eitaa logo
دانشکده علوم قرآنی قم
1.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
527 ویدیو
428 فایل
👈 کانال اطلاع رسانی دانشکده‌ علوم قرآنی قم 👉 ارتباط با مسئول روابط عمومی دانشکده: @mahdavi038
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹امام على عليه السلام: دل هاى خود را از كينه پاك كنيد؛ زيرا كينه مرضى مُسرى است طَهِّرُوا قُلوبَكُم مِن الحِقدِ؛ فإنّهُ داءٌ مُوبئٌ غررالحكم حدیث 6017 @mqurani
Baghare_128L.mp3
5.01M
⏪ آیت الله 🌼 جلسه 128 آیه 48 💠 سوره مبارک بقره @mqurani
💠 🌺《وَ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَ مُسْتَوْدَعٌ قَدْ فَصَّلْنَا الْآياتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ》«98» 1- اصل و ريشه‌ى همه‌ى شما يكى است، پس اين همه اختلاف و برترى‌طلبى و تبعيض چرا؟ «مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ» 2- اين همه تنوّع و نوآورى در خلقت انسان‌ها تنها از يك نفْس، نشانه‌ى عظمت خداوند است. «وَ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ» 3- همه‌ى داده‌ها پايدار نيست. تا نعمت و امكانات هست، بهترين استفاده و بهره را ببريم. «فَمُسْتَقَرٌّ وَ مُسْتَوْدَعٌ» 4- انسان تا اهل «فهم» نباشد، از معارف بهره نمى‌برد. «قَدْ فَصَّلْنَا الْآياتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ» @mqurani
✨•~ اَسئَلُکَ حُبَّکَ وَ حُبَّ مَن یُحِبُّک ~•✨ 🕊 از تو خواهم دوستیِ تو و دوستی هرکه دوستت دارد... 💎مناجات_محبین هزاران تو در من نفس میکِشَد... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خدایی خدا غریبه @mqurani
💢«به رسمیت شناختن رویکردهای آموزشی مختلف» رویکردهای مختلف آموزشی به ویژه در یکصد سال گذشته مورد توجه اندیشمندان تعلیم و تربیت قرار گرفته است و هم اکنون مدارس پرشماری در سراسر جهان وجود دارند که هر کدام براساس یک رویکرد خاص آموزشی اداره می شوند. ۱- رویکرد انسان گرا در زندگینامه آلبرت اینشتین آمده است که او در دو مدرسه رسمی روزگار خود نتوانست دانش آموز موفقی باشد و اخراج شد. در آن زمان ، مدرسه ای در مرز سوئیس و المان تاسیس شده بود که با رویکرد «انسان گرا» و بر مبنای دیدگاه های «یوهان هانریش پستالوزی »  ‏(۱۷۴۶–۱۸۲۷)  اندیشمند تربیتی، اداره می شد. این مدرسه برخلاف رویکردهای متداول و رسمی آموزشی، بر تفاوت های فردی و احترام به فردیت کودکان تأکید داشت و دانش آموزان در اداره مدرسه رای داشتند. بازی و طبیعت نیزدو رکن دیگر این مدرسه بود. اینشتین که در دو مدرسه قبلی، به عنوان «شاگرد تنبل» تحقیر می شد. در مدرسه جدید که با رویکرد انسان گرا اداره می شد، شکوفا و در نهایت یکی از دانشمندان بزرگ تاریخ شد. حال تصور کنید که، چقدر اینشتین در مدارس یکسان و رسمی هدر رفته اند و می روند و به عنوان شاگرد تنبل، آینده شان تباه شده است (و می شود). @mqurani
وقتی کودک تلاش می کند، به جای اینکه یأس در دل کودکتان پدید آورید، بگذارید فرزندتان به اکتشاف و تجربه بپردازد. مثلا در بازی عروسکی که با کودک می کنید نقش اصلی را به او بدهید. این کار موجب استقلال بهتر او می شود. @mqurani
سبزه ام را می سپارم دستِ آقای نجف طالِعم دستِ علی باشد برایم بهترستـــ اِعتقاد هــر کسی باشد برایش محتــرم سیزده را دوست دارم زادروزِ حیدرست ❤️❤️ سیزده از هر شماره بهتر است چون که روزش روز مولا حیدر است ✅سیزده بدر واقعی ما ، این است که از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم.. استاد شهید مطهری یادداشت‌ها ج۶ ص ۱۳۱ @mqurani
نیکی به والدین.mp3
4.75M
چه خوش گفت زالی بفرزند خویش چو دیدش پلنگ افکن و پیلتن گر از عهد خر دیت یاد آمدی که بیچاره بودی در آغوش من 🌹امام صادق علیه السلام: لاَ تَمْلَأْ عَيْنَيْكَ مِنَ اَلنَّظَرِ إِلَيْهِمَا إِلاَّ بِرَحْمَةٍ وَ رِقَّةٍ وَ لاَ تَرْفَعْ صَوْتَكَ فَوْقَ أَصْوَاتِهِمَا وَ لاَ يَدَكَ فَوْقَ أَيْدِيهِمَا وَ لاَ تَقَدَّمْ قُدَّامَهُمَا ديدگانت را بآنها خيره مكن، بلكه با مهربانى و دلسوزى بآنها بنگر، و صدايت را از صداى آنها بلندتر مكن و دستت را بالاى دست آنها مگير و بر آنها پيشى مگير (الکافي , جلد 2 , صفحه 157) @mqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا