرسم به جام غدیر
که کامیاب شود سینه ام زِ کام غدیر
علیست ساقی کوثر غدیر مست علیست
علی امام غدیر و علی کلام غدیر
#فضایل_امیرالمؤمنین
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran
48.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 بشارت بزرگ امام صادق(علیه السلام)
💥 اگر میخواهید اهل ذکر شوید، از حرم حضرت معصومه (سلام الله علیه) شروع کنید.
━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━
✳ عمده آن است كه انسان از #اتصال_وجودی بين خود و خدا غافل نشود. نياز نيست برای اتصال به حضرت رب العالمين کاری بکند. کافی است موانع اين اتصّال را برطرف کند تا آن اتصال از بين نرود؛ مثل انعکاس نور خورشيد در اتاق که کافی است پردهای در بين نباشد و شيشهی پنجرهها هم تميز باشد.
📚 برشی از کتاب #آشتی_با_خدا، استاد اصغر طاهرزاده
#دهه_کرامت
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran
#سلام_امام_زمانم
🌺 السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِیِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْکَلِمِ
سلام بر مهدى امتها و جامع تمام کلمات وحى الهى
#مولای_غریبم
منتظر هستیم بیایی از سفر
ای امام غائب دور از نظر
دلخوشیم از وعده های صادقت
می رسد امروز و فردا مطمئن
آن طلوع لحظه های معتبر
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ما، سابقهی خوبی در «امامداری» نداریم!
سرگذشت یازده ولیِّ معصوم، این را میگوید!
و خداوند، آخرین ذخیرهاش را،
به بشریت باز نخواهد گرداند؛ مگر آنکه در آزمونهای ویژهی قبل از ظهور، نمرهی قبولی بگیرند❗️
چه آزمونهایی؟!
#ولایتمداری
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran
#یک_آیه_یک_درس
الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ
ﺁﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﺴﺘﺮﻱ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺳﻘﻔﻲ ﺑﺮﺍﻓﺮﺍﺷﺘﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ، ﺁﺑﻲ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺍﺯ ﻣﻴﻮﻩ ﻫﺎﻱ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ، ﺭﺯﻕ ﻭ ﺭﻭﺯﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩ ; ﭘﺲ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﺷﺮﻳﻜﺎﻥ ﻭ ﻫﻤﺘﺎﻳﺎﻧﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﻫﻴﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻴﺪ.
(بقره/٢٢)
✍ توجه به این حقیقت لازم است که قرار دادن شریک برای خدا تنها منحصر به ساختن بت های سنگی و چوبی یا از آن فراتر، انسانی همچون مسیح _علیه السلام_ را یکی از خدایان سه گانه دانستن نیست. بلکه معنی وسیعی دارد و صورت های پنهان تر را نیز شامل می شود.
🔺به طور کلی هرچه را در ردیف خدا در زندگی مؤثر دانستن یک نوع #شرک است...
🔻در تعبیرات عامیانه روزمره نیز بسیار می گویند: «اول خدا، دوم تو»
❗️باید قبول کرد که این گونه تعبیرات نیز مناسب یک انسان موحد کامل نیست!
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
https://eitaa.com/qurantehran