eitaa logo
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
9.9هزار دنبال‌کننده
497 عکس
483 ویدیو
18 فایل
در این کانال می خوام بهتون کمک کنم با رسانه، سینما و فضای مجازی آشنا بشید. ✅کنشگر فضای مجازی ✅دکتری فرهنگ و ارتباطات ✅ رئیس موسسه شناخت ✅ هیات علمی دانشگاه راه ارتباطی ما و شما: @R_o_esmaeili
مشاهده در ایتا
دانلود
💡 هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 🖇 مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها 👤استاد سید مهدی سیدی 📅سه‌شنبه 4 بهمن ماه، ساعت 16 🏢قم، هنرستان، موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد، پلاک 245 📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @majaziiha ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🖇سطوح مختلف رمزگان جان فیسک ◽️سطح 1: واقعیت یا رمزگان اجتماعی؛ واقعه‌ای که قرار است از پخش شود، پیشاپیش با رمزهای اجتماعی رمزگذاری شده است. مثل: ظاهر، لباس، چهره پردازی، محیط، رفتار، گفتار، حرکات سر و دست، صدا و غیره. ◽️سطح 2: بازنمایی یا رمزگان فنی؛ رمزهای اجتماعی را رمزهای فنی به کمک دستگاه‌های الکترونیکی می‌کنند. برخی از رمزهای فنی عبارتند از: دوربین، نورپردازی، تدوین، موسیقی و صدابرداری که رمزهای متعارف بازنمایی را انتقال می‌دهند و رمزهای اخیر نیز بازنمایی عناصری دیگر را شکل می‌دهند، از قبیل روایت، کشمکش، شخصیت، گفت‌وگو، زمان و مکان، انتخاب نقش آفرینان و غیره. ◽️سطح 3: ایدئولوژی یا رمزگان ایدئولوژیک؛ رمزهای ، عناصر فوق را در مقوله‌های «انسجام» و «مقبولیت اجتماعی» قرار می‌دهند. برخی از رمزهای ایدئولوژی عبارتند از: فردگرایی، پدرسالاری، نژاد، طبقه اجتماعی، مادی گرایی، سرمایه‌داری و غیره. 🔍شاید به جرئت بتوان گفت: این روش، روشی جامع و کامل برای نقد و تحلیل پیام‌های تصویری است. نقطه مثبت روش فیسک این است که علاوه بر اینکه به متن و شیوه‌های استخراج نشانه‌ها از متن پرداخته و به روشنی بیان کرده است، توجه جدی به خارج از متن و تحلیل بینامتنی نیز دارد. در حقیقت، می‌توان روش را اجتماعی دانست. 🔗 @r_esmaeili
🖇بررسی مخاطب در تولید پیام ☑️متن رسانه‌ای را نمی‌توان صرفاً به معنایی ثابت، منسجم و مجرد تقلیل داد، در عوض، این امکان را می‌دهد تا مخاطبان مختلف تأویل‌های گوناگونی انجام دهند. مخاطبان مختلف از متن رسانه‌ای استفاده‌های کاملاً متفاوتی دارند. 🔘بنابراین، باید ماهیت مخاطب، استقرار مخاطب و شیوه‌ی خطاب در رسانه بررسی شود: 1️⃣ماهیت مخاطب، یعنی اینکه متون رسانه‌ای با هر کسی سروکار ندارد، بلکه تولیدکننده هر فیلمی از ابتدا یک مخاطب خاص را در ذهن داشته است. میزان تحصیلات، جنس مخاطب، سن مخاطب، وضعیت اقتصادی و طبقه اجتماعی به مشخص‌سازی ماهیت مخاطب کمک می‌کند. 2️⃣استقرار مخاطب، یعنی اینکه چگونه یک پیام یا تصویر می‌تواند شیوه خاصی از تفکر و احساس را در مورد محصول، یا فیلم موردنظر در مخاطب ایجاد کند. 3️⃣شیوه‌ی خطاب هم، یعنی اینکه نوع خطاب پرسشی است یا گزاره‌ای یا امری یا خبری و... 🔗 @r_esmaeili
