eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸این جان را خدای متعال با بهشت معامله می‌کند فلا تبیعوها بغيرها، مبادا این جان با ارزش انسانی را به غیر بفروشید، ارزش جان شما بهشت است. جان شما ارزشی به قدر بهشت دارد. 🔸آنچه که برای یک انسان اهمیت دارد این است؛ موفقیت در این دنیا چشم انداز خوب و در نهایت چشم انداز رضوان الهی و بهشت الهی است. این با مجاهدت به دست می‌آید، با صبر به دست می‌آید، با پرهیزگاری و پاک دامنی به دست می آید و با تلاشِ خستگی ناپذیر به دست می‌آید. 🔸 در مقابل چالشهایی که دشمن آفریده انسان سختیهایی را تحمل می‌کند، اما قرآن به ما می‌گوید از این سختیها نترسید: «إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ»؛ اگر شما از ناحیه ی آسیب دشمن رنجی را تحمل می‌کنید، دشمن هم از ناحیه ی مقاومت صبر و رشادت شما رنجهایی را تحمل میکند اما با این فرق: «وَ تَرْجُونَ مِنَ اللهِ ما لا يَرْجُونَ؛ چشم انداز برای شما چشم انداز روشن است، اما برای دشمن نه. 🔸 مسئله ی شهادت و مسئله ی جهاد در اسلام این است: تلاش از همه سو، سود بدون زیان، تلاش صادقانه ای که به زندگی انسان معنا می دهد؛ جهت حرکت انسان را معین می‌کند. چشم انداز آینده ی زندگی را به عنوان یک ملت، چشم انداز روشن و تابناکی می‌کند و چشم انداز سرنوشت نهایی انسان را به عنوان یک فرد، قرار میدهد این جهاد و شهادت اسلام است هیچ چیز جای این را نمی گیرد. 🔹 ، نعمت و هدیه ی خداست این هدیه را آسان به کسی نمی دهند. چرا هدیه ی خداست؟ چون مرگِ ناگزیرِ همگانیِ همه ی انسانها را به یک پدیده ی افتخار آمیز در دنیا و آخرت تبدیل می‌کند. این هدیه نیست؟ ❓ آیا ممکن است کسی از مرگ بگریزد؟ وقتی انسان به لحظه ی مرگ رسید، آیا فرق میکند که پشت سر خودش ۹۰ سال را گذرانده باشد یا ۲۰ سال؟ آیا بزرگترین دغدغه ی هر انسانی از مرگ به خاطر این نیست که از بعد از آغاز سفر مرگ بی خبر است و نمی داند چه بر سر او خواهد آمد؟ اینها را در کنار هم بگذارید و ببینید انسانی همین مرگ و همین حادثه ی قطعی و ناگزیر و همین آینده ی مبهم و نگرانی آور را تبدیل کند به یک حادثه ی پرافتخار به یک واقعه ی نامدار در دنیا و آخرت به یک وسیله ی عزت پیش خدا و پیش کروبیان ملأ اعلی به یک اطمینان و یک سکینه ی قلبی و یک آرامش« و يستبشرون بالذين لم يلحقوا بهم من خلفهم الا خوف عليهم ولا هم يحزنون» هیچ خوف و اندوهی برای آنها نیست. آیا این هدیه ی الهی نیست؟ اینکه آدم روغن ریخته ی جان خودش را نذر امامزاده کند و قبول شود، نعمت خدا نیست؟ این روغن که ریخته شده است این عمر که از دست رفته است. این مرگ که ناگزیر است؛ آنگاه انسان باید همین مرگ ناگزیر را به خدا بفروشد. به قیمت بهشت و سعادت ابدی وأن الله اشترى من المؤمنين انفسهم و اموالهم بأن لهم الجنة يقاتلون في سبيل الله فيقتلون و یقتلون این وعده ی الهی است. این جان رفتنی را که انسان به ناچار باید از دست بدهد، خدا از شما می خرد و در مقابلش به شما بهشت میدهد. این فقط مخصوص ما مسلمان ها نیست؛ در ادیان قبل از اسلام هم بوده «وعدا عليه حقا في التوراة والإنجيل و القرآن» این وعده را خدا در تورات و انجیل و قرآن هم داده است. پس شهادت یک هدیه ی الهی است. 