فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ اوپنهایمر چه بلایی بر سر دنیا آورد؟
💥 نظر یک فعال اجتماعی آمریکایی در مورد فیلم اوپنهایمر: کل این فیلم تبلیغات و تخیّلی است. داستان بمب، واقعاً اینطور نیست.
💥 فیلم #اوپنهایمر، پنج روز پس از چهلوچهارمین سالگرد نشت اورانیوم چرچ راک و ریختن ۹۴ میلیون گالن زبالهٔ رادیواکتیو به رودخانهٔ پرکو منتشر شد. هنوز نوزادان ناواهو با اورانیوم در خونشان متولد میشوند!!
🔗 @r_esmaeili
💢 دیکتاتوری رسانه
🖌 دکتر رفیعالدین اسماعیلی:
📍رسانهها امروزه تلاش میکنند که آنچه را میخواهند بازنمایی کنند نه آنچه حقیقت دارد. بنابراین وجود شکاف میان واقعیت و آنچه در رسانه ارائه میشود سبب شده است تلاشهای بسیاری برای توصیف و تبیین چگونگی و چرایی شکل گیری بازنمایی رسانهای از جهان خارج صورت گیرد.
📑 مقاله هالیوود و بازنمایی ایران هراسی در تحلیل واقعه ۱۳ آبان / تحلیل فیلم «آرکو»
🔗 @r_esmaeili
✔️ مفهوم «بازنمایی»، یکی از مفاهیم کلیدی در مطالعه انواع رسانهها
📍یکی از مفاهیم کلیدی در مطالعهٔ تمام انواع رسانهها، مفهوم «بازنمایی» است. این مفهوم با تلاشهایی که برای ترسیم واقعیت صورت میگیرد رابطهای تنگاتنگ دارد. بعد بازنمایی توجه ما را به تولیدات رسانهای جلب میکند. این بعد شامل زمینههای ذیل است:
1️⃣ مطالبی که رسانهها عرضه میکنند
2️⃣ نحوه انعکاس موضوعات
3️⃣ انواع گفتمانهای مطرح
4️⃣ ماهیت مباحث و مناظرات ارائه شده
🔻 «بازنمایی» به ابعاد اطلاعاتی و فرا اطلاعاتی تولیدات رسانهای از جمله ابعاد نمادین و بدیهی آن آثار اشاره دارد.
📑 مقاله هالیوود و بازنمایی ایران هراسی در تحلیل واقعه ۱۳ آبان / تحلیل فیلم «آرکو»
🔗 @r_esmaeili
❓رمزگان اجتماعی نهفته «فیلم آرگو» چیست؟
▪️در سال ۲۰۱۲ فیلمی به نام آرگو ساخته شد که فروش بالایی در کشور آمریکا داشت. فیلم مزبور اگرچه به موضوع فرار شش نفر از جاسوسان آمریکا از ایران پرداخته است.
🔙 اما به موضوعات مهم دیگر همچون چگونگی تسخیر سفارت، نوع برخورد دانشجویان و حکومت ایران بـا گروگـانها، رفتار مردم ایران با بیگانگان و فرهنگ مردم ایران پرداخته که متأسفانه در همه این موارد، به تحریف واقعیت منجر شده است.
⁉️ سؤال اصلی این تحقیق عبارت است از اینکه «فیلم آرگو» مردم و حکومت ایران و به ویژه واقعهٔ ۱۳ آبان را چگونه بازنمایی کرده است؟ چه رمزگان اجتماعی و فنی و ایدئولوژیک در این فیلم نهفته است؟
📑 مقاله هالیوود و بازنمایی ایران هراسی در تحلیل واقعه ۱۳ آبان / تحلیل فیلم «آرکو»
🔗 @r_esmaeili
🔰یک فریم از کاسبهای حامی #مهسا_کومله که روایت دروغ ۲۵ گلوله را منتشر میکنند.
🔰یک فریم هم از شلیک به بسیجی شهید سلمان امیراحمدی که با شاتگان ساچمهای تروریستها ترور شد.
