eitaa logo
دانشکده علوم قرآنی قم
1.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
529 ویدیو
432 فایل
👈 کانال اطلاع رسانی دانشکده‌ علوم قرآنی قم 👉 ارتباط با مسئول روابط عمومی دانشکده: @mahdavi038
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انس هر روز با کلام محبوب حقیقی؛ به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه صفحه 323 قرآن @mqurani
🌹امیرالمؤمنین عليه السلام: خردمند کسی است كه دمى را در كارهاى بى فایده هدر نمی دهد و آنچه را براى هميشه همراه او نمى ماند، ذخيره نسازد العاقِلُ مَن لا يُضيعُ لَهُ نَفَسًا فيما لا يَنفَعُهُ، ولا يَقتَني ما لا يَصحَبُهُ غررالحكم حدیث2163 @mqurani
🌸وَلَهُم مَّقَامِعُ مِنْ حَدِيدٍ🌸 ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﺮﺯﻫﺎﻳﻲ ﺍﺯ ﺁﻫﻦ [ ﻣﺨﺼﻮﺹ ]ﺍﺳﺖ [ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺳﺮﺷﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻮﺑﻨﺪ . ]سوره مبارکه حج(٢١) 💠حکایت جوان خدا ترس💠 ✍سلمان یکی از یاران پیامبر ص تعریف کرده روزی از بازار آهنگران کوفه می گذشت. جوانی نقش زمین شده بود و مردم دورش را گرفته بودند. سلمان از گرمای کوره ها، عرق از پیشانی اش سرازیر بود. هر کس درباره جوان سخنی می گفت. یکی می گفت: دچار تشنج شده است. دیگری می گفت: جن زده شده است. سلمان از میان جمعیت گذشت و کنار جوان نشست. او چشم خود را از هم گشود و گفت: من هیچ کسالتی ندارم، ولی اینان گمان می کنند بیمارم. با شگفتی پرسید: پس چرا از حال رفتی و بر زمین افتادی؟ گفت: از بازار می گذشتم، صدای چکش های آهنین بر آهن های گداخته، مرا به یاد سخن خدا انداخت که فرمود: ((و لهم مقامع من حدید)) یعنی: و برای دوزخیان، گرزهایی آهنین است.حج/21 📚ترجمه تفسیر المیزان ج۱۶ص۳۹۹ @mqurani
_۳۲۰ 《 و قال عليه السلام لِسائل سأَله عن معضلة سَل تَفَقُّهاً وَلاَ تَسْأَلْ تَعَنُّتاً، فَإِنَّ الْجَاهِلَ الْمُتَعَلِّمَ شَبِيهٌ بِالْعَالِمِ، وَ إِنَّ الْعَالِمَ الْمُتَعَسِّفَ شَبِيهٌ بِالْجَاهِلِ الْمُتَعَنِّتِ》 🌹امام علیه السلام به كسي كه از آن حضرت مسئله پيچيده اى را پرسيد، فرمودند: براى فهمیدن بپرس و نه برای آزار دادن که نادان آموزنده همانند دانشمند است و دانشمند بی‌انصاف همچون نادان بهانه‌جو است. 📚 نهج البلاغه @mqurani
Baghare_205L.mp3
4.84M
⏪ آیت الله 🌼 جلسه 205 آیه 118تا120 💠 سوره مبارک بقره @mqurani
💥یادگیری خودگردان و پروژه‌محور ✍ست‌گادین چرا بسیاری از اوقات، افراد تحصیل‌کرده در دام فریب‌کاری‌های احمقانه و تئوری‌های توطئه گرفتار می‌شوند؟ مشکل‌مان اینجاست که «فهمیدن» (Understanding) را به ما نیاموخته‌اند. بلکه ما را مجبور کرده‌اند که همه چیز را اَزبر کنیم. چون برای تحصیل‌کرده‌بودن، کافیست که آزمون‌ها را به خوبی پشت سر بگذاری و بعد، همه چیز را فراموش کنی. چون هرگز چیزی را واقعاً یاد نگرفته‌ای. ولی «فهمیدن»، درهای بصیرت را به روی ما می‌گشاید و رابطه‌ی ما را با اطلاعات دریافتی، سهل و شفاف می‌کند. «فهمیدن»، سکوی مورد نیاز ما برای ارتقاء به سطح بعدی است. ولی اَزبرکردن، مثل یک خانه‌ی پوشالیِ شکننده و بی‌اساس است. ما حالا در این فراخوانِ پاییزیِ بازگشت به مدرسه، شانس آن را داریم که به جای سازش با سیستم آموزشی و چسبیدن به نیمکت‌ها و آزمون‌ها، به یادگیریِ خودگردان (Self directed) و پروژه‌محور روی آوریم. این پروژه را راه بیندازیم و ثابت کنیم که این کار شدنی است و تکرارش کنیم: یادگیری همراه با اقدام. یادگیریِ خودگردان، می‌تواند توانمندی ما را برای همکاری‌های مادام‌العمر شکوفا کند، ولی آماده‌شدن برای آزمون، تبدیل‌شدنِ ما به افرادی سرسپرده و زیر مِنت آزمون‌گیرندگان را تضمین خواهد کرد. افراد حق ندارند نظرات شخصی‌شان را به عنوان واقعیت‌ها(Facts) ارائه کنند و این قدرت «فهمیدن» است که به ما کمک می‌کند تا حقایق بااهمیت را کشف کنیم. @mqurani
به جای نابغه، خوشبخت تربیت کنید. خانواده ها می خواهند کودکشان را فلان کلاس و موسسه ثبت نام کنند تا نابغه شود و بعد از کلی رفت و امد ، نتیجه ای جز خشم و اضطراب و افسردگی برای کودکشان ندارد. گیریم که کودک شما بتواند یک عدد 8 رقمی را در یک عدد 5 رقمی ضرب کند و جوابش را در یک صدم ثانیه بگوید، یا بتواند در 15 سالگی لیسانس بگیرد، یا حافظ کل دیوان حافظ و سعدی و مولانا شود آیا آن وقت می تواند درست زندگی کند؟ از زندگی لذت ببرد؟ مسایلش را حل کند؟ درست تصمیم بگیرد؟ دوست پیدا کند؟ اصلا می تواند بخندد؟ کودکان ما نیازی به نابغه شدن ندارند، اما نیاز دارند که بدانند چگونه زندگی کنند. @mqurani