eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای‌ولادت‌امام‌حسین۳شعبان۩سماواتی2.mp3
2.19M
🎙 با نوای حاج مهدی سماواتی دعای ولادت امام حسین (ع) در روز سوم شعبان: ❇️ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسأَلُكَ بِحَقِّ المَولُودِ فِي هَذَااليَومِ المَوعُودِ بشَهَادَتِهِ قَبلَ استِهلاَلِهِ وَ وِلاَدَتِهِ‏ بكَتهُ السَّمَاءُ وَ مَن فِيهَا وَ الأَرضُ وَ مَن عَلَيهَا وَ لَمَّا يَطَأ لاَبَتَيهَا قتِيلِ العَبرَةِ وَ سَيِّدِ الأُسرَةِ المَمدُودِبِالنُّصرَةِ يَومَ الكَرَّةِ المُعَوَّضِ مِن قَتلِهِ أَنَّ الأَئِمَّةَ مِن نَسلِهِ والشِّفَاءَ فِي تُربَتِهِ وَ الفَوزَ مَعَهُ فِي أَوبَتِهِ‏ والأَوصِيَاءَ مِن عِترَتِهِ بَعدَ قَائِمِهِم وَ غَيبَتِهِ حتَّى يُدرِكُوا الأَوتَارَ وَ يَثأَرُوا الثَّارَوَيُرضُوا الجَبَّارَ ويَكُونُواخَيرَأَنصَارٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِم مَعَ اختِلاَفِ اللَّيلِ وَالنَّهَار اللَّهُمَّ فَبِحَقِّهِم إِلَيكَ أَتَوَسَّلُ وَ أَسأَلُ سؤَالَ مُقتَرِفٍ مُعتَرِفٍ مُسِي‏ءٍ إِلَى نَفسِهِ مِمَّا فَرَّطَ فِي يَومِهِ وَأَمسِهِ‏ يسأَلُكَ العِصمَةَ إِلَى مَحَلِّ رَمسِهِ‏ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عِترَتِهِ وَ احشُرنَا فِي زُمرَتِهِ و بَوِّئنَا مَعَهُ دَارَ الكَرَامَةِ وَ مَحَلَّ الإِقَامَةِ اللَّهُمَّ وَ كَمَاأَكرَمتَنَا بِمَعرِفَتِهِ فَأَكرِمنَابِزُلفَتِهِ وَارزُقنَا مُرَافَقَتَهُ وَ سَابِقَتَهُ‏ واجعَلنَا مِمَّن يُسَلِّمُ لِأَمرِهِ وَ يُكثِرُ الصَّلاَةَ عَلَيهِ عِندَ ذِكرِهِ‏ وعَلَى جَمِيعِ أَوصِيَائِهِ وَ أَهلِ أَصفِيَائِهِ المَمدُودِينَ مِنكَ بِالعَدَدِالاِثنَي عَشَرَ النُّجُومِ الزُّهَرِ وَالحُجَجِ عَلَى جَمِيعِ البَشَرِ اللَّهُمَّ وَهَب لَنَافِي هَذَااليَومِ خَيرَ مَوهِبَة...