🔰آره؛ ما با هم فرق میکنیم، اما حساب فریب خوردهها از اغتشاشگران تروریست و سلبریتیهای اجارهای جداست.
🔗 @r_esmaeili
⚡️ تخریب چهره مردم ایران و مسلمانان
❇️ با وقوع انقلاب ایران آمریکا خطری بزرگ در مقابل منافع خود احساس کرد و به علت آنکه تلاشهایش برای از بین بردن انقلاب ایران به نتیجه نرسید، کوشید از طریق رسانههای قدرتمند بـه تخریب چهره مردم ایران و مسلمانان بپردازند.
🖇 پس از نابودی شوروی (سابق)، این هجمه بیشتر شد؛ زیرا از یکسو آمریکا تلاش کرد دشمن درجه یک دیگری برای خود انتخاب کند تا عاملی برای اتحاد مردم خود داشته باشد، و از سوی دیگر، ترویج اعتقادات و باورهای مسلمانان، بخصوص شیعه، را که بسیار استکبارستیز بود، به ضرر منافع خود در جهان میدید.
☑️ بدین روی در سالهای اخیر، تعداد این فیلمها بیش از قبل شده است، به گونهای که هر سال چند فیلم شاخص در این زمینه ساخته میشود.
📑 مقاله هالیوود و بازنمایی ایران هراسی در تحلیل واقعه ۱۳ آبان / تحلیل فیلم «آرکو»
🔗 @r_esmaeili
📍زبان گنجینه مهم معانی
📝 زبان گنجینه مهم معانی و ارزشهای فرهنگی است و همچون یک نظام بازنمایی عمل میکند. به عبارت دیگر زبان به واسطهٔ بازنمایی در فرایند تولید معنا، نقش کلیدی در هرگونه صوررت بندی اجتماعی و فرهنگی دارد.
↙️ چراکه تولید معنا از طریق زبان صورت میگیرد، زبان واسطه ممتازی است که از طریق آن، معنا تولید و توزیع میشود.
📑 مقاله هالیوود و بازنمایی ایران هراسی در تحلیل واقعه ۱۳ آبان / تحلیل فیلم «آرکو»
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ببینید| اهمیت نمادسازی در جامعه اسلامی
🔗 @r_esmaeili
💬 خنثی شدن #جنگ_شناختی دشمن به برکت مقاومتها و شهادتها
◽️بعد از جنگ، بعد از دوران دفاع هشتساله، جنگ نظامی ما تمام شد امّا جنگ شناختی، جنگ معرفتی، جنگ اقتصادی، جنگ سیاسی، جنگ امنیّتی روزبهروز شدّت پیدا کرده، تا همین امروز. همۀ اینها به برکت ایستادگیها، به برکت مقاومتها، به برکت شهادتها خنثی شده.
🔗 @r_esmaeili
🔰 انتخاب روش مناسب جهت تحلیل پیامهای ارتباطی
🔹 یکی از مهمترین موضوعات مطرح در علوم ارتباطات، ارائه روشها و چارچوبهای مناسب برای تحلیل و نقد پیامهای ارتباطی است که متأسفانه عدم آشنایی پژوهشگران با محدودیتها و ظرفیتهای روشهای موجود، منجر به انتخاب روش نامناسب جهت تحلیل پیامهای ارتباطی میشود.
✍ دکتر رفیعالدین اسماعیلی، مقاله نقد و بررسی روشهای کاربردی در تحلیل متون تصویری و ارائه الگو مناسب
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 امروز به برکت انقلاب اسلامی، نفوذ منطقهای و اقتدار دریایی ایران در آبهای خلیج فارس در صدر اخبار رسانههای ضد ایرانی قرار گرفته است.
#اقتدار_ایران
#رسانههای_ضد_ایرانی
🔗 @r_esmaeili
💢 ایران بر خلاف سینمایش سرزمین قهرمانهاست
▪️ هالیوود جایگاه قهرمان را به مرد عنکبوتی، آرنولد و کاراکترهایی از این دست سپرده است. قهرمانهای بالیوود نیز مردانی هستند که با گردش چشمشان، دوست و دشمن مثل برگ خزان بر زمین میافتند و به فنا میروند، اما سینمای ایران همچنان از ارائه تصویری از قهرمان برای ملت ایران عاجز است.
