eitaa logo
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
9.9هزار دنبال‌کننده
497 عکس
483 ویدیو
18 فایل
در این کانال می خوام بهتون کمک کنم با رسانه، سینما و فضای مجازی آشنا بشید. ✅کنشگر فضای مجازی ✅دکتری فرهنگ و ارتباطات ✅ رئیس موسسه شناخت ✅ هیات علمی دانشگاه راه ارتباطی ما و شما: @R_o_esmaeili
مشاهده در ایتا
دانلود
📺 مجموعه تلویزیونی «فراری» با هدف معرفی شهدای مدافع حرم در قالب یک مجموعه‌ی ۳۰ قسمتی، جایگزین مجموعه «رخنه» خواهد شد. 👤 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ قاطع مهمان برنامه به کارشناس بی‌بی‌سی که خواهان تحریم انتخابات بود؛ تحریم راه به جایی نخواهد برد 🔶 رامین پرهام در گفتگو با بی‌بی‌سی: نقطه مشترک اپوزیسیون، از رضا پهلوی گرفته تا مصی علینژاد، فرج سرکوهی و... تحریم، تحریم و تحریم بوده است که به هیچ جایی نرسیده است. 👤 @r_esmaeili
🔎تیپ های سه گانه در مصرف پیام رسانه‌ای 🔻مخاطب مطبوعات و رسانه در نوع مواجهه با پیام رسانه‌ای به سه دسته کلی تقسیم می شوند که سطح هوشمندی و تاثیر یا ضعف و آسیب پذیری هر دسته را تعیین می‌کند؛ 1⃣ رسانه خوان‌ها: این دسته در نسبت با رسانه در نقش عمل می‌کنند و سریعا تحت تاثیر پیام های رسانه ای از هرنوعش(خبر و فیلم و مطبوعات و...) قرار گرفته و به تعبیری نسبت به محتوا و حتی فرم رسانه، شرطی می‌شوند. این تیپپولوژی عادت به مصرف خبر دارد و به دلیل ابتلای شدید به رسانه دچار و انفعال شده است. 2⃣ رسانه‌دان‌ها: این گروه از اهالی رسانه ولی در مصرف رسانه‌ای هوشمندانه عمل کرده و به چرایی ها و چگونگی های پیام می‌پردازند. اهل تحلیل بوده و با پیام های خبری و سریالی و ...برقرار می‌کنند. لاک دفاعی ندارند ولی خوش بین هم نیستند و به (۱.چه کسی، ۲.چه پیامی را، ۳.چگونه و با چه تکنیک و ابزاری ۴.برای کدام تم و زمینه‌ و مخاطبی و ۵.با چه هدف و سطح تاثیری) ملتزم هستند. این تیپ از افراد اگر مراقبت نورزند و حس و حال کنشگری نداشته باشند، به سمت تفکر انتقادی مطلق و پایگاه رفتاری سلبی سوق پیدا می‌کنند. 3⃣ رسانه‌بان‌ها: این گونه از افراد علاوه بر تحلیل و (Gatekeeping) و برخورد فعال با محصولات رسانه‌ای، اهل تبیین و روشنگری و دیده‌بانی هم هستند. در واقع وجه تمایز این طیف از اهالی رسانه با نوع دوم در حس مسئولیت پذیری و گره زدن فاز تحلیل به و نهایتا جریان سازی است. این تیپ از افراد بلحاظ نظام رفتاری از تعادل و ثبات بیشتری برخوردارند و دانش و را در موقعیتی گره می‌زنند. 👤 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘فیک نیوز و راه‌های مقابله با آن ▫️مطالعات نشان می‌دهد که ۷۵ درصد مردم اخبار جعلی را باور می‌کنند! ▪️فیک نیوز یا خبر جعلی که به صورت سازمانی و حرفه‌ای اغلب در بستر رسانه‌های اجتماعی و شبکه‎های ماهواره‌ای، جهت فریب کاربران و انحراف جامعه ساخته و پرداخته می‌شود، به یکی از تهدیدات مهم رسانه‌ای در جوامع امروز تبدیل شده است. 👤 @r_esmaeili
