eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
49 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ کلاسهای اموزشی: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ شرح فراز بیستم دعای بعد از زیارت ❇️ «[اللَّـهُمَّ صَلِّی عَلی مُحَمَّد]... وَلِیِّ المُؤمِنین»؛ [خدايا درود فرست بر محمّد]... ولیّ مؤمنین. ⚜ در آیات حضرت قرآن آمده است: «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ»؛ خداوند ولی و سرپرست كسانى است كه ايمان آورده‌اند. 📙 سوره مبارکه بقره/آیه ٢۵٧ ⚜ ولی، کلمه عربی به معنای شخص دارای ولایت می ‌باشد؛ ولی در قرآن و متون اسلامی به معانی مختلف دوست، یاور و سرپرست به کار رفته است. تمام معانی مختلفی که برای «ولایت» و «ولیّ» و «مولی» بیان شده (که در فرهنگ های لغت عربی معانی آن به بیست و یک می رسد) همه به یک معنای واحد رجوع می کند، که آن معنا اصل و ریشه معنای ولایت است و بقیه معانی با استعاره از آن معنا آورده شده است و یا آنکه معنای اصل را با ضمیمه خصوصیتی که در مورد استعمال آن در نظر گرفته اند ملاحظه نموده اند. ⚜ آن معنای اصل که درهمه معانی لحاظ شده است: 👈🏻 «الولایه ان یحصل شیئان فصاعداً حصولاً لیس بینهما ما لیس منهما»؛ می باشد. یعنی ولایت به این معنا است که دو چیز طوری قرار گیرند (وچنان به هم نزدیک شوند) که بین آنها، چیز دیگری غیر از خودشان واقع نباشد. پس معنای اصلی، نزدیکی بدون فاصله است. 👈🏻 قرب و اتّصال؛ اگر بین دو شئ قرب و ارتباط نباشد، رابطه ولایی بین آن دو بی معناست. به عبارت دیگر «ولاء» یعنی نزدیکی بین دو شئ به طوری که هیچ گونه مانع، فاصله، جدایی، حجاب و غیریت بینشان نباشد، به گونه ای که اگر فرض شود چیزی بین آنهاست از خودشان باشد نه از غیرشان. ⚜ خداوند متعال بر عالم ولایت دارد تمام موجودات مخلوق اویند و او بر همه هستی احاطه علمی و استیلای قدرتی دارد هیچ موجودی از او پنهان نیست و همه عالم در تحت قدرت او قرار دارد و هستی و ادامه بقا نیازمند اویند. از این رو قرب از ناحیه خداوند همواره حاصل است و به مومن و کافر یکسان نزدیک است. ⚜ درسوره مبارکه قاف آیه ۱۶ می فرماید: «وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ»؛ ما از رگ گردن به انسان نزدیک تریم. ⚜ خداوند متعال سرپرست است و موجودات و مخلوقات تحت ولایت و سرپرستی او قرار دارند. از این رو حضرت قرآن می فرماید: «هنَالِكَ الْوَلَايَةُ لِلَّـهِ الْحَقِّ»؛ آن جا (قیامت) آشکار می شود که ولایت و حکم فرمایی مطلق از آن خداوند تعالی است. 📗 سوره مبارکه کهف/ آیه ۴۴ ادامه 👇👇 @qurantehran
ادامه 👆👆 ❇️ خدا ولی مومنین است. 👈«إنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْراهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِيُّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ اللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ‌«؛ همانا سزاوارترين افراد به ابراهيم، كسانى هستند كه از او پيروى كردند و (نيز) اين پيامبر و كسانى كه (به او) ايمان آورده‌اند و خدا ولی مومنین است. 