7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰#تیزر | قسمت نهم
🔸امام خمینی(ره) و عزاداری سیدالشهدا(ع)
▫️ میهمان: حجتالاسلام محمدعلی رحمانی(مسئول بسیج مستضعفین در دوران دفاع مقدس)
▫️میزبان : محمدرضا کائینی
▫️چهارشنبه ۱۸ مرداد، حوالی ساعت ۲۳ - شبکه یک سیما
🔹برنامه تلویزیونی جماران
▶️@jamaran_tv1
♦️http://eitaa.com/r_kaeini
هدایت شده از رستا
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌗 نیمه پنهان تاریخ
زننگاریهای تاریخی و زنانهنگاری
👤 محمدرضا کائینی در جمع محققان تاریخ شفاهی اصفهان
🎯 قسمت سوم:
💫 زننگاری در دوره پهلوی
✅زنان پیشااسلامی
✅کالاسازی از زنان
✅بازسازی سازههای دورههای باستان
#حسینیه_هنر_اصفهان
🌱رستا، روایت سرای تاریخ شفاهی اصفهان
@rasta_isf_1401
هدایت شده از رستا
14.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌗 نیمه پنهان تاریخ
زننگاریهای تاریخی و زنانهنگاری
👤 محمدرضا کائینی در جمع محققان تاریخ شفاهی اصفهان
🎯 قسمت چهارم:
💫 روایتهای زنانه و مردانه
✅ گزارشنویسیهای زنانه
✅ انجمنهای سری
✅ روزنامهنگارهای مشروطه
🔸 کانون بانوان، مرکز حکومتی برای فعالیت زنان در دوره پهلوی
🔸زنی که وصیت کرده بود خانمهای محجبه در تشییع جنازهاش حضور نداشته باشند...
🌱رستا، روایتسرای تاریخ شفاهی اصفهان
🌐 @rasta_isf_1401
هدایت شده از رستا
9.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌗 نیمه پنهان تاریخ
زننگاریهای تاریخی و زنانهنگاری
👤 محمدرضا کائینی در جمع محققان تاریخ شفاهی اصفهان
🎯 قسمت پنجم:
💫 زننگاشتههای تاریخی
✅ بروز لطافت و محبت زنانه در تاریخنگاریهای زنانه
🌱رستا، روایتسرای تاریخ شفاهی اصفهان
🌐 @rasta_isf_1401
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰#تیزر | قسمت دهم
🔸امام خمینی (ره) و مبارزین انقلاب اسلامی
▫️ میهمان: محمدمهدی عبدخدایی(دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام )
▫️میزبان : محمدرضا کائینی
▫️چهارشنبه ۲۵ مرداد، حوالی ساعت ۲۳ - شبکه یک سیما
🔹برنامه تلویزیونی جماران
▶️@jamaran_tv1
♦️http://eitaa.com/r_kaeini
✒ هماره از منتقدان محمد مصدق بوده ام، درعینحال بر این باورم که در مخالفت، هر رطب و یابسی را نمیتوان به هم بافت!
شاه زاهدی را در ۲۳ مرداد نخستوزیر کرد، در حالی که مصدق در ۲۵ مرداد به اعلام انحلال مجلس مبادرت ورزید. از این گذشته پهلوی دوم باید قانونا این انحلال را می پذیرفت، که در آذر ۳۲ این کار را کرد! بنابراین شاه در شرایطی از اختیارات "انضمامی" و "خودساخته" خویش استفاده نمود، که مجلس هفدهم همچنان وجود داشت و حتی همان اختیارات مخالف مشروطیت نیز، به او چنین اجازهای را نمی داد!
بیخبری از تاریخ، سرمایه خوبی برای اظهار لحیه نیست!
♦️http://eitaa.com/r_kaeini
✒استناد باطلی است. چه اینکه:
اولا: بسا شاهدان وقایع آن دوره با گرایشات گوناگون، حتی برخی اطرافیان محمد مصدق و کثیری از تاریخپژوهان، بر این باورند که انحلال مجلس هفدهم، اقدام غلطی بوده است. امام خمینی نیز در زمره این عده است.
ثانیا: اینکه شاه تصور بُرد که اکنون فرصتی تاریخی برای عزل مصدق به دست آورده، از بدیهیات است.
ثالثا: اینکه از منظر امام این اقدام شاه درست بوده و کودتایی انجام نشده است، مطلقا از جمله مورد استناد برنمیآید. بلکه بالعکس در موارد فراوان -که با یک سرچ ابتدایی در صحیفه امام به دست میآید- ایشان ماوقع ۲۸ مرداد را، "کودتا" و "کودتای نظامی" خوانده اند.
رابعا: این گونه استنادها بدون رجوع به کلیت اندیشهها و اظهارات یک شخصیت در باب رویدادی تاریخی، غیرعلمی، غیراخلاقی و در یک کلمه "تحریف" است.