🔹 بنده قبل از انقلاب در مسجدی در مشهد نماز می خواندم و برای مردم صحبت می‌کردم . جوان ها هم جمع می‌شدند. آن وقت شهادت مثل دوران بعد از انقلاب این طور ارزان نبود، اما شهدایی داشتیم به آنها میگفتم: جوان‌ها، برادرها، شهادت مرگ تاجرانه و مرگ آدمهای زرنگ است. این هدیه را خدا به چه کسی می دهد؟ خدا این هدیه را ارزان نمی دهد؛ به کسانی میدهد که در راه او مجاهدت کنند. 🔸 جوان های شما، شهیدان شما، همسران شهدا، همسران شما، پدر و مادرها! فرزندان شماها، بچه های شهدا! پدران عزیز شما، این هدیه ی الهی را آسان و رایگان به دست نیاوردند؛ به قیمت مجاهدت به دست آوردند؛ در راه خدا کردند از خودشان گذشتند و خدا این هدیه را به آنها داد. 📚 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۳۸۵/۸/۱۸، ۱۳۸۴/۲/۱۳ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰وَ قَدْ خَضَعْتُ بِالْإِنَابَةِ إِلَيْكَ وَ عَنَوْتُ بِالِاسْتِكَانَةِ لَدَيْك 🔹فضيلت انابه نسبت به توبه اين فراز به حالت انابه نيز اشاره دارد؛ چرا که انابه حالت رجوع خاص است و از توبه معناي دقيق‌تري دارد. 🔸 ، رجوع عبد به حق و اظهار پشيماني نسبت به انجام خطاها است‌ اما انابه، رجوع عميق‌تر انسان با درک دقيق از رابطه‌ي وجودي خود با خداي متعال است به‌گونه‌اي که درک کند وجود و شئون وجوديه‌ي او به حق تعالي برمي‌گردد. البته همين رجوع نيز از جانب خداي تعالي است. 🔺اين که انسان خود را رجوع کننده به خداي تعالي مي‌بيند حالت خوبي است، اما براي مؤمنان حقيقي و اولياي الهي ديدگاه عميق‌تري وجود دارد که خود و تمامي شئون وجودي و رجوع خود به خداوند را نيز از جانب حق تعالي درک مي‌کنند. در هر حال انسان بايد اين نوع رجوع و انابه را به طور عملي در طول روز و در حين انجام امورات زندگي با اطاعت و ترک نافرماني نسبت به خداي متعال بروز و ظهور دهد. 🔹خضوع واقعي انسان در برابر حق تعالي، به واسطه‌ي همين حالت توبه و انابه و درک کوچکي خود در برابر حق تعالي حاصل مي‌شود و اين همان حالت استکانت و بيچارگي است. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
🔰 فَإِنْ طَرَدْتَنِي مِنْ بَابِكَ فَبِمَنْ أَلُوذ 🔻پس اگر مرا از درگاهت براني به سوي چه کسي رو آورم؟ 🔸حقيقت پناه بردن به درگاه الهي 🔻اين عبارات نيز زبان ديگري از مناجات با خداوند است که اظهار خضوع توأم با ابراز محبت همراه مي‌باشد 🔷 در ضمن حضرت زين‌العابدين (علیه السلام) در قالب دعا مي‌آموزد كه انسان بايد بداند پناهگاهي غير حق ندارد و به همين دليل پيوسته بايد چنين حالتي داشته و همواره آن را به درگاه حضرت معبود اظهار کند تا زمينه‌هاي پناه دادن حق به معناي خاص براي او حاصل گردد. 🔹همه‌ي موجودات با هستي و شئون وجوديه‌ي خود تکويناً در برابر خداوند مي‌باشند و از تأثير موانع و امور نامناسب با وجودشان در پناه او هستند. پروردگار نيز بايد به چنين مرحله‌اي برسد تا ذهناً و عملاً به آثار و توابع سوء پناه آوردن و التجا به غير حق مبتلا نشود ◀️ حقيقت پناه بردن به درگاه الهي 🔹همه‌ي امتياز انسان به ميزان درک‌هاي صحيح از حق تعالي و روابط با اوست و عمل آدمي هم بر اساس همين درک‌ها شکل مي‌گيرد. به همين جهت وقتي انسان با اسباب و مسببات عادي اين عالم مواجه مي‌شود، بايد کسي را که مسبب اصلي است خداوند بداند و مراقب باشد که اسباب و مسببات عادي، او را به نکشاند و يقين داشته باشد که خداي متعال پناه همه‌ي موجودات است. 🔸بر اساس اين ديدگاه توحيدي، خداي متعال همه‌ي موجودات را از هر امر ناگوار مناسب با خودشان پناه مي‌دهد و انسان نيز در پناه عمومي حق قرار دارد.‌ اما انسان در قالب مناجات، پناه خاصي را از ذات مقدس الهي طلب مي‌کند که براي غير انسان متصور نيست و آن، پناه جستن به خداوند از کدورت‌هاي روحي و طهارت از آلودگي‌هاي قلبي است. 📚 (استاد تحریری) https://eitaa.com/qurantehran
