eitaa logo
دانشکده علوم قرآنی قم
1.2هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
530 ویدیو
445 فایل
👈 کانال اطلاع رسانی دانشکده‌ علوم قرآنی قم 👉 ارتباط با مسئول روابط عمومی دانشکده: @mahdavi038
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۱۶ سلام علیکم . خسته نباشید. با قران آموزانی که تکالیف رو انجام نمیدن چیکار کنیم؟ کلاس بنده در مسجد هست و تقریبا هرکس یه صفحه ای، بنده مرورهای کسانی که حفظ نزدیک تری دارند رو مثل هم قرار میدم و اول کلاس ٢ نفره یا بعضا سه نفره تعیین میکنم تا بنده در حال پرسیدن هستم اونها مشغول مباحثه باشند .اما برخی قران آموزان تکالیف رو اون موقع انجام میدن و مباحثه نمیکنن و اگر در کلاس زود بپرسم نمیتونن جوب بدن . مباحثه یا مروری که تعیین میکنم یا... نمیخونن و روی معنی با اینکه بنده تاکید فراوان دارم و حتما میپرسم اهتمامی ندارن البته گاهی تکالیف رو کم کردم تا اگر مشکل وقت دارن معلوم بشه اما فرق آنچنانی نکرده . اغلب دانش آموزان دوره راهنمایی هستن و حفظ ۵ ساله دارن. کلاس رو دوست دارن و تقریبا همیشه حاضرند اما کم کار، راهکارهایی دادم تا در کنار درسشون بتونن کارهای حفظشون رو انجام بدن ولی فکر میکنم انجام نمیدن که تغییری چندانی ندارن لطفا راهنمایی کنید . در ضمن نمیخوام طوری بشه که از قران جدا بشن و جذب چیزای دیگه بشن. 🌷🔸🌷🔸🌷 سلام و عرض ادب و خداقوت در مسیر نورانی تعلیم قرآن کریم.💐 🌀به لطف الهی شاگردان بسیار هوشمندی دارید. راه حل کار این است که شما به عنوان استاد از آن ها هوشمندتر عمل کنید. 👈 کلاس قابل پیش بینی که شیوه کلاسداری تکرارشونده دارد برای چنین شاگردانی بهترین فضا را برای کم کاری ایجاد میکند. ✅ در شیوه کلاسداریتان تنوع غیرقابل پیش بینی اعمال کنید. مدتی این شیوه همیشگی را کنار بگذارید و به صور متنوع اجزاء و شیوه کلاسداریتان را جابه جا کنید و تغییر دهید تا این فضای سوءاستفاده در ساعت کلاس از بین برود. 🍁وقتی شاگردانی که میخواهند در کلاس حاضر شوند تضمینی نداشته باشند که امروز در کلاس، فرصتی برای جبران کم کاری هایشان دارند نسبت به انجام تکالیفشان اهتمام بیشتری خواهند داشت. مثلا می‌توانید: 🔸گاهی خودتان به نوبت با هر شاگرد مباحثه کنید. 🔹گاهی کلاس را به صورت جمعی اداره کنید. 🔸برای مباحثه ای که به شاگردانتان میدهید زمان محدود مشخص کنید و مابین کار متناوبا سؤال کنید که هر گروه تا کجای کار را انجام داده است. 🔹و... ✅ در تکلیف دهی به شاگردانتان از مطالب و راهکارهای مطرح شده در ۳۷ استفاده کنید. ✅ انگیزه شاگردانتان را نسبت به حفظ قرآن و انجام اصولی و روشمند آن تقویت کنید. از خاطرات و تجارب عینی خودتان کمک بگیرید. در ایجاد انگیزه، به خصوص برای نوجوانان لمس کاربردهای عینی یک فعالیت بسیار مؤثر و مهم است. گاهی حتی میتوانید برنامه ریزی شده تجربه سازی کنید. 🌳 شاگردی که اثرات مثبت حفظ قرآن و کاربرد آن را به صورت عینی ببیند و درک کند؛ نتیجه انجام دقیق و کامل تکالیف را ببیند و تفاوت آن را با زمانی که تکالیفش را انجام نداده است به صورت عینی لمس کند، انگیزه اش برای حفظ دقیق و بی نقص بیشتر می‌شود. ✅ انجام تکالیف شاگردانتان را قبل از شروع کلاس چک کنید. حتما برای شاگردانتان دفترچه تکالیف در نظر بگیرید که تکالیف در آن به صورت روزانه و جزئی مشخص شده باشند و شاگردان موظف باشند که در برابر هر بخش از تکالیفشان علامت بزنند که آن را انجام داده اند. 👈 این دفترچه ها را در ابتدای کلاس بررسی و ارزیابی کنید و بازخورد آن را به شاگردان منتقل کنید. وقتی شاگردانتان بدانند که عملکردشان همان ابتدای کلاس برای شما مشخص شده دیگر در طول کلاس به دنبال انجام تکالیف عقب مانده نخواهند بود. ✅ در ادامه ارزیابی‌هایتان از ابزار تشویق و تنبیه به تناسب استفاده کنید. 🌻 قرآن کریم انیس دنیا و شفیع آخرتتان🌻 @mqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انس هر روز با کلام محبوب حقیقی؛ به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه صفحه 262 قرآن @mqurani
🌹امام رضا عليه السلام: تا سه خصلت در مؤمن نباشد، مؤمن نيست: خصلتى از پروردگارش، خصلتى از پيامبرش صلى الله عليه و آله و خصلتى از ولىّ خدا . امّا خصلت پروردگارش، نهفتن راز است🤫؛ و خصلت پیامبرش ملایمت با مردم😊، و خصلت ولی خدا شکیبایی در تنگنا و سختی🌸 @mqurani
Baghare_174L.mp3
3.46M
⏪ آیت الله 🌼 جلسه 174 آیه 91تا93 💠 سوره مبارک بقره @mqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انس هر روز با کلام محبوب حقیقی؛ به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه صفحه 263 قرآن @mqurani
Baghare_175L.mp3
4.46M
⏪ آیت الله 🌼 جلسه 175 آیه 94تا96 💠 سوره مبارک بقره @mqurani