♦️http://eitaa.com/r_kaeini
9.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰#تیزر | قسمت یازدهم
🔶امام خمینی (ره) و علل جاذبه برای جوانان
▫️قسمت ۱۱ | میهمان: سید محمدصادق قاضی طباطبایی (مبارز دیرین انقلاب و زندانی رژیم پهلوی)
▫️میزبان : محمدرضا کائینی
▫️چهارشنبه ۱ شهریور، حوالی ساعت ۲۳ - شبکه یک سیما
🔹برنامه تلویزیونی جماران
▶️@jamaran_tv1
♦️@rkaeini
✒ابراهیم گلستان در صدویک سالی درگذشت، جلال آل احمد هم امسال صد میشود و فروغ فرخزاد نیز، حدودا نود ساله. با این همه به نظر میرسد که گلستان، پنج دهه پیش از مرگ مُرد و آن دو نفر دیگر، بیش از این مدت در پسِ مرگشان زندهاند و همچنان در ادبیات، فرهنگ و حتی سیاست میدانداری می کنند! راز آن مرگ و این حیات چیست؟
به شهادت آثار و اسناد، نه گلستان به لحاظ دانش، قدرت تشخیص، ذوق، قلم و تصویرسازی ناتوان بود و نه آن دو با فاصله ای زیاد از وی پیش افتاده بودند. حقیقت این است که صِرف توانایی، کسی را مانا نمیکند و به چشم خلقالله نمیآورد. بسا مراودان متقدم و متاخر گلستان، او را با صفاتی چون: پرمدعا، خودبین، برتریطلب، منفعتجو، برجعاجنشین، بددهان و...الخ به خاطر می آورند. در سالیان اخیر هنگامی که این داوریها به گوشِ مرحوم میرسید، خود به تجسم عملی این سیاهه مبدل می شد و آنگاه نسلهای بعد نیز، ماوقع را در پیریاش میدیدند! علاوه بر این سفارشیسازی برای کنسرسیوم نفتی پس از ۲۸ مرداد، او را از چشم بسا اهالی فرهنگ و سیاست انداخت، تاجایی که کارهای بعدی وی را -که رگههایی از انتقاد یا پیشبینی آینده را نیز در خود داشت- کمتر کسی جدی گرفت. در همین حال و هوا بود که او از ایران رفت و دیگر بازنگشت.
ملخص کلام اینکه به قول آلاحمد، گلستان "اشرف مخلوقات" بود و هم از اینروی، در عرصه فرهنگ، روشنفکری و جامعه، چندان نتوانست فضایی را به خویش اختصاص دهد و با آن ماندگار شود.
♦️http://eitaa.com/r_kaeini
✒پاسخ روشن است. آیتالله مطهری فعالیتهای براندازانه خویش را به صحن دانشگاه نمیآورد، که به این دلیل اخراج شود. او سرنوشت گروه یاد (یازده استاد اخراجی دانشگاه) را، به خاطر سپرده بود که تنها به دلیل یک اعتراض ساده به کنسرسیوم نفتی پس از ۲۸ مرداد و نه تعطیل کلاس و تشویق به اغتشاش و تخریب در دانشگاه، به دستور شاه اخراج شده بودند. با این همه ساواک با تلاشهای خود، عضویت آن شهید در هیات علمی را تا واپسین سالیان تدریس وی در دانشگاه به تعویق انداخت، تا موجب نارضایتی آن دانشمند فقید شود و نهایتا عطای تدریس در این نهاد را به لقای آن ببخشد!
باز هم بی اطلاعی تاریخی؟
♦️http://eitaa.com/r_kaeini
✒نویسنده توئیت فوق، پس از دیری رطب و یابس بافتن در "ایراننال"، متوجه شد که مسئولین "تلهویزیون"، بر کرامت انسانی اش انگشت نهادهاند! خواستم به همگنان این موجود که کماکان از "نال" ارتزاق می کنند، گفته باشم که هر از گاه نگاهی به کرامتشان بیندازند، که از بیخ و بُن مورد دستیازی و سرقت قرار نگرفته باشد!
✔️پ ن: عمله نال گمان میبردند که حاشیه امن دارند و آبروریزیهایی از این دست، تنها از بیبیسینشینان و امثال رعنا رحیمپور و...الخ سراغ می گیرد، غافل از اینکه شتر دستیازی به کرامت انسانی (با هر ترجمهای)، درِ خانه جملگی آنان زانو خواهد زد و این تازه از نتایج سحر است.
♦️http://eitaa.com/r_kaeini
✒شک نکنید که نه این کمینه، نه آنان که به اسم استاد در این تیاتر حاضر و نه احتمالا جمعی که به عنوان تماشاچی در این معرکه جمع شده اند، نه "سید!؟جعفر پیشهوری"، نه "قاضی محمد"، نه "عبدالرحمن قاسملو"، نه "عزالدین حسینی" و نه حتی "عبدالله مهتدی" و...الخ را بهدرستی میشناسند، نه از کارنامه آنان باخبرند و نه از تاثیرات مستقیم یا غیرمستقیم اینان بر تاریخ معاصر ایران، چیزی میدانند. دمِخروسِ بیسوادی در این میان، دود شدن دوگانه تاریخی ترک و کُرد و اصطلاحا "یکی کردن رشت و مازندران"، در قطارکردن اسمهاست! ماجرا ملغمهای است از بازخوانی رطب و یابسهای ویکیپدیایی یا چیزی شبیه به آن و آمیختن قدری نام و شعار به ادا و اطوار، به شکلی که گوینده و شنونده حس کنند، که فیل هوا کرده و زمین و آسمان را به هم دوخته اند! به عبارت دیگر شکلی است از تخلیه یک انرژی، یا خشمی مبهم و موهوم! از این روی که کلیت داستان در همین حدود پوچ و مبتذل است، از این جماعت نه آبی گرم می شود و نه ره به جایی میبرند!
♦️http://eitaa.com/r_kaeini