💠 تقویت سواد رسانه‌ای لازمه استفاده هوشمندانه از فضای مجازی 🔻 خوشبختانه طی سالیان اخیر، گام‌های استوار و بسیار ارزشمندی در راستای آموزش سواد رسانه‌ای در سطح جامعه برداشته شده که نوید بخش تحولات مطلوب‌تری در آینده است، هر چند که به هیچ وجه نباید به اقدامات صورت گرفته فعلی اکتفا کرد. 🔘 آن چه مسلم است ما در دنیایی به‌سر می‌بریم که روز به روز بر دامنه استفاده از فضای مجازی اضافه می‌شود، ضمن آنکه به خاطر تأثیر بسیار بالای رسانه‌های نوین بر افکار عمومی نمی‌توانیم از این مباحث غفلت کنیم. 🔘 اهتمام نسبت به آموزش سواد رسانه‌ای در راستای افزایش سطح توانمندی اعضای جامعه در مواجهه با رسانه و پیام‌های آن، بسیار مهم و ضروری است، همچنین ما برای استفاده صحیح و مطلوب از ظرفیت فضای مجازی باید به دنبال تقویت و توسعه سواد رسانه‌ای در جامعه باشیم. 🔺 به‌منظور تحقق اهداف گام دوم انقلاب در عرصه رسانه ما باید به‌طور جدی و برنامه‌ریزی شده به این سمت برویم، کما اینکه آموزش سواد رسانه‌ای باید براساس ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و انقلابی توسعه یابد تا کمک حال ما در جنگ نرم فرهنگی و رسانه‌ای باشد. 🎙 رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
🔍 3 سطح اساسی در روایت یک پیام رسانه‌ای ◾️هر نوع پیام رسانه‌ای، سه سطح اساسی در روایت آن وجود دارد. توصیف، معنای آشکار و معنای تلویحی روایت. بنابراین، ابتدا باید بتوان به صورت دقیق عناصر مهمی را توصیف کرد که داستان را می‌سازند و چیزی توصیف شود که در داستان رخ داده است. ◾️گام مهم در تحلیل متن، عبور از مرحله توصیف و رسیدن به مرحله تأویل مضامین آشکار است که از طریق روایت بیان می‌شود. در نهایت، می‌توان به تأویل‌هایی پرداخت که معنای ضمنی متن را مطرح می‌سازند. 🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
🎙 #بشنوید| دسته بندی انواع تکنیک‌های اقناع #تکنیک‌های_اقناع #عملیات_روانی 🔗 @r_esmaeili
تأثیرگذاری نگرش بر رفتار.mp3
2.34M
🎙 | تأثیرگذاری نگرش بر رفتار ◾️آیا هر نگرشی منجر به می‌شود؟ ◾️رابطه بین و رفتار چیست؟ ◾️آیا استدلال‌های شناختی روی رفتار تأثیر می‌گذارد؟ 🔗 @r_esmaeili
شیوه‌های عملیات روانی علیه ایران در مواجهه با کرونا.pdf
1.23M
📋 | شیوه‌های عملیات روانی علیه ایران در مواجهه با کرونا 🖇مطالعه صفحه اینستاگرام مسیح علی‌نژاد در ماه نخست شیوع 🔦عملیات روانی از سوی رسانه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیروزی انقلاب تا به امروز، همواره امری بارز بوده است، اما شیوع کرونا در جهان و سیطره آن بر تمام شرایط زندگی فردی، اجتماعی و حتی بین‌المللی، موج جدیدی از عملیات روانی با شدتی هرچه بیشتر علیه ایران به همراه داشت. 🔦در این عرصه، فعالیت‌های ضد نظام اسلامی مسیح علی‌نژاد علیه ایران و عملکرد او در صفحه اینستاگرامش در مواجهه با این بیماری، معطوف به نوع مدیریت رؤسای نظام گردید و عملکرد آنان را نشانه گرفت. 🔗 @r_esmaeili
