eitaa logo
دانشکده علوم قرآنی قم
1.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
521 ویدیو
419 فایل
👈 کانال اطلاع رسانی دانشکده‌ علوم قرآنی قم 👉 ارتباط با مسئول روابط عمومی دانشکده: @mahdavi038
مشاهده در ایتا
دانلود
Baghare_134L.mp3
4.31M
⏪ آیت الله 🌼 جلسه 134 آیه 49 💠 سوره مبارک بقره @mqurani
💠 🌺《قَدْ جاءَكُمْ بَصائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ عَمِيَ فَعَلَيْها وَ ما أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ》«104» 1- با نزول قرآن، راه عذرى بر هيچ كس باقى نمانده است. «قَدْ جاءَكُمْ بَصائِرُ» 2- مردم در انتخاب راه، آزادند. فَمَنْ أَبْصَرَ ... وَ مَنْ عَمِيَ‌ 3- آگاه كردن مردم، از شئون ربوبيّت الهى است. «بَصائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ» 4- سود ايمان و زيان كفر مردم، به خودشان برمى‌گردد نه خدا. فَلِنَفْسِهِ‌ ... فَعَلَيْها 5- كيفر گروهى از مردم، نشانه‌ى باطل بودن تعاليم انبيا نيست، بلكه نشانه‌ى كوردلى خود آنان است. «وَ مَنْ عَمِيَ» 6- وظيفه‌ى پيامبر، ابلاغ است نه اجبار. «ما أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ» @mqurani
🔸أَللّهُمَّ إِنّى أَعُوذُ بِكَ 🔸مِنْ هَيَجانِ الْحِرْصِ 🔸وَ سَوْرَةِ الْغَضَبِ 🔸وَ غَلَبَةِ الْحَسَدِ 🔸وَ ضَعْفِ الصَّبْرِ 🔸وَ قِلَّةِ الْقَناعَةِ 🔸وَ شَكاسَةِ الْخُلْقِ 🔸وَ إِلْحاحِ الشَّهْوَةِ 🔸وَ مَلَكَةِ الْحَمِيَّةِ 🔹خدايا پناه مى‌برَم به تو 🔹از شورِ آزمندى 🔹و تندىِ خشم 🔹و چيرگىِ حَسد 🔹و كم‌طاقتى 🔹و ناخرسندى از روزىِ مقدّر 🔹و تندخويى 🔹و زياده‌رَوى در لذّت‌جويى 🔹و پافشارى بر باطل 📚 بخشی از دعای هشتم سجادیه @mqurani
وقتی می خواهید فرزندتان را تمجید کنید به جای ارزیابی و کلی گویی آن کار خوب را برای فرزندتان توصیف کنید. ❌ آفرین که اتاقتو تمیز کردی چه دختر خوبی. ✅ می بینم که کارهای زیادی انجام دادی. تمام وسایلت رو توی کمدت چیدی. اسباب بازی هاتو جمع کردی و لباس ها تو داری تا می کنی. آدم وقتی میاد توی اتاقت لذت میبره آفرین دخترم. @mqurani
انواع روش های ارزشیابی دانش آموزان .استفاده از تنوع معلمان باید از چند تکنیک فردی و گروهی مختلف برای چک کردن یادگیری دانش‌آموز استفاده کنند تا دقیقاً متوجه شوند که هر دانش‌آموز چه چیزی را فرا گرفته است. این بدان معنا است که در یک کلاس نباید یک تکنیک را برای چند بار تکرار کرد. .آموزش همسالان از میان همه روش های ارزشیابی از آموخته های دانش آموز ، شاید دقیق‌ترین راه این باشد که از یک دانش‌آموز بخواهیم  آموخته‌های خود را به دیگری نیز آموزش دهد. اگر بتواند این کار را با موفقیت انجام دهد معلوم می‌شود که درس را به خوبی فرا گرفته است. @mqurani
رزق و دعای والدین.mp3
3.44M
اگر ز مهر و محبت نظر کنی به پدر و یا که بوسه زنی دست و صورت مادر خدا به هر نظری می کند به تو احسان ثواب حج زکرامت در عرصه محشر 🌹رسول خدا صلی الله علیه و آله: دُعاءُ الوالِدِ لِوَلَدِهِ کَدُعاءِ النَّبِیِّ لاُِمَّتِهِ دعاى پدر و مادر براى فرزند، مانند دعاى پیامبر براى امّت خویش است (مشکاه الأنوار : ص ۲۸۲) @mqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@Farsna.mp3