YEKNET.IR - monajat - shabe 9 ramezan 1402 - karimi.mp3
3.53M
🌙 🍃با روی سیاه 🍃با گریه و آه 🎙حاج رو سیاه آمدم و دربه درم پاکم کن با نگاهی به دو چشمان ترم پاکم کن دارم اقرار به لب عبد خطاکار هستم دست خود را بکش آقا به سرم پاکم کن ناخوش احوالم از این عهد شکستن هایم توبه ام توبه نشد بی ثمرم پاکم کن بس که رفتم پِیِ دنیا و هوس بازیها بنده ی نفس شدم در خطرم پاکم کن ترس دارم که دگر فرصت من کم باشد در همین ماه بیا شاهِ کرم پاکم کن مثل آن یار شهیدی که نگاهش کردی جان بی بیِ دو عالم بخرم پاکم کن چاره ی کار من اصلا حرم ارباب است یک شب جمعه مرا کنج حرم پاکم کن.. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 روز دوازدهم ماه مبارک رمضان 🔹اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَى الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَهَ الْخَائِفِینَ 🔸خدایا مرا در این ماه به پوشش و پاکدامنى بیاراى، و به لباس قناعت و اکتفا به اندازه حاجت بپوشان و بر عدالت و انصاف وادارم نما، و مرا در این ماه از هرچه مى ترسم ایمنى ده، به نگهدارى ات اى نگهدارنده هراسندگان. 🔰پیام‌های دعا 1- زینت پیدا کردن به ستر و عفاف 2- پوشیدن لباس قناعت و کفاف 3- برخورداری از عدل 4- امنیت از آن‌چه می‌ترسیم 🔰پیام منتخب ✍️پرده‌پوشی از صفت‌های نیکوی خداست و او ما را نيز به عيب‌پوشی‌، دعوت کرده است. علی(ع) می‌فرمايد: «طُوبَی لِمَنْ شَغَلَهُ عَیْبُهُ عَنْ عُیُوبِ النَّاس؛ خوشا به حال بنده‌ای که به عیب خود می‌پردازد و به عیوب دیگران کاری ندارد!» 📚نوری، حسین مستدرک الوسائل ج ۱ ص ۱۱۶ https://eitaa.com/qurantehran
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 موشن گرافیک تفسیر قرآن کریم 🔸سوره بقره آیات ۱۶۸ و ۱۷۲ 🔸حجت الاسلام قرائتی 🔹ياأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ كُلُوا۟ مِن طَيِّبَٰتِ مَا رَزَقْنَٰكُمْ وَٱشْكُرُوا۟ لِلَّهِ إِن كُنتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ 🔹اى کسانى که ایمان آورده‌اید! از نعمت‌هاى پاکیزه‌اى که به شما روزى داده‌ایم، بخورید و شکر خدا را به جاى آورید. اگر فقط او را پرستش مى‌کنید. 🔹ياأَيُّهَا ٱلنَّاسُ كُلُوا۟ مِمَّا فِى ٱلْأَرْضِ حَلَٰلًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا۟ خُطُوَٰتِ ٱلشَّيْطَٰنِ إِنَّهُۥ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ 🔹اى مردم! از نعمت‌هاى حلال و پاکیزه‌اى که در زمین است، بخورید و از گام‌هاى [وسوسه‌انگیز] شیطان، پیروى نکنید. به راستى که او دشمن آشکار شماست. https://eitaa.com/qurantehran
