eitaa logo
رفیع الدین اسماعیلی
56 دنبال‌کننده
20 عکس
7 ویدیو
2 فایل
دکتری فرهنگ و ارتباطات تخصص، رسانه سینما و فضای مجازی رئیس انجمن سواد رسانه طلاب مدرس دانشگاه
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه آخر کلاس غیر حضوری امروز تمام شد. این کلاس توی استودیو بود و برای کسانی که قرار است بعدا ببینند ضبط می شد. واقعا توی این برنامه متوجه شدم چقدر حضور دانشجویان در کلاس بهم انرژی و خلاقیت میده و می تونم صحبت کنم. خیره شدن به دوربین و حرف زدن بدون اینکه کسی نشسته باشه خیلی سخت بود. کلا پشیمون شدم این پست رو گذاشتم که بگم دانشجویان عزیز خیلی خوبید😂 🆔 @rafi1365
🔹انجمن سواد رسانه طلاب برگزار می کند: بازنمایی مفاهیم در 🔹با حضور کارشناسان : حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر دکترمحمد حسین فرج نژاد 🔸زمان: دوشنبه 30 اردیبهشت - ساعت 22 🔸مکان: قم، چهارراه شهدا، ابتدای خیابان معلم، مرکز همایش های غدیر، طبقه منفی 2 @savad_rasaneh
🔹دوره های تابستانه انجمن طلاب برگزار می شود: ویژه طلاب و خانواده های آنان 1️⃣ کارگاه نقد و تحلیل : استاد سعید مستغاثی (پنج شنبه عصر) 2️⃣ مطالعات : دکتر فرشاد مهدی پور (پنج شنبه صبح) 3️⃣ با موبایل (مقدماتی و پیشرفته): استاد روح الله رفیعی (پنج شنبه صبح و عصر) 4️⃣ تولید محتوا در فضای مجازی: آقایان ابوذر ظفری و سید علی موسوی (چهارشنبه صبح خواهران، چهارشنبه عصر برادران) مدارک: یک قطعه عکس، مدرک حوزوی، (50 هزار تومان هزینه کلاس) زمان: ثبت نام تا 22 خرداد زمان کلاس ها تقریبی است و بعد ثبت نام طلاب نهایی می شود. شماره تماس: 371160 داخلی 5157 مکان: صفائیه کوچه 21 ، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی - واحد سواد رسانه @savad_rasaneh
شاخص های ارتباطات اجتماعی در اسلام.pdf
2.98M
📝 شاخص های در جامعه اسلامی (2 جلد) نویسنده: حسن یوسف زاده همکاران جلد اول: اسماعیل صابر کیوج، علیرضا بشیری و مریم علوی همکاران جلد دوم: محمد رضا زالی، رفیع الدین اسماعیلی و داود بشیرزاده تهیه و تنظیم: مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری با همکاری پژوهشگاه بین المللی المصطفی (ص) @savad_rasaneh
معرفی رمان و فیلم برای روزهای قرنطینه ای رمان ها ۱.باغ طوطی ۲. ارتداد ۳. من زنده ام ۴.مستوری ۵.نخلستانی از فانوس فیلم ها ۱. ۲۳ نفر ۲. یتیم خانه ایران ۳. اشنوگل ۴. شیار ۱۴۳ ۵. بادیگارد ۶.محمد(ص) @r_esmaeili
صدا و سیما و شبکه پویا این روزها بحث صدا و سیما خیلی داغ شده و همه دارند بحث می کنند که چرا صدا و سیما نتونسته بخش های مختلف خودش رو اصلاح کنه. آیا نفوذ هست. ناتوانی هست. عدم مدیریت درست هست. فعلا نمی خوام جواب این مباحث رو مطرح کنم که حتما بعدا دربارش خواهم نوشت. می خوام اول از بخش مثبت داستان صحبت کنم. جایی که اتفاقا صدا و سیما تونست تحولی ایجاد کنه. یعنی شبکه پویا. به نظر بنده موفق ترین شبکه صدا و سیما در چند سال اخیر شبکه پویا بود. شبکه پویا در ۴ سال پیش شبکه ای بود که واقعا برای خانواده سخت بود بچه رو بذارن پای اون که هر چی خواست ببینه. غالبا کارتون های خارجی پخش می شد. فکر کنم حدود ۸۰ درصد برنامه های خارجی بود. به بخش های مذهبی پرداخته نمی شد. ارتباط جدی میان امور دینی و انیمیشن ها و برنامه ها دیده نمی شد. ولی الان به یکی از بهترین شبکه ها تبدیل شده. با اینکه کار تولیدی برای بچه ها سخت تر هم هست و واقعا تخصص و توان بیشتری می خواد ولی از عهده کار بر اومدن. کار هم کیفی و هم کمی خوب بوده. الان بیش از ۷۰ درصد تولیدات ایرانی هست. از طرفی کیفیت هم مورد رضایت خانواده ها و بچه ها هست. در بخش انیمیشن واقعا قوت دیده می شود‌ تبدیل مفاهیم دینی به مفاهیم ملموس برای کودکان که هم جذاب باشد و هم مفهموم را منتقل کند عالی بوده. در کل اگرچه شاید باز بشه نقدهایی به بخشی از برنامه ها داشت که در این حد طبیعی هست ولی موفقیت بسیار خوبی رو کسب کردن که توضیح آن مفصل هست. جا داره از مدیر جوان این شبکه دکتر سرشار تشکر و تقدیر بشه. دو سال پیش در انجمن سواد رسانه طلاب ایشون رو دعوت کردیم و توضیحات خوبی از روند پیشرفت شبکه داشتند‌. الان از اون زمان هم پیشرفت ملموس هست. آخرین خبر خوب هم این بود که پیام های بازرگانی که یک معضل بزرگ بود از این شبکه حذف شد. که این هم اگر عوامل شبکه و مدیر شبکه دغدغه جدی نداشتند، قطعا اتفاق نمی افتاد. نتیجه اینکه این شبکه نشون داد اگر بخوایم و پیگیری و توانمندی و تخصص و دغدغه باشد، می توان تغییرات جدی ایجاد کرد. @r_esmaeili https://www.instagram.com/p/B-wi3WTJKfM/?igshid=1kxl2d8hnq5rh
♦️ محلی برای اندیشیدن 🔰نگاهی عمیق به: و هنر و اجتماع و فلسفه 📎یادداشت، تحلیل، گفتگو، کتاب، درس‌گفتار، پادکست و کلیپ... 📌 کانال فکرت 🆔 @fekrat_net
من بت پرستم ... کجایند سنگ های نتراشیده ی نازیبایی که پرستیده می شدند در دورانی دور کجایند مجسمه های چوبی، خدایگان آدمیان در زمانه قارون و فرعون و نمرود کجاست فرعونی که ، با قصری کوچک و غذایی کم لذیذ و بندگانی کم، ندای انا ربکم الاعلی سر می داد بیایید و الهگان مرا بنگرید ... خدایان من با اندام هایی به غایت زیبا،‌ چهره هایی فرشته سان در نهایت کمال الهگانی آراسته با بهترین زینت ها خدایگان مدرن من چهره های بی نقصی که با چشم جهانبین خود مرا به دنبال خود می کشند گاهی بهترین غذایی که می خورند را تصویر می کنند،‌ گاهی بهرین لباسی که به تن می کنند را نمایش می دهند و گاهی برایم می خوانند و می رقصند من آن ها را می پرستم ... الهگان مدرن را و من نه مثل گذشته که گاه بر بُتی سجده می کردند، که هر لحظه در حال سجده ام. من دیگر در مقام «نگاه» مقیم شده ام و دائما در حال پرستشم. پرستش هر چه او دارد و من ندارم ... در خیال، خود را به او شبیه می کنم. در فقر، ادای او را در می آورم، در اوج زیبایی، باز او را زیباتر می بینم و خود را زشت من الهگان مدرن را می پرستم من مدونا، رونالدو، جنیفر و آنجلینا را با عشق می پرستم ما بردگانی شده ایم اجیرشده برای پرستش الهگان جدید و حتی نمی فهمیم که چقدر خسته ایم چقدر مچاله شده ایم و حال کجاست موسایی که نیل اسارت بشکافد و بردگان مدرنیته را به آن سوی دریای شک و شرک رهنمون سازد؟ کجاست آن رسول خاتم که با همچو قرآنی، انسان را لبریز از حکمت کند؟ لبریز از بیزاری از شیطان های تزیین شده ی مدرن و کجاست آن یار موافق؟ ما خسته از پرستش های پوچیم کجاست آن آخرین منجی؟
هدایت شده از فکرت