▫️ با تمام این اوصاف، باید پذیرفت که قهرمانهای این سرزمین واقعیاند و یک روز خود را با علی لندی، یک روز با شهید الداغی و روزی با فرزاد بادپا یادآور میشوند. در ایران قهرمان هیچ وقت محدود به یک یا دو مورد نمیماند؛ علتش هم این است که اینجا همه قهرماناند، حال برخی فرصت ظهور و بروز پیدا میکنند و برخی نه...
#سینمای_ایران
#قهرمان_شاهچراغ
🔗 @r_esmaeili
🔚 هدف نهایی دشمن در جنگ شناختی، ایجاد اختلال در منطقِ تحلیلی انسانها است. وقتی این هدف محقق شود، جامعه هدف بهطور کامل دچار اختلال محاسباتی شده و به هر اتفاقی از منظر دستگاه محاسباتیِ خاص و دستکاری شده خود مینگرد.
▪️ دامنه آثار مخرّب این اختلال هم بهقدری وسیع و خطرناک است که میتواند جامعه هدف را طوری غرقِ در وَهم کند که حتی یک روزنامه انگلیسیِ چاپ لندن همچون ایندپندنت را هم عامل نفوذی جمهوری اسلامی تلقی کند.
#جنگ_شناختی
#اختلال_محاسباتی
🔗 @r_esmaeili
41.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ #ببینید| مروری کوتاه بر بازنمایی پلیس در سینمای ایران
🔘 نحوه بازنمایی پلیس در رسانههای رسمی و غیر رسمی ارتباط مستقیمی با سطح اقتدار پلیس در اذهان افراد جامعه دارد. متأسفانه در سالهای اخیر برخی مواقع فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی تصویری کاریکاتوری از پلیس ایران به مخاطب ارائه دادهاند که میزان تأثیر این موضوع بر میزان اقتدار فعلی پلیس ایران قابل بررسی است.
#سینما
#سینمای_ایران
#پلیس
🔗 @r_esmaeili
🔰 تعاریف متعدد از روش تحقیق کیفی
📋 روش تحقیق کیفی یک روش واحد و منسجم نیست. بر همین اساس تعاریف متعددی از این روش شده است. تحقیق کیفی به مثابه یک چتر، روشی دارای روشهای تحقیق متعددی است.
↙️ مطالعات محتوای کیفی طی دهههای اخیر موجب بروز تغییرات یا تمایزات بسیار درباره فرضهای اولیه در این حوزه شده است. نتیجه آن افزایش آگاهی از پیچیدگیهای وسایل ارتباط جمعی است.
📑 مقاله نقد و بررسی روشهای کاربردی در تحلیل متون تصویری و ارائه الگو مناسب
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جنگ امروز...
▪️ آخرین امید دشمن، جنگ با ایران از راه رسانهای است...پولها خرج میکنند برای اینکار! میخواهند ارزشهای مردم را از آنها بگیرند.
🎙#آیتالله_مصباح_یزدی
🎙#رهبر_انقلاب
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠شبیه اربابمان شویم!
🎙#آیتالله_مصباح_یزدی
🔗 @r_esmaeili
⭕️ مهمترین محور سینمای هالیوود؛ بازنمایی تصویری سیاه از ایران
🎞 سینما به عنوان یکی از مهمترین رسانههای نوین در عصر حاضر علاوه بر اینکه به بازنمایی جامعه میپردازد، خود نیز الگوهایی به جامعه ارائه میدهد به سبب تأثیرگذاری بالای این رسانه، این الگوها به سرعت در جامعه رواج پیدا میکند.
🔚 از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به سبب ماهیت فرهنگی و سیاسی این انقلاب نگاه غرب به ایران در مقایسه با پیش از انقلاب بسیار تغییر کرد و در نتیجه، رسانههای غرب نیز به تبعیت از سیاستهای حاکم بر آنها، رویکرد متفاوتی اتخاذ کردند کـه در آثار تولید شده دربارۀ ایران مشهود است.