🚨 | دادگاه کانادا، سهل انگاری شرکت را مسئول سانحه سقوط در ایران دانست. ⭕️ دادگاه عالی استان انتاریو دیروز رأی داد که هواپیمایی بین‌المللی اوکراین (UIA) از نظر قانونی مسئول پرداخت غرامت کامل به خانواده‌های قربانیان سرنگونی پرواز PS752 این شرکت در ایران در ژانویه ۲۰۲۰ است. ⭕️ طی اطلاعات بررسی شده توسط تیم تشکیل شده توسط سه کشور کانادا اوکراین و ایران و شنود جعبه سیاه و گزارش‌های دادگاه داخلی ایران و صحبت‌های پرسنل پدافندی، مشخص شد: ⭕️ هواپیما بر خلاف تایید دستگاه‌های امنیتی ایران و با فشار خلبان پرواز کرده و در طول پرواز از مسیر مشخص شده پروازی به دلیل نقص فنی به ادعای خلبان خارج شده است. ⭕️ در این زمان اپراتور پدافندی با هواپیما به عنوان پرنده ناشناس نزدیک شونده ارتباط گرفته و یک بار هم توسط مرکز پدافند خاتم الانبیا با هواپیما ارتباط برقرار شده که مشخص شد خلبان با توجه به اینکه پیامها را دریافت کرده اما پاسخی به آن ها نداده است. ⭕️ سپس اپراتور که به دلایل نامشخصی ارتباط خود را با مرکز پدافندی از دست داده بوده طبق قوانین بین المللی در زمان ۱۰ ثانیه از ۱۵ ثانیه مقرر اقدام به پرتاب دو فروند موشک پدافندی کرده است. ⭕️ در این پرونده شرکت هواپیمایی اوکراینی به دلیل عدم بررسی فنی هواپیما و خرابی سیستم فرستنده هواپیما مقصر و محکوم شده است. @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ضرغامی: سیمرغ بلورین رو جابجا کردم 🎤عزت‌الله ضرغامی از سیمرغ بلورینی می‌گوید که با وجود مخالفت مرحوم طالب‌زاده به فیلم سینمایی «گبه» تعلق داشت اما مخملباف در اختتامیه حاضر نشد و سیمرغ به فیلم دیگری رسید! 👤 @r_esmaeili
📚نگاه اجمالی به کتاب؛ روایت و روایتگری در سینما از مجموعه‌‌ی شورت‌کاتزِ انتشارات دانشگاه کلمبیاست. وارن باکلند، نویسنده‌ی این کتاب، با تکیه بر این ایده که روایت و روایتگری عامل اصلی ساماندهی انواع فیلم‌هاست، نسبت و ارتباطِ روایت و سینما را بررسی می‌کند. او می‌کوشد از اصطلاحات پیچیده و نظریه‌های مبهم فاصله بگیرد و به زبانی ساده،‌ فهمیدنی و روشن، با کمک مثال‌هایی از فیلم‌های معروف، ‌تصویری از چگونگی کار روایتگری و قصه‌گویی در سینما پیش چشم خواننده بگذارد. 📖کتاب روایت و روایتگری در سینما می‌گوید موفقیت یا شکستِ فیلم‌ها به کارایی و اثربخشیِ داستان‌گوییِ آن‌ها وابسته است. باکلند، برای اثبات این نظریه‌، اجزای اصلیِ داستان‌گویی سینمایی را در میان چندین شیوه‌ی مختلفِ فیلم‌سازی شناسایی می‌کند و توضیح می‌دهد که این اجزا چطور، به‌تنهایی یا در ترکیب با هم، در شکل‌گیری نقشه‌ی کلی فیلم نقش ایفا می‌کنند. 🔗لینک مطالعه نسخه الکترونیک 📌 علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به دنیایی از مطالب تخصصی در حوزه سینما به بانک کتاب و مقالات سایت ما مراجعه کنند. فیلم شناخت، پایگاه نقد و تحلیل فیلم ایرانی✨ 📱https://eitaa.com/joinchat/3557687541Cc11908004c
استوری سالومه سیدنیا بعد از رای دادگاه عالی انتاریو😉 👤 @r_esmaeili
🔎خط خبری رسانه های معاند در موضوع انتخابات ۱. تردیدآفرینی و القای مهندسی تحت عنوان انتخابات از پیش تعیین شده با توسل به ترکیب کاندیداها و مثل همیشه تخریب شورای نگهبان و انتساب نامزدها به رهبرانقلاب/ ۲. تخریب شخصیت رییس جمهور شهید و عملیات روانی علیه و تصویر انقلابی انتخابات بعنوان دستاورد آیت الله رییسی با توسل به دروغ های دهه شصت و.../ ۳. فرافکنی و ایجاد جهت تمرکززدایی از امر سیاسی در بستر افکارعمومی و القای بی توجهی مردم به انتخابات با توسل به انباشت خرده خبرها پیرامون موضوعات فرعی و نااولویت ها و برجسته سازی