📕 سوره مبارکه آل عمران/ آیه ۶۸. ⚜ اما پروردگار تعالی غیر از این ولایت عام و تکوینی که بر تمام موجودات دارد یک ولایت خاص هم دارد که فقط مخصوص مومنین راستین است. درست به مانند رحمت که خدای تعالی یک رحمت عام دارد که نسبت به همه موجودات است که به آن رحمت رحمانیه گویند و یک رحمت خاص که مخصوص مومنین است و آن را رحمت رحیمیه نامند. ⚜ هم چنین یک ولایت عام دارد که سرپرستی و اداره همه مخلوقات است و یک ولایت خاص دارد که مخصوص مومنین است. او با این ولایت خاص امور بنده مومن را زیر نظر می گیرد و شئون او را تدبیر می نماید و او را در صراط مستقیم هدایت نموده و در اموری که سزاوار اوست امر و از اموری که شایسته نیست نهی می فرماید و او را در دنیا و آخرت نصرت و یاری نموده و بهترین تقدیرات را برایش نازل می نماید و این گونه خداوند تعالی ولی مومن است. 👈🏻 «ذلِكَ بِأَنَّ اللَّـهَ مَوْلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَ أَنَّ الْكَافِرِينَ لَا مَوْلَىٰ لَهُمْ»؛ این بدان سبب است که البته خدا یار و مولای مومنان است و کافران هیچ مولا و یاوری ندارند. سوره مبارکه محمد/ آیه ۱۱. ⚜ از آن طرف مومن حقیقی هم خود را در اوامر و نواهی تحت ولایت حضرت حق در می آورد، خود را مطیع و منقاد وی نموده، تسلیم او می شود و به او توکل می کند و امور خود را به او می سپارد، به آن چه او برایش مقدر می فرماید خشنود و راضی می شود و تمام اختیار و انتخاب خود را کنار می زند تا فقط خواست او را در خود ظاهر نماید، به گونه ای که در وی تمام آثار و خصوصیات الهی مشهود و مانند آینه بدون خود نمایی چهره صاحب و رب و مولای خود را منعکس می کند. ⚜ در آیات حضرت قرآن، در رابطه با ولی آمده است: «إنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَ هُمْ رَاکِعونَ»؛ ✨ولی شما تنها خدا و پیامبر اوست و کسانی که ایمان آورده اند؛ همان کسانی که نماز برپا می ‌دارند و در حال رکوع زکات می ‌دهند. 📘 سوره مبارکه مائده/ آیه ۵۵ ادامه 👇👇 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه 👆👆👆 ⚜ امام باقر (علیه السلام) ذیل آیه فوق می فرمایند: « يَعْنِي الْأَئِمَّةَ مِنَّا»؛ یعنی[ولیّ] از ما ائمه است. 📔 کافی، ج ۱، ص۱۴۶. ⚜ در سوره مبارکه احزاب آیه ی ۶ در رابطه با ولی آمده است: «النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ وَ أَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ وَأُولُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَىٰ بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّـهِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُهَاجِرِينَ إِلَّا أَن تَفْعَلُوا إِلَىٰ أَوْلِيَائِكُم مَّعْرُوفًا كَانَ ذَٰلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا»؛ پيامبر به مؤمنان از خودشان سزاوارتر [و نزديكتر] است و همسرانش مادران ايشانند، و خويشاوندان [طبق‌] كتاب خدا، بعضى [نسبت‌] به بعضى اولويت دارند [و] بر مؤمنان و مهاجران [مقدّمند]، مگر آنكه بخواهيد به دوستان [مؤمن‌] خود [وصيت يا ]احسانى كنيد، و اين در كتاب [خدا] نگاشته شده است. ⚜ مسأله ی «اولویّت بر مؤمنین» پس از نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به معصومین (علیهم السلام) اختصاص داده شده است و لذا پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) در جریان غدیر خم پس از آن که از حاضران سؤال فرمودند که «ألست أولی بکم من انفسکم» آیا من به شما اولی از خود شما نیستم؟ و حاضران پاسخ مثبت دادند، آن گاه فرمودند:«من کنت مولاه فهذا علیٌ مولاه». ⚜ در فرازی از خطبه غدیر پیامبر(صلی الله علیه و آله) آمده است: «إنَّ الله عَزَّوَجَلَّ هُوَ مَوْلاکُمْ وَ إِلاهُکُمْ، ثُمَّ مِنْ دونِهِ رَسولُهُ وَ نَبِیُهُ الْمخاطِبُ لَکُمْ، ثُمَّ مِنْ بَعْدی عَلی وَلِیُّکُمْ وَ إِمامُکُمْ بِأَمْرِالله رَبِّکُمْ، ثُمَّ الْإِمامَةُ فی ذُرِّیَّتی مِنْ وُلْدِهِ إِلی یَوْمٍ تَلْقَوْنَ الله وَ رَسولَهُ»؛ چرا که خداوند عزّوجلّ صاحب اختیار و ولی و معبود شماست؛ و پس از خداوند ولی شما، فرستاده و پیامبر اوست که اکنون در برابر شماست و با شما سخن می گوید. و پس از من به فرمان پروردگار، علی ولی و صاحب اختیار و امام شماست. آن گاه امامت در فرزندان من از نسل علی خواهد بود. این قانون تا برپایی رستاخیز که خدا و رسول او را دیدار کنید دوام دارد. 📙 الاحتجاج، ج۱، ص۵۵. ✳️ حضرت محمد، بقیة الله (عجل الله تعالي فرجه الشريف) ولیّ المؤمنین : 👈🏻 در زیارات و ادعیه بارها از حضرت حجة بن الحسن (عجل الله تعالي فرجه الشريف) با لقب ولی نام برده شده است. ⚜ در زیارت حضرت صاحب الامر (عج الله تعالی فرجه الشریف) در روز جمعه آمده است: «السَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ»؛ سلام بر تو اي ولیّ خيرخواه. 📕 بحارالانوار، ج۹۹، ص۶۳. ⚜ در زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب می خوانیم: «(یا مولای) لا اَبْتَغی بِکَ بَدَلاً، وَ لا اَتَّخِذُ مِنْ دُونِکَ وَلِیّاً»؛ به جای تو دیگری را نجویم، و به غیر تو سرپرستی نگیرم. 📗 العدد القویة، ج۱، ص۳۱۲. ⚜ در زیارت دیگر حضرت که از سید بن طاووس نقل شده است، ایشان ولی مومنین هستند: «اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي حُجَّتِكَ في اَرْضِكَ، وَ خَليفَتِكَ في بِلادِكَ، وَلِيِّ الْمُؤْمِنينَ، وَ مُبيرِ الْكافِرينَ، وَ مُجَلِّي الظُّلْمَةِ»؛ خدايا درود فرست بر حجّتت در زمينت، و خليفه ‏ات در بلادت، و سرپرست مؤمنان، و نابودكننده كافران، و زداينده تاريكي. 📙 بحارالانوار، ج۹۹، ص۱۰۱. ⚜ لذا همانگونه که نبی اولی بر مومنین من انفسهم است و بر جان و مال و ... آنان ولایت دارد، و صاحب اختیار آنان است، حضرت بقیه الله الاعظم (عج الله تعالی فرجه الشریف) اکنون ولی مومنین و بر آنان اولی من انفسهم می باشند. ادامه👇👇 @qurantehran
ادامه👆👆👆 ⚜ در سوره مبارکه أحزاب آیه ٣٦ آمده است: «و مَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّـهُ وَ رَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَ مَن يَعْصِ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا»؛ هيچ مرد و زن مؤمنى را نرسد كه چون خدا و فرستاده‌اش به كارى فرمان دهند، براى آنان در كارشان اختيارى باشد؛ و هر كس خدا و فرستاده‌اش را نافرمانى كند قطعاً دچار گمراهى آشكارى گرديده است. ⚜ پس مومنینی که ولیّ آنان امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) می باشند، در برابر ولی خود اختیاری نداشته و خود را در اوامر و نواهی تحت ولایت او در می آورند، خود را مطیع و منقاد وی نموده، تسلیم او می شوند و امور خود را به او می سپارند، به آن چه او برایشان مقدر می فرماید خشنود و راضی می شوند و تمام اختیار و انتخاب خود را کنار می زنند تا فقط خواست او را در خود ظاهر نمایند، به گونه ای که حضرت در تمام آثار و خصوصیات آنان مشهود و مانند آینه بدون خود نمایی چهره صاحب و رب و مولای خود را منعکس می کنند. 