2.75M
🎙دعای فرج...با نوای علی فانی @clipnaab
هدایت شده از کلیپ‌های ناب و زیبا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا اباصالح دلم را عشق تو کرده هوایی ... می‌کنی در آسمان قلب مجنونم خدایی... @clipnaab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انس هر روز با کلام محبوب حقیقی؛ به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه صفحه 186 قرآن @mqurani
🌹امام صادق علیه السلام 🌸اهل آسمان و زمین به وسیله ظهور او خوشحال می شوند، پرندگان هوا و ماهیان دریا نیز با ظهور او شادی می کنند. 📙المهدی، ص 221 @mqurani
Baghare_135L.mp3
3.55M
⏪ آیت الله 🌼 جلسه 135 آیه 49 💠 سوره مبارک بقره @mqurani
💠 🌺《وَ كَذلِكَ نُصَرِّفُ الْآياتِ وَ لِيَقُولُوا دَرَسْتَ وَ لِنُبَيِّنَهُ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ》«105» 1- تنوّع در شيوه‌ى بيان و استدلال و آموزش، راه پذيرش را بازتر مى‌كند. «نُصَرِّفُ الْآياتِ» 2- در مقابل آيات الهى، برخى با تهمت و انكار ايستادگى مى‌كنند. «دَرَسْتَ»، ولى برخى كه اهلند، ارشاد مى‌شوند. «لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ» باران كه در لطافت طبعش خلاف نيست‌ در باغ، لاله رويد ودر شوره زار، خَس‌ @mqurani
🔺مهدی سسو تازه مسلمان ایتالیایی د‌نیایی که یوسف زهرا در آن باشد برای من مثل این است که هر صبح، پنجره ای را باز کنم و باغی زیبا و سرسبز و خورشید درخشان و تمام زیبایی‌های دنیا را از پس آن ببینم @mqurani
خوش سلیقگی هیات رایت العباس(ع)، قرار دادن قاب عکس ۶۰۰ شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت در فضای حسینیه @mqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام آقا بذار سایت همیشه رو سرم باشه قرار ما شب جمعه حرم باشه حسین جااااانم❤️❤️ @mqurani
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 متن کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج) منتشر شد 🔍 بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45317
عرض سلام و ادب محضر اعضای محترم کانال و حافظان گرانقدر کلام الله از آنجا که بسیاری از سؤالات مطرح شده پیرامون بحث بازسازی و تثبیت محفوظات بود روش و الگوی کلی بازسازی و تثبیت را در این پیام تبیین میکنیم به این امید که راهگشا و پاسخگوی بسیاری از سؤالات باشد: ✅مرحله اول: ارزیابی محفوظات در اولین مرحله باید محفوظات خود را از نظر کیفی ارزیابی کنید. بعد آن ها را در یکی از این سه دسته قرار دهید و تمام محفوظاتتان را به این روش طبقه بندی کنید: 👈اجزاء خوب: اجزاءی که فراموش نشده اند و تنها نیازمند مرور هستند. 👈 اجزاء متوسط : آن هایی که دچار آسیب شده اما به کلی فراموش نشده اند و با برنامه تثبیت به سبد محفوظاتتان برمیگردند. 