برخی بازی‌ها(همستر) و حواشی سرگرمی و ورزشی(فساد در فوتبال) و.../ ۴. تصویرسازی منفی از تمامی نامزدها و کاندیداهای انتخاباتی با توسل به گفتمانی و تحریف و تقطیع و برچسب زنی و انتقال حس دلسردی از تکثر و تنوع نامزدها در امر انتخابات/ ✍علیرضامحمدلو 👤 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فعالان فضای مجازی کلیپی را منتشر کردند که در آن گروهی از شهروندان پاکستانی، کالاهای صهیونیستی رو به روی خود را به گوشه‌ای پرت کرده و کالاهای مشابه را جایگزین می کنند. 👤 @r_esmaeili
بهترین فیلم های طنز و کمدی ایرانی👌🌹 👤 @r_esmaeili
🔷 شهید آوینی: «حقیقت، آخرین چیزی است که بشر در مقام کلی خویش به آن خواهد رسید و بنابراین، حکومتِ حق که بر مطلقِ عدل بنا شده، آخرین حکومتی است که در سیاره زمین بر پا خواهد شد. همه تحولات تاریخی در حیات بشر در انتظار موعود صورت گرفته است، چه بدانند و چه ندانند!» 🔸منبع: کتاب «آغازی بر یک پایان»، مقاله «دولت پایدار حق فرا می رسد.» 👤 @r_esmaeili
💢گیمرهای ایرانی روزی چند ساعت بازی می‌کنند؟ @r_esmaeili
نگاه راهبردی در آخرین تلّمذ و گفتگوی علمی با استاد فرج نژاد در حال مرور پیام‌های تسلیتِ شخصیت‌های علمی و سیاسی کشور بمناسبت فقدان استاد انقلابی و مجاهدم، استاد فرج نژاد بودم. جملاتی پر بار و از روی شناخت که از طرفی حال دلم را تسلی می‌بخشید و از طرفی هم غم از دست دادن استاد را در قلبم زنده می کرد: - شهید آیت‌الله رئیسی (رحمت الله علیه): «اندیشمند جوان، پرتلاش و مجاهد» - شهید امیرعبداللهیان (رحمت الله علیه): «فرهیخته نام‌آور در عرصه‌های علمی و رسانه‌ای کشور از جمله حوزه صهیونیسم‌شناسی» - حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه: «فاضل گرانقدر، محقق ارجمند، فعال فرهنگی عرصه رسانه و فضای مجازی و منتقد ایدئولوژی صهیونیست، دانشمند انسانی خلیق، فهیم و متواضع» - حضرت آیت‌الله علیدوست: «اندیشمند مِفضال، جوان با ظرفیت و در حال رشد حوزه علمیه قم» - حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رهدار: «طلبه انقلابی و فاضل صهیون‌پژوه و مدیر گروه محترم فقه رسانه مؤسسه مطالعات و اندیشه اسلامی فتوح اندیشه» - سرلشکر سلامی: «استاد فرهیخته و انقلابی» - دکتر زاکانی: «پژوهشگر فرهیخته، فاضل حوزوی و همکار عزیزمان در دفتر قم، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» و دیگر تعابیر و کلیدواژه‌هایی که در دلنوشته‌های بعدی به آن‌ها اشاره خواهم کرد. در فکر این بودم که علت بکارگیری این تعابیر و کلیدواژه‌ها توسط شخصیت‌های علمی و سیاسی کشور در توصیف ابعاد وجودی این استاد فقید چه بوده است؟ در همین افکار بودم که خاطرات استاد در ذهنم مرور شد. شاید فکرش را هم نمی‌کردم، عصر روز عرفه، آخرین گفتگوی علمی من با استاد محمدحسین ‌فرج‌نژاد باشد. موضوع گفتگوی ما؛ آخرین اصلاحات مقاله «جریان مقاومت در سینما و انیمیشن ژاپن» بود. آنچه مرا به تحسین وا داشت، نگاه راهبردی ایشان به گفتمان «مقاومت: ایستادگی در برابر ظلم‌ و استکبار ستیزی» با زبان انیمیشن بود. نتیجه این گفتگو، استفاده از ظرفیت های ضد استکباری نهفته در ضمیر ناخودآگاه ملت ها و افراد آزاده در سراسر جهان بود. عمق نگاهی که کمتر کسی به آن توجه می‌کرد. نگاه راهبردی استاد این چنین بود؛ او همیشه