♦️سلبریتی‌ها چرا سلبریتی می‌شوند؟ 🔰برنامه «نقد و نظر» در رادیو معارف کارکردهای در تمدن و ایران را واکاوی کرد. 🔸برنامه «نقد و نظر» با هدف نقد و بررسی موضوعات علمی و اجتماعی ضمن باسخ به پرسش تعریف سلبرتی (از نظرگاه رسانه‌ای- جامعه شناختی- روانشناختی) در تاریخ 22 تیرماه اجرا شد. 🔸همچنین بیان کارکردهای سلبریتی در تمدن غرب و ایران پیامدهای اجتماعی سلبریتی‌ها در فضای مجازی،‌ الگوسازی- مدل سازی، و نفوذ سلبریتی‌ها (اتاق فکر مشترک سلبریتی ها) از جمله موضوعاتی است که در این برنامه با کارشناسی دکتر شاه قاسمی (هیات علمی دانشگاه تهران) و دکتر رفیع الدین اسماعیلی (مدیر موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت) به آن پرداخته شده است. 🔸برنامه «نقد و نظر» به همت گروه فقه و اندیشه به تهیه کنندگی دکتر علی برخورداری و مجری کارشناسی دکتر ابوذر رجبی روزهای یکشنبه، ساعت ۱۴:۵۰ از رادیو معارف پخش می‌شود. 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
🎙 ♦️سلبریتی‌ها چرا می‌شوند؟ 🔻(بخش دوم) 🔸برنامه «نقد و نظر» در رادیو معارف کارکردهای سلبریتی در تمدن و ایران را واکاوی کرد. 🔸جهان رقابت است. 🔸اسطوره‌ی رقابت، از مهم‌ترین اسطوره‌های جاری در ابعاد مختلف جهان امروز است. 🔸گویی در همه‌ی عرصه‌ها و در جای جای جهان و در هر امری، رقابت‌هایی برپاست. 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
سلبریتی‌ها چرا سلبریتی می‌شوند؟.mp3
12.37M
🎙 ♦️سلبریتی‌ها چرا می‌شوند؟ 🔻(بخش دوم) 🔸برنامه «نقد و نظر» در رادیو معارف کارکردهای سلبریتی در تمدن و ایران را واکاوی کرد. 🔸جهان رقابت است. 🔸اسطوره‌ی رقابت، از مهم‌ترین اسطوره‌های جاری در ابعاد مختلف جهان امروز است. 🔸گویی در همه‌ی عرصه‌ها و در جای جای جهان و در هر امری، رقابت‌هایی برپاست. 🔸ستاره‌ها یا چهرهای مشهور و شناخته‌شده برای عموم، سلبریتی هستند اما معنا و مفهوم این کلمه که شاید بارها آن را شنیده باشیم به چه معناست ؟ 🔸برنامه «نقد و نظر» با هدف نقد و بررسی موضوعات علمی و اجتماعی ضمن باسخ به پرسش تعریف سلبرتی (از نظرگاه رسانه‌ای- جامعه شناختی- روانشناختی) در تاریخ 29 تیرماه اجرا شد. 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
🎙 🔻عوامل سازنده سلبریتیسم 🔹فضای مجازی یک فضای گسسته و سیال دارد و سلبریتی‌سازی‌اش در حقیقت می‌توانم بگویم خیلی پر رنگ‌تر و جدی‌تر است. 🔹 به نحوی در ذات فضای مجازی هست از این جهت که از خط قرمزها خیلی می‌تواند دورتر باشد. 🔹همه‌ی این‌ها منجر به این می‌شود که آن فرد سلبریتی و آن فردی که به دنبال شهرت هست، احساس کند که در دنیای واقعی نیست. 🔹 حتی ممکن است یک سری رفتارهایی که در دنیای واقعی انجام نمی‌دهد را در شبکه‌های اجتماعی انجام‌ ‌بدهد. 🎤گفت و گو با:دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1954 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از ر، اسماعیلی
💠نشست «بومی‌سازی ادبیات نظری سواد رسانه‌ای» برگزار شد اولین نشست از نشست های پنچگانه سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با عنوان «بومی‌سازی ادبیات نظری سواد رسانه‌ای» برگزار شد. در این نشست مقاله هایی با عنوان «تربیت رسانه‌ای مسجدمحور» و «معرفت یابی بنیان‌های نظری سواد رسانه‌ای بومی در ایران» توسط پژوهشگران ارائه شد. محتوای این نشست را در لینک زیر بخوانید. 👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=84 🆔 @milconf3
هدایت شده از مجله خردورزی
27.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺بازنمایی نقش و جایگاه زنان در سینمای ایران 🔻دکتر رفیع الدین اسماعیلی (مدیر موسسه شناخت) 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