💢 غرب‌ستیزی به سبک آوینی ▪️ یکی از رویکردهایی که شهید آوینی از آن تاثیر پذیرفت، نگاه غرب‌ستیزی متاثر از فردید و هایدگر می‌باشد. فردید با آگاهی گسترده از تاریخ غرب و جریان‌های فلسفی و سیاسی و هنری آن، جریان غرب‌ستیزی فلسفی را در ایران بنیاد نهاد. ▫️ فردید، با رویکرد فلسفه به نقد غرب و مشکلات دیگر جامعه ایران پرداخت؛ ولی به گفتار بیش از نگارش اهمیت می‌داد. فردید را می‌توان به دلیل اندیشه ضدمدرنیسم و تکنولوژی، ذوب شده در هایدگر، فیلسوف آلمانی دانست. ▪️ او را بهترین شارح هایدگر در سال 1330 می‌دانستند؛ ولی فردید بر این باور بود که هایدگر در مقام تفکر خویش، از ادراک تام و تمام و اصیل نور محمدی محروم بود. ▫️ البته فردید علاوه بر شهید آوینی بر شخصیت‌های متعددی از جمله جلال آل احمد هم تاثیر گذاشت، به‌گونه‌ای که می‌توان جلال را منعکس کننده اندیشه‌های فلسفی فردید، اما در قالب‌های ادبی و شهید آوینی را منعکس کننده اندیشه‌های فلسفی فردید، در عرصه هنر دانست. ✍🏻 رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
♦️ خود مختاری تام انسان مدرن 🔻 غرب مدرن اولین و تنها تمدنی است که با مادی انگاشتن هستی، عقل خود بنیاد نفسانیت‌مدار را محور آن قرار داد و انسان را به مثابه موجودی خود مختار و مستقل در نظر گرفت. خود مختاری انسان غربی، مراحل و تطوراتی داشت که در مرحله اول آن هنرمندان و فیلسوفان نقش مهمی داشتند. ▪️ در مرحله نخست و در عصر رنسانس، به مدد دگراندیشان هنرمند و فیلسوف، انسان در پی کشف خود نفسانی‌اش بوده و اگر تا پیش از این و دوران باستان، انسان در چشم خدایان دیده می‌شد و خود تصویر بود، از عصر رنسانس، به بعد، جهان به تصویر تبدیل شد و انسان چونان تماشاگر، خود، سازنده پندار حضور مستقل در اشیا شد. ▫️ خودگرایی دوران رنسانس در عصر روشنگری به استقلال کامل خود، خود محوری و سوبژکتیویسم انجامید، کنشگری انسان غربی در این دوران، پایه‌های مدرنیته را انسجام بخشید. در عصر روشنگری، سوژه مدرن، خودخواهی و خودبینی (انانیت و نفسانیت) را هدف و معنای زندگی قرار داد و تا اواخر قرن 19 میلادی ماموریت تمدن مدرن را به خود اختصاص داد. 🔺 اگر از اواخر قرن هجدهم تا پیش از ظهور عصر پست‌مدرن را دوران پساروشنگری بنامیم، در این دوران با گسترش سوبژکتیویسم در قالب انقلاب صنعتی و پس از آن برخی اعتراض‌ها نسبت به قواعد مدرنیته روبه‌رو هستیم که به ظهور نوعی از خودمداری افراطی در دوران پست مدرن می‌انجامد. ✍🏻 رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