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 به زبان ساده 💠 وضو جبیره چطوریه ؟! 🔸احکامی که باید بدانیم https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ ، ⬅️سوره مبارکه هود، آیه ۱۱۳ 🔸تفسیر رهبر معظم انقلاب: ❇️ اگر جهت گیری به سمت هدفها در یک انقلاب در یک حرکت اجتماعی صیانت نشود و محفوظ نماند آن انقلاب به ضد خود تبدیل خواهد شد؛ در جهت عکس اهداف خود عمل خواهد کرد. لذا شما در قرآن ملاحظه میکنید که در سوره ی مبارکه ی هود خدای متعال به پیغمبرش می فرماید: «فَاسْتَقِمْ كَما أُمِرْتَ و من تاب معك ولا تظغوا إِنَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بصير» ⬅️ پیغمبر را امر می فرماید به . 🔸 استقامت یعنی پایداری، راه را مستقیم ادامه دادن، در جهت درست حرکت کردن، نقطه ی مقابل این حرکت مستقیم در این آیه ی شریفه طغیان قرار داده شده است: «و لا تطغوا» 🔸 طغیان یعنی سرکشی، منحرف شدن. 👈 به پیغمبر می فرماید هم تو -شخصاً- هم کسانی که همراه تو و با تو هستند، این راه را درست ادامه بدهید و منحرف نشويد . «إنّه بما تعملون بصير» 🔻مرحوم علامه ی طباطبائی بزرگوار در تفسیر المیزان می فرماید لحن این آیه، لحن تشدّد است؛ هیچ نشانه ی در این آیه نیست، خطاب به خود پیغمبر است؛ [من افراد النبي بالذكر] در درجه ی اول خود پیغمبر را مخاطب قرار میدهد «فاستقم» 🔸 لذا این آیه به نحوی است که پیغمبر اکرم درباره ی سوره ی هود فرمودند: "شیّبتنی سورة هود″سوره ی هود مرا پیر کرد. این به خاطر همین آیه است. https://eitaa.com/qurantehran ادامه👇👇
ادامه👆👆 ✳️ ، 🔸 در روایت است که آن بخشی از سوره ی هود که پیغمبر می فرماید من را پیر کرده، همین آیه ی مبارکه است به خاطر تشدیدی که در این آیه هست در حالی که در یک جای دیگر قرآن هم دارد: «فلذلك فادْعُ و استقم كما أمرت» اما عنوان «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تاب معك ولا تطغوا» منحرف نشوید، از راه برنگردید، خطاب سختی است که به خود پیغمبر است. 🔻 این خطاب دل پیغمبر را می لرزاند این به خاطر همین است که تغییر جهت گیری ها و منحرف شدن از راه اصلی که هویت اصلی هر انقلابی به آن جهت گیری هاست و در واقع سیرت انقلابها همین جهت گیری های اصلی است بکلی راه را عوض میکند و این انقلاب به هدفهای خود نمی رسد. اهمیت این قضیه از این باب است که تغییر جهت گیری ها تدریجی است، نامحسوس است، این جور نیست که از اول کار این تغییر جهت گیری با ۱۸۰ درجه اتفاق بیفتد؛ اول با زاویه های خیلی کوچک تر این تغییر شروع میشود هر چه ادامه پیدا می کند. فاصله ی راه اصلی که صراط مستقیم است با این انحراف روز به روز بیشتر می شود. این یک جهت است. 🔺جهت دیگر این است که آن کسانی که در پی تغییر هویت انقلاب بر می آیند، معمولا با پرچم رسمی و با تابلو جلو نمی آیند؛ آن چنانی حرکت نمی کنند که معلوم بشود اینها دارند با این حرکت مخالفت میکنند! حتی گاهی به عنوان طرف داری از حرکت انقلاب یک اقدامی می‌کنند، یک اظهاری می‌کنند، کاری می‌کنند، زاویه ایجاد می‌کنند، انقلاب از جهت گیری خود بکلی دور می افتد، برکنار می‌شود. برای اینکه این جهت گیری غلط و این انحراف اتفاق نیفتد احتیاج به شاخص های معینی هست. باید سر راه شاخصهایی وجود داشته باشد. ❗️عزیزان من! فرزندان من! مواظب باشید، دشمن حرکت شما را متوقف نکند. خدای متعال در دو جای قرآن به پیغمبرش می فرماید: «فاستقم كما أمرت» ″و استقم كما أمرت " : استقامت کن، یعنی ، ادامه دادن، راه را دنبال کردن، متوقف نشدن، . 📚 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۳۸۹/۳/۱۴ ، ۱۳۹۰/۱۱/۱۰ https://eitaa.com/qurantehran