💫قدم به ساحت جهان زدند: ٣هم قدم،٣هم قسم،٣هم سخن،٣هم نشین،٣همسفر،٣هم هدف،٣هم نظر،٣بی قرین،٣دلربا،٣جان به كف،٣هم ندا،٣ نازنین، یكی پدر،🔆یكی پسر،🔆یكی عموی مه جبین 🌸 در روز (ع) صلوات خاصه حضرت فراموش نشه🌸 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ﺑﺮﺭﻭﻱ ﺣﺴﻴﻦ ﻧﻮﺭ ﺩﺍﻭﺭ ﺻﻠﻮﺍﺕ💞 ﺑﺮﺭﻭﻱ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ ﺩﻟﺎﻭﺭﺻﻠﻮﺍﺕ💞 ﻣﻴﻠﺎﺩ ﺣﺴﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﻭﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ ﺭﺷﻴﺪ💞 ﺑﻔﺮﺳﺖ ﺗﻮﺑﺮاﻳﻦ ﺩﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺻﻠﻮﺍﺕ💞 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
مقام معظم رهبری: با قطعِ نظر از سوّم شعبان، ما وارد ماه شعبان شدیم. ماه عبادت، ماه توسّل، ماه مناجات؛ فصل مناجات با خدای متعال، فصل مرتبط كردن این دلهای پاكْ با معدن عظمت، با معدن نور؛ این را قدر باید دانست. این مناجات شعبانیّه یك تحفه‌ای است كه در اختیار ما قرار داده شده است. خب ما دعا خیلی داریم، همه‌ی این دعاها هم پر از مضامین عالی است، امّا بعضی یك برجستگی خاصّی دارند. من از امام بزرگوار (ره) سؤال كردم، گفتم در میان این دعاهایی كه از ائمّه علیهم‌السّلام رسیده است، شما به كدام دعا بیشتر علاقه‌مندید و دلبسته‌اید؟ فرمودند به دعای كمیل و مناجات شعبانیّه؛ به این دو دعا. امام یك دلِ متوجّه به خدا بود، اهل توسّل بود، اهل تضرّع بود، اهل خشوع بود، اهل اتّصال با مبدأ بود؛ وسیله‌ی بهتر در چشم او، این دو دعا بود: دعای كمیل، مناجات شعبانیّه. وقتی انسان مراجعه میكند به این دو دعا، دقّت میكند، می‌بیند چقدر هم شبیه همند این دو دعا؛ شباهتهای زیادی به هم دارند؛ مناجات انسان خاشع، مناجات انسان متوكّل به خدا؛ كَاَنّی بِنَفسی واقِفَةٌ بَینَ یَدَیك، وَ قَد اَظَلها حُسنُ تَوَكُّلی عَلَیك، فَقُلتَ ما اَنتَ اَهلُه، وَ تَغَمَّدتَنی بِعَفوِك؛ امید، امید به مغفرت الهی، به رحمت الهی، به توجّه الهی، بلندهمّتیِ در درخواست از پروردگار؛ اِلهی هَب لی كَمالَ الانقِطاعِ اِلَیك، و اَنِر اَبصارَ قُلوبِنا بِضیاءِ نَظَرِها اِلَیك. ماه شعبان یك چنین ماهی است؛ دلهای پاك، دلهای نورانی، دلهای جوان، از این موقعیّت بهره بگیرند، استفاده كنند، رابطه‌تان را با خدا قوی كنید.۱۳۹۲/۰۳/۲۲ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#مناجات شعبانیه ـ بخش دوم 🎤مهدی رسولی 🌸 تَغَمَّدْتَنِي بِعَفْوِكَ إِلَهِي إِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ أَوْ
03.mp3
2.08M