به افق ها نگاه می کرد، در گیر روزمرگی ها نمی شد و با نوآوری و خلاقیت علمی و فرهنگی همواره راهگشا و پیشرو بود. او معتقد بود، نه تنها لازم است سرمایه‌گذاری علمی و میدانی در کشورهای اسلامی صورت پذیرد بلکه کشورهای غیرمسلمان جهان که مورد ظلمِ استکبار جهانی واقع شده اند، نیز باید مورد توجه قرار گیرند. در این افق‌گشایی، یکی از راهکارهای ایشان، هویت‌بخشی به اهالی رسانه و ارزش‌دهی به تولیدات فاخر آنان در راستای تقویت گفتمان مقاومت در برابر استکبار جهانی بود. و شاید استاد محمدحسین فرج‌نژاد این روزها را می‌دید که موجی از بیداری برخواسته از وجدان انسان‌ها در سراسر دنیا از جمله کشور مستعمره ژاپن شروع خواهد شد که شعار «مرگ بر اسرائیل» را حتی به زبان فارسی سر دهند! روحت شاد و راهت پر رهرو ابراهیم کارگران 27 خرداد 1403 عرفه 1445 @ebrahimkargaran 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
📽 ما در اخلاق در سینما موفق بودیم 📍برنامه تلویزیونی هفت این هفته میز پرونده ویژه خود را به موضوع بررسی «کارنامه سه‌ساله» سازمان سینمایی دوره اخیر با حضور روح‌الله سهرابی اختصاص داد. *در سه ماهه سالجاری حدود ۹ میلیون مخاطب داشته ایم. * هوش مصنوعی به زودی فضای سینما را تغییر خواهد داد. * در این دوره فیلمی از پرده پایین کشیده نشد * با افتخار می گویم حتی یک‌فیلم توقیفی نداریم 👤 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مخاطب اینترنشنال: رئیس جمهور با حداقل یکی دو میلیون رای وارد مجلس می شود😂🤦‍♂ 👤 @r_esmaeili
🔺چگونه در ایام انتخابات فریب اخبار جعلی را نخوریم؟ 👤 @r_esmaeili
🔘آنچه باید درباره پروپاگاندا یا تبلیغات سیاسی بدانید ▪️پروپاگاندا یعنی چه؟ ▪️گونه‌ای ارتباط است که در آن، اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار برای اثرگذاری بر افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی پخش و فرستاده می‌شود. پروپاگاندا برخلاف تهیه اطلاعات غیر جانبدارانه، در اصلی‌ترین معنای خود، دادن اطلاعات با هدف نفوذ بر مخاطب است. در این راستا، اغلب اوقات، واقعیت‌ها به طور گزینشی بیان و بازنمایی می‌شوند تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری احساسی و نه آگاهانه و خردمندانه سربزند. ▪️روش های رایج برای موفقیت پروپاگاندا 1⃣برچسب زدن: برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه. 2⃣شعارهای فریبنده: دادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی. 3⃣حمله شخصی: حمله کردن به شخصیت فرد؛ اتهام روابط نامشروع یا خیانت به کشور به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او. 4⃣تکرار: تکرار بی وقفه یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود. 5⃣توسل به اکثریت: القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است. 6⃣دروغ بزرگ: بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمی‌کند که کسی آنقدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد. و..... ▪️به دوقطبی ها، به کلیدواژه های احساسات برانگیز، به شعارهای بدون‌راهکار، به تاکید بر کارنامه به جای ارائه برنامه، به تاکید بر برنامه بدون ارائه راهکار و به همه آنچه ذیل گفتمانهای مختلف انتخاباتی گفته می‌شود دقت کنید. ✍معصومه نصیری 👤 @r_esmaeili