eitaa logo
دانشکده علوم قرآنی قم
1.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
523 ویدیو
425 فایل
👈 کانال اطلاع رسانی دانشکده‌ علوم قرآنی قم 👉 ارتباط با مسئول روابط عمومی دانشکده: @mahdavi038
مشاهده در ایتا
دانلود
Baghare_131L.mp3
3.76M
⏪ آیت الله 🌼 جلسه 131 آیه 48 💠 سوره مبارک بقره @mqurani
💠 🌺《بَدِيعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ أَنَّى يَكُونُ لَهُ وَلَدٌ وَ لَمْ تَكُنْ لَهُ صاحِبَةٌ وَ خَلَقَ كُلَّ شَيْ‌ءٍ وَ هُوَ بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ عَلِيمٌ》«101» 🌺 " (او) پديد آورنده‌ى آسمان‌ها و زمين است، چگونه براى او فرزندى باشد، در حالى كه براى او همسرى نبوده است و او هر چيز را آفريده و به هر چيز داناست. " 💎 پیام آیه : ◽️ آفريدگار جهان، توانمند است ونيازى به همسر وفرزند ندارد. «بَدِيعُ السَّماواتِ» @mqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی حاج قاسم سردار قاآنی و حسن پورجعفری رو توبیخ کرد! سرداری که حتی برای یک ماموریتش پول نگرفت درحالی که با هر ماموریت جانش را به خطر می‌انداخت 😔 @mqurani
نسل جوان را به جهان رهبری جلوه توحید، علی اکبری هر که هوای رخ احمد کند در تو تماشای پیمبر کند 💖ولادت باسعادت سرو باغ احمدی، آینه محمدی و روز جوان مبارک🌸🌷🌸🌷🌸🌷 @mqurani
انواع روش های ارزشیابی دانش آموزان .روش سه دو یک دانش‌آموزان با پاسخ دادن به موارد زیر در پایان درس، آنچه را که فراگرفته‌اند، مجدداً مورد بررسی و تأمل قرار می‌دهند: سؤالاتی که در ذهن دارند. چیزهایی که می‌خواهند بیشتر درباره آن بدانند، چیزهایی که از درس شما یاد گرفته‌اند؛ مرور این موارد، انگیزه دانش‌آموز را نسبت به درس برانگیخته و به پردازش یادگیری کمک می‌کند. .انعکاس در نوشته‌ها دانش‌آموزان برداشت‌های خود را از یک درس یادداشت می‌کنند. مثلاً چه چیزی یاد گرفته‌اند، چه چیزی برای آن‌ها مشکل‌ساز شده است، چه استراتژی‌هایی به نظر آنان مفید بوده است و سایر موارد مربوط به درس. معلم با خواندن این نوشته‌ها می‌تواند به اشکالات و نقاط ضعف و موفقیت‌های دانش‌آموزان پی ببرد. @mqurani
برای جلوگیری از لجبازی کودکان و کمک به استقلال آنها، بگذارید کودکان خود انتخاب کنند. اگر بتوانیم در مورد نحوه انجام دادن کاری به او پیشنهاد انتخاب دهیم، اغلب اوقات همان انتخاب از بی‌میلی اش خواهد کاست. ❌ زود باش صبحانتو بخور! ✅ نون نرم میخوای یا برشته @mqurani
۷۹ سلام من حافظ 15جزء هستم محفوظاتم رو نسبتا مسلطم اما مثلا وقتی در مورد یک موضوع ایه میخوام نمیتونم بیان کنم میدونم اون ایه کجاست و یا حتی اولش رو هم بعضی اوقات میاد تو ذهنم اما با شک و تردید برای رفع این مشکل چکار کنم چون هدف من از حفظ استفاده کردن از ایات در مواقع مختلف بوده.بعضی اوقات برای اینکه ایه بیاد تو ذهنم نیاز از اول صفحه بخونم. 🌹🌹🌹🌹🌹 سلام علیکم و رحمةالله الحمدلله که حافظ نیمی از کتاب هدایت شده اید و دغدغه بهره مندی از آیات این کتاب نورانی در برهه‌های مختلف زندگی را دارید.🌸 👈برای حل مشکل به ۲۹ و راهکارهای بیان شده در آن رجوع کنید. 👈 و در خصوص مفاهیم : ⏪ در هنگام حفظ، ترجمه و مفاهیم آیات را با دقت مطالعه و آن را برای خود تشریح و ساده سازی کنید. ⏪ بعد بر همین اساس برای هر آیه یا برای آیات برجسته تر هر صفحه، نمایه و تیتر موضوعی مشخص و یادداشت کنید. مثلا در صفحه ۸۴ میتوان این موضوعات را درنظر گرفت: 🌹آیه ۳۴👈 مدیریت و تدبیر امور خانواده 🌹آیه ۳۶👈 حق همسایه 🌹آیه ۳۷👈 بخل و تشویق به آن ⏪ در خصوص موضوع آیات فکر کنید و برای هرکدام چند موقعیت فرض کنید که میتوان در پاسخ به آن ها این آیات را تلاوت کرد و به آن ها عمل نمود. ⏪ هنگام مرور هر آیه که دارای نمایه موضوعی است علاوه بر مرور آیه، موضوع آن را هم در ذهن مجسم کنید و به خاطر بیاورید تا موضوعات در ذهنتان تثبیت شود. ⏪ در موقعیت های مختلف در طول فعالیت های روزانه تان سعی کنید از میان محفوظات، آیه مناسب را بیابید و تلاوت کنید. ⏪ برای تعیین موضوعات می‌توانید از کتب مختلف حفظ موضوعی استفاده کنید از جمله: 🔸با قرآن خوشبخت شوید/ استاد هاشمی 🔹هر روز با قرآن و عترت/ اساتید هاشمی، حسینی، حاج ابوالقاسم، قاسمی، جیریایی 🔸درسنامه حفظ موضوعی قرآن کریم/ اساتید حکیمی و مؤذن 🔹و... 🌻 نور قرآن جاری در لحظه لحظه زندگیتان 🌻 @mqurani