شعبانیه ـ بخش سوم 🎤محمود کریمی فَاقْبَلْ عُذْرِي يَا أَكْرَمَ مَنِ اعْتَذَرَ إِلَيْهِ الْمُسِيئُون إِلَهِي لا تَرُدَّ حَاجَتِي وَ لا تُخَيِّبْ طَمَعِي وَ لا تَقْطَعْ مِنْكَ رَجَائِي وَ أَمَلِي إِلَهِي لَوْ أَرَدْتَ هَوَانِي لَمْ تَهْدِنِي وَ لَوْ أَرَدْتَ فَضِيحَتِي لَمْ تُعَافِنِي إِلَهِي مَا أَظُنُّكَ تَرُدُّنِي فِي حَاجَةٍ قَدْ أَفْنَيْتُ عُمُرِي فِي طَلَبِهَا مِنْكَ إِلَهِي فَلَكَ الْحَمْدُ أَبَداً أَبَداً دَائِماً سَرْمَداً يَزِيدُ وَ لا يَبِيدُ كَمَا تُحِبُّ وَ تَرْضَى إِلَهِي إِنْ أَخَذْتَنِي بِجُرْمِي أَخَذْتُكَ بِعَفْوِكَ وَ إِنْ أَخَذْتَنِي بِذُنُوبِي أَخَذْتُكَ بِمَغْفِرَتِكَ وَ إِنْ أَدْخَلْتَنِي النَّارَ أَعْلَمْتُ أَهْلَهَا أَنِّي أُحِبُّكَ إِلَهِي إِنْ كَانَ صَغُرَ فِي جَنْبِ طَاعَتِكَ عَمَلِي فَقَدْ كَبُرَ فِي جَنْبِ رَجَائِكَ أَمَلِي إِلَهِي كَيْفَ أَنْقَلِبُ مِنْ عِنْدِكَ بِالْخَيْبَةِ مَحْرُوماً وَ قَدْ كَانَ حُسْنُ ظَنِّي بِجُودِكَ أَنْ تَقْلِبَنِي بِالنَّجَاةِ مَرْحُوما إِلَهِي وَ قَدْ أَفْنَيْتُ عُمُرِي فِي شِرَّةِ السَّهْوِ عَنْكَ وَ أَبْلَيْتُ شَبَابِي فِي سَكْرَةِ التَّبَاعُدِ مِنْكَ إِلَهِي فَلَمْ أَسْتَيْقِظْ أَيَّامَ اغْتِرَارِي بِكَ وَ رُكُونِي إِلَى سَبِيلِ سَخَطِكَ... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۸۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه و @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیه۵۲ 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🔸" وَ كَذلِكَ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ رُوحاً مِنْ أَمْرِنا ما كُنْتَ تَدْرِي مَا الْكِتابُ وَ لَا الْإِيمانُ ..." 🔹از ظاهر سياق برمى‏ آيد كه كلمه "كذلك" اشاره باشد به آنچه در آيه قبلى بود كه وحى را به سه قسمت تقسيم مى‏ نمود. روايات بسيارى هم اين ظهور را تاييد مى‏ كنند، چون در آن روايات آمده كه رسول خدا (ص) همانطور كه با وساطت جبرئيل- كه قسم سوم از وحى است- وحى الهى را مى‏ گرفت، همچنين گاهى در خواب- كه از مصاديق قسم دوم است- آن را دريافت مى ‏كرد، و گاهى هم بدون واسطه آن را تلقى مى‏ فرمود كه همان قسم اول است. 🔸و مراد از اينكه فرمود:" وحى كرديم به تو روحى را"- به طورى كه گفته ‏اند- همان وحى قرآن است، و صاحبان اين قول جمله" وَ لكِنْ جَعَلْناهُ نُوراً ..." را مؤيد گفتار خود گرفته، و گفته‏ اند: به همين جهت بايد بگوييم مراد از روح، قرآن است. 🔹ليكن دو بر اين تفسير متوجه است: ➖اول اينكه هيچ شكى نيست در اين كه كلام در سياق بيان اين حقيقت است كه: اى پيامبر آنچه از معارف و شرايع كه هم خودت‏ دارى و هم مردم را به سوى آن دعوت مى‏ كنى از خود تو نيست، و تو چنان نبودى كه از پيش خودت آنها را دريابى، و به علم خودت كشف كنى، بلكه هر چه از اين مقوله دارى از ناحيه ما است كه به وسيله وحى بر تو نازل كرديم. 🔸در اين معنا هيچ شكى نيست، و بنا بر اينكه سياق كلام سياق افاده اين معنا باشد اگر مراد از وحى كه وحى شده مى ‏بود بايد در جمله" ما كُنْتَ تَدْرِي مَا الْكِتابُ وَ لَا الْإِيمانُ" تنها به ذكر كتاب اكتفاء مى ‏فرمود و ديگر حاجتى به ذكر ايمان نبود، چون گفتن قرآن شامل ايمان هم مى ‏شد. 🔹مراد از اين كه مى ‏فرمايد:" تو خودت درايت و فهم حقايق كتاب را نداشتى" اين است كه معارف جزئى عقايد و شرايع عمليش را كه در كتاب آمده خودت قبلا نمى ‏دانستى. و درست هم هست، براى اينكه خداى تعالى بعد از نبوت و وحى علم به اين جزئيات را به او داد. 🔸و مراد از اينكه فرمود:" و تو نمى ‏دانستى ايمان چيست" اين است كه تو واجد ايمان و التزام تفصيلى به يك يك معارف حقه و اعمال صالح نبودى. و اگر بپرسى چرا ايمان را به اعمال صالح تفسير كردى؟ مى ‏گوييم در قرآن كريم اين استعمال آمده، و فرموده:" وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُضِيعَ إِيمانَكُمْ" 🔹پس معناى آيه چنين مى‏ شود: تو قبل از وحى روح، علمى به كتاب و معارف و شرايعى كه در آن است نداشتى، و متصف به اين ايمان كه بعد از وحى دارا شدى نبودى، و ايمان و التزام به يك يك عقايد و اعمال دينى نداشتى. و بنا بر اين آيه مورد بحث منافات ندارد با اينكه آن جناب قبل از بعثت هم ايمان به خدا داشته باشد و اعمالش همه صالح باشد، چون آنچه در اين آيه نفى شده علم به تفاصيل و جزئيات معارفى است كه در كتاب آمده، و نيز التزام اعتقادى و عملى به آن معارف. 🔸با اين بيان، استدلالى كه بعضى به اين آيه كرده ‏اند كه" رسول خدا (ص) قبل از بعثت ايمان نداشته" رد مى‏ شود. و جاى هيچ شكى نيست كه حال رسول خدا (ص) قبل از بعثت با حال آن جناب در بعد از بعثت فرق داشته است. 🔹" وَ لكِنْ جَعَلْناهُ نُوراً نَهْدِي بِهِ مَنْ نَشاءُ مِنْ عِبادِنا"- ضمير در كلمه" جعلناه" به روح برمى‏ گردد. و مراد از اينكه فرمود" من نشاء" در فرضى كه مراد از روح قرآن باشد رسول خدا (ص) و مؤمنين به آن جناب خواهد بود، چون همه آنان از نور قرآن بهره ‏مند شده و اهتداء مى‏ يابند. ➖ و اما اگر مراد از آن، روح امرى باشد، در آن صورت مراد از كلمه" من نشاء" تمامى انبياء و گروندگان از امت‏هايشان خواهد بود، چون خداى تعالى به وسيله وحى اين روح به انبياء دو كار انجام داده، 🔸 يكى اينكه انبياء و امت‏هاى ايشان را به اين وسيله هدايت نموده، 🔸و ديگر اينكه انبياء را تسديد و تاييد نموده و به اعمال صالح هدايت و ارشاد فرموده است. 🔹و بنا بر اين فرض، آيه شريفه در مقام رسول خدا (ص) مى‏ باشد، آن جناب را در رسالتش و اينكه كتابش از ناحيه خدا و به وحى او است تصديق مى‏ كند. و نيز در ادعايش به اينكه خودش به آنچه مردم را بدان دعوت مى‏ كند ايمان دارد، تصديق مى ‏نمايد. 🔸" وَ إِنَّكَ لَتَهْدِي إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ"- اين جمله اشاره است به اينكه آنچه پيامبر اسلام مردم را به سويش هدايت مى‏ كند صراط مستقيم است، و همان چيزى است كه خدا مردم را به سويش هدايت مى‏ كند، پس هدايت خدا و رسول خدا (ص) يك هدايت است، و دعوتشان يك دعوت است. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@dars_akhlaq.mp3
6.2M
🌸🎙 مرحوم شیخ احمد کافی (ره) ⭕️ موضوع: داستان ولادت حضرت عباس علیه السلام 🌸کریم باوفا، آقا ابوالفضل خداوند سخا، آقا ابوالفضل دلی دارم که نذر مرقد توست 🌸ببر تا کربلا، آقا ابوالفضل (ع) و روز جانباز مبارک باد. @qurantehran