جنگ شناختی و استعمار پلتفرمی ✍سید علیرضا آل‌داود ⭕️جنگ شناختی به عنوان سلاح افکار عمومی با هدف دستکاری گفتمان عمومی توسط عناصر خارجی تعریف می‌شود که به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی یا آسیب رساندن به اعتماد عمومی به نظام سیاسی، بی ثبات سازی و عادی سازی موضوعات متضاد با ارزشها و هنجارهای یک کشور هستند، در این جنگ پاشیدن بذر بی اعتمادی بر روی افکار عمومی از اهداف اصلی به حساب می آید. ⭕️ جنگ شناختی تلاش می کند ادراکات و سپس رفتار مردم را تغییر دهد، ادراک محصول شناخت است که «مکانیسمی» است که تلاش می شود در این جنگ از آن بهره ببریم. ⭕️برای درک جنگ شناختی، شروع با مفهوم شناخت مفید است، که احتمالاً به عنوان «فرایند ذهنی کسب و درک دانش، که متضمن مصرف، تفسیر و درک اطلاعات است» تعریف می‌شود (اتول، 2020). در نتیجه، یک درک ممکن این است که حوزه شناختی شامل «ادراک و استدلالی است که در آن مانور با بهره‌برداری از محیط اطلاعاتی برای تأثیرگذاری بر باورها، ارزش‌ها و فرهنگ افراد، گروه‌ها و/یا جمعیت به هم پیوسته حاصل می‌شود». ⭕️ بر اساس تفسیر حوزه شناختی ارائه شده در بالا، پل اوتول (2020) جنگ شناختی را به عنوان "مانورهایی در حوزه شناختی برای ایجاد یک ادراک از پیش تعیین شده در بین مخاطبان هدف به منظور کسب مزیت نسبت به طرف دیگر" تعریف می کند. ⭕️ با توجه به تعاریف بالا بستر این جنگ در حال حاضر در سطح کشور ما که دشمن می تواند بر روی ادراک و رفتار سرمایه اجتماعی کشور تاثیرگذاری حداکثری داشته باشد سرویس‌های فضای مجازی عمدتا خارجی است که متاسفانه کاملا رهاشده و بدون هیچ گونه ضابطه‌ای مجری این جنگ شده‌اند. ⭕️ در شرایط کنونی اتفاق دیگری که در کشور ما رخ داده و بسیار آزاردهنده است تجربه عجیب در سال ۲۰۲۲ است که تقریبا در هیچ کدام از کشور های پیشرفته آنرا در این سطح نمی‌بینیم. ⭕️ تجربه اتحادیه اروپا مخصوصا از سال ۲۰۱۲ و پس از افشاگری‌های اسنودن که بخشی از مقابله این اتحادیه ضد جنگ شناختی-ترکیبی آمریکایی‌هاست اکنون در برابر ماست: راه اندازی شبکه اروپایی با هدف جلوگیری از سرقت داده‌های اروپایی‌ها توسط پلتفرم‌های آمریکایی(جلوگیری از شنود NSA و جاسوسی GCHQ(مصاحبه مرکل))، تصویب قوانین GDPR، آنتی تراست و اخیرا DMA برای جلوگیری از این استعمار پلتفرمی و... ⭕️ نکته آخر اینجاست که پلتفرم‌های پرمخاطب خارجی حاضر در کشور ما یعنی همان بستر جنگ شناختی در حال اجرای طرح صیانت خودشان در کشور بدون هیچ مانعی هستند و حال این سوال از مخالفان قانونمند شدن فضای مجازی در داخل مطرح است که در برابر این میزان خسارت به سرمایه اجتماعی کشور بخصوص کودکان و نوجوانان، ولنگاری، بی قانونی، سانسور ارزشهای مردم ایران در این پلتفرم‌ها پیشنهادشان غیر از تخریب دلسوزان و برچسب زنی و حملات کور به آنان چیست؟ ادامه دارد...