🔰 یکی از مهمترین محورهایی که سینمای هالیوود پس از انقلاب اسلامی ایران تلاش کرده است به مردم جهان القا کند، تصویری تهدیدآمیز و افراط گرایانه و غیرمنطقی از مردم ایران بوده است.
🔖 بیچرانلو، ۱۳۹۰، صفحه ۱۹، ۲۰
📑 مقاله هالیوود و بازنمایی ایران هراسی در تحلیل واقعه ۱۳ آبان / تحلیل فیلم «آرکو»
🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یار تو هستم تا قیامت پای کار تو هستم
سرود ابوذر روحی بههمراه نوجوانان دهه نودی
زمان شناسی در ارائه اثر هنری یکی از مولفه های مهم هنر اثرگذار است
@r_esmaeili
ریشه نخل امیدم کندند
حال ایستاده به من می خندند
#امام_حسین_علیه_اسلام
#حضرت_علی_اکبر
#مشایه
#طریق_العلماء
#اربعین
@r_esmaeili
و اکنون چهل روز از آن واقعه عظیم گذشته است. چهل روز… چهل سال… چهارده قرن گذشته است و کربلا همچنان کربلاست و تازه گذشتن از روز چهلم آغاز یک سالِ کربلایی است…
کربلا صبحی از عقیق و آینه است، دریچهای گشوده است به کرانههای برفی ملکوت. این خاک، خاکِ گریه و توسل است. ابرها دخیلهای سپید فرشتگانند که بر افقِ خاک آویخته شدهاند ـ شش جهت کائنات، ضریح قبر شش گوشه حسین علیهالسلام است. کربلا در زمین نمیگنجد، کربلا در روز نمیگنجد، کربلا وسعتی است، به اندازه تاریخ. درختِ سرخ تشیع در کربلا به شکوفه مینشیند. کربلا کویر نیست، بهار روحانی شهود است. رودخانههای کرامت در کربلا جاری است. چشمه «ولایت» از کربلا میجوشد. نسیم «شفاعت» در کربلا جریان دارد.
کربلا نبض غیرت زمین است، آن روز که زمین به خروش درمیآید و دریا به تلاطم میافتد و کوهها از هم میپاشند… و آه از آسمان که پس از کربلا، چگونه بر ستونهای خود ایستاد و از بار این همه مصیبت شکفته شد؟
آری، چهل روز است که از کربلا میگذرد، امّا داغ حسین علیهالسلام همچنان تازه و تازهتر شده است. کربلا انارستان شهود است. رستاخیز شبنم و گلِ سرخ پر پر است. خورشیدها در کربلا غروب کردند. آیینهها در خاک کربلا مدفون شدند. کربلا آنجاست که خیمه خاندان عشق را آتش زدند و خاک را با پَرِ پروانههای عاشق فرش کردند. کربلا داغی است که بر پیشانی تاریخ مانده است.
کربلا بغضی است که در گلوی زمین سنگ شده است، بغضی که روزی خواهد ترکید و چشمه چشمه خونِ مولا از صخرههای خاک، فوّاره خواهد زد. کربلا رودخانهای است که به دنبال قدمهای موعود جاری است، تا روزی که غرامتِ این خون قطره قطره از یزیدیان گرفته شود. کربلا بیعتی است که تا آمدن موعود همچنان باقی خواهد ماند.
کربلا غیرتی است که خون آزادگان عالم را به جوش میآورد. کربلا خاطرهای نیست که در حافظه خاک، فراموش شود. کربلا منظری است که آسمان را تا قیامت قاب گرفته تا روشنترین گواه موعود باشد.
حالا تمام تقویم، بوی عاشورا میدهد.
کربلا وجدانِ خاک است که هیچگاه نخواهد خفت، حتی اگر چهل روز… چهل سال… چارده قرن… از آن بگذرد…
👤فاطمه جعفری
#اربعین
#امام_حسین
#کربلا
@r_esmaeil