👈🏻 در این فراز شریف، محمّد نام مبارک حضرت بقیة اللّه الأعظم می باشد، ایشان خاتم اولیاء الهی و ولی مؤمنین می باشند. 💎 زائر در این فراز شریف عرضه می دارد: ✨خدايا درود فرست بر محمّد ولیّ مؤمنین✨ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴امت مظلوم ▫️ در هنگام دفن (سلام الله علیها) وجود مبارک حضرت امیر (سلام الله علیه) رو به قبر مطهر پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) کرد و به حضرت عرض کرد: «وَ سَتُنَبِّئُكَ ابْنَتُك‏ بِتَضَافُرِ أُمَّتِكَ عَلَی وَ عَلی هَضْمِهَا حَقَّها؛ فَأَحْفِهَا السُّؤَالَ وَ اسْتَخْبِرْهَا الْحَالَ‏ فَكَمْ مِنْ غَلِیلٍ مُعْتَلِجٍ بِصَدْرِهَا لَمْ تَجِدْ إِلَی بَثِّهِ سَبِیلًا». ▫️ ابراهیم را ذات اقدس الهی امت معرفی کرد چون به تنهایی خاورمیانه را اصلاح کرد، بعد موسای کلیم آمد به برکت او، عیسای مسیح آمد به برکت او؛ همه اینها جزء انبیای ابراهیمی بودند. اینکه قرآن کریم دارد: ﴿إِنَّ إِبْراهیمَ كانَ أُمَّةً قانِتاً﴾ برای همین است. در بین مردها وجود مبارک ابراهیم خلیل است؛ می ‌خواهم عرض کنم در بین زن ‌ها وجود مبارک صدیقه کبری (سلام الله علیها) است منتها حالا ما آن عُرضه علمی را نداریم که اینها را تبیین کنیم حرف دیگر است! ▫️ اگر فاطمه به منزله یک امت نباشد که یک امت به جنگ او نمی ‌آید! تا فاطمه را خانه ‌نشین کند! تنها سخن از گرفتن و و مانند اینها نیست. ▫️ مگر کم افرادی را در صدر اسلام کشتند و خانه‌ نشین کردند، چرا درباره آنها نمی ‌گویند امت جمع شد تا آنها را هضم کند؟! «وَ سَتُنَبِّئُكَ»؛ دختر شما به شما گزارش می ‌دهد (سلام الله علیهما)، «بِتَضَافُرِ أُمَّتِكَ عَلَی وَ عَلی هَضْمِهَا»؛ اینها اجماع کردند توافق کردند هماهنگی کردند همه شرکت کردند که او را خانه ‌نشین کنند، پس . @qurantehran
🔹رنگ مادی زندگی نباید آنچنان غالب و مهم جلوه داده شود به شکلی که اساس تشکیل زندگی و اهداف انسانی در آن فراموش کرد! ❗️ یکی از اهداف زندگی زناشویی تکثیر و بقاء نسل انسان هاست. آن هم انسان هایی که در نتیجه تربیت و زحمات والدین شایسته نام انسانی باشند. زندگی اگرچه از نظر مادی ساده باشد می تواند از نظر و ایده آل باشد و لباس تقوا برای فرزندان با اهمیت تر از لباس ظاهر و لباس بدن است. ✅ یکی از اصول حاکم بر زندگی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دقت در تربیت فرزندان و تحمل همه مشقت های لازم برای ارائه بهترین انسان ها به جامعه بوده است و نتیجه این زندگی مقدس فرزندانی همچون حسن، حسین، زینب و ام کلثوم می‌باشند. ❌ در مقابل یکی از آثار شوم تخریب ارزش و قداست خانه با خانواده و یکی از آفات دعوت نمودن زنان به صحنه اجتماع به شکل غربی آن، ایجاد فاصله و جدایی جسمی، عاطفی و تربیتی بین مادر و اعضای و بخصوص می باشد. در نظام خانوادگی مورد پیشنهاد اسلام و خانه ای که حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان یک الگوی الهی ترتیب داده است ارتباطی عمیق و همه جانبه و جامع الاطراف بین اعضای خانواده وجود دارد و پدر و مادر از نظر جسمی عاطفی و تربیتی خود مسئول سازندگی فرزندان خود می باشند. 🔹در ، خندیدن مادر و فرزند با همدیگر، مکیدن پستان و نوشیدن شیر در کنار یکدیگر و بالاخره تماس های گوناگون بدنی مادر و فرزند یکی از زیباترین صحنه های تربیتی و از لازم ترین آنهاست. 