🔰 تعریف عملیات روانی و جنگ روانی 💠اصطلاح عملیات روانی (psychological operation) نخستین بار در سال ۱۹۴۵، از سوی کاپیتان الیس ام. زاچاریاس به کار برده شد. اما این واژه دارای تعریف جامعی نیست، شاید ازآن‌رو که فعالیتی آمیخته با چندین رشته است و پدیدارهای اجتماعی را از منظر ، ، ، ، و بررسی می‌کند. 💠با این وجود، «عملیات روانی» در تعریفی جامع چنین بیان می‌شود: «مجموعه اقدامات تبلیغی - روانی یک کشور یا گروه به منظور اثرگذاری و بر و دولت‌ها و مردم در جهت مطلوب، با اتکا به زمینه‌ها و ابزارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی». 💠گروهی نیز را شامل جنگ روانی می‌دانند. در تعریف واژه «جنگ روانی» باید اذعان نمود که نخستین بار، نویسنده آمریکایی، پل لاینبرگر، به طور رسمی این عنوان را برای کتاب خود انتخاب نمود و در سال بعد از آن، کتاب تحت عنوان جنگ روانی علیه آلمان از سوی دانیل لرنز منتشر شد. 💠اما شاید جامع ترین و کامل ترین تعریف از تعریف صلاح نصر باشد: جدیدترین سلاح جنگی که علیه «فکر»، «عقیده»، «شجاعت»، «اطمینان» و «میل به جنگیدن» عمل می‌کند. به طور کلی نقطه تمایز و در نوع عملکرد آن است؛ اولی تخاصم به صورت آشکارا از سوی دشمن، و دمی که به شکلی پنهانی صورت می‌پذیرد. 🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
🔰 تعریف عملیات روانی و جنگ روانی 💠اصطلاح عملیات روانی (psychological operation) نخستین بار در سال ۱
☑️اهداف و ابزارهای اصلی عملیات روانی 🔘اهداف و ابزارهای اصلی عملیات روانی را می‌توان به دو مقوله و تقسیم نمود که هر یک - به ترتیب - به هدف تسخیر قوه عاقله و تسخیر قلوب انجام می‌شود. 🔘چارچوب اهداف عملیات روانی در ایجاد «جنگ جهان‌بینی» (weltan - Schauungskrieg) به معنای به‌کارگیری علمی ، وحشت‌آفرینی و فشار دولتی به‌مثابه ابزاری برای تضمین پیروزی ایدئولوژیک بر دشمنان است که اصلی‌ترین هدف آن امحای نرم و کامل نظام و دولت‌هاست. 🔘در جهت به‌کارگیری راهبرد به خود و دیگران شیوه‌هایی همچون تمسخر و تحقیر ارزش‌ها، ارائه شبهه در اعتقادات مذهبی و وابسته‌سازی ایجاد می‌شود که با مدیریت افکار، یقین را به شک و در نهایت، تبدیل می‌کند. 🔘اما در حیطه مدیریت احساس، شیوه‌های عملیات روانی همچون ترس، یأس و تحریک احساسات به کار گرفته می‌شود، به گونه‌ای که حب را به بغض و در نهایت، راهبرد را ایجاد می‌کند. 🔘شکل‌گیری و فرایندی پیچیده است و به ارزش‌ها و همچنین عواطف فرهنگی و شخصیتی بستگی دارد. این عملیات به نوعی، «غیر» یا «دیگری» را در برابر «خود» و یا «ما» قرار می‌دهد و از آن نزد تصویرسازی می‌نماید، به گونه‌ای که هویت تنها در پرتو غیر یا خصم شناخته می‌شود و نوعی غیریت‌سازی می‌کند. 🔗 @r_esmaeili
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ✅ «سینما»؛ عرصه انتقال تجربه 🎙بهروز افخمی، کارگردان سینما ▪️سینما ابزاری در جهت گسترش دادن تجربه انسان است. سینما، تجربه کردن حیطه‌هایی می‌باشد که به طور معمول در زندگی نمی‌توانید تجربه کنید. سینما بدون اینکه آسیب‌های بزرگی بر شما تحمیل شود، شما را باتجربه‌تر می‌کند. 💢 تماشای فایل با کیفیت در: 🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