💢خاطره ای زیبا از دکتر زرین کوب در مورد عاشورا 🔹روز عاشورا بود و در مراسمی بهمین مناسبت به عنوان سخنران دعوت داشتم ، مراسمی خاص با حضور تعداد زیادی تحصیل کرده و به اصطلاح روشنفکر و البته تعدادی از مردم عادی، نگاهی به بنر تبلیغاتی که اسم و عکسم را روی آن زده بودن انداختم و وارد مسجد شده و در گوشه ای نشستم. 🔹دنبال موضوعی برای شروع سخنرانی ام می گشتم .. موضوعی که بتواند مردم عزادار را در این روز خاص جذب کند ، برای همین نمی خواستم، فعلا کسی متوجه حضورم بشود، هرچه بیشتر فکر می کردم ، کمتر به نتیجه می رسیدم ، ذهنم واقعا مغشوش شده بود که پیرمردی که بغل دستم نشسته بود با پرسشی رشته افکارم را پاره کرد : 🔹ببخشید شما استاد زرین کوب هستید ؟ 🔹گفتم : استاد که چه عرض کنم، ولی زرین کوب هستم 🔹خوشحال شد، شروع کرد به شرح این که چقدر دوست داشته، بنده را از نزدیک ببیند، همین طور که صحبت میکرد، دقیق نگاهش می کردم، این بنده خدا چرا باید آرزوی دیدن من را داشته باشد ؟ چه وجه اشتراکی بین من و او وجود دارد ؟ 🔹پیرمردی روستایی با چهره ای چین خورده و آفتاب سوخته، متین و سنگین، اما باوقار 🔹می گفت مکتب رفته و عم جزء خوانده و در اوقات بیکاری یا قرآن میخواند یا غزل حافظ و شروع به خواندن چند بیت جسته و گریخته از غزلیات خواجه و چه زیبا غزل حافظ را میخواند 🔹پرسیدم : حالا چرا مشتاق دیدن بنده بودید ؟ 🔹گفت : سؤالی داشتم و سپس پرسید : شما به فال حافظ اعتقاد دارید ؟ 🔹گفتم : خب بله ، صددرصد ... گفت : ولی من اعتقاد ندارم ! 🔹پرسیدم : من چه کاری میتونم انجام بدم ؟ از من چه خدمتی بر میاد ؟ 💥( عاشق مرامش شده بودم و از گفتگو با او لذت می بردم ) 🔹گفت : خیلی دوست دارم معتقد شوم، یک زحمتی برای من می کشید ؟ 🔹گفتم : اگر از دستم بر بیاد، حتما ، چرا که نه 🔹گفت : یک فال برام بگیر 🔹گفتم ولی من دیوان حافظ پیشم نیست 🔹بلافاصله دیوانی کوچک از جیبش درآورد و به طرفم گرفت و گفت : بفرما 🔹مات و مبهوت نگاهش کردم و گفتم، نیت کنید 🔹فاتحه ای زیر لب خواند و گفت : برای خودم نمیخوام، میخوام ببینم حافظ در مورد امروز ( روز عاشورا ) چی می گه ؟؟ 🔹برای لحظه ای کپ کردم و مردد در گرفتن فال 🔹حافظ ...عاشورا ، اگه جواب نداد چی ؟ عشق و علاقه این مرد به حافظ چی ؟ 🔹با وجود اینکه بارها و بارها غزلیات خواجه را کلمه به کلمه خوانده و در معنا و مفهوم آنها اندیشیده بودم، غزلی به ذهنم نرسید که به طور ویژه به این موضوعات پرداخته باشد 🔹متوجه تردیدم شد، گفت : چی شد استاد ؟ گفتم : هیچی، الان 🔹چشمان را بستم و فاتحه ای قرائت و به شاخه نباتش قسمش دادم و صفحه ای را باز کردم : 💥زان یار دلنوازم شکریست با شکایت 💥گر نکته دان عشقی خوش بشنو این حکایت 💥بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم 💥یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت 💥رندان تشنه لب را آبی نمی‌دهد کس 💥گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت 💥در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا 💥سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت 💥چشمت به غمزه ما را خون خورد و می‌پسندی 💥جانا روا نباشد خونریز را حمایت 💥در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود 💥از گوشه‌ای برون آی ای کوکب هدایت 💥از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود 💥زنهار از این بیابان وین راه بی‌نهایت 💥ای آفتاب خوبان می‌جوشد اندرونم 💥یک ساعتم بگنجان در سایه عنایت 💥این راه را نهایت صورت کجا توان بست 💥کش صد هزار منزل بیش است در بدایت 💥هر چند بردی آبم روی از درت نتابم 💥جور از حبیب خوشتر کز مدعی رعایت 💥عشقت رسد به فریاد ار خود به سان حافظ 💥قرآن ز بر بخوانی در چارده روایت 🔹خدای من این غزل موضوعش امام حسین و وقایع روز و شب یازدهم نیست، پس چیست ؟ سالها خود را حافظ پژوه می دانستم و هیچ وقت حتی یک بار هم به این غزل، از این زاویه نگاه نکرده بودم، این غزل ویژه برا همین مناسبت سروده شده ! 🔹بیت اولش را خواندم از بیت دوم این مرد شروع به زمزمه کردن با من کرد و از حفظ با من همخوانی و گریه میکرد، طوری که تمام بدنش میلرزید انگار روضه می خواندم و او هم پای روضه ی من بود . 🔹متوجه شدم عده ای دارند مارا تماشا میکنند که مجری برنامه به عنوان سخنران من را فرا خواند و عذرخواه که متوجه حضورم نشده ، حالا دیگر میدانستم سخنان خود را چگونه آغاز کنم . 🔹بلند شدم، دستم را گرفت و می خواست ببوسد که مانع شدم، خم شدم، دستش را به نشانه ادب بوسیدم . 🔹گفت معتقد شدم، معتقد بووودم، ایمان پیدا کردم استاد، گریه امانش نمی داد ! 🔹آن روز من روضه خوان امام شهید شدم و کسانی پای روضه من گریه کردند که پای هیچ روضه ای به قول خودشان گریه نکرده بودند . @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوری مان چهل روزه شد حسین جان 🏴دردیست در دلم که خوب نمیشود؛ بیمار میشود اما درمان نمیشود 🏴هرقدر میگذرد از زخم دوری ات، زخم های دلم بیشتر ولی کم نمیشود. 🏴ماتم و مبهوت، حیرت زده، محزون آخر رفیق بامرام من، این که رسمش نمیشود 🏴نامرد خطابت کنم اغراق نکرده ام، با خود نگفته ای که سالها رفاقتمان چه می شود؟ 🏴آن روز هایی که رسم کردیم تا به خط برسیم، پس نقشه هایمان برای فردا چه می شود؟ 🏴گفتی برای وعده دیدار، فردا ساعت سه!! در غسالخانه نگفتی، ساعت سه حالم چه می شود؟ 🏴کاش شب در همان لحظه ی دیدارمان می ماند کاش ساعت عبور کند و ساعت سه نشود. ..... حسین عزیزم برای من تو همان حسین زنده دلی! که مرا بین واژه ها کشید و شاعر کرد! من رو پیش ارباب بی کفن یادکن برادر ... @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در حرم مطهر امام حسین(ع) به یاد همه دوستان و عزیزان هستم به ویژه استاد محمد حسین فرج نژاد که دلتنگش هستم و اولین اربعینی هست که دیگه پیش ما نیست‌. یادش گرامی ۱۴۰۰
هدایت شده از مجله خردورزی
💠 چهاردهمین شماره مجله خردورزی منتشر شد 🔸به همت مؤسسه فرهنگی ـ هنری شناخت چهاردهمین شماره مجله «خردورزی»، ویژه‌نامه «مذهب و جهان معاصر» در شهریورماه ۱۴۰۱ منتشر شد. این شماره از «خردورزی» به تبیین اندیشه‌ها، مسائل، انگاره‌ها، و چالش‌های «مذهب و جهان معاصر» می‌پردازد. 📌 فایل مجله را اینجا دانلود کنید 📍کانال مجله خردورزی: @kheradvarzi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو یه خونه‌ای دعوا شده... و باقی ماجرا 🔸️روبه‌رو شدن یک نیروی ضد شورش با یک معترض خیابانی 🆔️ @yaminpour
یکی از تلخ‌ترین تصاویر امروز شاهچراغ شیراز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جنگ شناختی ترکیبی رسانه‌ها در اتفاقات اخیر ⭕️ مصاحبه شبکه پنج سیما با دکتر رفیع الدین اسماعیلی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🖇 شیوه‌های اقناعی عملیات روانی (8) ⚫️ برجسته سازی ◾️این روش مدعی تأثیر رسانه‌ها بر شناخت و نگرش مردم و تعیین ‎های_ذهنی آنان از طریق انتخاب و بعضی موضوع‌ها و رویدادها در قالب خبر و گزارش خبری است؛ به این معنا که رسانه‌ها با برجسته ساختن بعضی از موضوع‌ها و رویدادها در قالب خبر و گزارش خبری، بر و مردم تأثیر می‌گذارد. آنان نمی‌توانند تعیین کنند که مردم چگونه بیندیشند، اما می‌توانند تعیین کنند که درباره چه بیندیشند. 🔗 @r_esmaeili