🔹 از طرفی سیراب شدن از عواطف والدین و گرفتن اصول تربیتی از آنان باز برای والدین از سویی و برای فرزندان از سوی دیگر سرنوشت ساز و مهم است. و این مهم در خانه فاطمه و علی (علیهماالسلام) وجود دارد. حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در روایتی می فرماید: «شبی را من تا به صبح مشغول آرد نمودن گندم و جو بودم و علی (علیه‌السلام) حسن و حسین را در آغوش گرفته و نگهداری و مراقبت می نمود.» 📚 فرهنگ فاطمیه، ص۷۴ و ۱۷۲ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۰۳ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۵۰۳ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #احقاف ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
(بهرامپور) 6 - و زمانی‌ ‌که‌ مردم‌ محشور گردند، [‌این‌ معبودان‌] دشمنان‌ ‌آنها‌ شوند و عبادتشان‌ ‌را‌ انکار کنند 7 - و چون‌ آیات‌ روشن‌ ‌ما ‌بر‌ ‌ایشان‌ تلاوت‌ شود، منکران‌ حق‌، وقتی‌ حق‌ ‌به‌ سویشان‌ آید، گویند: ‌این‌ سحری‌ آشکار ‌است‌ 8 - آیا می‌گویند: ‌این‌ [کتاب‌] ‌را‌ ‌به‌ دروغ‌ بافته‌ ‌است‌! بگو: ‌اگر‌ ‌آن‌ ‌را‌ بافته‌ باشم‌ [باید مجازات‌ شوم‌ و] ‌شما‌ نمی‌توانید خشم‌ ‌خدا‌ ‌را‌ ‌از‌ ‌من‌ بازدارید ‌او‌ ‌به‌ آنچه‌ [‌با‌ طعنه‌] ‌به‌ ‌آن‌ می‌پردازید [و جادویش‌ می‌خوانید] آگاه‌تر ‌است‌، و شهادت‌ ‌او‌ میان‌ ‌من‌ و ‌شما‌ کافی‌ ‌است‌ و اوست‌ آمرزنده‌ی‌ مهربان‌ 9 - بگو: ‌من‌ ‌از‌ [میان‌] پیامبران‌، پیامبر نوظهوری‌ نیستم‌، و نمی‌دانم‌ ‌با‌ ‌من‌ و ‌شما‌ چه‌ معامله‌ای‌ خواهد شد جز آنچه‌ ‌را‌ ‌که‌ ‌به‌ ‌من‌ وحی‌ می‌شود پیروی‌ نمی‌کنم‌، و ‌من‌ جز هشدار دهنده‌ای‌ آشکار نیستم‌ 10 - بگو: ‌به‌ ‌من‌ خبر دهید، ‌اگر‌ ‌این‌ [قرآن‌] ‌از‌ نزد ‌خدا‌ ‌باشد‌ و ‌شما‌ بدان‌ کافر شوید و شاهدی‌ ‌از‌ بنی‌ اسرائیل‌ [مانند ‌عبد‌ اللّه‌ ‌بن‌ سلام‌] ‌بر‌ [حقانیت‌] مثل‌ ‌آن‌ گواهی‌ دهد و ایمان‌ آورد و ‌شما‌ تکبر کنید [آیا ‌در‌ ‌این‌ صورت‌ ستمکار نیستید!] البته‌ ‌خدا‌ قوم‌ ستمگر ‌را‌ هدایت‌ نمی‌کند 11 - و کافران‌ ‌در‌ حق‌ مؤمنان‌ گفتند: ‌اگر‌ [‌این‌ قرآن‌] چیز خوبی‌ ‌بود‌، ‌به‌ [پذیرفتن‌] ‌آن‌ ‌بر‌ ‌ما پیشی‌ نگرفته‌ بودند، و چون‌ ‌خود‌ ‌به‌ وسیله ‌آن‌ هدایت‌ نیافته‌اند ‌به‌ زودی‌ خواهند ‌گفت‌: ‌این‌ یک‌ دروغ‌ کهنه‌ ‌است‌ 12 - و [حال‌ ‌آن‌ ‌که‌] پیش‌ ‌از‌ ‌آن‌، کتاب‌ موسی‌ راهنما و رحمتی‌ ‌بود‌، و ‌این‌ [قرآن‌] کتابی‌ ‌به‌ زبان‌ عربی‌ ‌است‌ ‌که‌ تصدیق‌ کننده‌ [ی‌ ‌آن‌] ‌است‌، ‌تا‌ کسانی‌ ‌را‌ ‌که‌ ستم‌ کردند هشدار دهد و نیکوکاران‌ ‌را‌ مژده‌ای‌ ‌باشد‌ 13 - محققا کسانی‌ ‌که‌ گفتند: پروردگار ‌ما خداست‌ و استقامت‌ کردند، نه‌ بیمی‌ ‌بر‌ آنهاست‌ و نه‌ غمگین‌ می‌شوند 14 - ‌ایشان‌ اهل‌ بهشتند و ‌برای‌ همیشه‌ ‌در‌ ‌آن‌ ماندگارند [‌این‌] پاداشی‌ ‌است‌ ‌به‌ خاطر آنچه‌ انجام‌ می‌دادند @qurantehran
💠کلمه به کلمه با پوست، گوشت، استخوان و خون، ممزوج ميشود و پنجاه سال ديگر برکات خود را بر نسل و ذریّه نشان خواهد داد... اگر اهل شديم برکاتش خواهد ماند، کلمه به کلمه آن حساب شده است که در عالم نظير ندارد... بهترين غذای روح که مایه ی اُنس، آرامش، نورانیت و رشد خواهد شد، تلاوت است. حجّت الاسلام @qurantehran