eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زندگی، صحنه ی یکتای هنرمندی ماست... 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 💫 نقش ماندگار 💫 دوره تخصصی هنر نمایش با مربیگری سرکار خانم جوادی فام، نویسنده و کارگردان با تجربه و متعهد 🌱ویژه دختران نو+جوان، کلاس پنجم تا نهم (ظرفیت بسیار محدود) مهارتهایی که در این دوره، تمرین و تقویت می‌شوند: 🌸پرورش زبان بدن و رفتارهای بدنی 🌸تقویت صدا و مهارتهای آوایی 🌸کنترل و مدیریت احساسات و قوه تخیل 🌸اعتماد به نفس و توانایی ابراز و بیان 🔹 پنج شنبه ها ساعت ۱۳/۳۰ تا ۱۶/۳۰ 🔸 ۲۸ مهر تا ۲۲ دی 🔹تعداد جلسات در هر ماه: سه جلسه 🔸پرداخت به صورت ماهیانه: ۱۵۰ هزار تومان جهت ثبت‌نام تا دوشنبه ۲۵ مهر مهلت دارید؛ @aye_ne_gah @aye_ne_gah2 https://ble.ir/ayenegah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۴۴۰ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه و ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۴۴۰ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #فاطر و #یس ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurant
(بهرامپور) 45 - و ‌اگر‌ ‌خدا‌ مردم‌ ‌را‌ ‌به‌ [سزای‌] آنچه‌ انجام‌ داده‌اند مؤاخذه‌ می‌کرد، هیچ‌ جنبنده‌ای‌ ‌را‌ روی‌ زمین‌ باقی‌ نمی‌گذاشت‌ ولی‌ ‌تا‌ مدتی‌ معین‌ مهلتشان‌ می‌دهد، و چون‌ اجلشان‌ فرا رسید، ‌خدا‌ ‌به‌ [کار] بندگانش‌ بیناست‌ 🌺 به نام خداوند بخشنده مهربان 🌺 1 - ‌ یا ‌، سین‌ 2 - سوگند ‌به‌ قرآن‌ حکیم‌، 3 - ‌که‌ قطعا تو ‌از‌ پیامبرانی‌، 4 - ‌بر‌ راهی‌ راست‌ 5 - [و ‌این‌ قرآن‌] نازل‌ شده‌ی‌ ‌آن‌ عزیز مهربان‌ ‌است‌ 6 - ‌تا‌ مردمی‌ ‌را‌ بیم‌ دهی‌ ‌که‌ پدرانشان‌ بیم‌ داده‌ نشدند و ‌از‌ ‌این‌ رو ناآگاهند 7 - [چون‌ نپذیرفتند] وعده‌ی‌ عذاب‌ بی‌شک‌ ‌در‌ باره‌ی‌ اکثرشان‌ تثبیت‌ شد، ‌پس‌ ایمان‌ نخواهند آورد 8 - ‌ما ‌در‌ گردن‌های‌ ‌آنها‌، ‌تا‌ چانه‌هایشان‌، غل‌هایی‌ نهاده‌ایم‌، ‌به‌ طوری‌ ‌که‌ سرهایشان‌ ‌را‌ بالا نگه‌ داشته‌اند [‌که‌ زیر پایشان‌ ‌را‌ نتوانند دید] 9 - و ‌ما ‌در‌ برابرشان‌ حایلی‌ نهادیم‌ و ‌در‌ پشت‌ سرشان‌ حایلی‌ و ‌بر‌ چشمانشان‌ پرده‌ افکندیم‌، ‌پس‌ ‌ایشان‌ نمی‌توانند دید 10 - و تفاوتشان‌ نمی‌کند، چه‌ هشدارشان‌ دهی‌ چه‌ هشدارشان‌ ندهی‌، ایمان‌ نمی‌آورند 11 - تو فقط کسی‌ ‌را‌ هشدار می‌دهی‌ ‌که‌ تابع‌ قرآن‌ ‌باشد‌ و ‌از‌ خدای‌ رحمان‌ ‌در‌ نهان‌ بترسد ‌پس‌ ‌او‌ ‌را‌ ‌به‌ آمرزش‌ و پاداشی‌ بی‌کران‌ نوید ده‌ 12 - ‌این‌ ماییم‌ ‌که‌ مردگان‌ ‌را‌ زنده‌ می‌کنیم‌ و ‌هر‌ چه‌ ‌را‌ ‌از‌ پیش‌ فرستاده‌اند و آثارشان‌ ‌را‌ می‌نویسیم‌، و همه‌ چیز ‌را‌ ‌در‌ لوحی‌ نمایان‌ ‌بر‌ شمرده‌ایم‌ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ عَلی مَنْ فِی الْأَرْضِ وَ السَّمآءَ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که با آمدنت حجّت را بر اهل زمین و آسمان تمام می کنی. سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین و آسمان غرق نور خواهد شد. شب است ودربه درِکوچه های پردردم فقیروخسته به دنبالِ یارمی گردم اسیرظلمتم،ای ماه،پس کجاماندی من به اعتبارِ توفانوس را نیاوردم @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | ما در مقابل قدرتهای بزرگ ایستادیم 🔻 رهبر انقلاب: یک روزی این دنیا دست دو قدرت بزرگ بود: قدرت آمریکا و قدرت شوروی سابق. هر دو قدرت که در ده‌ها مسئله با هم اختلاف داشتند، در یک مسئله متّفق بودند و آن، ضدّیّت با جمهوری اسلامی بود...امام (رضوان الله تعالی علیه) در مقابل اینها ایستاد، تسلیم نشد، صریح گفت «نه شرقی، نه غربی»؛ نه این،‌ نه آن. شد. 👈 خیال میکردند نمیشود، خیال میکردند این نهال را میتوانند از ریشه بکَنند، این نهال امروز تبدیل شده به یک درخت تناور؛ غلط میکند فکرِ کندنِ آن را هم کسی بکند! ۱۴۰۱/۷/۲۲ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش یازدهم - آیه هفدهم 🌺 وَ یُسْقَوْنَ فیها کَأْساً کانَ مِزاجُها زَنْجَبیلاً 🌺 🔹 این «مزاجها» معنایش این نیست که طعمش طعم زنجبیل دارد بلکه زنجبیل یک چشمه‎ای است که بخشی از آب آن چشمه را ممزوج می‎کنند به آب و شرابی که به این بهشتی عطا می‎کنند. آن وقت آن چشمه را خالص چه کسی می‎نوشد؟ مقرّبون. می‎فرماید که ﴿کانَ مِزاجُها زَنْجَبیلاً﴾ زنجیل چیست؟ ﴿عَیْناً فیها تُسَمَّی سَلْسَبیلاً﴾ حالا ممکن است که مزه او مزه زنجبیلی یا مزه کافوری بدهد در بخش‎های قبلی هم همین طور گذشت آیه پنج این سوره این بود که ﴿إِنَّ الْأَبْرارَ یَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ کانَ مِزاجُها کافُوراً﴾؛ این ﴿عَیْناً یَشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ﴾ مفسر آن کافور است، نه اینکه این چشمه طعم کافوری می‎دهد. بله، ممکن است این چشمه طعم کافوری بدهد اما مزاج به این معنا نیست که طعمش طعم کافور می‎دهد، مزاج به این معناست بخشی ضعیفی از آن چشمه برتر ممزوج شده با این. اینجا هم همین طور است ﴿کانَ مِزاجُها زَنْجَبیلاً ٭ عَیْناً فیها تُسَمَّی سَلْسَبیلاً﴾، 🔸وَ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدانٌ مُخَلَّدُونَ إِذا رَأَیْتَهُمْ حَسِبْتَهُمْ لُؤْلُؤاً مَنْثُوراً (۱۹) حالا کیست؟ ساقی کسانی هستند که وقتی شما ببینید اینها مثل یک لؤلؤ پراکنده می‎بینید آنجا هم مستحضرید که اصلاَ لغو نیست، بد نیست، خیال نیست، باطل نیست، کثافت نیست. اصلاً خیال بد در بهشت نیست. این ولدان مخلدند، ساقی این بهشتی‎ها هستند، در این فضا اصلاً به نحو نفی جنس خیال بد نیست. الآن غالب افراد نسبت به بعضی از گناهان معصوم قطعی‎اند. الآن هیچ مسلمانی هیچ شیعه‎ای در تمام مدت عمر اصلاً به فکرش می‎افتد که ـ معاذالله ـ با مادرش زنا کند بعد بگوید «استغفرالله»! اصلاً در تمام مدت عمر اصلاً به ذهنش نمی‎آید تا بعد بگوییم استغفار کرده است. هیچ ـ به نحو سالبه کلیه ـ قطعی بالضرورة که هیچ شیعه‎ای اصلاً به ذهنش نمی‎آید تا بگوییم باید استغفار بکند آنجا هم این