👈 اجزاء فراموش شده: اجزاءی که فراموش شده اند و باید یک بار دیگر حفظ شوند. ❗️این مرحله بسیار مهم است. دقت کنید که طبقه بندیتان منطقی و واقعی باشد. نه خیلی بدبینانه عمل کنید نه بیش از حد خوشبینانه. مثلا جزءی که بدون توسل به قرآن در ۳۰ الی ۵۰ دقیقه مرور میشود از اجزاء خوب است و باید در برنامه مرور باشد. اگر چند مورد اشکال در این جزء هست باید با روش مدیریت خطاها برطرف شود نه آن که در صف بازسازی محفوظات معطل بماند.❗️ ✅ مرحله دوم: برنامه ریزی 👈 از اجزاء دسته «خوب» هر روز مرور داشته باشید طوری که در یک بازه زمانی ۳ تا ۱۰ روزه حداقل یک بار کل این اجزاء مرور شوند. 👈 از اجزاء دسته «متوسط» شروع به تثبیت کنید. به این صورت که هر روز بین ۲تا ۵ صفحه را با دقت تمام بازسازی و ترمیم کنید تا هیچ غلط و شکی در آن باقی نماند و بتوانید بدون نگاه به قرآن، با اطمینان و صحیح آن را بخوانید. 👈 هر روز حداقل ۲۰ صفحه تثبیت شده قبل را مرور کنید. (مثل برنامه ده درس برای حفظ جدید) ✳️مثلا اگر امروز صفحات ۷۸-۷۵ را تثبیت میکنید باید از صفحه ۵۵ تا ۷۴ را که در روزهای قبل تثبیت کرده اید بخوانید. ✅این کار ضامن ماندگاری زحمات شما در کار بازسازی محفوظات است. هر بخشی از محفوظات که تثبیت شد و از محدوده این ۲۰صفحه هم خارج شد باید به محدوده مرور (اجزاء خوب) اضافه شود و در کنار آن ها در بازه زمانی سه تا ده روز حداقل یکبار مرور شود. 👈 از اجزاء «فراموش شده» و اجزاءی که هنوز نوبت تثبیت به آن ها نرسیده روزانه نیم تا یک جزء استماع کنید یا با کمک قرآن تلاوت کنید که تا زمان تثبیتشان بیشتر از این ضعیف نشوند و حافظه شما برای بازسازیشان در آینده آماده شود. ❇️ نکات تکمیلی: ⚜در کار بازسازی و تثبیت عجله نکنید و با حوصله و دقت و بدون کم کاری پیش بروید. ⚜ محفوظاتتان را هر روز در معرض پرسش قرار دهید تا قویتر شوند. ⚜ روزانه حداقل یک جزء مباحثه داشته باشید. مباحثه خوب یک راه میانبر فوق العاده برای رسیدن به هدف است. ⚜ بازسازی محفوظاتتان را با تمرینات تکمیلی مثل تمرین سرآیات، سر صفحات، ابتدا و انتهای سوره ها و... همراه کنید تا پایه های بیشتری برای بنای حفظیتان ساخته باشید. 🌳همنشینی با قرآن کریم لذت همیشه ی لحظه هایتان🌳 @mqurani
اعتماد به نفس کودکان بسیار ارزشمند است آن را نادیده نگیرید. فریاد های پی در پی اعتماد به نفس کودک را از بین می‌برد. تمام دنیا به کودکانمان خواهند گفت اشتباهاتشان چیست. آن هم با صدای بلند و به کرات. ما باید اجازه دهیم کودکانمان بدانند که کدامیک از خصلت هایشان پسندیده است. @mqurani
معلم خوب کسی نیست که در کمترین زمان بیشترین چیزها را می آموزد، بلکه کسی است که شوق به آموختن و فهمیدن را در شاگرد برمی انگیزد. زیرا هدف آموزش و پرورش گردآوردن و انباشتن اطلاعات نیست، بلکه به کارآوردن توانایی اندیشیدن و فهمیدن است. از این رو"تربیت اخلاقی" آموختن اخلاق نیست، بلکه فراهم آوردن زمینه ای است برای واقعیت یافتن نیکی طبیعت انسان و بیدار شدن و به کار آمدن وجدان اخلاقی است. اگر تربیت آدمی بر بنیاد ترس و کیفر باشد، چه بسا زمینه ای می شود برای دروغ گفتن: دروغ علتهای گوناگون دارد که یکی از آنها ترس ازکیفر است. @mqurani