📌 استفاده از جنگ سخت برای اهداف شناختی 🔻درمیان جنگ سخت و نرم، جنگ شناختی نوعی جنگ نرم محسوب می‌شود. با این حال می‌توان از جنگ سخت برای رسیدن به اهداف شناختی نیز استفاده کرد. 🔻آشوب‌های اخیر که هدفی شناختی داشت مثالی از بکار‌گیری جنگ سخت برای اهداف شناختی است که با وجود استفاده از تمام رسانه‌ها، در کنارش از عملیات فیزیکی یا همان آشوب‌ها نیز بهره‌گیری شد. بعضی اوقات برای رسیدن به هدف در جنگ شناختی، نیاز به استفاده از محیط میدانی است. 📎 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، رسانه و 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔰 مهم‌ترین معیارهای مردم‌داری 🔹 یکی از مهم‌ترین معیارهای مردم‌داری مدیر، احترام به نظر و رای مردم است. مدیر باید در ارتباط با مردم، از دیدگاه و نظرات و پیشنهادات آنان استفاده کند. مدیر نمی‌تواند با زور و استبداد، با مردم برخورد کند و این برخلاف سیره پیشوایان دین است. 🔸 حضرت علی در نامه‌ای به اشعث بن قیس، فرماندار آذربایجان، به‌شدت این عمل را محکوم می‌کنند و به او می‌فهمانند که اگر می‌خواهی فرماندار خوبی برای مردم باشی نباید با مردم مستبدانه برخورد کنی. 🔹 از طرفی عدم اجحاف به مردم نیز یکی دیگر از معیارهای مهم مردم‌داری است؛ زیرا وقتی فرمانروا به مردم اجحاف نمود، اختلاف به‌وجود می‌آید و آثار ظلم و ستمگری پدیدار می‌شود و فریب‌کاری در دین فراوان می‌گردد و سنت و روش عالی ترک می‌شود. 🔸 در نتیجه این اتفاقات مردم مطابق میل و هوای نفس خود عمل می‌کنند و احکام تعطیل می‌گردد و عذر و بهانه‌تراشی فراوان می‌شود و کسی باکی ندارد از اینکه حقی ضایع شود یا باطلی صورت گیرد، در چنین زمانی پاک‌مردان خوار می‌شوند و مردمان شرور و ناپاک عزت می‌یابند. ✍🏻 رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازنشر | مقایسه سینمای قبل و بعد از انقلاب توسط علی نصیریان 🔹علی نصیریان دراختتامیه جشنواره چهلم فیلم فجر: سینما و تئاتر در جشنواره‌های بین‌المللی می‌درخشد. خدا را شکر می‌کنم که از تمرین در خرابه‌ها و خیابان‌ها رسیدیم به اینجا @rafi_esmaeili
💢والفجر💢 ✅توانمند سازی و اعزام طلاب در راستای جهاد تبیین ✳️ویژه طلاب فعال فرهنگی برادر و خواهر ⏰زمان: پنجشنبه ۲۰ بهمن لغایت جمعه ۲۱ بهمن ماه 1401 🇮🇷 مکان: قم، جمکران، اردوگاه یاوران مهدی(عج) 🔰ثبت نام اولیه و کسب اطلاعات بیشتر: 📲https://formafzar.com/form/mmwy9 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بی‌تابی شخصیت اصلی فیلم سرهنگ ثریا 🔹ثریا عبداللهی که داستان این فیلم براساس خاطرات او ساخته شده، پس از تماشای «سرهنگ ثریا» در جشنواره فجر، با بی‌تابی زیاد به جمع اصحاب رسانه آمد و از رسانه‌ها درخواست کرد که وضعیت و دزدیده‌شدن فرزندش توسط سازمان منافقین، پیگیری شود. @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه زرنگ: یک فیلم ایرانی افتخار برانگیز. واقعا باید از کارگردان و تهیه کننده این فیلم تشکر کرد. این فیلم توانست از همه جهت افتخار برانگیز باشد به نظرم تمامی کسانی که از سالن بیرون آمدند به فیلم بچه زرنگ افتخار کردند حتما توصیه می کنم این انیمیشن رو ببینید چقدر خوب است که انیمیشن های ایرانی در سطح اول جهانی تولید می کنند @r_esmaeili
📋شاخصه‌های عملیات روانی 1. هدف عملیات روانی دو هدف عمده دارد: «راهبرد تغییر نگرش» و سپس «تغییر رفتار». این نوع عملیات بیش از هر عامل دیگری می‌تواند بر اراده تأثیر بگذارد. این نوع راهبرد تغییر با شعار «بی طرفی» فرستنده پیام، برای کنترل، مدیریت و نفوذ در اذهان و قلوب و احساسات مخاطب یا مخاطبان به سمت فرستنده و با نیات او صورت می‌پذیرد. به بیان صریح تر، هدف عملیات روانی، کنترل افکار عمومی و شکل‌دهی به آن و یادآور «مثلث کورت» است؛ مثلت آموزش، مهندسی و ضمانت اجرا که نتیجه آن حرکت سریع به سوی «دهکده جهانی» مک لوهان است. 2. ابزار جنگ کلمات است که در پوشش اطلاعات پی‌درپی با مهارتی خاص در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد و با پیوند حوزه‌های روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و در نتیجه شناخت جامعه هدف ایجاد می‌گردد و در گردونه ارسال اطلاعات آمیخته به پیام‌های درست و نادرست به مخاطب یا جامعه هدف در ابزارهای رسانه‌ای عرضه می‌گردد. این پیامها به زعم برخی، در تبلیغات ازپیش طراحی‌شده جای می‌گیرد، و به اعتقاد برخی دیگر، در برقراری ارتباط عاطفی و یا اقناعی قرار داده می‌شود. 3. جامعه هدف مخاطب هدف یا جامعه هدف نسبت به پیام، تأثیرپذیری بالقوه دارد. پیام تبلیغ برای مخاطبان به گونه‌ای که تأثیر مطلوبی داشته باشد، ارسال می‌شود و به احتمال زیاد، این پیام برای تبلیغ‌کننده هم مفید واقع خواهد شد. 4. روش در روش عملیات روانی می‌توان به دو شاخصه «مخفی» و یا «آشکار» بودن پیام و نیز «کتبی» یا «شفاهی» بودن آن توجه نمود. 🔗 @r_esmaeili
🖼 مدرسه روزنامه‌نگاری بی‌بی‌سی/ چگونه زلزله را هم سیاسی کنیم 🔹با وجود اینکه امدادرسانی‌های دولت اردوغان به زلزله‌زدگان بی‌اشکال هم نبود، رسانه‌های مطرح جهان اما سعی کردند با انتشار اخبار واقعی، هشداردهنده و البته امیدآفرین جلوی ترس بیشتر مردم و شایعات را بگیرند. بی‌بی‌سی فارسی همین خط خبری را در پیش گرفت اما همین رسانه در زلزله خوی کاملا برعکس این رفتار را داشت و دائم دنبال شایعه‌پراکنی و عصبانی‌کردن مردم بود. 🔹حتی سلبریتی‌ها و چهره‌های مطرح ترکیه هم نه تنها خودشان پمپاژ ناامیدی نکردند، حتی از مردم خواستند تا از انتشار اخبار نادرست و شایعه پرهیز کنند. چیزی که کاملا برخلاف رویه برخی از سلبریتی‌ها در ایران است. @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایرج رحمانی، بازیگر مدیر تولید «آنها مرا دوست داشتند»: چطور جشنواره سال‌های قبل حکومتی نبود، امسال حکومتی شد؟ حداقل جایی را تحریم کنید که نانش را نخورده باشید. @r_esmaeili