طور است ما نسبت به بعضی از گناهان معصومیم! از بس قباحت آن بیّن الغی است اصلاً به ذهن نمی‎آید تا بعد استغفار بکنیم. همان طوری که مؤمن در دنیا نسبت به محارم خود این طور است که اصلاً خیال گناه هم نمی‎کند؛ اصلاً نمی‎آید تا بگوید بد است. آن بهشت هم همین طور است، اصلاً خیال بد در بهشت نیست؛ ﴿وَ إِذا رَأَیْتَ ثَمَّ رَأَیْتَ نَعیماً وَ مُلْکاً کَبیراً﴾ (۲۰) 🌱عالِیَهُمْ ثِیابُ سُندُسٍ خُضْرٌ وَ إِسْتَبْرَقٌ وَ حُلُّوا أَساوِرَ مِنْ فِضَّةٍ وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً (۲۱)﴾. ✅ عالی اینها ، بر پیکر اینها ثیاب سندس است که خضر است و استبرق است ﴿وَ حُلُّوا أَساوِرَ مِنْ فِضَّةٍ وَ سَقاهُمْ﴾ آنجا طوری نیست که زینت انگشتر طلا بد باشد یا فلان بد باشد. این طلا را از دل کوه در نیاوردند این طلا را از نماز شب درست کردند. آن‎گاه عمده این است: ﴿وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً﴾ تا اینجا مشخص بود، مشخص بود، مشخص بود، اما اساس و حرف آخر و حرف مهم همین جمله است ساقی اینهاست. @qurantehran
🔻تفسیر سوره مبارکه 🔺 بخش یازدهم - ادامه 👆👆👆 ⬅️ این شراب طهور است، دیگر حالا یکی از آن چهار نهر است یا نه، این شراب طهور چه شرابی است؟ 🔸مرحوم امین السلام طبرسی(رضوان الله تعالی علیه) در جلد دَه مجمع البیان در ذیل همین آیه: ﴿وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً﴾ نقل می‎کند که ذات اقدس الهی به اینها طوری این شراب را عطا می‎کند که اینها به جز ذات اقدس الهی همه چیز را فراموش می‎کنند بعد می‎فرماید این مطلب را از وجود مبارک امام صادق نقل کردند و یک نفر نقل نکرد بلکه همه اصحاب این روایت را نقل کردند که ﴿وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً﴾؛ یعنی شرابی که «یطهرهم عن کل شی‏ء سوی الله»، از ماسوای خدا اینها را تطهیر می‎کنند. آنجا دارد که «قیل» در شراب طهور «یطهرهم عن کل شی‏ء سوی الله» فقط به یاد خدا هستند؛ «إذ لا طاهر من تدنّس بشی‏ء من الأکوان»؛ خیلی این حرف بلند است. اگر کسی گوشه‎ای از علاقه به خانواده، به زن، فرزند، به خانه، به درس و بحث، گوشه‎ای علاقه داشته باشد طاهر نیست. خیلی این حرف بلند است بگوید من هم خدا را می‎خواهم هم درس و بحث را! هم خدا را می‎خواهم هم خدمت به مردم را! خدمت به مردم در برابر خدا نیست برای خداست. لذا فرمود «یطهرهم عن کل شیء سوی الله إذ لا طاهر من تدنس بشیء من الأکوان إلا الله». این یک دنس و شرک و چرک است بعد فرمود: «رووه عن (علیهما السلام) ». ببینید سخن از اینکه یک شخص روایت کرده نیست، می‎گوید همه این آقایان که این حرف را می‎زنند همه‎شان از وجود مبارک امام صادق نقل کردند. 🔸پس ساقی اگر خدا شد ﴿سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً﴾ که «یطهرهم عن» ماسوای توحید؛ این می‎شود موحد محض. این موحد محض چیزی را با خدا نمی‎خواهد، هر چه را اگر بخواهد در راه خدا می‎خواهد. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا